Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Ibis Mojo / Mojo SL

Sivut : 1 [2] 3 4 5 6 7 8

Mekka
17.01.2008, 22.17
http://www.pinkbike.com/photo/1702208/

Kuva-arvoitus keittiöstäni...

Leku
17.01.2008, 22.37
Katokato. Mitä kautta tuli?

Reklaamia annetaan kyllä tuosta puolen metrin pinosta avarudettimia. :D

Samu Ilonen
17.01.2008, 22.42
Juu ei myö nyt tarvita raceja, mutta kepeitä pikalinkkuja kyllä. Onkos sulla viä niitä ylimääräisiä? Pitää vaihtaa nämä nykyiset paainavat XTR-linkut johonkin kepeään.

Taitaa olla viä joku 8 paria. Kaikkia värejäkin kai, hopia, musta, kulta, pun ja musta. Ja uutta mtb:n riittävän pitkää mallia, silti joku vajaa 70g/pari.

Mullakin voi jossakin olla Adventure Componentsin punainen pakan kiristin Shimanolle. D-A kirkkaita on kuitenniin kasa mut ne tarttisi eloksoida punikiksi.

Leku
17.01.2008, 22.43
No mitä tulen vkonloppuna hakeen & punnitsemaan palikoita.

Samu Ilonen
17.01.2008, 22.51
Juu, hianoo. Akka o duunissa uber alles joten aikaa o. Ei tarvi pesiä.

Mekka
17.01.2008, 22.54
No joo, noi palikat vaihtuu kyllä ja spacerit vähenee... oli pakko saada kasaan tänään. Wrench Scienceltä tilasin lokakuussa. http://www.wrenchscience.com/ En kyllä tiedä lähettävätkö enää Suomeen, kun täälläkin on nyt jälleenmyyjä. Oli harvoja jenkkiputiikkeja ketä suostui myymään eurooppaan.

Leku
17.01.2008, 23.04
Juu tossa on sevverran matala headtube, että herkästi tarvii joko säkää, avaruudettimia tai nousukkaan tangon. Pitää nyt kattoa miten ittekin lopulta tekee. Ennemmin laitan 2" nousulla olevan tangon kuin 2,5cm avaruudetinta (vs. 1" nousu). Ja sitten noita ohjain leekereita on matalaa ja korkeaa mallia vielä. Siitä saa arpoa jokainen mieleisensä.

Mitäs kokoa toi runko on?

Mekka
17.01.2008, 23.08
17". Kun keula vaihtuu 140mm:ksi, niin pitää kattoo sitten. Tossa keulassa on nyt 2 senttiä liikaa kaulaputkea...

Samu Ilonen
17.01.2008, 23.18
Juu tossa on sevverran matala headtube, että herkästi tarvii joko säkää, avaruudettimia tai nousukkaan tangon.

Tai isomman rungon.

:D

TURISTI
17.01.2008, 23.18
Lisäksi tosta puuttuu se vaijerinsäätöruuvi. No onhan se kahvoissa, mutta silti.

Vaihdeliippottimissakaan ei ole enää näyttöjä - ei ihme että kamat kevenee kun fiitserit ne vaan vähenee. Lisäksi shimano käyttää saatanan pahanhajuista ja tahmeaa rasvaa. Ihan srammia saatana! Eli suurta kurjuutta. Toivottavasti toiminta on vielä aitoa shimanoa, eikä mitään hampaat irvessä vääntämistä, vaikka sitä jossain Fillari-lehdessä kutsutaankin nokkelasti "tunnokkaaksi"...

Amen!
Huomenna meen ostamaan Shimano-pipon. Ihan protestiksi kaikelle ylilyödylle Sram-hehkutukselle.

Portti
17.01.2008, 23.26
Kuva-arvoitus keittiöstäni...

Komea on pyörä. Tuossa keittiön lattiallako se on kasattu?

Tulitko punninneeksi runkoa vai tuliko tuo kokonaisena Wrench Sciencesta? Olisi erittäin mielenkiintoista tietää rungon todellinen paino.

Leku
19.01.2008, 09.40
Huhuh. Batmobile huudettu.

http://forums.mtbr.com/attachment.php?attachmentid=327500&stc=1&d=1200635658
[Joo-o, taas näitä näkymättömiä kuvia.]

http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=3986469#poststop

Portti
19.01.2008, 12.53
Huhuh. Batmobile huudettu.

Joo, minäkin olen huomannut Derby-herran kulkineen. Uskomattoman ruma peli.

Leku
19.01.2008, 12.57
Kato nyt kun stemmissäkin on joku pehmustus päällä ja tupeissa jotkut syylät tai muut nysät taaksepäin. Voikohan ton puheita ottaa enää ollenkaan vakavasti tuollaisen esityksen jälkeen? :seko:

Portti
19.01.2008, 13.02
...Voikohan ton puheita ottaa enää ollenkaan vakavasti tuollaisen esityksen jälkeen? :seko:

Älä muuta virka.

china
19.01.2008, 13.05
Haha, melkoinen härveli. Jos sitä itsensä ja pyöränsä kurastumista pelkää noin paljon, niin lienee helpompi jo pysyä kotona. :D

Juide
19.01.2008, 13.08
Paljostako minä jään paitsi, kun Oulun seudulla näkyy olevan IP-banni mtbr foorumille?

Leku
19.01.2008, 13.24
Paaljosta. Paitti jos aikoinaan näit Okolas Nikolaksen "sininen oinas" -vainaan, niin sitten ei mitään ihmeellistä. ;)

Juide
19.01.2008, 13.32
Paaljosta. Paitti jos aikoinaan näit Okolas Nikolaksen "sininen oinas" -vainaan, niin sitten ei mitään ihmeellistä. ;)

Ai, no sitten ei tarvi hätäillä. :D

Mutta yleisesti hieman ketuttaa kun ei pääse tuonne foorumille katselemaan mitään muutakaan.

Mekka
19.01.2008, 15.57
Komea on pyörä. Tuossa keittiön lattiallako se on kasattu?

Tulitko punninneeksi runkoa vai tuliko tuo kokonaisena Wrench Sciencesta? Olisi erittäin mielenkiintoista tietää rungon todellinen paino.

Ei ollu luotettavaa puntaria käytetävissä...toisaalta ihan sama. Käytin myös keittiön pöytää apuna. Puhtaampihan tuo on kun turvetetut perunat. Loppuis vaan tuo helvetillinen sade niin pääsis testilenkille.

Portti
22.01.2008, 10.23
Ibiksellä on nyt jotain hämminkiä tuon SL:n gummituksen kanssa

Nyt yksi ameriiiikan poika, joka oli saanut kiiltäväpintaisen SL:n väitti, että syy kumipintaisten SL-runkojen toimitusongelmiin olisi se, että yksi erä SL-runkoja olisi maalattu vahingossa (heh) kirkkaalla värillä.

Lähde:

http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=3993153&postcount=176

Ibis ei ole vissiin kertonut virallista kantaansa. Lekukaan ei ilmeisesti saanut vastausta maalikysymykseen Ibisiltä?

Leku
22.01.2008, 12.34
Voihan toi pitää vaikka paikkansakin? Mistäpä noita tietää.

Suunnitellaan Yenkkilässä, tehdään Kiinassa, maalataan jossain, kasataan Yenkkilässä, toimitetaan taas toiselle puolelle palloa välikäden kautta.

Ihme jos menee oikein. :eek:

Larsson
23.01.2008, 15.39
Onkos kellään ollut ongelmia noiden Mojon vaihdekaapelien kanssa? Vaihtaisin mielellään jotkut suljetut versiot etteivät olis aina niin likaiset ja tarvis vähemmän rassata. Nokoneja ei vissiin kukaan ole saanut toimimaan täysjoustoissa? Onko jollain jottain muita virityksiä kuin vakiot?

-Lassi

mtok77
23.01.2008, 16.17
Onkos kellään ollut ongelmia noiden Mojon vaihdekaapelien kanssa? Vaihtaisin mielellään jotkut suljetut versiot etteivät olis aina niin likaiset ja tarvis vähemmän rassata. Nokoneja ei vissiin kukaan ole saanut toimimaan täysjoustoissa? Onko jollain jottain muita virityksiä kuin vakiot?

-Lassi

Minulla on omassani ihan vakiokaapelit eikä niiden kanssa ole vielä ole ollut ongelmia.
Varmuuden maksimoimiseksi laitan Gore RideOn-kaapelit samalla kun vaihdan takavaihtajaksi XTR Shadown.

Millainen Mojo Lassilla on??

Larsson
23.01.2008, 16.47
Mun Mojo SL on vielä kaupassa kun en ole sitä ehtinyt hakea poissa kun on ollut kiirettä töissä. Voin vaikka laittaa kuvan kun ehin. Tai en tiiä kehtaako ku haukutaan vaan sitten kaikki sramit ;) Taidan ite ajaa kans ensin orkkikset rikki ja sitten vaihtaa johonki.

-Lassi

MPI
23.01.2008, 22.27
Minulla on omassani ihan vakiokaapelit eikä niiden kanssa ole vielä ole ollut ongelmia.
Varmuuden maksimoimiseksi laitan Gore RideOn-kaapelit samalla kun vaihdan takavaihtajaksi XTR Shadown.

Millainen Mojo Lassilla on??

Multa löytyy karvahattumojosta Alligatorin Bulletproofit, joissa mukana avonaisille osuuksille "suojaputket" http://www.alligatorcables.com/Products/bulletproof.htm . Suojaavat mukavasti myös runkoa, koska mulla on tapana hangata kaatuillessa noita vaijereita. Liukkaat ovat kaapelit ;)

Leku
25.01.2008, 15.17
No niin saatana. Arvatkaapa onko kuulunut mun SL:stä mitään? :rolleyes:

Aivan oikein. Oikeassa oli sakumanne, 99% todennäköisyydellä jää runko saapumatta: "The framework come to 99% at 25.1."

Käy vielä kohta niin, että kun edellisestäkin erästä on jäänyt luvattuja runkoja toimittamatta, niin on arvontalaulun aika...

Kannattaa vissiin alkaa vaan juomaan kaljaa, sen en ole vielä kaupasta nähny loppuvan. Harmillista, että olen fillarilla töisch, olis voinut marssia suoraan yhdelle. :)

Juhannus on taas vähän lähempänä.

Leku
25.01.2008, 18.10
No nyt tuli bike-discountista ohjain leekerin crown race. Ei vaan taida olla oikea. Crown racen laipan ja laakerin väliin jää 3mm rako. Taitaa olla vähissä tilauksen tämän jälkeen Bike-Discountista.

izmo
25.01.2008, 18.26
öö... tota en vaan ymmärrä miksei fillarilla voi marssia yhdelle... eikö se oo ainoo oikee tapa???

Mikko
26.01.2008, 07.35
Yhdeltäkö tulit torstaina vastaan ilman valoja ja kypärää kampikierrosten olessa noin 30?

izmo
26.01.2008, 10.38
Yhdeltäkö tulit torstaina vastaan ilman valoja ja kypärää kampikierrosten olessa noin 30?

ai sä huomasit vaikka tulin ilman valoja:)

MTB 50+
26.01.2008, 12.22
Katselin eilen kolmea kokoonpanossa olevaa Ibistä. Takalinkku näyttää mielenkiintoiselta ja runko tukevalta. Pari oli sellaista todella kirkkaan väristä ja yksi lakkapintainen.

Hyviltä näyttivät.

Leku
26.01.2008, 13.43
Juu, mutta oikeasti linkutus ei ole kovin mielenkiintoinen, rungot on löysiä ja ne oli lisäksi normi-mojottajia. ;)

Ei vaan jos ei ensi viikolla kuulu mun rungosta mitn, niin vahvasti kääntyy epäily siihen suuntaan, jotta mulle tulee kaiken säätämisen jälkeen sittenkin toi tavallinen SL, ei vahingossa kirkkaaksi lakattua.

Mikäs väri muuten on se "todella kirkkaan värinen"? Ilmaus lienee jotain turkua, mitä en osaa ymmärtää. :seko:

Oz
26.01.2008, 16.19
Näin hämäläisittäin tarkasteltuna näyttäisi nuo linkutuksettimet olevan kurjahko kopio VPP-vastaavista, mitä nyt nivelpisteet ovat lipsahtaneet vähän sivuun.
Saattaahan tuokin siis toimia :D

Meillä päin muuten tuon kirkkaan värisen voisi tulkita yhtä kuin "läpinäkyvä".
Ainakin yksi semmonen Profeetta tuossa pyörii mukana lenkeillä.

länsiväylä
27.01.2008, 00.55
Oh No..! I´ve lost my Mojo!

http://www.dreamagic.com/vivianrose/austinPowers.gif

No niin saatana. Arvatkaapa onko kuulunut mun SL:stä mitään? :rolleyes:

Aivan oikein. Oikeassa oli sakumanne, 99% todennäköisyydellä jää runko saapumatta: "The framework come to 99% at 25.1."

Leku
27.01.2008, 11.49
Joutessamme eilen, tuossa muutaman viskimoukun (Highland Park 18v) ohessa, puntaroitiin palikoita.

Easton Monkeylite XC 660/1" CNT 167g
XTR 11-32 224g
XTR kampisetti w. leekeri 791g
F99 stemmi 105mm 106g
Syntacen korkki 7g
XTR shadow mallia "hanko" 181g
XTR vivut + vaijerit 252g
IS-2 leekeri (viritettynä titaani crown racella) 57g

Tuossahan on jo noita kevennyskohtehia paljonkin: stemmiin titaanipultit, Imun "less than zero" -korkki stemmin päälle, samalla pitää kai laittaa se Syntacen kevennyskäpy-aluruuvi -yhdistelmä. :rolleyes:

Toisaalta, joudun kyllä kai laittamaan maantiefillarista tutut vaijerinäytöt tuohon, kun en ossoo (halua) ilman vaihdepykälänäyttöä ajaa.

Satulavaihtoehtoja on "rajattomasti", koska tehdas sijaitsee kummiskin tuossa vajaan 10km päässä. Jos oikein painavaksi heittäytyy tällä saralla, niin siihen saa näköjään sen yli 70 grammaa hukkumaan.
Tiiäs sitten voiko noin painavalla satulalla edes ajaa, se kun vaikuttaa pyörän kallistamiseen putkelta kirittättäessä. ;)

Portti
27.01.2008, 15.54
Kiitos punnitustiedoista Leku. Kai meinasit rungonkin punnita kun se joskus sinne saakka tiensä löytää?

Niin nuo uudet XTR-vivutko on ilman vaihdenäyttöjä? Sama asia on häirinnyt minua noissa X.0-vivuissakin. Saattaa olla, että minun vipuvalintani kääntyykin XTR:stä XT:hen kun käsittääkseni uusissa XT-vivuissa on vaihdenäytöt.

