Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilyhousut

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10

Maurizio09
22.02.2019, 14.32
Kevättä/Kesää varten olisi tarvetta hankkia ensimmäiset oikeat pyöräilyhousut. Millaisia kannattaisi lähteä etsimään, jos pyöräily koostuu työmatkoista, ja satunnaisista tie/maastolenkeistä Krossarilla ja läskillä?

Olin jossain näkevinäni täyspitkiä housuja, joissa olisi irroitettavat lahkeet joita käyttää sitten säätilojen mukaan, näin ainakin säästyisi kaksien eri housujen ostolta. Budjetti täysin liukuva.

JackOja
22.02.2019, 15.28
^
1) muutama pari alushousuja/linereita pehmusteella
2) yhdet tai kahdet succickset ilman pehmustetta
3) irtolahkeet
4) istuvat lökäsortsit
5) Goretex- tms kuorisortsit

Noilla pääsee pitkälle.

MRe
22.02.2019, 17.24
Läskillä ei voi kyllä ajaa succikset jalassa... minimissään shortsit siihen päälle. Enduran MT500 etkä herätä pahennusta.

Mut itse myös siirtynyt käyttämään pehmusteellisia linereita. Tai kesällä ihan lyhyet bibsit vaan ja lökäshortsit päälle.

JackOja
22.02.2019, 17.38
Niinhä mä just sanoin.

Teemu H
22.02.2019, 18.22
Höpöjuttuja, succikset ovat parhaat kaikkeen pyöräilyyn.

Vivve
22.02.2019, 19.29
Läskillä ei voi kyllä ajaa succikset jalassa... minimissään shortsit siihen päälle. Enduran MT500 etkä herätä pahennusta.

Mut itse myös siirtynyt käyttämään pehmusteellisia linereita. Tai kesällä ihan lyhyet bibsit vaan ja lökäshortsit päälle.
No toi nyt johtuu vaan huonosta itsetunnosta :D

Maurizio09
22.02.2019, 20.24
Kiitos vastauksista. Enduran välikausitakki minulta jo löytyykin niin housutkin voisivat olla maastokäyttöön samaa sarjaa. Tarkennus sanalle Succis? :D

J-uge
23.02.2019, 00.24
Succikset eli lycrat eli spandexit

Maurizio09
26.02.2019, 15.30
Jatketaampa aiempaa kysymystä mikkihiirikysymyksellä: Housuja selailtu ja monenlaista on sattunut silmään. Tässä yhdet monista https://www.bikester.fi/endura-helium-miesten-ajohousut-miehet-3-4s-musta-335383.html

Kun nuo ovat ne ns. pehmusteettomat housut, niin onko noiden alle sitten suotavaa hommata ne pehmustetut aluhousut? Sattui Enduralta silmään myös noita pehmustettujakin lokäshortseja.

arctic biker
26.02.2019, 21.11
Jatketaampa aiempaa kysymystä mikkihiirikysymyksellä: Housuja selailtu ja monenlaista on sattunut silmään. Tässä yhdet monista https://www.bikester.fi/endura-helium-miesten-ajohousut-miehet-3-4s-musta-335383.html

Kun nuo ovat ne ns. pehmusteettomat housut, niin onko noiden alle sitten suotavaa hommata ne pehmustetut aluhousut? Sattui Enduralta silmään myös noita pehmustettujakin lokäshortseja.
Kyllä. Toki itse ajan nää kauppareissut ihan ilman vaippoja. Sitten kun kauemmaksi pääsen niin vaipat käyttöön.

Kommuutteri
27.02.2019, 13.42
Mun mielestäni parempaa investointia kuin parit hyvät lyhyet bibsit ei ole. Ne hakkaa mennen tullen erilliset alushousut jos oikeasti ajetaan. Toiset vaikka kevyempää (kuten Castellin Aero Race) ja toiset sadetta kestävää materiaalia (kuten Sportfulin Fiandre) niin alaosan perusteet on kunnossa. Siihen päälle sitten sään ja tyylin mukaan muuta, jos tarve on.

Sent from my iPad using Tapatalk

casanova
27.02.2019, 22.09

Juuri noista housuista ei ole kokemusta, mutta vastaavia mustia shortseja on tullut käytettyä paljon juuri mainitsemallasi tavalla laittaen pehmustetut alushousut alle. En ehkä ensimmäisenä lähtisi hankkimaan vedenpitäviä shortseja (nuo heliumit), mutta tässäkin on varmaan monta koulukuntaa. Mustat aavistuksen väljät shortsit ovat aika monipuolinen vaate pyöräilyä ajatellen, sillä alla voi käyttää pehmustettuja alushousuja ja tarvittaessa vielä lisänä succiksia, niin pärjää pakkasellakin. Sitten taas kesälämpimällä voi pyörälenkin jälkeen vain vaihtaa alle kuivat bokserit ja istahtaa loppuillaksi terassille.

Käytän itse ison osan vuodesta wind stopper -housuja (https://varuste.net/L%C3%B6ffler+WS-Housut?_tu=52324), jotka ovat varmasti monelle puritaanille kauhistus, mutta minun mielestäni erittäin käytännölliset. Shortsikauden ulkopuolella noissa pärjää melkein joka säällä, kunhan lisää tarpeen mukaan alle kerroksia. Pahimmat kurat saa helposti suihkutettua lahkeista pois. Muuta moitittavaa en juuri keksi kuin (uutena) kahisevan äänen.

