Näytä tavallinen näkymä : Kuopion maantielenkit
Sivut :
1
[
2]
3
4
5
6
7
8
9
10
11
apartanen
25.06.2007, 21.52
Kiitokset kuvista!
Nyt on sivulle saatu Galleria ja siellä on jo ensimmäiset kuvatkin.
http://kuopys.fi/index.php?page=galleria
Jos himoitsee ottaa fotoja ja tuoda niitä julki muille, pyöräilyyn liittyviä kuvia voi toimitella allekirjoittaneelle.
Pasi
www.kuopys.fi (http://www.kuopys.fi)
Sunnuntaina taas vähän pidempi, mutta leppoisa yhteislenkki. Lapinlahti, Varpaisjärvi... -suunta vähän houkuttelee...
StantheMan
01.07.2007, 15.15
Kuopio-Varpaisjärvi (kahvitauko)-Sänkimäki-Kuopio. 9 lähtöpaikalla ja 4 tuli takaisin. Ikäviä välinerikkoja ja kramppeja muutama. Oli helppo ajella, kun oli paikallinen opas. :) . Alussa kevyttä sadetta ja muuten riittävän kuumaa. 130 km ja noin kolmenkympin ka.
StantheMan
04.07.2007, 09.28
Tänään klo 18.00 Rastaantien Teboil - parituntinen.
StantheMan
04.07.2007, 20.59
Loistavasta säästä johtuen ajajia oli jopa kaksi. 60-kilometrinen (25 km/h) ajettiin Ritisenlahden kautta lossille ja kahvit siellä. Paluu lossitietä tietyöstä hieman kärsien takaisin.
StantheMan
05.07.2007, 15.14
Tänään klo 19.00 kahdenkympin dembo. Toivottavasti sataa ja tuulee niin paljon, että osanottajia olisi vähän jotta pääsisi edes pisteille. Tervetuloa kuitenkin! Lähtöpaikka entinen Amphionin tienoo vanhalla vitostiellä. :)
StantheMan
05.07.2007, 20.44
Tempossa oli tuuliset olosuhteet alku myötäiseen ja loppu vastaiseen. Tulosparannuksia tuli silti eli hyvä keli. :)
StantheMan
07.07.2007, 12.38
Huomisen lenkin tavoitteena Kallaveden kierto n. 200 km. Lähtö 10.00 Teboililta. Puolimatkasta pääsee ainakin pois, jos ahistaa. ;)
Mihin suuntaan ajattelit(te) kierroksen tehdä?
StantheMan
07.07.2007, 18.59
Olisiko kiinnostusta lähteä kiertämään Kallavesi ensi sunnuntaina yhteislenkin merkeissä?
Ajattelin reitiksi n.185-190km matkaa lähtien Rastaantien Teboililta (klo 10:00)/Iso-Valkeiselta (klo 10:10), josta Kasurilaan ja Räimä-Kumpunen -teiden kautta Maaningantien ST1:lle. Sitten matka etenisi Lamperilaan ja Pitkälahteen, josta on mahdollisuus oikaista kotiin (n.115km), tai jatkaa kierrosta lossin kautta Vehmeriin ja tuttua Vehmerin kierroksen reittiä pitkin Iso-Valkeiselle.
Tuo lossin tie täytyy vielä tsekata, josko kierretään Kurkimäen ja Ritisenlahdentien kautta. Tien ekat 2,5km taitaa olle vielä aika kehnossa kunnossa (karkealla sepelillä).
Tämmöistä MakeK ehdotti.
Osaat(te)ko sanoa, mihin aikaan suurinpiirtein olette ABC:lla, jos tuntee tarvetta liittyä mukaan toiselle puoliskolle?
StantheMan
07.07.2007, 23.10
Voi olla, että mennään (jos mennään?) Kurkimäen kautta suoraan Ritisenlahdentielle, jolloin jää ABC-asema väliin, mutta niillä nurkilla tasaisen vauhdin taulukon mukaan varmaan siinä yhden nurkilla ollaan. Varmin tapa saavuttaa mahdolliset ajajat on olla Puutossalmen lossikioskilla yhden jälkeen. Laitan puh.nro:n yviestinä, josta huomenna kysellä. Voihan tietenkin olla, että itse hyydyn puolessa välin, saa nähdä.:o
StantheMan
08.07.2007, 18.47
Tänään n. 201 km Kallaveden kierros. Kahdeksan ajajaa ajoi koko matkan. Satoi reippaasti keskimäärin kokoajan. Ajoaika n. seitsemän tuntia ja ka. noin 30.
StantheMan
09.07.2007, 18.51
Keskiviikkona normaalisti klo 18.00 lenkki paitsi, että en ole jarruttamassa ajamista. Sunnuntaina remmissä jälleen.
StantheMan
14.07.2007, 20.39
Minä ainakin ajelen huomenna 10.00 kelistä riippumatta. Edellisen sunnuntain pitkä reissu raastoi takapuolesta ihon niin pahasti, että viikko meni toipuessa. Huomenna kuitenkin kokeilen ajamista.
Huomenna kokeilen uutta satulaa, mahdollisesti teillä vieraillen, toivottavasti ei käy niinkuin sulle viikko sitten.
StantheMan
15.07.2007, 08.06
Hankaamisen syynä oli totaali säämiskän kastuminen. Muuten takapuoli kyllä kestää. :o
hannupulkkinen
15.07.2007, 09.43
Hankaamisen syynä oli totaali säämiskän kastuminen. Muuten takapuoli kyllä kestää. :o
Jos teillä on Nalinin tai muita ammattilaistallien asuja niin kokeilkaas pahuuttanne säämiskän pintaa yhden kesän ajetuista housuista. On kuin santapaperia.
Niiden säämisköjä pitäisi kai voidella säännöllisesti säämiskärasvalla vaikka ovatkin keinosäämisköjä. Kastumistakin vastaan tuo rasva auttaa. Itse käytän tavallista vaseliinia. Hankaumiin ja rakkoihin on tuo muste parasta. Sen resepti löytyy lehden sivuilta. Itse olen teettänyt sitä Yliopiston apteekissa.
apartanen
15.07.2007, 11.44
Jos teillä on Nalinin tai muita ammattilaistallien asuja niin kokeilkaas pahuuttanne säämiskän pintaa yhden kesän ajetuista housuista. On kuin santapaperia.
Niiden säämisköjä pitäisi kai voidella säännöllisesti säämiskärasvalla vaikka ovatkin keinosäämisköjä. Kastumistakin vastaan tuo rasva auttaa. Itse käytän tavallista vaseliinia. Hankaumiin ja rakkoihin on tuo muste parasta. Sen resepti löytyy lehden sivuilta. Itse olen teettänyt sitä Yliopiston apteekissa.
Jossain kertoilivat semmoista, että vaseliiniä ei kannata käyttää, sillä se on niin paksua, että se tukkii ihohuokoset. Tosin ihoissakin on varmasti eroja.
StantheMan
15.07.2007, 14.32
Tänään Hamula-Alapitkä-Jälä. 12 ajajaa (kai) ja 110 km. Keskari oli perinteinen 30 km/h. Muuten erittäin leppoisaa polkemista, mutta yksi paha kaatuminen sattui. Onneksi epäonnekas selvinnee näyttävästä voltista lievillä ruhjeilla ja uuden ajoasun hankinnalla. "Pojat" huijasivat minut vielä Puijon mäellä käyntiin lopussa. Alas tulin hyvin. :rolleyes:
mutta yksi paha kaatuminen sattui. Onneksi epäonnekas selvinnee näyttävästä voltista lievillä ruhjeilla ja uuden ajoasun hankinnalla.
Pahoitteluni ed. mainitusta voltista, joka johtui allekirjoittaneen vähäisestä ryhmässä ajamisen kokemuksesta:o. Toivottavasti lenkeillä vielä löytyy luottoa, että voitte ajaa tarvittaessa takarenkaassa "kiinni" tulevaisuudessakin, koska muuten kunnon porukkalenkistä ja peesistä ei tule mitään.
Asiassa oli todellakin onnea mukana valtavat määrät, nopeus oli riittävä tekemään mitä vain (n.40km/h):eek:, ainakin ilman kypärää ja takaa tuleva autoilija oli valppaana, on saattanut siitäkin suunnasta näyttää hurjalle.
Toivotaan että kaikki vammat olivat vain naarmuja jotka paranevat pian.:)
...otan yhteyttä ja kutsun sinut maantiepyöräilystä kiinostuneen lenkille 18-19.08. Syötteelle. Teillä siellä Kuopiossa on vissiin lenkeillä n. 30km:n keskari joten tämä lenkki sopii teille mainiosti! Lue lisää...
http://personal.inet.fi/urheilu/pekka.lindvall/syotesyksy.htm
StantheMan
16.07.2007, 07.52
...otan yhteyttä ja kutsun sinut maantiepyöräilystä kiinostuneen lenkille 18-19.08. Syötteelle. Teillä siellä Kuopiossa on vissiin lenkeillä n. 30km:n keskari joten tämä lenkki sopii teille mainiosti! Lue lisää...
http://personal.inet.fi/urheilu/pekka.lindvall/syotesyksy.htm
Kiitos kutsusta. Itseäni kyllä kiinnostaa, koska olen Oulusta kotoisin ja Oulun käynnit ovat olleet tosi vähässä viime vuosina. Tässä olisi yksi syy lisää lähteä Oulun reissulle ja vieläpä asiallinen sellainen.
Olin yhteydessä vakuutusyhtiööni pyöräkolari asian tiimoilta, ei ole jäänyt "Liquigas-tallin" kaverin nimi mieleen, mutta jos jollakulla on yhteystietoja niin laittisitko privana? Tai jos luet itse tätä laita sähköpostiin timo.thure(at)luukku.com
hannupulkkinen
17.07.2007, 09.09
Jossain kertoilivat semmoista, että vaseliiniä ei kannata käyttää, sillä se on niin paksua, että se tukkii ihohuokoset. Tosin ihoissakin on varmasti eroja.
Joo totta on. Tulee helposti finnejä arkoihin paikkoihin.
Vauvojen pyllyvoide olisi parempaa, mutta kun sitä ei tule ostettua ja vaseliinia on aina saatavilla niin sekin on parempaa kuin ei mitään ja varsinkin sadelenkeillä pitää jotain rasvaa olla tai muuten tulee hiertymiä.
apartanen
17.07.2007, 19.30
Joo totta on. Tulee helposti finnejä arkoihin paikkoihin.
Vauvojen pyllyvoide olisi parempaa, mutta kun sitä ei tule ostettua ja vaseliinia on aina saatavilla niin sekin on parempaa kuin ei mitään ja varsinkin sadelenkeillä pitää jotain rasvaa olla tai muuten tulee hiertymiä.
Ihan tarkoitukseen tarkoitettu rasvakaan ei ole hirmukallista, itse olen käyttänyt tällaista http://www.probikekit.com/display.php?code=A8109 ja on ajanut asiansa ihan hyvin. Ja kuivalla kelillä ei välttämättä tarvitse ollenkaan.
