Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Ibis Mojo / Mojo SL

Sivut : 1 2 3 4 5 [6] 7 8

haedon
31.08.2009, 19.05
Mistä muuten ihmiset tilailevat noita mojoja? Tuo mainittu jk-shop vaikutti vähän kaukaiselta pääkaupunkiseutuun nähden.

Helssingissä pyörähuolto ainakin. Vaikka kyllähän se postin kautta tulee Lohjaltakin tai autolla ajaa reilussa puolessa tunnissa tänne. LSVesamaa on maahantuoja.

Edit: No Leku sitten ehti ensin.

L.A.D.E
31.08.2009, 19.13
Maahantuojalla on jälleenmyyjä lista sivuillaan ...pyörähuolto .com hoitaa stadin ja minä vähän ylempänä...sain juuri maahantuojalta osalistan xx ja xtr mojo sl settiin...r1 carbon jarrua yms.namua...keulana kuitenkin floatti,no kai senkin saa klikata rokkariksi jos haluaa täydellistä xxsää...jaa niin eihän noi jarrutkaan kuulu xx sarjaan.Antoi muuten specialprize hinnan syyskuun aikana ennakkotilauksen jättäneille sl versioisille xx ja xtr osasarjaisille mojoille,ilmeisesti jälleenmyyjille mutta siirrettäkööt alennukset lyhentämättöminä kuluttajien käytettäviksi,laitan hintoja sivulleni ettei täällä kukaan hermostu kaupanteosta...

Portti
31.08.2009, 19.17
Leku:

Kyselin vähän aikaa sitten Vesamaalta Lopes Linkin perään ja ei ollut silloin varastossa, mutta lupasi toimittaa kunhan saa sopivan värisiä Suomeen.

haedon:

No ehkäpä Ibiksen pojat on sitten yhteensopivuusasiat miettineet jos osat tulee sitä kautta.

Drop:

Kiitos DT-palautteesta. Vielä kun löytäisi jonkun edullisen ostopaikan syksyn/talven aikana niin avot. Mojon ostopaikasta: oma runko tuli maahantuojan kautta kun ei siinä vaiheessa vielä jälleenmyyjiä ollut. Nyt jos ostaisin niin kääntyisin kyllä oman kyläkauppiaamme puoleen tuossa Orimattilassa. Siellä Lade palvelee varmasti mielellään myös pääkaupunkiseutulaisia eikä etäisyyskään ole kovin pitkä. Löytyypi tuolta:

www.ladenspeedshop.com

[edit: No perskana Lade itse ehti tuohon väliin. ;)]

L.A.D.E
31.08.2009, 20.04
Ei haittaa,olin nopee...nyt on hinnat ja osasarjat sivullani...

haedon
31.08.2009, 20.09
No niimpäs onkin. Tanko vain puuttuu joka on Easton Monkey Lite SL? Ja navat ilmeisesti AC:n, jos nuo NoTubesin valmisvanteet. Jarruttimet olikin Formulan R1:set eikä XX, mikä on kyllä itse asiassa ihan hyvä juttu:). Rattaiden koosta ei ollut L.A.D.E:llakaan tietoa?

Portti
31.08.2009, 20.20
Ei haittaa,olin nopee...

Niin aina.

nyt on hinnat ja osasarjat sivullani...

Oho, onpa edukas SL WTF XX. Paljonko Lade pitäisi laittaa väliä että saisi tuollaisen?

haedon
31.08.2009, 20.28
Oho, onpa edukas SL WTF XX.

Niin ja se hintakin muuttuu kohtuulliseksi kysymällä.

L.A.D.E
31.08.2009, 20.51
No niimpäs onkin. Tanko vain puuttuu joka on Easton Monkey Lite SL? Ja navat ilmeisesti AC:n, jos nuo NoTubesin valmisvanteet. Jarruttimet olikin Formulan R1:set eikä XX, mikä on kyllä itse asiassa ihan hyvä juttu:). Rattaiden koosta ei ollut L.A.D.E:llakaan tietoa?
Joo xx setissä ei ilmoitettu stongaa mutta olisiko sama kuin xtr eli easton monkeylite xc...eturattaat 28-42...

Portti
31.08.2009, 22.27
Tuo SL WTF XX:n hinta on yli tonnin halvempi kuin vm. 2009 WTF:n. Jos olisin nyt aidossa ostotilanteessa niin en kyllä enää pelkkää runkoa ostaisi vaan koko pyörän. Noiden XX:ien hinnat erikseen ostettuna on melko tyyriitä.

Taitaa esim. Spessu ja Trek pyytää omista XX:llä varustetuita konkeleistaan aika lailla reippaampia hintoja. Vaikea kuvitella kenenkään enää ostavan moisia vehkeitä kun Mojon tasoisiakin pelejä olisi tarjolla. ;)

mtok77
01.09.2009, 00.03
Ja navat ilmeisesti AC:n, jos nuo NoTubesin valmisvanteet. Jarruttimet olikin Formulan R1:set eikä XX, mikä on kyllä itse asiassa ihan hyvä juttu:).

Nuo XX-kitin kiekot painavat 1440 gr ja niissä on AC:n navat, Stans 355-kehät, punaiset nipat ja mustat Supercomp-pinnat.

http://farm3.static.flickr.com/2465/3762134026_e9a30317b7.jpg

L.A.D.E
01.09.2009, 08.42
Tuo SL WTF XX:n hinta on yli tonnin halvempi kuin vm. 2009 WTF:n. Jos olisin nyt aidossa ostotilanteessa niin en kyllä enää pelkkää runkoa ostaisi vaan koko pyörän. Noiden XX:ien hinnat erikseen ostettuna on melko tyyriitä.

Taitaa esim. Spessu ja Trek pyytää omista XX:llä varustetuita konkeleistaan aika lailla reippaampia hintoja. Vaikea kuvitella kenenkään enää ostavan moisia vehkeitä kun Mojon tasoisiakin pelejä olisi tarjolla. ;)

Noi mun laittamat hinnat on sitten hetken mietinnän/liian kofeiinin juonnin tulos....eli ihan varmasti se viimeinen tingitty hinta eikä virallinen OVH...tai mistä sitä tietää...

Portti
01.09.2009, 09.14
Noi mun laittamat hinnat on sitten hetken mietinnän/liian kofeiinin juonnin tulos....eli ihan varmasti se viimeinen tingitty hinta eikä virallinen OVH...tai mistä sitä tietää...

Juu, kohtuullisen hyvä alennus noissa Laden hinnoissa näyttää olevan. Hmmm...olisikohan tuolle minun nykyiselle pelille ostajaa...

L.A.D.E
01.09.2009, 10.54
Portti,eräs 190 cm/100 kg isäntä soitteli ja kyseli IBISTÄ ja lupasi palata asiaan...jos palaa niin käännytän puoleesi.Tai jos on täällä linjoilla niin tietää mistä ison pelin saisi,kenties...

Portti
01.09.2009, 11.48
Portti,eräs 190 cm/100 kg isäntä soitteli ja kyseli IBISTÄ ja lupasi palata asiaan...jos palaa niin käännytän puoleesi.Tai jos on täällä linjoilla niin tietää mistä ison pelin saisi,kenties...

Tämä selvä, kiitos tiedosta. Pistin sinulle myös mailia.

Leku
02.09.2009, 11.43
Mikäs mikäs, gÅtilla kutisee kovin?

Joo, vaihda tommoseen (osalle näkymättömän kuvan) valkoiseen runkosettiin. On hienoin ikuna. Valkoisessa näkyy koreasti kaikki muodot, muissa väreissä pyöristykset eksyy matkalla rungosta silmään.
http://forums.mtbr.com/attachment.php?attachmentid=467425&stc=1&d=1246570576

Sitten vielä kiekoiksi noi sinivalkoset I9:t, tosin ei ehkä tuota AM -versiota.
http://forums.mtbr.com/attachment.php?attachmentid=467873&stc=1&d=1246746214

ja eikun suomiajopaita viä päähän, niin avot. Puuttuisi enää sävy/sävyyn sopiva käsilaukku. :rolleyes:

Portti
02.09.2009, 14.51
Kutisee, kutisee...ja pyörän vaihtokin kiinnostaisi.

Tuon 2010 WTF XX:n avulla tulisi hoidettua kaksi kolmesta keskipitkän tähtäimen päivitysajatuksesta eli kiekot ja XX-osasarja. Suunniteltu keulapäivitys tosin jäisi tuosta pois. Jos joku siis tekisi hyvän tarjouksen nykyisestä pelistä niin en panisi vastaan. Jos ei niin sitten jatketaan nykyisen version päivittämistä.

Valkoinen väri ei kylläkään meikäläisen silmään oikein istu toisin kuin Le Kulle, jolle valkoinen taitaisi natsata kun saisi sävytettyä auton väriin passelisti.

--SJP--
02.09.2009, 16.11
Mutta keulahan on helppo päivittää, sitten kun on uus pyörä ja kaikkee :)

mtok77
03.09.2009, 09.24
Toivottavasti noita Lopes-tarroja ei ole tuotantoversiossa

http://fstatic1.mtb-news.de/img/photos/3/4/0/2/2/_/large/DSC_7368.jpg

http://fstatic1.mtb-news.de/img/photos/3/4/0/2/2/_/large/DSC_7366.jpg

Leku
04.09.2009, 10.46
Joo eli se XX-osasarja tulee tosiaan Ibiksen kautta, joten kait ne ovat testanneet että toimii.

No sinnehän ne osat upposi.
http://foto.mtbtr.com/eurobike2009/bikes/images/ibis_mojosl.jpg

TURISTI
04.09.2009, 11.13
Ton siistimpi ei pyörä enää voi oikeastaan olla. Mitä tommonen maksaa?
(tosin mieluummin valkoiset kehät sinisillä nippeleillä ja satula vaihtoon)

Leku
04.09.2009, 11.38
http://www.ladenspeedshop.com/15

Vanteet on erilaiset, muista palikoista en tiiä.

Sakari Kyrö
04.09.2009, 11.42
Anteeksi off-topicci, mutta tuo "WTF" kirjainyhdistelmä on tällaiselle nettiaikakauden kasvatille yhtä kuin "What the F**k".

Takaisin aiheeseen, Mojo SL on ensimmäinen Ibis jonka ulkonäöstä todella tykkään! Mjielenkiintoischta. :)

mtok77
04.09.2009, 11.47
Anteeksi off-topicci, mutta tuo "WTF" kirjainyhdistelmä on tällaiselle nettiaikakauden kasvatille yhtä kuin "What the F**k".

Takaisin aiheeseen, Mojo SL on ensimmäinen Ibis jonka ulkonäöstä todella tykkään! Mjielenkiintoischta. :)

Ibis oli taas ajatellut että se meinaa way too featherly..

haedon
04.09.2009, 12.17
On se vaan aika hieno toi valkoinenkin väri, ei vain käy mun setuppiin. Noi CB Cobalt-vanteet taitavat olla jonkun verran painavammat kuin ZTR:ät ja kestävyydenkin kanssa oli ainakin ensimmäisissä versioissa sanomista. Hintaa varmaan enemmän eli enemmän lookkijuttuja. NoTubesiltahan löytyy myös valkoisia vantehia nykyisin. Miltähän näyttäisivät Mojo SL:ässä? Tuleekohan näihin 2010-malleihin jo uusitut versiot kehistä? Vaikka eipä noissa ollut suurta eroa, painossa yhteensä jotain 40g.

Portti
04.09.2009, 22.40
Oho oho, meikäläiselle oli tullut ensimmäinen punainen pallukka tämän ketjun viime viestien ansiosta kommentilla "säälittävää materialismia". Heh, olisikohan joku kateellinen markettipyöräkuski päättänyt avautua.

Asiaan:

Ihan asiallisen näköinen tuo valkoinenkin WTF tuossa kuvassa, mutta noita Cobalteja minäkään en ottaisi. Noissa on vissiin tosiaankin ollut jotain teknisiä ongelmia.

WTF-lyhenteen merkitykset taitaa Ibiksen kavereille olla tuttuja vaikka virallinen selitys onkin poliittisesti korrekti. Kyllä vanhat Kalifornialaishipit taitaa olla noiden lyhenteiden taustoista perillä.

Tmh
05.09.2009, 11.11
Mojo HD:ssa näyttäisi vaijeri ja letku menevän taakse jo huomattavasti fiksumpaa reittiä kuin tuossa perus Mojossa. Toivottavasti on noin myös tuotantomallissa.

Portti
05.09.2009, 17.39
Punaista pallukkaa taas pukkaa. Ihailtava piirre ihmisessä kun uskaltaa antaa negatiivista palautetta nimettömästi. Näiden nimettömien toivoisin kuitenkin pohtivan esim. seuraavia asioita ennen negatiivisen palautteen antamista:

- Mikäli teillä on jonkun toisen kannasta eriävä mielipide niin voitte kertoa sen vapaasti ja avoimesti kyseisessä keskusteluketjussa mikäli asianne liittyy ketjun aiheeseen. Mikäli teillä on vielä perusteluja mielipiteenne tueksi niin aina parempi.

- Mikäli mielipiteenne/asianne ei liity ketjuun niin aina voi esim. lähettää yksityisviestin henkilölle, jolle haluatte asianne sanoa. Taas asiallinen ja perusteltu lähestymistapa avaa parempia mahdollisuuksia hedelmällisen keskustelun syntymiselle.

- Mikäli olette jostain asiasta eri mieltä ja haluatte antaa negatiivista palautetta jollekin henkilölle niin miettikää mistä asioista olette eri mieltä ja miksi. Pyrkikää antamaan negatiivisen palautteen sijaan ns. rakentavaa palautetta. Rakentavaa palautteessa olisi hyvä kritisoida käyttäytymistä/asioita, ei henkilöä. Lisäksi olisi hyvä antaa tarkkoja esimerkkejä asioista, joista antaa palautetta ja pysyä tosiasioissa ilman yleistämistä. (Rakentava palaute olisi kyllä hyvä antaa kasvokkain, mutta se ei valitettavasti ole mahdollista tässä virtuaalimaailmassa.)

- Mikäli kaiken tämän jälkeen haluatte edelleenkin välttämättä antaa negatiivista palautetta niin miettikää ensin, että haluatteko varmasti antaa tämän palautteen ja jos tämänkin jälkeen olette edelleenkin sitä mieltä, että negatiivista palautetta on välttämätön antaa niin seisokaa edes sen verran sanojenne takana, että ette anna sitä nimettömästi.

