PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kuopion maantielenkit

Sivut : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

*Ändi*
17.06.2005, 13.45
Kevyempi sunnuntain maantiepyöräily-yhteislenkki 19.6. klo 11.00. Lähtö Rastaantien Teboililta. Kaikki joukolla mukaan ja sana kiertämään!

Vauhdit on tarkoitus pitää kurissa, jotta koko porukka pysyy kasassa, eli mikään elitekuski ei tarvitse olla. Tätä yhteislenkkihommaa herätellään uudelleen toimintaan. Lenkkien on tarkoitus olla jokaviikkoisia (seuraavana viikkona on juhannus, eli silloin viikonpäivä varmaan vaihtuu).

Infoa tästä on tulossa myös Kuopion pyöräilyseuran nettisivuille.

KuoPyS:n sihteerin psta Antti

Ohjaustehostin
17.06.2005, 22.06
Muistanko minä väärin eiko se lenkki sovittu klo 10,00 ?

Aki L
18.06.2005, 12.04
Kumpi se lähtöaika nyt on, 10.00 vai 11.00? Osaa sitte olla oikeeseen aikaan paikalla.

kon-ciocc
18.06.2005, 20.28
Muistanko minä väärin eiko se lenkki sovittu klo 10,00 ?

Et muista väärin.

Aki L
18.06.2005, 21.42
Jees, pitääpä sitte yrittää könytä kymmeneks sinne Teboilille.

Jonttaxtr
18.06.2005, 23.07
aki. ootkos muuttanu tänne asumaan ?

Aki L
19.06.2005, 15.05
aki. ootkos muuttanu tänne asumaan ?

Jees, viikko sitte muutettiin Jojensuusta tänne.

Jonttaxtr
19.06.2005, 21.38
käyhhän kylässä joku ilta

hannupulkkinen
20.06.2005, 08.26
Mitenkäs lenkki onnistui? Yhteislenkkeily ei ole vain sitä, että ajetaan vaan sitä, että siitä myös raportoidaan täällä, jotta pääsevät nekin osallisiksi, jotka eivät mukaan päässeet.

Mika A
20.06.2005, 08.34
...Jojensuusta...

...kä sinä aikana oppinut paikallista murretta :seko:

Viiden pisteen vihje: minkä kahden suomalaisen kaupungin nimessä on kolme j-kirjainta?

TKT
20.06.2005, 23.16
Kevyempi yhteislenkkihän onnistui hyvin, hyvä keli, hyvä porukka. Seuraavan kerran sovittiin Juhannusaatoksi klo 10.30. Sama lähtöpaikka.

diisel
21.06.2005, 08.42
19. pvä Sunnuntain yhteislenkki onnistui mukavasti. Minulle jäi tuntuma että kaikki nautti ja mikä tärkeitä keskinopeus pysyi kohtuullisena, hivenen alle 30 km/h.
Ajettiin viitosta pohjoiseen, Toivalasta itään ja ennen Riistavettä Atraimen ohi Pelonniemeen. Ja samaa reittiä takaisin Kuopioon.Ajoin Pelonniemen tien ensimmäistä kertaa fillarilla ja olipa se mukava kokemus. Tie on rauhallinen ja todella hyvässä kunnossa.
Yritetään pitää yhteislenkkejä jatkossakin elossa, puhuttiin että jatketaan näitä sunnuntaisin klo 10.30 Rastaantien Teboililta.
Poikkeuksena nyt Juhannusviikolla oli porukkaa lähdössä 24. pvä perjantaina klo 10.30
Itse en pääse yhteislenkille kahteen viikkoon, nyt juhannuksena "ajetaan" muualla ja 3. pvä heinäkuuta ajetaan Tahkon MTB.

- Spessukuski -

*Ändi*
21.06.2005, 16.52
Ai tuo aika muuttui. Kopioin tuon ajan Timon meilistä ja häippäsin pois koneen äärestä, enkä lukenut palstaa koko viikonloppuna tai päässyt itse lenkille. Sorry, mutta työ tiesitte onneksi paremmin.

Hyvä että lenkki oli sujunut mukavasti. Miten pitkä viime lenkki muuten oli - satku?

kon-ciocc
21.06.2005, 16.59
' Meidän ' lenkki oli n. 120 - 151km kuskista riippuen. Eli siis ns. Pohjois-Kallaveden lenkki tai Länsirannan lenkki! Miten vain. Toinen porukka lähti siis tuntia myöhemmin ja ajoivat varmaankin sen satkun? Mutta tärkeintä kuitenkin, että kaikki tuntuvat olevan tyytyväisiä, itse mukaanlukien!

kpmarti
21.06.2005, 17.20
niinpä näyttää olleen kaksi ajoporukkaa. Siis kaikki juhlistamaan juhannusta pe 10.30.

TKT
21.06.2005, 23.04
Jep!

Näyttäisi toimivan hyvin kahdella eri vauhtisella lenkillä, voi valita omansa kunnon ja innon mukaan. Kevyemmällä lenkillä ajettiin satanen ja vauhti oli tuo vähän vajaa kolmekymppiä, välillä ihan reipastakin menoa.

Juhannusaattona tosiaan kevyempi lenkki 10.30.

Jatkossa voisi olla sopiva jako kovempi lenkki klo 10 ja kevyempi klo 11?

*Ändi*
23.06.2005, 09.06
Jatkossa voisi olla sopiva jako kovempi lenkki klo 10 ja kevyempi klo 11?

Ei kait kahta aikaa kannata ottaa tavaksi? On parempi kun kaikki ovat yhdessä paikalla, niin lenkit voi sopia siinä.

hannupulkkinen
23.06.2005, 09.08
Minä huonokuntoisena edelleen kannatan sitä kevyttä ja satasta.

hannupulkkinen
24.06.2005, 15.53
No nih! Ensimmäinen ison porukan yhteislenkki takana. 9 jäbää. Keskari tasan 30 kilsaa tunnissa ja täytyy myöntää, että vähän kovempaakin olisin kestänyt, mutta tämä oli varmaan ensimmäinen yhteislenkki, jossa syke pysyi pk-aluella.
Peesailin lähes koko ajan ja ei paljon hävettänyt kun elitekuski oli vetämässä.

Kiitos kaikille. Tulen mukaan taas kun Lapista tullaan parin viikon kuluttua.

Aki L
28.06.2005, 16.28
Kysynpä nyt sitte kuitenki täällä että olisko joku menossa torstaina viikkotempoon Ritisenlahteen? Kun en nyt ihan varmaks tiiä missä se lähtöpaikka jne. on nii olis ihan jees mennä jonkun kans joka tietää.

TKT
28.06.2005, 17.58
Torstain Ritisenlahden tempon lähtöpaikka on sama kuin lossin tempossa eli vanhan viitostien ja Puutossalmentien risteyksen luona oleva levike. Kuopiosta vähän yli kymmenen kilsaa etelään, vasemmalle Vehmersalmi. Reitin alku on sama kuin lossin tempossa, kasin kohdalla kääntyy oikealle Pellosmäkeen ja siitä vanhalle viitostielle Kurkimäkeen ja taas oikealle ja takaisin lähtöpaikalle, vähän yli 21 km.

Aki L
28.06.2005, 19.38
Jees, no eiköhän tuonne osaa sit mennä.

Aki L
15.07.2005, 12.00
Onko se sunnuntain yhteislenkki edelleen hengissä? Jos on niin lähtö on varmaankin klo 10 siitä TB:ltä?

diisel
27.07.2005, 23.30
Ollaanko sitä viikonloppuna lähdössä maantielle isommalla porukalla? Rastaantien Tepskiltä 10, 10:30 tai 11?
Olis mukava saada useempi kammenkääntäjä mukaan, Foreca lupaa sunnuntaille aurinkoo ja 20 astetta positiivista.

Ohjaustehostin
28.07.2005, 18.25
Ollaanko sitä viikonloppuna lähdössä maantielle isommalla porukalla? Rastaantien Tepskiltä 10, 10:30 tai 11?
Olis mukava saada useempi kammenkääntäjä mukaan, Foreca lupaa sunnuntaille aurinkoo ja 20 astetta positiivista.

Voishan sitä lähteä lenkille jos vain tietäis monelta ensi sunnuntaina startataan??:seko: :seko: :seko:

kon-ciocc
30.07.2005, 18.29
Olisko klo. 11.00 sopiva lähtöaika? Yritän hilata itseni sinne jos vain selkä vähänkin sen sallii.

TommiM
30.07.2005, 23.54
Elikkäs Kuopion sunnuntain yhteislenkit starttaavat klo 10.00 Rastaantien Teboililta.

Tervetuloa mukaan!

kon-ciocc
31.07.2005, 21.25
Tulee myöhässä, mutta...

ONNITTELUT TOMMILLE

SM-TEMPO 2005

- MESTARUUDESTA!!!

Siilinjärven maantie-ja maastopyöräilijät

diisel
31.07.2005, 21.51
Tänään lähtijöitä oli mukavat 10 ja lenkki ajettiin mukavassa, aurinkoisessa säässä. Ajettiin Vehmerin lenkki lämpimässä, reilun 20 asteen säässä. Vauhtia oli sopivasti, monelle varmasti vähintään riittävästi. Keskari kiipesi reilusti yli 30 km/h joten jarrumiehet olivat tarpeen. Porukka pysyi kyllä mukavasti kasassa aivan viimeiselle kakskymmiselle saakka. Enssunnuntain yhteislenkki meneekin sitten ohi MM -kisojen vuoksi.

hannupulkkinen
01.08.2005, 10.24
No jos keskari oli _paljon_ yli 30 kilsaa niin oliko lenkki maltillinen ja jos porukka hajosi viimeisellä 20 kilsalla niin oliko lenkki yhteislenkki :seko: ;)

kpmarti
01.08.2005, 17.29
Kuopion yhteislenkit lähtevät Rastaantien Teboilin pihasta joka sunnuntai klo 10.00 ilman erillistä sopimista. Tervetuloa kaikki mukaan: seuran jäsenet, ei-jäsenet, siililäiset, täällä lomailevat jne... Lenkin reitti sovitaan paikan päällä ja on lähtökohdiltaan 100 km keskarin ollessa 28-30.
Viime sunnuntaina vauhti karkasi käsistä keskarin ollessa 33-34 välillä. Loppumatkasta lossin jälkeen yli 40. Tässä vaiheessa meni pinna ja avustettuna rynnin kärkeen ja panin jarrut päälle sekä muistutin yhteislenkin tarkoituksesta. Jos joku haluaa ajaa kovaa ja verrata omaa vauhtiaan muihin, niin sitä varten on kisat, joita järjestetään ympäri Suomea. Ne jotka haluaa ajaa kovaa mutta kuitenkin yhdessä voivat esim. lämmitellä tämän yhteislenkin ja jatkaa sitten vielä pari tuntia kovaa ajoa.

*Ändi*
06.10.2005, 10.08
Pyörikö nämä lenkit hyvin? Itse en ehtinyt yhdellekään su-aamun lenkille, kun kuulun näiden "myöhäisherännäisten" uskontokuntaan...

jannek
27.04.2006, 22.28
Oisko mitä jos vapun päivänä avais yhteislenkkikauden? Eli kaikki joilla juhlinta pysyy vähänkin hallinnassa, niin tervetuloa Rastaantien TB:lle 1.5. klo 10.00. Ajetaan sitten vaikka vähän vähemmän ja vähän hiljempaa, että ketään ei jätetä porukasta.
Ai niin Siililäiset myös tervetuloa.

StantheMan
28.04.2006, 09.21
Oisko mitä jos vapun päivänä avais yhteislenkkikauden? Eli kaikki joilla juhlinta pysyy vähänkin hallinnassa, niin tervetuloa Rastaantien TB:lle 1.5. klo 10.00. Ajetaan sitten vaikka vähän vähemmän ja vähän hiljempaa, että ketään ei jätetä porukasta.