StantheMan
17.07.2007, 20.20
Ihan tarkoitukseen tarkoitettu rasvakaan ei ole hirmukallista, itse olen käyttänyt tällaista http://www.probikekit.com/display.php?code=A8109 ja on ajanut asiansa ihan hyvin. Ja kuivalla kelillä ei välttämättä tarvitse ollenkaan.
Tarkoittaako tämä, että jos ei ole "vatsa löysällä", niin pärjää ilmankin? :rolleyes: Ja APartanenkin yrittää suunnistaa porukkalenkeille. Ei ole näkynyt pitkään aikaan. :seko:
Minä olen laittanut pitkille lenkeille etukäteen apteekista saatavaa valkovaseliinia tuohon kulkusten taakse ja jos joskus on tullut joku hiertymä, niin siihen on pesun jälkeen auttanut tosi hyvin Bebanthen(vai miten se kirjoitetaan, kuiteskin se vauvojen pyllyrasva). Seuraavana aamuna paikat ok kunnossa.
Hiertymiin auttaisi varmaan toi brasilialainen vahaus koko alueelle, mutta...:eek:
apartanen
17.07.2007, 23.18
Tarkoittaako tämä, että jos ei ole "vatsa löysällä", niin pärjää ilmankin? :rolleyes: Ja APartanenkin yrittää suunnistaa porukkalenkeille. Ei ole näkynyt pitkään aikaan. :seko:
Valitettavasti ei ole kerinnyt millään, kun on kaikenmaailman tekosyitä, työt ja kesäjuhlat jne. Muutenkin ollut ajot aika vähissä em. syistä johtuen. Jos sunnuntaina kykenisi mukaan... saa nähdä.
StantheMan
18.07.2007, 14.41
Tänään klo 18.00 säävarauksella erittäin kevyt porukkalenkki. Huomenna pitää sateessa ajaa 40 km täyttä, joten relax.
StantheMan
18.07.2007, 20.40
Tänään Jälä. Kolme ajajaa. Pientä sadetta loppupuoliskolla. Nuorison edustajat olivat virkeässä ajokunnossa, joten hyvä lenkki. 25 km/h noin. :)
StantheMan
19.07.2007, 20.57
Tänä iltana 40 km aika-ajossa vain kaksi täyden matkan ajajaa. Itsellä kävi huono tuuri. "Elämäni ajo" ja satula putki meni poikki ( ei ihan irti poikki mutta melkein). Paino käsillä koko viimeinen 20-kilometrinen ja samalla vaihteella takapuoli kevyesti satulan kärjessä. Harmitti ja pelotti. Jäin vain n. minuutin ennätyksestä. Kova tuuli mutta ei sadetta juurikaan.
StantheMan
20.07.2007, 20.52
Pitää vähän Puijon pyöräpistettä kehua. Irroittaessani melkein katkennutta hiilikuitutolppaa sain sen sentin nousemaan ja sitten lopullisesti katkesi. Siihen olisi minun taidoilla jäänyt, kun tyngästä ei juuri millään pihdeillä ym. kiinni saanut. Vaikka jostain luinkin, että hiilikuitutolppa ei jumitu, ei tämä kuitenkaan mihinkään liikahtanut. Pyöräpisteen "pojat" saivat sen irti muutamassa tunnissa kohtuuhinnalla. Viikonloppu pelastettu. :D http://www.clicksmilies.com/s1106/spezial/Fool/appl.gif
Sääennustajien mukaan Sunnuntaina voi olla mukava keli. Startataan Rastaantien Teboililta klo 10.
Pasi
www.kuopys.fi
StantheMan
22.07.2007, 14.51
Ja Vehmeri kierrettiin. 8 ajajaa ja lossilla kahvit. Normaali 30 km/h ja 102 km noin.
StantheMan
23.07.2007, 19.16
Lähden huomenaamulla klo 6.00 ajamaan pyörällä Ouluun (~300km), joten minua ei taida pariin viikkoon täällä näkyä.:o Vaikka yhden päivän aikana yritän perille asti. Ensi viikon viikkotempoon yritän yksityiskoneella päästä käymään. :)
apartanen
28.07.2007, 20.12
Onkos huomenna kukaan lähdössä? Ja onko ollut suunnitelmia mahdollisesta reitistä? Foreca ainakin lupailee tänne päin ihan kohtuu keliä aamuksi, sitten iltapäivällä alkanee satelemaan.
StantheMan
29.07.2007, 16.32
Päivän lenkki: Suonenjoki-Karttulan tie ja Kurkimäki = 133 km noin 31 km/h. 9 ajajaa. Reipas ja hyvä lenkki.
Minäkin satuin Teboilille mutta muutaman tunnin myöhässä.:D
apartanen
29.07.2007, 21.20
Päivän lenkki: Suonenjoki-Karttulan tie ja Kurkimäki = 133 km noin 31 km/h. 8½ ajajaa. Reipas ja hyvä lenkki.
Minulla meni lenkki muuten hyvin, mutta 100 kohdalla sippasin. Jorma helppasi, pääsin kotiin melkein. Lopussa nimittäin vähän jalat kramppasi ja Viihdekartanon mäkeen hajosi takavaihtaja ja ketjut, tai siis toisessa järjestyksessä. Erittäin kiinteää mallia oleva korvake on nyt ihan tuhannen solmussa. Huomenna mentävä pyöräpisteeseen tai vastaavaan arvioituttamaan kärsiikö sitä oikaista... Tuohon asti oli kyllä hauskaa.
hannibaali
29.07.2007, 21.29
Eihän kellään sattus löytymään ylimääräisiä puoli-ilmaisia tuubeja:D
Voisin tuon retron valjastaa ajokuntoon ja tulla huonojen juttujen kanssa pilaamaan teidän lenkit:p
Mahtava tarjous, eikö?
apartanen
29.07.2007, 22.54
Eihän kellään sattus löytymään ylimääräisiä puoli-ilmaisia tuubeja:D
Voisin tuon retron valjastaa ajokuntoon ja tulla huonojen juttujen kanssa pilaamaan teidän lenkit:p
Mahtava tarjous, eikö?
Tuli tarjouksista mieleen... oli silloin Vehmerissä puhetta siitä maastoajoon tutustumisesta... vieläkö tarjous on voimassa?
Tuubeista mulla ei ole hajuakaan :p
hannibaali
30.07.2007, 09.32
Tuli tarjouksista mieleen... oli silloin Vehmerissä puhetta siitä maastoajoon tutustumisesta... vieläkö tarjous on voimassa?
Tuubeista mulla ei ole hajuakaan :p
No tarjous voimassa edelleen!
Veikkaan että menis ensviikon puolelle, häät painaa niskaan lauantaille:eek:
StantheMan
31.07.2007, 16.59
Minulla meni lenkki muuten hyvin, mutta 100 kohdalla sippasin. Jorma helppasi, pääsin kotiin melkein. Lopussa nimittäin vähän jalat kramppasi
Ensi kerraksi muuta vähän ajotapaasi. Viimeksi oli aika vauhdikas "äijäporukka", joten ei sinne keulaan tarvitse ollenkaan mennä, vaan parempi lymytä terassilla eli takajoukoissa; jää loppuun vähän enemmän energiaa. Lisäksi ota enemmän evästä ja juomaa mukaan ja aloita syöminen aika aikaisin. Olet näillä porukkalenkeillä samassa tilanteessa, kuin minä viime vuonna - noutaja tuli aina loppupuolella. Nyt jää jopa voimia varastoon. :rolleyes: Ja vauhtia saa pyytää hiljemmaksi, jos siltä tuntuu.
apartanen
31.07.2007, 17.05
Ensi kerraksi muuta vähän ajotapaasi. Viimeksi oli aika vauhdikas "äijäporukka", joten ei sinne keulaan tarvitse ollenkaan mennä, vaan parempi lymytä terassilla eli takajoukoissa; jää loppuun vähän enemmän energiaa. Lisäksi ota enemmän evästä ja juomaa mukaan ja aloita syöminen aika aikaisin. Olet näillä porukkalenkeillä samassa tilanteessa, kuin minä viime vuonna - noutaja tuli aina loppupuolella. Nyt jää jopa voimia varastoon. :rolleyes: Ja vauhtia saa pyytää hiljemmaksi, jos siltä tuntuu.
Hyviä neuvoja... tosiaan syöminen on ollut ongelmana. Siihen tulee korjaus ehdottomasti ja pitänee malttaa lymyillä takaporukassa. Mutta että pyytäisin vauhtia hiljaisemmaksi? :eek::D
hannibaali
02.08.2007, 15.36
StantheMan (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?u=24015) bongattu tännään kolmisopentiellä, ku autoilin sua vastaan:o
StantheMan
02.08.2007, 16.24
StantheMan (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?u=24015) bongattu tännään kolmisopentiellä, ku autoilin sua vastaan:o
Taidan muutenkin jo liian kuuluisa, kun tuntemattomat ihmiset (miehet:o ) tulevat pyöräreissuillani juttelemaan niinkuin tuntisivat minut jo ennestään. Pitää muuttaa kampausta. :D Tulehan tänään tempoilemaan. klo 19.00 taas "lähtö".
Onko se lähtö tänään muuten mistä?
StantheMan
02.08.2007, 16.49
Onko se lähtö tänään muuten mistä?
Eiköhän Amphion, jos ei siirry jostain syystä vastatuulen takia toiseen päähän vanhaa viitosta.
StantheMan
02.08.2007, 20.50
12 km tempossa oli porukkaa reilusti. Reilu oli vastatuulikin. Koville otti. Aika kolme minuuttia normaalia hitaampi.
Kartalta voi hakea retkeily- yms. paikkoja ja tulostus onnistuu. Ks. linkki:
http://www.infokartta.fi/psavo/
- Ändi
StantheMan
08.08.2007, 13.58
Tänään klo 18.00 keskiviikkolenkki. Puruvesi-ajoon lähdöstä pitäisi sopia, jos sinne lähtijöitä tänään lenkille ilmaantuu. Soitellaan ja meilaillaan muuten. Näillä näkymin kaksi autoa lähdössä (ainakin). Lähteä pitää varmaan 7.00 tai vähän enemmin.
StantheMan
08.08.2007, 20.22
Vehmasmäki kolmen ajajan voimin tänään keskiviikkona. Vauhtia oli nyt vähän reipppaammin eli 27 km/h. Lauantain Puruvesi-keikkakin on suurinpiirtein sovittu. Minun kyytiin kaksi ja Timon yksi. Kuopiosta lähtee siis viisi kuskia. Muutama tullee vielä paikalle omia teitään. Mukaan mahtuu vielä!
hannupulkkinen
09.08.2007, 11.44
Kuka kuopiolainen ajaa Lampren paidassa?
StantheMan
09.08.2007, 13.42
Kuka kuopiolainen ajaa Lampren paidassa?
En tunnusta, enkä itse ole ketään ko. tiimin paidassa tavannut / nähnyt näissä maisemissa.
hannupulkkinen
09.08.2007, 14.05
On tullut kahdesti vastaan. Eilen kun tulin töistä ja tänään kun menein töihin. Urheilijan näköinen.
StantheMan
09.08.2007, 15.14
On tullut kahdesti vastaan. Eilen kun tulin töistä ja tänään kun menein töihin. Urheilijan näköinen.