Portti
27.01.2008, 15.58
Näin hämäläisittäin tarkasteltuna näyttäisi nuo linkutuksettimet olevan kurjahko kopio VPP-vastaavista, mitä nyt nivelpisteet ovat lipsahtaneet vähän sivuun.
Saattaahan tuokin siis toimia :D

Kateellisten panettelua.

Leku
27.01.2008, 15.59
Joo näisseijoo näyttöjä. Kevyempihän siitä tulee, kun laittaa ne vaijerimokkulat. Ainakin takavaihdevaijeriin pitää saada semmoinen.

Emmiä tiiä viittinkö runkoa punnita, kaikki osat kyllä. Sitten voitaisiin punnita kokonaisuuden paino ja vähentää osat ja kas, meillä on tietämys rungon painosta. ;)

Pyöräkaistapää
27.01.2008, 17.25
Mää oon huomannu, valitettavsti, että eniten osayhdistelmän painoon vaikutta kuskin paino :(

Ite vaihoin XT:n vaihtajista XTR:n ja ei ainakaan mulla oo mitään vaihdenäyttöjä oo ollu ikävä. Eipä mulla kyllä oo mittari ja heijastimiakaan puhumattkaan mistään sykehärpäkkeitä. XTR:ssä huomaa, kun ei oo enää pienempää pykälää tarjolla. "Tyhjää" liikkeettä ei niin ku XT, jossa saa painaa turhaan. Tietysti, jos teillä on tarvetta tietää onko isompaa välitystä vielä tarjolla, kun ajatte viittäkymppiä niin se o eriasia, tai jos, ette tiedä millä eturattaalla ajatte :eek:. Ehkä teidän pitäs vaan ajaa enempi ja spekuloida vähempi ;)

Parasta XTR:ssä on mahdollisuudessa käyttää pienemmällä takarattaalle vaihtavaa vipua (oikein päin toimivalla vaihtajalla) molempiin suuntiin eli peukulla hoituu koko homma. Seuraavaksi saisivat kehittää vaihtajan, joka toimii yhdellä vivulla...

X.O. vertaamista, oli aika ankea kokemus, kun tommoisilla varustettua filoa testasin. Tuntu tosi antiikkiselta vaihtaa 1 pykälä kerrallaan esim. alamäen alkaessa...

Leku
27.01.2008, 17.35
Miäkin kokeilin kerran X0:aa. Tiedäs ny, vaikuttiko kokemuksen surkeuteen se, että kyseiset helvetinperkeleet oli yhdistetty singlepivotti kannondaleen, missä oli viä joku lefty keulana. Ei kyllä vakuuttanu mikään noista - pelkkää kauheutta koko kyhäelmä.

Vaan vaihdenäyttöjä "tarvin". Tossa jo monena aamuna huomannut, että kas, täysin ristiin vedetty, molemmissa päissä isoin ratas. Tietysti sitä enää siinä vaiheessa tiedolla mitään tee. Pitäisikin ehkä panostaa vaihtovaloihin ja semmoseen summerin, mitkä alkaisivat nalkuttaa epäsuositeltavan yhdistelmän lähestyessä. :seko:

Oz
27.01.2008, 18.31
Loistava tilaisuus kammeta tämä vaihdenäyttökeskusteluksi, näin siis tehtäköön:
Itse pidän varsin oivana etuvaihtajan näyttöä, sitä tulee jatkuvasti vilkuiltua. Takavaihtajan näytöllä ei ole käyttöä.

länsiväylä
27.01.2008, 19.00
X.O. vertaamista, oli aika ankea kokemus, kun tommoisilla varustettua filoa testasin. Tuntu tosi antiikkiselta vaihtaa 1 pykälä kerrallaan esim. alamäen alkaessa...

Osta Gripparit!

Portti
27.01.2008, 19.26
Itse olen kyllä tykännyt kovastikin noista X.0-vivuista ja takavaihtajasta. Hyvä ja jämäkkä tuntuma noissa on. Vaihdenäyttöä olen tosiaankin niihin kaipaillut, nyt tulee vilkuiltua silloin tällöin alaspäin, että mikäs kombinaatio olikaan käytössä.

Se on muuten hienoa, että SRAM on tuonut lisää kilpailua Shimanolle ja Shimano joutui peräytymään mm. Dual Controlin kautta havitellusta pakko-integraatiosta ja on muutenkin joutunut skarppaamaan. Uskonpa, että uudet XTR:t ja XT:n ovat SRAMin kautta tulleiden paineidenkin ansiosta parempia.

Leku
28.01.2008, 10.57
Ee helevetti. Huomasin justiinsa, että multa puuttuu ton IS-2:n racen lisäksi yksi avaruudetinkin. Ja koska toi avaruudetin on tuon interlock spacer -setin ylin osa, ei noilla kolmella mukana olevalla avaruudettimella tee yksinään mitään.

Hiukan jouduin jo avautumaan tuonne H&S Bike Discounttiin.

Taidanpa jättää tämän setin varaosiksi ja tilaan semmoisen punaisen Soloksen jostain.

Laulun sanoin: "Köniinsä sietäisi julma sakemanni - humppasi vaan kun paloi Rovaniemi!" Kohta laitan Visan agentit liikkeelle ja se on rumaa nähtävää.

Attitude
28.01.2008, 19.55
Ee helevetti. Huomasin justiinsa, että multa puuttuu ton IS-2:n racen lisäksi yksi avaruudetinkin. Ja koska toi avaruudetin on tuon interlock spacer -setin ylin osa, ei noilla kolmella mukana olevalla avaruudettimella tee yksinään mitään.

Hiukan jouduin jo avautumaan tuonne H&S Bike Discounttiin.

Taidanpa jättää tämän setin varaosiksi ja tilaan semmoisen punaisen Soloksen jostain.

Laulun sanoin: "Köniinsä sietäisi julma sakemanni - humppasi vaan kun paloi Rovaniemi!" Kohta laitan Visan agentit liikkeelle ja se on rumaa nähtävää.

Vaan miksi ei Kuninkaan punainen versio? Loppuu spekulointi siitäkin aiheesta (ja pitkäksi aikaa...);)

Portti
28.01.2008, 21.34
Vaan miksi ei Kuninkaan punainen versio? Loppuu spekulointi siitäkin aiheesta (ja pitkäksi aikaa...);)

Voipi olla hankalaa tunkea sellaista Mojon integroituun ohjainlaakeritsydeemiin.

Leku
28.01.2008, 21.43
"The framework come to 99% at 25.1."

Saatanan hienoa, keksin taas tavan lainata itseäni.

Onkohan sakumanne luulossaan vilpitön, mutta kovasti näyttää uskovan asiaansa. Tänään tuli nimittäin tilannetiedotus: "The frames are not arrived on Friday. Will arrive this week. You get immediate message, thank you for your patience .

Vaan toi lopun vittuilu laittoi epäilyttämään. Vai että oikein kiitoksia kärsivällisyydestä? :seko:

Leku
28.01.2008, 21.49
Varastin puntarointitiedotuksia tuolta internetistä.

Posted by the gÅte: "Fox 32 Talas RLC 2008 -keula, jonka painoksi OBH näytti 1.868 g kun työpaikan tarkka vaaka oli näyttänyt 1.862 g => paineroa oli n. 0,3%."

Onpa jäätävän painava! Tietty kokopitkällä kauluksella, mutta siltikin. Pitäisköhän mun vaihtaa toi ankkuri semmoiseen ei-talakseen? Mitähän semmoinen on kepeämpi?

izmo
28.01.2008, 21.56
ööh... no kevennysgurutohtorin sidi josta sisuskalut putsattu pois... painoo jotain 1.1kg?

Portti
28.01.2008, 21.58
Juu, sen verran Talas painaa nykyään.

Minun vanha vm. 2004 Talas RLC painoi samalla työpaikan vaa'alla 1.805 g katkaistulla kaulaputkella. Ts. painoa tullut neljässä vuodessa n. 60 g lisää.

Talas RLC:n ja Float RLC:n ilmoitettu painoero näyttää olevan 70 g. Float R olisi vielä 60 g kevyempi.

Pyöräkaistapää
28.01.2008, 22.07
-> Lelu F120RLC painaa n. 1600. Rapala tosin näytto 15.. alkusta lukemaa.

Talaksessa näyttää esiintyvän pikku vikaakin:
http://picasaweb.google.fi/Kari.Veikkolainen/BikeTuning/photo#5130989863860053586

Parista muustakin yksilöstä raportoitu sama ominaisuus...

Attitude
28.01.2008, 22.33
Voipi olla hankalaa tunkea sellaista Mojon integroituun ohjainlaakeritsydeemiin.

No kas perkelettä - ovat sitten semmosen siihen tunkeneet... :p

Samu Ilonen
31.01.2008, 00.02

Niinhän mää sanoin, asiasta mitään ymmärtämättä, muutaman huurteisen virvoittamana.

Tosin mää pidin sitä eka suunnittelu-erheenä ja sit vasta korjasin että:"...paitti jos tästä puuttuu jotain....

Mistaakseni mun F100R painaa 1580g mut siitä ei saakkaan pitempää. Se oli kevein Fox jotai sai 07' mun tietääkseni. Paitti jos 80mm puuttui viä pätkä mutten usko.

Pyöräkaistapää
31.01.2008, 08.03
Mistaakseni mun F100R painaa 1580g mut siitä ei saakkaan pitempää. Se oli kevein Fox jotai sai 07' mun tietääkseni. Paitti jos 80mm puuttui viä pätkä mutten usko.

Saman painon mittasin omasta F120RLC:stä Rapalalla, katkaisemattomalla kaulaputkella. (Rapala näyttää maitopurkin kilon painoisena). En vaan usko sitä niin kevyeksi.

Leku
31.01.2008, 09.26
Niinhän mää sanoin

Niin kyllä. En tosin ole tommosia pelkkää muovia sisältäviä rinkuloita kumminkaan laittamassa alle ja kun varastin sulta viä sen titaani-reissinkin, niin tässä vaiheessa haukun saksalaisia ihan vaan muodon ja huvituksen vuoksi. Kohta laitan jonkin nootin menemään, missä uhkaan niitä vaikka jollain Luottokunnalla. :D

Tässä on muuten paras peruste sille, miksi Kiina on oiva tuotantopaikkakunta: "Keep production in China, if someone gets a fly into my mojo clear coat they will get executed. What more do you want out of quality control. Fly = Beheading. :eek:

Samu Ilonen
31.01.2008, 19.14
.... ja kun varastin sulta viä sen titaani-reissinkin....

No hyvä kun kelpasi. On taas yksi .tun kallis ja piäni osa tänne kämppään hukattavaksi. Mulla on varovasti arvioiden pelkkiä titaaniosia tonnilla täällä, jossain....

Jos Mojoon käy 8mm pultit niveliin niin mulla olisi sellasia custom teetettyjä kassillinen ja iskarin kiinnitykseen kanssa+ti-M6-muttereita. Saat halvalla. Teetin Mountain Cycleen ihan kaikki pultit mitoilla titaanista mutta ku ne tuli niin pyörä oli jo myyty pois. :(

Leku
31.01.2008, 19.21
Ne kevennyslinkut ei kai ole viäkään löytyny? :seko:

MPI
31.01.2008, 23.35
Moi!

Jos jotain kiinnostaa enää tavalliset Mojot, niin RSPshop:sta löytyy muutama runko suht edullisesti sekä sitten tämä tarjous http://rspdesigns.nexenservices.com/catalog/product_info.php?manufacturers_id=93&products_id=2311 Toivottavasti en sekoittanut tätä SL - keskustelua.

mtok77
01.02.2008, 06.00
Jos Mojoon käy 8mm pultit niveliin niin mulla olisi sellasia custom teetettyjä kassillinen ja iskarin kiinnitykseen kanssa+ti-M6-muttereita. Saat halvalla. Teetin Mountain Cycleen ihan kaikki pultit mitoilla titaanista mutta ku ne tuli niin pyörä oli jo myyty pois. :(

Tossa Mojo SL:ssä on titaanipultit jo ihan vakiovarusteena.

Samu Ilonen
01.02.2008, 10.04
Juu, mut siltä varalta kun joskus syyskuussa tuo pöllätään pöytään ja soon kuitenkin vahingossa vähemmän SL malli.

Samu Ilonen
01.02.2008, 11.09
Ne kevennyslinkut ei kai ole viäkään löytyny? :seko:

Nyt sanamukaisesti löytyi. Vastoin tapojani siivosin "vähän" vaatekaappia. Joku 7 paria löytyi.

Hammer
01.02.2008, 16.29
Pistäs samu privana hintatietoja ja muuta teknistä tietoo ... yks pari vois upota vaikka Blur:n

Leku
01.02.2008, 16.32
Enpäs olisi tätä päivää uskonut näkeväni!

Der Nixmann ilmoitti Mojon ilmaantuneen. Osasi vielä kertoa, jotta näitä, syystä tai kolmannesta, kirkkaaksi lakattuja SL:iä on 40 wöörldwide. Kuka haluaa ostaa? Kolme kiloa hinta. ;)

Nyt enää jännittää se, että muistaako se laittaa pullon sitä luvattua Ibis-viinaa mukaan...

Pitää vielä päättää ne jarrut. Ehkä saan tänään oivia visioita. Konttorissa. :)

Aini, on tänään tehty nuita hankintojakin: maksettu taannoin varastettu ti-race ja juurikin noi Imu:n kevennyslinkuttimet. Mitä niissä nyt on, hiilikuituakselia, Victrexin komposiittimutterit jne. Ei mitään ihmeellistä siis. :rolleyes:

Leku
01.02.2008, 17.58
Jaha. Bike-discountin typerykset lähettivät pelkän interlockavaruudetinpinon päällimmäisen osan, eivät tietenkään crownracea. Tiiäs jaksaako sitä naukua enää - no totta helvetissä. :D

Portti
01.02.2008, 19.51
Enpäs olisi tätä päivää uskonut näkeväni!

Der Nixmann ilmoitti Mojon ilmaantuneen. Osasi vielä kertoa, jotta näitä, syystä tai kolmannesta, kirkkaaksi lakattuja SL:iä on 40 wöörldwide. Kuka haluaa ostaa? Kolme kiloa hinta. ;)

Hieno homma! Lienee ensi viikolla sinulla tuo SL VSVLE (=Very Shiny Very Limited Edition).

[EDIT]
Editoidaanpa välittömästi tätä viestiä kun täytyy juhlistaa sitä kun meikäläinenkin pääsi tämän keskusteluryhmän jäseneksi tämän viestin myötä - eikä kestänytkään kuin reilut kahdeksan vuotta. Kun nyt on vauhtiin päästy, niin tässähän saattaa jo lähivuosina innostua niin paljon näistä intendenttinetti-jutuista, että ryhtyy pian jopa käyttämään noita nuorison suosimia hymiöitä viesteissään...noh ei kai nyt sentään.