Olenkin jo harjoitellut yhteislenkkiä. Olen vetänyt ensimmäisen viisiminuuttisen lenkeilläni täyttä itseni hapoille neljänkympin vauhdeilla. Voin tulla mukaan siis alun pyörätieosuudelle! :D

kon-ciocc
28.04.2006, 16.48

Kiitos, olemme mukana aina kun vain mahdollista. Itsestäni en Wappuna tiedä mutta toivottavasti lähempänä 'mekkaa' asuvista joku tulee mukaan!

jannek
30.04.2006, 23.48
Saattaapi sittenkin olla, että ei saa potkittua konetta käyntiin kymmeneksi. Ja kun ei näytä yhteislenkki muutenkaan suurta kiinnostusta herättäneen, niin asianhaarojen vallitessa nukun mielelläni vähän pitempään.
Menkää nyt kuitenkin kaikki ketkä oli suunnitelleet lähtevänsä ja jaksavat helposti herätä. Pistäkää vaikka pientä raporttia, mitenkä porukkaa oli. Mutta tästä eteenpäin joka sunnuntai klo 10. Sovittu? Pistäkää vaikka jotain kuittausta viestiketjuun, niin kansa näkee, että homma on hengissä.
Kisoja ja muuta menoa tietysti sattuu usein viikonlopulle, mutta yritetään silti hoitaa sunnuntain lenkki yhteisöllisesti, jooko?
Sori vielä, että tuli viime hetken peruutus.

StantheMan
01.05.2006, 15.55
1.5. osanotto oli niukka mutta laadukas. 2 kpl. :D

*Ändi*
01.05.2006, 16.03
Ootko Janne menossa ajamaan Susirinkiä viikonloppuna?

Aki L
01.05.2006, 17.14
1.5 ja klo 10.00 lenkille:eek: Mut mää oon menossa Sipooseen.

jannek
01.05.2006, 21.29
Oon menossa Sipooseen sunnuntaina. Mitenkä niin?

Ja tää vappu oli juhlimisen osalta käsitelty jo aika päiviä sitten. Meni vaan 'kunnollisen' elämän puitteissakin niin myöhään, että ei ollu mitään toivoo herätä kymmeneksi lenkille. Ens sunnuntaina siis kisoissa, mut äitienpäivänä lupaan olla mukana vahvuudessa.

Aki L
02.05.2006, 20.33
Oon menossa Sipooseen sunnuntaina. Mitenkä niin?

Ja tää vappu oli juhlimisen osalta käsitelty jo aika päiviä sitten.

Noh noh, äläs nyt liian tosikoks ala;) . No asiaan. Ei vaan varmaan ihan kyytien takia kysellään. Ite meen kaverin luo ja jään varmaan etelään sunnuntaina eli ei oikeen mun osalta onnistu.

StantheMan
07.05.2006, 15.17
Hieno lenkki tänään. Kiitokset vetäjille. Olen peesannut koko elämäni ja siitä tavasta on hankala luopua :D . Matkaa tuli vähän yli yhdeksänkymmenen ja vauhtia vähän alle 30km/h. Suosittelen! :)

StantheMan
14.05.2006, 13.52
(vasta-)Tuulinen yhteislenkki tänään. Oli vain yksi "apuajaja", joten joutui jopa itse vastatuuleen polkemaan, kun tämäkin sielu karkasi ylämäissä omille teilleen. :D

Kurkimäen kierros 62 km / 25km/h.

Aki L
20.05.2006, 20.34
Onkohan mahtollisesti huomenna ketään lähössä yhteislenkille?? Ja kympiltähän se lähtö on?

StantheMan
21.05.2006, 19.52
21.5.06 Vehmeri. 4 ajajaa ja yksi :o .

StantheMan
28.05.2006, 14.45
100 km / 3h30 min. Vierailevana tähtenä oli Picaron "veteraanimestari", joka näytti harvalukuiselle (3), mutta sitäkin innokkaammalle kuopiolaisryhmälle mäennousu- ja tarinointitaitojaan :D . Kerrankin matkalla ei pitkästytty. Näytettiin lopuksi Uuhimäki ja siellä ryhmään liittyi tuttu kaveri nimeltään "noutaja" ;) . Hyvä lenkki. Suunnittelematon, varmuudella ylikuntoon johtava harjoittelu tuottaa näköjään tulosta. Kotiportailla pystyin tänä sunnuntaina jopa puhumaan naapurin kanssa muutaman sanan. Tätä ennen ei mitään saumaa.

hannupulkkinen
18.06.2006, 18.49
Kiitos lyhyestä, mutta hyvästä kydistä kuopiolaisille. Tuli testattua, että tällä kunnolla ei vielä uskalla koko satasta kyydissä istua.
Tuo edellisen lenkin picarolainen on mun tuttu, en tiedä olenko ylpeä siitä.:D
No olen, hyvä jätkä se on suustaankin.;)

StantheMan
19.06.2006, 12.03
Kiitos lyhyestä, mutta hyvästä kydistä kuopiolaisille. Tuli testattua, että tällä kunnolla ei vielä uskalla koko satasta kyydissä istua.
Tuo edellisen lenkin picarolainen on mun tuttu, en tiedä olenko ylpeä siitä.:D
No olen, hyvä jätkä se on suustaankin.;)

Kyllä se kaveri mainitsi sinut tuntevansa - hänkin oli siitä ylpeä! :D

jannek
05.07.2006, 20.35
Oisko ketään ens sunnuntaina lähössä yhteislenkille? Vois vaikka käydä kiertelee jossain kauempanakin kun kerta ajokeliä piisaa.

StantheMan
23.07.2006, 14.02
Tämän sunnuntain lenkki 100 km Alapitkälle kiertäen ja takaisin. Keskinopeus naisosanottajasta huolimatta 30km/h. Osanottajia 6-7. Itselle vauhti sopi hyvin. Kunto on näköjään kesän aikana parantunut.

StantheMan
06.08.2006, 14.42
Tämän sunnuntain lenkki oli Vehmeri. Lähti 7 ja palasi 5 ajajaa. Pohjoisen kautta kiertäen lossille vauhti oli 33 km ennen katkeamistani (ne mäet :mad: ). Lossin jälkeen ajo olikin leppoista (kuten muille myös ennen sitä). Koko lenkin ajoaika keskustaan oli tasan 3 tuntia eli 31,5 km/h. Jopa kahvit juotiin lossin kioskilla, joten mukavaa oli. :D

Tumppi
06.08.2006, 21.50
Iltoo Kuopijo!

Jos Teillä ei oo muuta tekemistä ensiviikon lauvantaina (12.8), niin tulkee ajamaan porukalla Puruveden ympäri 112km kunto/kilpajon merkeissä. 10 euron osanottomaksulla saa juoma / ravintohuollon, saunan ja tod.näk arvontapalkinnon. (viime vuonna jäi 2 ilman eli melkein joka arpa voittaa :) )

Startti tapahtuu klo 10 Neste Harjun Portilta n. 25km Savonlinnasta Punkaharjulle päin.

Lissee webissä: http://www.harjunportti.fi/puruvedenkierros

-Tuomas Huttunen

StantheMan
08.08.2006, 18.59
Iltoo Kuopijo!

Jos Teillä ei oo muuta tekemistä ensiviikon lauvantaina (12.8), niin tulkee ajamaan porukalla Puruveden ympäri 112km kunto/kilpajon merkeissä. 10 euron osanottomaksulla saa juoma / ravintohuollon, saunan ja tod.näk arvontapalkinnon. (viime vuonna jäi 2 ilman eli melkein joka arpa voittaa :) )

Startti tapahtuu klo 10 Neste Harjun Portilta n. 25km Savonlinnasta Punkaharjulle päin.

Lissee webissä: http://www.harjunportti.fi/puruvedenkierros

-Tuomas Huttunen

Onko kiinnostuneita? Minulla olisi ns. tila-auto, jonka takaosaan istuimen/-ten kaatamisen avulla saisi pari pyörää mahtumaan ainakin palasina (?). Oma pyörä kulkee katolla. Aamullahan joutuu lähtemään aika aikaisin, että ehtii. Oma lähtö ei vielä mitenkään varmaa ole mutta laitan ennakokyselyn kuitenkin.

StantheMan
13.08.2006, 13.26
Tänään ajettiin vajaa 90 km vajaaseen kolmeen tuntiin Pelonniemen päähän ja takaisin. Miehet ajoivat vielä Julkulan kautta keskustaan mutta minä tulin maitojunalla suorinta tietä kotiin. Ajajia kuusi kappaletta. Osanottajien mukaan (muiden) reissu oli "leppoisa" kun keskari jäi hivenen alle kolmenkympin. :D

Mukavaa oli. :)

Niin, Pirkko Mannola oli sattuneesta syystä päivän "teema". ;)

kon-ciocc
13.08.2006, 17.55
Jep, eka yhteislenkki tänäsuvena. Kivaa oli, joskin minun kunnolle 'hiukan' liian reipas vauhtinen!

Otin hölmöyksissäni lähinnä videokuvaa ajosta ( ihan mukavaa katsottavaa )mutta kun en saa niitä tänne jakeluun! Pari kuvaa otin, joista toinen 'susi' ja toinen tyypillinen, siis jossa ei näy juuri mitään! No toki jotakin!

http://img160.imageshack.us/img160/9762/haekuvaaspbg8.jpg (http://imageshack.us)

StantheMan
13.08.2006, 20.28
Onhan tässä leveä takapuoleni hyvin oikealla esillä. Nyt saa ainutlaatuisen kuvan ajokuvaosastoon. :D . Sinähän ajoit erittäin tyylikkäästi - ei olla suomalaisittain liian vaatimattomia.

kon-ciocc
16.08.2006, 14.26
Hajotin fillarin oikean puolimmaisen kahvan aivan kirjaimellisesti osiin. Rikoin sit samalla erään sankaa muistuttavan osan. Joten jos jollakin on tai tietäis jossain olevan vastaavanlaista, pois heitettyä, niin eiku kauppaa hieromaan! Luulen et tuo ks. osa vois olla ehjä, muuten 'loppuun käytetyssä' kahvassa.

Kahva on n. vuodelta 2000 ja Flight Deck tuella.

StantheMan
20.08.2006, 15.04
Yhteislenkille tulo katkesi jo alkuunsa hautausmaan nurkalle, jossa oli reipas määrä pullonsirpaleita (:mad: *keleen hipit ja huligaanit). Huolimatta pikaisesta kotiin palaamisesta ja yllättävän nopeasta ulko- ja sisärenkaan vaihtamisesta pääsin starttamaan vasta 10.30. Toivottavasti lenkillä riitti osanottajia. Itse kävin Vehmersalmen vierasvenesatamassa (98 km).

MakeK
20.08.2006, 17.17
Yhteislenkille tulo katkesi jo alkuunsa hautausmaan nurkalle, jossa oli reipas määrä pullonsirpaleita (:mad: *keleen hipit ja huligaanit). Huolimatta pikaisesta kotiin palaamisesta ja yllättävän nopeasta ulko- ja sisärenkaan vaihtamisesta pääsin starttamaan vasta 10.30. Toivottavasti lenkillä riitti osanottajia. Itse kävin Vehmersalmen vierasvenesatamassa (98 km).

Moro!

Harmi ku sun kimppalenkki katkes ennen aikojaan. No, käytiin viiden porukassa ajelemassa Vehmasmäessa ja lossilla Kaffella. Takas tultiin motarin molemmin puolin kierrellen (kilsoja metsästämässä :) ). Mittariin tuli lähtöpaikasta riippuen ~90-100km.

