Näytä tavallinen näkymä : Kuopion maantielenkit

Sivut :
1
2
3
4
5
[
6]
7
8
9
10
11

apartanen
28.11.2009, 22.48
Onko lähtijöitä huomenna? Minäkin näillä näkymin näyttäisin kykenevän perinteiseen aikaan klo 10.
StantheMan
29.11.2009, 14.15
Talviosanottajaennätys tuli tänään. 4 Kuopys-takkista ja yksi luomukuski osallistuivat reippaalle lenkille. julkulan kierros+ Pellesmäki ajettiin. Syklopaatit pitivät sen verran kovaa vauhtia, että hiki tuli. Artisti tarjosi loppukahvit Leväsellä.
En tiedä suoritettiinko lopputankkaus luomukahvilla, mutta kiitos kuitenkin. Mainio lenkki.
apartanen
29.11.2009, 15.25
Oli pirun hauskaa siihen asti kunnes eksyin Puijolle. Yhtään ei ole mäki loiventunut syksyn aikana.
Kolme tuntia ja 62,7 kilometriä syyshauskaa.
jokapaikanmaratoonari
30.11.2009, 00.01
Milläs vehkeellä työ nämä talvilenkit ajatte? Onko se maastopyörä vai cyklorossi?
apartanen
30.11.2009, 02.08
Tämän päivän (siis eilisten) lenkkiläisten kalusto taisi mennä jotakuinkin tasan.
Kyllä siellä maastopyörälläkin pärjää. Talvella ei ole niin kiire kuin kesällä.
StantheMan
02.12.2009, 21.43
Kahteen pelleen, eikun mieheen ajettiin tämän illan yhteislenkki. Uuhimäki-Pökösenmäen luontopolun pää ja sama takaisin Julkulun rantapolun kautta. Hyvä sää ja liukastaan ei ollut ollenkaan, vielä. Sunnuntaina jatketaan, kai.
apartanen
05.12.2009, 19.48
Onko huomenna lähtijöitä? Keli näyttää hyvältä. Ehkä hiukan viileää, mutta eipähän ole luntaa eikä rapaa.
StantheMan
05.12.2009, 19.50
Tottakai. Minä yleensä ilmoitan, jos en sunnuntaina aja. Eiköhän huomenna tehdä uusi kausiennätys. Viime sunnuntain viisi ajajaa oli minun aikanani talvikauden ennätys.:cool:
apartanen
05.12.2009, 20.28
Minä koitan arkirutiineihin paluuta tämän pienen KYSillä olon jälkeen. Mikä olisikaan parempi tapa kuin reipas pyörälenkki tervehenkisten nuorukaisten kanssa raikkaana sunnuntaiaamuna? :p
Väliin jää. Itsenäisyyspäivän velvollisuudet kutsuvat.
StantheMan
06.12.2009, 14.20
Kolme tuntia tänään piikkilankaa ja äksceetä. Neulamäki-Kolmisopen armeija-alue-Matkus-Savolanniemi. Ajajia oli 2-5 kappaletta. Loppukahvit Tasavallankadun Essolla.
Hienoa! Olin myös tulossa itsenäisyysajolle mukaan, mutta sitten iski kipsi, kun en omista seuran uutta ajotakkia :mad: En ole katkera, mutta kuitenkin! Minun piti olla jo varauslistalla, ainakin näin luvattiin ja luotin siihen. Sitten vielä jouduin tiedotuspaitsioon eli en saanut tekstiviestiä, enkä näin ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan!:(
Kunhan katkeruus hieman laimenee, niin yritän uudelleen!:D
Ps. Olen muuten seuran jäsen!
Tulin vierailleeksi eilen illalla pitästä aikaa näillä sivuilla ja ilokseni huomasin että Kuopiossahan pyöräillään vielä vaikka on Joulukuu :)
Siitä innostuneena olin jo lähdössä porukan mukaan mutta heikosti nukutun yön jälkeen pääsin matkaan vasta puolitapäivin, peräkärryn kanssa tietenkin.
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1862812
En ole katkera, mutta kuitenkin! Minun piti olla jo varauslistalla, ainakin näin luvattiin ja luotin siihen. Sitten vielä jouduin tiedotuspaitsioon eli en saanut tekstiviestiä, enkä näin ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan!:(
Kunhan katkeruus hieman laimenee, niin yritän uudelleen!:D
Ps. Olen muuten seuran jäsen!
Toivottavasti katkeruus unohtuu viimeistään ensivuonna kun yritämme taas järjestää ajokamppeita jäsenille.
Tasapuolisuuden nimissä jäsenille tiedotettiin takeista yhtäaikaa jonka jälkeen niiden varaus oli mahdollista. Pahoitteluni jos asiasta on tiedotettu aiemmin harhaanjohtavasti.
Muuttuneet Jäsentiedot kannattaa ilmoittaa jäsenmaksun yhteydessä kuten seuran sivuilla on ohjeistettu ja voi jäsentietojaan päivittää välillä vuottakin info(at)kuopys.fi postilla.
Pasi Savolainen
Toivottavasti katkeruus unohtuu viimeistään ensivuonna kun yritämme taas järjestää ajokamppeita jäsenille.
Tasapuolisuuden nimissä jäsenille tiedotettiin takeista yhtäaikaa jonka jälkeen niiden varaus oli mahdollista. Pahoitteluni jos asiasta on tiedotettu aiemmin harhaanjohtavasti.
Muuttuneet Jäsentiedot kannattaa ilmoittaa jäsenmaksun yhteydessä kuten seuran sivuilla on ohjeistettu ja voi jäsentietojaan päivittää välillä vuottakin info(at)kuopys.fi postilla.

Pasi Savolainen

Ei mittään! Meitä hitaita aina sakotetaan! Oikeastaan se katkeruus iski vasta sitten, kun kuulin Oulussa asti nähdyn ja kehutun Kuopion ajotakkeja!
StantheMan
07.12.2009, 10.42
Suolaa sepon haavoihin: takki on ollut ihan hyvä näillä keleillä. Itse otin riittävän ison (3XL) ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Nyt on vain paha säikytellä poluilla ja pyöräteillä ihmisiä, kun selässä lukee KUOPYS.FI niin selkeästi.:D
Suolaa sepon haavoihin: takki on ollut ihan hyvä näillä keleillä. Itse otin riittävän ison (3XL) ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Nyt on vain paha säikytellä poluilla ja pyöräteillä ihmisiä, kun selässä lukee KUOPYS.FI niin selkeästi.:D

Minäkin ajelin vielä eilisen nuoriso-lenkin vanhalla ihan vieraan seuran takilla (Post-Sean Kelly Cycling Academy) ja uusi hieno seuran takki on pussissa odottamassa, että pukki tuo sen minulle yllätyksenä;).

Hyvä lenkki eilen vaikka suht raaka aloitus olikin vetäistä Neulamäkeen rannan puolelta. Ihan uusia reittejä meikäläisellekin ne piikkilangan takana olleet.
Seppo->
Katsotaan kunhan saan omani, että sopiiko minun päälleni. Joutaa sulle jos onkin liian pieni.
Seppo-> 
Katsotaan kunhan saan omani, että sopiiko minun päälleni. Joutaa sulle jos onkin liian pieni.
Kiitos kamu, nyt helepottaa!!
Seppo->
Oootko Timo aloittanu massakauden kuten täällä ennen joulua on ollu tapana :)
Spinnaamaan sieltä kaikki sohvilta makoilemasta!
Ei mittään! Meitä hitaita aina sakotetaan! Oikeastaan se katkeruus iski vasta sitten, kun kuulin Oulussa asti nähdyn ja kehutun Kuopion ajotakkeja!
Seuramme ajotakki on tosiaan ollut jo käytössä ja hyväksi todettu täällä Oulussakin. 08-lenkin porukalta tuli itsenäisyyspäivän ajossa runsaasti respektiä:cool:. Toivottavasti myös ensi vuonna on tulossa vastaavanlainen tarjous jäsenille siten, että kaikki halukkaat pystyisivät sen hyödyntämään. Kiitos vielä puuhamiehille jäsenedusta!
Oootko Timo aloittanu massakauden kuten täällä ennen joulua on ollu tapana :)
Spinnaamaan sieltä kaikki sohvilta makoilemasta!
Joo pinnaillut oon aika hyvin pyöräilystä.:o
jokapaikanmaratoonari
08.12.2009, 21.36
Mitenkä se keskiviikon touhu meni? Mistä lähtö ja monelta? Jos uskaltas käyvä kokkeilemassa jonon hännillä roikkumista.
StantheMan
08.12.2009, 22.44
Tänään ehdin minäkin spinninkiin ja mukavan hikistä oli. Mukaan mahtuu reilusti enemmänkin porukkaa, joten viikon päästä maanantaina (huom.) reippaasti Fressiin.
StantheMan
08.12.2009, 22.48
Mitenkä se keskiviikon touhu meni? Mistä lähtö ja monelta? Jos uskaltas käyvä kokkeilemassa jonon hännillä roikkumista.
Keskiviikon pienessä 1-2 hengen porukassa ei ole ikävä kyllä häntää ja meidän vauhdeissa ei tarvitse roikkua. Lähtö on Rastaantien Teboililta klo 18.00. Jos ei ketään näy, paikalle tullut ajaa lenkkinsä sitten itse. Sen kummempaa takuuta ei ole.
Nyt olisi tarvittu repullinen varaosia mukaan lenkille. Kahden hengen retkiseurueesta 50 % pääsi kotiin ajamalla. Hirvimäen lenkki ajeltiin loistokelissä.
StantheMan
09.12.2009, 22.04
Nuorisoajajalta hyytyi ensiksi Lupine, sitten hyytyi alamäkitempossa itse mies ja sitten karkasi ilma eturenkaasta. Elämä on kovaa! :)
Life is hard and so am I. Hirvimäen kierros. (http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=110412484394033534352.00047a50a356e474f72f7&ll=62.836656,27.7034&spn=0.312848,1.231842&z=10)
StantheMan
13.12.2009, 13.43
Ns. lyhyt Räimä tänään. 3 ajajaa. Olipa reipas tuuli ja vilpoisa keli. Pojat pistivät välillä juosten. Ajoin kai liian hiljaa. ;)
apartanen
13.12.2009, 15.05
Oli aika viileät kelit. Lämpötilakin oli laskenut viisi astetta lenkin aikana. 2½ tuntia ja 50 kilometriä kertoo varmasti kelistäkin jonkun verran.
Mukava lenkki vaikka osamatkasta olikin juostava.
Oli aika viileät kelit. Lämpötilakin oli laskenut viisi astetta lenkin aikana. 2½ tuntia ja 50 kilometriä kertoo varmasti kelistäkin jonkun verran.
Mukava lenkki vaikka osamatkasta olikin juostava.
Onneksi olkoon muuten, jälkikasvusta!
Tänään tuli ajettua polkuja Puijonlaakso-Julkula-Puijo-akselilla vajaa 3h Kososen tenavan kanssa. Maastokelit ovat muuten olleet erinomaiset pari viikkoa: kuivaa ja kovaa. Nyt tulloo kylymä ku ryssän helevetissä.
StantheMan
13.12.2009, 21.25
Kysely kevyen liikenteen kehittämistarpeista Kuopion seudulla
Kyselylomake (http://www.webropol.com/P.aspx?id=377157&cid=51509571)
Kuopion Pyöräilyseura ry. (http://kuopys.fi/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=37&cntnt01origid=51&cntnt01returnid=60)
StantheMan
13.12.2009, 21.57
14.12. Maanantai klo 20:10 - 21:10
Ja sitten taas joulutauon jälkeen:
11.1. Maanantai klo 20:10 - 21:10
StantheMan
16.12.2009, 12.31
Sen verran olen sunnuntain lenkistä palautunut ja eikä tuo nenäkään enää mahdottomia vuoda, että eiköhän illalla 18.00 jälleen ajeta keskiviikon parin tunnin lenkki. Etelän suuntaan noin 35 km.
StantheMan
16.12.2009, 21.24
Ke-lenkkinä kahteen mieheen Lapinmäen kierros. Kovin pakkanen kolmeen talven oli tänään. Nuoriso lähti vielä sakkolenkille, mutta Vanhus ja Merida ajoi suoraan kotiin.
Hyvät ajelut raikkaassa pakkassäässä ja BlueToe™-efektiltäkin vältyttiin Sportfiren mainioiden kengänsuojien ansiosta. Kannatti herätä.
StantheMan
17.12.2009, 12.36
Sunnuntaina en aja, mutta lauantaiksi (lähtö esim. 9.00) suunnittelen ns. talvisatasta. Asiasta kiinnostuneet voisivat ottaa yhteyttä.
StantheMan
17.12.2009, 12.36
Muistakaahan vastata!!!
Kysely kevyen liikenteen kehittämistarpeista Kuopion seudulla
Kyselylomake (http://www.webropol.com/P.aspx?id=377157&cid=51509571)
Kuopion Pyöräilyseura ry. (http://kuopys.fi/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=37&cntnt01origid=51&cntnt01returnid=60)
Sunnuntaina en aja, mutta lauantaiksi (lähtö esim. 9.00) suunnittelen ns. talvisatasta. Asiasta kiinnostuneet voisivat ottaa yhteyttä.