Leku
02.02.2008, 01.51
Hieno homma! Lienee ensi viikolla sinulla tuo SL VSVLE (=Very Shiny Very Limited Edition).

SL VWPV (=Very Wrongly Painted Version) lähinnä?

Näin totesimme Tohtorin kera Konttorissa. :eek:

Saa ny nähä. Ny on muutama alla... ;)

Samu Ilonen
02.02.2008, 16.49
Mulla olisi Mojoon sellainen Selle San Marcon Concord mallinen Signature Corcord Integra, alupinnoilla olevat kuitukiskot integroituna kanteen. Semmonen 100g yksilö. Ajele sillä kunnes saan jotakin kepeenpään aikaan? Se o just sellanen mistä diggasit, ei mikään suora läystäke.

Leku
02.02.2008, 17.25
No helvetti. Kaupat.

Mitäs ne linkut muuten painaa? Mullahan on nyt kiinni jotkut jeesuksenvanhat XTR:n linkuttimet, joissa on tuota ylimääräistä kokolailla. Mutta ei hätää, niin on mullakin... :D

Mutta päinvastaisista, vääristä käsityksistä välittämättä, ajokin+kuljettajansa kokonaismassa on ratkaiseva tekijä. Kun tilanne on nytkin jo sellainen, että Tohtori on joutunut nöyrtymään mulle minuuttitolkulla esim. kinahmin hiekkatiepätkällä*, niin ajatelkaapas tilannetta, kun saan ajokin painon edes 11kg:llä alkavaksi. Vai pitikö se olla 10:lla alkava? Ei voi enää käsittää, mutta joskus visio on ollut selvä.

Lähitulevaisuuden tapahtumahorisontti on kyä selvä: Mokomaa ihmettelemään Tullikamarille. Sitä ei tiiä vaikka sitä joutuisi taas "yhden" ottamaan.

*) No miä ajoin kyllä autolla.

Samu Ilonen
02.02.2008, 17.56
68g ja ne o sellaset 08' mtb Über-pitkällä takiasakselolla. Joku reilu 50g lähtee, eli €/g=halbaa.

Mää lähen talssiin kaupoille. Ja paan saunan taas päälle, perkele,keli o kui morsmaikku kerran kuussa.

Mää meen katteleen kylmäkoneita kuten asiantunteva spinningohjaaja ilmaisi. Piti mennä fillarilla mutta ei tossa sohjossa mihinkään pääse. Gay's Go uuden salin avajaispippalot olisi tyrkyllä mutta paskalaatikolla sinne hinaaminen vaati "pari" alle. Se tieto että istuu pellirasiassa jonka reittiin/vauhtiin yms. ei itse voi enää siinä vaiheessa vaikuttaa ahdistaa. Olis ny kesä ja kuivaa...

Leku
02.02.2008, 18.35
Muutes. Onkos kukaan hankkinut semmoista läpinäkyvää kiveniskuteippiä jostain?

Vois nyt heti tuoreeltaan laitella viistoputken alapintaan ja joihinkin muihin taktisesti valittuihin kohteisiin moista.
Jaksaiskohan sitä käydä ihmettelemässä jossain autotarvikesliikkessä vai missä tommosta voisi olla?

Ibiksen logoilla varustettu liskonnahka maksoi 8,50 euroa. Ihan vaan semmoisena tiedotuksena.
Sitten oli vielä tulossa ylimääräinen vaihtajan kiinnityskorvake. Emmä noita ole historiani aikana katkaissut kyllä kuin yhden, mutta silloin tuli 17km kävely/talutus. Kivaa hommaa ajokengillä. Se talutus.

Aki Korpela
02.02.2008, 20.05
Kun tilanne on nytkin jo sellainen, että Tohtori on joutunut nöyrtymään mulle minuuttitolkulla esim. kinahmin hiekkatiepätkällä...

Konttori on taas tehny tehtävänsä... :)

Mutta ilman muuta Mojo SL:stä pitää saada kympillä alkava. 2.5 kg:n rungosta (iskarin kera) saa ajo-ominaisuuksien kärsimättä 9.x-kiloisen fillarinkin, mutta tuolloin pitää heittää kaikki järki ja kohtuus yli laidan. Alle 11 kiloon pääsee kuitenkin järkeään (ja Maria) menettämättä. ;)

MPI
02.02.2008, 23.35

Vois nyt heti tuoreeltaan laitella viistoputken alapintaan ja joihinkin muihin taktisesti valittuihin kohteisiin moista.
Jaksaiskohan sitä käydä ihmettelemässä jossain autotarvikesliikkessä vai missä tommosta voisi olla?

Ibiksen logoilla varustettu liskonnahka maksoi 8,50 euroa. Ihan vaan semmoisena tiedotuksena.
Sitten oli vielä tulossa ylimääräinen vaihtajan kiinnityskorvake. Emmä noita ole historiani aikana katkaissut kyllä kuin yhden, mutta silloin tuli 17km kävely/talutus. Kivaa hommaa ajokengillä. Se talutus.

Taperoll Oy Castreninkadulla Kalliossa Helsingissä. 3M kiveniskuteippi 10m about 30 erkkiä

Fin-76
02.02.2008, 23.42

Hep, aina löytyy hyvään tarkoitukseen :)

Pyöräkaistapää
02.02.2008, 23.52
Mitään painonnusteippejä! Sehän se fillari vaan kevenee, kun kiveniskut syö ylimääräistä hiiltä poijes. Sitä paitsi, jos meinaat ajaakin sillä filolla hajoaa se varmasti johonkin muuhun kuin kiveniskemiin...

Titaaniakselinen pikalinkku ainakin etukiekossa on mielestäni vähän siinä ja siinä. Ohjaustuntuma kärsii pahasti ainkakin, jos on yhtä herkkä sen suhteen kun mä. 9mm läpiakseli on jo hyvä. Go DT. Hävitä ne _painavat_ Kingit...

Leku
03.02.2008, 11.58
Kingit on, pysyy ja paranee vaan. Piste.

Vaan taidan laittaa noi Teh Onekset Minnaar -versiona tilaukseen? Ovat tietty vähän painavammat (setti +200g?) kuin jotkut Marta SL:t tms, mutta jos laittaisi hiukan kompensoidakseen 160mm laikoilla?
http://img146.imageshack.us/img146/2774/dsc3668wd8.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/3077/dsc3673bq4.jpg

Mikähän laikka tuossa ylimmässä kuvassa on? Kohtuuköykäisen oloinen.

Samu Ilonen
03.02.2008, 14.16
Ylemmässä kuvassa näkyy holkit jarrun ja keulan välissä. Siitä veikkaisin 180mm.

Leku
03.02.2008, 14.32
Niin juu halkaisija varmaan tommonen. Laikkojen merkki oli mielessä, mutta ne oli jotkut tommoset:
http://83.211.94.164/catalogo/bk/catalogo/template.asp?cp=349&id_modello=14

Miggi
04.02.2008, 10.29

3M matskua löytynee ainakin Polar Autovarusteesta laukontorilta.

Leku
04.02.2008, 14.20
See tuota. Tilasin nyt sitten tämän keventelyn lopuksi vielä painavat jarrutkin, eli noi The Onet tuommoisina kiilloteltuina Minnaar -versioina. Eteen reippaasti 180mm laikka. Tuumasin, että jos nyt kokeilisi tuollaisia, kyllähän noista eroon pääsee jos niikseen tulee.

Niin joo ja XTR:n etuvaihtaja tulossa myös.

Täähän on mennyt muutekin hyvin ja täysin suunnitelmien mukaan:
-Ensin olin hankkimassa normi-mojovaa
-no sitten tulikin SL
-ehdottomasti gummitettuna
-tuli kirkas
-iskari ensin Foks
-tulikin kuiduteltu DT
-solonen leekeriksi
-tuli köyhäilymalli
-Juicyt jarruiksi
-tuli formulat
-160mm laikat
-paskammarjat, 180/160
-ajattelin vähentää juopottelua
-PASKAMMARJAT ja röhönaurut päälle

:)

aaltomar
04.02.2008, 22.33
Vähän niin kuin sodassa, ensimmäisen viholliskontaktin jälkeen kaikki suunnitelmat menevät uusiksi.

Pave
06.02.2008, 16.34
Täähän on mennyt muutekin hyvin ja täysin suunnitelmien mukaan...Ihan normirojektihan tuo! :D

Leku
07.02.2008, 12.00
Mainittakoon, että sakemannista ei ole rahojen siirtämisen jälkeen kuulunut enää mitään... no ootellaan... kärsivällisesti... ehtii vaan perkeleen pitkälle... :)

Silläkin saa lisäarvoa, että tilaa kaiken ulkomailta. Tuossa tuota teippiä: http://www.biketape.co.uk/Welcome.html

Larsson
07.02.2008, 12.24
Amerikan maalla huhutaan kovasti, että nuo 3M teipit ym. vastaavat eivät pysyisi kiinni tuossa Mojo SL:n maalissa. Joku oli löytänyt jonkun teipin mikä pysyis, mutta en tähän hätään muista mikä se oli.

-Lassi

Oz
07.02.2008, 13.09
biketape is the best quality ‘helicopter tape’ available

Miten olen voinut tulla toimeen ilman tätä loistavaa keksintöä?

Portti
07.02.2008, 14.04
biketape is the best quality ‘helicopter tape’ available. Miten olen voinut tulla toimeen ilman tätä loistavaa keksintöä?

Minä taas en voi ymmärtää, miten olen tullut toimeen ilman pomminkestävää maalia pyörässä:

http://www.paxcon.com/tv_news.shtml

...noh, onneksi tilanne on korjaantumassa ja jatkossa ei tarvitse olla ilman tuota välttämättömyystarviketta.

Amerikan maalla huhutaan kovasti, että nuo 3M teipit ym. vastaavat eivät pysyisi kiinni tuossa Mojo SL:n maalissa.

Näinhän ne ameriiiikan poijjat meinaa. Lekua tuo ei onneksi koske kun hänen SL:n pinnan pitäisi olla kiiltävän mallinen.

Leku
07.02.2008, 14.30
Taitaa Saku Manne lukea tätä topiikkia, koska heti kuului huhuiluuni vastaus: Laittaa setin liikkeelle ensi maanantaina, koska on nyt reissun piällä. Aika kauan kestää nordealla rahojen postitus saksaan, koska viime lauantaina tehty webbirahasiirtomääräys oli vasta eilen laitettu eteenpäin.

Noo, CRC:llä on jarrut ja etuvaihtajakin ollut "processing"-tilassa jo kohta kolme päivää.

Hiljaa hyvä tulee?

Samu Ilonen
07.02.2008, 22.37
Mää pistin saapasmaahan euroja kasan jotta hiilarin määrä kasvaisi tuvassa. Sittenpähän saa tilata taksillisen "viulun" soittajia juipin osoitteeseen jos ei settiä näy parin viikon sisään. Saa nähdä... :D

Mekka
08.02.2008, 18.29
3M:n kiveniskuteippi on pysynyt kumipintaisessa SL:ssä mulla kolmen erittäin mutaisen lenkin (ja kolmen vaahtopesun) ajan loistavasti. Sitä löytyy Taperoll Oy, Castereninkatu, HKI. Ostin sitä paksuinta ja samalla taipuisinta mallia, joka taipuu kyllä joka suuntaan. 400mm x 300mm:n pala 20€, ja riittää vaikka kavereillekin.

Tulli ilmoitti tänään super-edullisen Talasin saapumisesta, harmi kun ei ehtinyt noutaa. Ei se halpa dollari nyt niin paha asia ole.

-M-

kilimu
08.02.2008, 22.10
3M:n kiveniskuteippi on pysynyt kumipintaisessa SL:ssä mulla kolmen erittäin mutaisen lenkin (ja kolmen vaahtopesun) ajan loistavasti.
-M-

Jos joku saa tuon teipin pesemällä irti, niin on aika myrkyt käytössä..
Vähän aikaa sitten poistin omia vanhoja teippejä rungosta(kivien ym iskuista hiukan ruttaantuneita) niin sai kyllä repiä ihan kiitettävästi!
Se ihan ohutkin teippi riittää vallan mainiosti ja on helpompi liimata vaikeampiinkin paikkoihin. Teippihän on luonnollisesti hyvin muotoutuvaa/venyvää.

Leku
12.02.2008, 13.35
Ny jännittää - DHL:n tracking koodit on saatu. :seko:

Aini. CRC on jo kohta mitä...viikon prosessoinut jarrutilausta. Varmaan tää touhu jää nyt sitten kummiskin palikoista kiinni ja ensisavut otetaan juurikin juhannuksena.
Noo, toisilla on suuremmat murheet: Luonnonmullistukset Kiinassa ja tämän vaikutukset tuotantoon, kinuskien uudenvuodenkrapula, laminointimuottien hienosäädöt (XL-kokoisia ei kai ole toimitettu vielä yhtään?) jne. ;)

Mikrometri
12.02.2008, 14.37
Liekkö tänä vuonna tullut priimaa ollenkaan vaan sekundoista on irroitettu hylkäystarrat ja myyty lopulta priimana rungot.
Tuo on muuten totta että siellä Kiinassa on käynyt kupruja ja onnettomuuksia tuotantolaitoksille.
Tänäänkin sen avulla selitin ihan toisen jutun mutta tuota tullaan pitkään käyttämään ns.hyvänä selityksenä asiakkaille.

Oz
12.02.2008, 15.33
XL-kokoisia ei kai ole toimitettu vielä yhtään? ;)
Ihmettelinkin, jotta mikä on tuo outo valoilmiö tänään aamulla, aamuruskoko se siellä?
Mutta ei - poskien punahehkua ja alahuulen väpätystä tuosta melkein naapuristahan se :D

Leku
12.02.2008, 16.30
Jos joku haluaa / tarvitsee M- tai L-kokoisen SL:n VÄLITTÖMÄSTI TOIMITUKSEEN kirkkaaksi lakattuna, ottakoot yhteyttä, niin laitan yhteystiedot. 2600 euroa hintaa, ilmeisesti tuolla DT:llä, ei ollut infoa.

Nopeat syävät hitaiden eväät.

Portti
12.02.2008, 21.13
Kääpiöiden kokoja - ei käy! Odotellaan rauhassa se alahuuli väpättäen aikuisten kokoja.

Oz
12.02.2008, 22.43
Varo vaan Portti, etteivät ammu syksyllä hirvenä Kukonkoivussa!

Samu Ilonen
12.02.2008, 23.13
Onkos tää se Lekun Mojo?

http://reviews.roadbikereview.com/nahbs/files/2008/02/calfee001.jpg

Jotain kuitua se ainakin on ja siinä on yhtä hurja riser-tanko...