Vihreää pallukkaakin oli tullut, kiitoksia niiden antajille!

Niin ja tiedoksi eräälle nimettömälle palautteen antajalle, että ei minua harmita vaikka joku halvemmalla pyörällä ajava kuski ohittaakin minut maastossa. Niin käykin jatkuvasti - viimeksi tämänpäiväisellä lenkillä. Toivotan näille minua parempikuntoisille kuskeille onnea ja jaksamista hienon harrastuksen parissa.

Sorry taas off-topic. Asiaan palatakseni, niin Tmh kyllä HD:n tuotantoversion vaijerinvetojen pitäisi olla erilaiset kuin muissa Mojoissa, näin ainakin Ibis on ilmoittanut asian olevan. Normi-Mojon ja SL:n osalta ei ole kuulunut mitään siitä muuttuuko niidenkin vaijerinvedot jotenkin.

L.A.D.E
05.09.2009, 19.36
Missä h...lvetissä sää näät pallukoita...emmää nää mitään...

Leku
05.09.2009, 19.42
Pallukoita? Vai puolukoita? Ne nyt ainakin on punasia. :seko:

Satanta
05.09.2009, 20.02
Lade-> tuossa sinun kukkasi yläpuolella, vasemmassa yläkulmassa vastauslootaasi.

--SJP--
05.09.2009, 20.18
Eikö se ole oikea yläkulma?

Leku
05.09.2009, 20.22
Puolukoita ja kukkia ja sekoilua kulmissa.

No ihan sama. Miä lähen nyt kaljaa ryystään. :)

--SJP--
05.09.2009, 20.26
Leku, varo puolukoita, älä poimi kukkasia äläkä törmäile kulmiin:p

Hans3000
05.09.2009, 22.03
siis ei tollanen mojo ainakaan meikän silmää miellytä, ei tarvi suuttua.
valkoinen väri kylläkin on helevatan hieno, valkoista pyörää menin itsekin ostamaa ja sinisen myivät, on ne myyjät niin ovelia.
nooh, vaimolle ku mennää ostaa santa cruz julianaa nii jos sen sit sais valkosena.

Hans3000
05.09.2009, 22.04
ja mitä hittoo toi kukka tossa meinaa?

L.A.D.E
05.09.2009, 23.10
Ihme sekoo...toion muutes neliö eikä pallukka...

Satanta
05.09.2009, 23.44
Meinasin antaa itselleni negatiivisen palautteen anonyyminä ja laittaa viestiksi Paskajulli. Ei onnistu.

Hans3000
06.09.2009, 00.25
lade, ei mulla, ku sulla. viimeks sain kukkia ku pääsin ripille.

TimoF
06.09.2009, 00.43
Paappa kursori siihen kukkasen päälle, se kertoo mikä se on.

Pekka L
06.09.2009, 11.08
...ei minua harmita vaikka joku halvemmalla pyörällä ajava kuski ohittaakin minut maastossa. Niin käykin jatkuvasti - viimeksi tämänpäiväisellä lenkillä. Toivotan näille minua parempikuntoisille kuskeille onnea ja jaksamista hienon harrastuksen parissa.

Tuosta voisi kyllä ollakin eri mieltä;)
Parempikuntoiset jaksaa keskimäärin paremmin ja mitä tuossa noita enemmän mettän puolella viihtyviä olen seurannut, niin se toisenlainen jaksaminen ei ole siitä perseen alla keinuvasta eurokasasta kiinni.

Mä ostin vähän käytetyn täpärirungon ja pulttasin siihen vanhat romut jäykkiksestä ja he-le-ve-tin kivaa on ollut.:)

MPI
06.09.2009, 20.41
HD tositoimissa.

http://freecaster.tv/live/mtb/1007130/uci-mountain-bike-world-championship-dh-replay-men

Portti
06.09.2009, 21.50
PekkaL:

Minun on vaikea löytää erimielisyyttä meidän jutuista. Vaikuttaa siltä, että molemmat on sitä mieltä, että maastopyöräilu on hyvä harrastus ja hauskaa voi olla kaluston hinnasta riippumatta.

Pekka L
06.09.2009, 21.52
No niinhän se on, olipa vaan vähän sellainen silmäänpistävä sanavalinta se jaksamista;)

haedon
09.09.2009, 14.42
No ei ne XX-osat sitten menneetkään aivan heittämällä Mojoon, kun etuvaihtaja(high mount) jää kuulemma kolme milliä ylemmäksi kuin Sramin suositus. Katsotaan nyt sitten mitä Ibiksen pojat saavat aikaiseksi vaihtajan modaamisen kanssa. Voi olla myös että vaihtaja on eri. Näkyy muuten tuossa mtok77:än Eurobike-kuvassa myös että vaihtaja on aivan alareunassa. Pyörän toimitusajankohdaksi annettiin nyt marraskuu.

Leku
09.09.2009, 20.36
Ibis-Mojo-Review-2009 (http://www.pinkbike.com/news/Ibis-Mojo-Review-2009.html)

http://is.pinkbike.com/photo/3891/pbpic3891104.jpg

Aika erikoisen näköinen albiino? :seko:

Pitäisköhän talvella ittenkin kokeilla yksirattaista mojovaa? Vaikka sitten tätä tässä kettingissä esiteltävää sydeemiä:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=553734

yypy
09.09.2009, 21.13
On kyllä aika erikoinen! Mihin noilla renkaillakin kuuluis mennä?

Leku
09.09.2009, 21.27
Baaaariin.

Portti
09.09.2009, 22.38
Värikoordinaatio on tuossa viety aika pitkälle, mutta punaiset linkut ei istu tuohon värimaailmaan. Hopeat olisivat olleet passelimmat.

yypy
09.09.2009, 23.06
Baaaariin.
Baaripyörien säästöversio.:cool:

Leku
11.09.2009, 11.24
Jahas, se on der gÅte siirtynyt sanoista tekoihin ks. Torilla oleva XL-mojon myynti-ilmoitus?

Oikein, ei tässä kettingissä muutoinkaan ole aikaa mihinkään leikkipuheisiin. :)

Portti
11.09.2009, 17.31
Jahas, se on der gÅte siirtynyt sanoista tekoihin ks. Torilla oleva XL-mojon myynti-ilmoitus?...

Näin on näkkileipä. En vissiin oppinut mitään ensimmäisestä 10 kk odotusajasta vaan sama pitäisi saada kokea uudelleen.

mtok77
12.09.2009, 17.52
Laitoin viimein Lopes-linnun paikalleen kuitu-mojoon. Hyvin pärjäsin tavan linkuillakin niin ei tullut aiemmin asennettua.

Samaan syssyyn vaihdoin Mountain King 2,4" tilalle Rubber Queen 2,2" ustit. Huvittavaa kyllä kuningatar on pienemmästä kokomerkinnästään huolimatta saman kokoinen kuin vuorikunkku..

Seuraava projekti onkin poistaa turhat osat eli olis tarkoitus tehdä myös kuitupelistä 1*9.

Portti
12.09.2009, 21.05
...Samaan syssyyn vaihdoin Mountain King 2,4" tilalle Rubber Queen 2,2" ustit. ...

Kunhan saat kokemuksia kumi-kuningattarista niin kerropa meillekin miten eroaa vuori-kunkuista kun itseäkin hieman kiinnostaa nut RQ:t MK:n vaihtoehtona. Satuitko muuten punnitsemaan noita renkaita?

mtok77
12.09.2009, 22.37
En punninnut renkaita. Aamulla testilenkille!

L.A.D.E
13.09.2009, 10.45
Ajoin Vaasa enduron noilla RQ kumekseilla,tosin 2,5 koossa.Nippanappa mahtui takana pyörimään mutta paras rengas pidoltaan millä olen ikinä ajanut.Asfaltillakin rullasi kuin sliksit...melkein.Painollahan ei voi sitten kilpailla muita vastaan...n.850 g.../ kpl.

Mekka
13.09.2009, 17.59
Kunhan saat kokemuksia kumi-kuningattarista niin kerropa meillekin miten eroaa vuori-kunkuista kun itseäkin hieman kiinnostaa nut RQ:t MK:n vaihtoehtona. Satuitko muuten punnitsemaan noita renkaita?

Eilen pääsin testaamaan Espoon enskan maastoissa Rubber Queen 2.2 UST:ä märällä, ja ne toimi oikein kivasti. Onhan ne tosi pulskat ja painavat, mutta keveiden kiekkojen (1520g/setti) kanssa ei tuu kovin paha kokonaismassa. (En oo puntarin kanssa keventäjä.) Vastaa kooltaan Schwalben 2,35-2.4:sta.

Fillarina Mojo SL, kiekkoina crossmax slr, lusikallinen Doc Bluen litkua. Kyseisillä vanteilla (17mm) renkaan leveys 55mm ja korkeus 54mm vanteen reunasta.

+ pitää erittäin hyvin märässä kivikossa ja juurakossa (+3 bar)
+ pitää tietty tautisen hyvin kuivalla
+ rullaa ihan hyvin kovilla paineilla myös asfaltilla (+3 bar)
+ vahvat ja tukevat kyljet, ei taitu alle
+ miellyttävän tukeva ja smootti ajotuntuma juurakoissa
+ etenee hyvin kivikossa ja juurakossa

- painavat..jotain 840g (ei punnittu)
- hieman korkea hinta, 37€/kpl Wigglessa
- en tiedä miten pysyy vanteella 2 barin paineilla
- kulutuskestävyys voi olla aika heikkoa siirtymäajossa
- en välttämättä lähtis maraton-kisaan noilla

Vertailukohtana toimi mm. edelliset all rounderit Mountain King 2.2 UST:t., NBX 2,1:t yms. Sivusta oon seurannu myös Nobby Niccien kylkien hajoamista...

Kommenttini rengaskeskustelusta. Nyt oon ajelle 2,5 barin paineilla ja hyvin toimii...

mtok77
13.09.2009, 18.05
Samaa mieltä Mekan kanssa. On kyllä mielestäni erittäin hyvät renkaat!

haedon
13.09.2009, 18.53
Ja mulle kanssa tulossa Rubber Queen Ust 2.2". Toisille vantehille sitten kuivalle kelille Race King 2.2" Supersonicit, ellei Hutchinsonin Cobrat osoittaudu aivan übereiksi.

mtok77
13.09.2009, 20.05
Minulla on ollut jäykkäperässä noi Race King Supersonicit. Muuten aivan loistava rengas mutta kyljet on turhan hauraat. Tahkolle El Granden päällä repes kylki ja mäki mentiin alas työntämällä. Seuraavaksi meinaa laittaa alle Race King Tubelessit. Jos niissä nuo kyljet kestäis.

Lisääntynyttä painoa joutuu todennäköisesti vielä kompensoimaan kevyemmillä kiekoilla niin ei pyörän kokonaismassa kasva.

Portti
13.09.2009, 21.39
Kiitos Rubber Queen -kommenteista pojat. Täytyy harkita noitakin vaikka painavathan nuo tosiaankin ovat.

Leku
30.09.2009, 18.07
http://www.youtube.com/watch_popup?v=m1QlwdWnPVk#t=0 (http://www.youtube.com/watch_popup?v=m1QlwdWnPVk#t=14)

Leku
01.10.2009, 12.08
Tossa nyt viä ton XX:n käypäiset koot:

28-42 is what we're getting.

26-39 will not work on the Mojo....

H

Koska:

The Front Derailluer can not be positioned low enough.

H"

haedon
05.10.2009, 13.12
Kuulinkohan oikein kun valtameren takana huhuiltiin 29" Mojosta?

mtok77
05.10.2009, 17.58
Kuulinkohan oikein kun valtameren takana huhuiltiin 29" Mojosta?

Minun ymmärtääkseni kyse on enemmänkin harrastajien haaveiluista kun todellisista pyöräuutisista. Muistelen jostain lukeneeni haastattelun jossa tehtaan miehet sanoivat ettei 29":ä ole työn alla.

haedon
05.10.2009, 18.15
Näin taitaa olla. Ehkäpä voisi kuvitella(tai haaveilla) 2011 uutuudeksi tulevan, kun 2010 on tuo HD.

Portti
07.10.2009, 21.04
Onkos joku nähnyt DT Swiss EXC 150 -keuloja edukkaasti tarjolla? CRC myisi tuollaista vm. 2009 keulaa 615 GBP hintaan eli n. 670 euroon. Se alkaa vaikuttaa jo ihan kohtuulliselta, mutta eikös noita saanut viime syksynä vitosella alkavillakin hinnoilla. Hmmm...pitäisiköhän tarttua CRC:n tarjoukseen ja vai väijyä vielä alhaisempia hintoja.

CRC:n tarjous löytyypi tuolta:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=33725

Niin ja siinä mielessä tämä ei ole off-topicia kun Mojoonhan tuota ollaan hankkimassa.

mtok77
07.10.2009, 22.43
Aika lähelle viittä sataa niitä Dt keuloja silloin sai. Nyt en ole vastaaviin tarjouksiin törmännyt.

Uudet Mojothan toimitetaan sitten aina läpiakselikeuloilla. Eli jos tilaat sen XX Mojottimen niin etukiekko on 15mm akselilla.

Itse meinasin vaihtaa Piken uuteen Revelation Teamiin. Puolisen kiloa pitäs lähtee painoa pois.

drop
07.10.2009, 23.08
599 taisi olla halvin hinta jolla noita näin, ja sillä itsekin ostin. Se oli barracuda.be'stä, ja 2008 malli 20mm akselilla. Tuo pyörä varastettiin, mutta keulaa ei ole vielä näkynyt huuto netissä (siitä varmaan saa hyvän diilin kun joskus päätyy myyntiin). :(

Portti
07.10.2009, 23.27
Kiitos vastauksista pojat.

mtok77: Tuo keula olisi tulossa nykyiseen runkoon kun ei ole ostajaa (vielä) pyörälle löytynyt. Nuo eri akselistandardit muuten turhan paljon hankaloittaa asioita. Keulan pitäisi sopia nykyisten pikalinkullisten kiekkojen kanssa yhteen, mutta siinä tapauksessa tulevaisuudessa ei kyllä tarvitse siirtyä 15 mm akselin kanssa sopiviin kiekkoihin ilman keulan vaihtamista uudelleen. Ei hyvä.