Olenhan minä asiasta kiinnostunut, mutta nyt ei kyllä lauantai käy ja näyttää olevan aika pakkanenkin tulossa. Viime vuonnahan se ajettiin uudenvuoden aatonaattona ( tai joku ajoi satasen, joku vähemmän ). Joulun jälkeen varmaan nytkin kävisi paremmin.
apartanen
17.12.2009, 18.35
Mites sunnuntaiaamu? Onko silloin lähtijöitä ollenkaan. Minulle sopisi hyvin sellainen samanlainen kuin viime sunnuntain lenkki. Reilu kaksi tuntinen tai jos on pirun paljon pakkasta niin vähän vähemmän.
StantheMan
17.12.2009, 21.14
Joulun jälkeenkin voidaan pitkä lenkki ajaa, mutta ainakin minä olen välipäivät työssä (työssä ja työssä, mutta kuitenkin ei-vapaalla). Tämän hetken olo aika flunssainen, joten lauantain oma pitkä ajo aika epävarma. Ajamassa käyn kuitenkin.
apartanen
19.12.2009, 20.02
Mites sunnuntaiaamu? Onko silloin lähtijöitä ollenkaan. Minulle sopisi hyvin sellainen samanlainen kuin viime sunnuntain lenkki. Reilu kaksi tuntinen tai jos on pirun paljon pakkasta niin vähän vähemmän.
Itse itselleni vastaten, tulen ajamaan jos pakkasraja -10 ei ylity (siis alitu).
StantheMan
19.12.2009, 21.10
Enpä ajanutkaan tänään. Paransin sen verran reippaasti keuhkotautistaolotilaani, että en uskaltautunut ajamaan ollenkaan. No, nyt on tauti poissa. Keskiviikkona sitten seuraava koitos yhteislenkkimielessä.
StantheMan
22.12.2009, 10.43
Mites nämä loppuvuoden yhteisajelut? Minulle sopii 25., 26., 27. -päivät mieluiten aamulla ja sitten 30. päivän ilta ja 31. aamu. Esim. 27.12. voisi sen pitemmän lenkin käydä heittämässä - esim. Vartialaan kahville ja pikkumutka matkalla, niin tulisi se 100 km ajettua.
Huomenna klo 18 yritän joutaa ajamaan, vaikka on noiden hankintojen kanssa vähän kiirettä, kun on vielä täysin tekemättä.
apartanen
22.12.2009, 23.29
Minä voin lähteä huomenna. Loppuviikon suunnitelmista ei sen suurempaa tietoa vielä, mutta sunnuntaina nyt kai kumminkin pakkasrajan salliessa.
StantheMan
23.12.2009, 12.57
Tänään klo 18. Ei takuuta, mutta erittäin todennäköisti ajan silloin TB:eeltä pohjoisen suuntaan pari tuntia.
Ootko tosissas?:eek: 

Asenna sukset siihen fillariin ja lisäksi lumikengät reppuun. Jonkinlainen selviytymispakkaus voisi olla myös tarpeen.

Keli ei ole "ihan kovin kevyt"!
StantheMan
23.12.2009, 13.44
Sitä kun elämässään niin paljon pahaa tehnyt ja muutenkin "luistelemalla" elänyt, niin ei voi keliä valita milloin ajaa. :o:rolleyes:
apartanen
23.12.2009, 14.57
Aika hyvältä alkaa keli näyttämään. Varmaan ehtivät auraamaan jopa noita kevyen liikenteen väyliäkin.
Olen edelleen lähdössä minäkin...
ja muutenkin "luistelemalla" elänyt :o:rolleyes:
Missä käyt luisteleen kun ei oo ainakaan puijolla näkynyt:p;).
PS. Täällä maaseudulla ei ainakaan hetki sitten oltu pyöräteitä aurattu.
StantheMan
23.12.2009, 21.20
Kahteen mieheen Kentun kierros n.  pari tuntia. Keli mahdottoman paha ollutkaan. Pitää kuitenkin Apartaselle nostaa kypärää, kun mukaan uskalsi lähteä.
apartanen
23.12.2009, 21.22
Kahteen mieheen Keltun kierros n.  pari tuntia. Keli mahdottoman paha ollutkaan. Pitää kuitenkin Apartaselle nostaa kypärää, kun mukaan uskalsi lähteä.
Ihan hyvä keli pyöräilylle. Ja ei ollut ruuhkaa pyöräteillä.
StantheMan
25.12.2009, 16.24
Mites nämä loppuvuoden yhteisajelut? Minulle sopii 25., 26., 27. -päivät mieluiten aamulla ja sitten 30. päivän ilta ja 31. aamu. Esim. 27.12. voisi sen pitemmän lenkin käydä heittämässä - esim. Vartialaan kahville ja pikkumutka matkalla, niin tulisi se 100 km ajettua.
Huomenna klo 18 yritän joutaa ajamaan, vaikka on noiden hankintojen kanssa vähän kiirettä, kun on vielä täysin tekemättä.
Nyt on 25. päivä ajettu. Kylmää oli. Huomenna 9.00 Teebeeltä seuraava lenkki. Kovaa tuulta luvattu, joten vaatetta reilusti päälle. Pohjoiseen ensin lenkki ja sitten välikahvit ja paussi Leväsellä, jos virtaa riittää, niin toinen kierros etelässä päälle.
StantheMan
26.12.2009, 12.40
Luuserihommoo. Tämän päivän lenkki jäi vajaaksi, mutta kävin kuitenkin pari tuntia ajamassa. Liikaa vaatetta, huono kunto ym. syyt estivät pitemmln lenkin. No, huomenna uusi yritys.
Seppo->
Seppo->
Sain paidan mutta...
Joulusuklainenkin maha mahtuu paidan sisään, joten kyllä se kevväämmällä on juuri sopiva tuo XL koko. Joten valitettavasti joudun pitämään paidan itselläni.
Kiitos järjestelytoimikunnalle paita-asioiden hoidosta, toivottavasti jaksatte tulevaisuudessakin hoitaa samanlaisis asioita ja täällä "puhelimen" toisessa päässä muistetaan toimia ohjeiden ja sovittujen asioiden mukaan, niin edesautamme vastaavia juttuja tulevaisuudessa.
Kylläpä minä nyt avauduin pitkälti pyhäpäivän kunniaksi. :)
Seppo->
Sain paidan mutta...
Joulusuklainenkin maha mahtuu paidan sisään, joten kyllä se kevväämmällä on juuri sopiva tuo XL koko. Joten valitettavasti joudun pitämään paidan itselläni.
Kiitos järjestelytoimikunnalle paita-asioiden hoidosta, toivottavasti jaksatte tulevaisuudessakin hoitaa samanlaisis asioita ja täällä "puhelimen" toisessa päässä muistetaan toimia ohjeiden ja sovittujen asioiden mukaan, niin edesautamme vastaavia juttuja tulevaisuudessa.
Kylläpä minä nyt avauduin pitkälti pyhäpäivän kunniaksi. :)
Taisit Timo syödä jouluna vain tummaa suklaata!! Kiitos kuitenkin Timo, jo ajatuskin lämmitti!:)
StantheMan
27.12.2009, 14.59
No, löytyihän sitä kahviseuraa. Kahteen mieheen Keltun kierros ja Julkulan kautta Leväselle kahville.
[QUOTE=StantheMan;1310492]No, löytyihän sitä kahviseuraa. 
No kyllähän ne lenkkikahvit on aina juotava ja kyllä tuommosessa pakkasessa lämmintä juomaa varsinkin tarvitaan kun omat juomat jääty jo alkumatkasta ja suli vasta illaksi. Kylmästä huolimatta hyvä lenkki!!!
Ai niin... en muistanut mainita, että sunnuntain lenkillä tuli vuoden eka kaatokin ( ehkä viimeinenkin?). Pitänee ajaa ensi vuonna taas maastossakin, että on muillakin välillä hauskaa kaatoja ihastellessaan. Ja se sunnuntain kaatokin oli ihan nolo: liikkeelle lähtiessä vain toinen klossi kiinni ja paino sille puolelle ja kyljelleen, niin näkyvällä paikalla olisi pitänyt pannuttaa niin, että lumi pöllyää ja osia lentää...
StantheMan
28.12.2009, 21.28
Joo, kyllä hävetti, kun tukeva mies oli pitkällään keskellä pyörätietä. :rolleyes:
Jos laiha syö tukevan aterian niin laihtuuko tukeva???
StantheMan
29.12.2009, 20.20
Huomenna vuoden viimeinen yhteislenkki klo 18.00. Hipi, hipi...

Viime vuonna vastaavana päivänä meni vielä satanen rikki. Nyt alan kitumaan treinerissä ja huomenna ehkä taas uimaan. Tai eihän sitä koskaan tiedä...
StantheMan
29.12.2009, 20.31
Satanen jäi haaveeksi. Flunssaa pukkaa. Kova reissu silti. 5,5 tuntia. Savulahti ja Vartialassa eväs.
Enpä muistanutkaan koko lenkkiä. Ajatit minut hengiltä, vanhan miehen.:o Vartialassa käytiin kahveilla Savulahden lenkin päälle.:cool::eek:
apartanen
30.12.2009, 14.33
Onkos tarkoitus juhlistaa vuodenvaihdetta porukkalenkillä? Joko aattona tai 1. päivänä?
Samalla ilmoittaudun tämän iltaiselle lenkille joulukuusen kanssa.
StantheMan
30.12.2009, 21.11
Kahteen mieheen Julkula-Skaupunki. Loistava sää ja kevyt keli. Minulle vuoden viimeinen lenkki.
apartanen
30.12.2009, 21.17
Ilkeä enää tänä vuonna ajaa, kun ne petoslaiset selkeästi nauroi kun maattiin siellä kevyenliikenteenväyläntapaisella naamallaan. 
Ensi vuonna uudestaan.
Terveisin, Peukalo turvoksissa.
Itse olin eilen altaassa testaamassa Joulun jälkeen kelluttaako rasva. Ei kelluta.

Tänä vuonna ei ehdi enää ajamaan ja huomenna ei varmaankaan pysty. Ensi viikolla kai sitten alkaa kova rääkki kohti 2010 luvattuja hulluuksia, brevettejä, triathlonia, jne jne...