Siksi en tunnekaan! :o
StantheMan
12.08.2007, 14.42
Tänään sunnuntailenkkinä kevyt, palauttava Peloniemi-Laajalahti (tms.) = 105 km / 30 km/h. Kahdeksan ajajaa.
StantheMan
15.08.2007, 14.19
Tänään tarjolla klo 18.00 kevyt porukkalenkki. Eilinen kaatosade on onneksi keuhkoista poistunut, joten ajamaan vaan. :)
StantheMan
15.08.2007, 19.48
Reipashenkinen lenkki tehtiin -Jälä. "Uusia" maastopyöräherrasmiehiä hienoilla maantiepyörillään ilmestyi kaksi. Kiitos herroille juttuseurasta.
StantheMan
16.08.2007, 09.50
Tänään ja jatkossa tempo klo 18.00.
StantheMan
19.08.2007, 13.58
Tänään sunnuntailenkkinä oli länsiranta. Kolmeayhtä reippailtiin seitsemän miehen voimin. Puuskittainen tuuli haittasi peesaamista. Pitänee palkata tukevampia vetomiehiä.
StantheMan
22.08.2007, 20.41
Keskiviikon lenkillä oli kaksi ajajaa. Hidas ja rauhallinen Jälä ajettiin. 23 km/h ja 40 km.
StantheMan
26.08.2007, 13.04
Tänään kuus ja uus pyörä. Itse palasin alkumatkasta jo takaisin, aikaa kun enempää tälle päivää myönnetty pyöräilyyn.
StantheMan
29.08.2007, 20.03
Keskiviikon lenkillä yksi ajaja eli minä. Jälä 40 km. Osan matkaa ei edes satanut.:)
Huomenna Kurkimäen tempo 18.00. Viimeksi oli vain kaksi kisaajaa. Toivottavasti huomenna enemmän. Kiirettä pitää itselläkin päästä ajoissa paikalle - reissupäivä.
StantheMan
30.08.2007, 20.05
Kurkimäen tempo ajettiin hyisissä olosuhteissa. Rae-/vesisade kiihdytti vauhtia puolen välin jälkeen. Ajajia noin seitsemän veljestä.
StantheMan
02.09.2007, 13.06
Tänään pikku-Räimä. 4 + 1 ajajaa. Satoi vain loppumatkan Toivalasta.
StantheMan
05.09.2007, 16.37
Tänään klo 18.00 Teboil.
9.9. Sonkajärvellä 10km tempoajo klo 15.00 (avoin aluemestaruuskilpailu). Onko ketään lähdössä? Itse seurailen säätietoja. Ilmoittautua pitää 7.9. mennessä Kalervo Sirviölle. 044-071 1141. Ilmoitus asiasta on ollut muutamaan kertaan Savon Sanomissa.
StantheMan
05.09.2007, 20.16
Tänään oli yllättäen 6 ajajaa (ennätys). Osa oli kyllä tullut apteekin kautta, kun aika paljon virtaa löytyi. :rolleyes:
StantheMan
07.09.2007, 15.12
9.9. Sonkajärvellä 10km tempoajo klo 15.00 (avoin aluemestaruuskilpailu). Onko ketään lähdössä? Itse seurailen säätietoja. Ilmoittautua pitää 7.9. mennessä Kalervo Sirviölle. 044-071 1141. Ilmoitus asiasta on ollut muutamaan kertaan Savon Sanomissa.
Sonkajärvelle lähdössä Minä ja Timppa. Meidän mukaan mahtunee vielä?
StantheMan
09.09.2007, 18.47
Sonkajärvellä oli puolisen kymmentä ajajaa Kuopiosta. Menestystä tuli, vaikka kisailu ei niin vakavahenkistä ollutkaan. :)
Riitti porukkaa myöskin yhteislenkille 8+2+1 ajajaa - ajettiin Kasurila - Räimä - Kumpusaari - ja Rissalan kautta kotiin. Vauhtia oli välillä "entiseen malliin"! :rolleyes: Matkaa tuli n.80km ja keskinopeus 32km/h.
StantheMan
12.09.2007, 10.42
Tänään en kykene osallistumaan keskiviikkolenkille, mutta "aikuiset" miehet osaavat varmaan ajaa (liian) lujaa itsekin. ;) Huomenna viimeinen viikkotempo klo 18.00. Lähtöpaikka lienee samoilla "nurkilla" kuin ennenkin, jos ei muuta kukaan ilmoita.:seko:
StantheMan
13.09.2007, 20.17
Tempo ajettu kylmässä ja tuulisessa (kai myötä) säässä. Ajajia noin kahdeksan. En meinannut ajoissa paikalle ehtiä. Lämmittely jäi tekemättä ja sen huomasi ensimmäisessä mäessä. Läpiajoksi meni.
StantheMan
16.09.2007, 13.03
Yksinpuhelun lisäksi siirryin yksinajeluun. Tänä sunnuntain lenkkinä oli käynti Kiri-tuvalla kahvilla. Lossintie oli saanut kauan odotetun asfaltin. Olipa hieno ajaa. Pyörätiellä oli vielä pari sorapätkää. Kiri-tupa oli tänään viimeistä päivää auki tälle kesälle. Alussa kepeää sadetta Hiltulanlahteen saakka. Sitten jopa auringon paistetta. Niin, ajajia oli siis yksi. :)
StantheMan
23.09.2007, 14.05
Vehmeri tänään. Alussa kahdeksan ajajaa ja suurin osa tuli perillekin asti. Vauhti siinä 29 km/h (= sopiva). Sää hieno, vaikka tuulinen.
StantheMan
25.09.2007, 17.57
Keskiviikkona sää suosii yhteislenkkiä. Aika sama 18.00. Tuskin vielä parin tunnin lenkillä pimeä yllättää. Siirtymistä klo 17.00 ja poluille voisi harkita. Katsotaan minkälainen keli ensi viikolla on ja ollaanko vielä hengissä.
StantheMan
26.09.2007, 21.02
Tänään oli kaksi ajajaa ja Jälän lenkki ajettiin. Sade yllätti yllättäen. Viikon päästä klo 17.00. Kuivalla kelillä maantielenkki ja märällä "maasto".
hannupulkkinen
26.09.2007, 22.06
StantheMan
Kyllä tultiin. Ajateltiin kaverin kanssa nimmarit pyytää, mutta ei ehditty. :rolleyes:
Ei voi tuolla miljoonakilometrissä kommentoida. Voivat suuttua. Lahjahevosen hampaita ei pidä katsoa ja hyvä asu sen on. En ole varmaan ennen ajanut syyskuussa lyhyissä irtolahkeiden ja hihojen kanssa. Ei tullut kylmä, mutta teille taisi tulla kuuma;)
StantheMan
27.09.2007, 21.28
StantheMan
Ei voi tuolla miljoonakilometrissä kommentoida. Voivat suuttua. Lahjahevosen hampaita ei pidä katsoa ja hyvä asu sen on. En ole varmaan ennen ajanut syyskuussa lyhyissä irtolahkeiden ja hihojen kanssa. Ei tullut kylmä, mutta teille taisi tulla kuuma;)
Lämmin tuli kyllä, mutta sadetta tuli välillä reippaasti, että lyhyillä olisi tullut kylmä. Syksy on hankalaa aikaa. Mielummin valitsen "liian" lämpimät vaatteet, kuin kylmettymisen. Keväällä tuli liian keveissä ajettua; vieläkin viluttaa!
StantheMan
30.09.2007, 13.33
Vajaa kahdeksankympin lenkki tänään. Savulahti ja alussa kahdeksan ajajaa. Keskinopeus noin 28. Sumuinen ja kostea keli.
StantheMan
02.10.2007, 21.24
Huomenna keskiviikon lenkki jo kello 17.00. Koska kuivaa näyttää säätiedot, niin ajetaan vielä maantietä.
StantheMan
03.10.2007, 18.45
Keskiviikon lenkkinä ajettiin Uuhimäki. Kahteen mieheen. Kiitokset vetomiehelle! Hyvä keli, mitä nyt vähän lehtiä pyöräteillä.
Punainen Pilvi
03.10.2007, 19.11
Paatko Stan privana tai txtviestinä puh.numerosi, hukkasin puhelimeni - tai oikeastaan kynsin sen peltoon:). Eihän sitä tiedä jos tässä niille nurkille eksyy joku päivä.
Numerot nyt hukassa
StantheMan
03.10.2007, 20.08
Paatko Stan privana tai txtviestinä puh.numerosi, hukkasin puhelimeni - tai oikeastaan kynsin sen peltoon:). Eihän sitä tiedä jos tässä niille nurkille eksyy joku päivä.
Numerot nyt hukassa
Laitan. Päivystän pelosta jäykkänä. :rolleyes:
StantheMan
07.10.2007, 12.43
Tänään 60 km eli Vehmasmäki ja Ritisenlahti. Ajajia alussa kolme ja matkalla lisäännyttiin yhdellä. Keskinopeus siinä 26 km/h. Hyvä keli, vaikka lopussa rupesi sadetta tihkuttamaan.
StantheMan
09.10.2007, 21.29
Huomenna keskiviikkona en ole ajamassa, enkä myöskään viikon päästä. Menoja. Sotahan ei yhtä miestä kaipaa. Keskiviikon lenkit tulevat kuitenkin jatkumaan kelistä riippuen maanteillä tai poluilla klo 17.00. Sunnuntaina edelleen klo 10.00 lähtö voimassa. Lumen tullessa siirryttäneen paksumpiin renkaisiin.
StantheMan
13.10.2007, 21.57
Sunnuntaina edelleen klo 10.00 lähtö voimassa. Lumen tullessa siirryttäneen paksumpiin renkaisiin.
Kevyen lumisateen sattuessa siis maantietä. Ainakin minä huomenna.
StantheMan
14.10.2007, 12.27
Ajajia oli tänään kolme. Jälä ja Uuhimäki (50 km) kierrettiin hyvässä säässä ja kuivin tein. Toivalan Esson alikäytävä on veden vallassa, joten siellä kannattaa olla varovainen varsinkin, jos se jäätyy.
StantheMan
20.10.2007, 15.06
Huomenna jatketaan hieman kevennettyä maantielenkkeilyä klo 10.00. Myös tehyläiset tervetulleita!
Pahus, pitäs joskus ilmotella lenkeistään ennakkoon niin ei tarttis ittekseen ajella. Viimeviikkoina olen tehny maasturilenkkejä lähinnä puruilla ja pyöräteillä, ja seuraan sopis hyvin. Huomenna mennään mökille joten "kiitos ei maantielle".
StantheMan
21.10.2007, 12.09
Pahus, pitäs joskus ilmotella lenkeistään ennakkoon niin ei tarttis ittekseen ajella. Viimeviikkoina olen tehny maasturilenkkejä lähinnä puruilla ja pyöräteillä, ja seuraan sopis hyvin. Huomenna mennään mökille joten "kiitos ei maantielle".
Ilmoita vain. Itse on oikein hyviä maastopyörälenkkejä vielä tiedä, niin olisi mukava tekijämiehen opastukseen pari kertaa päästä.