-Make

StantheMan
27.08.2006, 14.21
Tänään kuudella hengellä Vehmeri pohjoisen kautta. Kahvitauko lossilla ja Ritisenlahti vielä sakkokierroksena. Tänään oli vähän sellainen "varsat laitumella" meininki. 60 km kohdalla, kun taju meni, keskivauhti oli 33 km/h. Koko reissu oli jonkin verran yli 100 km ja aikaa meni vähän yli 3 tuntia. Nollasin mittarin vahingossa n. 65 km kohdalla, joten tarkemmat tilastot katosivat mittaritaivaaseen. Setäosasto oli katsonut sään kalenterista ja talvivetimissä tuli lämmin.:o

StantheMan
03.09.2006, 13.13
"Pojilla" oli varmaan käynyt flaksi Rauhanlahden tansseissa:rolleyes: , sillä osallistujia syyskuun ensimmäiselle sunnuntailenkille oli tasan yksi eli minä. Ajelimme 70 km Vehmasmäen kautta Ritisenlahteen, munkkikahvipaussi lossilla ja takaisin keskustaan vajaassa kolmessa tunnissa. Kevyttä sadetta oli, mutta kastumaan en joutunut. :)

StantheMan
10.09.2006, 13.02
Tänään sitten olikin tungosta. Ajajia viisi. Räimä ja Uuhimäen kierros teki yhteensä 80 km. Kallansiltojen vastatuuliosuus (7 m/s) huomoiden alun eka 20 km meni lievästi sanoen hapoille (31,7 km/h). Onneksi seuraava 20 kilometrinen hissuteltiin (:rolleyes: ) ja 40 km kohdalla keskari oli vain 31,6. Aikaa meni koko reissuun 2 ja 40 ja 30+ km/h. Verrattuna alkukesän tuntemuksiin niin kyllä nyt huomaa, että kaikkeen tottuu, eikä nuo vauhdit niin tappavilta tunnu kuin kolme kuukautta sitten. :)

StantheMan
14.09.2006, 19.42
Tänään oli klo 18.00 Savon Sanomien urheilumuistion lukijoiden kutsuviikkokilpailu. Klo 19.00 taitavastinettiähyväkseenkäyttävien viikkokisa oli peruttu. Kiitokset kuitenkin Pyöräilyseuralle kuluneesta kaudesta. Vieno toivomus, että joku nettitaitoinen "KuoPyS psta" löytyisi tulevalle kaudelle.

kon-ciocc
15.09.2006, 21.42
Ajeletteko Sunnuntaina? Sain eilen kahvat postista ja nyt on fillari kunnossa! Kelit näyttäis vielä maantietä suosivan.

StantheMan
16.09.2006, 08.50
Kyllä varmaan samaa porukkaa on tarjolla, kuin ennenkin. Itse voin ajella vain pari tuntia eli normaalilla vauhdin pidolla ajan tunnin porukan mukana ja yksin puolitoista tuntia takaisin:D . Pitäisi ehtiä päivän etelän junaan.

StantheMan
17.09.2006, 11.58
Tänään hätäisesti porukan (4+1) mukana ehdin tunnin olla, ennen kuin palasin takaisin odottelemaan päiväjunan lähtöä. Vehmeri oli muilla tavoitteena. Matkavauhti perinteinen 30+. Keli ja seura oli hyvä. Olisi mahtunut muutama siilijärveläinenkin mukaan porukkaan - hyvistä vetomiehistä on aina pula ;) .

kon-ciocc
17.09.2006, 15.59
Olisi mahtunut muutama siilijärveläinenkin mukaan porukkaan - hyvistä vetomiehistä on aina pula ;) .

Eipä olis ainakaan minusta vetomieheksi ollut ja enhän tuota ole edes siilinjärveläinenkään.

Oli niin myterä ilma ja täällä satoi ohuesti tihkua, joten LUOVUTIN!:(

Lange
17.09.2006, 20.37
Tänään hätäisesti porukan (4+1) mukana ehdin tunnin olla, ennen kuin palasin takaisin odottelemaan päiväjunan lähtöä. Vehmeri oli muilla tavoitteena. Matkavauhti perinteinen 30+. Keli ja seura oli hyvä. Olisi mahtunut muutama siilijärveläinenkin mukaan porukkaan - hyvistä vetomiehistä on aina pula ;) .
Ajettiin tosiaan Vehmeri vetomiehiä riitti ja vauhtiakin piisasi-siis 32km/h ja matkaa väh.vajaa 100km.;)

StantheMan
24.09.2006, 12.26
Tänään kolme ajajaa. Ammattimiehen vetämä vauhti oli sopivan tasaista ja Vehmasmäki-Ritisenlahden kierrokseen (60 km) meni aikaa tasan kaksi tuntia.

StantheMan
01.10.2006, 13.10
Porukka pienee maailmanlopun edeltä. Kaksi ajajaa ja parissa tunnissa ehdittiin 50 km Uuhimäki-Jälä -lenkki. Jäsen x oli näköjään vaihtanut itsensä eri aikaan, kun oli tunnin myöhässä päässyt liikkeelle. :rolleyes:

StantheMan
08.10.2006, 12.54
Jälä-Uuhimäki sateesta huolimatta. Vajaa 50 km ja kaksi tuntia. Edellä ajavan rapaa ei tarvinnut naamaansa kerätä, koska olin yksin. :)

StantheMan
22.10.2006, 12.09
Koska viime sunnuntain lenkki jäi väliin (piru vie pikkusormen ja osan kätöstäkin :o ), kävin tänä aamupäivällä erheen korjaamassa. Uuhimäen lenkki; aika ja matka perinteinen. Uuhimäki oli noustessa pohjoispuolelta aika luminen mutta laskin että "etelänpuoli" sula. Niinhän tuo olikin. Harvoin, kuitenkin niin paljon jännittänyt, kuin tänään sohjossa mäenlaskeminen. Muita ajajia ei siis ollut. Ensi sunnuntaina uudestaan, jollei maa ole jäässä. :D

apartanen
22.03.2007, 21.46
Milloin on tarkoitus aloittaa tämän kevään yhteislenkit? Tiedä vielä ajankohtaisuudesta, mutta tuolla siilinjärven suunnalla ainakin on pyöräteiden lakaisu aloitettu.

StantheMan
23.03.2007, 10.47
Milloin on tarkoitus aloittaa tämän kevään yhteislenkit? Tiedä vielä ajankohtaisuudesta, mutta tuolla siilinjärven suunnalla ainakin on pyöräteiden lakaisu aloitettu.

Huomenna tai sunnuntaina käy. Ajattelin kyllä ajaa autolla maantien varteen, mutta jos keskustasta (Rastaantien Teboil esim.) löytyy renkaita rikkomaton reitti maalle, niin lähtöpaikka voi olla perinteinen Teboil. Irroita pyörän trainerista ja vaihdan alle kevlar-vahvisteiset renkaat. Jospa ne vähän paremmin kestävät. Tänään itse näin aamulla Karttulan tiellä kevään ensimmäisen maantiepyöräilijän. Ettei vain ollut kypärä jäänyt kotiin. :rolleyes:

apartanen
23.03.2007, 18.01
Huomenna tai sunnuntaina käy. Ajattelin kyllä ajaa autolla maantien varteen, mutta jos keskustasta (Rastaantien Teboil esim.) löytyy renkaita rikkomaton reitti maalle, niin lähtöpaikka voi olla perinteinen Teboil. Irroita pyörän trainerista ja vaihdan alle kevlar-vahvisteiset renkaat. Jospa ne vähän paremmin kestävät. Tänään itse näin aamulla Karttulan tiellä kevään ensimmäisen maantiepyöräilijän. Ettei vain ollut kypärä jäänyt kotiin. :rolleyes:

Itse ajelin Rissalaan ja takaisin ja näin myös yhden maantiepyöräilijän, mutta taisi olla Siilinjärven puolelta lähtöisin.
Kallansilloilla oli puhdasta, mutta esim. Antikkalan pätkä on kyllä vielä hiekoitettu, mutta ainakin omat kumit kesti, kun vähensin hiukan painetta.

hannibaali
23.03.2007, 18.45
Onko huomenna lähdössä ketään maantielle? Voisin olla lähdössä klo 10 aikaan rastaantien teboilita. Ajamaan vaikka rissalaan ja takas.(jos pyörä kestää, 70 luvulta oleva tunturi;) ) Pitempikin on mahdollinen, takaisin pitää vain olla klo 1300 mennessä.

apartanen
23.03.2007, 18.55
Minä voisin lähteä kyllä. Rastaantieltä Rissalaan ja takaisin on ihan hyvä lenkki. Ehtii Milan-San Remolle takaisin kotio:)

hannibaali
23.03.2007, 19.41
No klo 1000 rastaantiellä sitten:)

apartanen
23.03.2007, 19.42
Tämä selvä!

Aki L
23.03.2007, 21.18
Mitenkä tuo ois sunnuntaina lenkki? Joskus puolenpäivän aikoihin että kerkiää ilma lämmetä...(tai siis että kerkiän ite herätä)

StantheMan
24.03.2007, 12.09
Kausi avattu. Uuhimäki 40 km ja noin tunti ja 40 minuuttia. Kiitokset seuramiehille. Helpoin ja pisin kauden avaus kautta aikojen. Sovittiin poikkeavasti sunnuntain lähtö klo 11 Teboililta. Suuntana luultavasti Hiltulanlahti tai Kurkimäki.

hannibaali
24.03.2007, 12.12
Joo hyvä lenkki oli, mielellään matkaan toistekkin;) Sunnuntai jää väliin...

apartanen
24.03.2007, 12.25
Kulki tosiaan kevyesti. Vähän tosin lopussa alkoi väsyttämään allekirjoittanutta.
Jos nyt illalla ei tapahdu mitään ihmeellistä huomenna uusiksi.
J.K. Jäi kysymättä, että Rastaantieltäkö lähdetään huomennakin?
J.J.K. Luetun ymmärtämisessä pikkasen parannettavan varaa. Teboililta alkaa tottakai.

TimoT
24.03.2007, 19.42
Tuliko Aki L meitä vastaan tänään metsäkoullulla.
T: Siilinjärven pojat kolme vasta siinä vaiheessa, mutta Hannu löytyi myöhemmin.

Oliko joku Kuopiolaisista tänään Siilinjärvellä, Räimäntiellä ajamassa puolenpäivän jälkeen.

apartanen
24.03.2007, 20.03
Valitettavasti jää huominen lenkki minullakin väliin. Pitää lähteä paremman puoliskon kanssa appiukkoa auttamaan mökille ja lähtö on jo 9.30.
Mutta ensi viikolla nähdään, jos luoja suo.

StantheMan
25.03.2007, 14.26
Tänään klo 11.00 ei tungosta ollut. Minä vain. Kurkimäki oli ihan ajettavassa kunnossa ja mäet yhtä raskaita kuin ennenkin. Ensi viikon sunnuntaina perinteinen aika klo 10.00.

Aki L
26.03.2007, 23.40
Tuliko Aki L meitä vastaan tänään metsäkoullulla.
T: Siilinjärven pojat kolme vasta siinä vaiheessa, mutta Hannu löytyi myöhemmin.

Oliko joku Kuopiolaisista tänään Siilinjärvellä, Räimäntiellä ajamassa puolenpäivän jälkeen.

En usko, koska ajoin Kurkimäessä päin;) . Mut StantheMan varmaanki tuli minua vastaan Kurkimäen hoodeilla...

StantheMan
27.03.2007, 07.56
En usko, koska ajoin Kurkimäessä päin;) . Mut StantheMan varmaanki tuli minua vastaan Kurkimäen hoodeilla...

Joo, kyllä yritin kättä kaikille sieluille nostaa, vaikka välillä vähän heikottikin. Maanantaina ei paljon pyörän päälle kykyjä ollutkaan. Keskiviikkona seuraava kerta n. klo 17.00 vajaan parin tunnin reissu esim Uuhimäki.

apartanen
31.03.2007, 12.19
Onkos sunnuntaina tarkoitus lähteä Uuhimäen suuntaan, vai joku muu lenkki? Ja onko lähtijöitäkään? Minä ajattelin, että testaisin tuon pinnaviritelmän, kun sain sen korjattua.

StantheMan
31.03.2007, 17.49
Onkos sunnuntaina tarkoitus lähteä Uuhimäen suuntaan, vai joku muu lenkki? Ja onko lähtijöitäkään? Minä ajattelin, että testaisin tuon pinnaviritelmän, kun sain sen korjattua.

10.00 Rastaantien Teboil, suunta ?, 2-4 tuntia? Ainakin minä.

apartanen
31.03.2007, 18.11
10.00 Rastaantien Teboil, suunta ?, 2-4 tuntia? Ainakin minä.