EDIT: Käytännölliset myös siksi, että sopivat pyöräilyt lisäksi muuhunkin ulkoiluun hiihdosta metsäretkille. Uusien vaatteiden hankinnat voi pitää aika vähäisinä, jos kaapista löytyy tarpeen mukaan lämmintä alle.

--

Nyt kun kesäkausi taas lähestyy kovaa vauhtia, voisin minä kaivata siistin näköisiä 3/4 lahkeella (siis yli polven) olevia mustia shortseja. Mielellään ei näkyviä logoja tai mitään muutakaan huomiota herättävää. Leikkaus saisi olla kapea, mutta ei kuitenkaan mallia succis. Mistä sellaiset löytäisin?

Juusoilija
05.03.2019, 07.23
Ajattelin jakaa kokemuksen Wigglen kauppaamista dhb-merkin lyhyistä bibseistä, tai oikeastaan lähinnä vaan kokomerkinnöistä.

Käytän pääasiassa köyhä-budjettiluokan varusteita.
Mun tekniset tiedot ovat 180cm ja 77-78kg, kiihtyvyys heikko ja h&m:n kalsarit ovat kokoa XL (ja ei, ei etuopuolesta johtuen).
Myös aiemmat pöyräilyhousut ovat olleet kokoa XL.

Tilasin Wigglestä viime keväänä (2018) dhb Classic bib-shortsit kokoa XL noudatten aiempia kokomuksia.
Koska en omista kokemusta huipputuotteista, niin totean, että minulle 2-3tkm ajoihin nämä ovat laadullisesti riittävät.
Mutta tuo koko XL ei istukkaan minulle riittävän hyvin. Koko tuntuu pieneltä. Pystyn kyllä käytättämään niitä, eikä satasen lenkkikään ole ongelma, paitsi kunnon puolesta.

Koska laatu oli mulle riittävää, niin tilasin tarjouksesta pari euroa kalliimmat dhb Aeron bib-shortsit sitten kokoa XXL.
Edelleen, minun tarpeisiin jo todella laadukkaat. Ihan hirveän yllätyksenä ei tule, että ne ovat ehkä hieman jo isot.

Eli kokoni olisi siis näiden em. välimalli, jolloin ehkä istuvuuskin olisi mulle sopiva.

Molempia tuotteita suosittelen kyllä muuten kevyeen pyöritykseen, Aeron hieman mukavampi. Mulla on varmaan jotenkin ilmeisesti epämuodostunut kroppa, muutenkin siis kuin lihasten puuttumisen osalta.

Kommuutteri
05.03.2019, 13.21
Ajattelin jakaa kokemuksen Wigglen kauppaamista dhb-merkin lyhyistä bibseistä, tai oikeastaan lähinnä vaan kokomerkinnöistä.

Käytän pääasiassa köyhä-budjettiluokan varusteita.
Mun tekniset tiedot ovat 180cm ja 77-78kg .....

Eli kokoni olisi siis näiden em. välimalli, jolloin ehkä istuvuuskin olisi mulle sopiva.

.

Yleisesti ottaen kokomerkinnät eivät ole täysin yhdenmukaisia edes yhden merkin sisällä. Toki lähellä, mutta mallit ovat aina hieman erilaisia.

Mun mitat 184/77, ja rakenne kevyt, erityisesti yläkroppa. Mulle menee DHB:lta, Craftilta ja Izumilta koko M, mm. Castelli ja Sportful on L, siis yleensä. Sun mitoilla XL tuntuu kyllä aika isolta.

Housujen pitää olla mielestäni todella napakat, ne myös hieman löystyvät käytössä. Löysät housut alkavat ajossa hiertää, ja ovat mielestäni no-go.

sampo12
14.03.2019, 21.21
Mahtaisko Castellin free aeroja olla jossain tarjouksessa? Tai muita vastaavantasoisia. Tarkoitus ajella ensi kesänä ekat sataset/pidemmät lenkit ja hyvät housut tarpeen.
Tilasin team sky kaupasta mokomat (65€), posti hävitti, pyysin uusia postin todistuksen kanssa, viivyttivät asiaa viikon ja ilmottivat, että tällä välin loppuneet varastosta ja pyysivät vielä odottamaan viikon josko ne kuitenkin tulisivat. Posti ilmoitti vain että mitään ei tehtävissä kun ensin pari kertaa sinne soitin (lupasivat takaisinsoiton, mutta itse piti aina soittaa). Perkele että ärsyttää, en ainakaan nopeasti löytänyt mistään enää....

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

paaton
14.03.2019, 22.14
Lohduttaako, kun kerron, että nuo skyn tiimistä ostetu free aerot olivat selkeästi laadukkaampaa kamaa, mitä aiemmat free-aerot.

Onkohan tuo jokin spesiaali malli, vai ovatko kaikki 2019 mallit noita samoja? Pondertaskut ja kaikki. Ja tosiaan mielestäni kankaan materiaalikin eroaa edellisistä.

Edit: Nuo olivat varmaankin jotkin välimallit. Nyt näyttää tulleen free-aero 4 (https://www.wiggle.co.uk/castelli-free-aero-race-4-bibshort/), jossa on jo saumaton pehmuste. Tiedä vaikka noita pystyisi ostamaan jo täydellä hinnallakin. Minulta on hajonnut tasan kaikista housuista tuo progetto x2 pehmusteen ompeleesta.

paaton
16.03.2019, 20.34
Noissa castellin free-aero race 4 housuissa kannattaai olla tarkkana ennen tilausnapin painamista. Sama housu 2018 mallisena on sillä vanhalla hajoavalla säämiskällä.
Tuotetiedoissa tarttee lukea 2019 ja seamless pad. Bike-discount myy ainakin vanhaa ja merlinillä on uudempaa hyllyssä.
Eli ne omat sky housut on tosiaan tuota välimallin nelosta.