Fin-76
12.02.2008, 23.15
Onkos tää se Lekun Mojo?

Jotain kuitua se ainakin on...Ettei vain olis etelävaltioiden mallia. Tota on pakko ajaa stetsoni päässä :D

Leku
12.02.2008, 23.19
No en tiiä mitä sieltä ny sitte tulee.

Tuli meinaan ensin trackingnumerot. Sitten tuli korjaus. Sitten tuli korjauksen korjaus. Sitten tuli pyyntö, että viittisiksää laittaa meijän webbisivulle palautetta meidän toiminnasta. :)

Ennen en laita mitään, ennenkuin luvatun ibis-viinaspullon kohtalosta on saatu varmuus.

Leku
13.02.2008, 10.54
Pullo siält tulee: "Please carefully unwrap the package !!
It is glass aboard !!
On Mojo head tube are caps made of plastic ,Please not remove tool, but only with the hand !!!

http://www.potku.net/forum/images/smiles/beerorder.gif

Leku
18.02.2008, 14.59
*Viuh räps*

Viittisköhän sitä hakea tänään paketin postista? :cool:

Leku
18.02.2008, 16.49
Joo. On toi vallan Korea vekotin.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00004.jpg

http://www.potku.net/forum/images/smiles/paallaan.gif

Pyöräkaistapää
18.02.2008, 16.50
Palijoko painaa?

Mari
18.02.2008, 16.52
Kyllon hieno!

p bonk
18.02.2008, 16.58
Hiano. Onks pullosta kuvaa kans?

Leku
18.02.2008, 17.08
Palijoko painaa?

K-Lähikappa: Mango - 2232g. :eek:

Pyöräkaistapää
18.02.2008, 17.10
Saakeli ku on kevyt! Seuraavaksi odotetaan notkeusraporttia...

Leku
18.02.2008, 17.11
Toi saa ulkonäkönsä perusteella kaiken anteeksi. :D

marco1
18.02.2008, 17.14
Punaiset linkut on kyllä ghey, taitaa tulla sateenkaaren värinen vekotin.

Leku
18.02.2008, 18.16
Suus kiinni soppaluu. :rolleyes:

Niin ne perkeleen jarrut on siä CRC:llä vieläkin. Ja etuvaihtaja. Pitää kai peruuttaa tilaus ja hankkia ne jostain muualta. Tästä muuten mitään tule.

Ja mitä siihen LUVATTUUN ibis -pulloon tulee, niin saatanaa senkin kanssa. Tuli joku semmoinen muki, tekohampaille kai. Ja nimitys joksku semmoseksi ibisiaaniksi. :seko:

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00001.jpg

Tästä lähtien tottelen sitten ainoastaan nimeä "Herra 07M1307". Mites toi nimi vaihdetaan tohon rofiiliin? :rolleyes:

Portti
18.02.2008, 18.19
Pirun komea on, onneksi olkoon!

Ibiksen ilmoittamat painolukemat pitää yllättävän hyvin kutinsa kun se ilmoittaa L-koon painoksi 4,93 lbs eli 2.236 g eli eipä nuo paljon valehtele. Jos tuo M-koko painaa 2.232 g niin paljonkohan XL-koon painoksi tulee?

Mekka
18.02.2008, 18.49
http://www.pinkbike.com/photo/1773862/http://www.pinkbike.com/photo/1773862/http://www.pinkbike.com/photo/1773862/ (http://www.pinkbike.com/photo/1773862/)

Tuolla nykyisellä set upilla.

Leku
18.02.2008, 21.12
Mjaa. Joutessani otin puhelimella räpsyn asennustyön edistymisestä. Tässä illanmittaan jo kuitenkin saanut venyteltyä tuon lizardskinin haarukan päälle.
http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00001-1.jpg

Josko sitä pinkaisisi taas pienen lenkin. Hei hei.

Aki Korpela
19.02.2008, 10.51
On kyllä valtaisan hieno runko! Ja hienoutta lisää vielä merkittävästi tuo kauhistuttavan alhainen massa! :eek:

Kunhan AFH napsahtaa, ei tartte kauaa miettiä, minkä ostaa tilalle, jos noita vielä silloin jostain saa. :)

marco1
19.02.2008, 11.00
No, missäs kuvat kokonaisesta fillarista viipyy?

Leku
19.02.2008, 11.14
Jyrkkä ei.

Ensin pitää elmukelmuttaa koko runko tuolla ihmemaa-herran parjaamalla elmukelmulla aka helikopteriteipillä.
Tossa olikin jo takahaarukassa siivu semmoista ja se muovi häviää kyllä sen verran kivasti tuohon kirkkaaseen pintaan, että päällystän melkein koko rungon sillä. Jos jaksan.

Ja sit vasta alan ähistää osia paikoilleen. Vaikka ei oo motivaatiota kuitenkaan, kun kerran niitä jarrujakaan ole näkynyt. :mad:

Pitänee ehkä ensin hakea motivaatiota Konttorin kautta. Imu, kuulikko? Jaa no ei se mitään kuule, se ähistää mulle ny satulaa raivotautinaamari päässä. :eek:

Jani Mahonen
19.02.2008, 11.42
Aika eeppisiä kuvia eeppisestä pyörästä tässä threadissa :)

Hmm... barracudasta saa sitten jotain varauksia tehtyä edukkaasta Mojosta, jos kiinnostaa...

TURISTI
19.02.2008, 12.20
Jos sä elmutat koko pyörän, niin sehän painaa jo sitten ihan v*tusti!

Eikö tuon Mojokkelin lakka kestä kiveniskemiä vai miksi se pitää kelmuttaa?
Nojoo, kyllähän se suojaa ja sillai, mutta tarviiko nyt koko runkoa kuitenkaan?

Leku
19.02.2008, 12.29
No ei toi taida sen kummenpi olla kuin mikään muukaan maalaus, joten kyllähän noi putket pidemmänpäälle saa hiekkapuhallusta osakseen. Nyt kun laittaa uutena teipin pintaan niin ei siitä haittaakaan ole, tuumaan ma.

En mä nyt vissiin ihan kirjaimellisesti kokonaan tuota paketoi. Viistoputki ja sitten toi satulatolppaputki (mikä se nyt olikaan nimeltään) ny ainakin. Voihan sitä nyt tietty muuallekin kylvää, se ei nimittäin erotu tuosta pinnasta.

Nyssitä pitää vain käydä hakemassa ja inssata paikoilleen, vähän helpompaa ny kun ei ole letkuja tai vaijereita tiellä.

Mitä muuten tarkoittaa "eeppinen"? Kuulostaa pahaenteiseltä tyyliin "eeppinen sankaritarina". Ja ne on aina varsin kehnoja, kun niihin on pitänyt niitä hevoosia tunkea.

Jani Mahonen
19.02.2008, 12.39
No koita nyt saada nukuttua, ei se tarkoita mitään kovin pahaa (http://www.encyclopediadramatica.com/EPIC).

Leku
19.02.2008, 13.00
Ahaa, nyt ma jummartaa:

Epic Win (http://www.encyclopediadramatica.com/Epic_Win) vs Normal Win (http://www.encyclopediadramatica.com/Win)

Win: Shoot an old man in the face (http://www.encyclopediadramatica.com/Headshot) and get away with it.
Epic Win: Get him to appologize to you

Edit: linkit voi sitten järkyttää herkempiä, etenkin toi kolmas. Ällös klikkaa. Mutten ossoo poiskaan ottaa.

Leku
20.02.2008, 10.03
Homma edistyy.

Katkaisin keulasta kaulaputken ja piti kyllä pariin kertaa varmistaa mitä oli tekemässä - tuli nimittäin sen verran lyhyt, että ainoa mihin toi sahauksen jälkeen sopii on joko miidiummojo, taikka ässmojo. On nimittäin lyhyt kaulaputki, mutta onpa sitten tietysti sitämyöten kevyempikin.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00001_edited-1.jpg

Tässä taisi olla race nuijittu paikoilleen, ei voi muistaa. Hämärästi näkee, että jotain 1841g se taisi näyttää. Välillä vilahteli 1840g, mutta ilmanpaine vaihteli labrassa vaakkumipumpun työtahdin mukaisesti, samalla järkyttäen tikitaalista näyttöä.

Sitten päästiin asiaan. Eli hyppäsin Imulla mittapenkkiin ja alettiin työstämään.
"tuosta vähän viä, niin alkaa oleen painealueet kohdillaan", tuumasi Guru vähän viroa murtaen (tai no viroksi se kyllä kirjoittaa) ja tarttui hiesupapiiriin pyyhkäisten samalla pienen siivun uutuuttaan hohtavan satulan pinnasta.
Se on nimittäin tarkka paikka luiston suhteen, jos pitää nousta yht'äkkiä putkelle. Tätä ei amateurit oikein tajua, eikä asiaa voi riittävästi painottaa. Se on saatana kisa äkkiä pilalla, mikäli aamulla valitaan sadekelin vaha pintaan ja alkaakin illansuussa paistamaan. Satulan pinnanmuodolla ja - karheudella on tässä luistojudanssissa suuri merkitys.

Homman päälle otettiin hyvin ansaitut huikat asennusjuomapulloista - valmis. Tai no melkein. Ne jarrut puuttu vielä.

Tohtorin mittakaavan mukaan tuosta satulasta tulee clydesdale -versio, mutta osaksi se johtuu siitä, että tuo ei ole ihan tavallinen läpyskä, vaan juurikin meikän makuun tehty korkeilla sivuseinillä ja suurilla pyöristyksillä oleva pomminkestävä juhlamalli. Juhlaa-Fest, niinkun sivistyneessä maailmassa todetaan pikkirilliä nostaen.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00003-1.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00002-2.jpg

Ohjustin leekeri on senkoommin kuvan räpsäisyn jälkeen asennettu "noin" hollilleen , pitää suorittaa vielä säätötoimenpiteitä. Niin, ja hakea uusia avaruudettimia, kun muijakin alkoi moittimaan, että "noi nykyiset on eriparia ja korkki stemmin päällä on haaleamman värinen verrattuna noihin linkkuihin". Jouduin toteamaan, että oikeassa se on. En nukkunut yöllä sitten silmäystäkään.

Leekeristä pitää avautua sen verran, että voi ie kun tässä on pitänyt käyttää jotain typerää integroitua systeemiä.
Vähällä oli, etteikö oltaisi eilen suoritettu hiukan perustavanlaatuista modausta runkoon ja asennettu laakeriksi internal. Ei sitten viittitty, kun ajateltiin, että katotaan kauanko toi kestää. Ja oli jo vähän myöhäkin, kylhän myö ny muuten. :)

Subzero
20.02.2008, 15.30
Hämärästi näkee, että jotain 1841g se taisi näyttää
Onko tuo puukalikka vakiovaruste 2008 fokseissa :seko:

Oz
20.02.2008, 15.38
Kalikan molemmissa päissä on ns. kannattelijat.
Tällä varmistetaan nokan painolukemien pysyminen ykkösellä alkavina, tuumaan ma.

Leku
20.02.2008, 21.07
Nyttenkun tuossa SL:ssä leekeripesät on kuituva (?), niin ehdotetaanko manufakturoitsijain taholta tuohon väliin mitään adhesiivia, lubrikanttia tahi muuta sensemmoista tribologian käsittämää ainesosasta?

Jumalauta! Taas! Onnistuin taas lainaamaan omaa itteäni.

Tuumasin tähän väliin kummiskin lykkääväni tuon tehtaan sedän (Hans Scompis) ilmoituksen, jos siellä vaikka joku "sohvien mies" on integroitua leekeriä täysjyvärunkoon asentelemassa:
I would use normal grease. The FSA stuff is for areas that are clamped when you want to increase the friction so you don't have to tighten the clamp super tight to hold the slippery carbon post or bar."

FSA stuffilla se meinaa tuota rungon mukana tullutta "installation compoundia", mikä piilee sisällään tv:stä tuttua raetta.

Samu Ilonen
20.02.2008, 21.20
FSA stuffilla se meinaa tuota rungon mukana tullutta "installation compoundia", mikä piilee sisällään tv:stä tuttua raetta.

Eli Tacx carbon comboundia tai Loctiten vastaavaa schaissea. Tai hammastahnaa kui Herwoodiessa o tapana...

Ne o-laakerin pesät oli kyllä niin mielenkiintoisen että laittaisin Super-Expoxyä mukaan lievän lämmön kera. Oli mun TT-filon vartaavat aika fiinin näköiset noihin verrattuna.

Muuten kyllä ihan selkeästi hianoin FS-funko mitä olen hypistellyt ja myö oon nähnyt ne kaikki. Piste.

Mari
20.02.2008, 23.53
Mitä helv...! Mun maastopyörästä on kadonnut yksi hiilikuituinen avaruudetin ja tuohon Ibikseen on vastaavasti tullut yksi lisää. Leku, perkule!

_Tuomo
21.02.2008, 19.59
Siis se ibis ku ens fillarilehdessä uhotaan koeajaa (viite: 1/2008 F-lehden viimeinen sivu).

Nimim. epätietoinen

ja ps. jokeisellahan oli tommonen kuitu-runko-satula-kevennys-filo jo viime vuosituhannella eli hitaita nuo hämäläiset.

Leku
21.02.2008, 21.08
Ei tää mikään kojeskappale ole, ainakaan mulle ei ole kukaan muistanut kertoa.

Olikos Jogaysen satula Tunen Speedneedle? Taisi olla, jos en ole ihan vanhaksi tullu ja muisti menny.

Nyt kun näin seuraavan kuvan, niin totesin, että keulavalinta meni mönkään. Olis ollut ulkonäöltään jokseenkin täydellinen valinta tuohon runkoon, toiminnasta ei niin väliä olekaan. :D

http://www.exklusiv-bikes.de/mediac/400_0/media/Flame_rot_2.JPG

Teipit tuosta joutuisi kyllä riipimään irti. Ne on aika viallliset.

Portti
21.02.2008, 23.08
Siis se ibis ku ens fillarilehdessä uhotaan koeajaa (viite: 1/2008 F-lehden viimeinen sivu).

Olisiko Fillarin koeajossa kuitenkin esim. maahantuojan testipyörä normi-Mojo.

Nimim. Epäluuloinen

Fin-76
21.02.2008, 23.49
Leku, onkos tuo arvonimi ollut sulla jo pitkäänkin :seko:

VilleK
22.02.2008, 00.28
Nyt en tiedä onko DT Swissin keuloja jo speksattu tässä topicissa, mutta...