StantheMan
21.10.2007, 12.11
Tänään oli ajajia kolme. Vähän pidennetty Jälä ajettiin, 50 km. Vauhti oli ppp.
B-ryhmä starttasi teknisten ongelmien vuoksi vasta puolen päivän jälkeen. Ajoimme rapiat 67 n. 29 keskarilla. Ryhmä pysyi yhte(nä)isenä loppuun saakka, eikä turhia irtiottoja ollut, kiitokset vetomiehelle:D
StantheMan
23.10.2007, 18.54
Huomenna menen Puijon mäkeä tahkoamaan klo 17.00. Normaalia lenkkiä ei ehdi ennen pimeää ajamaan, joten hiki otetaan lyhyemmässä ajassa. Väline ja tyyli vapaa.
kon-ciocc
23.10.2007, 19.13
Sunnuntaisin Siilinjärven Pataskilla klo. 11.00 maasto-ajelua, leppoisaa mutta hauskaa! Tulkaa porukalla mukaan, StantheMan 'etunenässä'! Jonttaxtr on houkutellut sinne Puijolle mutta kun täällä on 'hieman' iisimmät ajouraprofiilit niin ei ole tullut siellä vierailtua. Tekniikka kun ei oikein piisaa niihin kuvioihin!
Ajattelin et olis hauskempi teidänkin ajella poluilla, kuin puruilla ja pyöräteillä. Mukaan mahtuu ja ajellaanhan me joskus kesällä teidän maantieporukoissa. Joten vuoroin vieraissa! ;)
StantheMan
23.10.2007, 19.57
Kiitos kutsusta. Ajelen ensin maantiekauden loppuun sunnuntaisin, niin pitkään kuin kelejä riittää. Viikolla harjoittelen "maastopyöräilyä". Sitten kun kelit ovat liian huonot maantielle, niin voin hyvinkin tulla Siilinjärvelle ajelemaan maastopyörällä sunnuntaisin, ainakin silloin tällöin. Silloinkaan en kyllä etunenässä ajele vaan perinteiseen tapaani takajoukoissa ja hyvässä tuulensuojassa.
StantheMan
24.10.2007, 17.57
Keskiviikon Puijon nousijoita oli kaksi. Nousuja saatiin aikaiseksi viisi yhteensä. Aikaa tärväytyi noin puoli tuntia hitaammalta, kolmen kerran ajaneelta.
StantheMan
27.10.2007, 17.37
Huomenna maantietä klo 10.00 huomioiden kellon muutos. Sen verran pitäisi ajella, että saan 6 000 km täyteen. :rolleyes:
StantheMan
28.10.2007, 13.51
Tänään kolme ajajaa ja lossi ja Ritisenlahden kierros, noin 60 km.
StantheMan
31.10.2007, 08.35
Huomenna menen Puijon mäkeä tahkoamaan klo 17.00. Normaalia lenkkiä ei ehdi ennen pimeää ajamaan, joten hiki otetaan lyhyemmässä ajassa. Väline ja tyyli vapaa.
Tänään tämä tarjous ei ole voimassa. Muuten kyllä tulevina keskiviikkoina. :)
StantheMan
04.11.2007, 12.52
Tänään ajajia oli kolme ja maantietä kiidettiin Kurkimäen lenkki, noin 65 km.
StantheMan
10.11.2007, 12.28
Huomenna ajellaan sitten muilla välineillä, kuin maantiepyörällä. Mutta jatketaan normaaliin malliin sunnuntairetkeilyä klo 10.00.
StantheMan
11.11.2007, 12.01
Tänään oli ajajia kaksi. Noin tuntiin tahkottiin Päivärannan ja Julkulan lenkki.
StantheMan
13.11.2007, 23.05
Keskiviikkona klo 17.00 kevyttä ajelua tunti...pari. Lähtö entiseen malliin Teboililta.
StantheMan
16.11.2007, 16.43
Kuopion Pyöräilyseuran syyskokous ensi keskiviikkona 18.00 Kuopio-hallin kokoustilassa. Kahvitarjoilu ym. Tänne sitten kertomaan vinkkejä ja ottamaan kantaa ensi kesän toimintaan. Tervetuloa jäsenet ja muutkin asiasta kiinnostuneet. Jos ette tule sinne, minä tulen teille!
Syyskokous (http://kuopys.fi/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=13&cntnt01origid=51&cntnt01returnid=60)
apartanen
17.11.2007, 02.17
Ohjelmaan oli merkitty seuran paidat... mitäs tämä pitää sisällään? Mahdollisesti uutta designiä vai mitä?
Ja pakkohan tuonne on tulla, kun on kerran cyclocross(eja) esillä. Juuri sellainen laite polttelee itseäni pahasti.
StantheMan
17.11.2007, 09.08
Ohjelmaan oli merkitty seuran paidat... mitäs tämä pitää sisällään? Mahdollisesti uutta designiä vai mitä?
Ja pakkohan tuonne on tulla, kun on kerran cyclocross(eja) esillä. Juuri sellainen laite polttelee itseäni pahasti.
Seuralla on oma paita, mutta ns. painos on loppunut. Niitä pitäisi tilata / teettää lisää. Halukkuutta omaan paitaan kysellään kokouksessa ja myös sitä, että tilataanko paidan lisäksi / tilalle jonkinlainen irtohihallinen tuulipusero tms.
StantheMan
18.11.2007, 12.09
Tänään porukkalenkillä ei ollut tungosta. Kävin ajamassa vajaan parin tunnin lenkin Neulaniemen, Neulamäen ja Särkiniemen poluilla ja teillä. Keli on hyvä.
StantheMan
24.11.2007, 20.28
Huomenna kymmeneltä ajellaan edelleen noin parituntinen ja nastoilla.
Nimim. "tosiystävää vailla" -ettei tarvitsisi ihan yksikseen yhteislenkkiä ajella!
StantheMan
25.11.2007, 12.48
Tosiystäviä löytyi kaksi. Yksi nastaton. Julkula ympäri ja sitten nastalliset Petosen polkuja, noin pari tuntia yhteensä. Ensi sunnuntaina ei ole sitten lenkkiä. Tiedoksi jo nyt.
StantheMan
28.11.2007, 14.30
Tänään klo 17.00 Teboililta. Luultavasti tunnin pyrähdys pyöräteillä ja poluilla, noin, tai sitten 3-4 kertaa Puijon mäkeä ylösalas tavoitteena.
StantheMan
28.11.2007, 18.13
Tänään klo 17.00 Teboililta. Luultavasti tunnin pyrähdys pyöräteillä ja poluilla, noin, tai sitten 3-4 kertaa Puijon mäkeä ylösalas tavoitteena.
Kolme kertaa Puijon pyörittelin. Ylösmeno oli helpohkoa, mutta alastulo liukkaalla 50-60 km/h vähän jännitti.
StantheMan
29.11.2007, 20.21
Sunnuntai- / lauantaiajeluseuraa kaipaavat seurannevat Kuopijon ilmasto -herrojen suunnitelmia viikonlopun ajoista. "Maantiepuolen" ajoa ei sunnuntaina luultavasti ole, koska kolmesta normaalisti mukana olevista kuskista kaksi on jo poissa kuvioista.
StantheMan
04.12.2007, 20.32
Ajattelin ajaa klo 10.00 lenkkejä torstaina, perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina. Mukaan pääsee Teboililta. Muutkin ajat käy, paitsi sunnuntaina. Huomenna keskiviikon lenkille en ehdi.
StantheMan
06.12.2007, 12.46
Itsenäisyyspäivän kahvit juotiin Vuorelan Teboililla. Ajajia kaksi ja keli kostea. Ajoaika vajaa pari tuntia. Huomenna uudestaan, sama aika ja paikka.
StantheMan
07.12.2007, 13.20
Tänään ajelin Kolmisoppi-Jynkänvuori-Lehtoniemi -välillä pari tuntia. Kahvit join Hulkon grillillä. Huomenna 10.00 uusi lenkki, joten mukaan vain.
StantheMan
08.12.2007, 12.59
Tänään ajettiin kahteen mieheen pari tuntia pyöräteitä. Kahvit Niiralan Shellillä. Märkä keli.
StantheMan
09.12.2007, 13.37
Sunnuntain lenkki 3 mieheen Julkulan kierros ja sitten kahvit Takka-baarissa. Nyt oli reipas vauhti talviajeluksi. Aurinko paistoi ja kuivahko keli.
Aurinko paistoi ja kuivahko keli.
Täh????
StantheMan
09.12.2007, 19.49
Näin meillä Kuopiossa :)! Eikö teillä Siilissä?
StantheMan
11.12.2007, 12.14
Keskiviikon lenkille en ehdi, joten sunnuntaina jatketaan pyrintöjä.
StantheMan
14.12.2007, 22.35
Huomenna lauantaina klo 16.00 pari tuntia kevyttä ajelua / Puijoa ylös alas; ja sunnuntaina normaali sunnuntailenkki klo 10.00 Lähtöpaikka sama: Teboil.
StantheMan
16.12.2007, 12.48
Tänään sunnuntaina kahteen mieheen Kolmisoppi ja sitten kahvit Takka-baarissa. Pari tuntia aikaa vierähti minulta. Tästä ei keli parane. :)
StantheMan
18.12.2007, 10.05
Huomenna keskiviikkona voisi viritellä ajoa kello kuudeksi (18.00) Teboililta. Tervetuloa! Pyörä on vähän remontissa, joten pienellä varauksella kuitenkin. Uuden Bianchin omistajakin voi tulla. Illallahan on jo niin pimeää, että silläkin pyörällä voi ajella julkisesti. :rolleyes:
StantheMan
19.12.2007, 19.38
Keskiviikkolenkkinä Kelloniemi-Itkoniemi -retkeilyä. Itkoniemen rannan kivikkopolku on pimeässä aika haastava. :cool:
Niinpä niin...Bianchi on päivitetty Ultregan STi:llä ja takavaihtajalla ja kiekotkin vaihdettu ! Ei ole vielä SL HoC:n tasolla ,mutta toimii hyvin - olisi pitänyt hankkia CC -pyörä jo vuosia sitten. Huomenna aamusta ajamaan - onko sunnuntaina yhteislenkki ?- Voisi ajaa ihan päivän valossa!:)
StantheMan
21.12.2007, 21.05
Huomenna en aamusta pääse. Vasta siinä 16-17 aikaan. Sunnuntaina on kympin lenkki. Siellä sitten ajetaan hitaasti.;) Viikolla ajetaan myös.
StantheMan
23.12.2007, 13.26
Sunnuntain lenkillä kolme ajajaa. Reittinä Julkulan kierroksen kautta Takka-baariin kahville. Vähän yli 40 km ja vajaa kolme tuntia.
StantheMan
23.12.2007, 19.57
http://www.leelikesbikes.com/wp-content/120205santa2.jpg
Rauhallista joulua ja reipasta uutta vuotta!
T: J.
StantheMan
24.12.2007, 21.52
Huomenna 25.12. ajot klo 14.00 ja sitten 26.12. klo 10.00. Muutkin ajat käy, mutta huomenaamulla satanee vettä, joten odotellaan iltapäivää.
hannibaali
24.12.2007, 23.38
Etukiekosta uupuu pieni palanen, sitten olen mukana! Ajelette siis maastureilla? mikä on lenkkien pituus? Missä päin kpo:ta?