Sama juttu koskee takuulla muitakin uusia castellin housuja. Eli kannattaa aina valita tuo uudempi, mikäli ei satu saamaan törkeän halvalla.

Aakoo
16.03.2019, 23.08
Laadukkaita housuja tekee mm. Assos. Ei repeile säämiskät ja hinkkaa kasseja verille. Se muutama kymppi hintaeroa ei ole itselleni muodostunut kynnyskysymykseksi, ei noita housuja kuitenkaan alvariinsa ostella. Suosittelen lämpimästi, itselläni on parit Millet, Neoprot ja kahdet Tiburut.

F. Kotlerburg
17.03.2019, 09.18
Nyt kun kesäkausi taas lähestyy kovaa vauhtia, voisin minä kaivata siistin näköisiä 3/4 lahkeella (siis yli polven) olevia mustia shortseja. Mielellään ei näkyviä logoja tai mitään muutakaan huomiota herättävää. Leikkaus saisi olla kapea, mutta ei kuitenkaan mallia succis. Mistä sellaiset löytäisin?
Endura Hummvee 3/4. https://www.endurasport.com/product/hummvee-34-short-ii-with-liner/

Löytyy monista suomalaisistakin alan liikkeistä.

JaniM
17.03.2019, 09.37
Lohduttaako, kun kerron, että nuo skyn tiimistä ostetu free aerot olivat selkeästi laadukkaampaa kamaa, mitä aiemmat free-aerot.

Onkohan tuo jokin spesiaali malli, vai ovatko kaikki 2019 mallit noita samoja? Pondertaskut ja kaikki. Ja tosiaan mielestäni kankaan materiaalikin eroaa edellisistä.

Edit: Nuo olivat varmaankin jotkin välimallit. Nyt näyttää tulleen free-aero 4 (https://www.wiggle.co.uk/castelli-free-aero-race-4-bibshort/), jossa on jo saumaton pehmuste. Tiedä vaikka noita pystyisi ostamaan jo täydellä hinnallakin. Minulta on hajonnut tasan kaikista housuista tuo progetto x2 pehmusteen ompeleesta.

Piti oikein käydä katsomassa omia housuja että onko x2:sen ompeleet hajonneet. Pari vuotta ja noin 300 konepesua linkouksineen (joka käytön jälkeen), eikä ole vielä ompeleet antautuneet.

--> eli aivan sama mikä malli pehmusteesta.

paaton
17.03.2019, 10.18
Piti oikein käydä katsomassa omia housuja että onko x2:sen ompeleet hajonneet. Pari vuotta ja noin 300 konepesua linkouksineen (joka käytön jälkeen), eikä ole vielä ompeleet antautuneet.

--> eli aivan sama mikä malli pehmusteesta.

Mulla on sitten varmaan erillainen hanuri, kuten monella muullakin. Nyt viimeksi hajosi uusimmista omloopeista, jotka olivat varmasti riittävän isotkin. Kahdet free-aerot ja yhdet preemiot ovat hajonneet samalla tavalla aiemmin. Tosin tuon onneksi pysytyy ompelemalla korjaamaan.

https://farm8.staticflickr.com/7860/32459119017_29dba09e85_c.jpg

Omaan jalkaan nämä castellit ovat vaan törkeän hyviä. En jaksa enää alkaa testailemaan yhtään muita merkkejä.

jaksu
17.03.2019, 10.27
Laadukkaita housuja tekee mm. Assos. Ei repeile säämiskät ja hinkkaa kasseja verille. Se muutama kymppi hintaeroa ei ole itselleni muodostunut kynnyskysymykseksi, ei noita housuja kuitenkaan alvariinsa ostella. Suosittelen lämpimästi, itselläni on parit Millet, Neoprot ja kahdet Tiburut.

Assos <3

Aakoo
17.03.2019, 10.39
Omaan jalkaan nämä castellit ovat vaan törkeän hyviä. En jaksa enää alkaa testailemaan yhtään muita merkkejä.

Itsellä sama homma Assosten kanssa. Yksillä Milleillä olen ajanut 7 vuotta, ja vielä toimii. Täältä ja muualta luettujen Castellin laatuogelmien osalta ei kyllä huvita edes kokeilla, vaikka voisikin positiivisesti yllättyä.

kuovipolku
17.03.2019, 12.30
Assos <3

"If you spend any time on the Internet -- no matter your age -- you should know what <3 is (if you don't, learn it, now). Maybe you already use it daily, perhaps hourly. You may have had it explained , kindly, patiently, to you. Maybe you have not embraced its value, its efficiency, or how it starts as a simple "less than" plus "3" and turns into an adorable little pink heart."

"Kui helvetin taval sitä voi oikke rakasta rätei ja lumpui! Jokku rakastava nätei flikoi, ja sen mää kyl ymmärrä, mut kui helvetin tavat rätei?"