Kiitokset kuluneesta vuodesta kaikille lenkkiseurasta, vastuksesta ja kaikesta muustakin hauskasta!!! :D

Ja anteeksi häiriöstä.:rolleyes:

Ja Ändille vielä extra-tsemppi-terkut!!!
StantheMan
31.12.2009, 10.33
Kiitokset myös kuluneesta vuodesta minulta! Tulevan talven ajan ainakin sunnuntaisin ja aika useasti keskiviikkoisin "normaalit" lenkit. Kesäksi joutuu taas varmaan sinne rollaattoriosastolle syrjään, kun "isot pojat" tulevat kuvioihin mukaan. Brevetteihin minäkin tähtään ja varsinaisesti sille 600 km:lle.
Huomenna ehkä ajan, ehkä en. Iltapäivällä jos. Riippuu konjakin laadusta ja määrästä. Laitan tänne aamulla viestiä asiasta.
Kiitokset myös kuluneesta vuodesta minulta! Tulevan talven ajan ainakin sunnuntaisin ja aika useasti keskiviikkoisin "normaalit" lenkit. Kesäksi joutuu taas varmaan sinne rollaattoriosastolle syrjään, kun "isot pojat" tulevat kuvioihin mukaan. Brevetteihin minäkin tähtään ja varsinaisesti sille 600 km:lle.

Huomenna ehkä ajan, ehkä en. Iltapäivällä jos. Riippuu konjakin laadusta ja määrästä. Laitan tänne aamulla viestiä asiasta.

Ja siitä konjakin laadusta vaaditaan näyte-erä. Määrä saa olla riittävä.
StantheMan
31.12.2009, 15.21
Onnea tämän ketjun aloittajalle! Nyt hieno syy juhlia vuodenn vaihetta.
apartanen
31.12.2009, 15.28
Onnittelut täältäkin Ändille!
Ja muillekin hyvää uutta vuotta.
StantheMan
01.01.2010, 21.08
Apartasen kanssa polkaistiin kausi käyntiin. Lyhyt, mutta mukava lenkki Kelloniemi-Itkonniemi-Rönö polkuja pitkin. Sunnuntaina uudestaan.
apartanen
01.01.2010, 21.16
Tekniikassa selkeää kehitystä viimevuotiseen. Tänä vuonna ei ole kumpikaan kaatunut, vielä :D
StantheMan
03.01.2010, 14.03
Kevyt setti. Testasin seuran takkia, kun tuota pakkasta lähes 30 astetta oli aamulla. Hyvin pärjäsin, vaikka se nyt ihan talvitakiksi ole tarkoitettu. Hiltulanlahti ja kahvit Takkabaarissa. Yllättäen olin yksin. Vajaa 3 tuntia ovelta ovelle.
apartanen
03.01.2010, 14.10
Pahoittelut! Nukuin ihan pommiin kun yö meni tuon lapsen kanssa telutessa.
Kevyt setti. Testasin seuran takkia, kun tuota pakkasta lähes 30 astetta oli aamulla. Hyvin pärjäsin, vaikka se nyt ihan talvitakiksi ole tarkoitettu. Hiltulanlahti ja kahvit Takkabaarissa. Yllättäen olin yksin. Vajaa 3 tuntia ovelta ovelle.Sitkeätä porukkaa, periksi ei anneta. Jos tulee Kuusamon kelit, -36 astetta, niin vieläkö ajetaan? 
On täällä Tampereellakin pakkasta riittänyt, mutta ei ihan teidän lukemia. Tänään jäi aamulla lähtemättä ajamaan kun oli niin paljon lunta tullut lisää, eikä auramiehet ole vielä hoitaneet hommia näillä nurkilla. Mutta vielä päivää riittää, vaikka sitten lampun kanssa.
Tässä ei ihan vielä osaa uneksia tulevan kesän kuussatasesta, kun ottaa koville jo 30 kilsaakin.
StantheMan
03.01.2010, 15.56
Joo, ei mulla pakkasrajaa ole. Tämä talviajo on tätä pätemisen tuskaa, kun kesällä ei riitä taidot ja nopeus, niin täytyy talvella päteä. Nuorempanakin tuli talvella pelattua ulkona enemmän jalkapalloa aloittavassa kokoonpanossa, kuin kesällä (ikuinen vaihtomies). Sieltä kai tämä talveen panostaminen juontaa.:D
Keskityn jo nyt 400-500 km välisataseen. Tiedän, että 400 km pystyn ajamaan ja viimeinen satanen menee vaikka konttamaalla, joten ainoa ongelma on enää väli 400-500 km. Eli näin helppoa se on.:rolleyes:
Keskityn jo nyt 400-500 km välisataseen. Tiedän, että 400 km pystyn ajamaan ja viimeinen satanen menee vaikka konttamaalla, joten ainoa ongelma on enää väli 400-500 km. Eli näin helppoa se on.:rolleyes:Itse opin viime kesän kuussatasella, kun ajoin lähes koko paluupuolikkaan Lappeenrannasta Tampereelle vasta- tai sivuvastatuulessa, että kannattaa suunnitella reitti ja aikataulu niin että viimeinen parisataa on takuuvarmaa myötäistä tai edes tyyntä. Tähän voisi päästä esim. siten että paluu ajetaan illalla ja yöllä ja tietysti kiinnittämällä erityistä huomiota tuuliin, josko vaikka myötäistä löytyisi. Reittikin saisi loppupuolella kulkea muualla kuin peltoaukeilla, varsinkin jos vastatuulta löytyy. Täytyisi suunnitella vaihtoehtoisia reittejä loppumatkalle sään muutoksen varalle.
StantheMan
05.01.2010, 16.18
Loppiaisajelu huomenna 10.00. TB. Noin paria tuntia (+).
StantheMan
06.01.2010, 13.33
Näinpä tein. Lentokentän tienhaarassa kävin elpymässä eilisistä pirskeistä. Koville otti. Ilma oli sentään raitis. Sunnuntaina en aja.
StantheMan
07.01.2010, 17.43
Huomenna, jos jotakin reippailu kiinnostaa, niin ajan aamulla parin tunnin lenkin. Kun kerran olen vapaalla. Ottaapi yhteyttä!
StantheMan
07.01.2010, 18.29
Huomenna siis 10.15 TB!
StantheMan
08.01.2010, 14.14
Kahteen mieheen  Takkabaarissa kahvit ja muutenkin hyvä reissu. Keskiviikkona uudestaan.
Aurinkoinen lenkki sai mitakseen noin 32 km. Pyöräteiden kunnossapidolle kiitokset, väylät oli ihan riittävän hyvin höylätty.
apartanen
09.01.2010, 16.26
Muistutuksen sana vielä KuoPys-spinningistä. 
Hikiset tunnit jatkuvat siis tulevana maanantaina, eli 11.1.2009. kello 20.10. Paikka edelleen se sama vanha.
Lisätietoja:
http://kuopys.fi/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=35&cntnt01origid=51&cntnt01returnid=60
StantheMan
13.01.2010, 08.37
Tänään 18.00 TB kevyt kampi!
StantheMan
13.01.2010, 21.23
Kävinpä lyhyen keskiviikkolenkin ajamassa. Ei ollut fiilinki, eikä pyörä kohdillaan, joten tänään en kaukana käynyt. Lähdinpä kuitenkin. Seuraava lenkki viimeistään sunnuntaina. Hiihtoasusteet (ja osa talvipyöräilytamineista:mad:) jäivät Helsinki-Vantaalle hihnalle pyörimään, joten hiihtämistä harkitaan joskus myöhemmin.
StantheMan
16.01.2010, 16.46
Tänään 18.00 TB kevyt kampi!
Olikin lopulta niin kevyt kampi, että irtosi yllättäen tänään kokonaan. Kyllä hävetti kampi kädessä kotiin pyörällä potkutella. No, rollaattori onkin varmaan seuraava hankinta. Siis huomenna sunnuntailenkki normiaikaan ja tavoitteena +50 km.
Muistutuksen sana vielä KuoPys-spinningistä. 
Hikiset tunnit jatkuvat siis tulevana maanantaina, eli 11.1.2009. kello 20.10. Paikka edelleen se sama vanha.
Lisätietoja:
http://kuopys.fi/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=35&cntnt01origid=51&cntnt01returnid=60
Onks tuolla kuinka täyttä ollut? Voisin tulla maanantaina kokeilemaan, jos KuoPyksen ulkopuolisena mahtuu mukaan.
apartanen
17.01.2010, 12.52
Onks tuolla kuinka täyttä ollut? Voisin tulla maanantaina kokeilemaan, jos KuoPyksen ulkopuolisena mahtuu mukaan.
Olisiko sellainen 20 - 30 per kerta? Hyvin mahtuu kun pyöriä taitaa olla yli 40.
StantheMan
17.01.2010, 16.10
Tänään kahteen mieheen Vartialaan ja takaisin. Olipa hieno ja raskas reissu. 4 tuntia ovelta ovelle. Tullessa Inkilänmäessä tuli jo kunto"pohja" vastaan. Koville otti. Vetomieskin joutui jo välillä työntämään.
Hei!