Minä meinasin tosiaan huomenna lähteä kokeilemaan, mutta pinnaremonttia tehdessä huomasin, että takavanne on vääntynyt käyttökelvottomaksi. Ennenkuin saan hankittua uudet vanteet niin minulla on pakkolomaa pyöräilystä. Loma kestää näillä näkymin ainakin kuun vaihteeseen. Ensiviikolla pitäisi käydä paikallisista liikkeistä kyselemässä kiekkojen hintoja.

StantheMan
31.03.2007, 18.13
Minä meinasin tosiaan huomenna lähteä kokeilemaan, mutta pinnaremonttia tehdessä huomasin, että takavanne on vääntynyt käyttökelvottomaksi. Ennenkuin saan hankittua uudet vanteet niin minulla on pakkolomaa pyöräilystä. Loma kestää näillä näkymin ainakin kuun vaihteeseen. Ensiviikolla pitäisi käydä paikallisista liikkeistä kyselemässä kiekkojen hintoja.

Minulla olisi takaratas irtonaisena kellarissa. Saat lainaan, jos kelpaa. Bontragerin perusmaantievanne ja "normaalitakapakka".

apartanen
31.03.2007, 18.32
Minulla olisi takaratas irtonaisena kellarissa. Saat lainaan, jos kelpaa. Bontragerin perusmaantievanne ja "normaalitakapakka".

Kuulostaa hyvältä. 9- vai 10-vaihteinen?

StantheMan
31.03.2007, 18.33
Kuulostaa hyvältä. 9- vai 10-vaihteinen?

10-vaihteinen.

apartanen
31.03.2007, 18.45
Minulla on vanha 105, eli 9-pakka. Ne ei taida sopia yhteen.

StantheMan
31.03.2007, 19.29
Minulla on vanha 105, eli 9-pakka. Ne ei taida sopia yhteen.

Ok.

Huomasin äsken, että entinen on 10-pakka ja yllättäen nykyinen pakka on uuden rattaan mukana asennettuna 9. Asiaa en ole 200 km ajamisen aikana huomannut, mutta nyt laskin hammasrattaat. Kyllä on ihmetys suuri. Pitää käydä rattaan ostoliikkeessä asiaa hämmästelemässä. Taitaa "päivittäminen" jatkua. :seko: :eek:

apartanen
31.03.2007, 20.36
Ok.

Huomasin äsken, että entinen on 10-pakka ja yllättäen nykyinen pakka on uuden rattaan mukana asennettuna 9. Asiaa en ole 200 km ajamisen aikana huomannut, mutta nyt laskin hammasrattaat. Kyllä on ihmetys suuri. Pitää käydä rattaan ostoliikkeessä asiaa hämmästelemässä. Taitaa "päivittäminen" jatkua. :seko: :eek:

Olisko sulta mahdollista ostaa niitä vanhoja kiekkoja?

StantheMan
31.03.2007, 20.39
Olisko sulta mahdollista ostaa niitä vanhoja kiekkoja?

Voi kyllä (ehkä) ja pyöräilyseuran jäsen x:llä on kuulemma kiekkoja enemmänkin tarjolla. Jos x näkyy lenkillä huomenna kyselen. Omaani ajattelin säästä trainerikiekoksi.

apartanen
31.03.2007, 21.57
Voi kyllä (ehkä) ja pyöräilyseuran jäsen x:llä on kuulemma kiekkoja enemmänkin tarjolla. Jos x näkyy lenkillä huomenna kyselen. Omaani ajattelin säästä trainerikiekoksi.

Kuulostaa hyvältä! :D

diisel
01.04.2007, 10.43
Eli ainakin 3 kaveria starttaa klo 12 Teboililta noin 2-3 tunnin lenkille.

StantheMan
01.04.2007, 14.31
Eli ainakin 3 kaveria starttaa klo 12 Teboililta noin 2-3 tunnin lenkille.

Ehdittiin ensin. Klo 10 myös kolme. Kiitokset vetomiehille (uusille) jälleen kerran. Jälleen kerran totaalinen sammuminen 50 km kohdalla. Nyt jälkeen päin huomasin, että pitäisi varmaan vähän paremmin syödä lauantaina ja sunnuntaiaamuna. Vehmerin lenkki 96 km / 3h40min. Poikain keskinopeus olisi ilman minua ollut 28 km/h, mutta onnistuin jarrutamaan menoa sen verran, että kotiovella keskinopeus oli 25,5. Toinen virhe oli aivan liian kevyt vaatetus. Ei kesäkamppeet kesää tee! :(

StantheMan
01.04.2007, 14.32
Jos keli ei pahene, niin rauhallinen porukkalenkki tulevana keskiviikkona 17.30 Rastaantien Teboililta. Pääsiäisen jälkeen kun valaistusta riittää pitempään keskiviikkoisin klo 18. Myös alalle aikovat tervetulleita mukaan!:)

hannibaali
01.04.2007, 17.28
Mulla oli keskinopeus 26.6 ja matkaa tuli 90km. Matka oli hyvä, joskin lopussa tunsi ajaneensa...Palaan kuopion lenkkeihin taas pääsiäisen jälkeen:)
Mystinen oli se mies, joka sillä retkipyörällään ajoi loppumatkan meidän kanssa;)

StantheMan
01.04.2007, 18.22
Mystinen oli se mies, joka sillä retkipyörällään ajoi loppumatkan meidän kanssa;)

Palkkaan sen vakituiseen työsuhteeseen vetomieheksi haastaville osuuksille, sen verran virtaa riitti. :rolleyes:

hannibaali
01.04.2007, 21.16
Mut tuskin sillä oli 70km takana siinä vaiheessa:rolleyes:. Kovaa se silti meni sille pyörälle!!!

StantheMan
03.04.2007, 21.37
Jos keli ei pahene, niin rauhallinen porukkalenkki tulevana keskiviikkona 17.30 Rastaantien Teboililta. Pääsiäisen jälkeen kun valaistusta riittää pitempään keskiviikkoisin klo 18. Myös alalle aikovat tervetulleita mukaan!:)

Taitaa huominen lenkki jäädä tekemättä maantiepyörällä. Pääsiäisen jälkeen yritellään uudestaan. Virkeimmät virpojat varmaan ajavat myös pääsiäispyhä(i)nä. Itse olen etelän leirillä Porin suunnalla. Pyörä kulkee mukana auton katolla. Viime vuonna kausi alkoi siellä 12 km lenkillä Pitkänäperjantaina. Nyt yritän laittaa nollan perään. :)

StantheMan
08.04.2007, 21.02
Pääsiäismaanantaina olisi ajamaan yritystä täälläkin päin. Porin seudulla huolimatta tuulesta ja tuiskusta taittui yli 100 km eilen ja toissapäivänä. Jos ei jäätävää sadetta tule niin yritän Rastaantien Teboililta startata klo 11. Tervetuloa mukaan kärsimään. :)

diisel
08.04.2007, 21.14
Foreca lupaa parempaa kuin ilmatieteenlaitos. Jos keli ei oo kehno ja ehdin klo 11 Teboilille voisin liittyä seuraan pariks tunniks.

StantheMan
08.04.2007, 21.43
Foreca lupaa parempaa kuin ilmatieteenlaitos. Jos keli ei oo kehno ja ehdin klo 11 Teboilille voisin liittyä seuraan pariks tunniks.

Näillä mennään! Näihän sitä sanotaan jääkiekossakin.

StantheMan
09.04.2007, 14.22
Jälä 40 km ja 1h40min. Keli oli erittäin kehno Vuorelan tienoilla. Lunta pari senttiä. Kura jäätyi mielyttävästi joka paikkaan. Olisi pitänyt lähteä etelän suuntaan. Yhteislenkki ei tänään ollut nimensäveroinen, kun kerran yksin olin.

diisel
09.04.2007, 22.10
Aamuinen lumipeite sai luopumaan lenkistä kokonaan.

TimoT
09.04.2007, 22.14
Aamuinen lumipeite sai luopumaan lenkistä kokonaan.

ihme kyllä, mutta Maaninka Alapitkä Kinnulanlahti akselilla olisi voinut ajaa maantiefilolla mainiosti
meidän lenkillä kumpunen koivusaari akselilla oli lunta varmaan enempi kuin tänä talvana tiellä kertaakaan (ainakin ajourien välissä);)

StantheMan
10.04.2007, 08.07
Viisaalla reitin valinnalla olisi pysynyt ihan hyvin kuivin jaloin. Ei paljoa naurattanut lenkiltä tullessa. Kotiinjääminen olisi ollut varteenotettava ratkaisu. :)

StantheMan
14.04.2007, 10.10
Tänään lauantaina ajelen Rastaantien Teboilin kautta n. 17.30 (Baskimaan ajo menee nauhalle). Tervetuloa mukaan kevyelle vajaan parin tunnin lenkille. Huomenna on sitten perinteinen 10.00 -lenkki. Siihen osallistuminen voi olla vielä liian aikaista parin, viikolla kärsityn flunssapäivän takia.

apartanen
14.04.2007, 19.34
Sähköpostien mukaan uudet vanteet tulevat maanantaina, joten minäkin pääsen tekemään (kauan odotetun) paluun maantielle ensi viikolla! Eli olisiko joku esim. keskiviikkona lähdössä Rastaantieltä jonnekin päin?

StantheMan
14.04.2007, 19.39
Sähköpostien mukaan uudet vanteet tulevat maanantaina, joten minäkin pääsen tekemään (kauan odotetun) paluun maantielle ensi viikolla! Eli olisiko joku esim. keskiviikkona lähdössä Rastaantieltä jonnekin päin?

On. Ihan sama minne. Siinä kuuden nurkilla. Tiistaina sitä ennen tänne:

http://www.kuopys.fi/

17.4 tiistaina klo 18-20 Kuopiohallin 2 kerroksen kokoustilassa.

Tervetuloa vanhat jäsenet sekä seuran toiminnasta tai jäsennyydestä kiinnostuneet!

apartanen
14.04.2007, 19.48
Tämä selvä!

TimoT
14.04.2007, 20.52
Miten Kuopiossa käy "osasarjakisassa" Campa - Shimano - Sram, kun Siilissä on kovasti Campan perään monimies?

StantheMan
14.04.2007, 21.12
Miten Kuopiossa käy "osasarjakisassa" Campa - Shimano - Sram, kun Siilissä on kovasti Campan perään monimies?

Eiköhän se niin ole, että me harrastelijat ollaan "Shimano-poikia" ja ne ammattilaiset ovat "Campa-miehiä", joita täälläkin muutama on. Yksi syy jakoon on myös rahan puute pyörän hankintahetkellä, joillakin on tuohta enemmän ja toisilla vähemmän. :o

hannupulkkinen
14.04.2007, 21.18
Eiköhän se niin ole, että me harrastelijat ollaan "Shimano-poikia" ja ne ammattilaiset ovat "Campa-miehiä", joita täälläkin muutama on. Yksi syy jakoon on myös rahan puute pyörän hankintahetkellä, joillakin on tuohta enemmän ja toisilla vähemmän. :o
Kyllä kaapuntilaiset on aina rikkaampia. Toisaalta käyhällä ei ole vara ostaa p...kaa.;)

apartanen
14.04.2007, 21.35
Kyllä kaapuntilaiset on aina rikkaampia. Toisaalta käyhällä ei ole vara ostaa p...kaa.;)

Itselläkin shimanot. Ei ole varmaan vielä viiteen vuoteen varaa Campagnoloihin.:p. Kun on tämä osasarjavääntö saatu valmiiksi niin voidaan varmaan rueta kiistelemään Kallansilloista:D.

hannupulkkinen
14.04.2007, 21.39
Itselläkin shimanot. Ei ole varmaan vielä viiteen vuoteen varaa Campagnoloihin.:p. Kun on tämä osasarjavääntö saatu valmiiksi niin voidaan varmaan rueta kiistelemään Kallansilloista:D.
Eiku kiistellään kuntaliitoksesta.Minun mielestäni Siilinjärven pitäisi liittyä Kuopioon niin älykkyys lisääntyisi molemmissa kunnissa.:D

StantheMan
15.04.2007, 13.06
Kumpusen lenkki tänään + lentoasema. 75 km ja kokonaiskeskinopeus 27+. Alussa reippaammin ja loppussa rauhallisemmin. Ajajia aluksi viisi ja lyhyemmän lenkin kiersi ajanpuutteen vuoksi kaksi. Kiitokset herrasmiehille. Ilma ja seura olivat ensiluokkaiset.:)

*Ändi*
15.04.2007, 16.18
Joo, leppoisa lenkki ja hieno ilma, kiitos. Pidentelin omalta osaltani lenkin noin satkuun.