Hieman vakavammin: vaikkei ole kovin vaikeaa löytää netistä kokemuksia Assoksenkin housuista joiden saumat ovat auenneet, en yhtään epäile niiden kaikenpuolista laadukkuutta ja olen varma siitä että ne jotka kovasti tykkäävät omistaan ovat onnistuneet löytämään mallistosta juuri itselleen istuvat pehmusteet ja sopivat housut.

Kuitenkin kun olen tällainen pikku paskiainen joka ei raatsisi ostaa Assoksen housuja vaikka hänellä olisi siihen varaa en osaa olla ajattelematta mitä kaikkia muita laadukkaita valmistajia ja merkkejä oikein onkaan - alkaen keskisuurista ja jonkin verran tunnetuista kuten Giordana tai Parentini pieniin ja vähemmän tunnetuihin kuten Cuore tai Isadora ja aivan uusiin ja melko tuntemattomiin.

Mutta se lienee kiistaton tosiasia etä Castellilla on tai vähintään on ollut pahoja ongelmia työnlaadun suhteen. Vaikka ottaisi huomioon että Castellin housuja myydään moneen muuhun merkkiin verrattuna miljoonittain, niin auenneita ompeleita ja revenneitä saumoja on ollut merkin korkeaan imagoon ja tuotteiden hintaankin nähden aivan liikaa. Ilmeisesti firman johdossakin on viimein herätty tähän ja muistettu että laatu- tai high end -merkin maineen lopullinenkin menettäminen käy nopeammin ja helpommin kuin sen palauttaminen.

jhalmar
18.03.2019, 15.32
Suosittelen myös kokeilemaan Bioracerin pöksyjä. Itsellä on pitkää kokemusta mm. Assoksen ja Castellin tuotteista, mutta parhaalta nuo Bioracerit on tuntuneet. Äsken meni 3h sisäpyöräilyä ilman taukoja ongelmattomasti ja ulkona on pisin lenkki 300km.
Castellin Free Aero Race L koko on pienempi kuin tuo Bioracerin M. Tarkka malli ei ole tiedossa, koska on seuralta hankittu eikä pakkausta ole tallella.

casanova
19.03.2019, 22.28
Endura Hummvee 3/4. https://www.endurasport.com/product/hummvee-34-short-ii-with-liner/

Löytyy monista suomalaisistakin alan liikkeistä.

Kiitos vinkistä. Olen tainnut joskus hylätä nuo ajatuksissani liian ison Endura-tekstin pelossa, mutta ehkä täytyy joskus tutustua lähemmin.

Maurizio09
28.03.2019, 15.07
Itsellä edelleen vielä housut/housuja kesälle hommaamatta, vielä pärjää toistaiseksi ihan softshell lökahousuillakin.

Itseäni on aina jonkun verran hirvittänyt tyköistuvat vaatteet, kun aina on ollut enemmän tai vähemmän tuota vyötärönympärystää. Nytkun näitä on selaillut niin olen kallistumassa niihin pehmustettuihin alushousuihin, ja enduran lökäshortseihin, niin onko jo liian kornia käyttää niiden lisäksi niitä irtolahkeita? Vai meneekökän jo uskottavuus kyseisellä asuvalinnalla.

JackOja
28.03.2019, 19.08
^ei ole kornia, ihan normihommaa.

sas
29.03.2019, 07.43
Irtolahkeet loistavat juuri nyt kun aamuisin on selvästi viileämpää vs töistä kotiin lähtiessä. Ok, vielä ei ainakaan minulle pelkät sortsit riitä paluumatkalla mutta noin niinku ideana.

Lähetetty minun Lenovo TB-8704F laitteesta Tapatalkilla

VPR
29.03.2019, 12.50
Irtolahkeet löysillä shortseilla tuppaavat itellä ainakin valumaan alemmas. Käytän niitä silti mutta ärsyttävä ominaisuus.

Teemu H
29.03.2019, 19.10
Ei kannata alistua pukeutumaan huonosti, vaikka olisikin muodoiltaan vähän muhkumpi. Venyvät ja tyköistuvat elastaanit ovat mukavimmat pyöräilyvaatteet myös meille läskeille.

paaton
03.04.2019, 07.44
Tilasin assoksen mille s7 merlinin alesta.
Housut ovat aikalailla sellaiset, mitä arvelinkin. Eli perus bibsit. Vähän lyhyet omaan makuun ja kompressio aika maltillinen. Castellin ja muidenkin merkkien arvokkaammat bibsit on muotoon ommeltu monesta palasta. Tuo on varmaankin se, minkä huomaan kompression puutteena. Laatuhan on muuten housuissa hyvä. Hintaluokka vaan yhtä porrasta castellia ylempänä.

kurvaaja
03.04.2019, 11.49
Minkä merkin bibseissa pisimmät lahkeet? Koska olen pitkä ja hoikka, niin joutuu valita aika pienen koon jotta istuvuus hyvä, mutta tällöin riskinä että lahkeet jäävät joissain malleissa lähes puoleen reiteen. Tykkäisin kuitenkin, jotta lahje tuli mahdollisimman lähelle polvea.

90kg
03.04.2019, 12.05
Minkä merkin bibseissa pisimmät lahkeet? Koska olen pitkä ja hoikka, niin joutuu valita aika pienen koon jotta istuvuus hyvä, mutta tällöin riskinä että lahkeet jäävät joissain malleissa lähes puoleen reiteen. Tykkäisin kuitenkin, jotta lahje tuli mahdollisimman lähelle polvea.