Siis ajatuksena on ostaa normi-pikalinkkujen kanssa yhteensopiva keula ja kun talven aikana on tarkoitus hankkia toisetkin kiekot niin niihin tulisi DT:n RWS akselit. Näin yhteensopivuus myös vanhoihin kiekkoihin säilyisi.

hekadaleka
12.10.2009, 16.00
Onko mojosta tulossa uus malli vai miks torilla on koko ajan mojoja myynnissä? Sinne vois kohta perustaa oman osaston mojojen myyntiin...

Portti
15.10.2009, 19.27
Singletrackin sivuille on ilmestynyt uusi Very Long Term -raportti Mojosta. Löytyypi tuolta:

http://www.singletrackworld.com/reviews/ibis-mojo-very-long-termer/

Samu Ilonen
17.10.2009, 23.29
Lekukin on jo vähän moittinut mojon joustoo ja alkanut pikkuhiljaa suunnitteleen täysjäykkää
Mojoo... teräskeula eteen ja teräslinkku taaksee...;)

MPI
22.10.2009, 11.33
Homma pelaa Haikaran setien kanssa hienosti. Uusi etukolmio matkalla kohti Espoota. Kaikille muoviosille 3 vuoden takuu. Että silleen.

Pyöräkaistapää
23.10.2009, 16.11
Mistäs kohtaa siima katkes?

MPI
23.10.2009, 16.51
Alalinkun etukolmiossa oleva kiinnitysholkki oli antanut hieman periksi. Heilui about 1,0mm:ä Luulin ensin, että linkun laakereissa oli välystä.

Homma toimi taasen hienosti; sähköposti kuvan kanssa toimarille. 15 minuutin kuluttua tuli vastaus, että menee takuuseen. Runkonumeron ja ostopaikan varmistus. Seuraavana aamuna tuli viesti, että uusi oli jo matkalla. Ja mun runkohan oli vuoden 2007 XL, joka taisi olla toinen runko MTOK:n jälkeen Suomessa.

Space Cowboy
25.10.2009, 16.07
Pitäisköhän talvella ittenkin kokeilla yksirattaista mojovaa? Vaikka sitten tätä tässä kettingissä esiteltävää sydeemiä:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=553734

Kaikkia pyydyksiä ne ihmisen raha-arsenaalin menoksi keksii. :( Silmäys tuotteeseen sai aikaan pettymysten sarjan, jollaisia aika ajoin joutuu kokemaan. Ensinkään tuotteessa ei ole hiilikuitua laisin, eli lähtökohta on vääristynyt, josta aiheutuukin toinen päänvaiva, värivalinta. Valmistajalla ole tarjota tarpeeksi vaihtoehtoja edes lohdutusväreiksi. :( Tyrkyllä on vaivaiset kolme eri värivaihtoehtoa, joilla ihmisen ajatellaan käyvän täkyyn kiinni. Itse kaipaisin koko sateenkaaren väripaletin jo standardiväreiksi. Kolmannekseen, laitteesta puuttuu melkoisen oleellinen, ketjun rattaalla pitävä rulla tms. Kun vastaan tulee enemmän ruttua, niin takavaihtaja "elää" sen verran, että jossain tilanteessa kettingi löystyy ja riistäytyy kiertoradaltaan eturatasta reunustavien laippojen ulkopuolelle ja pahimmassa tapauksessa päätyy kosketuksiin housujen kanssa, jolloin likaisilla rasvalipideillä on suora yhteys lahkeeseen. :( Tästä aiheutuvat värimuutokset housuissa olisivat se viimeinen pisara tässä kavalkadissa. Sitä peljätessä sanon tuotteelle ei.

Sen sijaan tälle olen sanonut jo kyllä. Toimii moitteetta, kun vaan säätää kunnolla kohdilleen.

http://home.comcast.net/~hood_mussel/tuned/carbocage.jpg

MPI
25.10.2009, 18.07
Tämä on myös toiminut normimojossa ihan hyvin, vaikka ei hiilaria olekaan. Voi myös hakata huonolla tekniikalla huoletta kiviin.

http://mikko.pictures.fi/kuvat/MTB/25102009188_576x768.jpg/_big.jpg

Space Cowboy
25.10.2009, 18.58
Tuo Gamutin ohjuri mulla on myös ollut ajossa, mutta nyt hyllytettynä. En kestänyt kauaa kuunnella sen ilmoille loihtimaa melusaastetta, joka syntyy ohjurin rullan ja ketjun aikaansaannoksena. Asia korjaantuisi käyttämällä rullassa samaa materiaalia, mitä esim. mrp käyttää rullissaan.

MPI
25.10.2009, 19.16
No mulla kyllä ei paljon ääntä lähde. Tosin parempihan tuo rulla olisi kumisena.

Portti
28.10.2009, 19.30
Meikäläiselle saapui tänään uusi keula Mojoon kun posti toi CRC:stä tilaamani DT:n keulan. Malli on EXC 150 vm. 2009 normi-pikalinkkuyhteensopivana. Tavoiteltu 200 g painonsäästö toteutuu mukavasti kun DT painaa 1.664 g ja vanha Talas oli samalla puntarilla 1.866 g.

Viime viikolla saapuneen Lopes Linkin punnitsin myös ja näkyy painavan 115 g. Täytyy punnita vanha linkku kun joskus saa LL:n laitettua tilalle.

Samu Ilonen
28.10.2009, 20.48
Lekukin on jo vähän moittinut mojon joustoo ja alkanut pikkuhiljaa suunnitteleen täysjäykkää
Mojoo... teräskeula eteen ja teräslinkku taaksee...;)

PErkule! Kukas kävi mun koneella kauden päättäjäisissä kun silmä vältti? Tuntumerkkeinä jäykkä keula ja isot kiekot....kele....

Sakkeri91
28.10.2009, 23.09
Tuo Gamutin ohjuri mulla on myös ollut ajossa, mutta nyt hyllytettynä. En kestänyt kauaa kuunnella sen ilmoille loihtimaa melusaastetta, joka syntyy ohjurin rullan ja ketjun aikaansaannoksena. Asia korjaantuisi käyttämällä rullassa samaa materiaalia, mitä esim. mrp käyttää rullissaan.

E13 ohjurit ovat aika hiljaisia hyvin säädettyinä verrattuna noihin Gamuteihin, alarulla on rissa ja sivulevyt ovat jotain pehmeää muovia.
Tosin en tiedä ovatko ne tarpeeksi kepeitä kiiltäviin Mojoihinne. :D

Leku
28.10.2009, 23.58
PErkule! Kukas kävi mun koneella kauden päättäjäisissä kun silmä vältti? Tuntumerkkeinä jäykkä keula ja isot kiekot....kele....

Hah miä tiiän! Lisätuntomerkkeinä kipparillehauiuzh.
http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00002-7.jpg

izmo
29.10.2009, 08.38
ompas väsynyt olo tossa kuvassa.... ihan kuin nyt tässä;)

Samu Ilonen
29.10.2009, 13.55
Hahaa, nyt saat takaisin. Tilaisin sulle 3D Roottori-kammet enkä kertonut sulle. :D

izmo
29.10.2009, 15.38
Hahaa, nyt saat takaisin. Tilaisin sulle 3D Roottori-kammet enkä kertonut sulle. :D

kyllä kai niillä jotain käyttöö on...? jos en lunasta kampia niin tohtori hakee johonkin projektiin ne varmaan kyllä;)

kahden rattaan kampia vois joskus kokeilla kun jalat kasvaa paksuksi....

Samu Ilonen
29.10.2009, 18.07
Juu, mää tiän sun sairauden oireet. Ti-aksila ja 27/40 rattaat. Keraamileekerillä toki. Ainoo vaan että et sit nöyryytä muita Keltapaitoja enempää lenkillä kun vääntö kasvaa lisää ja sulla on jo väkevät isopyärät alla.... :D

Space Cowboy
31.10.2009, 19.19
ompas väsynyt olo tossa kuvassa.... ihan kuin nyt tässä;)

Ai tässä? ;)

http://www.mediafire.com/imgbnc.php/fcc48871fe9aa589be0e9cb3ad52c09e5g.jpg

izmo
31.10.2009, 21.26
non niin! ottakaa heti noi väsyneet kuvat pois täältä... ne ei liity mojoon mitenkään!!!?

;)

Aki Korpela
31.10.2009, 22.40
Offtopic jatkuu. Missä oli väsynyt mies reilut pari tuntia sitten!?! Seurue odotteli Konttorissa, muttei johtokahvoja näkynyt...

izmo
31.10.2009, 22.42
Offtopic jatkuu. Missä oli väsynyt mies reilut pari tuntia sitten!?! Seurue odotteli Konttorissa, muttei johtokahvoja näkynyt...

kyllä oli eilen tarpeeksi halloveenia että ei tarvi lähtee enään tänään...;)

mtok77
01.11.2009, 02.05
Palataas asiaan!

Tässä linkki Ibis-setien Tom Morgan ja Hans Heim mielenkiintoiseen haastatteluun:
http://www.bikeradar.com/news/article/interview-hans-heim-and-tom-morgan-of-ibis-cycles-23802

työkalupakki
23.11.2009, 21.46
Iltaa,

Olen suunnitellut hankkivani nykyisen joustopyöräni Ibis Mojoon tai SL:ään. Osaatteko arvon ihmiset kommentoida ko. mallien eroja toisistaan. Luin jostain ulkomaan sivuilta, että Mojon (maali)pinnassa on ainakin ollut jotain halkeamia. Onko enää ajankohtainen ongelma. Minkälainen SL:n kumimaali on käytännössä, onko siitä erityistä hyötyä ? Entä uudet SL:n värit, joissa ei ilmesisesti ole kumimaalia ? Eli summasummarum. Kahdesta ilmeisen hyvästä olisi valittava toinen, hintaero ei ole niin kauhea, etteikö sen selkeistä hyödyistä voisi maksaa.

Olen kiinnostunut ylipäätään muistakin kokemuksista ko. pyörien suhteen.

Kiitos mahdollisista kommenteista.

PS. Terveisiä mtok77:lle, törmättiin Korsossa ja otit palstallakin olevan yhteiskuvan meidän jäykkismojoista.

mtok77
24.11.2009, 00.20
SL:n ja tavallisen rungon erona ovat hiilikuitu-layoutti ja hiilikuidun laatu(Sl:ssä kevyempi), SL toimitetaan titaani pulteilla ja SL:n satulainsertti ja ohjainlaakerikupit ovat hiilikuitua. Pelkän rungon painoero on 130 grammaa.

Aika yksittäistapauksia noi maalijutut ovat olleet ja niitä oli alkupään tuotannon perus-Mojoissa.

Kumitettu maali kestää iskuja eikä se lohkea. Kumitettua pintaa saa tosiaan vaan mustaan SL:ään. Valkoinen ja sininen ovat tavallista maalia.

Kolme vuotta olen Mojolla ajanut ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Ensi kesäksi päivitän rungon HD-versioon ja nykyinen runko menee kohta myyntiin.

Portti
24.11.2009, 12.51
työkalupakki:

Henkilökohtaisen kokemuksen perusteella Mojo on pätevä pyörä. Minulla on ollut SL-malli reilun vuoden ja sitä ennen muutaman kuukauden ajan käytössä normi-Mojo. Mojo on sopiva pyörä minun ajooni, joka on pääsääntöisesti polkuajelua Salpausselän osittain kivikkoisissa ja juurakkoisissa teknisissä maastoissa, joissa on Suomen mittakaavassa ihan kohtuullisesti korkeuserojakin.

Minusta hallitsevat piirteet Mojossa ovat tasapainoisuus ja mukavuus.

Edellinen pyöräni (RM ETSX) oli hyvä kiipeämään teknisiä mäkiä, mutta ei niin vahva alas päin tullessa, mutta Mojo on ominaisuuksiltaan tasapainoinen erilaisissa olosuhteissa, se kiipeää mäet hyvin ylös, toimii passelisti teknisissäkin alamäissä ja on hyvä myös teknisessä tasamaastossa.

Jousitus tasoittaa epätasaisuudet huomaamattomasti ja vaikka jousitus toimii tehokkaasti niin ajo tuntuu silti mukavalta toisin kuin joissain tehokkaasti toimivissa jousituksissa, joissa meno on kuin täryjyrällä ajelisi.

En siis voi hirveästi valittaa ominaisuuksia, eikä kestävyydessä tms. asioissakaan ole ollut ongelmia. Jos jostain pitäisi valittaa niin keskiö on matalahko (tosin siihen tottuu ja siinä on plussapuolensakin) ja integroidusta ohjainlaakerista en tykkää. Niin ja kaverit haukkuu vaijerin vetoja - taitaa olla kateellisten panettelua.

SL:n valintaa normi-Mojon sijaan lienee vaikea perustella järkisyillä. Mikäli viimeisen gramman viilaaminen on tärkeää eikä raha ole este niin miksei SL, mutta normi-mallilla pärjää yhtä hyvin.

työkalupakki
29.11.2009, 23.50
Kiitos vastauksista arvon keskustelijat. Mietin, että mahtaako se kumimaali olla vaikeampi pestä/ pitää puhtaana kuin maalattu pinta ? Näyttää nää kelit aika kuraisia olevan, toivottavasti ei vaan ole lisääntymään päin tällaiset kelit ... Pitää tässä jatkaa pyörävalinnan pohdiskelua.

L.A.D.E
30.11.2009, 08.50
Ton kumimaalin etu on just siinä että paska irtoaa paremmin,samaten kaikki nirhamat jotka normi maalipintaan jää näkyviin häipyvät kumimaalista veks kun vähän kihnuttaa...

Portti
30.11.2009, 09.42
Juu, tuosta kumimaalista irtoaa kyllä lika aika herkästi. Pyörän pesu on helppoa silloin kerran kesässä kun sen jaksaa tehdä. ;)

Satuinpa sattumalta eilen ottamaan muutaman kuvan omasta pyörästäni kun sattui se pesuhetki kerrankin eteen. Yleisön pyynnöistä huolimatta jaan pari kuvaa tässä yhteydessä.

Ennen pesua:
http://www.pertti.com/images/mtb/Mojo_2009-11_dirty.jpg

Pesun jälkeen:
http://www.pertti.com/images/mtb/Mojo_2009-11_clean2.jpg

Leku
30.11.2009, 09.55
On siinä vaan saatu mahdutettua maailmanennätysmäärin nuita avaruudettimia stemmin alle. :)

Mutta eikö der gÅte vieläkään hallussapidä lobsterlinkutinta takapäällänsä?

Portti
30.11.2009, 10.32
On siinä vaan saatu mahdutettua maailmanennätysmäärin nuita avaruudettimia stemmin alle. :)

On se hyvä olla edes jossain lajissa maailman paras!