StantheMan
16.04.2007, 10.35
Keskiviikkoisin (18.4.2007 alkaen) tarjolla maantiepyöräilystä / kuntoilusta kiinnostuneille rauhallisella vauhdilla vedetty yhteislenkki. Tavoitteena on noin kahden tunnin kestävä ajomatka noin 20 km/h nopeudella. Kypärä, vaihdepyörä (välttämättä ei maantie-/kilpapyörä), säänmukainen asustus ja oma juoma tarpeen. Osallistuminen omalla vastuulla. Lähtöpaikka Rastaantien Teboil. Lähtöaika 18.00. (Säävaraus - pieni kosteus ei esteenä). Lenkki tehdään yhteistyössä Kuopion pyöräilyseuran kanssa. http://www.kuopys.fi/

PS. seuraa tätä palstaa mahdollisten muutosten takia.

StantheMan
18.04.2007, 20.19
Ensimmäinen keskiviikkolenkki on ajettu. Osallistujia oli 4. 3 maantiepyörällä ja yksi retkipyörällä. Ajoaika oli tasan kaksi tuntia ja Ritisenlahden suunnalla käytiin. Raitishenkinen lenkki oli ja seura myös. :)

apartanen
18.04.2007, 22.18
Ensimmäinen keskiviikkolenkki on ajettu. Osallistujia oli 4. 3 maantiepyörällä ja yksi retkipyörällä. Ajoaika oli tasan kaksi tuntia ja Ritisenlahden suunnalla käytiin. Raitishenkinen lenkki oli ja seura myös. :)

Minunhan piti osallistua, mutta valitettavasti kiekot ovat hävinneet jonnekin Saksan ja Kuopion välille. Jos nyt tällä viikolla tulisivat.

StantheMan
18.04.2007, 22.21
Minunhan piti osallistua, mutta valitettavasti kiekot ovat hävinneet jonnekin Saksan ja Kuopion välille. Jos nyt tällä viikolla tulisivat.

Sinähän olisit voinut suorittaa tämäniltaisen lenkin, vaikka juosten ilman kiekkoja, pyörän runko haarojen välissä. :D

apartanen
18.04.2007, 22.53
Sinähän olisit voinut suorittaa tämäniltaisen lenkin, vaikka juosten ilman kiekkoja, pyörän runko haarojen välissä. :D

Olen tainnut antaa kunnostani turhan ruusuisen kuvan... Tuo olisi kyllä kieltämättä antanut "mukavaa" vaihtelua treeneihin.

apartanen
20.04.2007, 22.26
http://www.foreca.com/eng/weather/main.php?c=fin&spot=Kuopio

Foreca lupailee mahtavaa säätä sunnuntaille!

StantheMan
21.04.2007, 07.58

Ilma on kuin morsian, ei niin kylmä, mutta.... Ja ne lupaukset.

Klo 10 siis veretseisauttava-ajelu sunnuntaina. Sama paikka.

TimoT
21.04.2007, 11.08

Juuri tuossa kuuntelin (vieläkin muuten jatkaa sama) artistia, joka veisasi "Kylmä tuuli läpi pään, minä paikoilleni jään, kohta taivas repeää" taitaisi sopia aika hyvin.:rolleyes:

Aki L
21.04.2007, 20.06
Oisko miten jos huomenna ajettas vaikka tuo kallaveden kierros lännen puolelta???

apartanen
21.04.2007, 20.21
Oisko miten jos huomenna ajettas vaikka tuo kallaveden kierros lännen puolelta???

Pitänee rueta tankkaamaan, että minä tuommosen lenkin jaksan ajaa. Eli käy mulle.

StantheMan
21.04.2007, 20.24
Pitänee rueta tankkaamaan, että minä tuommosen lenkin jaksan ajaa. Eli käy mulle.

Kyllä tässä on jo kohta yksi viinipullo tankattukin on, joten sopii. Olen sen länsirannan yksinkin ajellut, joten osaan kotiin, kun jään joukoista. :o

Aki L
21.04.2007, 21.11
Kuittaan. Huomenna klo 10 teboililla.

apartanen
22.04.2007, 12.14
Tänään oli lähtijöitä jo hyvin. Olitte vaan turhan nopeita :D
Minä jouduin kääntymään takaisin, kun en yksinkertaisesti pysynyt enää vauhdissa ja jaloissa ei ollut puhtia sitä vähääkään mitä normaalisti. Pitänee ottaa uusi yritys keskiviikkona.

StantheMan
22.04.2007, 15.17
Tänään oli lähtijöitä jo hyvin. Olitte vaan turhan nopeita :D
Minä jouduin kääntymään takaisin, kun en yksinkertaisesti pysynyt enää vauhdissa ja jaloissa ei ollut puhtia sitä vähääkään mitä normaalisti. Pitänee ottaa uusi yritys keskiviikkona.

Enpä luullut ajavani kovaa missään vaiheessa! :o

Erikoinen oli lenkki tänään (ns. länsiranta). Lähtijöitä oli kuusi, mutta sillä porukalla ei taidettu ajaa metriäkään. Viiden hengen porukka taisi olla kasassa parikymmentä metriä:D :seko: . Kiitokset Akille vastatuuliosuuden vedosta. Minäkin ajelin sitten viimeiset n. 40 km yksin. Eipä minussa ollut paljon enää vedettävää. Oma aika oli 4.24 ja matka 114 km. Keskinopeus jäi kuitenkin yli 25 km/h, vaikka loppu aika hidasta olikin. On sitä kuitenkin huonommassakin kunnossa kotiin tultu!

hannupulkkinen
22.04.2007, 18.10
Kuopiolaisethan voisivat lähteä yhteislenkille väliaikalähdöllä niin tulisi vielä mielenkiintoisempi yhteislenkki.:D Tai voisihan olla tasoitusjärjestelmä. Edellisen lenkin tulosten perusteella voisi lähteä matkaan niin, että kaikki tulisivat samaan aikaan maaliin ja
lähtökin olisi keskimäärin yhtä aikaa.

StantheMan
22.04.2007, 18.13
Kuopiolaisethan voisivat lähteä yhteislenkille väliaikalähdöllä niin tulisi vielä mielenkiintoisempi yhteislenkki.:D Tai voisihan olla tasoitusjärjestelmä. Edellisen lenkin tulosten perusteella voisi lähteä matkaan niin, että kaikki tulisivat samaan aikaan maaliin ja
lähtökin olisi keskimäärin yhtä aikaa.

Tätä minäkin ajattelin loppumatkalla tänään. Sadan kilometrin tempo. Kyllä minä normaalisti olen porukkalenkit "porukassa" ajanut, vaikka vähän porukasta olen jäänytkin. :D Välillä on ihan mukava loppumatka yksin tulla, jos veto loppuu, kuten tänään. Kaverilla olisi tänään tullut kyllä kovin kylmä.

TimoT
22.04.2007, 18.17
Enpä luullut ajavani kovaa missään vaiheessa! :o

Erikoinen oli lenkki tänään (ns. länsiranta). Lähtijöitä oli kuusi, mutta sillä porukalla ei taidettu ajaa metriäkään. Viiden hengen porukka taisi olla kasassa parikymmentä metriä:D :seko: . Kiitokset Akille vastatuuliosuuden vedosta. Minäkin ajelin sitten viimeiset n. 40 km yksin. Eipä minussa ollut paljon enää vedettävää. Oma aika oli 4.24 ja matka 114 km. Keskinopeus jäi kuitenkin yli 25 km/h, vaikka loppu aika hidasta olikin. On sitä kuitenkin huonommassakin kunnossa kotiin tultu!

"yhteislenkki"
-minusta on kyllä hyvä jos porukka tai edes joku jeesaa jos alkaa hyytymään. eipähän tule epätoivo, että näenkö kotiani ja perhettäni enää koskaan.

StantheMan
22.04.2007, 18.20
"yhteislenkki"
-minusta on kyllä hyvä jos porukka tai edes joku jeesaa jos alkaa hyytymään. eipähän tule epätoivo, että näenkö kotiani ja perhettäni enää koskaan.

Tämä viimeinen vaihtoehto ei olisi yhtään hassumpi, jos tietäisit minun kotioloni. :D

apartanen
22.04.2007, 20.54
Ette te oikeastaan olleet liian nopeita, minä olin vaan liian hidas. :o
Joo, porukka levisi nopeasti ja minulta loppui sekä voimat että energia, joten päättelin, että parempi lähteä kotia kohti kun ei ollut syötävääkään mukana.
Pitää opetella oikeasti tankkaamaan noille aamulenkeille kun tuntuu aina tulevan tunnin jälkeen nälkä.
P.S. Jospa tuosta porukkalenkistä saadaan porukkaosuuskin toimimaan keskiviikkona. ;)

Enpä luullut ajavani kovaa missään vaiheessa!

Erikoinen oli lenkki tänään (ns. länsiranta). Lähtijöitä oli kuusi, mutta sillä porukalla ei taidettu ajaa metriäkään. Viiden hengen porukka taisi olla kasassa parikymmentä metriä. Kiitokset Akille vastatuuliosuuden vedosta. Minäkin ajelin sitten viimeiset n. 40 km yksin. Eipä minussa ollut paljon enää vedettävää. Oma aika oli 4.24 ja matka 114 km. Keskinopeus jäi kuitenkin yli 25 km/h, vaikka loppu aika hidasta olikin. On sitä kuitenkin huonommassakin kunnossa kotiin tultu!

Aki L
23.04.2007, 20.39
Joo,ei oikein yhteislenkki ollu kyllä eilen. StanTheMan ajoit varmaan eri kautta sit lopun ku mulle kerty kuitenki 130km. Noo,ainaki oli aurinkoinen ilma:D

StantheMan
23.04.2007, 20.45
Joo,ei oikein yhteislenkki ollu kyllä eilen. StanTheMan ajoit varmaan eri kautta sit lopun ku mulle kerty kuitenki 130km. Noo,ainaki oli aurinkoinen ilma:D

Joo, pakko tunnustaa, että oikaisin Kehvon hiekkatiepätkän kautta. Virallinen reittihän kulkee Kasurilan kautta. Ajattelin, että en jää kiinni asiasta :o .Loppumatka oli oikestaan ihan mukava ajaa, kun oli peesissä vaikeimman osuuden päässyt.

StantheMan
24.04.2007, 13.57
Keskiviikkona jatketaan "kevyttä" harrastelijalenkkeilyä. Pientä sadetta luvattu, mutta myös suhteellisen lämmintä, joten ei muuta kuin ajelemaan. Tavoitehan on ajaa parituntia porukan hitaimpien ehdoilla. Jos kisa kiinnostaa, oma lenkki pystyyn. T. Porukan hitain ;)

StantheMan
25.04.2007, 19.53
Keskiviikon porukkalenkki kesti 1,5 tuntia. Osallistujia kolme. Keli ja fiilinki hyvä. Jälä kierrettiin mukavassa myötätuulessa. Lisääkin ajajia mahtuu mukaan. :)

TimoT
26.04.2007, 22.15
Kellä on tämän tallin (tai samanlaiset) vaatteet Kuopion porukassa, tuli eilen vastaan Toivalassa?
Olen bongannut myös teidän yhteislenkkiporukassa Kasurilan rinteen ohi noin kolmeviikkoa sitten.
Kuka tunnustaa:p

Edit: sorry jäi se kuva poishttps://www.probikekit.com/_img_200x256/c2060.jpg

StantheMan
27.04.2007, 10.52
http://www.cyclingphoto.com/Finish_Di_Luca_web_CP.jpg

Danilo ei osaa suomea, joten vastaan hänen puolestaan. Hän se on! :cool:

TimoT
27.04.2007, 19.13

Tämä selvä, vai onko, onneksi tuli vastaan, peesissä olisi voinut tulla hiki.:D

apartanen
27.04.2007, 19.36
Tämä selvä, vai onko, onneksi tuli vastaan, peesissä olisi voinut tulla hiki.:D

Vauhdista päätellen, Danilo oli sunnuntain lenkillä vetohommissa...