StantheMan
25.12.2007, 09.05
Minä maasturilla. "Pojat" ajavat ns. XC-pyörällä tms. Jos olen yksin, ajan vähän polkujakin. Ja, jos näitä muita mukana on, niin lähinnä ajellaan pyöräteitä ja ei-pääteitä. Kaukana pariin tuntiin ei ehditä käymään. Vauhti on kevyttä, noin 15-20 km/h "matka-ajossa".
Olen ajellut yksin cyclocrossarilla nämä pyhät - lähes kesäiset lenkit on sulilla teillä pystynyt pyörittelemään - tosin märkää on. Huomenna voi olla, että huilailen,joten en tule yhteislenkille. Pojat siirtykää cc-pyöriin ;) Hyvää Joulun jatkoa vaan kaikille!
StantheMan
26.12.2007, 13.07
Tapanin ajoissa kaksi ajajaa. Teboil-Päiväranta-Petonen-Keskusta mutkineen 40 km, noin. Keskinopeus 18 km/h ja itsellä keskisyke 115. Keli kelju ja tuuli kova.
StantheMan
28.12.2007, 15.09
Sunnuntaina klo 10.00 ja aattona samoin klo 10.00 on tarkoitus yhteislenkkeillä - tiedoksi.
hannibaali
29.12.2007, 15.46
Onko ensviikon lopulla lenkkejä?
Alkas olla fillari kasassa, joten ajamaan pääsis. Vasta käyny petonen/levänen akselilla aiheuttamassa pahennusta;)
Ei tietoa missä olis vaaka, jolla vois pyörän punnita?
StantheMan
29.12.2007, 19.38
Onko ensviikon lopulla lenkkejä?
Ei tietoa missä olis vaaka, jolla vois pyörän punnita?
Mulla on ns. kalavaaka, joka ei paljoa painoa näytä, ainakaan omalle pyörälleni. Huomenna sunnuntaina on normaali 10.00 lenkki ja aattona myös, mutta varmaan ehkä vähän myöhemmin, jos täytyy "siinä" kaupassa vielä jonkun käydä, jos se aattona vielä auki on. Aaton lenkiksi jo sovittiin Kurkimäki hiekkatietä pitkin ja huomenna olisi suuntana pohjoinen, kai. Nämä lenkit enemmänkin matka-ajoja, ei lujaa mutta teitä pitkin kuitenkin.
hannibaali
29.12.2007, 21.33
Mulla on ns. kalavaaka, joka ei paljoa painoa näytä, ainakaan omalle pyörälleni. Huomenna sunnuntaina on normaali 10.00 lenkki ja aattona myös, mutta varmaan ehkä vähän myöhemmin, jos täytyy "siinä" kaupassa vielä jonkun käydä, jos se aattona vielä auki on. Aaton lenkiksi jo sovittiin Kurkimäki hiekkatietä pitkin ja huomenna olisi suuntana pohjoinen, kai. Nämä lenkit enemmänkin matka-ajoja, ei lujaa mutta teitä pitkin kuitenkin.
Mie häviän maalle taasen hiomenna, joten ensiviikolla vasta lenkeille mahdollisuus!
Pitäköhän miun pyörähtää siun ovella punnihtemassa tuo fisheri ensviikolla?
Antaako suunnilleen järkevän tuloksen(tai jos valehtelee, toivottavasti alaspäin:D)
StantheMan
29.12.2007, 21.39
Mie häviän maalle taasen hiomenna, joten ensiviikolla vasta lenkeille mahdollisuus!
Pitäköhän miun pyörähtää siun ovella punnihtemassa tuo fisheri ensviikolla?
Antaako suunnilleen järkevän tuloksen(tai jos valehtelee, toivottavasti alaspäin:D)
Joo, etsin sen laitteen. Riiputan siinä pyörää satulasta ja kyllä se aika hyviä "lukuja" on antanut. Maastopyörämallini virallinen paino pienemällä koolla on 10,5 kg myyjän mukaan ja minun suurempi kokoinen pyörä painaa vähän alle 12 kg, joten jonkinlaista suuntaa ainakin saa. Maantiepyörän paino se päätti noin yhdeksäksi kiloksi. Laitan yyveenä osoite- ja puhtietoja.
Kalavaaka näyttää aina liikaa.
StantheMan
29.12.2007, 21.46
Kalavaaka näyttää aina liikaa.
Niinhän se taitaa olla! Ja kyllä tuo ihmisen punnitsemiseenkin tarkoitettu vaaka tuntuu liikaa näyttävän!? :D
StantheMan
30.12.2007, 14.09
Sunnuntailenkillä käytiin kolmeen mieheen lentokentän kautta Kasurilassa kääntymässä. Kahvitauko oli Vuorelassa ja sitten Julkulan rantaa Volttikadun nurkilta keskustaan. Ensimmäinen pätkä (30 km) keskinopeus 24 km/h (max 49 km/h) ja keskisyke nousi maastopyörällä 129:ään. Kahvin jälkeen vähän lyhyempi matka ja keskinopeus 19 km/h. Kevyempää oli eli keskisyke 127. Siltakirissä (2 kpl) syke nousi jo lähelle 170. Tänään oli tällainen 55 km kierros. Muilla tuli pitempi reissu mutta tässä "virallinen" versio. Itsellä olikin vähän reipppaammin perässä ajaa ja sen sain mitä tilasin. :)
StantheMan
30.12.2007, 19.02
Aattolenkki 31.12.2007 klo. 10.00. Vielä.
Sunnuntailenkillä käytiin kolmeen mieheen lentokentän kautta Kasurilassa kääntymässä. Kahvitauko oli Vuorelassa ja sitten Julkulan rantaa Volttikadun nurkilta keskustaan. Ensimmäinen pätkä (30 km) keskinopeus 24 km/h (max 49 km/h) ja keskisyke nousi maastopyörällä 129:ään. Kahvin jälkeen vähän lyhyempi matka ja keskinopeus 19 km/h. Kevyempää oli eli keskisyke 127. Siltakirissä (2 kpl) syke nousi jo lähelle 170. Tänään oli tällainen 55 km kierros. Muilla tuli pitempi reissu mutta tässä "virallinen" versio. Itsellä olikin vähän reipppaammin perässä ajaa ja sen sain mitä tilasin. :)
Hyvä lenkki, me cc-pyörillä sinä mtb:llä - minulla keskisyke 134 - siirry cc:hen ! Tilauksesi toimi -nyt on ajettu riittäväsi joulukuussa - huomenna huilaan!:DHyvää vanhaa ja parempaa Uutta Vuotta! Celeste on tulevan vuoden väri!:rolleyes:
StantheMan
31.12.2007, 13.09
Tänään vuoden viimeinen lenkki 40 km kahteen mieheen - perinteinen Päivärannan ja Julkulan kierros + väli/-päätöskahvit Petosella herrasmiesmäisesti konjakilla. :)
StantheMan ,joka tänään ajetaan yhteislenkki ? HYvää TÄtä VUotta !:D
StantheMan
01.01.2008, 01.15
StantheMan ,joka tänään ajetaan yhteislenkki ? HYvää TÄtä VUotta !:D
Jos sinä Mehiläisestä tms. kotiin ehdit ajoissa? :rolleyes:
hannupulkkinen
01.01.2008, 10.59
Uusia Vuosia! Tietääkö kukaan onko Kuopiossa missään tykkilatua? Antikkalan tykittämisestä olen kuullut huhuja.
Uusia Vuosia! Tietääkö kukaan onko Kuopiossa missään tykkilatua? Antikkalan tykittämisestä olen kuullut huhuja.
Kuin myös. Viime yönä kuulemani perusteella tykittivät useammassakin paikassa, joten eiköhän niitä löydy:D
StantheMan
01.01.2008, 13.55
Uuden vuoden ensimmäinen yhteislenkki huomenna eli normaali keskiviikkolenkki klo 18.00. Lähtöpaikka perinteinen.
hannibaali
01.01.2008, 20.48
Eli rastaantien teebee?
StantheMan
01.01.2008, 21.03
Eli rastaantien teebee?
Kyllä. Keskimäärin ajelen keskiviikot yksin, mutta aina silloin tällöin joku hassu on mukaan tullut. Kevyt puolitoistatuntinen tavoitteena.
hannibaali
02.01.2008, 11.36
Ei pääse tännään ajamaan, reenaan pehmolelujen esittelyä tytölle:D
StantheMan
02.01.2008, 20.01
Inkilänmäki-Rahusenkangas-Päiväranta-Julkula. Tunti ja 40 minuuttia. 20 km. = keskiviikon lenkki. Pakkasta oli 10.
StantheMan
04.01.2008, 18.15
Kiitokset Hannibaalille "kevyestä" perjantailenkistä. Harvoin kaveri tulee "matkalle jätettyä" mutta oma koti kullan kallis ja lisäksi mansikka; muu maa mustikka. Varpaista meni loppu puoliskolla vähän tunto, muuten hyvä reissu. [Väinölänniemi-Likolahti-Päiväranta-Julkula -kierros, keskustasta 30 km noin).
Sunnuntaina 10.00 uudestaan....
hannibaali
04.01.2008, 21.22
Huh, olipa reissu!
Alkoi särkilahden kohdalla tuntumaan siltä, että minulla ei ole lainkaan varpaita/sormia. Oli suhteellisen pitkämatka pirttiin!
Mulle tuli kaiketi 50km, joka tuntuu nyt. Sykkeet aivan hirmuiset, joten jarrua pitää saada vauhtiin. Sunnutaista mie en lupaa vielä mitään, mutta ilo olisi tulla matkaan taas! Mäkiä on kuopiossa aivan liikaa/liian jyrkkiä:D
Mutta tienasimpa itselleni 7 olutta, matkani kesti yhteensä 3.5h. Tein uudenvuoden lupauksen, että jokaista lenkki puoltuntista kohtaan saan juoda 0.33cl oluen:)
hannupulkkinen
05.01.2008, 10.28
Kannattaa hommata lämmitettävät pohjalliset. Ei palele sen jälkeen. Kuopion Sportiasta saa tinkaamalla 130 hintaan pohjalliset ja akkusetin.
Ei ole suuri hinta siitä, että jalat pysyy lämpiminä.
StantheMan
05.01.2008, 10.38
On totta, että varpaat viimassa jäätyy. Pitänee vähän lyhyempää lenkkiä kylmimpinä aikoina ajaa. Kohta menen Ohlssonille pohjallisia tutkimaan. Laken talvikengät (maantiekengät) tuntuivat ensi käytön jälkeen aika lämpimiltä, mutta niiden pohjalliset ovat aika surkeat. Toiset talvikenkäni Shimanon goret ovat kyllä ihan syyskengät vain.
hannupulkkinen
05.01.2008, 11.01
Minä ajoin ensimäisen oikea talvilenkkini torstaina. -12
Nuo grillipohjalliset oli ja 2danger kengät ja päällä karvatassut. Ihan kuin kesällä olis ajanut.