Mutta eikö der gÅte vieläkään hallussapidä lobsterlinkutinta takapäällänsä?

LL on ollut hallussa jo jonkin aikaa, mutta pyörään kiinni tuo ei ole vielä itseään löytänyt. Hiljaa hyvä tulee.

mikkox
01.12.2009, 21.30
Sitä kun on nuo vihreät arvot niin tärkeitä tänäpäivänä, niin se johdosta rantautui Ouluun yksi tällainen tuossa syksyllä :D

http://www.koivula.eu/gallery/d/5795-2/IMG_2007.JPG

Keula sais olla musta, mutta tyydytään tuohon Revelationiin nyt tällä hetkellä, kun sitä ei saanut kuin valkoisena.

yypy
01.12.2009, 22.15
Todella hieno!

Ei toi valkonen keula mitään haittaa. Saattaa olla jopa hienompi näin.

mtok77
01.12.2009, 22.27
Valkoinen keula käy vihreän kanssa tosi hyvin! Ja valkoista vanteet kävisi myös tuohon.

Kuntoilija
01.12.2009, 22.31
Vihree on monesti komein.

Portti
01.12.2009, 23.20
Asiaa Mikkox! Hieno peli. Mukavaa vaihtelua tuo vihreä väri.

mtok77
01.12.2009, 23.28
Mielenkiinnolla odotan mitä värivaihtoehtoja Hd:hen tullaan tarjoamaan.

Vähän on ollut mielessä, että en ota mustaa.

haedon
03.12.2009, 19.31
Meikän Mojo SL kotiutui tänään JK-Shopista:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=567&pictureid=2792

micanon
03.12.2009, 20.16
Hieno pyörä. Kelpais mullekin, myös tuo vihreä.

ePa
03.12.2009, 21.39
Meikän Mojo SL kotiutui tänään JK-Shopista:

Onpas se hiano! Joko on eka lenkki tehtynä? Piti viime viikolla käyä hypistelemässä kilkkeitä, mutta ei aikataulu antanut niin paljoa periksi. Onko muuten Lohjan mettiin tulossa lisää Mojoja?

Ja ookko käyttänyt puntarilla jo?

haedon
03.12.2009, 22.20
:rolleyes:Mutta ei se näyttävyydessä pärjää sun oranssille Mojolle tai mikkoxin vihreälle. Että on se Ouluunkin jo jonninlainen Ibis-kanta pesiytynyt:D. Joo, kävin ajamassa töiden jälkeen Nälköönlammen ympäri eli reilun neljän kympin testilenkki siitä tuli. Jousituksen säädöt olivat kaupan jäljiltä, joten sen toiminnasta ei voi hirveitä analyysejä tehdä. Vähän piti takaa laskea paineita, mutta edessä oli hyvät. Silti tuntui siltä että Fox FIT ei vieläkään yllä DT:n EXC:n tasolle. XX:ät oli todella tarkat, pientä säätöä vielä niin avot.

Satula ja tolppa vaihtuivat heti keveämpiin kun sattui löytymään varastostasta sellaiset. Hutchinsonin Cobrat tuntuvat olevan enemmän kesäkelin kisarenkaat eli rullaavat hyvin, mutta pito ei ihan huippua ja mutaakin taitavat kerätä nappuloihin. Stemmin käänsin lenkin jälkeen toisin päin, kun tuntui olevan vähän liiankin lepposa ajoasento. Painoksi oli muistaakseni ilmoitettu vajaa 10,3kg ja näppituntumalta vaikutti pitävän paikkaansa. Täytyy punnita, kun ehdin.

Ajossa tuntui aika helpolta ajettavalta eli teknisessä maastossa ei tarvinnut juurikaan keskittyä, vaan painaa junan lailla kivet ja juuret yli. Myös vauhdikas ajelu mutkissa yms meni sujuvasti eikä lähtenyt kunnolla alta kuin kerran jäätyneissä vinojuurakoissa jyrkässä alamäessä. Tässäpä pientä turinaa.......

--SJP--
03.12.2009, 22.39
...Silti tuntui siltä että Fox FIT ei vieläkään yllä DT:n EXC:n tasolle...

MB:ssä kanssa oli jotain sanomista tosta FIT:stä, siinä oli muistaakseni Talas-malli kyseessä jossain testipyörässä. Foxilta oli vastattu, että noi FIT:t vaatii jonkun verran sissänajoa, ennenkuin alkaa pelittää parhaimmalla tavalla.

haedon
04.12.2009, 09.42
:rolleyes:Saattaapi olla näin että tarvitsee sisäänajoa. Vanhempaan Float RLC:hen verrattuna nyt joustomatka on paremmin käytössä, mutta herkkyyttä tuntuisi olevan vähemmän. DT:n EXC:ssä herkkyyttä on ja myös lähes koko jousto käytössä. Nää nyt on kuitenkin tällaisia hiustenhalkomisjuttuja;).

S-Works
04.12.2009, 16.30
Onpas se hiano! Joko on eka lenkki tehtynä? Piti viime viikolla käyä hypistelemässä kilkkeitä, mutta ei aikataulu antanut niin paljoa periksi. Onko muuten Lohjan mettiin tulossa lisää Mojoja?

Ja ookko käyttänyt puntarilla jo?

Ei ole tulossa ainakaan tällä hetkellä. Hyvin toimii toi uusi XX osasarja. Pakka ainakin on hienoa työtä, mutta muuten ulkonäkö ja toteutus ei ollu mitenkään ihmeellinen. Hintaansa nähden olisin odottanu jotain parempaa. Kammissa ei ainakaan hinta ja laatu kohtaa.

Portti
04.12.2009, 17.05
Haedon valitsi sitten kevyimmän/nopeimman värin. Oikein. Punnitustuloksia olisi mielenkiintoista kuulla. Minä laskeskelin SL XX:n painoarvioksi hippasen yli 10,5 kg alkuperäisillä osilla XL-kokoiselle rungolle. Mikäli Haedonin peli on on esim. kokoa M niin painoa olisi n. 150 g vähemmän.

haedon
04.12.2009, 17.24
Ei ole tulossa ainakaan tällä hetkellä.
Jahas, pyörän kokoajaltakin saadaan kommenttia;). Eihän ne kammet paljoa kalliimmat ole kuin XTR:ät ja halvat, kun verrataan vaikka Claviculaan. Renkailla tuli taas luisteltua tänään jäisillä juurakoilla ja kaksi kertaa oltiin Karnaisissa kyljelläänkin. Taitaa vaihtua kohta Rubber Queenit tilalle niin ei tarvii varoa juurakoissa. Punnitaan kun ajamiselta ehdin. Keveni ainakin 150g noilla satula/tolppa muutoksilla:D. Niin koko oli L ja passeli tällaiselle 179 cm.

S-Works
04.12.2009, 17.56
Eihän ne kammet paljoa kalliimmat ole kuin XTR:ät Totta perus kammet on saman hintaiset, mutta XX sarjaan ostetaan keskiö erikseen ja jos laitetaan samanlainen ceramic malli kun sullakin tekee se n.160e lisää hintaa. Peruslaakerin eli samanlaisen kun XTR:ssä on saa 25e. Ottiko ajossa se vasemman puoleinen kampi runkoon kiinni? Menee meinaa aika läheltä takahaarukkaa..

haedon
04.12.2009, 18.03
:rolleyes:Joo, näinhän se on. Jätin tarkoituksella mainitsematta ton laakerihomman että saadaan keskustelua. Mutta on ne laakerit vähän halvemmat kuin FSA:n keraamiset, jos jotain positiivista hakee.

X-terra
04.12.2009, 18.07
FSA:n keraaminen laakeri on 160 puntaa sisältäen rattaat ja 170mm kammet ;)

haedon
04.12.2009, 18.10
FSA:n keraaminen laakeri on 160 puntaa sisältäen rattaat ja 170mm kammet ;)
mut se on se vanhempi eikä uusi puna-valko-musta. Kato väritys on tärkee juttu;).

Leku
04.12.2009, 18.12
Huraa. Kun kaikki muutkin päivittelee, niin miäkin. Tommosen SD1 (http://www.signature.fi/Rotor.html) -satulan laitoin tilaukseen sen takia, kun se on valkia & kohtuukepeä. Samalla kun haen sen poies, niin joutunee vakavasti tutkailemaan noita keskiöitä, vaikkei nykyisessä mitään muuta vikaa ole, kuin ankea XTR -harmaus.

Aki Korpela
04.12.2009, 22.19
On kyllä hienoja nää Mojot. Ja erityisesti tuo haedonin kepeäksi rakennettu laite vetää puoleensa. Mahtaa mennä aika hienosti kivikossa...

drop
04.12.2009, 22.46
Silti tuntui siltä että Fox FIT ei vieläkään yllä DT:n EXC:n tasolle.

Oon samaa mieltä, vaikka aikaisemmasta on kai parantanut. Tai sitten DT ei vaan ollut niin tahmea... Jotenkin hassua kun Foxin tiivisteitä kuitenkin parjataan. :)

Roto
09.12.2009, 18.31
Jarruista. Mojossa 2009 Formula the onekset; 180mm laikat molemmissa päissä, ku tuli ostettua settinä. Nyt tulee toiset kiekot, jotta voi laittaa alle nopeasti passelit gumekset kelin mukaan. Eli tarvii ostaa toiset laikat.

Ostanko 2*160mm laikat ja laitan ne takakiekkoihin, eli siirrän nykysen 180mm takalaikan uusien kiekkojen etulaikaksi - VAI ostanko 2*180mm laikat ja jatkan myös takana tolla 180mm levyllä?

Ei pienintäkään epäilystä, etteikö toi 160mm riittäis meikäläisen suomiajeluihin, lähinnä mielessä et jos vaikka kesällä pääsis alpeille - voiko pitkissä mäissä tarvita takana 180mm levyä?

Lisäksi, jos siirrän 180mm levyn takaa eteen, niin tarvinko uuden PM adapterin, vai onkohan siinä jo oikea pala sen IS adapterin päällä? Etuhaarukassa siis PM kiinnitys.

Kaikki ajatukset ja tuomiot tervetulleita. Lisämausteena mietin Formulan uusia 2-osasia laikkoja, ku ois koreammat. Mutta tuleekohan ne sivusuunnassa tasan samaan kohtaan ku noi normilaikat... ei nimittäin haluu joutua keskittämään jarruja joka kerta ku vaihtaa kiekot. Uudet kiekot on samoilla navoilla ku nykyset, eli sen suhteen levyn pitäs tulla tismalleen samalle linjalle.

En myöskään ymmärrä onko 2009 ja 2010 1 osasissa laikoissa jotain eroa, bike components listaa molemmat, osanumero on eri, 2010 tietty pari euroa kalliimpi...

Jos jollakulla näkemyksiä niin suurkiitos!

haedon
09.12.2009, 21.45
Kun on tullut otettua tuntumaa Foxin Float RLC:hen niin vaihtelin joutessani (kun ei ehtinyt ajamaan tänään) tilalle DT:n EXC:n. Katellaan huomenissa mihin tulokseen päädytään vertailussa, näin kuivatestailussa DT tuntui selvästi herkemmältä. Paino heilahti tän hetkisillä osilla karvan alle kympin:). Yllättävän kevyt on kuitenkin toi Foxikin, kun ei ollut eroa kuin 50g DT:hen (ilman 15 mm pulttia).

Portti
09.12.2009, 23.14
.... Katellaan huomenissa mihin tulokseen päädytään vertailussa, näin kuivatestailussa DT tuntui selvästi herkemmältä...

Myös 32 Talas RLC 2008 -keulaan verrattuna DT on selvästi herkempi. DT tuntuu kyllä hyvältä keulalta nyt kun on muutama lenkki takana. Tosin DT:hen kaipaisi hieman enemmän progressiivisuutta jouston loppupäässä.

Plus
09.12.2009, 23.28
Myös 32 Talas RLC 2008 -keulaan verrattuna DT on selvästi herkempi. DT tuntuu kyllä hyvältä keulalta nyt kun on muutama lenkki takana. Tosin DT:hen kaipaisi hieman enemmän progressiivisuutta jouston loppupäässä.

Kyllä kannattaa ennemmin olla Rokkari, saa säädettyä herkkyyden ja progression iskaripumpulla mieleisekseen...;)

Portti
10.12.2009, 17.14
Kyllä kannattaa ennemmin olla Rokkari, saa säädettyä herkkyyden ja progression iskaripumpulla mieleisekseen...;)

Enpä tiedä onko Rokkareissa samaa alkuherkkyyttä kuin DT:ssä. Itsellä on jäykkäperäisessä Reba SL ja ei ainakaan se yllä herkkyydessä läheskään DT:n tasolle. Muutenkin DT:n alkuherkkyys on parasta mitä minä olen päässyt kokemaan keuloissa.

Tuo progressiivisuuden säätö olisikin muuten mielenkiintoinen. Onko jossain keulassa oikeasti säätöä, jolla voisi säätää progressivisuus vs. linearisuus -akselia? Teoriassa kai jos erikseen voisi säätää sisäänjouston alkuherkkyyttä ja jouston loppupään herkkyyttä niin siinähän progressioaste muuttuisi. Vai? Enkä tarkoita nyt sellaisia jousikeuloja, joissa progressivisuuteen voisi vaikuttaa jousia vaihtamalla.

Vielä parempaa käyttäjän kannalta olisi jos olisi vipu josta kääntämällä keula muuttuisi progressivisemmaksi/lineaarisemmaksi. Helppoa kuin heinänteko.

drop
10.12.2009, 17.48
Eikös esim. Foxin RC2 keuloissa voi säätää noin? Low speed compression (alkuherkkyys) vs. High Speed Compression (lineaarisuus loppua kohden).

Leku
10.12.2009, 18.04
Juuei. Noi koskee vaimennuksen säätöjä.

Plus
10.12.2009, 18.19
Totta maar rokkari on herkkä, senhän saa isoilla negatiivipaineilla niin herkäksi, että imee itsensä kasaan. Tällöin myös progressio on sitä luokkaa, että ei pohjaa ilveelläkään...

Lineaarisuuden ja alkuherkkyyden yhdistäminen onkin sitten hankalampaa, silloin sagia kertyy yleensä liikaakin.

tomibert
10.12.2009, 18.29
Eikös esim. Foxin RC2 keuloissa voi säätää noin? Low speed compression (alkuherkkyys) vs. High Speed Compression (lineaarisuus loppua kohden).