StantheMan
28.04.2007, 21.58
Ja huomenna 10.00, vaikka pohjoista kohti. Sieltä sen sateen pitäisi tulla. http://www.maion.com/photography/_photos/neyo0557.jpg

hannupulkkinen
29.04.2007, 11.58
Niin tai sitten Mikko, jonka puolesta ei tarvitse puhua.;)

StantheMan
29.04.2007, 13.36
Tänään 80 km kolmeen tuntiin (28 km/h). 5 ajajaa Hamulan ja Pyylammen kautta Jälä. Nyt oli koko porukka kasassa lopussa, vaikka vähän (välillä paljon) tasoitusta jouduinkin matkan aikana antamaan.

hannupulkkinen
29.04.2007, 17.44
http://www.cyclingphoto.com/Finish_Di_Luca_web_CP.jpg

Ei ehtinyt tänään kuopiolaisten lenkille.:D

StantheMan
01.05.2007, 20.02
Huomenna kello 18.00 iltalenkki, jos sataa vain räntää, eikä älyttömästi vettä.

apartanen
01.05.2007, 20.34
Pitikin kysäistä, että mennäänkö huomenna. Hyvä, että mennään. Meinasin lämmittelyksi käydä Rissalassa päivällä, jos ei ole huono keli.
Tosin lupailee vesisadetta, että taidaa jäädä ajamatta päivällä.

StantheMan
02.05.2007, 19.50
Apartasen kanssa yhteislenkki kahdestaan kerrankin "rauhallista" vauhtia. Uuhimäki ja 23 km/h. Ankara kurkkukipukin laantui, kun niin kylmää oli.

apartanen
02.05.2007, 20.22
43 kilometriä. Uuhimäki mukavan rauhallisesti kiertäen. Kerrankin nousi mäkikin kevyen oloisesti.

apartanen
05.05.2007, 20.39
Ankara kurkkukipukin laantui, kun niin kylmää oli.

Mites sen kurkkukivun kanssa voidaan? Oletko huomenna lähdössä lenkille?

TimoT
05.05.2007, 20.51
Minne päin meinasitte huomenna ajaa?

apartanen
05.05.2007, 21.10
Ei ole mitään hajua. Onko kellään mukaanlähtijällä ideoita?

StantheMan
05.05.2007, 22.29
Mites sen kurkkukivun kanssa voidaan? Oletko huomenna lähdössä lenkille?

Kyllä olen. Nykyajan lääkkeillä saa tunnon pois. Ajamiseenhan ei kurkkua tarvitse. :D

StantheMan
05.05.2007, 22.33
Ei ole mitään hajua. Onko kellään mukaanlähtijällä ideoita?

Eipä tässä paljon päätösvaltaa ole, kun en kärjessä koskaan aja. :rolleyes:

apartanen
05.05.2007, 22.34
Eipä tässä paljon päätösvaltaa ole, kun en kärjessä koskaan aja. :rolleyes:

Nooh, Rastaantielle asti ainakin saa itse päättää.:D

StantheMan
06.05.2007, 13.58
Tänään Pelonniemi 85 km. Yhdeksän ajajaa, josta saatiin kaksi tasoryhmää. Hieno keli ja herrasmiesporukka. Hitaamman ryhmän vauhti oli 26 km/h ja nopeampi varmaan perinteinen n. 30 km/h. Oli mukava ajaa peräjoukossa, kun kerrankin oli kavereita. :) Suuri osa matkasta meni myös yhtämatkaa koko porukalla.

apartanen
06.05.2007, 18.39
Nyt oli porukkalenkki sellainen kuin sen pitäsikin olla. Kovaa mentiin vieläkin, mutta ei yltiökovaa.
Minä raukka vaan taas väsähdin pikkuisen lopussa, mutta se ei ole porukan syy vaan minun, kun en osaa syödä tarpeeksi ja oikein ennen lenkkiä enkä lenkillä.
Tällaisia lenkkejä lisää! Kivvoo oli.

StantheMan
08.05.2007, 20.26
Harvoille osanottajille tiedoksi, että en lähde huomenna keskiviikon yhteislenkille. Teen kotikellarissa tuulitunnelitestejä varmistaakseni torstain viikkokisojen avauksen jumbosijan. :D Nähdään torstaina tositoimissa.

apartanen
08.05.2007, 22.37
Harvoille osanottajille tiedoksi, että en lähde huomenna keskiviikon yhteislenkille. Teen kotikellarissa tuulitunnelitestejä varmistaakseni torstain viikkokisojen avauksen jumbosijan. :D Nähdään torstaina tositoimissa.

Vai että tuulitunnelitestejä... alkaa menemään aika vakavaksi.:D
Jos joku on lähdössä, niin minä voisin lähteä kaveriksi. Ehtona om, että ei ajeta kovaa, kun menen huomenna kouluunkin jo pyörällä ja siitä tulee se 40km. Ja pitää kai minunkin sitten säästellä vähän torstaille. Siellä olisi muuten hyvä olla cyclocrossi. Ainakin lauantaina siellä oli metsätyöt täydessä vauhdissa ja roskaa ja muuta kivaa tien täydeltä.

diisel
08.05.2007, 22.38
Jos ilmojen haltija on suopea eikä heitä vettä lähden klo 18 Rastaantien Teboililta 1,5-2 tunnin leppoisalle maantielenkille. Mukaan mahtuu. Noin parin viikon flunssa saa toivonmukaan nyt kyytiä, kävin tänään lekurissa hakemassa nappikuurin.

apartanen
08.05.2007, 22.40
Jos ilmojen haltija on suopea eikä heitä vettä lähden klo 18 Rastaantien Teboililta 1,5-2 tunnin leppoisalle maantielenkille. Mukaan mahtuu. Noin parin viikon flunssa saa toivonmukaan nyt kyytiä, kävin tänään lekurissa hakemassa nappikuurin.

Minulta jää tämän päiväinen väliin, kun keli on noin epävakaa mitä on. Ja jääpähän huomiseen tempoiluun vähän voimia.

StantheMan
09.05.2007, 16.40
Hilltulanlahdessa lossin tien "kaupungin" päässä torstaina on viikkokisojen (tempoajo) avaus. Uudessa Cycling Plus -lehdessä kirjoitettiin siitä, kuinka merkittävä kokemus harrastajapyöräilijän elämässä on ainakin kerran käydä kokeilemassa tempo- eli väliaikalähdöin ajettavaa henkilökohtaista matka-ajoa. Jos haluat kokea elämyksiä, niin tule torstaina "viivalle". Näissä kisoissa kisataan vain itsensä kanssa ja löytyy myös kuntosarja. Seuran jäsenille ilmainen. Kokeilemaan saa tietenkin ei-jäsenetkin tulla. Välineellä ei ole väliä, kunhan on kypärä, eikä moottoria. :cool: Lisätietoja: http://kuopys.fi/index.php?page=viikkokilpailut

TimoT
09.05.2007, 17.58
Eikös torstai ole 10. päivä

StantheMan
10.05.2007, 08.00
Eikös torstai ole 10. päivä

Mielenkiinnon herättämiseksi laitoin väärä päiväyksen. :D Tänäänhän ne ajot ovat.

StantheMan
10.05.2007, 21.09
Tempo takana. "Äijät" matkaan 3 ja puoleen minuuttiin. 8 osalllistujaa. Lämpö noin neljä celsiusta, vesisade. Oma aika parani viime kesästä noin minuutin 12 km matkalla.

TimoT
10.05.2007, 21.13
Ei ollu tulokset vielä kuopys sivuilla.

StantheMan
10.05.2007, 21.29
Ei ollu tulokset vielä kuopys sivuilla.

Eikä vähän aikaan tule. Valitusaika on niin pitkä. Minutkin ohitti vastaantuleva rekka juuri loppukirin aikana ja vauhti laski huomattavasti. Aion kilpailujen Juryltä vaatia ajastani pudotettavan vielä viisi sekuntia. :eek:

StantheMan
12.05.2007, 10.55
Huomenna klo 10.00 lenkki äitejä unohtamatta. On esitetty toiveita tällä kertaa suunnata lenkki etelän suuntaan. Sen sitten päättää "yleisten naisten ja kulkumiesten" ministeriö.

Aki L
12.05.2007, 20.10
Oisko se sitte vaikka Vehmerin lenkki?

StantheMan
12.05.2007, 20.11
Huutoäänestetään sitten aamulla! :D

Aki L
12.05.2007, 20.19
Vaikka sama.

StantheMan
13.05.2007, 13.03
Ritisenlahti ja Kurkimäki. Noin 70 km. Kuusi osanottajaa suurimman osan matkaa. Myös tänään oli ihan hyvä porukkalenkki. Ajovauhti siinä 28-29 km/h. :)

StantheMan
14.05.2007, 12.38
Seuraavia ajoja suunniteltu ke 18.00 ja Helatorstai 10.00. Tiedoksi.

StantheMan
16.05.2007, 20.08
Ke 18.00 yhteislenkki ajettu. Tungosta ja väenpaljoutta oli eli olin yksin. Veemäinen tuuli ja ongelmia pyörän kanssa. Hyvä yhdistelmä.

apartanen
16.05.2007, 21.10
Onko huominen yhteislenkki vielä ohjelmassa? Ja tarkoitus lähteä klo 10?
Minä nimittäin ajattelin lähteä kokeilemaan ajelua näin sairastuksen jälkeen.

StantheMan
16.05.2007, 21.39
Onko huominen yhteislenkki vielä ohjelmassa? Ja tarkoitus lähteä klo 10?
Minä nimittäin ajattelin lähteä kokeilemaan ajelua näin sairastuksen jälkeen.

Itsestä en tiedä, mutta "muita" on varmaan tulossa. Jos vaihteet pelaa vähän paremmin, niin tulen myös.

apartanen
17.05.2007, 00.10
Itsestä en tiedä, mutta "muita" on varmaan tulossa. Jos vaihteet pelaa vähän paremmin, niin tulen myös.

Voisko vika muuten olla etuvaihtajan ison rattaan puoleisessa "rajoittimessa"?
Vai pudottaako se vaihteet takaa?

StantheMan
17.05.2007, 08.05
Voisko vika muuten olla etuvaihtajan ison rattaan puoleisessa "rajoittimessa"?
Vai pudottaako se vaihteet takaa?

Eiköhän asia korjaannu. Sain "kädettömien auttavasta puhelimesta" apua.

StantheMan
17.05.2007, 14.26
75 km viiteen mieheen. Kehvo-Hamula. Aikaa meni vajaa kolme tuntia.

Lange58
17.05.2007, 20.38
Aamulla yritys saada Stanthemanin pyörän vaihteet kuntoon - ei onnistunut.Pohditaan miksi- sitten oma lenkki uudella Bianchi SL:llä melkoisessa tuulessa vastaisessa ja myötäisessä - joko vauhdit pysyy sunnuntaina yhteislenkillä kurissa ?

StantheMan
21.05.2007, 12.05
Keskiviikko klo 18.00 pyörii entiseen malliin, vaikka minä en pääsekään tulevana keskiviikkona. Jos vaikka Apartanen tuuraisi minua ja ajaisi hitaasti ja jarruttaen porukkalenkin, jos joku "uusi" keskiviikon ajoihin eksyisi. :D

apartanen
21.05.2007, 12.18
Keskiviikko klo 18.00 pyörii entiseen malliin, vaikka minä en pääsekään tulevana keskiviikkona. Jos vaikka Apartanen tuuraisi minua ja ajaisi hitaasti ja jarruttaen porukkalenkin, jos joku "uusi" keskiviikon ajoihin eksyisi. :D

Eiköhän onnistune, jos ei ihmeitä satu.

apartanen
22.05.2007, 12.25
Valitettavasti se sunnuntainen pään kolhaisu ei ollutkaan niin pikku juttu. Päänsärky jatkuu nyt jo kolmatta päivää ja piti käydä lääkärillä, joka määräsi minut urheilukieltoon koko viikoksi. Korkeintaan ensi viikolla on mahdollista minkäänlainen liikunta jos oireita ei enää ole. Tuon päänsäryn lisäksi kun vaivaa tärskyssä kipeytyneet niskat. Joten jonkun muun on lähdettävä vetomieheksi huomenna, minä en valitettavasti pääse.