Onko suunnitelmia kenelläkään lähteä 5.-7.3. fillarimessuille Helsinkiin? Järjestääkö KuoPys mitään yhteislenkkiä siihen suuntaan?
Olisiko sellainen 20 - 30 per kerta? Hyvin mahtuu kun pyöriä taitaa olla yli 40.
Saapikos Fressin jäsenenä jäädä pyörittelemään teidän vuorolle, jos jää tilaa? Voin tietysti laittaa jäsenmaksunkin maksuun, jos tarttee.
StantheMan
18.01.2010, 14.50
Kyselyihin vastaten laitan alla olevan "leikkauksen" seuran sivuilta. Pitää siis olla 2010 jäsenmaksu maksettuna. Muuta ehtoa ei ole, joten erittäin paljon tervetuloa!:cool::)
http://kuopys.fi
Viime talvena ensimmäisen kerran järjestetyt sisäpyöräilytunnit saavat jatkoa.
KuoPys on varannut Fressin sisäpyöräilysalin (24 pyörää) jäsenilleen yhteensä 15 kerraksi joulu - maaliskuun ajalle.
Osallistuminen on jäsenille ilmainen ja edellyttää, että vuoden 2010 jäsenmaksu on maksettu ennakkoon.
Tunneille ilmoittautuminen tapahtuu Fressin vastaanotossa ennen tuntia.
Mukaan tunneille mahtuu aina 24 ensimmäistä, ennakkoon paikkoja ei voi varata.
Sopivia varusteita tunnille ovat pyöräilyhousut, maastopyöräilykengät tai muut kovapojaiset kengät, hikipyyhe, juomapullo ja lukko pukukopin oveen.
Tuntien teemat vaihtelevat peruskestävyydestä maksimikestävyysharjoituksiin,
jokainen voi säätää oman vauhdin ja vastuksen itselleen sopivaksi.
Spinning-tunnit ohjaa Markku Koljonen.
Tunnin jälkeen on mahdollisuus suihkuun ja saunaan Fressin tiloissa.
Spinning-kalenteri
 1.12 tiistai klo 19:15 - 20:15
 8.12 tiistai klo 19:15 - 20:15
14.12 maanantai klo 20:10 - 21:10
11.1 maanantai klo 20:10 - 21:10
18.1 maanantai klo 20:10 - 21:10
25.1 maanantai klo 20:10 - 21:10
 1.2 maanantai klo 20:10 - 21:10
 8.2 maanantai klo 20:10 - 21:10
15.2 maanantai klo 20:10 - 21:10
22.2 maanantai klo 20:10 - 21:10
Jebs, siis seuran jäsen pitää olla.....  
--> eli traineria parvekkeella
apartanen
18.01.2010, 17.02
Jebs, siis seuran jäsen pitää olla.....  
--> eli traineria parvekkeella
Pahoittelut. Taas tuo lukutaidon puute vaivaa. En huomannut tuota ei-kuopysläinen mainintaa. :o
StantheMan
18.01.2010, 23.03
Onneksi oli kevyt seuraspinninki tänään. Kyllä tuo sisäpyöräily on raskaampaa, kuin ulko-.
StantheMan
19.01.2010, 14.59
Huomenna en pääse iltalenkille (tänään ei jaksa), joten jatketaan ajoja viimeistään perjantaina (lauantaina). Näin keveillä pakkasilla ei viitsi ajella. :D
StantheMan
22.01.2010, 18.51
Alla lainaus 2010 brevettitopikista. Viime vuonna Fleche kolmeen mieheen ajettiin ja se onnistui suhteellisen hyvin. Tänä vuonna viime vuoden veturi joutuu jäämään pois, joten uusia kykyjä tarvitaan. Ilmoittautumisia otetaan vastaan ja niitä on syytä tulla, ettei tarvi tulla kotoa hakemaan!:mad:
200 km brevetin ajan luultavasti Keiteleelle Karttulantietä ja sitten Maaningantietä takaisin. Se on tarkka 200 km. 300 km en ole vielä suunnitellut. Viime vuonna kävin Pyhännällä edestakaisin. 400 km ei varmaan ajeta Kallaveden kierros -viikonloppuna, joten se siirtyy vähän myöhemmäksi. Viime vuonna kiersin Pielisen ja luultavasti tänä vuonna otan revanssin eli ajan saman matkan.  600 km jäi haaveksi eli kesken. Yritän luultavasti samaa, kuin viime vuonna eli käynti Oulussa mutkan kautta, mutta vähän fiksummin. Näille pääsee sitten mukaan. Kiirettä matkoilla ole. Päinvastoin hitaasti kiiruhtaminen on tärkein taito.
Suomen brevetit vuonna 2010 ja muut pitkät brevetit
Ensi vuonna on luvassa taas fleche ja 1000km sekä kaksi täyttä sarjaa lyhyempiä brevettejä.
Suomen 2010 brevettien aikataulu on seuraava:
24.4. 200km
15.5. 300km
22.5. Fleche
29.5. 400km
12.6. 600km
18.6. 400km/1000km (Viipuri-Helsinki-Tallinna-Tarto-Pietari http://balticstar.spb.ru/2010_en.htm)
2.7. 1000km
4.7. 200km (Imatra-Savonlinna Baltic star)
31.7. 200km
14.8. 300km
28.8. 400km
11.9. 600km
StantheMan
23.01.2010, 18.40
Huomenna normi10lenkki, vaikka vähän kurkkua kivistää ja nokka vuotaa.
StantheMan
24.01.2010, 13.28
Pari tuntia ajelin Saaristokaupungin ympäri mutkineen. Sauvakävelijäfanilleni olisin antanut nimmarin, mutta kynä oli jäätynyt. ;)
Alla lainaus 2010 brevettitopikista. Viime vuonna Fleche kolmeen mieheen ajettiin ja se onnistui suhteellisen hyvin. Tänä vuonna viime vuoden veturi joutuu jäämään pois, joten uusia kykyjä tarvitaan. Ilmoittautumisia otetaan vastaan ja niitä on syytä tulla, ettei tarvi tulla kotoa hakemaan!:mad:

200 km brevetin ajan luultavasti Keiteleelle Karttulantietä ja sitten Maaningantietä takaisin. Se on tarkka 200 km. 300 km en ole vielä suunnitellut. Viime vuonna kävin Pyhännällä edestakaisin. 400 km ei varmaan ajeta Kallaveden kierros -viikonloppuna, joten se siirtyy vähän myöhemmäksi. Viime vuonna kiersin Pielisen ja luultavasti tänä vuonna otan revanssin eli ajan saman matkan. 600 km jäi haaveksi eli kesken. Yritän luultavasti samaa, kuin viime vuonna eli käynti Oulussa mutkan kautta, mutta vähän fiksummin. Näille pääsee sitten mukaan. Kiirettä matkoilla ole. Päinvastoin hitaasti kiiruhtaminen on tärkein taito.

Tuo Fleche-reissu ei ole tosiaankaan niin paha miltä kuullostaa ( 24 h / min 360 km ). Viime vuonna ajettiin vähän epätasaisella vauhdilla eli lopussa mentiin tosi hiljaa vaikka kovempaakin olisi voinut ajaa. Eli alusta asti tasainen ( hidas, ehkä 25 km/h ) vauhti ja aikataulu niin, ettei tarvitse notkua yöllä huoltoasemilla liian pitkään samassa paikassa niin voin kyllä suositella! Ja tänä vuonna ajankohta on vähän myöhemmin eli todennäköisesti yölläkään ei tule pakkasta. Itse en siis tänä vuonna valitettavasti pääse kun on nuorison rippijuhla-este.

Itse meinaan ajaa StanTheManin käskystä nuo brevetit mukana. Kaks'satasen reitti kuullostaa ihan hyvältä, vaikka Karttulan tien alussa aika mäkistä onkin, mutta eipä täältä taida paljon helpompaakaan reittiä löytyä. Kolmesatanen voisi olla vaikka Äänekosken suuntaan tai sopiva kierros Leppävirta-Vehmersalmi-suunnalla? Ja nelisatanen ja kuusisatanen käy kyllä noilla suunnitelmilla jos sinne asti selvitään eli loppukesästä-alkusyksystä.

Itse menen vielä tänään juoksu/voimaharjoitteluun eli satulaan en ehtinyt enkä halunnut tällaisella pakkasella, mutta huomenna taas spinnaamaan.
StantheMan
27.01.2010, 15.57
Tänään en aja kuuden iltalenkkiä, joten palataan asiaan viikonloppuna. Keuhkosta "ottaa". :(
StantheMan
01.02.2010, 14.51
Tänään spinninki. Keskiviikkona en pääse viikkolenkille. Iltatöitä pukkaa, joten viikonloppuna palataan asiaan. Eilen kävin kampea löysyttämässä illalla lyhyellä lenkillä. Varatkaahan keväälle Flecheen aikaa. Lähtö lähestyy....:)
StantheMan
01.02.2010, 23.06
Kovat jätkät ja minä. Illan saldo spinningissä. Vähän oli porukkaa, mutta sitä mukavampi treeni oli. Annoin kaikkeni.
Kovat jätkät ja minä. Illan saldo spinningissä. Vähän oli porukkaa, mutta sitä mukavampi treeni oli. Annoin kaikkeni.

Flunssa iski, en pystynyt. Seuraavan kerran sitten hyvin palautuneena.
StantheMan
05.02.2010, 16.33
Su normilenkki. Mikä aika herroille sopisi huomenna?
StantheMan
07.02.2010, 13.56
Kahteen mieheen sunnuntaiajelut ekstrana Neulamäen kierros pyörätietä pitkin ja sitten normikahvit Takkabaarissa eli minä tarjosin. Huomenna spinning ja loppuviikosta ulkoajelua.
StantheMan
08.02.2010, 23.09
Spinninki oli tällä kertaa kevyehkö ja päivän kuntoon sopiva. Hiki tuli silti.
StantheMan
13.02.2010, 11.05
Kurkku alkaa olemaan normaalin putken mitoissa, joten eiköhän huomenna ajeta normaali kympin lenkki eli jonnekin kahville.
StantheMan
14.02.2010, 13.38
Tänään oli kai niin "hiihtokeli", että muita ei näkynyt. Se sopi ja ajoin vain  vajaa pari tuntia kolmen päivän makaamisen jälkeen kevyesti ottaen. Kahvit kotona.
StantheMan
17.02.2010, 13.40
Tämän illan tärvään töissä, joten seuraava "yhteislenkki" normaalisti sunnuntaina 10.00. Mukava sää tiedossa, koska luvassa on silloin "lämpenevää".
StantheMan
21.02.2010, 13.27
Hieno pikalenkki tänään toteamaan, että Takkabaari oli kiinni. Vastapainoksi saatiin Tallipäällikön seurassa juoda Leväsellä munkkikahvit. Matkassa tänään naparetkeilijä Fab ja oppipoika eli minä.
StantheMan
21.02.2010, 14.08
Jo meinasi unohtua. Onnittelut Anterolle 150 km kisan voitosta eilen Ice Marathonilla! Olin itse eilen radan varressa viisi minuuttia ja siinäkin oli riittävästi tuskaa ja vielä siellä kisailla, niin täytyy kyllä kypärää nostaa. :cool::cool:
Hieno pikalenkki...
Jo tokkiisa, mualiman navan retkeelijät naattivat tännää jo kevättuulista. Voenee aedosti ja lämpösesti suositella toesillekkii, sunnuntaelenkin olotilloo kaepooville.
StantheMan
22.02.2010, 23.02
Illan seuraspinningissä oli vuorossa keskiraskaan vuoro. Vuoro jatketaan vielä viiisi maanantaita. Jäsenmaksun hinnalla, jos kaikki 15 kertaa ajaisi, niin hyvin ohjatun spinningtunnin hinnaksi tulisi kokonaista yksi euroa! Lopuille viiidelle vuorolle kannattaa vielä tulla. Sekään ei kovin kalliiksi tulisi, jos kovasti on säästämisestä kiinnostunut. Seuran jäseniäkin saa tulla lisää. Tilaa on!
StantheMan
27.02.2010, 21.23
Huomenna ovat varmaan herkkähipiäiset kesäpojat kympin lenkkiä ajamassa. Ei se mitään, tervetuloa vain.
StantheMan
28.02.2010, 13.59
Kahteen mieheen Hiltulanlahti ja Takkabaarissa munkkikahvit. Loistava sää ja auratut pyörätiet.
StantheMan
01.03.2010, 23.14
Hei!