Nämä "low speed" ja "high speed" liittyvät keulan joustoliikkeen nopeuteen (esim terävä pomppu vs. keinuhevosen päällä kiikkuvan kuljettajan aiheuttama liike), eivät joustoliikkeen asemaan (alku tai loppu).

Kuten tuossa jo todettiinkin, useimpien ilmakeulojen progressiivisuutta voi säätää positiiivi- ja negatiivi-ilmanpaineiden tasapainoa säätämällä.

- Tomi

Portti
10.12.2009, 23.26
Taitaisi noilla plussan myyntipuheilla jäädä Rokkarit meikäläiseltä kauppaan.

mtok77
05.01.2010, 04.29
Lisää tietoja ja kuvia Mojo HD:stä julkaistaan myöhemmin tänään.

Tässä kuva valkoisesta rungosta, joka on mielestäni ihan v**** hieno! Pitää vielä katsoa mitkä muut värit ovat, mutta se on jo varmaa että minun HD:ni ei tule olemaan musta..

http://www.ibiscycles.com/blog/wp-content/uploads/MojoHD.3798sm1-650x433.jpg

mtok77
05.01.2010, 15.04
Nyt on Iibiksen sivuilla lisää tietoa HD:stä.. www.ibiscycles.com/mountain/mojohd/

Väreinä tulee olemaan valkoinen, mattamusta/carbon ja värikkäämpi versio josta tulee kuvat myöhemmin.

http://www.ibiscycles.com/blog/wp-content/uploads/ibismojohd02-650x500.jpg

http://www.ibiscycles.com/blog/wp-content/uploads/MojoHD-HeadshotLogo-650x433.jpg

http://www.ibiscycles.com/blog/wp-content/uploads/MojoHD-Chainguide-650x433.jpg

http://www.ibiscycles.com/blog/wp-content/uploads/ibismojohd11-650x431.jpg

http://www.ibiscycles.com/blog/wp-content/uploads/ibismojohd09-650x431.jpg

Portti
05.01.2010, 21.18
Ei paha! Jännät nuo mustat "teippaukset" kun niistä näkyy hiilari. 2,86 kg näytti olevan L-koon rungon paino iskarin kera.

Leku
07.01.2010, 12.07
Toivottavasti säätelevät tuota maalausta vielä, sillä katso, takahaarukka on ok, eturunko ei. Koknainen pyörä ei näytä enää oivalta, koska kyljessä ei lue mitään, näytää vähän... mykältä.

Hyvä et. Oiva toi tietysti on, ei siitä epäilystä, vaikkakin kierrejousi-iskarin olisin jo mieluusti itte nähnyt tuossa kiinni vakiona pyörän luonteesta johtuen.

Onkos kekään muuten aikonut tilata sitä enduron neulaleekerisettiä iskarin silmiin (http://www.enduroforkseals.com/id275.html)? Töörner -palstalla oli kiperää sanailua aiheesta, kun joku oli asentanut simmottiset iskariinsa ja kertoi tuloksista (http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=581373): siinä isompikin karju herkistyy. Tämä nyt tietty aiheutti porua vinon pinon verran. :rolleyes:

Leku
10.01.2010, 12.14
Saapui pakkanen, lumi ja "uusitaan öljyt sekä vaimennuspuolen sisuskalut sekä keulaan että takaiskariin" -aika. Että sikäli vähän epäilyttää nämä DT:n vehkeet - takaiskari kokemusperäisesti ja keula ennakkoluuloisesti - kuka noita virittelee (ja voiko takaiskarille vieläkään tehdä mitään)?

Hyvin se Float tuntuu kyllä kestävän, kun TF:ltä huhuilivat taannoin: "
We received your forks and shock today and the rear shock has a problem,
The air can seal housing has started to fold back. This has caused the wiper seal to come out of the can. The seals behind it were also getting pushed out."

Kaippa laittavat paketissa mukaan ton kanisterivainaan, että voin ittekin kattoa, että mikä sille nyt mukamas on tullut.

Kun nyt sitten vaihdetaan vaan ilmakanisteria, kaikki mahdolliset tiivisteet, leekeriä silmiin, vaimennuspuolelle palikoita/kat, niin onhan se iskari sitten vissiin taas joku 75%:sti uusi.
Onneksi keula päässee helpommalla, ei tule uutta "kuin" vaimennuspuolen tavaroita - uusiksi nakerrettu mäntä ja simmitykset. Eli suunnilleen kaikki, mitkä keulan tuntumaan nyt vaikuttavat, jos unohdetaan väljät liukupuslat ja olemattomat tiivisteet fokstrot-tyyliin*.

Aiemmassa keulan Pushauskessa oli vähän sitä vikaa, että oli vähän turhan epäherkkä hitaassa vauhdissa (95% mun ajoista kuitenkin), nopeammin lasketeltaessa toimi hienosti. Nyt tämän uusimman vireen pitäisi korjata tämä seikka, eli olla varmaan lähes yhtä hyvä, kuin mitä nämä RS:n blackbox -viritykset ovat suoraan kaupasta... :rolleyes:

Hiio-hoi.

*) pakollinen ibismi

MPI
26.01.2010, 17.24
Lämmitellääns vähän aihetta. Näitä pitäisi laskeutua pari valkoista maaliskuussa jos hyvin käy. Harmi vaan, että vanha runko tuli melkein
uudeksi takuuvaihdettuna, linkut päivitettyä sekä iskarit Pushautettua.

http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs194.snc3/20167_256292864036_254887149036_3331629_2873309_n. jpg

MPI
26.01.2010, 21.02
Yritin l......
-Lassi

Mäkin mietin, että myisinkö "vanhan" rungon pois, mutta taidan laittaa toimiston seinälle raameihin :rolleyes:

Leku
30.01.2010, 12.15
Näkyyköeinäy.

http://forums.mtbr.com/attachment.php?attachmentid=515823&stc=1&d=1264712281

Ei oikeastaan pöllömmän näköinen, maalauksen laadussa voisi olla sanomista (laakerikupesät on maalattu, rajat kiemurtelee jne), mutta noin muutoin perin sievä.

MPI
07.02.2010, 11.17
Tuos on ainakin "pari" "uutta" väriä + kaapelisuoja

http://www.chuckibis.com/chuck_spew/wp-content/uploads/2010/02/IMG_1771sm.jpg

http://www.chuckibis.com/chuck_spew/wp-content/uploads/2010/02/IMG_1832sm.jpg

http://www.chuckibis.com/chuck_spew/wp-content/uploads/2010/02/IMG_1801sm.jpg

http://www.chuckibis.com/chuck_spew/wp-content/uploads/2010/02/IMG_1762sm.jpg

http://www.chuckibis.com/chuck_spew/wp-content/uploads/2010/02/IMG_1798sm.jpg

http://www.chuckibis.com/chuck_spew/wp-content/uploads/2010/02/tomsecrethd-e1265524177217.jpg

Patterson
07.02.2010, 19.03
Saakelin hieno tuo hd.

MPI
10.03.2010, 09.34
Tuolta MTBR:n foorumin kautta poimittua HD:n takapään sorvausta tuunausta (http://www.youtube.com/watch?v=j5A5cvPcsGY)

Leku
10.03.2010, 10.09
Kutkas on tilannu HD:n jo?

MPI
10.03.2010, 10.13

+

zippo
10.03.2010, 23.23
Takarenkaan max leveys normi Mojossa?Mahtuuko 2.6 pyörimään?

mtok77
11.03.2010, 00.02

Valkoinen on tuloillansa..

L.A.D.E
11.03.2010, 07.58

2.5 rubber queenilla ajelin ja alahaarukka sai kyllä naarmuja...

drop
11.03.2010, 10.03
Varmaan 2.4 Rubber Queen? Se on kyllä valtava kumi.

MPI
11.03.2010, 10.51

Vastaus suoraan kysymykseen hieman epäsuorasti. Mulla 2.4 Fat Albert mahtuu hyvin, mutta 2,4 Muddy Mary jättää isojen sivunappuloiden väliin joskus kiviä, joista tulee pikkunaarmuja tuohon "rengasväliin" takahaarukassa. Tuo 2.6 isonappulaisena voi kyllä normissa olla ongelma. 2.4 MT:n oli taasen niin kapia, että olis mahtunu 2 kpl rinnan kytkettynä.

Leku
30.03.2010, 11.30
Voe rähmä. Ei siihen HD:n eturungon vinoputkeen nyt sitten tullut mitään tekstiä. Hyi olkoon tuommoisena; kai siihen joku biltema-teksti sitten pitäisi itse vetäistä.

Tuolla joku on jo saanut kasatuksi kokonaisen kurjistimen ja kokonaisuus on jotenkin vähemmän kuin osiensa summa juuri tuosta eturungon tekstittömyydestä johtuen?
http://www.labicicletteria.net/gare_2010/aperitalk_ibis_mojo_hd_2010.html

Saiskohan sitä kuitenkin, kaikesta tekstittömyydestä huolimatta, ylipuhuttua ittelleen tommosen HD:n? Se on kuitenkin niin, että jos kohta tilaa, niin jouluksi ehtii? Olishan siinä sitten aikaa laittaa BOS:lle tilaus jostain Devillestä ja vaikka STOY:stä.

Paljos tossa HD:ssä on iskarin mitat?

mtok77
30.03.2010, 12.17
paljos tossa hd:ssä on iskarin mitat?

8,5" * 2,5"

haedon
30.03.2010, 18.02
Voe rähmä. Ei siihen HD:n eturungon vinoputkeen nyt sitten tullut mitään tekstiä.
No, mä kyl tykkään tollaisesta ettei mainosteta merkkiä liikaa tai ole muuten liikaa tekstiä. Eihän sitä ajaessa näe muutenkaan kuin sen päällä olevan Mojo HD -tekstin.

Sakkeri91
30.03.2010, 19.10
Kaikki sen Mojoksi tunnistaa kuitenkin, oli niitä tekstejä tai ei. :D

MPI
31.03.2010, 10.30
Mitä mitä mitä? Miksi noita demo-pyöriä on jo toimitettu afrikkaan???

Leku
31.03.2010, 14.57
Kuka semmosia huhuaa?

akkki
31.03.2010, 18.18
Ajetaanko tässä kilpaa HD:llä?

http://farm5.static.flickr.com/4032/4469308987_5a0fd0a248.jpg

Kuva on viime viikonlopun Super Enduro Cupin ekasta kisasta.

Space Cowboy
01.04.2010, 02.28
No, mä kyl tykkään tollaisesta ettei mainosteta merkkiä liikaa tai ole muuten liikaa tekstiä. Eihän sitä ajaessa näe muutenkaan kuin sen päällä olevan Mojo HD -tekstin.

Jolla on silmät se nähköön Ibiksen logon myös ajaessa. ;) Se teksti siellä vaikuttaa psykoloogisesti. Jo yksistään tieto siitä, että rungon etukolmioon on harmoonisesti sijoitettu teksti "Ibis", rauhoittaa septaalitumaketta. Täytyy ottaa huomioon, että kyseessä on sairaus nimeltään Ibismi, jonka itse olen vielä onnistunut välttämään runsailla talouden hallinnan laiminlyönneillä. Altistavana tekijänä sairastumiseen pidetään yleisesti yliherkkyyttä eräästä hiilestä tehdylle kuitumaiselle ainesosalle. ;)

Space Cowboy
01.04.2010, 02.42
Kaikki sen Mojoksi tunnistaa kuitenkin, oli niitä tekstejä tai ei. :D

Näin saattaisi herkästi arvuutella. Aina on kuitenkin olemassa sellaisia mojopäitä, jotka sekoittaa Kuraharawat, Ibikset ja Jopot keskenään. Kyllä mua ainakin nyppisi pahasti, jos olisin säästänyt kuukausitolkulla Ibikseen, eikä rungossa lukisi selkeästi artikuloituna edes merkkiä, vaan olisi joku pieni tihrustus peräpäässä. :(

Space Cowboy
01.04.2010, 03.05
En nyt malta jättää vielä yhtä harmittavaa seikkaa sanomatta Ibiksen rungoista. Asia koskee nimittäin rungon etuosassa majailevaa logoa, enkä mahda mitään sille, että siitä tulee mieleen Toyotan logo pystyyn käännettynä http://www.aaruush.net/spons09thumb/toyota_logo.jpg

Armahtakaa epäpuhtaita ajatuksiani... :(

Leku
01.04.2010, 09.54
Kyllon ruokotonta puhetta! Tai oikein semmosia suttupuheita, niinkun eräskin yks'kätinen fakiiri julistaa. Kostoksi taidankin juua tänään niin paljon kiljua, ettei teille jää yhtään. Siinä on päästäisen kärsimysnäytelmä, mihin miäkin voin uskoa.

Toinoi. Perin harmillista, että sain jostain päähäni, että tommonen Deville voisi toimia tuossa Jopossakin hyvin.

160mm/1990g (väitetty) olisi ehkä sopiva konformissi kepeyden & juuston välillä. Harmi sinänsä, kun tää Pushin uusin revisio 140mm Revelationista toimii ihan pirun hyvin, kaikilla nopeuksilla.
Paluuvaimennustakin voi pitää ny hitaalla ilman mitään haittapuolia, muuta kuin jonkinmoinen "elottomuus" parkkipaikalla notkuttaessa. Maastossa toimii kyllä hyvin, samoin kuin Pushattu Floatti takana.

Pitäis vissiin taas kokeilla sitä DT:n kuitukanisteria, se kun on melko antiikkinen vaimennukseltaan. Semmoinen joko liian nopea tai liian hidas, molempia siihen ei saa samaan aikaan.

Ei tommosta BOS (http://boutique.bosmtb.com/en/produits/p9-deville)sia ole vielä missään näkynyt testeissä?

Joo, pitää vaan ennen liikkeellelähtöä särkeä internetti, etten kotio tullessa tilaile parilla tonnilla iskareita. Olishan siinä kyllä lopputilirahat toisaalta hyvään tarkoitukseen käytetty. :)

S-Works
04.04.2010, 20.29
Lohjalle saapunut valkoinen Mojo SL. Parkin puntari näytti M-kokoiselle raamille 2,44kg.

Leku
05.04.2010, 14.19
Vissiin Foxin iskarilla puntaroitu?