Miksi ihmeessä tuohon Lekun mojotukseen ei tule:

http://www.dtswiss.com/Products/Suspension/DT-Swiss-Forks/EXC-Forks/EXC-150-Air-RTLC.aspx

tai

http://www.dtswiss.com/Products/Suspension/DT-Swiss-Forks/XMC-Forks/XMC-130-Air-RTLC.aspx

TimoF
22.02.2008, 01.26
Leku, onkos tuo arvonimi ollut sulla jo pitkäänkin :seko:

18.02.2008, 17:16

Tästä lähtien tottelen sitten ainoastaan nimeä "Herra 07M1307".

Vissiin se ihan noin vaan julistamalla sitten onnistuu? :seko:

Leku
22.02.2008, 12.29
Laittelin nuita avaruudettimia tuonne stemmin alle pari kappaletta. Pitäiskin hommata jossain välissä sellainen korkeammalla yläkuomulla oleva leekerisetti, jolloin toi toinen speiser jäisi helposti poies.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00002_edited.jpg

fob
22.02.2008, 13.53
Hieno pyörä ja komee punainen korkki! Mutta mustat ruuvit kannattaisi vaihtaa kirkkaiksi vaikkapa titaaniversioihin.

Scottman
22.02.2008, 14.33
Kyllä on komiaa... Hiilikuitua vaan joka puolella...:D Kannattaa laitta sitä kivenisku teippiä noihin vipuihin kans, niin ei kulu xtr-teksti pois.;)

wanderer
22.02.2008, 15.46
niin ei kulu xtr-teksti pois.Luuletteko että tuolla ajetaan sellaisissa olosuhteissa/niin paljon että tekstit kuluisivat lähimmän 5-10 vuoden sisällä pois ;):D

Leku
22.02.2008, 15.51
No ni! Suu poikki, polvelle ja pinoon.

Ilmoitin CRC:lle, että pitäkää tunkkinne ja pudottakaa tilauksesta etuvaihtaja + takalaikka+adapteri. Hankin noi ny sitten muualta.
Eivät ole saaneet noita kolmessa viikossaa hommattua, eivätkä tienneet vielä mitään pvm:ääkään milloin tuleekaan.

Jos vaikka saisi tuon häkkyrän täten ajoon ensi viikolla.

Samu Ilonen
22.02.2008, 19.51
Saat miulta lainaan über tuunatut Martat joiss on upo-uudet Signatute hiilarikannet/kaffat ja kevike 90g levyt. Kansia pitäisi toimittaa säkkikaupalla Ranskaan ja Belgiaan, tosin protot on tuossa työn alla, asennuskalja loppui kriittisellä hetkellä. :D Ja se pirun piäni torx avain...eikun kaupoille, Ich will!

Shimaani
22.02.2008, 23.52
Sopis lopettaa tolla kuidulla revittely ennenku paappa tulee ja kajauttaa pinkillä silumiinilla ohtaan. Eivaa, aivan *piip* helevatan kaunis runko - ihan aikuisten oikeasti. Nähräänkö tuo paketti ajokuntosena jo kakkosnelosessa vai pitääkö oottaa oktjaabrfiestaan?

Leku
23.02.2008, 03.13
Vaan katos partajeesus tätä. Imun kanssa kateltiin konttorissa tätä uutta satulamallia...tämä on sellaviisiin edullinen valmistaa. Sanotaan 666 eur.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00002_edited-1.jpg

Se on sellaviisiin jännä juttu, että kuidusta saa vaikka mitä aikaan, kunhan vain osaa ja taitaa.:eek:

Juha Jokila
23.02.2008, 03.59
Robust Carbon Earth Penetrator (http://www.globalsecurity.org/wmd/systems/rnep.htm)

Leku
23.02.2008, 15.29
Tossa toinen, on on korea ja uunituoreen hajuinen. Ainiin, painoa tälle oli kertynyt 113g:täköhän se ny oli. Ihan saatanan vähän, ottaen huomioon, että tuossa on kummiskin pinta-alaa ainakin kahden normikevennyssatulan verran.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00002-3.jpg

Sitten kun asennustyö on kovin vauhdikasta, otin pari kuvaketta todisteeksi.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00001-3.jpg

Takavaihtaja sopii ihan oivasti tuon muun muovin joukkoon.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC0000122.jpg

Ja sit tänään miä en laita enää edes tikkua ristiin.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00001-4.jpg

Shimaani
23.02.2008, 21.41
Vaan katos partajeesus tätä. Imun kanssa kateltiin konttorissa tätä uutta satulamallia...tämä on sellaviisiin edullinen valmistaa. Sanotaan 666 eur.

*tuopinkuva nips*

Se on sellaviisiin jännä juttu, että kuidusta saa vaikka mitä aikaan, kunhan vain osaa ja taitaa.:eek:
Hésus. Kuinkahan hyvältä tuo näyttää livenä ja ennen kaikkea - miltä tuo tuntuu hanurin alla. Veikkaan että on niinku poutapilvellä köllis...
*jättipeukku*

Ja tuo uudempi tuotos näyttää siltä että Fleakin jää toiseks tässä peukuttelussa. Ihan oikeasti, meneekö siitä valo läpi vai huijjataanko täs vanhaa äijjää ny jotenki?

Samu Ilonen
23.02.2008, 21.50
Se heijastelee valoa kun pinta on niin kiitelevä. Siksi kuvassa hukkuu muodot.

Shimaani
23.02.2008, 22.14
Ähkele - sehän on satulaa eikä varjoa se tumma.
*läps ohtaan*

Portti
24.02.2008, 12.04
Saat miulta lainaan über tuunatut Martat joiss on upo-uudet Signatute hiilarikannet/kaffat

Minkäs näköisiä nuo Martan hiilarikannet ovat? Onko kuvia?

Itselle on tulossa punaiset Marta SL:t Mojoon - jos jarrut joskus suvaitsevat saapua. Jarruihin voisi sopia aika mukavasti tuollaiset hiilikuitukannet. Teetkö niitä ihan kotimaan myyntiin saakka vai meneekö nuo kaikki suoraan ulkomaille?

Takavaihtaja sopii ihan oivasti tuon muun muovin joukkoon.

Jees, erittäin maukkaan näköinen kombinaatio.

mtok77
24.02.2008, 15.37
Pannaan nyt tännekin kuvia Mojosta pienten päivitysten jälkeen..

Vaihtunutta osaa tanko, stemmi, satulatolppa, linkut, pulttisarja, takahaarukan suoja, takavaihtaja ja pikalinkut..

Ja ketjutkin on vaihdettu kun KMC X9SL:t kuluivat hetkessä loppuun.

http://forums.mtbr.com/attachment.php?attachmentid=337468&stc=1&d=1203855961

http://forums.mtbr.com/attachment.php?attachmentid=337469&stc=1&d=1203855961

Samu Ilonen
24.02.2008, 16.17
Minkäs näköisiä nuo Martan hiilarikannet ovat? Onko kuvia?

Itselle on tulossa punaiset Marta SL:t Mojoon - jos jarrut joskus suvaitsevat saapua. Jarruihin voisi sopia aika mukavasti tuollaiset hiilikuitukannet. Teetkö niitä ihan kotimaan myyntiin saakka vai meneekö nuo kaikki suoraan ulkomaille?

Tilaajat ovat Ranskasta ja Belgiasta mutta nuita sa kyllä sit.

Nyt ne ovat vasta mekaaniseste testiyksilöiden asteella. Ne lopulliset ovat orginaalienmuotoisia. Ovat eriveikeät tehdä, pienet kuin pualikasn postimerkki ja mittojen on natsattava just. Ja ne keleen M2 T7 ruuvit....

Säästöä kertyy hilpeät 11g.

Kaffaosat teen myöhemmin.

http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=24426

phebis
24.02.2008, 16.17
Ku pojat tuota kuitua käyttävät enemmän ku... no aika paljon.
Niin mitähän suunnilleen nuo signaturen satulat mahtavat maksaa?

Sen tiedän, että aivan liikaa omalle lompakolleni, mutta jos bulkkikuitusatulat maksaa jotain sadan ja kolmensadan välille, niin mitä tälläset kotimaiset kustomtekeleet mahtaa maksaa?

Ihan vaan kiinnostusta, ku aika hienoja ovat ja todella keveitäkin vielä..
Hienoa sinänsä että joku jaksaa leikkiä pelle pelotonta ja tehdä asiat "vaikeamman kautta" eikä vain tyydy valmiisiin ratkaisuihin.. Iso käsi siis. (Ja tuopin kohotus myös):D

Niin ja onnea vaan pusineksille ja hienon pöörän rakentamiselle...
Veikkaan et pojat hifistelee enemmän, ku minä koko elämäni aikana.:p

Attitude
24.02.2008, 21.06
Ku pojat tuota kuitua käyttävät enemmän ku... no aika paljon.
Niin mitähän suunnilleen nuo signaturen satulat mahtavat maksaa?

Sen tiedän, että aivan liikaa omalle lompakolleni, mutta jos bulkkikuitusatulat maksaa jotain sadan ja kolmensadan välille, niin mitä tälläset kotimaiset kustomtekeleet mahtaa maksaa?

Ihan vaan kiinnostusta, ku aika hienoja ovat ja todella keveitäkin vielä..
Hienoa sinänsä että joku jaksaa leikkiä pelle pelotonta ja tehdä asiat "vaikeamman kautta" eikä vain tyydy valmiisiin ratkaisuihin.. Iso käsi siis. (Ja tuopin kohotus myös):D

Niin ja onnea vaan pusineksille ja hienon pöörän rakentamiselle...
Veikkaan et pojat hifistelee enemmän, ku minä koko elämäni aikana.:p

Joo, tämmösen muailmalta ainaki sais...

http://www.ax-lightness.de/xist4c/web/AX---Phoenix-Saddle_id_4445__dId_17810_.htm

Paino on ainaki kohillaan!

Portti
24.02.2008, 21.39
Mtok:

Komea on pyörä. Otitko long vai medium cage -vaihtajan? Onko tuo keula muuten itse maalattu?

Samu:

Pistin yksityisviestiä noista Martan säiliöiden kansista.

mtok77
24.02.2008, 21.43
Mtok:

Komea on pyörä. Otitko long vai medium cage -vaihtajan? Onko tuo keula muuten itse maalattu?

Vaihtaja on long cage Xtr Shadow.

Keula 07-mallinen Float RLC, josta on vaan poistettu tarrat.

YT
24.02.2008, 21.47
En nää nuita Mikon kuvija :seko:

TuomasA
24.02.2008, 21.53
En nää nuita Mikon kuvija :seko:

Kuvat on linkitetty mtbr.comin sivuilta, jotka näkyy vain rekisteröityneille. Eli ensin pitää rekisteröityä ja kirjautua ko. sivustolle, jotta kuvat näkyy. Tein itse samaisen operaation äskettäin.

Leku
25.02.2008, 22.26
Huhuh. Jarrut läks tänään, "vain" 21pv tilauksen jälkeen, liikenteeseen.

Saa nähdä mitä yrittävät lopulta laskuttaa, kun CRC:n webbisivun summa ei ollut pienentynyt, vaikka puuttuvat osat oli kyllä merkitty canselöidyksi.

Ei o helppoo. Tai ainakaan nopeeta.

F13
25.02.2008, 22.34
Joo, tämmösen muailmalta ainaki sais...

http://www.ax-lightness.de/xist4c/web/AX---Phoenix-Saddle_id_4445__dId_17810_.htm

Paino on ainaki kohillaan!

No jo on satulalla kilohintaa! Eikä tuo näytä edes kovin mukavalta. Kait sitä nyt voi painon sijaan välillä panostaa mukavuuteenkin!:

http://gizmodo.com/assets/resources/2007/07/office-chair-bike.jpg

Leku
25.02.2008, 23.46
No niin. Kiroilu seis! :mad:

http://www.syntace.com/imgserver/syntace/images/3000/3600/3695/picture3695_Syntace.jpg

Pitäisköhän sitä laatia tommonen tolppa alle? Pitää kummiskin joku hommata, nyt nääs lainasin intenssin tolpan iebischiin. Piti nimittäin notkutella runkoa takapyörästä kiinnipitäen. :D

Eipä siinä nyt sen kummempaa eroa tunnu Traceriin verrattuna, äkkiseltään olisin jopa veikannut, että vähemmän tämä notkuu. Tässä mojossa vaan on notkumista helpompi tarkastella, koska takapään rakenteen vuoksi on silmälle tuollainen kapea rako minkä leveyttä tarkastella väännettäessä. Silmä se vaan on ihan saatanan tarkka tämmösissä hommissa, toinen vaihtoehto olis laittaa sormet tuonne väliin, mutta kun loppuu ulokkeet kesken siinä hommassa. :seko:

Pushin juipilla on Mojo myös, ja varmaan toi kohta laatii tuohon yksiosaisen ylälinkun thyyninkinä, samoin kuin aikoinaan johonkin 5.5:eenkin. Voisinhan minä tommosen ittekin tehdä, siis 3D -mallin / teettää, mutta kun ei viittis enää vapaa-ajalla tommosia helvetinperkeleitä pyöritellä.

Tolle tolpalle lupasivat Ø31.6mm:nä / 400mm pitkänä 228g:tä, joten ei toi nyt maailman kepein ole, mutta ei kai kauhean pahakaa? Mitäs toi Thomsoni mahtaa painaa vastaavassa koossa?

Shimaani
26.02.2008, 00.00
Tuossapa (http://www.lhthomson.com/elite_sizes.asp)olis dataa (http://www.lhthomson.com/masterpiece_sizes.asp) Tompsoniitista.

Leku
26.02.2008, 00.08
Vaan kas. Masterbiatchia löytyisi 350mm / Ø31.6mm / 193gramssia. Mutta voi! Se on sitä kurjaa aluminiumia, eli taidan ottaa sitten P6:en, niin ovat stemmi ja tolppa samaa paria?

Shimaani
26.02.2008, 00.13
No entäs tommoinen (http://www.eastonbike.com/PRODUCTS/POSTS/post_ec90_zero.html) suojatielle noustessa katkeava toloppa? Tuo on kyllä räikeän musta....

Portti
26.02.2008, 00.16
Pitäisköhän sitä laatia tommonen tolppa alle?

No ei pakko ole, mutta laita kumminkin. Itselle on juuri tuollainen tilauksessa Hi-Bikesta. Edullisemmin normaalihintaan tosin saa Bike-Discountista, mutta minulla oli alekuponki Hi-Bikeen, niin tilasin sieltä.

Pushin juipilla on Mojo myös, ja varmaan toi kohta laatii tuohon yksiosaisen ylälinkun thyyninkinä, samoin kuin aikoinaan johonkin 5.5:eenkin.

MTBR:ssä Pushin hemmo jo vilautteli kuvaa moisesta linkusta. En nyt jaksa etsiä sitä, mutta jostain Ibis-palstan kätköistä se löytyy.