Itsellä ei käyttökokemusta mutta eikö Castelli Omnloopissa ollut lähemmäksi polvea menevä lahje.

zander
03.04.2019, 12.27
Raphalla jotain malleja ainakin saa pitkänä:
https://www.rapha.cc/gb/en/shop/pro-team-bib-shorts-ii-long/product/PSH04LNDNGMED
En tiedä miten paljon ovat pitempiä, mutta kysymällä varmasti selviää.

Petteri Ellilä
03.04.2019, 15.13
Minkä merkin bibseissa pisimmät lahkeet? .......

Itsellä ei käyttökokemusta mutta eikö Castelli Omnloopissa ollut lähemmäksi polvea menevä lahje.

^On.

paaton
03.04.2019, 16.45
Omloopit on syys/kevät housut ja nuo on tarkoitettukin polveen asti. Pitkäjalkaisilla pituus jää helposti vajaaksi.

Castellin preemiot ovat minusta lahkeen pituudeltaan hyvät normaaleista kesähousuista, mutta tosiaan noita ei voi suositella hajoavan säämiskän vuoksi, muuta kuin alesta ostettuna. Housuina kyllä muuten loistavat.

Rasimi
03.04.2019, 18.44

La Passionen PSN bibsessä on jonkin verran ”normaalia” pidempi lahje. https://www.lapassione.cc/collections/psn-bib-shorts

kervelo
03.04.2019, 19.47
Tilasin assoksen mille s7 merlinin alesta.
Housut ovat aikalailla sellaiset, mitä arvelinkin. Eli perus bibsit. Vähän lyhyet omaan makuun ja kompressio aika maltillinen. Castellin ja muidenkin merkkien arvokkaammat bibsit on muotoon ommeltu monesta palasta. Tuo on varmaankin se, minkä huomaan kompression puutteena. Laatuhan on muuten housuissa hyvä. Hintaluokka vaan yhtä porrasta castellia ylempänä.

Kompression puute saattaa johtua siitä, että mille on leikkaukseltaan hieman assoksen muita housuja väljempi.

paaton
03.04.2019, 19.56
Kompression puute saattaa johtua siitä, että mille on leikkaukseltaan hieman assoksen muita housuja väljempi.

Otin kyllä pienen koon. Noin se on tosiaan kaikkien muidenkin merkkien edullisimmissa housuissa, jotka on ommeltu "yhdestä" kankaan palasta. Mutta juu, lyhyt ja väljähkö tuo M-koko on. Lisäksi tosi lyhyt etumus on vähän outo muiden housujen jälkeen.

sboke
19.04.2019, 22.47
Vannotin itselleni että vaippahousuja tähän talouteen ei tule mutta fox ranger cargot mtb shortsit oli puoleen hintaan alennuksessa ja niissä oli pehmusteet mukana niin pitihän se sovittaa. Ihan mukavat pökät ja ajattelin että saahan nuo pehmusteet leikattua irti jos haluaa mutta miksipä ei koittaisi. Joskus sovitin bibsejä ja menivät puoleenväliin reittä, siihen jäi se kokeilu :D

Saa nähdä kannattaako mtb etuliitteestä maksaa vaatteissa, tähän asti pyöräilty hyvillä mielin salishortseissa. Mutta eihän ne mitään suojaa jos sattuu kaatumaan. Ja saapahan testattua tuon pehmustehomman.

Maahinen
20.04.2019, 18.24
Fox ranger cargot mtb shortsit oli puoleen hintaan alennuksessa.

Oliko missä tämä tarjous:seko:

sboke
20.04.2019, 19.49
Oliko missä tämä tarjous:seko:
Motonetissä

Maahinen
20.04.2019, 19.54
Motonetissä

Evansilla on kanssa hyvät alet parhaillaan niin sieltä tilasin itelle yhet testiin, ilman vaippaa...

marco1
27.04.2019, 22.15
Kysytääs tässä aiheessa, linereitä maastokäyttöön tarvitsisi muutamat. Hyviksi havaituissa Goren linereissa on malli vaihtunut ja toisia suosikkeja Raphalta ei enää saa, toisaalta huonoksi havaittuja ovat olleet ainakin vanhat Endurat ja Mavicin kinkkuverkko-linerit. Hyviä henkselimalleja löytyy monet hyllystä mutta nuo linerit on kesällä kivempia.

Olisiko vinkkejä linereista joissa on minimalistinen säämiskä ja pehmustus ja muutenkin hengittävä malli?

Marsusram
28.04.2019, 20.09
Olisiko vinkkejä linereista joissa on minimalistinen säämiskä ja pehmustus ja muutenkin hengittävä malli?

Pienin säämiskä omissa on Craftin pöksyissä, mutta ne eivät muuten tunnu yhtä kestäviltä kuin Löfflerin ja Vauden alusbokserit.
Hyvin hengittävät Löfflerit taisi tulla housujen mukana, eikä saa erikseen.
Kotimaassa tuntuu Pearl Izumilta olevan lähinnä vain trikoota tarjolla. Kun joskus katsonut hyllyjä ei löydy esim. tuollaista: https://www.bike-discount.de/en/buy/pearl-izumi-versa-liner-short-liner-with-pad-700944