Kävin tossa arvuuttelemaan, että paljonko valkia (tai mikä tahansa?) maali painaa. Mullahan toi oma DT:n kuitukanisterilla oli lähikaupan vaa'alla 2232g satulatolpan clampin kanssa, arvuutellaan foxin iskarin painoksi se mitälie 210g, kirjallisuusviite antoi DT:lle ~165g. En osaa laskea, mutta arvaan jotain vajaa 50g eroa näille.

Integroidaan, deriveivataan ja muutoinkin myllerretään, niin tosta jäisi rapia +150g maalille painoa. On sitä siinä sitten.

Jos normi-mojotteen ostaa räikeän mustaisena ja vaihtaa siihen titaaniruuvit, kuten SL:ssä on, niin mennee kokolailla samoihin maalatun SL:n kanssa.

No, nykyään kaikki haalii hyppysiinsä vaan HDeita, joten arvuutus oli täten melko turhaa.

Leku
08.04.2010, 22.21
Olisko se kumminkin siinä? Musta HD ja BOS:n Deville keulalle, loput osat kevennyspuntarilla valiten.

Myyköhän joku (Lard vai mikä Lordiko se nyt oli) noita ilman tuota vakiotakaiskaria ja milloinkohan saa (http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=6780288&postcount=5), jos tilaa heti?

mtok77
13.04.2010, 09.16
Nyt on ensimmäiset HD:t jo liikkeissä..
Oma pelikin jo Ibiksen varastossa odottamassa kyytiä Suomeen.
Tänään pitää laittaa ilmoitus torille vanhasta Mojostani. M-kokoinen Mojo lähtee sopivaan hintaan..

http://www.lambertphoto.com/Ibis_hd/images/_GLP6284.jpg

Leku
13.04.2010, 09.54
Onko havaintoa, että tuleeko samassa kyydissä ekstrakpl:iä?

Pitäisi viä nähdä millaiseksi ovat sen mustan HD:n töhertäneet, ennenkuin osaan päättää. No, ei valkia paha olisi ollenkaan, siihenkin ns. tottuu.

mtok77
13.04.2010, 09.59
Kaik on myyty mitä tulee. Loppukesästä kuulemma saa jos nyt tilaa.

Leku
13.04.2010, 11.02
Tuleekos tossa muuten mukana toi taka-aksila, vai pitääkö siitä maksaa ekstraa?

mtok77
13.04.2010, 11.08
Akseli tulee mukana.

Leku
13.04.2010, 12.10
Tänään pitää laittaa ilmoitus torille vanhasta Mojostani. M-kokoinen Mojo lähtee sopivaan hintaan..

Ainiin täällä oli toi Torikin. Pitäisi nääs saada mökillekin pyörä, niin ei tarvisi yhtä raahata edestakaisin.

Ensin ajattelin rakentaa vanhasta Intensen Tracerista semmosen, mutta pitääpä selata noita myyntipalstoja, jos vaikka löytyisi hyväkuntoinen & käytetty SL?

Kun olis kummiskin ylimääräinen keula, iskareita, kiekot yms. tolppia ja tankoja valmiina. Tästä tulis semmoinen xc/hiekkatie-pyörä, joten L -koko olis varmaan oiva semmoiseen.

MPI
13.04.2010, 20.57
Multa löytyis yksi normi XL-runko kahdella Pushatulla Foxilla. Pitänee myös laittaa torille.

Leku
15.04.2010, 12.19
Onko toi M3? Oli miten oli, mutta onpa keltaisennäköinen runko?
http://farm3.static.flickr.com/2768/4490123212_0cfd4b481f.jpg

L.A.D.E
15.04.2010, 12.25
Joo jossain kuvassa tuo vitamin väri oli paljon vihreempi/komeempi...

Leku
15.04.2010, 16.26
Onkohan tolla Lobsterilla L-kokoinen runko vai onko HD:ta säädetty rungon osalta tuollaviisiin, että satulatolpan kohta näyttää korkeammalta?

mtok77
15.04.2010, 17.00
Runkoa on ymmärtääkseni säädetty.

Leku
15.04.2010, 17.04
Mjaa. Niin että toi olis nyt sitten M-kokoa, kuten tuolla ennenkin olleet molottimet olivat?

Leku
16.04.2010, 00.09
Mikähän se väri ny sitten oikeasti on? Tääkin kun on aika kellertävä eikä semmonen ikivihreä? Joku uusi Foksi tossa näkyy olevan ja. Oliskohan Lopes-herralla kumminkin L-HD ja tässä kuvassa M?

http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2010/04/15/1271343056955-1kijk5ta3f0zz-798-75.jpg

mtok77
16.04.2010, 00.27
Mut on vaan toi valkoinen niin hieno..

http://www.labicicletteria.net/mtb/2010/ibis/enduro_team/28%2003%2010%20Pogno%200043.jpg

yypy
20.04.2010, 17.51
Onko Mojomiehillä kokemuksia Ibiksen Silkistä. Hintakin on madaltunut parilla sadalla viime vuodesta.

L.A.D.E
20.04.2010, 18.09
On ja hyvin kulkee,rakensin 5,68 kg ohjuksen...

yypy
20.04.2010, 22.07
Onko jäykkäkin? Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta hintaansa nähden, 1460€ haarukan kanssa Suomesta. Mistä kannattaisi hankkia?

Onko muuten sulla LADE jotain kuvia tai specsejä sun filosta?

Leku
20.04.2010, 23.22
Mjaa. Niin että toi olis nyt sitten M-kokoa, kuten tuolla ennenkin olleet molottimet olivat?

Juu ei (http://www.brianlopes.com/archives/000415.html).

akkki
22.04.2010, 13.23
Myyntipuhetta:

http://www.youtube.com/watch?v=VnBuR5i2oY8

ARJ
29.04.2010, 21.13
Tällä palstalla kehua retostellaan Mojon ylivertaisuutta ja ihmetellään komeita kevään pastillisävyvärejä. Aletaampas puhua välillä vähän asiaakin. Onko kukaan tosimojolainen raaskinut käyttää ajokkiaan metsässä? Niin ihan kurakossa ja juurakossa rytyyttämässä. No minä ainakin olen käynnyt myös muuallakin kuin asfalttiteillä

Minulla on 10 maastolenkkiä vanha Mojo SL. Etuhaarukan seutuvilta alkoi kuulumaan omituista naksetta. Kiristin varovasti ohjainlaakeria ja menin koettamaan kannokkoon että poistuiko naksunta. Yllätykseni oli suuri sillä ääni ei postunut. Tänään sitten otin haarukan poies ja ohjainlaakerit pöydälle. Perusteellisen puhdistuksen jälkeen aloin sovittelemaaan ohjainlaakeria paikoilleen. Autotekniikan miehelle yllätys oli suuri. Laakerin sovite kuituputkeen oli kuin jonkun kyläsepän viimeistelemä, yleisilme oli sanoisinko jopa "rujo" siis ei minkäänlaista tiukkaa sovitusta, laakeri (ylin laaakeri) pääsi elämään sovitteessaan noin 1...1,5 mm. Erikoista sanon minä. No empä siinä pitkään ihmetellyt vaan liimasin ylälaakerin wyrthin kaksoiskomponenttiliimalla jota käytetään muoviosien korjauksessa paikoilleen kuituputkeen. Tällä varmistin tiukan sovitteen. Löin haarukan paikoilleen ja paketti kasaan.

Ai miten kävi ?? en tiedä sillä en ole uskaltanut sitä vielä metsään viedä, mutta huomenna sen teen.

Onko kukaan muu törmännyt tämmöiseen probleemaan?

Leku
29.04.2010, 22.53
Sen on tarkoituskin olla tuollainen. Siellähän on kartiot vastakkain, joilla keskitys hoidetaan. Alhaalla on ihan sama juttu.

Sinne väliin kannattaa laittaa vaan jotain rasvaa, ei liimaa. Milläs muuten keskitit laakerin pesään liiman kuivumisen ajaksi? Toivottavasti liimasit sen edes suoraan... :cool:

No, kevät tuli ja tilasin mustan HD:n lAARDIN sPEDEshopista (http://www.ladenspeedshop.com/15).

Ps. Mettässä en ole käyny - enkä mene.

mtok77
29.04.2010, 23.26
Jos ohjainlaakerissa ei tuntunut klappia niin en usko että ääni tuli sieltä.

Tuosta voit katsoa esimerkkejä mistä lähteä metsästämään ääntä:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=612319

L.A.D.E
30.04.2010, 08.35
Joo grattis vaan Leku,sait mailia...tehtaalla vähän hekoteltiin kun kertoivat toimitus ajan...toivottavasti meni sima väärään kurkkuun kun huomasi että tilaus vahvistettiin!

Leku
30.04.2010, 08.50
No eihän toi ~ +½ a:ta ole edes pitkä aika odotella ja onhan tässä tätä kurjuutta lievittämässä tämä SL, jossei sitten kohta toinenkin.

Kertokaa sitten oitis, jos/kun jossain mustasta HD:sta kuvan näette - olis kiva tietää mitä on tilattu.
Otin kummiskin mustan, kun en ole rasilisti ja onhan se kevyempikin.

Portti
30.04.2010, 09.45
Asiaa Leku! Olisiko toimitusaika sitten todellisuudessa ensi vuoden Tahkon tienoilla?

Tuosta ARJ:n etuhaarukan napseesta ei ole mitään havaintoa kun en ole moiseen ilmiöön törmännyt omassani, mutta uskoisin noiden viisaampien vinkkejä.

Itse sain Mojoon alle tulossa olevat uudet kiekot eilen siihen valmiuteen, että niitä pääsee testaamaan lähipäivinä. DT 240s/Sapim CX-Ray/NoTubes Alpine -yhdistelmällä lähtee n. 300 g pyörivistä massoista. Täytyy olla varovainen, ettei pyörä ryntää alta.

Leku
30.04.2010, 16.14
Sama se nyt oikeastaan mikä toimitusajaksi muodostuu, ehtiipähän spekuloida osilla rauhassa. Se nyt kummiskin on pyöräilyssä parasta - kiljupäissään arvuutella, että ottaisko tuon vai kumminkin ton. :D

Viä kun osais korjata otsakkeeseen / HD.

MPI
01.05.2010, 11.50
Kyllä toi erilainen napsunta sieltä täältä on mullekin tuttua. Toi mojon runko on kuin kitara. Pitää olla tarkka noitten osien kireyden suhteen ja kattella, että on liukuvoiteet oikeissa paikoissa.

Mitä tuohon kestävyyteen tulee, niin ei tuota runkoa normiajolla rikki saa. Jos yleensä rikki saat, niin takuu toimii nopeemmin kun ehdit kissan sanoa. Puhun kokemuksesta.

Katteellaan miten tuo HD toimii...

Space Cowboy
01.05.2010, 16.06
Toi mojon runko on kuin kitara. Pitää olla tarkka noitten osien kireyden suhteen ja kattella, että on liukuvoiteet oikeissa paikoissa.

Kyllä vain. Sit kun mulla on HD, niin viritän sen soimaan E-duurissa. ;)

ARJ
01.05.2010, 23.06
Kävin tänään kokeilemassa sitä tekemääni viritystä ohjainlaakeriin. Napse hävisi ja väljän tunne hävisi ohjainlaakerista, mutta se palasi takaisin lenkin loppupuolella.

Tiedän että siinä on kartiosovitus, mutta ei laakeri saa liikkua pesässään milliäkään, ainakaan minun ymmärryksen mukaan. Kokeilen vielä yhtä viritystä (mitä en vielä tiedä) niin josko napse poistuisi.

Muuten Mojo SL on aivan loistava peli.

ARJ
01.05.2010, 23.14
Kyllä toi erilainen napsunta sieltä täältä on mullekin tuttua. Toi mojon runko on kuin kitara. Pitää olla tarkka noitten osien kireyden suhteen ja kattella, että on liukuvoiteet oikeissa paikoissa.

Mitä tuohon kestävyyteen tulee, niin ei tuota runkoa normiajolla rikki saa. Jos yleensä rikki saat, niin takuu toimii nopeemmin kun ehdit kissan sanoa. Puhun kokemuksesta.

Kitara ?? :D kaikkea sitä kuuleekin. Mitä kireyteen tulee niin kun napsahtaa niin nopeasti varttikierros takaisin niin dadaa oikea kireys on silloin kohillaan.

MPI
02.05.2010, 00.35
Se kitara termi oli niinkuin vähän vertauskuva. Oli vaan tarkoitus ilmaista, että noissa muovirungoissa toi ääni kulkee hieman erilailla. Eikä tarkoitus ollu arvostella sun kiristelytaitojas.

Oli vaan tarkoitus oikeastaan vastata siihen, että niillä pyörillä ihan oikeasti ajetaankin. Mä olen ajellut/hyppinyt/kaatuillut bikeparkeissa ja alamäkiränneissä ja kasassa on suht koht hyvin pysynyt.

Tosin tosta SL: stä en tiedä, se saattaa olla heikompaa kamaa, joten ajele varovasti.

Leku
03.05.2010, 20.04
Tuolla olis kaikki värit: http://singlecrown.com/news/89-2010-ibis-mojo-hd

Tosin musta ei jää kuulemma (http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=6854250&postcount=4) tommoseksi, eikä Vitamin-Piss liene lopulta keltainen, vai mikä toi onkaan.

Leku
11.05.2010, 13.04
Tästä tapauksesta näyttää muodostuvan varsin viihdyttävä.

L.A.D.E
11.05.2010, 13.36
Ja kiihdyttävä...

Leku
12.05.2010, 12.35
Tämä HD -tilaus on sitten lyhykäisyydessään peruttu.

Ei jostain syystä oikein innosta sellainen kaupankäynti, että kun hinta on sovittu ja käsirahakin maksettu, niin sitten myöhemmin joku porras ketjussa kauppias/maahantuoja (mulle on asiakkaana aivan sama kuka siellä ei noudata sovittuja hintoja) alkaa vinkumaan 600 euroa lisää rahaa rungosta.

Ensin minulle kerrottuna syynä oli dollarin kurssi, sitten myöhemmin "hintojen nosto eurooppalaiselle tasolle".

Tässä lähtee soitto http://www.exklusiv-bikes.de/ -osoitteeseen ja tilaan HD:n sitten sieltä. Tuolta on sentään hyviä kokemuksia tuon nykyisen SL:n oston kanssa.

L.A.D.E
13.05.2010, 11.20
Ja wohl...minun pitäisi varmaankin puolustaa tilannetta mutta paskat,yllytin toista asiakasta unohtamaan hoodeen ja rakennan hänelle toisen merkkisen carbonin...kunhan osa osista tulee SAKSASTA.Laitan sitten ison kuvan etusivulle josta linnunkuvan pyyhkäisin jo pois...