Olen ollut liian pihi liian pitkään. Onko Ohlssonilla myös lämmitettäviä pohjallisia? Ostin sieltä lämmiettävät sukat, mutta ne eivät riitä jos on pakkasta.
Nyt pitäisi saada vielä lämmitettävät hanskat ja lantionlämmitin.;)
Mulla on Trekin kolmisormihanskat, jotka nousee hihan päälle. En oo tarvinnu lämmittimiä käsissä tarkenee hyvin yli (alle)-15:een. Merkki vaan on häppeellinen (B-luokan miehelle!)... mutta talavella ei kukkaan pimmeellä kahtele.
StantheMan
05.01.2008, 14.23
Ei löytynyt Ohlssonilta lämpöpohjallisia, ei sähköllä eikä ilman. Ennen oli. Pitänee entiset kengät ja saappaat käydä läpi, joskohan niissä jossain olisi paksut pohjalliset. Muutenkin tämä elämä on jo niin paljon akkuparistojen varassa, että jospa kenkien kanssa sentään ilman pärjäisi. :o
(C-luokan mies, joka ajaa Trekillä)
hannupulkkinen
05.01.2008, 16.11
että jospa kenkien kanssa sentään ilman pärjäisi. :o
(C-luokan mies, joka ajaa Trekillä)
Kai sitä pärjää, mutta kärvistelyksi menee. Tai minä en kyllä pyörälenkille talvella ilman grillipohjia voi läheä. Ihan turhaa säästää tuossa asiassa. Kaduttaa kun en ole ostanut niitä jo vuosia sitten.
file:///C:/DOCUME%7E1/Petri/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpgTervehdys täältä kylymän tuulisesta Oulusta. Kävin keskustelupalstallanne katsoakseni, saisinko lenkkiseuraa viikolle 3 (14-18.1).
Teillä on ollut keskustelua talvivarusteista ja haluaisin kertoa kokemuksiani omista varusteistani. Olen mielestäni löytänyt kohtuu hyvät ratkaisut varpaiden ja sormien palelulle. (viime vuonnakin pyöräilyä lähes 30 asteen pakkasessa....)
Kävin ostamassa elektroniikkaliikkeestä 2 kpl vastuksia (27 ohmia,n.2W), niiden päälle lämmitettävää kumisukkaa(kahta kokoa), hieman sähköpiuhaa ja pari katkaisijaa. Akkuliikkeestä hommasin 6 voltin akut (2 kpl), jotka pitävät sisällään virtaa 1.3 Ah, sekä akkulaturin. Laskennallisesti akut jaksavat lämmittää normaalilämmössä noin 3 tuntia (huom.kylmän vaikutus akun kestoon alentavasti)
Rakensin siis kengän lämmittimet itse. Laitan vastukset kiinni teipillä alumiinipohjallisten kärkeen ja jalka kenkään:rolleyes:. Akut tarrateipillä nilkkoihin...ja hyvin olen tarjennut! Hintaa projektille tuli hieman yli 30 euroa ( saattaa nykyään kustantaa lähemmäs 50 euroa).
Sormien palelu loppui siihen, kun hommasin Haglöfsin Winstopper-rukkaset (Merak Shell Mitten) Tuulen pitävän rukkasen sisällä on fleece-rukkaset(helppo pestä), joiden alle voi pistää vielä esim. Haglöfsin sormikkaat... Katselin netistä, enkä löytänyt enää kyseistä mallia mallistosta, mutta jos näitä ei enää valmisteta, luulisi, että vastaavia mallistosta löytyy. Rukkasen hinta oli 80 euron tuntumassa.
Niin pyörälenkeistä vielä...Olette ilmeisesti ainakin keskiviikkoisin ja sunnuntaisin pyöräilleet yhteislenkillä. Olen siis viikolla 3 Kuopio-Siilinjärvi-akselilla ja ajattelin ottaa cyklon mukaan ja lenkkeillä (pk-vauhtia...), jos pysyn terveenä....;)
http://i250.photobucket.com/albums/gg257/hypersmart1/Kuva.jpg?t=1199552962
http://i250.photobucket.com/albums/gg257/hypersmart1/Kuva002.jpg?t=1199552919
http://i250.photobucket.com/albums/gg257/hypersmart1/Kuva001.jpg?t=1199552987
StantheMan
05.01.2008, 20.36
Viikolla 9 päivystetään Kuopiossa normaaliin malliin. "Julkisia" yhteislenkkipäiviä ovat siis keskiviikko ja sunnuntai. Keskiviikot ajan yleensä silti yksin ja sunnuntaina meitä on noin 2,5 ajajaa per kerta. Muutkin päivät käyvät minulle paitsi ti ja to. Kuopiossahan ajelee talvisinkin paljon muitakin kuin minä, mutta he eivät ajoistaan ilmoittele ainakaan yhtä julkisesti tai/ja säännöllisesti kuin tällä palstalla tehdään.
Itse tulen vuorostaan viikolla 10 piipahtamaan Oulussa (Karjasillan poikia ollaan :cool:). Yritän saada maastopyörän matkaan silloin ja käydä, vaikka Punaista Pilveä, Iissä tervehtimässä pyörällä.
StantheMan
06.01.2008, 13.11
Tänään yhteislenkkinä Uuhimäen kierros, n. 40 km. Lähtöpaikalla ei muita näkynyt, joten seura oli kerrankin mitä mainioin. ;) Varpaisiinkin alkaa tunto jo palailemaan.
Kannattaa hommata lämmitettävät pohjalliset. Ei palele sen jälkeen. Kuopion Sportiasta saa tinkaamalla 130 hintaan pohjalliset ja akkusetin.
Ei ole suuri hinta siitä, että jalat pysyy lämpiminä.
Pohjallisia sekä akkuja löytyy edelleen myymälästä. Tulkaapa hakemaan...;)
StantheMan
08.01.2008, 17.18
Pohjallisia sekä akkuja löytyy edelleen myymälästä. Tulkaapa hakemaan...;)
Tullaan, tullaan, kunhan saan joulun kerskakulutuksen maksettua ensin. :o
StantheMan
08.01.2008, 17.19
Huomenna keskiviikkolenkki 18.00.
StantheMan
09.01.2008, 19.45
Ja keskiviikkolenkkinä oli kolmesti Puijon mäki ylös. Tien reuna on oli vähän pöperöinen mutta muuten mukava keli. Pakkasta max 8.
StantheMan
11.01.2008, 19.29
Hiihtämään huomenna, ei nyt sentään. Lauantaina ajan, vaikka klo 12.00, jos joku vetelähköä ajoseuraa kaipaa. Pari tuntia tavoitteena. Lähtö ja maali sama kuin ennen.
StantheMan
13.01.2008, 14.13
Tänään sunnuntailenkkinä kahteen mieheen Puutossalmen tien pyörätien päähän kääntymään. Tarkoituksena oli juoda kahvit Takka-baarissa, mutta sepä on kiinni 25.1 saakka. Märkä, mutta muuten hyvä, keli. n. 45 km.
StantheMan
15.01.2008, 23.09
Keskiviikkolenkki klo 18.00, jos terveeksi tullaan. Ei säävarausta. :cool:
StantheMan
16.01.2008, 20.27
Keskiviikon lenkillä kaksi ajajaa, joista toinen jopa Oulusta asti. Kiitokset Klossille ajoseurasta. Vuorelan nurkilla kiereltiin ja minulle matkaa tuli noin 30 km.
Olen tutustunut tällä viikolla kahtena päivänä Kuopion pyöräteihin. Jos on kotikaupungissani Oulussa hyvät mahdollisuudet talvipyöräilyyn, on ne hyvät Kuopiossakin! Tänään lenkki suuntautui Vuorelasta etelä-Kuopioon. Paluumatkalla sain seurakseni Rastaantieltä Stantlemanin, jonka ystävällisellä opastuksella ajoimme hieman kierrellen Vuorelaan. Matkaa minulle kertyi 50 km. Kiitos mukavasta lenkkiseurasta!
StantheMan
19.01.2008, 15.12
Huomenna "normaali" sunnuntailenkki, säästä riippumatta, kun ei vielä sisäpyöräilyä ole tarjolla. Ja ei siihen kuole, jos vähän kosteaa on. Mukaan vaan!
hannibaali
19.01.2008, 20.07
Huomenna ajamaan olen lähdössä, mutta hiukka myöhemmin...Minne päin suuntaat(te)?
StantheMan
19.01.2008, 21.07
Huomenna ajamaan olen lähdössä, mutta hiukka myöhemmin...Minne päin suuntaat(te)?
Takka-baari, Hiltulanlahden tienoilla, kun ei ole auki, niin vois varmaan ajaa pohjoiseen.
StantheMan
20.01.2008, 12.32
Uuhimäki 40 km. Kallan siltojen pohjoispuolella hyvä, kuiva keli ja eteläpuolella ei.
hannibaali
20.01.2008, 15.40
Just tulin itse, ajelin rauhakseen reilut parikymppiä ja tutustuin jynkän polkuihin. Metsässä nopea keli, teillä ei:cool:
StantheMan
20.01.2008, 16.07
Onko Oi Baal! keskiviikkona ajokunnossa. Illansuussa voisi käydä pyörähtämässä jossakin tai sitten ajelen Puijoa eestakaisin (senkin kyllä sopii "yhteislenkiksi")
hannibaali
20.01.2008, 19.59
Keskiviikko vois käydäkkin. Vielä en tohon puijoralliin viitsi lähteä, pitää ajella tasasempia maastoja vielä tovi. Mut pururata/polku/pyörätie kiinnostaa. Nyt on valotkin, joilla näkee:)
StantheMan
21.01.2008, 17.21
Keskiviikko vois käydäkkin. Vielä en tohon puijoralliin viitsi lähteä, pitää ajella tasasempia maastoja vielä tovi. Mut pururata/polku/pyörätie kiinnostaa. Nyt on valotkin, joilla näkee:)
Voisin tulla alkuillasta (18.00 esim.) keskiviikkona vaikka Leväsen Shellille, jos saat iltalomaa.
hannibaali
22.01.2008, 21.08
Iltavapaat on myönnetty:p
Mut tosta ajasta en vielä ihan satavarmuutta osaa sanoa, ilmoittelen tänne foorumille tai laitan sulle huomenna viestiä!
StantheMan
23.01.2008, 15.34
Iltavapaat on myönnetty:p
Mut tosta ajasta en vielä ihan satavarmuutta osaa sanoa, ilmoittelen tänne foorumille tai laitan sulle huomenna viestiä!
Ok, enpä huomannut aiemmin tätä viestiä, mutta olen valmis kuin lukkari sotaan. Joko siellä tai täällä.
StantheMan
23.01.2008, 20.11
Keskiviikon lenkki tällä kertaa kahteen mieheen Leväsen Shelliltä. Ladut olivat syöneet ajopolut, mutta ihan tarkoitusta vastaavaa ajelua oli. Ovelta ovelle minulla 36 km.
hannibaali
23.01.2008, 20.18
Joo lenkki oli talvipyöräilyä parhaillaan:)minulla oveltaovelle 27km!