Onko suunnitelmia kenelläkään lähteä 5.-7.3. fillarimessuille Helsinkiin? Järjestääkö KuoPys mitään yhteislenkkiä siihen suuntaan?
Junamatka lauantaille suunnitteilla. Minä ja seppo. Kolmatta vailla oltaisiin, niin voitaisiin ryhmälipulla reissu tehdä. Lähtö aamulla ja paluu iltajunalla. Useampikin tietysti mukaan mahtuu.
StantheMan
01.03.2010, 23.18
Viimeinen vitonen alkoi spinningissä tänään. Minulle tämäniltainen oli kovin setti tähän mennessä. Se oli tarkoituskin.
Junamatka lauantaille suunnitteilla. Minä ja seppo. Kolmatta vailla oltaisiin, niin voitaisiin ryhmälipulla reissu tehdä. Lähtö aamulla ja paluu iltajunalla. Useampikin tietysti mukaan mahtuu.
Aikomuksena Iisalmesta junaan loikata. millä junalla aiotte mennä/tulla?
Minä köröttelen junalla aika halvalla, saan 50% eläkeläisalennuksen.
StantheMan
02.03.2010, 12.35
Pitää sepon siihen aika antaa, kun mulle käy mikä juna tahansa. Pitää kysäistä pääjohtajalta itseltään asiaa. Mehän ollaan sepon kanssa työhaluttomia, joten olisikohan meille jotain omaa alennusta. 
Ja jos me aiotaan junassa tavata, niin laita joku ruusu napin läpeen, koska sinusta (Tahkolla tavanneenna) muistan vain hämärän selän kuvan jossain kaukana edessä.:cool:
Eiköhän me konduktöörivaunussa traineria poljeta tullen mennen! Samalla tulee tuulitunnelitestit tehtyä.
Vakavasti puhuen on mukava, että muitakin messuille lähtijöitä löytyy! Alustava aikataulu: Lähtö pendoliinolla 5.45 Kuopio. Paluu 16.12 Helsinki. Matkalippuja ei vielä ole varattu, kun kolmas lähtijä Kuopiosta ei ole vielä ilmoittautunut.:seko:
Alustava aikataulu: Lähtö pendoliinolla 5.45 Kuopio. Paluu 16.12 Helsinki. Matkalippuja ei vielä ole varattu, kun kolmas lähtijä Kuopiosta ei ole vielä ilmoittautunut.:seko:
Samat junat mitä minäkin ajattelin. Aikaa riittää messujen katseluun vaikka pendoliino vähän myöhästyisi. 
Tunnistan Stanthemanin jos junassa nähdään.:)
StantheMan
02.03.2010, 20.49
Lähdetään siis 5.45 junalla. Odotellaan vielä yhtä mukaan ja jos ei ilmaannu, niin näillä mennään.:rolleyes:
Kyllähän minäkin Kalasin muistan, jos ihan totta puhutaa.
StantheMan
04.03.2010, 21.22
Yhtä huutaa. Ota yhteyttä perjantaina puoleen päivään mennessä, niin ostan ryhmälipun kolmelle lauantain messureissulle. Lähtö siis 5.45 ja takaisin tullaan.
StantheMan
05.03.2010, 14.51
Vapaaliput hommattu ja kohta junalippujen ostoon. Toivottavasti tulee herättyä aamun junaan.
Kyllä herättiin ja messuilla käytiin. Nyt on stantheManin kanssa pari päivää sulateltu nähtyä ja koettua. Matkan jälkimainingeissa sain vielä noroviruksen (en tosin messuilta), joten illan spinning jää väliin.
StantheMan
08.03.2010, 19.18
Kiitos kovasti hyvästä seurasta. Varsinkin menomatka meni lentäen. Tulomatka sujui sitten nopeasti muuten vain:rolleyes::o. Meikäläinen meni loppumatkasta jo aika "hapoille", joten sunnuntaina kävin ajamassa vain lyhyesti 12 aikaan. Tänään siis klo 20.10 spinning. Ajan sinunkin puolesta, mutta pyörittää en osaa yhtä nätisti kuin sinä.:cool:
StantheMan
08.03.2010, 22.55
Seuraspinnissä oli tänä iltana kevyen vuoro. Itse kyllä vedin raskasta lähes koko tunnin, koska kunnon treenistä oli aikaa. Seuraava spinning kahden viikon päästä.
StantheMan
10.03.2010, 07.30
Tänään iltalenkki klo 18. Pari tuntia pohjoiseen.
StantheMan
10.03.2010, 21.28
Loistava keli oli ja pyörätiet hyvässä kunnossa. Sunnuntaina jatketaan.
hannibaali
10.03.2010, 21.34
Kevät on tullut, tänään toivalassa tuli vastaan pari maasturikuskia\o/
StantheMan
13.03.2010, 09.55
Flecheen tällä hetkellä noin kaksi ajajaa. Yksi tai kaksi lisää tarvitaan. Ilmoittautumisia otetaan vastaan ja henkistä tukea annetaan vastineeksi. Järjestän ennakkoon vaatekuljetuksen Vääksyyn ja myös paluukyydin. Muusta ei tarvitse huolehtia, kuin omista eväistä ja syömisistä.:)
200 km brevetin ajan luultavasti Keiteleelle Karttulantietä ja sitten Maaningantietä takaisin. Se on tarkka 200 km. 300 km en ole vielä suunnitellut. Viime vuonna kävin Pyhännällä edestakaisin. 400 km ei varmaan ajeta Kallaveden kierros -viikonloppuna, joten se siirtyy vähän myöhemmäksi. Viime vuonna kiersin Pielisen ja luultavasti tänä vuonna otan revanssin eli ajan saman matkan.  600 km jäi haaveksi eli kesken. Yritän luultavasti samaa, kuin viime vuonna eli käynti Oulussa mutkan kautta, mutta vähän fiksummin. Näille pääsee sitten mukaan. Kiirettä matkoilla ole. Päinvastoin hitaasti kiiruhtaminen on tärkein taito.
Ensi vuonna on luvassa taas fleche ja 1000km sekä kaksi täyttä sarjaa lyhyempiä brevettejä.
Suomen 2010 brevettien aikataulu on seuraava:
24.4. 200km 
15.5. 300km
22.5. Fleche
29.5. 400km
12.6. 600km
18.6. 400km/1000km (Viipuri-Helsinki-Tallinna-Tarto-Pietari http://balticstar.spb.ru/2010_en.htm)
2.7. 1000km
4.7. 200km (Imatra-Savonlinna Baltic star)
31.7. 200km
14.8. 300km
28.8. 400km
11.9. 600km
Koko kv-kalenteri osoitteessa http://www.audax-club-parisien.com/EN/index.php?showpage=323
Ulkomaisia pitkiä brevettejä on ainakin:
30.6.-4.7.2010 Sofia - Varna - Sofia http://svs-cycling.s5.com/index.html
5.-9.8. Pietari-Ääninen-Laatokka http://balticstar.spb.ru/2010_1200_en.htm
14.8.-19.8.2010 Hamburg - Berlin - Köln - Hamburg - http://www.audaxclub-sh.de/node/207
16.-22.8.2010 1001 Miglia Italiassa http://www.1001migliaitalia.it/
Päivitän tähän viestiin ajankohtaisia tietoja ja linkkejä tulevan kauden breveteistä.
Lisätietoa breveteistä sivulta http://www.polkupyoraily.net/wiki/Brevet
StantheMan
14.03.2010, 13.45
Sunnuntain ajejut kahteen mieheen Julkula-Puijonlaakso ympäri ja ristiin + Saaristokaupungin lenkki. Alussa oli aika vilpoista ja tuuli aika reippaasti aukeilla paikoilla.
StantheMan
22.03.2010, 23.15
Kolmanneksi viimeisin seuraspinninki ajettiin tänään. Seuraava kolmen viikon päästä. Reipas tahti oli tänäänkin.
StantheMan
27.03.2010, 17.44
Huomenna normikympinlenkki. Lokasuojat ovat tarpeen.
StantheMan
28.03.2010, 14.39
Ritisenlahti itekseen ja kahvit Takkabaarissa. Koomistahan tuo on yksikseen "yhteislenkkiä" ajaa,  mutta onpa ainakin leppoisa tahti. Tänään oli huippukeli, vaikka vähän kosteaa olikin Maantiekaudeksi sitten siirrynkin syrjään sunnuntain lenkeiltä ja ajelen omaan tahtiin brevetteihin keskittyen.
Nyt vasta pääsin eka kertaa ulos ajamaan tämän vuoden puolella. Lossille ja takaisin nastarenkailla (ilmankin olisi hyvin pärjännyt. Varsinkin jos ajaa kaupungista ulos muuten kuin pyöräteitä. Pyörätiet on täynnä hiekkaa). Vähän tuntui raskaalta, mutta kuitenkin helppoa eka kerraksi. Taitaa triathlon-treenit pitää kuntopohjan kohtuullisella tasolla:p. Aika lähellä on eka brevetti. Siihen pitää vielä hinkata jonkin verran persettä satulassa, ettei tule liian vaikeaksi. Tosin viime vuonnahan eka lenkki maantiepyörällä oli just StanTheManin peesaaminen/kaukana edessä ajaminen brevetissä ja yli 200 noin niinkuin aloitukseksi.:cool:
StantheMan
03.04.2010, 11.58
Minä olen periferiassa Sotkamon lähellä. Eilen ajoin 30 km mutavellissä ja tänään käyn kirkonkylällä n 60 km yht. Huomenna ajattelin treenata 200 km:n brevettiä varten ajamalla täältä Kuopioon n. 210 km maastopyörällä. Enisimmäinen 17 km hirvittää, kun täällä alkaa olla paha kelirikko paikoin. Sitten Nurmeksen kautta onkin loppu helpompaa suoraa asvalttitietä. Maanantaina voisi verrytellä yhteislenkillä tai sitten ei.
..Huomenna ajattelin treenata 200 km:n brevettiä varten ajamalla täältä Kuopioon n. 210 km maastopyörällä...Eikös tuo 210 km jo kelpaa brevetiksi ja hyväksi harjoitukseksi vielä pidemmille matkoille. Mä ajelin pari viikkoa sitten nastarengasmaasturilla 160 km, joten jäi 200 km vähän vajaaksi.
StantheMan
03.04.2010, 16.11
Treenit erikseen ja voi olla, että aikarajaa en alita. Saa nähdä miten jaksaa huomenna ajaa. Nyt olen puolen välin tauolla n. 75 kkm lenkillä. Kyllä tuo pehmeällä hiekkatiellä ajaminen on raskasta. Veto loppui täysin 45 km jälkeen. Nyt pitäisi takaisin punnnertaa osin taas mutavelliä nauttien.
StantheMan
04.04.2010, 11.43
Eka tauko Valtimolla  55 km ja ihan loppu. Raskasta on eteneminen. Keskari just 20 vaikka alamäkeä ollut. Jos Nilsiään vielä jaksais. Jollakin voi puhelin pirahtaa alkuillasta.
StantheMan
04.04.2010, 15.09
78 km Kuopioon. 5,5 tuntia. Märkää on.
Voimia sinne tien varteen.
Onhan lamppu mukana:)
StantheMan
04.04.2010, 20.15
11 tuntia ja vartti. 200 km. Sammuin vasta Siilinjärvellä, joten loppu meni nopeasti. Vettä tuli lähes koko matkan. Kahdet kahvit munkilla ja pari leipää. Ei oo miehen, edes valkoisen, hommaa nämä pitkät matkat.
11 tuntia ja vartti. 200 km. Sammuin vasta Siilinjärvellä, joten loppu meni nopeasti. Vettä tuli lähes koko matkan. Kahdet kahvit munkilla ja pari leipää. Ei oo miehen, edes valkoisen, hommaa nämä pitkät matkat.Eipä ole moni, liekö kukaan, ajanut kakssatasta tänä vuonna, saatikka maasturilla, jolla taisit ajella!
Kypärää nostan Stanille. Ajon aikainen nestetankkaus onnistui tänään varmasti suuta auki pitämällä.
[QUOTE=StantheMan;1369693]11 tuntia ja vartti. 200 km. 
No huh, hurja suoritus! Hattu nousee korkealle ja kumarrus painuu syvään!!! Taidan olla (joutua olemaan) koko kesän kiltisti peesissä. Tänään varmaan ajelen jonkun säälittävän lenkin kunhan uimasta pääsen.
StantheMan
05.04.2010, 09.01
Kiitos kaikille. Suosittelen. 
Kyllähän sitä nyt luvataan. Voitaisiin iltapäivällä kahvitella jossakin "kesän suunnnitelmista". Ajamaan en nyt taivu, mutta kahville...
Kasurilasta ei luvata yhtään mitään enää, koska tuollaista hirmusiivua vedetään ihan simona.:eek:
hannibaali
06.04.2010, 21.17
Pitää kohta pitää siilinjärven hätäpaniikkikokous!
Eilen kävin maantielenkillä ensimmäistä kertaa uudella bianchilla, kurkimäessä kävin kurvailee. Täytyy kyllä sanoa että vähän jäin koukkuun maantiepyöräilyyn(ei ole ennen sellaista ollut) :)
StantheMan
07.04.2010, 09.28
Eilen kävin maantielenkillä ensimmäistä kertaa uudella bianchilla, kurkimäessä kävin kurvailee. Täytyy kyllä sanoa että vähän jäin koukkuun maantiepyöräilyyn(ei ole ennen sellaista ollut) :)
Minusta on mukavaa harrastaa molempia lajeja, vaikka ihan tumpelo maastossa olenkin. Sinulla riittäisi kunto hyvin noille pitkille matkoille, joten tule mukaan esim. alla esiteltyyn Fleche-ajoon ja vaikka jo 200 km:n brevettiin, joka ajaetaan parin viikon päästä.
Minusta on mukavaa harrastaa molempia lajeja, vaikka ihan tumpelo maastossa olenkin. Sinulla riittäisi kunto hyvin noille pitkille matkoille, joten tule mukaan esim. alla esiteltyyn Fleche-ajoon ja vaikka jo 200 km:n brevettiin, joka ajaetaan parin viikon päästä.
mikä fleche-ajo? yhtenä keväänä ajoin tuon mainitsemasi lenkin Keiteellä kääntyen, maasturilla slicksien kanssa. Tosin ajoin lisä lenkin keiteleen syrjäkylällä, kun kävin äitiä moikkaamassa, 237km/9h.
En tiedä 24.4 jutusta, kun seuraavana päivänä olisi lähtö britteihin.
StantheMan
07.04.2010, 20.15
22.5. ajetaan vuorokausi 3-4 hengen "joukkueella" Kuopiosta Vääksyyn. Matkaa kertyy kierrellen n. 400 km, mutta kiirettä ei ole. Lähtö aamulla klo 8.00 ja seuraavana päivänä sauna ja aamiainen Hotelli Tallukassa ja sitten autokyydillä takaisin Kuopioon. Näin Fleche suunnilleen tapahtuu.
http://www.polkupyoraily.net/wiki/Fleche
22.5. ajetaan vuorokausi 3-4 hengen "joukkueella" Kuopiosta Vääksyyn. Matkaa kertyy kierrellen n. 400 km, mutta kiirettä ei ole. Lähtö aamulla klo 8.00 ja seuraavana päivänä sauna ja aamiainen Hotelli Tallukassa ja sitten autokyydillä takaisin Kuopioon. Näin Fleche suunnilleen tapahtuu.
En piäse sinnekkään, lentoni Englannista tulee takaisin vasta 25.5. Olen siellä työssäoppimassa 25.4-25.5 välisen ajan. Mutta muuten on mielenkiintoinen ajelu.
hannibaali
08.04.2010, 00.29
Toivottavasti talllukassa saapi aamuoluen, saattaa nimittäin maistua saunan päälle:rolleyes:
Toivottavasti talllukassa saapi aamuoluen, saattaa nimittäin maistua saunan päälle:rolleyes:
Taisi viimeksi nukuttaa ihan hyvin ilman oluttakin:o
StantheMan
08.04.2010, 10.14
Tiedoksi 24.4. Kuopion 200 km:n brevet:
Lähtö 9.00 Leväsen Shell - Karttula - Keitele - Maaningan ST1 - Kuopio. Aikatavoite on alle 10 tuntia taukoineen. Eipä haittaa jos yli menee.
Brevet-korttitilauksen olen tehnyt etukäteen neljälle ajajalle. Ilmoittautumisia otan vastaan.
StantheMan
08.04.2010, 10.18
Viikonloppuna siirryn maantiepyörällä ajamaan. Kiitokset kahvittelu- ja matkaseurasta talven reissuille osallistuneille. Tästä eteenpäin en "vedä" muuta kuin itseäni.
apartanen
08.04.2010, 12.57
Minä sitten tilasin omat korttini kun en tajunnut, että voi tuolleen porukallakin tilata.
24. päivä olen mukana jos tämä kevätflunssa vaan luovuttaa siihen mennessä.
hannibaali
08.04.2010, 13.51
Mites sunnuntaina, onko lähtijöitä?
Tiedoksi 24.4. Kuopion 200 km:n brevet:
Lähtö 9.00 Leväsen Shell - Karttula - Keitele - Maaningan ST1 - Kuopio. Aikatavoite on alle 10 tuntia taukoineen. Eipä haittaa jos yli menee.
Brevet-korttitilauksen olen tehnyt etukäteen neljälle ajajalle. Ilmoittautumisia otan vastaan.
Mukana ollaan!!!
Illalla olisi menoa, joten pannaan vauhtia ketjuun:)
StantheMan
09.04.2010, 13.31
Brevettihän kiinnostaa kovasti.
Tällä hetkellä varmasti tai epävarmasti lähdössä:
Minä
TKT
Hannibaali
Araparperipartanen
VeKi
PaKa
Ändi?
Kortteja pitäisi tulla riittävästi, jos niitä vain tulee.
Mites sunnuntaina, onko lähtijöitä?