Leku
13.05.2010, 14.49
Exklusive-bikes sai HD -tilauksen ja Herra Lutz jo sen vahvistikin. Näkyy multa näin vanhana asiakkaana putoavan tinkimättä hinnasta satkuja pois, mutta en miä harrastevälineiden kohdalla suuresti muutenkaan tingi. Juhlaa-Fest.

Väri oli pakko vaihtaa valkiaksi, meni mustasta maku ja nyt aloin kertaheitolla rasilistiksi.

MPI
22.05.2010, 10.28
Kaksi aihiota. Toinen tuli eilen loistavalla MTOK:in avustuksella kotiin. Kasaaminen hieman viivastyy kun CC:stä jäi tuo "conversion crown race" uupumaan.

http://mikko.pictures.fi/kuvat/MTB/_MG_0009_HD_2.jpg/_medium.jpg

Leku
22.05.2010, 11.47
Mitä mahtaa hevoskoot painaa?

Mikrometri
22.05.2010, 13.57
Kaksi aihiota. Toinen tuli eilen loistavalla MTOK:in avustuksella kotiin. Kasaaminen hieman viivastyy kun CC:stä jäi tuo "conversion crown race" uupumaan.

http://mikko.pictures.fi/kuvat/MTB/_MG_0009_HD_2.jpg/_medium.jpg
Ibis on jo pari konkaa rahastanut. Nyt kunnon buumi, ennakot ja tilit tyhjäksi.

MPI
22.05.2010, 14.32
Mitä mahtaa hevoskoot painaa?

2820g ja 2975g

MPI
22.05.2010, 14.44
Ibis on jo pari konkaa rahastanut. Nyt kunnon buumi, ennakot ja tilit tyhjäksi.

Joo näin on. Onneks noi on ihan omalla työllä maksettu. Toinen on palvellu hyvin vuodesta 2007. Se on kato sillälailla, että kun tekee oikein kovasti töitä niin voi kerran 3 vuodessa ostaa jotain kivaa itselle. Taas tulee pitkä putki kun joutuu hankkimaan kaikki oheiskilkkeet, että pääsee ajamaan. ;-)

Leku
24.05.2010, 23.06
Pitäisköhän tässä alkaa arvuuttamaan osia pikkuhiljaa?

Herra Lutz siellä taas huhuilee, että sen listahinnat on jotain tän tyylistä Foxin keulien ja shimanon 2011 osien osalta:

Fox 2011 Forks
36 Float 160 RLC white FIT 20QR/ 1,5 Taper 990,00 €
36 Float 180 RC2 white FIT 20QR/ 1,5 Taper 1040,00 €
36 Talas 160 RLC black FIT 20QR/ 1,5 Taper 1080,00 €
36 Talas 180 RC2 black FIT 20QR/ 1,5 Taper 1100,00 €

DynaSys XT Group - without brake 500,00 Euro
DynaSys SLX Group - without brake 390,00 Euro

Onko kallista vai ei, sitä ei osaa sanoa, mutta pitääkin laittaa tilaus oostreilijaan, että pääsee taas teippailemaan. Haluaako toveri Wunderbaum osallistua tähän huviin? Miä tarjoon kaljat.

wanderer
25.05.2010, 00.42
Hä, miä voin toki seurata vierestä kun pyörää kelmutetaan niimmaanpirusti.

Leku
28.05.2010, 09.35
Joko se on MPI:llä vekotin kohta kasattu? Olikos siinä puntaroinnissa mukana taka-aksila ja tolpan clamppi, toinen näistä, vai ei kumpikaan. Jotain muuta, mitä?

Kai se pitää minunkin aloitella osien hankintaa pikkuhiljaa, koskapa se sakemanne uhkaili, jotta june/july voisi postiloosterissa paukahtaa.

Keula-arvuuttelu on nyt pahasti vaiheessa, mutta jos sitä vaikka tommosen foxin 36:en, joko Floatin tai Vaniljaadin laittaisi eteen muodikkaalla 1.5" alapäällä?
Nythän kun tulivat Ibiksellä järkiinsä ja unhoittivat ainakin toistaiseksi HD:sta integroidun ohjustinleekerin, niin ainakin Kingiltä saisi sopivan in-setin (http://chrisking.com/headsets/hds_inset), mutta mikä noista vaihtoehdoista on oikea? "Tapered" vai "Mixed Tapered"?
Mitä muita? Pitää katsella vissiin jotain cane creekin 110:aa, olisi laadullisesti samassa sarjassa, ehkä ylikin.

Vaihteistoksi tulee joku 1 x 10, eteen 32...33 ja taakse 36 isoin. Shimanolla olisi tuloillaan sitä XT Dynasyssiä, mutta pitäähän se nyt herranjestas vähintään XTR:ää olla. Hylkäämme tämän toistaiseksi ja tuumataan sitten kostoksi XX Ass-ramm pakkaa, vaihtajaa ja oikean etujalan vipua?

Kammiksi käyvät periaatteessa nämä nykyiset XTR:ät hankittavalla (yhdellä) rattaalla, keskiölaakerit jotkut speksiltään tarkat "punaiset". Kokeiluun tommonen MRP (http://www.mrpbike.com/product.php?section=product&item=1x).

Mitä puuttuu? Jarrut nyt ainakin. Formulan 2010 Onet, kiitos.

Kiekot nykyiset I9:t, joihin pitääkin muistaa tilata uusi 12mm taka-aksila. Jotku Edgen tms kuitukehät olis näihin tietysti vallan vekkulit, mutta tuumataan niitä sitten, kun nämä vaativat uudelleenrakentamisen. Olisivat kyllä hinnaltaankin erityisen vekkulit...

Jotain puuttunee kai, mutten kun jaksa suunnitella enempää yhdellä istumalla. Jaa no vielä tärkeimpänä tietty iihanat elmukeljut (http://www.frameskin.com/).

Huhhuh.

MPI
28.05.2010, 11.44
Joko se on MPI:llä vekotin kohta kasattu? Olikos siinä puntaroinnissa mukana taka-aksila ja tolpan clamppi, toinen näistä, vai ei kumpikaan. Jotain muuta, mitä?

No ei ole vielä, kun unohtui tilata se CC:n conversion crown race 1½" XXII alalaakeriin Wotania varten.
Eli tuo keskimmäinen.

http://forums.mtbr.com/attachment.php?attachmentid=480911&stc=1&d=1252104593

Oli kerrankin helppo asennus kun ei tarvinnut varoa tuota reunatiivistettä.

Fedex toi siis eilen Jensonilta. Nopee pulju, ihmekauppa. Euroopasta kun ei löytynyt yhtään.

Punnitus oli ilman taka-akselia satulan clampin kanssa. Mulla menee lähes kaikki osat vanhasta kiinni tuohon uuteen runkoon.

Jouduin tekemään ohjauslaakeriprässin 21mm kierretangosta ja pulteista sekä helvetin isoista aluslevyistä kun en kauheasti viitsinyt paukuttaa tuota. No ihan hyvin toimi omatekemätkin työkalut.

ePa
01.06.2010, 01.59
Nojoo...

Sattuipa sopivasti tuo ison omenan testipäivä loman kohdalle. Ei muuta ku perse kohti Graham hillsejä ja siellähän odotti aimo liuta Iibbiksiä rivissä. Neiti-ekin pääsi vihdoinkin kokeilemaan Mojotusta. Sehän sattu olemaa kaikilla herkuilla. Kuulemma tykkäs, väristä vaan tuli sanomista. Ite pääsin ajamaan eitsdii mallia, niinkuin täkäläiset sanoo. Sain ihan valita värinkin jolla ajaa. Piti valita vitaminpee, ettei sekoitu missään nimessä äs äl versioon. Hyvinhän se kiipesi ja vielä paremmin tuli alas. Iodine kirkot raksutti melko kovasti, mutta hyvä niin, että maaoravat ehtivät alta pois.

-11 vuoden äksteissä ei muuta sanomista kuin taas yks ratas lisää. Ihan ite laskin. Niin ja edessä oli kolome rieskaa... Pitäis löytyä välityksiä.

Hra Lou oli kovasti hieromassa kauppaa ja sanoi ettei ole ongelmia saada pyöriä. Noh ajetaas postipyörällä hetki vielä, kun kerran takuukin toimii mahtavasti. Kotiin tullessa varmaan pääseekin asennushommiin.

Päätän täältä tähän ja katoan ihmismassaan.

Over and out.

Leku
02.06.2010, 10.55
Eikös tää ohjustinleekeri nyt sitten ole käypä tähän uuteen mojovaan?
http://www.competitivecyclist.com/mountain-bikes/product-components/2010-cane-creek-110-zs110-1.5-mixed-tapered-headset-6317.462.1.html

ePa
02.06.2010, 16.32
Melekeen väittäisin, että demopyörissä oli tuommoinen.

Larsson
02.06.2010, 22.14
Meikä on kans vähän kahen vaiheilla tuon haarukan kans. Foxin 180mm Float tai Van. Talasta en viitti ku ei ne ikinä oo niin hyvin toiminu mun mielestä. Nyt mulla on 160mm Lyrikki Coil U-Turn tuossa MojoSL rungossa ja mietin että onkohan tuo uus Float liikaa ilmaiskarin tuntunen. Vanissa taas hirvittää sen paino. Saakohan sitä enään manuaaliin ku keula painaa sitten niin...hmmm. 170mm Lyrik Coil DH vois olla kans ihan hyvä, mutta ehkä kuitenki 180mm niin saa kulmia vielä vähän loivemmiksi ja extra sentin lisää joustoa, jos nyt tuo uus Foxi antaa edes lähelle koko matkaa.

Onko kukkaan koittanu nuita uusia Foxeja? MPI sulla ainaki on jo peli ajossa. Mitä sanot passaako HD tuommoseen Mega avalance tyyliseen rytistelyyn ja satunnaiseen parkissa loikkimiseen?

-L

MPI
02.06.2010, 23.11
MPI sulla ainaki on jo peli ajossa. Mitä sanot passaako HD tuommoseen Mega avalance tyyliseen rytistelyyn ja satunnaiseen parkissa loikkimiseen?

-L

Lyhyt vastaus, että sopii kun Mojokin sopi. MTBR:n puolelta paskalla englannilla kirjoitettuja ensivaikutelmia.

Leku
03.06.2010, 09.55
Huono ja muutoinkin pettymys kuuluu MPI:n mielestä olevan, joten eiköhän myydä nämä iepikset ja tilata semmoiset Sancta Kurzit tilalle? Tai en tiedä viittiikö sitä kumminkaan, kun tuli jo tilattua tommonen Cane Creekin 110 ohjustinleekeri ja 12mm taka-aksilamuutospalikat I9:n takanapaankin.

Näköjään mustan HD:n (http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=622579) ulkonäkö oli lyöty lukkoon. No, semmonen se sitten on. En taida muuttaa tilausta, kun ~tuon näköinen ulkonäkö on vanhentunut jo vuuosia sitten. Nykyäänhän on muodikasta laittaa jotain UD:tä pintaankin.

Seuraavaksi eturattahia. Joku 32...33...34 tullee. Semmoinen alhaaltakin ketjua hamuava ohjuri olis sitten tietty parempi kuin ei-alhaalta-pitävä, esim toi MPI:lläkin olena MRP:n HD-malli, mutta en taida viittiä kuitenkaan. Kait miä tämmöselläkin tulisin toimeen, sillä sanotaanhan mainospuheessakin, että "primary uses: XC race":
http://www.e13components.com/images/product/xcx_main.jpg

Samasta puljusta saisi sitten tuon rataksenkin vissiin vaikka missä kirkuvissa hämyväreissä (mustana).
http://www.e13components.com/images/product/guidering_main.jpg

Space Cowboy
03.06.2010, 14.57
Omiin kokemuksiin nojautuva vahva epäilykseni kohdistuu tämän ohjurin toimintavarmuuteen täpärissä. Ketju lähtee kumminkin pois rattaan alapuolelta vähänkin röykkyisemmässä maastossa. Pururata xc-kurjuutta harjoitettaessa saattaa toimiakin.

http://www.e13components.com/images/product/xcx_main.jpg

Tästä on ihan hyviä kokemuksia, ja saa eri värisinä. Tosin mikään järin käytännöllinen tämä ei ole:

http://home.comcast.net/~hood_mussel/tuned/carbocage.jpg

Toinen hyvä vaihtoehto on tässä. Toimii hyvin jokaisella rataskoolla kun valitsee vain oikean mallin:

http://img.artscyclery.com/product/E13LG1-WH.jpg

Totahan voi sitten kevennellä ottamalla vaikka ton bashguard hässäkän pois. Ei kai kenelläkään ole tarkoitus kiviä päin ajella? ;)

Tässä vielä kolmas ihan ok vaihtoehto, ainakin jos tilaa vaikkapa Imu Saloselta hiilikuituisen bashringin ton alumiinisen tilalle.

http://www.gamutusa.com/images/products/g45.png

Harmi, että HD molossa vain ohjainleekerin alakuppi on kokoa 1.5", koska nyt emäputkeen ei saa asennutettua ohjauskulmaa 1-2 astetta loiventavia kuppeja ja kippoja. Liekö ehdoin tahdoin tehty jäynä? :(

KLA
03.06.2010, 15.44
Harmi, että HD molossa vain ohjainleekerin alakuppi on kokoa 1.5", koska nyt emäputkeen ei saa asennutettua ohjauskulmaa 1-2 astetta loiventavia kuppeja ja kippoja. Liekö ehdoin tahdoin tehty jäynä? :(

Jos tarvii loivempaa keulakulmaa kuin HD:n 67, niin eikö sitten kannattaisi jo katsella varsinaista DH-runkoa, eikä tollaista "muka-kaikkeen-sopivaa" HD-Mojoa? Ja loiveneehan se kulma tuosta ainakin asteella, jos siihen tällää 180 millisen keulan.

Ola
03.06.2010, 15.57
Tässä vielä kolmas ihan ok vaihtoehto, ainakin jos tilaa vaikkapa Imu Saloselta hiilikuituisen bashringin ton alumiinisen tilalle.

Montas iskua kiveen hiilikuituinen bashring kestää?

Leku
03.06.2010, 16.53
3.8 kpl varmaankin.