Lammy
28.04.2019, 23.27
Pienin säämiskä omissa on Craftin pöksyissä, mutta ne eivät muuten tunnu yhtä kestäviltä kuin Löfflerin ja Vauden alusbokserit.
Hyvin hengittävät Löfflerit taisi tulla housujen mukana, eikä saa erikseen.
Kotimaassa tuntuu Pearl Izumilta olevan lähinnä vain trikoota tarjolla. Kun joskus katsonut hyllyjä ei löydy esim. tuollaista: https://www.bike-discount.de/en/buy/pearl-izumi-versa-liner-short-liner-with-pad-700944Sekä Löfflerit että Icumit on hengittävämmät kuin Craftit.
Löflerit kevyimmät. Jostain syystä tykkään Icumeista eniten.
Olettaen että mulla samat mallit [emoji849].
Saksan verkkokaupoista kaikki tilattu.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lammy
03.05.2019, 15.19
Kyllä - Izumit miellyttävimmät. Löfflereissä ohuin ja lerpuin pehmuste joka painuu "vakoon".
Craftit hieman pönäkät mutta ok.
Pisteet Izumille.
Pearl Izumi Men's Liner Shorts MTB 3D Chamois.Jos vertaan Castellin KISS Air säämiskään niin eivät pärjää käyttömukavuudessa.
Toki nuo aluspöksyt ovat minulla vain työmatkakäytössä ja toimivat siinä hienosti.

Kivikasvo
09.05.2019, 07.47
Maastopyöräilyyn tuli hommattua Endura Singletrack housut. Uskallan suositella. Todella mukavat jalassa, joustavaa materiaalia oikeissa kohdissa. Vetoketjulla toimivat tuuletusaukot reisissä. Vaikuttavat aika kestäviltäkin.

Capu
09.05.2019, 14.13
Onko kenelläkään käytännön kokemusta ALE'n bibseistä? Onko pätevä pehmuste ja miten housujen laatu yleensä? Minkälainen käyttömukavuus on ollut ja miten kokomerkinnät osuvat kohdilleen vai onko yleinen Italialainen kokomerkintä, jossa Italian XL= normi L?

https://www.alecycling.com/en/

ranttis
09.05.2019, 14.40
Onko kenelläkään käytännön kokemusta ALE'n bibseistä? Onko pätevä pehmuste ja miten housujen laatu yleensä? Minkälainen käyttömukavuus on ollut ja miten kokomerkinnät osuvat kohdilleen vai onko yleinen Italialainen kokomerkintä, jossa Italian XL= normi L?

https://www.alecycling.com/en/Mulla on noin 1,5v sitten tilatut Ale Ponente Winter Bib shorts. Oli käsittääkseni sillon poistuva malli ja "halvalla" eli maksoi 94e. Jaloistani olen XL kokoa (mies muuten 190cm/92kg) ja nämä housut otin XXL:ää ja tuntuu oikealta koolta. Castellin free aerot mulla samaa kokoa. Santinin Magot XXXL. Semmonen disclaimer että luulen että mulle ei oo ihan niin justiinsa bibseissä koko. Mitä sovittanut olen niin tuntuu että kaksi kokoa kävisi ihan yhtä hyvin ja joissakin ehkä kolmaskin [emoji3]

Housut siis lyhyet mutta normaalia lämpösemmät ja käyttö niin talvella pitkien housujen alla kuin keväällä ja syksyllä pelkälteen. Säämiskä tosi hyvä omaan ahteriin ja laadukas vaikutelma housusta muutenkin. Kilsoja vaikea arvioida mutta tuskin ~2000km paljoa heittää.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

marco1
10.05.2019, 08.45
Enduran Engineered Boxerit nappasin mukaan sen kummemmin tutkimatta, lyhyen lenkin jälkeen: säämiskä pikkasen paksu ja pehmeä mutta ok, materiaali ei kuitenkaan ole kovin hengittävää muuten. 3 tähteä.

Moska
10.05.2019, 09.31
Enduran Engineered Boxerit nappasin mukaan sen kummemmin tutkimatta, lyhyen lenkin jälkeen: säämiskä pikkasen paksu ja pehmeä mutta ok, materiaali ei kuitenkaan ole kovin hengittävää muuten. 3 tähteä.Itselläni paksuhko ja pehmeä säämiskä tietää ongelmia vähänkään pitemmällä lenkillä.

marco1
10.05.2019, 10.21
Juu, liian pehmeä säämiskä tuntuu hetken kivalta ja sitten pitkällä ajolla huomaa ongelmat.

Capu
10.05.2019, 11.32
Mulla on noin 1,5v sitten tilatut Ale Ponente Winter Bib shorts. Oli käsittääkseni sillon poistuva malli ja "halvalla" eli maksoi 94e. Jaloistani olen XL kokoa (mies muuten 190cm/92kg) ja nämä housut otin XXL:ää ja tuntuu oikealta koolta. Castellin free aerot mulla samaa kokoa. Santinin Magot XXXL. Semmonen disclaimer että luulen että mulle ei oo ihan niin justiinsa bibseissä koko. Mitä sovittanut olen niin tuntuu että kaksi kokoa kävisi ihan yhtä hyvin ja joissakin ehkä kolmaskin [emoji3]

Housut siis lyhyet mutta normaalia lämpösemmät ja käyttö niin talvella pitkien housujen alla kuin keväällä ja syksyllä pelkälteen. Säämiskä tosi hyvä omaan ahteriin ja laadukas vaikutelma housusta muutenkin. Kilsoja vaikea arvioida mutta tuskin ~2000km paljoa heittää.