Kyllä olin sunnuntaina klo 10 lähtöpaikalla Teboililla, mutta ketään muuta ei paikalla näkynyt.:seko: Ajelinpa siis Räimän lenkin ihan yksikseen! Olin lauantaina Tampereella ja siellä vetelivät jo maantiepyörällä lenkkiä. Kuopiossa ollaan vielä "talvihorroksessa".
StantheMan
12.04.2010, 10.34
Ja tällä innolla myös Flecheen lähtijöitä kaipailen.
Alustavasti lähdössä minä ja hannibaali. Yhtä ainakin kaivataan lisää. Siis 22.5.-23.5. vuorokauden kevyt ajorupeama. :)
Minä
TKT
Hannibaali
Araparperipartanen
VeKi
PaKa
Ändi?
hannibaali
12.04.2010, 11.12
Minäkin ajelin yhteislenkin itsekseen väänälänranta/kehvoräimä/toivala/rissala maisemissa. Millos tuot sen maasturin huoltoon?
StantheMan
16.04.2010, 17.30
Huomenna Humppaoravat ajavat 9.00- ABC-asemalta Airakselan kierroksen. Kahvit Eevantalolla, jos auki. Keskari 26,47 km/h. Matka n. 80 km.
StantheMan
17.04.2010, 13.39
Neljään oravaan Airakselan lenkki. Vähän tuli ennakkovauhtilupaus ylitettyä. Ovelta ovelle 26,62 km/h. No, porukan vauhti oli pikkuisen kovempi 28 km/h. Vastatuulta oli, mutta muuten loistokeli. Muut voivat vielä kesää varten harjoitella. Mulla on jo kunto kohdillaan. ;)
apartanen
17.04.2010, 20.46
Kuis huomenn?
Minä
TKT
Hannibaali
Araparperipartanen
VeKi
PaKa
Ändi?
Mie lähen kanssa ajamaan, ellei mummoja ja puukkoja sada.
StantheMan
18.04.2010, 22.20
Mie lähen kanssa ajamaan, ellei mummoja ja puukkoja sada.
Saan kortit ma tai ti. Nyt ei varmaan minun peesissä tarvitse koko matkaa kituuttaa. Vauhti tulee olemaan kuitenkin suhteellisen maltillinen.
Miten Fleche tänä vuonna *Ändi*?
StantheMan
19.04.2010, 17.33
Muutama vinkki lauantaille. Kelihän on aika paha, joten sopivat vaatteet päälle. Jos aikoo ajaa pitempiä matkoja kesällä, esim.  Fleche kuukauden päästä, niin kannattaa nyt varustaa pyörä sellaiseksi, kuin se tulee olemaan pitkillä matkoilla. Valot eteen ja taakse ja sitten muutkin varusteet yläkanttiin. Jos tämä 200 km tulee olemaan ainoa matka, niin vähemmälläkin pärjää.
Kortit sain tänään, joten brevettiin voi n. 4 ajajaa ihan virallisestikin osallistua, eikä tarvi koko matkaa peesailla niin kuin viime vuonna.
hannibaali
19.04.2010, 18.11
Olen niin neiti, etten maha tuolla säällä matkaan lähteä....
mitenlie kelin laita launtaille Kuopioon .. jos ei tuo fmi ennusta parempaa niin pakosta miettii pitääkö tässä alkaa neiteilemään ja olla ajamatta. Hitusen on tuota siirtymääkin täältä, mutta ei vielä heitetä pyyhettä kehään  :)
hannibaali
19.04.2010, 21.26
http://www.fmi.fi/img/saa/paikallissaa/gram_5d_fi_Kuopio_2010042015_2010041920.gif
http://www.fmi.fi/img/saa/paikallissaa/gram_5d_fi_Kuopio_2010042015_2010041920.gif
tjooh .. kyllä tuota kuopion paikallissäätä on luntattukkin ja kehnolta vaikuttaa toistaseks :mad:
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?Keywords=&station=5903¶m=4&map=1&place=Kuopio
http://www.foreca.fi/Suomi/kuvat/tasmasaa/fin-fi-100650224_201004191200.png
StantheMan
19.04.2010, 23.05
Viimeinen seuraspinning oli tänään. Hyvältä tuntui taas. Makekin on pikku hiljaa oppinut tuntia vetämään. Kiitokset toisen järjestävän seuran puolesta hälle ja muille ajajille. ;)
StantheMan
20.04.2010, 16.35
Pojat, pojat...Kelihän näyttää olevan loistava lauantaina. Ajetaankin sitten 50 km:n sakkolenkki päälle, jos keli noin hyvä tulee olemaan. :D
StantheMan
21.04.2010, 16.49
Olen pari päivää itseäni nesteyttämässä ajokuntoon:rolleyes:, joten tavataan Leväsen Shellillä 8.45 lauantaina. Startti kohti Keitelettä Karttulan kautta 9.00. Muille on kortit ja Apartasellahan on oma. Reilusti vaatetta mukaan, ettei tarvitse matkalla värjötellä. Taukoja on aika reippaasti (ihan noita virallisia), joten hyvin pitäisi matkan sujua.
Kuopion 200 km: (näin varpusparvena)

Tie                km     tot. km

Levänen Kuopio Leväsentie/551    0      0       Leima, Shell
Karttula               551/552        40     40      Leima, ABC
Keitele                77                54     94      Leima, Neste
Maaninka              77               58     152     Leima, ST1     
Siilinjärvi            Viitonen          20     172
Kuopio                                   30     202     Leima, Shell
apartanen
21.04.2010, 17.17
Olen pari päivää itseäni nesteyttämässä ajokuntoon:rolleyes:, joten tavataan Leväsen Shellillä 8.45 lauantaina. Startti kohti Keitelettä Karttulan kautta 9.00. Muille on kortit ja Apartasellahan on oma. Reilusti vaatetta mukaan, ettei tarvitse matkalla värjötellä. Taukoja on aika reippaasti (ihan noita virallisia), joten hyvin pitäisi matkan sujua.
Kuopion 200 km: (näin varpusparvena)