Leku
26.02.2008, 00.41
Pitihän sitä ettiä. Ei paljoa vaan käy selville tuosta:
http://gallery.mtbr.com/data/mtbr/500/IBIS.jpg

Oz
26.02.2008, 10.04
Hieno on.
Mutta mistä saisi tuommooset piankkiceleste-stefan ja o-renkulan iskariin?

Jani Mahonen
26.02.2008, 10.06
Varmaan PUSHauksen yhteydessä.

marco1
26.02.2008, 10.13
Hieno on.
Mutta mistä saisi tuommooset piankkiceleste-stefan ja o-renkulan iskariin?
Se on sitä Push-tuunausta. Uudet tarrat ja eriväriset kummit, eikai sitä tuunausta muuten kukaan usko.

mtok77
27.02.2008, 23.14
Brian Lopes siirtyy GT:ltä Ibiksen kuskiksi!!

http://www.brianlopes.com/archives/000239.html

Leku
01.03.2008, 13.57
No niinhän toi tekee, ja uusi fillarikin sille oli jo kasattu:
http://www.chuckibis.com/chuck_spew/?p=169

Mullakin olis nyt kaikki osat kasassa, paitsi ne 'tun jarrut hukku johonkin Tanskaan saatana. Kannatti joo odotella niitä puuttuvia takalaikkoja ja etuvaihtajia, kun ne on nyt kummiskin jo pyörässä kiinni ja hyllyssä olleet jarrut on... jossain.

No, jos tuumailis kohta vaijerit ja ketjut kiinni.

Zarni
02.03.2008, 13.30
Varjomessujen Ibikset (http://www.liukkonen.net/mtb/muut/varjomessut08/360x180/ibis.mov) (2,35Mt mov)

Shift = zoom +
CTRL= zoom -

Luiggu
02.03.2008, 23.28
Terve kaikille,

Kiitos vielä kerran kaikille messuilla kävijöille, olette mahtavaa porukkaa. Erityinen kiitos vielä tuosta 360 kuvasta!! erittäin PRO!

T: Lauri Vesamaa / LSVesamaa

Luiggu
02.03.2008, 23.48
Lisää www.brianlopes.com

Hösö
03.03.2008, 00.33
Varjomessujen Ibikset (http://www.liukkonen.net/mtb/muut/varjomessut08/360x180/ibis.mov) (2,35Mt mov)
Shift = zoom +
CTRL= zoom -

ei helekatti! pikkasen makia!

kerroppa millä tuo on kuvattu ja miten?!!11

Zarni
03.03.2008, 01.10
kerroppa millä tuo on kuvattu ja miten?!!11Ei siihen tarvita kuin ripaus japanilaista elektroniikkaa ja valko-venäläistä optiikkaa, hieman ameriikkalaista tukea joka keitetään kokoon saksalaisella koodilla... :rolleyes:

Tuolta infoa (http://wiki.panotools.org/Main_Page).

Leku
03.03.2008, 15.30
No mutta kas. Jarrut tuli justiinsa pöydänkulmalle, vahingossa paketti sisälsi jopa oikeat kamatkin. Taidan livistää ottamaan iipiksestä sauhuja. :D

TuomasA
03.03.2008, 15.35
No mutta kas. Jarrut tuli justiinsa pöydänkulmalle, vahingossa paketti sisälsi jopa oikeat kamatkin. Taidan livistää ottamaan iipiksestä sauhuja. :D

Jaahas... Tänäänkö saadaan karboonikomeetasta testiraporttia ja kuvaa? Onhan tuota jo odoteltukki... :rolleyes:

Ja asiaan... Kovin kivoja olivat ibikset varjomessuilla hypisteltynä. Kiitokset myös esittelijälle...

Portti
03.03.2008, 19.32
No mutta kas. Jarrut tuli justiinsa pöydänkulmalle, vahingossa paketti sisälsi jopa oikeat kamatkin.

Niin oliko nuo nyt ne Greg Minnihiiren itsensä eloksoimat Formulat vai mitkä jarrut lopulta tulivat?

Ei siihen tarvita kuin ripaus japanilaista elektroniikkaa ja valko-venäläistä optiikkaa, hieman ameriikkalaista tukea joka keitetään kokoon saksalaisella koodilla...

Zarni huijaa kuitenkin, ei sillä mitään hi-tech-elektroniikkaa ole. Se on vaan pyörähdellyt vimmatusti sen kalansilmäobjektiivinsa kanssa ja sattumalta tullut tuollainen panoraamakuva.

Niin ja sen vielä halusin sanoa tämän asiatäyteisen viestin lopuksi, että Ibiksen osasto oli luonnollisesti ylivoimaisesti mielenkiintoisin osasta Messu-Varjomessu-kombinaatissa.

Leku
03.03.2008, 22.18
Minnimousen kiilloittelemat joo. Sain ähistettyä kaikki kamat kiinni, mutta en viittiny ängetä pihalle lumihankeen kojeistamaan. Kai tuota nyt ehtii.

Niin joo. Jarruletkut on sitten niin maan jeesuksenpitkät, että niihin voi vaikka vahingossa hirttäytyä, joten lyhennettävä on ennenkun uskallan ihmisten ilmoille. Eipä ole ilmaussettiäkään.

Oli mulla tossa toisenmoiset tupitkin kiinni, mutta vaihdoin joutessani tuollaiset kullitetut.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00012.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00010.jpg

Kuvat on kyä niin huonoja, että sama jos ei laittaisi ollenkaan - asiaan ei kuitenkaan ole luvassa parannusta. :D

Aini? Minkähämmoisella knöölillä noi jarruletkut on ajatus laittaa kiinni noihin vaakaputken kiinnikkeisiin?

Shimaani
03.03.2008, 22.38
Nippusiteellä tulee semmonen äijjämäinen kiinnitys. :)

marco1
03.03.2008, 22.46
Aini? Minkähämmoisella knöölillä noi jarruletkut on ajatus laittaa kiinni noihin vaakaputken kiinnikkeisiin?
Putkimiehen nauhalla ja pop-niitillä?

MPI
03.03.2008, 23.00
Putkimiehen nauhalla ja pop-niitillä?

Rungon mukana pitäisi tulla siihen vaakaputken kiinnikkeisiin sopivat jarruletkun ympärille tulevat sovittimet. Ainakin mulla tuli. Saattaa tosin olla, että SL:ssä ei kuulu hintaan. ;)

Hösö
03.03.2008, 23.26

kirkkaalla sikaflexillä?

pistäppä iha vaa muille vittuilleksasi koko kuva tuosta katiskasta...

simojoki
04.03.2008, 09.04
Miksi tähän tuli painavat italialaiset jarrut? :seko:

Fin-76
04.03.2008, 09.39
Miksi tähän tuli painavat italialaiset jarrut? :seko:Muistetaan nyt kuitenkin se JARRUJEN FUNKTIO ;)

Leku
04.03.2008, 10.17
Miksi tähän tuli painavat italialaiset jarrut?

Siksi, kun sopivat pikalinkkujen väriin.

Ei tässä nyt mitään toimivuutta olla haettu, vaikka noi kai väitteiden mukaan ihan kelpo energiamuuntimet sinällään ovatkin. :rolleyes:

Oz
04.03.2008, 10.54

Laita koko vaakaputki letkuineen, vaijereineen kutistesukan sisään.
Kaikki tähän nerokkaaseen innovaziooneen sijoitetut liirat tulevat varmasti takaisin säästyneinä sukkahousumenoina. Eipä silmäpako uhkaa, kun nuo munanleikkurit saadaan kumin sisään :D

Leku
04.03.2008, 13.05
Rungon mukana pitäisi tulla siihen vaakaputken kiinnikkeisiin sopivat jarruletkun ympärille tulevat sovittimet.

Niin juu, olihan siellä tuommoiset palat. Sieltä sovittimen sisältä pitää vaan viilailla semmoiset pursotukset pois, että letku+adapteri-paketti mahtuu kiinnikkeeseen. On aika...tekninen systeemi.

Että kiitoksia vaan hyvistä ehdotuksista. :rolleyes:

simojoki
04.03.2008, 13.08
Muistetaan nyt kuitenkin se JARRUJEN FUNKTIO ;)
Ihmettelin vain tuota jarru valintaa (ei keveimmät - eikä edes kalleimmat), kun katsoo näiden "ibi love" pyörien muuta hipostelua.

Leku
04.03.2008, 13.24
Ei tässä kai olla hakemassakaan mitään kalleimpia tai keveinpiä mitä löytyy, vaan jotain kohtuulaatua. Sellaista osille asetettujen minimivaatimuksien täyttäviä ratkaisuja, juunou.

Tjaa, tänään pitänee vielä varastaa muijan pyörästä polkimet, mutta ollaan siitä hiljaa ettei se kuule.

Mari
04.03.2008, 18.31
Tjaa, tänään pitänee vielä varastaa muijan pyörästä polkimet, mutta ollaan siitä hiljaa ettei se kuule.

MÄ KUULIN!:mad:

Leku
04.03.2008, 19.21
No äläs ny, hyvään tarkoitukseen menee. :D

Viime vuonna Tahkolla ulkoistin ajamisen, nyt pitäisi toi kuvaus... siinä pyydys kummiskin ns. "fillari-lehti compliittina" eli polkimet merkkiä Ohne.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00003-2.jpg

Oz
04.03.2008, 19.43
On kyllä hiano peli! Käytikkö jo puntarissa?

Portti
04.03.2008, 21.01
Jees, hieno on valmiinakin. Olisiko mahdollista pistää koko osalistaa näytille...niin ja se kokonaispainokin olisi aika mielenkiintoinen tieto.

Teukka-74
04.03.2008, 21.22
Sivuprofiilista kuva kiitos.

Portti
04.03.2008, 21.34
Ihmettelin vain tuota jarru valintaa (ei keveimmät - eikä edes kalleimmat), kun katsoo näiden "ibi love" pyörien muuta hipostelua.

Osien valinnassahan ylivoimaisen tärkeä kriteeri on värikoordinaatio. Se on siis lähtökohta ja värikoordinaation sallimissa rajoissa osat pyritään valitsemaan niin, että ne tuottavat muilta osin riittävää tyydytystä ostajalleen/omistajalleen.

Osan ei tarvitse olla kallein mahdollinen, sillä aina löytyy kalliimpaa ja parempaa osaa. Osan olisi kuitenkin hyvä olla sellainen, että painon/hinnan/laadun välinen suhde on sopivassa kulmakertoimessa. Lompakon salliessa voi luontevasti painottaa enemmän toimivuutta ja kestävyyttä (eli laatua) sekä osien keveyttä.

Laatuun verrattuna hinta ja paino ovat siinä mielessä helppoja asioita että ne ovat yksinkertaisesti mitattavia suureita. Innokkaimpien asianharrastajien tiedetään jopa tehneen monimutkaisia Excel-taulukoita eri osavaihtoehtojen painojen, hintojen, painosäästön hintojen yms. painoon ja hintaan liittyvien mitattavien asioiden vertailemiseen.

Kaikenlaista sitä ihminen tekeekin. Toisaalta tiedänpä sellaisiakin maastopyöräilijöitä, jotka tykkäävät pestä pyöräänsä. Minä en.

Tämä siis vain omalta osaltani. Muiden puolesta en luonnollisesti osaa vastata.

Fin-76
04.03.2008, 23.00
Leku, kai sä sait tämmöisen avaimenperän nuitten XTRrien mukana ;)

http://i2.pinkbike.com/photo/1811/pbpic1811403.jpg

Leku
04.03.2008, 23.26
Täytyy kyllä sanoa, pikaisen pihanympäriajon ajettuani, että jopa osaa liikkua herkästi! Tollahan voi vetää ihan jotain äkseetä putkeltakin. Härregyyd. :eek:
Pitää kyllä vissiin sitten paikkansa, kun joka paikassa mainostetaan, että tommoinen kipuaa ylämäkeä kooovin hyvin.

Painoa en viitti (voi) vielä punnita, kun alla on kumminkin noi Nokian 2.3" nastagummitukset ja pirun painavat sisärenkaat. Nosteltaessa kyllä vaikuttaa aika kepeältä.
Jos vaikka lykkäisi kesärenkaat kohta alle, niin vaikka sitten. Siihen mennessä varmaan saanut alle myös tuon Syntacen tolpan ja etsittyä sopivan puntarin, nyt ei edes ole semmoista. Nääs.

Joo, hyvä Makkarajärven kiertopyörä tuosta vielä tulee. Ja baariin on tietty näyttävä notkutella tommosella. Tosin ei ole sitä kullanväristä Kingiä ohjustin leekerinä, kuten täälläpäin baaripyörissä tuppaa aina olemaan. :D

simojoki
04.03.2008, 23.27
Osien valinnassahan ylivoimaisen tärkeä kriteeri on värikoordinaatio.
http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/13510.jpg
Eikö esim nää olis istunu aika nätisti tuohon musta-puna-kuituiseen teemaan?

TuomasA
05.03.2008, 00.40
HIENO!!! Kansa janoaa sivuprofiilia! :eek:

Ei olisi uskonut, että kullan väriset tupit voivat sopia maastopyörään, mutta mustaa kuitua vastenhan ne istuvat kuin nenä päähän. Kaunista...

Kai ibis tulee tahkollekin ihailtavaksi?

Mikko
05.03.2008, 10.08
Eikö kukaan ole vielä valittanut, kuinka hieno pyörä pilataan nastarenkailla? :seko:

JTG
05.03.2008, 10.35
*kuva*
Eikö esim nää olis istunu aika nätisti tuohon musta-puna-kuituiseen teemaan?

yep! Myös rumanvärinen keula oitis vaihtoon! Jos ei kuituinen, niin ainakin väriltään musta. Tuollaisena ei herätä riittävästi kateutta - Envy factor vain 86% :D

...pyöritä vaikka sen keulan ympärille mustaa erkkaa. Lienee tamperelainen pyörän tuunaus keino.:p

Leku
05.03.2008, 12.22
Ei kun viedään koivet nukattavaksi sellaisella 2" pitkällä vaaleanpunaisella karvalla. Voisi olla aika vekkuli näky kun ne karvat lepattaisi möykkyjen tahdissa.

Leku
05.03.2008, 12.52
Olisiko mahdollista pistää koko osalistaa näytille...niin ja se kokonaispainokin olisi aika mielenkiintoinen tieto.

Kai tuossa nyt suunnilleen kaikki on:

Ibis Mojo SL w. DT 2232g
Fox -08 Talas RLC sahattuna1841g

CaneCreek IS-2 leekeri (viritettynä titaani crown racella) 57g
Use korkki, ainakin saatana 10g
2kpl CaneCreekin kuituavaruudettimia
Easton Monkeylite XC 660/1" CNT 167g
Spank tupekset lukkorenkailla
F99 stemmi 105mm 106g
Formula The One Greg/Minneymouse-edition (Ø180/160)

XTR-pakka 11-32 224g
XTR kampisetti w. keskiöleekeri 791g
DA kettinki
XTR shadow mallia "hanko" 181g
XTR etuvaihtaja
XTR vivut + vaijerit 252g
959 polkusimet?