Ok, kiitos tiedosta. Hyvä kuulla, että laatu on hyvä. Arvelinkin että tuo koko menee juuri noin, että saa hommata yhtä kokoa suuremman kuin normaalisti. Itsellä mitat tällä hetkellä 190cm/95kg. Täytyypä varmaan laittaa tilaukseen, maailmalta näyttää saavan edellisen vuoden malleja vielä kohtuu hintaan Lähinnä kesäbibsit ajattelin itse hommata, kun wanhat adidaksen nimellä brändätyt, ties missä valmistetut alkaa olemaan tiensä päässä.

sville
10.05.2019, 12.51
Castellin Endurance X2 pöksyillä 2 lyhyttä lenkkiä ajettu, ja pientä hiertymäkipua aiheuttaa takalistossa. Itsellä mitat 180/86kg mutta housujen kooksi piti ottaa XXL kun XL oli vain yksinkertaisesti reisistä liian tiukka. Housut tuntui ennen ajoa tosi hyvältä, mutta pyörän selässä aika nopeasti alkoi pientä kipua/epämukavuutta tulemaan.

Onko noissa säämisköissä kokoeroa, eli onko tuossa XXL:ssä nyt itselle liian iso säämiskä, vai onko nyt niin että tuo Castellin Progetto X2 ei vaan omalle ahterille sovi? Aiemmin ajettu Pearl Izumin "halppis"shortseilla huomattavasti ohuemmalla pehmusteella, joiden kanssa ei mitään ongelmaa pidemmälläkään lenkillä. Ikävä alkaa näitä +100€ kategorian housuja kokeilemaan, kun ongelmat huomaa vasta ajaessa.

Laerppi
10.05.2019, 13.44
Enduran vaippoihin todella tyytyväinen. Toimii itselläni 10 tunnin lenkeillä kuin ajatus.

https://www.cyclingweekly.com/reviews/shorts/endura-fs260-pro-bibshorts-64-99

Jouko
11.05.2019, 14.34
Enduran vaippoihin todella tyytyväinen. Toimii itselläni 10 tunnin lenkeillä kuin ajatus.
Mitenkäs Enduran koot menee? Itsellä nyt Löfflerin 52 eli L, joka on ns true size.

Laerppi
11.05.2019, 16.23
Mitenkäs Enduran koot menee? Itsellä nyt Löfflerin 52 eli L, joka on ns true size.

Miten sattuu ainakin ennen, riippuu tuotteesta ja mallista. Bibsit M-koko 180/85.

Jukka
11.05.2019, 22.25
Castellin Endurance X2 pöksyillä 2 lyhyttä lenkkiä ajettu, ja pientä hiertymäkipua aiheuttaa takalistossa. Itsellä mitat 180/86kg mutta housujen kooksi piti ottaa XXL kun XL oli vain yksinkertaisesti reisistä liian tiukka. Housut tuntui ennen ajoa tosi hyvältä, mutta pyörän selässä aika nopeasti alkoi pientä kipua/epämukavuutta tulemaan.

Onko noissa säämisköissä kokoeroa, eli onko tuossa XXL:ssä nyt itselle liian iso säämiskä, vai onko nyt niin että tuo Castellin Progetto X2 ei vaan omalle ahterille sovi? Aiemmin ajettu Pearl Izumin "halppis"shortseilla huomattavasti ohuemmalla pehmusteella, joiden kanssa ei mitään ongelmaa pidemmälläkään lenkillä. Ikävä alkaa näitä +100€ kategorian housuja kokeilemaan, kun ongelmat huomaa vasta ajaessa.

Itsellä samat housut ollut jonkin aikaa käytössä ja aika samoja tuntemuksia ovat herättäneet. Varsinkin pidemmissä ajoissa aiheuttaa puutumista/epämukavuutta. Kipu on juuri tuommoista hiertymäkipua, eli olisiko pehmuste vaan vääränmallinen itselle. Nyt sitten ostin XXL:n -20% alennusmyynneistä Assos T. Mille S7 pöksyt ja ensimmäisen parin tunnin lenkin jälkeen vaikuttavat todella lupaavilta. Nuo ovat muuten T.Mille -merkkisinä (https://www.xxl.fi/t-mille-s7-19-miesten-pyorailyshortsit/p/1161527_1_style) XXL:n valikoimissa, vähän sekavaa... Koosta vielä sen verran, että Castellissa itsellä oli XL sopiva, kun Assoksen housuissa L-koko sopii hyvin itselle.

paaton
17.08.2019, 20.26
Tsiisus... Uudet castellin free-aerot ovat tolkuttoman hyvän tuntuiset jalassa. Ero kaikkiin aiemmin kokeilemiini on luokattoman iso. Mahtava leikkaus, mahtava materiaali... Säämiskäkin on kuin silkkiä hanurin alla... Hävitän välittömästi kaikki muut ajohousut pois. Ja merliniltä alle satkulla.

Firlefanz
17.08.2019, 23.59
Älä hitossa hävitä! Anna mieluummin vaikka mulle!

Mutta onko näillä eroa muuta kuin ulkoasussa?

https://www.merlincycles.com/castelli-free-aero-race-4-cycling-bib-shorts-ss19-134942.html

https://www.merlincycles.com/castelli-free-aero-race-4-kit-cycling-bib-shorts-ss19-136817.html

kurvaaja
18.08.2019, 07.41
Tsiisus... Uudet castellin free-aerot ovat tolkuttoman hyvän tuntuiset jalassa. Ero kaikkiin aiemmin kokeilemiini on luokattoman iso. Mahtava leikkaus, mahtava materiaali... Säämiskäkin on kuin silkkiä hanurin alla... Hävitän välittömästi kaikki muut ajohousut pois. Ja merliniltä alle satkulla.