StantheMan
25.01.2008, 21.27
Viikonlopuksi on tulossa loistavat hiihtokelit, joten kannattaa lähteä Teboililta pyöräilemään sunnuntaina 27.1.08 normaalin kello kymmenen aikaan. :)
StantheMan
27.01.2008, 12.21
Sunnuntailenkkinä Uuhimäki 40 km. Kuopion seudullekin on ilmaantunut niitä kuuluisia "jokinorsuja". Niillä on varmaan geeneissä, että kolme rinnan pitää kevyen liikenteen väylällä kävellä. Näin kolme hoikkaakin yksilö saa tukoksen tielle aikaiseksi. :mad: Niin ja ajajia oli ns. normaali määrä eli yksi. Yhteislenkkien ajajien lukumäärän keskiarvo on tippunut loppusyksyn 2,5:stä 1,5:een ja lähenee uhkaavasti yhtä. :rolleyes:
Oli meinaan mahtavat hiihtokelit Kuopiossakin!
Täytyyhän sitä monipuolisesti liikuntaa harrastaa. Kunha pyöräkalusto tulee kuntoon ja aurinko alkaa lämmittää, niin eiköhän osallistujamääräkin yhteislenkeillä kasva. Lupaan olla ainakin se 0.5!
Tsemppiä kevätkelejä odotellessa;)!
StantheMan
29.01.2008, 15.48
Keskiviikkona klo 18.00 suunnitelmissa ajella Puijoa edestakaisin. Myös muut vaihtoehdot mahdollisia, jos joku Teboilille ajankohtana ilmaantuu.
StantheMan
30.01.2008, 19.40
Eli ajoin Puijon kolme kertaa keskiviikkolenkkinä. Noin 11 minuutin siivuja. Sinä, joka Puijon tornin nurkilla kysyit talvimaastopolkuja, kysy esim. Hannibaalilta tai ilmaisajelijoilta. "Pojat" varmaan tietävät minua paremmin ajopaikkoja myös talvella.
massikka2
31.01.2008, 15.57
Keskiviikkolenkkinä Uuhimäki myötäpäivään. Ensimmäinen lenkki tuolla suunnalla ja olihan mukava kierros. Vähän liikennettä ja "sopivasti" mäkeä.. Loppulasku Esson nurkalle oli liukas, pimeä ja nopea :eek:
Nyt pitäisi etsiä rengasreitti Siilinjärven suuntaan. Kasurilan kautta kulkeva väylä on hyvä, mutta tympeä ajella eestaas. Räimän kautta taitaa päästä ainakin Kasurilaan saakka, mutta pääseekö kiertämään vielä Siilinjärvelle asti? Ulkopaikkakuntalainen vielä hieman eksyksissä.. Kunhan aikataulut napsahtaa kohdilleen niin yritän ilmestyä joukon jatkoksi yhteislenkeille peesaamaan :D
hannibaali
31.01.2008, 16.15
Mie voisin keskiviikkona lähtee ajamaan, polkuja/teitä mitävaan. Ehket myös maanantaina voisi ajella!
StantheMan
31.01.2008, 19.55
Täällähän on vilskettä! Sunnuntaina en pääse lenkille mutta lauantaina voin / lähden ajamaan. Ensi viikolla myös ainakin keskiviikkona näillä näkymin. Kuopion suunnasta arkilenkki Siilinjärven "ympäri" on vähän liian pitkä mutta viikonloppuisin sinnekin päin kyllä joudan. Maanantaina taidan ajaa 4 kertaa Puijon mäkeä noin viiden nurkilla, jos fiilikset ovat kohdallaan.
StantheMan
05.02.2008, 10.50
Onko keskiviikolle ajoonlähtijöitä? Aika noin 18.00, paikka ja matka vapaa. Tai sitten perinteinen lähtö Teboil 18.00.
hannibaali
05.02.2008, 15.18
Mulla ei onnaakkaan toi keskiviikko:mad: Ajelen fillarilla töihin, siinä tarpeeks lenkkiä!
Jos joku haluaa liittyä seuraan klo 04:45 voi tulla kirittämään:D
hannibaali
05.02.2008, 17.36
Muutoksia suunnitelmiin! Saattasin sittenkin olla lähössä! Ilmaannun tepskalle klo1800, jos tulen!
StantheMan
05.02.2008, 20.55
Muutoksia suunnitelmiin! Saattasin sittenkin olla lähössä! Ilmaannun tepskalle klo1800, jos tulen!
Ok. Pitää ottaa touppinkia, että pysyn mukana jos tulet.
hannibaali
06.02.2008, 05.05
Hoi, Stantheman!
Ota se vaaka taskuun, jos sopii? Katotaan paljonko heilahtaa viisari!
StantheMan
06.02.2008, 08.23
Hoi, Stantheman!
Ota se vaaka taskuun, jos sopii? Katotaan paljonko heilahtaa viisari!
Yritän muistaa. Jos en muista, niin ajetaan meidän kellarin kautta.
StantheMan
06.02.2008, 20.08
Keskiviikon lenkillä oli jopa kolme ajajaa. Hieno lenkki Päivärannan rantoja Julkulaan. Minulle tuli noin 20 km matkaa ja aikaa meni 1.40. Hannibaali saa vauhtia matkantekoon, vaikka takajoukoissa majailikin (ja uusi pyöräkin on aika tykki, hänellä). Nyt olikin aika lentokeli ajella.
hannibaali
06.02.2008, 20.29
Crossari on kyllä kiva pyörä, vauhti/ajonautinto poluilla ei ole ihan täpärin veroinen...Hitaasti, mutta varmasti:D
Mulle lenkille pituutta 40km...Ja sykkeetkin peekooalueella!
StantheMan
07.02.2008, 21.58
Huomenna perjantaina halukkaat saavat tulla Puijon mäkeen kirittämään nousuja siinä 16-17 välillä. Yritän silloin saada itseni liikkeelle "mäkitreeniä" tekemään. Tavoitteena on ajaa mäki neljä kertaa ylös mahdollisimman pienillä sykkeillä.
hannibaali
08.02.2008, 16.49
Tavoitteena on ajaa mäki neljä kertaa ylös mahdollisimman pienillä sykkeillä.
Mahdoton yhtälö:D:D:D
StantheMan
08.02.2008, 16.57
Mahdoton yhtälö:D:D:D
Äsken ajoin ko. lenkin. Mulla maksimi ehkä 170 nurkilla. Hitaasti satulasta ajaen syke ei nouse yli 140. Tänään laitoin ylärajaksi 150 ja sen yli meni 47 sekuntia ja sekin viimeisellä kerralla, kun vähän revittelin. (Sitä ei kyllä ulkopuolinen huomaa :rolleyes:). Kyllähän syke nousee heti, kun kiihdyttää. Tavoitteena onkin zenmäinen mietiskely nousujen aikana, joten vältän tällä hetkellä jopa hengästymistä. Keväällä maantiepyörällä on sitten tarkoitus vähän irrotella.
hannibaali
08.02.2008, 19.02
Kerkeisköhän ensviikolle ajamaan mäkeä illaksi ylöspäin...Tänään ajoin CC:llä töihin aamuvuoroon. Ei muuten ole hirveesti liikennettä kun lähtee ajamaan 0425;).CC oli menomatkalla 9minuuttia nopeampi, ku täpäri:eek:
StantheMan
09.02.2008, 16.16
Huomisen sunnuntain lenkiksi ehdotan Hiltulanlahden ns. hiekkateiden ajelua ja sitten päätöskahvit Takka-baarissa.
StantheMan
10.02.2008, 12.27
Kahteen mieheen Hiltulanlahteen päästiin, mutta toinen urhokas oli ajopohjia aamulla nauttinut aika reippaasti ja tehnyt jo käteen kahden tunnin sakkolenkin vesisateessa, joten lenkki jäi minullakin 40 km ja Takkabaari jätettiin suosiolla väliin. Sinne olisi ollut turha märkänä mennä istuskelemaan
StantheMan
11.02.2008, 20.57
Fleche (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=910534#post910534)
Tänne kyselen "vapaaehtoisia". Tämän hetken "joukkue" sisältää kaksi epävarmalla pohjalla osallistumista "suunnittelevaa". Lisää tarvitaan. Pääsyvaatimuksena sulava käytös ja hyvä kunto!
hannupulkkinen
11.02.2008, 21.59
Fleche (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=910534#post910534)
Tänne kyselen "vapaaehtoisia". Tämän hetken "joukkue" sisältää kaksi epävarmalla pohjalla osallistumista "suunnittelevaa". Lisää tarvitaan. Pääsyvaatimuksena sulava käytös ja hyvä kunto!
Käviskö sulava kunto ja hyvä käytös:)
StantheMan
11.02.2008, 22.49
Käviskö sulava kunto ja hyvä käytös:)
Riippuu siitä kuinka kauan sitten se kunto on sulanut!
StantheMan
12.02.2008, 17.46
Huomenna yhteislenkki normaaliin malliin 18.00. Jos ihan normaaliin malliin niin ajan yksin Puijoa sen nelisen kertaa. Kaikki käy!
hannibaali
12.02.2008, 21.05
Pääsyvaatimuksena sulava käytös ja hyvä kunto!
Se meni sitten siinä:cool:
Helekatti, taitaa huominenkin lenkki jäädä. Tämä yövuoro syö miestä+asunnonnäytöissä juokseminen ylimääräisen energian...Mut ehkä tulevaisuudessa oma talli fillareille/huolloille:D
StantheMan
13.02.2008, 14.17
Se meni sitten siinä:cool:D
Ei hätää. Kuntohan sinulla on hyvä, joten vielä jos hiotaan sitä käytöstä, niin pääset porukkaan mukaan.
PS. Nythän meitä on jo kolme kasassa. Vielä yksi-kaksi niin pääsen keskeyttämään, jonkin sopivan baarin kohdalla.
hannupulkkinen
13.02.2008, 14.51
Riippuu siitä kuinka kauan sitten se kunto on sulanut!
20-vuotta. Kyllä taitaa näillä vuosilla olla liian kova homma. Muuten menis, mutta tuo valvominen on todella tuskallista.
StantheMan
13.02.2008, 19.36
Keskiviikon "lenkkinä" Puijon mäen nelinkertainen kihnuutus. Yksin siis ajeltiin tämä keskiviikko.
StantheMan
16.02.2008, 15.18
Sunnuntaina ajellaan normaalin tahtiin klo 10.00 lähtien. Jos nyt vaikka Takkabaariin päästäisiin kahveille. :rolleyes:
hannibaali
16.02.2008, 17.27
Monelta aabeeceen kohdalla?
StantheMan
16.02.2008, 18.48
Monelta aabeeceen kohdalla?
Varmaan siinä 10.40 nurkilla, jos puolen jälkeen olet asemissa, enköhän minä / me sinne kymmenen minuutin sisään ilmestytä.
hannibaali
16.02.2008, 19.14
Olen siinä, jos en niin ilmoittelen tekstarilla!
hannibaali
17.02.2008, 15.14
Mukavan leppoisa sunnuntailenkki! Sää oli loistava ja jutut samaa säälittävää tasoa:o Enemmän sais vaan tuota väkeä olla, nyt meitä oli kolme ensimmäiset 15min!