King IsoDisk -navat etu+taka
Mavic 317 vanteet etu+taka
Mustat DT Comp pinnat
Punikit alunippelit
Vannenauhat on juu
Pikalinkut jotkut Tune -kopiot

Tolppa Thomson Ø31.6 / ~400mm
Satula Signature 113g

Renkulat Nokian 2.3" nastarenkaat etu+taka (yksi nasta puuttuu takaa)
Sisäkumeet "paksut" mol.puol.

Muuta: rasvaa, ruuvilukitella ja carbon möhnää on käytetty

Arvattu paino kaikkine ym. palikoineen: 11,8kg? Voi joko olla, tai hyvin olla olemattakin.

Tulossa: kierros erkkaria keulan koipien peitoksi, Syntacen P6 tolppa, polkimet vaihtuu yms. Sitten tietää, kun on retkeillyt hiukan.

simojoki
05.03.2008, 14.08
Laitas kaikkien osien painot näytille, oot sinä ne kuitenkin punninnut ;):). Vai mistä tuo arvio kokonaispainosta tulee?
Olis kai tuo aika messevä mankeli päästellä juurakossa http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Larsson
05.03.2008, 15.20
Joskus lupailin laittaa kuvia omasta Mojosta tänne...

http://i4.pinkbike.com/photo/1813/pbpic1813107.jpg
http://i4.pinkbike.com/photo/1813/pbpic1813108.jpg
http://i5.pinkbike.com/photo/1813/pbpic1813109.jpg

Painoa koko paketilla oli 23.1lbs eli jotain 10.5kg. Silloin tosin oli Kendan Nevagalit ilman sisuskumeja alla.

Leku
05.03.2008, 16.22
Korea on. Onko sulla I9:n navat/pinnat?

Larsson
05.03.2008, 16.36
Juu I9:n navat ja pinnat on molemmissa päissä. Sullakin näytti olevan noita kultaisia osia :) Jostain pitäs ittellekkin tollasen kultaset hifi-pikalinkut löytää!

Plus
05.03.2008, 20.44
Joskus lupailin laittaa kuvia omasta Mojosta tänne...

Huh huh... Tuossa on kyllä kaikki aika lailla kohdallaan! Hieno!
Hommasitko koko fillarin Jenkeistä kun sait iskarit tuolla tavalla hoideltua? Ei taida Industry 9:n tavaraakaan hirveästi rapakon tällä puolella liikkua?

TimoF
06.03.2008, 09.29
Ei kun viedään koivet nukattavaksi sellaisella 2" pitkällä vaaleanpunaisella karvalla. Voisi olla aika vekkuli näky kun ne karvat lepattaisi möykkyjen tahdissa.

Koko raami samantien..tytöt tykkää!

http://bp0.blogger.com/_e6ePY86-mLc/R8kXhe1gN5I/AAAAAAAAAH4/-p2Rj7zxrVg/s1600/IMG_4647.jpg

Shimaani
07.03.2008, 11.37
Kai tuossa nyt suunnilleen kaikki on:Joko on pyörään sopiva paita hankittuna?
http://www.primalwear.com/images/clothing/MOJJERL_LG.gif

Leku
07.03.2008, 12.30
Hyi siunakkoon. Ja ristus päälle. Eihän mettään mennessä ole tarkoitus erottua, vaan täysin päinvastoin!
Retkuilukäytössäkin ihmettelen kaikenmaailman kirkuvanpunaisia kamppeita ja olenkin kieltäytynyt tällaisten sirkusapinoiden kera ulkoilusta.

Vaan oivallisesti toimii perä tuossa vekottimessa: sitä voi juoda taas kaljaa koritolkulla (taidan aloittaa heti tänään töiden jälkeen) enemmän, koska pyärä on senverran helpposoutuinen. Ei ole olleskaan sellaisen kuolleen tuntuinen kuin edellinen horsti Pushatulla Foksilla mutta silti etenee näppärästi. :seko:

Kallistuin nyt oitis sille kannalle, että kaikenmaailman propedalit on pirun keksintöjä ja näillä paikataan vain ja ainoastaan rungon suunnittelun puutteita. Kuningas (Horsti-setä) o kuollut, eläköön uusi kuningas (Weaglen Dave). :D

Enempää en kerro, sillä "ken onni on, ja niin edespäin".

Leku
08.03.2008, 16.43
Virallinen testiajo suoritettu, mitälie ~3 tuntia tuli mulliteltua. Johtuu ilmeisesti täysin pyörästä, että jaksoin noinkin pitkään ulkoilla, kun muuten olen ajellut jotain puolentoista tunnin ajeluja.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00002-4.jpg

Tolppa ja satula tuossa ny vielä vaihtuu ja vaijerinkuorta voisi lyhentää, muuten alkaa olla valmis.

Vieläkin hämmästyttää, että kuinka helppo tuota on polkea. Tuosta puuttuu täysin sellainen fiilis, että tekisi työtä takaiskaria vastaan ja ylämäissä puuttuu keulimisilmiö kokonaan. :seko:

Shimaani
08.03.2008, 20.11
Hillittömän hieno vehjes, kyllä tuota kannatti hiukan ootellakki. :)

Hösö
08.03.2008, 22.07
oha tuo ihan vitun komia!:eek::eek::eek:

perkele jos ittekki oisin insinööri ja ajasin polokupyörällä ni ehottomasti tommonen! :D

wanderer
08.03.2008, 22.30
Vanhat silmäni näkevät jaloihin xtr-kampiin kiinnitetyn jotkut simanon klipklapklipetiklap-malliset polkimet.
Zen ei voi olla kohdallaan niitä käyttäessä ;)
Muuten hjuva..

Shimaani
08.03.2008, 23.16
Prk - nuohan on 959 eikä XTR polkusimet. Heti 959 kammet tuohon muovirunkoon tai Feng Shui ei ole balanssissa ja kaamea kaatuilu uhkaa.

Nimim.
Puusilimä

Leku
10.03.2008, 15.33
Killisilimä ja kumppaninsa Wunderbra olkoot täten informaryttyja, jotta olen alustavasti katellut kitinä-lookkeja?

http://www.starbike.com/php/product_info.php?lang=en&pid=10291

Onkohan noista yhtikäs mihkään? :seko:

P6 on myös liikahtanut kohti takapäätäin jo viime viikolla. Nyt vaan tarvittee hakea jostain sitä semmoista ti-preppiä ja carbon compoundia. Mistä saa?

Portti
10.03.2008, 15.52
...Johtuu ilmeisesti täysin pyörästä, että jaksoin noinkin pitkään ulkoilla, kun muuten olen ajellut jotain puolentoista tunnin ajeluja.
...
Vieläkin hämmästyttää, että kuinka helppo tuota on polkea....

Tuohan kuulostaa juuri siltä kuin pitikin. Hyvä niin.

Miten DT:n iskari pelitti talvioloissa? Entäpä tuo paljon puhuttu sivuttais-fleksibiliteetti? Oliko mitään siihen liittyviä havaintoja testilenkillä?

Leku
10.03.2008, 17.24
No ei tuossa iskarissa ole vielä mitään valittamista ollut. 4...5 h ajettu jo kummiskin. Pakkastakin ollut ihan kokonainen puoli astetta parhaimmillaan. :rolleyes:

Perä on kyllä sen verran herkkätoiminen, että toi foksi keulalla tuntuu suorastaan ylivaimennetulta. Voi olla kokolailla toisenoloinen ajettava tuohon vakio foksin takaiskariin verrattuna? Tai sitten ei, kun en ole kokeillut.

Lukitusvivulla ei ole mitään virkaa, iskarin lukitus saa vaan fillarin tuntumaan hitaammalta ja erinomaisen typerältä ajettavalta. Toi perä ei tosiaan tarvi yhtään mitään poropedaleita tai lukituksia, mun mielestä. 40m ajoin tiellä lukitus päällä ja en käytä sitä kai enää koskaan.

Ei ole perän suhteen mitään valittamista. Kyllä mä sen notkumaan saan (niinkuin ihan kaikki rungot) kun tarraan vasemmalla satulaputkeen, oikealla takapyörään ja väännän edestakaisin, mutta olen kuulostellut tuossa ajaessa, että miten se mahdollisesti vaikuttaa ajamisen laatuun ja oikeastaan, miten sen erottaa renkaiden kylkien joustosta?

Voi se olla, että osa tuosta magic carpet ride -fiiliksestä tulee juurikin sellaisesta eloisasta, tai miksikä sellaisen "springy"-adjektiivin kääntäisi, kimmoisasta, rungosta, eikä se Pushin yksiosainen mahdollisesti tuleva jäykempi ylälinkku välttämättä paranna ajotuntumaa yhtään.

Tiedä sitten miten on vai mitehän se oli, jokatapauksessa tämä vekotin nyt vaan pieksee hands-down kaikki muut. :D

Kun normaali-mojo on sen ~2k vai oliko niukasti alle, niin aikalailla saa päässä kyllä henkilöllä viirata, mikäli menee ja maksaa saman jostain muusta vekottimesta. Siinä teille eräs korrekti mainoslause.

Leku
11.03.2008, 10.18
Nyt näkyy saavan tuota Cane Creekin paraatimalliakin IS:nä.

http://www.blueskycycling.com/product4176_42_-Cane-Creek-110-IS-Headset.htm

Toistaiseksi ei mitään valittamista tuossa IS-2:ssakaan, joten sitten kun tarvitsee uusia tämä nykyinen, niin tossa on korvike.

Shimaani
11.03.2008, 19.49
... Toi perä ei tosiaan tarvi yhtään mitään poropedaleita tai lukituksia, mun mielestä. 40m ajoin tiellä lukitus päällä ja en käytä sitä kai enää koskaan.

Ei ole perän suhteen mitään valittamista... Jaha, no sitten tuolta (http://www.tftunedshox.com/push/pushedfoxsales.htm)iskari ilman turhia poropedaliloi. Mää laitoin pussatun Vanillan Pinkuttimeeni ja Hésus - meno eiku pehmeni ja vauhti senku kiihtyi. Häätyy kohtaa ruuvaa takapään palat kii levyyn ettei vauhti vallan karkaa käsistä.

fillarihaka
12.03.2008, 23.36
...näkyypä noita tyytyväisiä mojo -fillaroijia löytyvän tuolta toiseltakin mantereelta:
http://seanambermoab.blogspot.com/
Mukava blogi, hienoja kuvia ja tunnelmia, vaikka aika karujakin ajoalustoja!

MPI
13.03.2008, 18.14
Jaha, no sitten tuolta (http://www.tftunedshox.com/push/pushedfoxsales.htm)iskari ilman turhia poropedaliloi. Mää laitoin pussatun Vanillan Pinkuttimeeni ja Hésus - meno eiku pehmeni ja vauhti senku kiihtyi. Häätyy kohtaa ruuvaa takapään palat kii levyyn ettei vauhti vallan karkaa käsistä.

Mulla nyt ei ihan Vanillaa, mutta Pushattu RS Pike 454 coil ja sekä samoin RP23. Vauhdista ja notkuilusta en vielä tiedä kun molemmat ovat matkalla.

Leku
17.03.2008, 14.55
Ihan turha toi Talas-fiitseri tuossa Mojon keulassa - normi Floatti on sikäli parempi ostos. Kai sen talas-osuuden voi keventää poies ja lykätä vaikka ei-talas-floatin kamat tilalle vasempaan kinttuun? Pitänee siis marssia R-Tekkiin säädätyttämään.

Samalla pitäisi saada jotain korjausta tuolle puuttuvalle joustomatkalle, kun en saa kuin noin 120...125mm, vaikka kuinka junttaisin vastapalloon. En ole vielä jaksanut laskea ilmoja täysin pois ja katsoa kuinka kyykkyyn keula menee, kun en kerran ajaessakaan ilman sopivaa sagia ajele...

Paljos muut -08 Talaksella tai Floatilla ajavat saavat joustoa ulos? :seko:

Ohuemmat litkutkin, tai sisäänpäinvaimennuksen modaus muuten, on myös samalla tilauksessa.

TURISTI
17.03.2008, 15.00
Itseäni himottaisi modata Talaksestani (-07) Talas-puoli hemmettiin ja saada keula n. 115-120mm asentoon ns. kiinteästi. Tekeeköhän R-tech moista ja mitähän maksaisi?

wiggum
17.03.2008, 15.35
...Samalla pitäisi saada jotain korjausta tuolle puuttuvalle joustomatkalle, kun en saa kuin noin 120...125mm, vaikka kuinka junttaisin vastapalloon. En ole vielä jaksanut laskea ilmoja täysin pois ja katsoa kuinka kyykkyyn keula menee, kun en kerran ajaessakaan ilman sopivaa sagia ajele...

Paljos muut -08 Talaksella tai Floatilla ajavat saavat joustoa ulos? :seko:

Ohuemmat litkutkin, tai sisäänpäinvaimennuksen modaus muuten, on myös samalla tilauksessa.

Olisikohan ongelma sama kuin -07:ssa? Tässä Tonin ratkaisu:http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=29293&highlight=float

Leku
17.03.2008, 18.58
Lykkäsin tuossa tolpannokkaan tuon satulan ja jo vain kepeni. Sitten kun viä vaihtaa polkusimet ja kumeet kevyempiin, niin siinä on mulle keveyttä ihan tarpeeksi.
http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/DSC00003-3.jpg

Shimaani
17.03.2008, 22.03
Tua satula on kyllä aivan *piip* hieno.

Jani Mahonen
18.03.2008, 09.14
PUSHaus on nyt tuolla (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=30425) ja Ibistely täällä! :)

Portti
21.03.2008, 19.47

Hyvin vanhaa viestiä lainatakseni: oliko tuo FSA stuff = FSA Carbon Assembly Compound. Tuliko tuo rungon mukana? Mietin vaan, että pitäisikö tuota alkaa tilailemaan jostain vai tulleneeko sitä automaattisesti rungon mukana?

Leku
21.03.2008, 20.01
Joo tuota stuffia justiinsa. Samassa paketissa se oli rungon ja haarukan kanssa, josta arvaan, että rungon mukana tulee vakiona? Semmonen pieni pussukka, mistä nyt yhden fillarin asennukset tekee justiinsa.

Shimaani
21.03.2008, 20.12
Tuota mtn tarvii tilailla - tassuttelet ohikulkiessas V-sporttiin ja kysyt tiskiltä. :)

edit - hups anteeksi, en huomannut että kysyjä asuu ei PK alueella.

Portti
21.03.2008, 20.25
Joo tuota stuffia justiinsa. Samassa paketissa se oli rungon ja haarukan kanssa, josta arvaan, että rungon mukana tulee vakiona?