Tie                km     tot. km

Levänen Kuopio Leväsentie/551    0      0       Leima, Shell
Karttula               551/552        40     40      Leima, ABC
Keitele                77                54     94      Leima, Neste
Maaninka              77               58     152     Leima, ST1     
Siilinjärvi            Viitonen          20     172
Kuopio                                   30     202     Leima, Shell
Hyvältä näyttää. Onko porukalla jokin tavoitenopeus, vai onko ainoa takaraja tuo 13,5h vai kuinka paljon siihen saikaan sääntöjen mukaan aikaa käyttää?
StantheMan
21.04.2010, 17.28
Siinä 25-28 km/h + tauot. Jotain 11 tuntia max isolla porukalla. Koska eka pitkä ajo monilla vauhti maltillinen.
Siinä 25-28 km/h + tauot. Jotain 11 tuntia max isolla porukalla. Koska eka pitkä ajo monilla vauhti maltillinen.
Onhan Kuotassa jarrut kunnossa, ettei vauhti karkaa..............
StantheMan
21.04.2010, 21.19
Pitää tänne vähän valehdella. Jos ilmoittaisin keskariksi 30+ (niin kuin se oikeasti tulee olemaan), niin juuri kukaan ei lähtisi kaveriksi. Ikenet veressä ajetaan ;)
Pitää tänne vähän valehdella. Jos ilmoittaisin keskariksi 30+ (niin kuin se oikeasti tulee olemaan), niin juuri kukaan ei lähtisi kaveriksi. Ikenet veressä ajetaan ;)
Tuo otetaan lupauksena:cool:
hannibaali
22.04.2010, 06.56
Pitäsköhän sittenkin lähteä matkaan, tuo huonosää tekosyy alkaa olla käytetty. Uutena selityksenä voisin vaikka heittää, että jos saan mahan kuntoon olen mukana;)
StantheMan
22.04.2010, 07.28
Hyvälle vetomiehelle on aina käyttöä!
hannibaali
22.04.2010, 09.47
Hyvälle vetomiehelle on aina käyttöä!
okei, pitää soittaa muutama puhelu..
no voe stna :rolleyes:
taitaa porukka jakautua kahteen ryhmään , jos 30+ vedetään koko matka. :p
(Vääntäydyn pe iltana paikkakunnalle ja katson vielä aamulla mikälie viimehetken keli)
hannibaali
23.04.2010, 06.19
Yöllisten kramppien jälkeen herädin ajatukseen, onkohan kehossani kaikkea tarpeeksi? Parinpäivän pyrstöyskä on saattanut vaikuttaa johonkin...Tämäpäivä näyttää tulenko mukaan vai en, tankkaus on ainakin menny ihan päinvastoin:)
Tuota tyhjennystä ei enää käytetä niin paljon kuin ennen ja olet siinäkin pahasti myöhässä Hannu. :D
hannibaali
23.04.2010, 11.03
Ei se aina lähde, ainakaan mulla. Ihan kumma olotila...
Ihana keli tulossa, luntakin... ah! Voi olla että aamulla vähän arvotaan lähtöä. :)
hannibaali
23.04.2010, 18.49
Ite suoritin jo arvonnan, jään ajamaan puijoa ylösalas...
apartanen
24.04.2010, 08.30
Liian kylmä. Päivällä voi jotain ajaa, mutta 200 tässä kelissä liikaa. Sori vaan, jänistin.
StantheMan
24.04.2010, 08.38
9.00 startti.
Sama täällä. Katoin kello 7:00 ulos ja menin takaisin sänkyyn unelmoimaan kauniista siroista italiattarista (tarkoitan tietysti maantiepööriä). :o
Mutta pääsee tuolla maastossakin näköjään.
Kävin paikalla, mutta jänistin. Liika karu keli meikäläisellekkin ajaa noin pitkää matkaa :(
hannibaali
24.04.2010, 19.43
Näin just kolme kuraista/märkää sissiä fillareitten päällä. Ihmemiehiä(ei Richard Dean Anderssoneita), mutta onneksi kohta kotona:)
StantheMan
24.04.2010, 21.44
10h 40 min. Viisi lähti ja kaksi keskeytti Karttulaan. TKT ja OtSa tsemppasivat meikäläistä loppuun asti. Keli oli percstä. Pahin ikinä maantiepyörän päällä koettuna. Matkaa tuli 205 km mulle.
apartanen
24.04.2010, 21.46
10h 40 min. Viisi lähti ja kaksi keskeytti Karttulaan. TKT ja OtSa tsemppasivat meikäläistä loppuun asti. Keli oli percstä. Pahin ikinä maantiepyörän päällä koettuna. Matkaa tuli 205 km mulle.
Ei voi kuin ihmetellä. :eek:
taisi olla meikäläiseltä kerrankin järkipäätös olla lähtemättä mukaan .. :) . vaikka tuo paikalle ajettu matka pikkasen vituttikin niin ois ollu kyllä kärsimysnäytelmää paskakuntoselle tasamaan  ajajalle :rolleyes:
Hattua täytyy kyllä nostaa, meleko sissejä outta :eek:

Iteltä ois jääny kesäkelissäkin ajamatta.
Mulle tuli arviolta 209 km, mutta Käärmelahden jälkeen ei enää Polari lähtenyt käyntiin kun hiekka ja vesi jumitti startti-nappulan. Kai sitä joskus on yhtä huonossa kelissä ajettu, mutta ei noin pitkää matkaa. Olisi kannattanut sittenkin ottaa tämä varapäivä käyttöön, nyt paistaa aurinko pilvettömältä taivaalta:( Mutta mistä sen tiesi.
Ajaminen sujui pääsääntöisesti ihan ok, mutta Pielaveden nurkilla olin jo valmis soittamaan raakki-auton paikalle ja ritirati. Ihmeherääminen tuli onneksi ja lopussa oli taas hyvin voimia nousta mäetkin ketterästi kuin orava ( täytetty orava tai raato-maantiellä-orava ). Varmaan se syöminen tuli vähän liian myöhään, ehti jo tulla nälkä eikä heti saanut uutta energiaa imeytymään? Kohtalainen ajo kuitenkin kun ottaa olosuhteet huomioon ja sen, että tämän kevään pisin lenkki tähän mennessä oli melkein 50 km.
Saunailtaan en ehtinyt enkä taida mennä tämänpäivän juoksu/voimatreeneihinkään, ei tosin kovin pahalta tunnu, mutta antaa nyt ropan levätä.
Seuraavaksi on sitten se 300-brevet ja toivottavasti keväisempi ilma. No eihän eilenkään tullut räntää koko päivää, pariin otteeseen tuli vaan vettä.
Kiitokset StanTheManille ja OtSalle hyvästä reissusta!!! Ja VeKille ja PaKalle alkumatkan vetoavusta, olisittepa olleet mukana loppuun, oli niin kivaa:D
hjyvä, hjyvä poejjaat.http://www.smileyarena.net/Library/packs/yahoo/default/applause.gif
StantheMan
25.04.2010, 15.35
Jos ihan totta puhutaan eilen oli "virallinen" ajopäivä. Pyöräkin löytyi äsken sitä pestessä kuran alta. TalvimaantieLaket eivä luultavasti kuiva koskaan. Pohkeet joutuivat yllättäen aika tiukoille, muuten meni jopa vähän odotettua helpommin.
apartanen
27.04.2010, 12.53
Onko vappusunnuntaina lenkkeilijöitä? Minä kotiudun lauantaina vapun riennoista, joten minä voisin lähteä jos ei ole karmiva keli.
Entäs huominen, Stanin porukkalenkki varmaan pyörii?
StantheMan
27.04.2010, 15.24
Sunnuntaina lenkki on harkinassa. En aja enää viikolla säännöllisesti, joten keskiviikkona ei ole minun "vetämiä" lenkkejä.
Jos jollain on intoa, niin huomenna voisi tunnin pari käydä ajamassa. Tahti rauhallinen ja ilma hyvä. TB klo 18?
apartanen
28.04.2010, 00.14
Minä voin lähteä, jos on keliä. Saisi olla aika kuivaa ja sateetonta.
Keli näyttää tälle viikolle aika ainutkertaiselta :)
apartanen
28.04.2010, 18.14
Keli näyttää tälle viikolle aika ainutkertaiselta :)
Tuli mutkia matkaan. Putsasin eilen natisevaa keskiötä siinä toivossa, että se olisi tänään ajokunnossa. Valitettavasti testin jälkeen totesin keskiön olevan sökö ja vaihdettava. Eli tämä ilta menee remppaan, että selviän edes sunnuntaina lenkille.
StantheMan
01.05.2010, 13.20
300 km:n reitiksi ehdotan ajettavaksi Kuopio-Tuusniemi-Ylämylly-Heinävesi-Leppävirta-Kuopio. Matka on tarkka 300 km ("autolla"). Lähtö 15.5. klo 7.05 linja-autoaseman Shell (ainakin viime kesänä aukeni seitsemältä). Riippuen kelistä ja ajajien lukumäärästä reissuun menee aikaa n. 15 tuntia. Ilmoittautumisia otetaan vastaa. Ylimääräisiä kortteja minulla on muutamia.
StantheMan
01.05.2010, 13.40
22.5. Kuopiosta ajetaan Fleche eli 24 tunnin ajo lauantaiaamusta klo 8.00 sunnuntaiaamuun klo 8.00. 
Reitti on seuraava (alustavasti):
Kuopio-Suonenjoki-Pieksämäki-Kangasniemi-Jyväskylä-Petäjävesi (?)-Jämsä (klo 1.30)-Padasjoki (klo 6.00)-Vääksy (Asikkala).
"Muutosta tähän reittiin, koska Petäjäveden Kyläseppä menee liian aikaisin kiinni. Uusi reitti on: Kuopio-Suonenjoki-Pieksämäki-Kangasniemi-Joutsa-Jyväskylä-Jämsä-Padasjoki-Vääksy. Jonkin verran yli 400 km. Porukalla saa silti jarrutella, koska yksin olen kontannut 425 km 23 tuntiin. Taukoja (30 min. - tunti) pidetään riittävästi mainituilla paikkakunnilla lähes kaikilla."
Vääksyssä on Hotelli Tallukassa omakustanteinen sauna ja aamiainen, jonka jälkeen autokyyti Kuopioon. Ennakkoon minulle toimetut vaihtovaatteet on Vääksyssä valmiina odottamassa, joten muuta ei tarvitse tehdä kuin kevyesti retkeillä hyvässä seurassa.
Retki on joukkueajo (3-5 ajajaa), joten mukaan tarvitsen ainakin kaksi persoonaa. Alustavasti mukaan on ilmoittautunut yksi henkilö, joten lisää kaipailen. Kunnon ei kovin kummoinen tarvitse olla, mutta matka vaatii "huumoria" jonkin verran, joten viime vuonna mukana ollut Ändikin kelpaa :D.
apartanen
01.05.2010, 14.46
Ilmottaudun alustavasti molemmille. Ja 300 mulla on oma kortti.
Retki on joukkueajo (3-5 ajajaa), joten mukaan tarvitsen ainakin kaksi persoonaa. Alustavasti mukaan on ilmoittautunut yksi henkilö, joten lisää kaipailen. Kunnon ei kovin kummoinen tarvitse olla, mutta matka vaatii "huumoria" jonkin verran, joten viime vuonna mukana ollut Ändikin kelpaa :D.
Vaikka mun kunto ja huumori ei ole yhtään vuodessa kehittyny? :seko:
StantheMan
01.05.2010, 23.12
Kyllähän viimevuotinen ajosi oli kunnioitusta herättävä. Kesävermeissä ja kuumeessa 400 km. Kyllä siinä huumoria tarvitsi. Meidät on muuten mainittu ja listattu ranskalaisessa lehdessä Flechen ajaneena joukkueena. Minä jopa nimeltä ja sinä ja TKT numeron muodossa = KuoPys 3 ajajaa.
StantheMan
02.05.2010, 11.45
Onko vappusunnuntaina lenkkeilijöitä? Minä kotiudun lauantaina vapun riennoista, joten minä voisin lähteä jos ei ole karmiva keli.
Entäs huominen, Stanin porukkalenkki varmaan pyörii?
Vappusunnuntain lenkki ajettu aikaisin aamulla. Ei näkynyt Mallorcan miehiä, eikä juuri muitakaan. Isä R "jyhki" vastaan Vehmasmäen tienoilla puolijoukkuetelttta (vähintään) selässä sadetta päin. Kävin myös lossilla ja satanut ei, kuin viimeiset 40 km. Sadevaatteita en viitsinyt mukaan ottaa, vaikka tiesin sateen kohta alkavan. 
"Leuka rinnassa kohti uusia sateita"
apartanen
02.05.2010, 12.06
Vappusunnuntain lenkki ajettu aikaisin aamulla. Ei näkynyt Mallorcan miehiä, eikä juuri muitakaan. Isä R "jyhki" vastaan Vehmasmäen tienoilla puolijoukkuetelttta (vähintään) selässä sadetta päin. Kävin myös lossilla ja satanut ei, kuin viimeiset 40 km. Sadevaatteita en viitsinyt mukaan ottaa, vaikka tiesin sateen kohta alkavan. 
"Leuka rinnassa kohti uusia sateita"
Minä odottelin puoleen kymmeneen, mutta kun satoi niin en sitten lähtenyt. Jospa iltapäivällä. Kuikas aikaisin sinä oikein sunnuntaina ajelet?
StantheMan
02.05.2010, 12.26
Tänään lälhdin heti 7 jälkeen. Klo 8.00 "normaalisunnuntaina".
apartanen
02.05.2010, 14.04
Tänään lälhdin heti 7 jälkeen. Klo 8.00 "normaalisunnuntaina".
:eek:
Ihan liian aikaisin. Tuohan tarkoittaa sitä, että pitäsi nousta viimeistään 6.00.
"Mallorcan miehet" lepää ja palautuu hetken, minä ainakin sain sellaisen flunssan kotimatkalla että liekö jäänyt Finskin koneesta ovi paluulennon ajaksi raolleen.
Mukava kuulla että Kuopion tiet täyttyvät pyöräilijöistä sunnuntaisin laidasta laitaan :)
Täytyy pitää tavoitteena lähteä yhteislenkille ennen Kallavedenkierroksen sunnuntainta, taitaisi olla realistinen tuo 16.5 sunnuntai joten kaikki toivo siihen sitten.
Pasi
StantheMan
07.05.2010, 22.14
Ilmoitusta sen verran, että Kuopion Pyöräilyseuran viikkotempaisut alkavat taas Lossin rykäisyllå Helatorstaina 13.5. Klo 19. Tullaanpa testaamaan talven treenien tulos!
StantheMan
09.05.2010, 15.10
Kojootti on iskussa. Menin kymppilenkille pahaa aavistamattomana, koska luulin, että ei sinne kukaan tule näin kostealla kelillä. Vielä mitä - Kojootti tupsahti vauhdilla paikalle juuri ennen kymmentä. Vehmasmäki ja lossilla kahvit (joo, minä tarjosin). Vauhtia piisasi ja kelikin oli loistava. Jatkakaa samaan malliin. :)
apartanen
10.05.2010, 21.35
Lauantaisesta sen verran, että kuulin Niiralan ABC:n olevan auki vieläpä 24h vuorokaudessa. Startti seitsemältä ei siis tuota ongelmia.
MarkoKoo
10.05.2010, 23.08
Ilmoitusta sen verran, että Kuopion Pyöräilyseuran viikkotempaisut alkavat taas Lossin rykäisyllå Helatorstaina 13.5. Klo 19. Tullaanpa testaamaan talven treenien tulos!