MPI
03.06.2010, 17.02
Noissa kaikissa BB:n väliin asennettavissa on se ongelma, että jossei ole pupuhypyt hallinnassa, saa koko ajan potkiskella oikeaan asentoon. Eritoten kampipuolella alaspäin suuntautuvan chainstayn omaavissa pyörissä.

Tmh
03.06.2010, 17.58
LG1+ on pysyny BB kiinnityksellä hyvin paikoillaan. Yksi bashguard on mennyt vaihtoonkin jo. Ennen oli MRP G2 Mini ja se taas kääntyi aina iskuista. Johtunee varmaankin erilaisesta pintakäsittelystä tuossa BB:n alle tulevassa pinnassa. MRP:ssä se on luikkaaksi anodisoitua.

Space Cowboy
03.06.2010, 20.30
Montas iskua kiveen hiilikuituinen bashring kestää?

Riippuu kuinka paksun rinkulan tekee. Eihän sillä kiveen kuulu kuitenkaan ajaa. Sen funktiohan on olla kevyt, eli pitää vain ketju rattaalla. Eihän xc-/enduropyörissä muutenkaan bashringejä tarvita, mun mielestä. Eri asia jos ajaa alamäkeä.

Space Cowboy
03.06.2010, 20.45
Jos tarvii loivempaa keulakulmaa kuin HD:n 67, niin eikö sitten kannattaisi jo katsella varsinaista DH-runkoa, eikä tollaista "muka-kaikkeen-sopivaa" HD-Mojoa? Ja loiveneehan se kulma tuosta ainakin asteella, jos siihen tällää 180 millisen keulan.

Juu mutta jos ei halua laittaa sitä 180 millistä keulaa. ;) Eihän HD:n kulmat mitään jyrkkiä ole yleiseen tendenssiin nähden. Loivemmat kulmat vaan on mun mieleen ihan trailiajossakin. Kyllähän kulmien säädettävyys on aina plussaa, jotta jokainen voisi säätää pyörän itselleen sopivaksi. ;)

Patrik
03.06.2010, 22.34
Toinen hyvä vaihtoehto on tässä. Toimii hyvin jokaisella rataskoolla kun valitsee vain oikean mallin:

http://img.artscyclery.com/product/E13LG1-WH.jpg

Totahan voi sitten kevennellä ottamalla vaikka ton bashguard hässäkän pois. Ei kai kenelläkään ole tarkoitus kiviä päin ajella? ;)

Jos otat tosta tacon pois niin jäljellä on enää ylähäkki. Tuossa uudessa mallissahan alarulla kiinnittyy tacoon, kun taas vanhassa taco oli erikseen irrotettavissa.
Hyvin toimiva vempele kyllä. Kestää yllättävän hyvin tälliä ja on suht äänetön oikeen asennettuna. Ja on pysyny paikallaan keskiön alla.

Leku
03.06.2010, 23.20
Kysimys: "So is the weave that's visible a 'fake' overcoat, or is it the actual weave of the frame structure? I only ask because on the the latest santa cruz carbon bikes, the weave is uni-directional, and I was of the understanding that this was better / stronger. So why ar Ibis either using a not so good bi-directional weave, or overcoating the real carbon with an extra carbon weave?"

Vastaus by Ibiksen Hans: "A little info... basically it doesn't matter much.

Most of the load is carried by UD layup under the weave. The woven fiber can increase the impact resistance somewhat and is also used for aesthetic reasons. It's a show of skill, getting everything lined up and looking good. If you use full UD, you can save a little weight, maybe 30 grams + -.

Some factories refuse to do exposed weave at all, or paint over the toughest areas to make it easier. Most fully painted frames are all UD, to save time and a bit of weight.

The majority of the material on our frames is UD as it is with most frames."

Ola
03.06.2010, 23.34
Riippuu kuinka paksun rinkulan tekee. Eihän sillä kiveen kuulu kuitenkaan ajaa. Sen funktiohan on olla kevyt, eli pitää vain ketju rattaalla. Eihän xc-/enduropyörissä muutenkaan bashringejä tarvita, mun mielestä. Eri asia jos ajaa alamäkeä.

Riippuu missä ajaa, mulla ainakin bashring saa pusua melkein joka lenkillä. Ketjunohjuriksi varmaan hiilikuituinen riittääkin, bashringit erikseen. :D

TimoF
04.06.2010, 22.26
Riippuu missä ajaa

Eiks noi Iibikset oo lähinnä semmosia terassipyöriä? :seko:

ePa
05.06.2010, 04.13

Joo, ja tuossa Central Parkissa niillä voi taluttaa myös koiraa. Juuri muuhun siitä ei sitten olekaan...

Täällä muutenki on melko siistiä kalustoo kiertämässä tuota puistoa. Ei juuri "hinnat alkaen" malleja näy.

MPI
05.06.2010, 10.17

On ne myös suunniteltu siten, että ne on suht helppoja pitää katumaasturin katolla kun käy Kaivarissa kahvilla.

TimoF
05.06.2010, 21.14
On ne myös suunniteltu siten, että ne on suht helppoja pitää katumaasturin katolla kun käy Kaivarissa kahvilla.

Tota saa sit varmaan pullollisen kaupan päälle?

http://www.4x4report.com/sprayonmud.jpg

Plus
05.06.2010, 22.12
Kunnon mojo-spedellä on myös tällainen, eikä mitään puupalikkaa chainstayn alla:
http://gallery.ibiscycles.com/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2538&g2_serialNumber=2

Subzero
05.06.2010, 22.56
Kunnon mojo-spedellä on myös tällainen
Made In Taiwan - kumpikin? :rolleyes:

MPI
06.06.2010, 03.01
Ei! Kyllä noi tehdään ihan muksujen toimesta Kiinan kansantasavallassa. Toisaalta tosta rimppakintusta mä en tiedä. Ja eihän leluja suunnitellut aasialaista sukuhaaraa oleva nainen voi kunnon polkupyörää suunnitella. Todellisuudessa ton on varmaan suunnitellu saksalainen insinööri, jonka hakaviivain on vaan varastettu. No mä taidan ihan kostoksi ostaa koko sarjan; transut, handjobit yms. Tosin osa malleista on aika arveluttavia koska ne muistuttaa ihan perinteistä konkelia.

Leku
22.06.2010, 23.46
Huono oli. (http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/mojo-hd-custom-10-39369) Meinaan toi 2011 Foxin 36 Float -haarukka, eikä toi ollut tosiaan ensimmäinen kerta, kun tuommoista on kirjoitettu.

Hyvin edistyy HD:n kasaus. On sentään jo 12mm taka-aksila ja 110 vuoden takuulla varustettu ohjainleekerikin hankittu.

kyprok
23.06.2010, 10.39
Noita FIT -vaimennusjärjestelmällä varustettuja floatteja (ainakin 32) on taidettu moittia jo 2010 -malleista lähtien. Toiminta ei kuulemma ole yhtä sulavaa alkupään (small bump) vaimennuksessa kuin aikaisemmassa vaimennusratkaisussa (ei FIT). Ilmeisesti Kashmima -pinnoitteesta odotetaan jonkinasteista apua tähän.

mnph
12.07.2010, 15.56
Mistäpä olette Mojojanne hankkineet? Mitä runkosetissä on mukana; iskari ja laakeri?

Leku
12.07.2010, 20.58
Tuolta on mulle tullut taannoin yksi SL ja HD on nyt tulossa: http://www.exklusiv-bikes.de/40993.html

Kyllähän ne kovasti väittävät, että Suomestakin näitä saisi, mutta siitä en sattuneesta syystä tiedä mitään.

Space Cowboy
13.07.2010, 02.21
Noita FIT -vaimennusjärjestelmällä varustettuja floatteja (ainakin 32) on taidettu moittia jo 2010 -malleista lähtien. Toiminta ei kuulemma ole yhtä sulavaa alkupään (small bump) vaimennuksessa kuin aikaisemmassa vaimennusratkaisussa (ei FIT). Ilmeisesti Kashmima -pinnoitteesta odotetaan jonkinasteista apua tähän.

Eikös Foxi ole kuuluisa myös siitä, että sitä täytyy ajaa sisään tovi jos toinenkin? Täähän on justiinsa yksi hifilaitteen tunnuspiirre. Toiset jättää ökyhintaiset luurinsa soimaan yöt päivät läpeensä ennen kuin tohtivat asentaa kapineet kultakorvillensa. Samaa systeemiä voidaan soveltaa myös keulaan. Eli Foxi kiinni vaikka johonkin isku-vasarointi-tärinä-koneeseen josko se loihtisi pintakireyden pois, sillä eihän pintakireellä keulalla ajonautintoaan kannata pilata. Tuo Kashmima kuulostaa lähinnä jollekin itämaiselle kusetukselle, jonka filosofia nojaa kultaisen värin alkukantaiseen viekoittelevuuteen. Tällaisista harhoista heränneet ovat keksineet sanonnankin, jossa on vinha perä; "kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää". Aika näyttää pitääkö sanonta paikkansa uuden Foxin kohdalla. Tuommoista kun jo vähän meinasin kaavailla itselleni. :( Avoin öljykylpy kuulostaa kyllä paljon rehellisemmältä kuin nämä kaikki salamyhkäiset patruunahössötykset. Sitäpaitsi eikö patruunan kuulu aina laueta jossain välissä, johan se nimikin jo viittaa siihen? ;)

Hannu S
13.07.2010, 08.47
Mites tota...ei kai noissa 32 ja 36 malleissa ole sama juttu kuin 40, eli että vaimennus on ollut patruunatyyppinen jo vuosia, mutta sitä on keksitty kutsua FIT:ksi vasta vuodesta x eteenpäin? Ainakin tuon 40 suhteen on aika paljon ollut väärinkäsityksiä kun porukka fiilistelee että pitää olla FIT, vaikka ne on kaikki olleet tosiasiassa samanlaisia jo ties kuinka kauan ja vain nimi on vaihdettu...

Onhan siinä patruunassa siis jotain pieniä muutoksia ollut vuosien varrella, mutta rakenne on ollut sama alusta asti.

Leku
13.07.2010, 11.19
Eikös Foxi ole kuuluisa myös siitä, että sitä täytyy ajaa sisään tovi jos toinenkin?

Eikö vaan juuri päinvastoin? Noissahan on ennemminkin ollut perinteisesti väljät puslat, josta syystä Voks mainosti sitä "hydrodynaamista voiteluansa", ettei olisi joutunut remppaamaan jok'ikistä keulaa.
Kiva työnnellä pyörää eteenpäin ylämäkeen, kun keulaa lonksuu ja jos pahasti mulkaisee sitä hän, heittää viä öölit silimään.

Avoin öljykylpy kuulostaa kyllä paljon rehellisemmältä kuin nämä kaikki salamyhkäiset patruunahössötykset.Nythän tuota virtsan karkaamista on Fokseissa yritetty estää asentamalla keulaan jonkinmoinen rakko (Bladder). Eikun miten se meni, öljyn määrää nyt on ainakin saatu vähennettyä ja keulaa tätämyöten kepeytettyä. Mun onnella se gummi vaan kitisisi vasten yläputkien sisäpintaa... :)

Aikamoista lottoamista olis tilata se BOS Deville, eikä sitä vissiin saa taper -kaulaputkosella? Vai saako? Muista vaihtoehtoja ovat siis kaikesta rienauksesta huolimatta nämä 36 -voksilot ja joku Lyrik. Hinnathan noissa on kokolailla keskenään kilpailukelpoiset.

mtok77
31.07.2010, 21.32
Ibikseltä tulee ensi kaudeksi HD myös 140 mm takajoustolla.
Speksit täältä: http://www.feedthehabit.com/mountain-biking/2011-ibis-mojo-hd-140/

http://www.feedthehabit.com/wp-content/uploads/2010/07/ibisMojoHD140.jpg

yypy
31.07.2010, 22.12
Onko tuo nyt todellakin tarpeen tehdä välimallia? Tietysti, jos helposti tulee, niin ei siitä mitään haittaakaan ole.

mtok77
31.07.2010, 22.13
Luulen että sieltä tulee vielä lyhytjoustoisempi ja kevyempi Mojo SL..

mtok77
01.08.2010, 09.09
Luin tuon jutun tarkemmin ja tajusin, että ei sieltä uutta mallia ole tulossa.

Vaihtamalla HD:n takaiskarin ja sen etukiinnikkeet saa joustomatkan lyhennettyä 140 milliin.

yypy
01.08.2010, 23.22
Kevyempi ja 100/120 milliä joustava mojo olis aika mahtava, mutta pelkäämpä ettei lompakko kuitenkaan kestä sitä.

Nimimerkillä: Mojohaaveilija

Leku
02.08.2010, 09.29
No osta santa cruz tai gigantti. Sitä en tiedä, että onko crutsi sen kevyempi, mutta kai se muutoin suunnilleen ok on.

Nää nykyiset on vissiin vaan tämmösiin mullitteluihin kaavailtu, tämä hyppii & pomppii kuvassa tuolla normimojolla:
http://www.youtube.com/watch?v=YvRkrfPt_4A&hd=1

haedon
02.08.2010, 15.30
Kyllä mullekin kelpaisi sellainen 100mm joustava alle kaksi kiloinen maraton-Ibis -raami.

Mutta sitä ennen hierotaan kauppaa Haggalugista;).

haedon
02.08.2010, 15.55
...Vaihtamalla HD:n takaiskarin ja sen etukiinnikkeet saa joustomatkan lyhennettyä 140 milliin.

:rolleyes:Eikö tuota olis saanut tehtyä pelkällä etukiinnikkeen muutoksella? Kuka ny vielä ostaa toista iskariakin jotta saa lyhyemmän jouston?

Leku
13.08.2010, 13.53
No vissiin tilasin sitten tommosen BOS Devillen? Paha tietää, kun en ranskaa taida. Jotain siinä BOS:n webbisivulla naksuttelin ja "siit se ajatus sitte vissii lähti". :seko:

Ilmottelin samalla Herra Lutz:lle saksaan, että:

Sehr geehrter Herr,
Bitte bei der Lieferung ein MRP Kettenfuhrung und eine Flasche Ibis Schnaps gehören.

Auf einmal!".

Sittenhän pitää tilata keulaan CC:n ohjainleekeriin se 1,125" konversio-race. Senkin vissiin saa varsin kätevästi tuosta naapurista, Competitive Cyclististä?

Sitten pitäisi arpoa ne 10 -vauhtiset palikat vielä + joku eturastas, mutta emmiä tänään taida jaksaa.