StantheMan
22.05.2007, 15.29
Valitettavasti se sunnuntainen pään kolhaisu ei ollutkaan niin pikku juttu. Päänsärky jatkuu nyt jo kolmatta päivää ja piti käydä lääkärillä, joka määräsi minut urheilukieltoon koko viikoksi. Korkeintaan ensi viikolla on mahdollista minkäänlainen liikunta jos oireita ei enää ole. Tuon päänsäryn lisäksi kun vaivaa tärskyssä kipeytyneet niskat. Joten jonkun muun on lähdettävä vetomieheksi huomenna, minä en valitettavasti pääse.

Ei se mitäään. Viimeksi ei tullut ketään muita, kuin minä. Jos minä en pääse, niin tuskin siellä kukaan kaveria enää tarvitsekaan. :o

apartanen
24.05.2007, 16.14
Olisikohan huomenna illalla (esim. klo 5-6) mahdollisesti joku lähdössä lenkille pariksi tunniksi?
Minä ajattelin kokeilla aivotärähdyksen jälkeen taas ja jos joku tämän päivän temmon jäljiltä jaksaa lähteä niin ilmottautukoon täällä.

MariaJ
25.05.2007, 18.45
Onko suunnitteilla sunnuntaina kymmeneltä lähtöä Rastaantien Teboililta? Ainakin sää näyttäisi olevan suotuisa. Olen uusi lajin parissa, huhtikuusta asti on tullut ajeltua, viime aikoina 26-28 keskarilla. Nyt olisi tarkoitus ajella Kuopion ympäristössä pari kuukautta ja lenkkiseura kelpaisi. Voisin tulla ainakin kokeilemaan pysynkö vauhdissa mukana vai tipunko heti ensimmäisessä mutkassa matkasta :)

StantheMan
25.05.2007, 21.51
Onko suunnitteilla sunnuntaina kymmeneltä lähtöä Rastaantien Teboililta? Ainakin sää näyttäisi olevan suotuisa. Olen uusi lajin parissa, huhtikuusta asti on tullut ajeltua, viime aikoina 26-28 keskarilla. Nyt olisi tarkoitus ajella Kuopion ympäristössä pari kuukautta ja lenkkiseura kelpaisi. Voisin tulla ainakin kokeilemaan pysynkö vauhdissa mukana vai tipunko heti ensimmäisessä mutkassa matkasta :)

Kyllä sinä noilla vauhdeilla porukassa pysyt, jos vain herrat malttavat mielensä. Lähtö on kymmeneltä perinteiseen tapaan. Tervetuloa!

apartanen
25.05.2007, 22.20

Juu, tervetuloa vaan.

TimoT
25.05.2007, 22.24
Epäreilua!;)

MariaJ
26.05.2007, 09.42
Epäreilua!;)

??
Nainen miesten porukassa?

Miten pitkä lenkki suurinpiirtein on tarkoitus ajaa? Lähinnä että meneekö kaksi vai neljä tuntia.

apartanen
26.05.2007, 10.22
??
Nainen miesten porukassa?

Miten pitkä lenkki suurinpiirtein on tarkoitus ajaa? Lähinnä että meneekö kaksi vai neljä tuntia.

Varmastikin lähemmäs se neljä tuntia. Kaksi viimeistä kertaa kun minä olen ollut mukana on taidettu ajaa aika tasan 3,5 tuntia kummallakin kerralla.
Ja tottakai nainen mahtuu porukkaan, KuoPySin sivuilla ei ainakaan ole mitään mainintaa, että sunnuntain porukkalenkit olisi pelkästään miehille. :D

StantheMan
26.05.2007, 10.50
Jos on enemmän porukkaa eli ainakin kaksi, niin voidaan tarvittaessa hajaantua pitkälle/lyhyelle ja/tai nopealle/"hitaalle" lenkille. Näinkin on päässyt käymään, jos erilaisia ajohaluja on ollut osallistujilla.

TimoT
26.05.2007, 11.31
Kuopiolaisten kevyemmin ajavan ryhmän keskarit tulevat nousemaan, kun kirittären saavat mukaansa. Naiset ovat todellakin tervetulleita lenkille en ole heitä vastaan missään nimessä päinvastoin.

StantheMan
27.05.2007, 15.12
Kerrankin "oikea" porukkalenkki. :D Käytiin kahvilla, otettiin valokuvia ja pidettiin toisiamme kädestä kiinni ym. Länsiranta: kahdeksan ajajaa, 120 km ja 29 km/h. Pientä hajontaa lopussa, mutta sehän kuuluu asiaan.

Lange58
27.05.2007, 18.51
Kerrankin "oikea" porukkalenkki. :D Käytiin kahvilla, otettiin valokuvia ja pidettiin toisiamme kädestä kiinni ym. Länsiranta: kahdeksan ajajaa, 120 km ja 29 km/h. Pientä hajontaa lopussa, mutta sehän kuuluu asiaan.

Niinpä niin - kun asiasta on AIKAMME OIKEILLA NIMILLÄ KESKUSTELTU - JA ÄÄNELLÄ on oikea yhteislenkin vauhti löytynyt - "vauhtia valvotaan". Tulihan siinä muutama mäki ajettua ,mutta ei muuta tempoilua - minä ja Bianchi SL viihdyimme hyvässä seurassa!:)

hannupulkkinen
27.05.2007, 19.44
Oliko kauniimpaa sukupuolta mukana?
Minua vastaan tuli kaksi kilpapyörällä ajavaa naista.
Toinen ei moikannut vaikka moikkasin. Olen siis puoliksi ruma mies:D (onkohan tämä shovinismia)

StantheMan
27.05.2007, 19.55
Oliko kauniimpaa sukupuolta mukana?
Minua vastaan tuli kaksi kilpapyörällä ajavaa naista.
Toinen ei moikannut vaikka moikkasin. Olen siis puoliksi ruma mies:D (onkohan tämä shovinismia)

Virkeähän sinä olet kun vielä naiset erotat muista henkilöistä. Oli mukana yksi, nopea. :cool:

apartanen
28.05.2007, 08.47
Virkeähän sinä olet kun vielä naiset erotat muista henkilöistä. Oli mukana yksi, nopea. :cool:

Tosi nopea.
Yhteislenkki oli todellakin yhteislenkki. Ainoastaan lopun hajonnasta vastasin minä, kun en taaskaan tajunnut syödä tarpeeksi. Nooh, aina oppii jotain. Ja tulipahan samalla ajettua elämäni pisin lenkki, 128 km. Selvisin kotiin ja en ollut lopulta edes ihan kuollut vaikka Antikkalassa alkoi takaisin tullessa tuntua jo aika huonolta. :)

hannupulkkinen
28.05.2007, 19.26
Virkeähän sinä olet kun vielä naiset erotat muista henkilöistä. Oli mukana yksi, nopea. :cool:Ei mulla siinä virkeydessä ole koskaan ollut valittamista:D

StantheMan
30.05.2007, 14.03
En pääse tänään ke klo 18.00. Muut yhteislenkkeilijät toivottavasti pääsevät. Seuraava yhteislenkki onkin sitten Vehmersalmen kierroksen puitteissa sunnuntaina 9.00. www.kuopys.fi

*Ändi*
30.05.2007, 14.31
Kuopiolaisten kevyemmin ajavan ryhmän keskarit tulevat nousemaan, kun kirittären saavat mukaansa. Naiset ovat todellakin tervetulleita lenkille en ole heitä vastaan missään nimessä päinvastoin.

Painoitko Timo eilen mäkeä ylös Kuopion eteläpuolella niinku nuori hirvas??? Mie olin sen verran hokkarit etten jaksanut kääntyä.

TimoT
30.05.2007, 15.24
En ajanut eilen kuin työmatkat Siilin pohjoispuolella.

TKT
30.05.2007, 21.06
Painoitko Timo eilen mäkeä ylös Kuopion eteläpuolella niinku nuori hirvas??? Mie olin sen verran hokkarit etten jaksanut kääntyä.

Minähän siellä ajelin. ( vähän taitaa sekoittaa nuo nimi-lyhenteet. )Ajoin sitä mäkeä eestaas kun en jaksanut Puijolle mennä. Se oli just viimeinen veto ja köröttelin sitten Särkkäriin sinun perässä, mutta en yrittänytkään ottaa enää kiinni.

Et muuten tainnut Ändi tunnistaa viime viikon maanantaina Neulamäen alla kun huikkasin kuitin auton ikkunasta, sen verran kiukkuisen näköinen viittaus tuli:o :cool:

apartanen
30.05.2007, 22.39
Nyt tuli minulla vasta mieleen. Onko niitä sunnuntaina otettuja kuvia (:eek:) saatavilla mistään? Onko niille joku paikka kuten siilinjärveläisillä, vai pitääkö ottaa tiiseliin yhteyttä?
Olisi mukava saada otoksia omaksi. Taitaa olla ensimmäinen (ja ehkä viimeinenkin) kerta kun on kuvia lenkistä tarjolla.

StantheMan
31.05.2007, 10.09
Nyt tuli minulla vasta mieleen. Onko niitä sunnuntaina otettuja kuvia (:eek:) saatavilla mistään? Onko niille joku paikka kuten siilinjärveläisillä, vai pitääkö ottaa tiiseliin yhteyttä?
Olisi mukava saada otoksia omaksi. Taitaa olla ensimmäinen (ja ehkä viimeinenkin) kerta kun on kuvia lenkistä tarjolla.

Eiköhän niitä ottajilta irtoa. Viimeksi kävi kyllä niin, että takaapäin otetusta kuvasta luulin itseäni toiseksi, hoikemmaksi pyöräilijäksi. Olin kaikkein tukevin ja takapuoli oli ladonlevyinen. Mieti kannattaako pyytää? :D

*Ändi*
31.05.2007, 13.35
Minähän siellä ajelin. ( vähän taitaa sekoittaa nuo nimi-lyhenteet. )Ajoin sitä mäkeä eestaas kun en jaksanut Puijolle mennä. Se oli just viimeinen veto ja köröttelin sitten Särkkäriin sinun perässä, mutta en yrittänytkään ottaa enää kiinni.

Et muuten tainnut Ändi tunnistaa viime viikon maanantaina Neulamäen alla kun huikkasin kuitin auton ikkunasta, sen verran kiukkuisen näköinen viittaus tuli

Heh! Mä luulin että se oli jokin k-pää-autoilija. Anteeksi kamalasti. :o :D :o :D Autoilijat valistavat Kuopion lähialueilla noin 1 krt/vko, joten en jaksa huumorilla siihen suhtautua (en kyllä monesti suuttuakaan). Tuo lenkki oli ilmeisesti vielä olla sama, jolloin yksi nainen yritti tappaa mut autolla suojatiellä ja jouduin lukittamaan takarenkaan. Sekin saattoi vaikuttaa mun riemukkaaseen mielialaani.

Ja nimimerkitkin menee näköjään sekaisin...

TKT
31.05.2007, 21.22
Heh! Mä luulin että se oli jokin k-pää-autoilija. Anteeksi kamalasti. :o :D Autoilijat valistavat Kuopion lähialueilla noin 1 krt/vko, joten en jaksa huumorilla siihen suhtautua (en kyllä monesti suuttuakaan). Tuo lenkki oli ilmeisesti vielä olla sama, jolloin yksi nainen yritti tappaa mut autolla suojatiellä ja jouduin lukittamaan takarenkaan. Sekin saattoi vaikuttaa mun riemukkaaseen mielialaani.

Ja nimimerkitkin menee näköjään sekaisin...

Heh, vaimo oli ratissa joten minä olin k-pää-kartturi;) Niitä valistajia ja kiilaajia kyllä riittää, aika harvoin itsekkään jaksaa edes vihaisesti mulkaista:mad: . Perjantai-iltapäivänä kevyt parin tunnin lenkki ja sunnuntaina Vehmeriin?