Kiitos tiedosta! Eipä sitten tilailla ainakaan vielä.

Tuota mtn tarvii tilailla - tassuttelet ohikulkiessas V-sporttiin ja kysyt tiskiltä. :)

Lahden seudulta on vaan turhan pitkä kävelymatka johonkin V-sporttiin kun täällä ei kai sellaista ole. Huomattavasti lyhyempi matka on tähän sohvalle läppärin kanssa puuhastelemaan. Kiitos vinkistä kuitenkin.

mtok77
26.03.2008, 08.50
Nyt näkyy saavan tuota Cane Creekin paraatimalliakin IS:nä.

http://www.blueskycycling.com/product4176_42_-Cane-Creek-110-IS-Headset.htm

Toistaiseksi ei mitään valittamista tuossa IS-2:ssakaan, joten sitten kun tarvitsee uusia tämä nykyinen, niin tossa on korvike.

Näkyy tuota olevan jo olevan saatavana Saksastakin kohtuuhintaan.

http://bike-components.de/catalog/Headsets/Ahead+Integrated/110+IS+Steuersatz?osCsid=5016ee4c88f880e97cf317d27 359c223

Katotaan miltä se näyttää, kun se tulee muiden tavaroiden mukana..

Leku
26.03.2008, 20.57
Olikos tää Pike-comp justiinsa se, mitä kerroin boikotoivani? En jaksa muistaa, enkä liioin kahlata näitä sivuja läpi.

Hyvä leekeri varmaan - niin hyvä kuin mitä standardi antaa myören. :D

Tuon yhden mullittelijan viljelmä:
http://bikemag.com/features/onlineexclusive/_MG_5152_crop.jpg

http://bikemag.com/features/onlineexclusive/brain_lopes_quiver_ibis/

Portti
27.03.2008, 13.57
Näkyy tuota olevan jo olevan saatavana Saksastakin kohtuuhintaan.

http://bike-components.de/catalog/Headsets/Ahead+Integrated/110+IS+Steuersatz?osCsid=5016ee4c88f880e97cf317d27 359c223

Katotaan miltä se näyttää, kun se tulee muiden tavaroiden mukana..

Minkä värisen tilasit? Itsellä on ollut vaikeuksia saada Cane Creek Solos IS ohjainlaakeria punaisena. Sellainen on ollut jo yli kuukauden tilauksessa Hibikesta ja viimeisin lupaus on, että pitäisi saapua heille 4.4. Sinistä ja mustaa löytyisi Hibikelta varastosta, mutta punaista ei.

mtok77
27.03.2008, 15.04
Minkä värisen tilasit? Itsellä on ollut vaikeuksia saada Cane Creek Solos IS ohjainlaakeria punaisena. Sellainen on ollut jo yli kuukauden tilauksessa Hibikesta ja viimeisin lupaus on, että pitäisi saapua heille 4.4. Sinistä ja mustaa löytyisi Hibikelta varastosta, mutta punaista ei.

Sinisen. Laskukin tuli ja sen jo maksoin eli viikon sisään pitääs leekerin ja muiden hilujen olla täällä..

Leku
29.03.2008, 13.48
Osta gÅte siltä yhdeltä mtbr:n jehulta punainen solonen? Jos et ole jo ostanut muualta? Määpäs kysyn siltä hintaa ja tiedotam. Tai jos se on halpa niin ostan ittelleni, joo niinhämmiä teenkin. :D

Vaan sitten taas tähän väliin näitä osalle näkymättömiä kuvia.
http://forums.mtbr.com/attachment.php?attachmentid=345639&stc=1&d=1206303597

Senkoommin kun se Derby sekosi ja viritteli sitä batmobileaan, niin noita perkeleen lokareita on alkanut näkymään ihan riesaksi asti.

Tossakin vaan on semmoinen ongelma, että toi lokari ottaa taatusti kiinni rungon pystyputkeen jousituksen pohjatessa, taikka sitten siinä ei ole riittävää kuravaraa renkaan ja lokarin välillä. Kummin vaan, mutta loppua kohti huononi.
Sitten taas toi viistoputken alle laitettu lämiskä ei kuitenkaan peitä eturattaita eturenkaan nakkaamalta kuralta, joten viraton sekin on. :D

Jos jotain lokaria kaavailisin, niin semmoinen tuonne eteen, mikä peittää eturattaat edestä lentävältä hiekkakuralta. Mikään ei nääs vituta niin kuin hiekka hampaissa. Paitti ehkä kitisevät liukupuslat. :mad:

Miä taidan lähteä kojeistamaan tuota R-tekissä rempattua Talasta. Nyt se wörkkii niin, että saan laitettua siihen enemmän painetta eli ajettua vähemmällä sagilla kuin ennen ja silti se antoi tuossa nopeasti pihalla koiteltuna yli 130mm ulos, eli tiedäs vaikka pääsisi ihan siihen myytyyn joustomatkaankin. Nyt vaikuttaisi kumminkin olevan "oikeaa käytettävää" joustoa senttitolkulla enemmän kuin aiemmin ja alkaisi vastaamaan takapäätä paremmin.

Niin ja öljyt on nyt 5 wattiset, vakiokura on ihan liian paksua hellekelin kamaa.

Meinasin jo tuossa äkkipikaisuuksissani tilata semmoisen DT:n 150mm keulan, mutta nyt pitää ensin ihmetellä remontin tulosta.

Nämä shimanon DA-ketjut on kyllä ihan paskat. Nää tuntuu sellaisilta "väljiltä" jo heti uutena noihin xtr:n rattaisiin. Pitäisköhän kokeilla noita campan 10 vauhtisia rei'itetyillä tapeilla olevia? Kukaan kokeillut? Varmaan kapeampina noilla saa ainakin aikaiseksi ihmeellisiä chainsukkeja...

Portti
29.03.2008, 18.47
Osta gÅte siltä yhdeltä mtbr:n jehulta punainen solonen?

Kyselin jo kaverilta hintaa muutama päivä sitten. Ei päästy kauppoihin - ainakaan vielä. Jospa tuo Hibike saisi luvatusti ensi viikon jälkeen tuon ohjainlaakerin niin ei olisi vielä mikään ongelma minulle kun ei ole vielä runkoakaan.

Ensi viikolla pitäisi muuten tulla suurin osa pyörään tulevista osista. Paketit on jo matkalla parista paikasta.

Meinasin jo tuossa äkkipikaisuuksissani tilata semmoisen DT:n 150mm keulan, mutta nyt pitää ensin ihmetellä remontin tulosta.

Minuakin kiinnostaisi nuo DT:n keulat, täytyy tarkkailla mitä vm. 2009 mallit tuovat tullessaan.

Onko muuten tuo DT:n takaiskari edelleen toiminut hyvin?

Leku
29.03.2008, 20.23
Joo ei ole vielä ollut mitään ongelmia iskarin kanssa, sentään jo ihan piitkästi kummiskin ajettu... :rolleyes:

Keulakin alkaa olla jo sinnepäin. Täysin toisentuntuinen kuin paketista kaivettuna. Juhlaa-Fest.

Leekeri oli menny jo, että ei siitä enempää.

drop
31.03.2008, 22.39
Jonkun Ibis ajoi sunnuntaina Hallainvuorella mun pysäköidyn auton ohi, ja vangitsi kyllä katseen. Ihan nättejä ovat kuvissa, mutta nätimpiä luonnossa.

Mekka
31.03.2008, 23.38
Siellä oltiin...ihmettelinkin kun kaveri ei meinannut saada autoa parkkiin. Ei muutakun kaupaan! Oireet on selvät.

Portti
02.04.2008, 22.45
Meikäläiselle tuli tänään pari isoa lastia osia Mojoon ja niitä tuli punniskeltua seuraavin tuloksin:

Runko Ibis Mojo SL 2235 **
Takaiskari DT Swiss XR Carbon 200*50 mm 165 **
Joustohaarukka Fox 32 Talas RLC 140 mm 1862
Etuvanne Mavic Crossmax ST Disc 864
Takavanne Mavic Crossmax ST Disc 979
Eturengas Continental Mountain King 2.4 UST 724
Takarengas Continental Mountain King 2.4 UST 698
Levyjarru, etu Magura Marta SL 2008 Postmount 180 mm Red 390
Levyjarru, taka Magura Marta SL 2008 IS 160 mm Red 359
Vaihdevivut Shimano XT SL-M770 2008 287
Etuvaihtaja Shimano XT FD-M771 (34,9) 167
Takavaihtaja Shimano XTR RD-M972 GS Shadow Med cage 180
Kammet Shimano XTR FC-M 970 2007 175 mm 795
Keskiölaakeri Shimano XTR 0
Ketjut Shimano XTR CN-7701 281
Rataspakka Shimano XT CS-M770 11-32 261
Ohjaustanko Syntace Vector Lowrider Carbon 189
Ohjainlaakeri Cane Creek Solos 1-1/8" IS Red 72 **
Ohjainkannatin Syntace VRO M 6deg 214
Tupit Bontrager Race X Lite 26 **
Satula Selle Italia SLR XC 179
Satulatolppa Syntace P6 400*31,6 mm 230
Polkimet Crank Brothers Egg Beater SL 264
Vaijerinkuoret 70
Spacerit + tangonpäät 40 **
Kaikki yht. 11531

** = osaa ei vielä ole, paino valmistajan ilmoitus tms. Puuttuvat osat: ohjainlaakeri, spacereita, tupit ja runko+iskari.

Runko+iskarikombinaation painoksi arvioin 2.400 g. L-kokoisten runkojen todelliset painot on kyllä olleet alle 2.300 g, joten voi olla, että minulle tuleva XL-runko jää alle 2.400 g:n.

Conti Mountain King 2,4" UST-renkuloiden painot oli aika positiivinen yllätys kun toinen paino 724 g ja toinen 698 g.

Näillä näkymin 11,5 kg polkimineen on melko lähellä.

Ainoa käytetty osa em. painoissa on Syntace VRO säädettävä stemmi, jonka avulla ajoasento on tarkoitus hakea kohdalleen ja sen jälkeen tilalle on tuloss Syntace F99, jolloin painoa lähtee vielä reilu 100 g pois.

Leku
04.04.2008, 09.44
Täten ilmoitan, että nyt se keula toimii. :)

Joustoakin sain eilen 138mm noin suurinpiirtein tasan, kun ponnistin vasten möykkyä. On sitten niin maan perusteellisesti erilainen keula kuin ennen, että jos suoraan paketista se oli jonkun kutosen arvoinen (4...10) niin nyt voisin antaa jo jonkun 8½.

Ei pidä lukitus päällä enää meteliäkään ja lukitus/platformi toimii ihan kohtuullisen herkästi, eli on oikeasti käyttökelpoinen viritys. Ne pari ekaa säätöpykälää löysimmässä päässä. Ei tule paiseita, vaikka ajalisi lukitus päällä.

DT ostos siis peruttu. Tältä kuulta nyt ainakin. Pitää nimittäin lisäksi ensin katella mitä se foksi julistaa siiotterissa, kai sieltä niitä 15mm etuaksilakeuloja sitten ainakin tulee?

Pitää kai kohta heittää rekkula puntariin, mutta ensin pitää hommata kokeeksi ne mountainkingit ja uudet polkimet.
Kai sitä pitää ne Lookin vekottimet sitten tilata, kun omaan suunnattoman vastenmielisyyden noita eggbiittereitä kohtaan. Vai hä?

Ja alle 2.4 kingit, kun ainakin noi 2.4" nobbynicit on vähän tyhmän oloiset kapeilla 317 vanteilla. :seko:

KestreL
16.04.2008, 13.12
Saiskos lisää kenttäraporttia kun varmaan nyt on ehtiny hieman enempi kilsoja keräämään moisella kaunokaisella?

Leku
18.04.2008, 08.54
Mitä tässä nyt enää on kerrottavaa, johan tosta oli velosipeedi-lehdessä kattava juttu...

Muutoinkin kysymyksenasettelu vaikuttaa lähinnä hullun yllytykseltä ja se se vasta onkin rangaistava tekonen.

Mutta oikeasti, mitä tässä on muka jäänyt käsittelemättä? Mielestäni runko on jo haukuttu varsin kattavasti ja... objektiivisesti. ;)

KestreL
18.04.2008, 15.45
Tänään sain fillarin käsiin ja pääsin lukaisemaan artikkelin läpi. Alkaa olee pahoja pyöräkuumeen oireita... Eikö tuosta nyt mitään haukuttavaa löydy? :D

Oz
18.04.2008, 16.44
No ainakin siinä vaiheessa, kun piti suunnitella vaijereiden veto, pääsi kahvitauko yllättämään :D
Ehkä ne on sitten evo2:ssa tuupattu vaikka vaakaputken sisään.

Leku
19.04.2008, 17.41
Vankkojen huhupuheijen perusteella syytä epäillä -kynnys on ylittynyt. Siis että R-tekissä olis tätänykyä kojeajeltavana se lehdessäkin vilahtanut oranssi perusmojo.

Siinäkin kuuluu etuhaarukan lukitus pitävän vittumaista narskuntaa. Ei vissiin semmoista talasta löydy mikä ei kitisisi, paitsi tää mun vaihdetulla patruunalla oleva. :D

izmo
19.04.2008, 19.09
Vankkojen huhupuheijen perusteella syytä epäillä -kynnys on ylittynyt. Siis että R-tekissä olis tätänykyä kojeajeltavana se lehdessäkin vilahtanut oranssi perusmojo.

Siinäkin kuuluu etuhaarukan lukitus pitävän vittumaista narskuntaa. Ei vissiin semmoista talasta löydy mikä ei kitisisi, paitsi tää mun vaihdetulla patruunalla oleva. :D

ei oikein sytyttänyt se perus mojon väri....tai vois sanoo että olipas harvinaisen ruman näkönen runko:)

Samu Ilonen
20.04.2008, 23.09
Kokeilin testimojava pikku lenkin erään koeajajan jälkeen:

-vaikka laitoin perään 130->160psi niin se vajoasi yhä aika reilusti kun Pro pedal oli pois valmiiksi.
-keula löi käsille aika karusti

Sen jälkeen kun veivasin Pro pedalin täysille ja keulasta reboundia 2 naksausta + hieman tresholdia pois niin oli filo ihan erimuata. Keulan lukko oli kokoajan auki. Kulki kun töllöluvantarkastaja karkuun Hervannasta eikä nuokkunut pualissa iskuissa ja ei enää töninyt käpälille. Oli säädöt kyllä aika rajusti hakusessa alumperin. Jos tarttisin notkuttimen niin muita olisi vaikea harkita jos juustoa pitää olla min 5" päissä. Epäilisin perää sen verran degressiiviseksi että nuokkuminen totoutuu liiankin helposti ilman Pro Pedalia.