Loppuiko naksunta stanthemanin pyörästä?
StantheMan
17.02.2008, 15.34
Mukavan leppoisa sunnuntailenkki! Sää oli loistava ja jutut samaa säälittävää tasoa:o Enemmän sais vaan tuota väkeä olla, nyt meitä oli kolme ensimmäiset 15min!
Loppuiko naksunta stanthemanin pyörästä?
Ei täysin. Tai sitten naksui päässäni. Matkaa tuli noin 60 km, kun meni Pirtissä (ei nyt siellä koko kuuttakymmentä kilometriä ajellut:D) vähän suuntavaisto sekaisin. No, matkailu avartaa. Pidin pienen elpymistauon Särkilahden Siwassa ja suklaata ostin, jotta jaksoin viimeiset kilometrit ajaa. Talven raskain reissu. Lopussa askel paino jo aika rankasti.
hannibaali
17.02.2008, 15.56
Talven raskain reissu. Lopussa askel paino jo aika rankasti.
Ja yllättäin mie taas olin mukana;)
Se naksunta pitää selevittää vielä, tai muuten tartten korvatulpat yhteislenkeille...Naksuvat pyörät vie yöuneni!
StantheMan
17.02.2008, 17.04
Ja yllättäin mie taas olin mukana;)
Sää taidat sellainen "vanhusten tappaja" ollakin. Eikö se sun lempinimi "Killeri" olekin?:cool:
StantheMan
19.02.2008, 10.42
Huomiselle näyttää olevan ajotarjontaa myös varsinaiseen maastoajeluun, joten sinne (tänne http://www.ilmaisajelijat.org/). Mutta jos ehkä rauhallisempi ja ei-tekninen pappa-ajelu kiinnostaa, niin starttaan Teboililta 18.00. Jos ei muita ilmesty, niin eiköhän Puijon mäen asvalttia tutkita tunnin verran ko. iltana.
StantheMan
20.02.2008, 19.23
Puijon mäkeä helmikuun perinteinen määrä eli neljä kertaa. Maksuttomat ajelijat kävivät metsän puolella kirittämässä ja johan nousi syke tappiin, vaikka yritin omaa tahtiani ajella ylös. Oli hienon näköistä nähdä metsässä pyörämiesten valoja. Maantiemieshän ajaa kuitenkin talvenkin asvalttia. :rolleyes:
StantheMan
22.02.2008, 14.00
Sunnuntaina jälleen klo 10.00 jatketaan. Jos on hyvä keli, niin pitää jo vähän syötävää ottaa matkaan. Viime pyhän reissu vähän uuvutti, vaikka hiljaa ajettiinkin. Kahvipaussi pyritään pitämään silti. Maastopyörämiehillä tai olla omia lenkkivirityksiä, mutta kevyemmästä kyydistä kiinnostuneet voivat tulla tänne.
StantheMan
24.02.2008, 13.49
Sunnuntain lenkkinä Uuhimäki 40 km. Pakkasta noin 13 astetta ja lopussa reilu lumipyry ja lauhtuminen. Ajajia 1.
http://www.aijaa.com/img/t/00052/1653307.t.jpg (http://www.aijaa.com/v.php?i=1653307.jpg)
(Ei ole ihme, että yksin saa ajella):rolleyes:
StantheMan
26.02.2008, 15.34
Huomenna klo 18.00 kevyttä ajelua/seuraa pyöräteitä pitkin tunti/puolitoista tarjolla. Lähtö entiseen malliin Rastaantien Teboililta. Voi olla vähän raskas keli tiedossa, mutta jonkinlainen lenkki pitää käydä heittämässä.
StantheMan
27.02.2008, 19.36
Tänään loistavassa kelissä mutkineen 20 km Neulamäen nurkille ja takaisin. Ajajia normaali määrä eli 1.
StantheMan
01.03.2008, 16.24
Huomenna klo 10.00 ajellaan. Allekirjoittaneella ajot jäävät ikävä kyllä aika lyhyeksi, mutta pari tuntia joudan pyöräilemään.
StantheMan
02.03.2008, 12.22
Sunnuntain lenkkinä Petosen kiertoa 30 km edestä. Ajajia kaksi. Keskinopeus 18 km/h. Aika napakka tuuli oli välillä.
StantheMan
05.03.2008, 08.31
Tänään pakkasajelut klo 18. Normaalisti Teboililta.
Tänään pakkasajelut klo 18. Normaalisti Teboililta.
Rastaantien Teboil?
StantheMan
05.03.2008, 09.09
Rastaantien Teboil?
Kyllä. Siellä ei keskiviikkoisin tungosta yleensä ole. Minä ja pari muuta kaljaveikkoa. Meistä voi seuransa valita. "Muovipussipojat" ovat kylläkin parempia pyöräilijöitä, kuin minä.
StantheMan
05.03.2008, 19.34
Keskiviikon lenkkinä ajoin "rantoja" parikymmentä kilometriä. Varsinkin Likolahden kivinen rantapolku on nyt erittäin ajettavassa kunnossa. Suosittelen. Perjantaina olisi tarkoitus ns. talvisatanen ajaa. Näyttäisi sää olevan suosiollinen vaikka Vehmerin kiertoon aamupäivällä lähtien.
StantheMan
07.03.2008, 16.57
Keskiviikon lenkkinä ajoin "rantoja" parikymmentä kilometriä. Varsinkin Likolahden kivinen rantapolku on nyt erittäin ajettavassa kunnossa. Suosittelen. Perjantaina olisi tarkoitus ns. talvisatanen ajaa. Näyttäisi sää olevan suosiollinen vaikka Vehmerin kiertoon aamupäivällä lähtien.
Kävin maastopyörällä Vehmersalmen Nesteellä kahvilla. Vastapäivään Vehmerin kiersin. Kilometrejä näin talvella 103. Aikaa meni taukoineen 6 tuntia. Kirivaraa ei ollut yhtään. Hyvä että kotiin pääsin. Neste on aika tarkalleen puolessa välissä meikäläisen talon edestä mitattuna. Ei näkynyt luvattua kirittäjää alkumatkalla. Ampiaisessa oli varmaan häpiauori aamulla kymmenen aikaan. :rolleyes:
Sunnuntaina jatketaan klo 10.00.
apartanen
07.03.2008, 19.02
Kävin maastopyörällä Vehmersalmen Nesteellä kahvilla. Vastapäivään Vehmerin kiersin. Kilometrejä näin talvella 103. Aikaa meni taukoineen 6 tuntia. Kirivaraa ei ollut yhtään. Hyvä että kotiin pääsin. Neste on aika tarkalleen puolessa välissä meikäläisen talon edestä mitattuna. Ei näkynyt luvattua kirittäjää alkumatkalla. Ampiaisessa oli varmaan häpiauori aamulla kymmenen aikaan. :rolleyes:
Jos se kirittäjä on ollut ostamassa Harry Potteria? :p
Stan on tehny kunnon lenkin. Jätkä pistää kuustuntisii menemään jo talvella. Respektii. :cool:
Ei ollut kirittäjää - kotityöt veivät ajan... ei häpiauori ! Iltapäivällä sitten rullilla 1.30h ja km:t oli ? Ehkä ajan huomenna yhteislenkillä ehkä en ?Tänään kuitenkin ajan ulkona CC:llä -aurinko paistaa !:)
StantheMan
08.03.2008, 13.32
Stan on tehny kunnon lenkin. Jätkä pistää kuustuntisii menemään jo talvella. Respektii. :cool:
Sen minkä nopeudessa häviää, pitää ottaa määrässä/matkassa takaisin:rolleyes:. Olisitko muuten kiinnostunut siitä huhtikuun lopun Fleche-ajosta? Meitä olisi noin 2 ajajaa joukkueessa ja kolmatta ollaan vailla.
StantheMan
09.03.2008, 12.29
Tänään porukkalenkillä nihkeästi 32 km (minulle). Ajajia kaksi. Etelä-Kuopion kevyt kierros. Kylmä tuuli ja lumiset pyörätiet.
hannibaali
09.03.2008, 18.35
Mie käväsin ajamassa etelä-kuopion kyläkierroksen. Alkuun kaislastenlahteen, siitä annikkitietä pihkainmäkeen, josta jatkoin kurkimäkeen ja kotio. Mukavia maalaismaisemia ja hiljaisia lumisia teitä 60km verran.:)
StantheMan
11.03.2008, 13.14
Huomenna lenkkiseuraa tarjolla, mutta koska kelit ovat aika ankeat, niin ajan luultavasti Puijon mäkeä ko. ajankohtana. Mutta kyllä mäkeen muitakin mahtuu. Lenkkivaihtoehdoista voin kyllä neuvotella Teboililla 18.00, jos haluja Kuopion kiertoajeluun jollakin on.
StantheMan
12.03.2008, 20.41
Tänään ajettiin kahteen mieheen Puijon mäkeä. Minä hitaampana ja enemmän rienausta tarvitsevana ajoin viisi kertaa ja toinen parempikuntoinen ja nopeampi kolme kertaa.
StantheMan
13.03.2008, 20.59
Eilinen kevyt harjoitus graafisesti: keltainen kuvaa korkeutta (korkeuskäyrä), punainen on syke ja sininen nopeus. Aika pienillä sykkeillä voi Puijoa nousta, jos ei kiirettä pidä kuin alas tullessa. Epäselvä esitys, mutta laitetaan vähän väriä tuomaan. :)
http://www.aijaa.com/img/t/00366/1751577.t.jpg (http://www.aijaa.com/v.php?i=1751577.jpg)
StantheMan
13.03.2008, 22.16
Lauantaina olisi tarkoitus ajaa klo 8.00 Teboililta Siilinjärven suuntaan noin kolmen tunnin lenkki. Sunnuntaina en ehkä ole/ ehkä olen ajamassa kympin lenkkiä, joten nähdään ainakin lauantaina.
Eilinen kevyt harjoitus graafisesti: keltainen kuvaa korkeutta (korkeuskäyrä), punainen on syke ja sininen nopeus. Aika pienillä sykkeillä voi Puijoa nousta, jos ei kiirettä pidä kuin alas tullessa. Epäselvä esitys, mutta laitetaan vähän väriä tuomaan. :)
http://www.aijaa.com/img/t/00366/1751577.t.jpg (http://www.aijaa.com/v.php?i=1751577.jpg)Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että miksi ajelit mäkeä noin keveillä sykkeillä? Tai ehkä sitä ei ymmärrä kun itellä aina tapissa puijon mäessä http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon10.gif
hannibaali
14.03.2008, 05.16
Mie ajattelin lauantaina aamusta lähteä ajamaan pirtti-huuha-kelloniemi-päiväräntä-puijonlaakso-neulamäki-pirtti polkuja ajellen noin suurinpiirtein. Matkantekoväline olis maasturi ja alkamisaika olis varmaankin tuossa klo10 korvilla. En oikein tiedä ilmottaako kuopion ilmaston yhteislenkkeihin vai mihin, mutta ilmoitin tänne kummiskin:)
Jos mukaan halukkaita lähtijöitä, ilmaiskaa halunne!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.