StantheMan
06.06.2007, 08.13
Tänään keskiviikkolenkki 18.00. Rastaantien Teboililta lähtö. Kevyttä ajelua pari tuntia esim. Jälä-lentoasema. Huomenna Kurkimäen 40 km aika-ajo. Kokoontuminen lihaliike Metzgerin pihalla (Purukatu?) Pitkälahden ABC-aseman tuntumassa reilusti ennen klo 19.00. Jumbosija tarjolla jollekin muulle, kuin minulle. :D (Itseään vastaahan siellä tietenkin ajetaan)

StantheMan
06.06.2007, 20.03
Lentokentän reissu "Gerd Müllerin" kanssa tämän päivän saldo. Leppoisa 40 km ja 25 km/h. :)

TKT
06.06.2007, 22.25
Lentokentän reissu "Gerd Müllerin" kanssa tämän päivän saldo. Leppoisa 40 km ja 25 km/h. :)

Hyvä lenkki! Pysyi vauhtikin hyvin kurissa, saattaa jopa huomenna selvitä hengissä Kurkimäen ympäri!

"Gerd Müller" on nyky-lookilla tosi osuva vertaus, taitaisi olla kohta aika mennä parturiin:o

TimoT
07.06.2007, 18.11
Tänään havaintoja Siilinjärvellä pyöräilevistä "Kuopiolaisista" lapsikatras peesissä.
Oliko helteen aiheuttama harha-aistimus???

StantheMan
07.06.2007, 21.32
Tänään havaintoja Siilinjärvellä pyöräilevistä "Kuopiolaisista" lapsikatras peesissä.
Oliko helteen aiheuttama harha-aistimus???

Sporttileiri?

StantheMan
07.06.2007, 21.34
Kurkimäen tempo takana. Kurkimäen "suoralla" kova (liian:( )vastatuuli. Muuten hyvät olosuhteet. Itse paransin viime vuoden eli kaikkien aikojen aikaani kolmella minuutilla. Ei huono.:D

TimoT
07.06.2007, 21.46
Sporttileiri?

Työkaveri ainakin sanoi sellaista että joku sporttileiri se olisi.
Olin havaitsevani ainakin 1kpl spessu maasturi ja oliko MariaJ ja joku kolmas jota en ensin hokassut katsoa tarkemmin.

MariaJ
08.06.2007, 16.50
Työkaveri ainakin sanoi sellaista että joku sporttileiri se olisi.
Olin havaitsevani ainakin 1kpl spessu maasturi ja oliko MariaJ ja joku kolmas jota en ensin hokassut katsoa tarkemmin.

En voinut olla siellä, koska olin ja olen edelleen Helsingissä :) Harmi kun ei ole pyörä mukana, olisi niin loistavat ajokelit. Lienee ollut siis joku toinen punapaitainen naishenkilö ajelemassa.

StantheMan
08.06.2007, 17.20
Sunnuntain yhteislenkki on normaalia vähän pitempi. Matkaan enempi evästä ja isompi tuoppi. :)

StantheMan
10.06.2007, 15.34
Sunnuntain yhteislenkki on normaalia vähän pitempi. Matkaan enempi evästä ja isompi tuoppi. :)

Hieno reissu takana. 7 ajajaa. Kevyt ja palauttava 140 km. Nilsiä-Juankoski-kierros. Kolmenkympin keskari. Ei tuntunut lainkaan raskaalta, kun vauhti oli tasainen. Kahdesti jopa kahviteltiin. :)

Lange58
10.06.2007, 17.58
Hieno reissu takana. 7 ajajaa. Kevyt ja palauttava 140 km. Nilsiä-Juankoski-kierros. Kolmenkympin keskari. Ei tuntunut lainkaan raskaalta, kun vauhti oli tasainen. Kahdesti jopa kahviteltiin. :)

Tosiaan mukava yhteislenkki "uusissa" maisemissa, minulle tuli 145 km.Vauhti oli tasainen ja kaikille sopiva - näin on hyvä jatkaa ja lisätä vähän matkaa :)

StantheMan
11.06.2007, 09.17
Tulevana keskiviikkona jälleen ajetaan kevyesti parituntinen 20-25 keskaria klo 18.00 ja Rastaantien huoltoasema lähtöalueena. Säävaraus. ;)

jaska
11.06.2007, 11.14
Pyöräletkat Siillinijärvellä viime viikolla (6-8 kesäkuuta) liittyivät tosiaankin tuohon Nuori-Suomi leiriin. Ajeltiin reiluhkon kokoisen lapsikatraan kanssa noissa Patakukkulan maastoissa. Ja mikäs oli ajellessa, kun säät oli mitä mainioimmat. Kaatumisia tosin tuli kuin kotimaisissa maantiekisoissa konsanaan, joten lapsia paikkaamaan joutui tuon tuostakin. Tahtoi olla välillä kädet täynnä, kun meitä ohjaajia oli vain neljä 45 ohjattavaa kohden. Ensi vuodeksi pitää yrittää haalia lisää ohjaajia. Jos foorumilla on asiasta kiinnostuneita, niin ottakaa minuun yhteyttä. Eikä sitten tarvitse olla mikään pyöräilyekspertti tai lastentarhaohjaaja. Minä muuten liikuin tuolla punaisella spessulla.

Kiitos porukalle eilisestä leppoisasta yhteislenkistä! Tuollaisia lisää!

StantheMan
13.06.2007, 18.59
Tulevana keskiviikkona jälleen ajetaan kevyesti parituntinen 20-25 keskaria klo 18.00 ja Rastaantien huoltoasema lähtöalueena. Säävaraus. ;)

Olisi pitänyt uskoa itse säävarausta. Tulipa ajettua edes vähän. Sunnuntaina jatketaan.

Samsonite
15.06.2007, 15.01
Olen muuttanut vastikään asustelemaan Kuopion suunnalle ja olisin kiinnostunut osallistumaan yhteislenkeille. Onko siis viikonlopuksi suunnitteilla yhteislenkkejä ja missä olisi mahdollisesti tarkoitus kokoontua?

apartanen
15.06.2007, 16.48
Olen muuttanut vastikään asustelemaan Kuopion suunnalle ja olisin kiinnostunut osallistumaan yhteislenkeille. Onko siis viikonlopuksi suunnitteilla yhteislenkkejä ja missä olisi mahdollisesti tarkoitus kokoontua?

Sunnuntaina kokoontuu maantieyhteislenkki jo tutuksi tulleella tavalla: klo 10 Rastaantien Teboililla. Eli siis siinä Antikkalan suuntaan lähtevän tien risteyksessä.
Kypärä päähän ja mukaan vaan sekalaiseen joukkoon.

StantheMan
16.06.2007, 11.18
Huomenna jatketaan pitkien ja rauhallisten lenkkien sarjaa. Kannattaa varata aikaa ja rahaa. :)

StantheMan
17.06.2007, 15.06
Tahkovuori. 130 km ja 4h20m. 11 ajajaa. Vauhti sopiva. Seura ja olosuhteet loistavat. :) Kirivoitto meikäläiselle, vaikkakin epärehellisin keinoin. (kaikki lasketaan;) )

Lange58
18.06.2007, 11.18
Keli ja vaihtelevat Tahkon maisemat olivat mannaa :). Yhteislenkki tosiaan toimii, siis vauhtikin alkaa pysyvä kaikille sopivana - sorry jos mäessä edelleen ajoittain karkaa:D vauhti ja osa porukkaa!Kiitos kuvista - em.celeste porukan kuvasta. Nyt ajellaan muutama viikko tällä Porvoon maisemissa.

Samsonite
18.06.2007, 14.49
Kiitokset kaikille hyvästä lenkkiseurasta ja vetoavusta, ehkä ensi kerralla itsekin uskaltaudun vetohommiin. Kaiken kaikkiaan loistava yhteislenkki. Täytyy osallistua jatkossakin.

StantheMan
18.06.2007, 15.31
Kiitokset kaikille hyvästä lenkkiseurasta ja vetoavusta, ehkä ensi kerralla itsekin uskaltaudun vetohommiin. Kaiken kaikkiaan loistava yhteislenkki. Täytyy osallistua jatkossakin.

Sähköpostissasi pitäisi olla eilisestä kuvat. Välitin ne toimeksiannosta sinulle myös.

StantheMan
19.06.2007, 21.32
Ja huomenna klo 18.00 -kevytlenkki sateessa tai ei. Torstaina kympin tempo; lähtöpaikka selvinnee huomenna.

StantheMan
20.06.2007, 19.57
Keskiviikon kahden tunnin lenkki meni neljän ajajan voimin sujuvasti puoleentoista tuntiin. Jälä-lentokenttä 40 km. Yhteislenkkihän alkaa pian vaikuttaa yhteislenkiltä, kun ei tarvitse yksin eikä kaksin ajella. Hyvä! :)

StantheMan
20.06.2007, 19.59
Torstain tempo ajetaan kuulemma suoralla tiellä eli ABC-aseman tienoilla vanhalla vitostiellä tavataan 18.30 jälkeen.

*Ändi*
21.06.2007, 09.10
Torstain tempo ajetaan kuulemma suoralla tiellä eli ABC-aseman tienoilla vanhalla vitostiellä tavataan 18.30 jälkeen.

Ah, joo, kiitti ilmoituksesta. Tuo pätkä on aika hidas. Eikö sitä voinut ajaa Ritisenlahdenkautta lossille? Ois alamäkee, niin jaksas... :p

StantheMan
21.06.2007, 10.03
Ah, joo, kiitti ilmoituksesta. Tuo pätkä on aika hidas. Eikö sitä voinut ajaa Ritisenlahdenkautta lossille? Ois alamäkee, niin jaksas... :p

Ota Ariin yhteyttä, mutta tällaista infoa "tuntematon" mies kaupungilla minulle kertoi. Hän taitaa olla kellomiehenä illalla.

diisel
21.06.2007, 12.22

Korjaan tätä eli lyhkäsen Tempon lähtöpaikkana on vanha Heikin Kievarin / nykyisen Amphionin tehtaan kohta.

Pasi
www.kuopys.fi

StantheMan
21.06.2007, 20.59
Paikalle ilmestyi kiitettävä määrä porukkaa. "Myötätuuleen" suoraa, mutta mäkistä pätkää painettiin. Tasaista oli "painavien" miesten sarjassa. :D

StantheMan
21.06.2007, 21.01
"Juhannussunnuntaina" on kuulemma eri tahoilla ajohaluja, joten normaali sunnuntailenkki varmaan pyörähtää maaseudulle. Tervemenoa! Itse olen "matkoilla".

Lange58
24.06.2007, 20.26
Arskan mukaan olette sielläkin "Savon sydämessä"olleet yhteislenkillä.Lomailu täällä Itä-Uudellamaalla on ollut yhtä ajamista - komeilla ja mielenkiintoisilla vaihteleva maastoisilla pikkuteillä. Aina ympyrälenkki - ei vesistöt haittaa. Kelit mahtavat, tosin tuulta ajoittain riittää:D.

StantheMan
24.06.2007, 21.45
Samoin täällä Satakunnassa on mukava ajella. Kevyttä mäetöntä maastoa ja reittivalikoimia riittää. Keskiviikkona en ole "kehissä" mutta ajelkaa muut.

diisel
24.06.2007, 22.45
Nyt on sivulle saatu Galleria ja siellä on jo ensimmäiset kuvatkin.
http://kuopys.fi/index.php?page=galleria

Jos himoitsee ottaa fotoja ja tuoda niitä julki muille, pyöräilyyn liittyviä kuvia voi toimitella allekirjoittaneelle.

Pasi
www.kuopys.fi

Olmi
25.06.2007, 21.39
Anteeksi kun häiritsen, mutta tiedustelisin näin etukäteen Tahkon jälkeisestä viikonlopusta..eli heinäkuun eka vkl. Olisi siis määrä tulla viikonlopuksi Kuopioon ja varmaan lähtee pyöräkin mukaan matkaan. Ajaako siellä päin kukaan maastolenkkiä tai olisko jotain porukkaa mihin pääsis matkaan esim la tai su päivänä?