Mistä lähtö?
StantheMan
11.05.2010, 07.17
Lähtö on Hiltulanlahti, Lossintien tämä pää eli Vehmersalmen viitta vanhalla Vitostiellä n. 14 km keskusta "etelään".
Lähtö on Hiltulanlahti, Lossintien tämä pää eli Vehmersalmen viitta vanhalla Vitostiellä n. 14 km keskusta "etelään".
http://kartat.eniro.fi/m/pf3oG
Tästä Viitostien ja Puutossalmentien risteyksestä satakunta metriä Puutossalmelle päin. Samasta paikasta starttaa kahden viikon päästä Ritisenlahden tempo.
StantheMan
11.05.2010, 20.25
300 km:n brevettiin lähtijät? Laskujeni mukaan meitä on kolme.
Minä, TKT ja Apartanen. Jos joku vielä, niin ilmoittaa itsestään.
Lähtö siis Niiralan ABC 7.00. Paikalla hyvä olla, vaikka varttia vaille. Keli on loistava ja toivottavasti kuntokin. Loppumatkasta pistetään sitten isompaa vaihdetta silmään...:cool:
300 km:n brevettiin lähtijät? Laskujeni mukaan meitä on kolme.
Minä, TKT ja Apartanen. Jos joku vielä, niin ilmoittaa itsestään.
Lähtö siis Niiralan ABC 7.00. Paikalla hyvä olla, vaikka varttia vaille. Keli on loistava ja toivottavasti kuntokin. Loppumatkasta pistetään sitten isompaa vaihdetta silmään...:cool:
Sitä tikulla silmään... Rohkeasti mukaan kaikki, nyt ei tapa vauhti vaan matka.
apartanen
11.05.2010, 23.08
Sitä tikulla silmään... Rohkeasti mukaan kaikki, nyt ei tapa vauhti ja matka.
StantheMan
13.05.2010, 22.27
Eilen pidettiin pyöräilykoulua ja tänään tempoa. Lossin tempoon osallistui 13 ajajaa.  ilahduttavaa oli, että kovakuntoista nuorisoa oli mukana. Lauantaina siis startataan 7.00 Niiralan ABC:eeltä. Vielä mahtuu mukaan.
StantheMan
15.05.2010, 22.37
Kuopion brevetti ajettiin kunnialla maaliin. 14 tuntia vierähti, josta ajoaika n. 11 tuntia. Kilometrejä tasan 300. Ajajia oli neljä. Kuuma päivä, jopa liian. Talven pyöräilyihin verrattuna varmaan 60 astetta eroa tielämpötiloissa. Virkeämmät, kuten Peräsmies, kommentoikoon enemmän.
apartanen
15.05.2010, 23.35
Kuopion brevetti ajettiin kunnialla maaliin. 14 tuntia vierähti, josta ajoaika n. 11 tuntia. Kilometrejä tasan 300. Ajajia oli neljä. Kuuma päivä, jopa liian. Talven pyöräilyihin verrattuna varmaan 60 astetta eroa tielämpötiloissa. Virkeämmät, kuten Peräsmies, kommentoikoon enemmän.
Keli oli lämmin. Pyörä kulki ja ruoka maistui. Seurakin oli vähintään välttävää. Tuli muuten tuplattua kevään maantiekilometrit.
Vähän on heikkoa tämä ulosanti mutta ei oikein järki pelaa.
Kovia poikia ootte.
Sorry, Kuopion maantiet. Sovimme juuri Frendin kanssa että huomenna mennään metsään.
Peräsmies? Minäkö? No joo...?
Hyvä lenkki, välillä rankka reitti, hyvä keli, mutta kieltämättä välillä aika lämmin. Lopussa kun viileni ja pääsiin myötätuuleen mentiin aika reippaasti. Useimmille tuli välillä heikko hetki ja enimmäkseen kulki, yhdellä kulki koko ajan ja hyvä niin. Syötiin riittävästi ja puheväleissä oltiin perille asti, välinerikkoja ei tullut eli onnistunut reissu. 
Nyt on uponnut pari topakasti maustettua tortillaa eli vatsakin ottaa vastaan. Aamulla mulla olisi tilaisuus mennä harjoittelemaan ryhmässä ajoa, mutta taisihan tuota tulla taas harjoiteltua.
Ihmeteltiin ykkösveturin kanssa vielä kotimatkalla miksei useampi kuopiolaispyöräilijä halua välillä kokeilla vähän rajojaan pitemmillä lenkeillä. Miksei?
"Ihmeteltiin ykkösveturin kanssa vielä kotimatkalla miksei useampi  kuopiolaispyöräilijä halua välillä kokeilla vähän rajojaan pitemmillä  lenkeillä. Miksei?"
Me rajoittuneet käytiin yhteislenkillä Korkeakoskella. Matkaan lähti viisi, mutta kahdella iski rajoitin Päivärannan rampilla.
Matkalla tavattiin Iisalmen kammen kiertäjiä Ahkiolahden kanavakahvilassa. Korkeakosken parhaat kuohut ovat jo ohi.
Matkaa kertyi noin 130 km. Onneksi paluumatkalla oli veturi vastatuulessa.
StantheMan
18.05.2010, 12.17
Nyt olisi työpaikka tarjolla, jossa saa matkustaa, tavata mukavia ihmisiä ja tehdä leppoisaa työtä hyvässä tiimissä. Viikonlopun Flecheen näyttää tulevan miehistövajausta ja joukkue jää yhtä jäsentä vajaaksi. Jos kiinnostaa, niin ota pikaisesti yhteyttä. Ajamme kuitenkin kahteen mieheen 400 km:n brevetin Vääksyyn. Kyytihän sieltä on järjestetty takaisin sunnuntaiaamuna.
StantheMan
19.05.2010, 13.27
Lähtö on linja-autoaseman Shelliltä klo 8.00 lauantaina. Siis yksi pyöräilijä, joka pysyy vuorokauden hereillä pitäisi löytää. :eek: Siinä ohessa voi nauttia maisemista ja hyvästä seurasta.
Yhteislenkillä klo 10 ajeltiin kolmeen mieheen Kurkimäen kierros lisättynä Ritisenlahden lenkillä!
Ihmeteltiin, että where have all the drivers gone...!:eek:
Stanthe Spartacukselle toki suotiin lepoa!
apartanen
23.05.2010, 21.31
Yhteislenkillä klo 10 ajeltiin kolmeen mieheen Kurkimäen kierros lisättynä Ritisenlahden lenkillä!
Ihmeteltiin, että where have all the drivers gone...!:eek:
Stanthe Spartacukselle toki suotiin lepoa!
Jep. Ei meitä montaa ollut, mutta laatu korvasi määrän. :D
Aika vauhtiakin pidettiin, kun jälkeen päin kattelin käppyröitä. Ajoaika 2h34min ja ka. 29,2 km/h.
StantheMan
23.05.2010, 21.44
Niin, tulipa 23 h / 408 km ajettua kerrankin hyvässä säässä. Tuulikin oli myötäinen lähes koko matkan. Yöllä teki tiukkaa hereillä pysymisen kanssa, mutta Kuhmoisissa vietetyn puistonpenkkihetken jälkeen piristyin sen verran, että Vääksyn joten kuten pääsin. Viimeisen satasen aikana tuli mieleen ja varsinkin viimeisellä viidelläkympillä, että kovasti sitä tulee näillä reissulla työtä tehtyä. Sen verran raskas oli taas loppu. Yöllä oli lähes pakkasta alavilla paikoilla, joten sadevaatteetkin oli päällä, ettei jäätynyt.
Tulipa ajettua loisto pätkä eli Suonenjoki-Pieksämäki. Tulipa vastaan muitakin maantiepyöräiljöitä. Muuten en ketään matkalla juuri nähnyt. 
Flecheen osallistui tänä vuonna vain kaksi kolmimiehistä joukkuetta ja epävirallisesti minä.
apartanen
23.05.2010, 21.48
Niin, tulipa 23 h / 408 km ajettua kerrankin hyvässä säässä. Tuulikin oli myötäinen lähes koko matkan. Yöllä teki tiukkaa hereillä pysymisen kanssa, mutta Kuhmoisissa vietetyn puistonpenkkihetken jälkeen piristyin sen verran, että Vääksyn joten kuten pääsin. Viimeisen satasen aikana tuli mieleen ja varsinkin viimeisellä viidelläkympillä, että kovasti sitä tulee näillä reissulla työtä tehtyä. Sen verran raskas oli taas loppu. Yöllä oli lähes pakkasta alavilla paikoilla, joten sadevaatteetkin oli päällä, ettei jäätynyt.
Tulipa ajettua loisto pätkä eli Suonenjoki-Pieksämäki. Tulipa vastaan muitakin maantiepyöräiljöitä. Muuten en ketään matkalla juuri nähnyt. 
Flecheen osallistui tänä vuonna vain kaksi kolmimiehistä joukkuetta ja epävirallisesti minä.
Kyllä tuo sinun "matkailu" vetää sanattomaksi.Hatun nosto ja peukalot pystyyn tuommoiselle suoritukselle.
MarkoKoo
23.05.2010, 21.59
Olet kyllä melko hurja polkemaan, hattua täytyy nostaa. Kauanko menee palautellessa?
StantheMan
23.05.2010, 22.22
Viikko. Pari päivää on ihan seis. Pari kiloa lähti nestettä, kun tuli yö ja aamu kumipuku päällä ajettua, kun pelkäsin sadetta. Nyt janottaa ihan sikana koko ajan. Oli vähän hiki, vaikka paleli yöllä samaan aikaan. Neljä sataa on meikäläisen maksimi. En oikein ymmärrä miten sen 600 km ajaisi. Yksinkertaisesti loppu tulee vuorokauden paikkeilla. Vauhtia on hankala lisätä, kun ajan nykyisinkin nuo pitkät matkat nopeampaa, kuin yksin ajetut iltalenkit.
MarkoKoo
23.05.2010, 22.42
Paljonko sinulla oli vauhtia tuolla 400km lenkillä? Onko 27h maksimi tuolle matkalle?

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.