Tämä pisti nyt miettimään, pitäisikö sittenkin tilata seuraavat bibsit(kin) castellina, vaikka olenkin ollut tyytyväinen la passionen paksuihin.

paaton
18.08.2019, 07.44
Älä hitossa hävitä! Anna mieluummin vaikka mulle!

Mutta onko näillä eroa muuta kuin ulkoasussa?

Ei kai. Minä tilasin nuo joissa on pinkki rantu. Sopivat tosi hyvin yhteen keltaisten sukkien kanssa.

https://www.merlincycles.com/castelli-free-aero-race-4-cycling-bib-shorts-ss19-134942.html

https://www.merlincycles.com/castelli-free-aero-race-4-kit-cycling-bib-shorts-ss19-136817.html

Firlefanz
18.08.2019, 08.02
Niin, mutta miten ne sun vanhat? Mä voin kyllä tulla hakemaan, jos se siitä on kiinni!

Mutta niistä uusista Aero Raceista kiinnostuneiden kannattaa ehkä olla jotain muuta kuin kokoa "Large" ja joka tapauksessa liikoja aikailematta:

https://pic.useful.fi/GK2fwi0d-.png

kurvaaja
17.09.2019, 09.07
Olisi haussa ilman pehmustetta olevat pitkät syksy-/talviajohousut henkseleillä. Olisiko heittää vinkkejä hyväksi havaituista? Talvella ajot kuitenkin lyhyempiä / työmatkaa, jolloin en välttämättä pehmustetta kaipaa. Pidemmille lenkeille voi sitten vetää lyhyet kesäbibsit alle..

Saa toki vinkata myös hyviä pehmusteella olevia, koska toki nekin tulevat kyseeseen. Kiitos taas

ranttis
17.09.2019, 09.35
Talvipyöräilyhousut-ketjussa on hyviä vinkkejä pöksyiksi ilman pehmustettakin.

Firlefanz
17.09.2019, 10.10
Pyydät mahdottomia. Pitkien ajohousujen käyttöolosuhteethan voivat vaihdella sellaisista joissa lyhyt housut ja irtolahteet ovat varteenotettava vaihtoehto sellaisiin joissa perse uhkaa jäätyä koska satula hohkaa kylmää ja viima lisää pakkasen purevuutta.

Pitääkö olla myös sadekelien housut? Vai riittääkö ettei lyhyemmällä lenkillä ehdi ihan läpi kastua?

Pitääkö toimia myös päälle kymmenen asteen pakkasessa?

Entä se tuulenpitävyyys? Jotkut tykkäävät vähemmästä, toiset vaativat enemmän?

Onko hintaluokalla väliä?

Jos mennään talvipäähän, Pearl Izumin ELITE Escape AmFIB Bib Tight on jonkinlainen klassikko ja mä kuulun tyytyväisiiin käyttäjiin. Mutta ovathan ne turhan lämpimät jo plus viidessä asteessa. Syksyisempi vaihtoehto olisi olla Men's Pursuit Hybrid Bib Tight. Ja onhan se niin että liian lämpimistä housuista ei saa sopivampia, mutta kylmemmälle kelille voi laittaa päälle sellaiset maastomiesten suosimat lyhyet housut tai alle tavallisten kesäbibsien sijaan jotkut lyhyet talvibibsit - sellaisiakin etelämpänä käytetään - tai vaikka ptkät (merinovilla)alushousut...

Toisaalta en itsekään oikein tiedä olisiko siitä haittaa että alla olisi lyhyet ajohousut ja päällä säämiskälliset pitkät ajohousut. Siis sillä edellytyksellä että kyseinen yhdistelmä ei ole aivan liian lämmin. (Tunnustan joskus ajaneeni vähän viileämmissä alkusyksyn säissä kaksilla lyhyillä ajohousuilla, mutta ne olivat säämisköiltään aika minimalistiset...)

Mutta AmFIBit ovat niin kovin yleisesti käytössä että joku eksoottisempi merkki voisi olla ihan jees. Pehmusteettomia housuja tosin ei - ehkä vähän yllättäen - välttämättä löydy läheskään kaikkien valmistajien kataloogeista. Mutta jos pehmusteellisetkin kävisivät, niin sattumoisin tiedän läntisestä naapurimaasta tyytyväisen Pissein housujen käyttäjän, joka on kehunut kovasti omia Izoardejaan (https://www.pissei.com/en/products/izoard-bib-tights).

https://www.pissei.com/sites/default/files/styles/gallery_image/public/products/izobibt_3.jpg?itok=mHiDMOes

Kai sitä pitää vielä kertoa mitä housuja itse käyttää ennen kuin säät kylmenevät tarpeeksi Pearl Izumeita varten: Parentinin Windtex Shied Shark K-Dry (http://www.parentini.com/en/330/819/calzamaglia-windtex-shield-shark-k-dry)

Teemu H
18.09.2019, 10.27
Jos mennään talvipäähän, Pearl Izumin ELITE Escape AmFIB Bib Tight on jonkinlainen klassikko ja mä kuulun tyytyväisiiin käyttäjiin.

Nuo sattuvat olemaan Intersportin verkkokaupassa alennuksessa, ja klubiin liittymällä saa vielä 25% pois. Loppuhinnaksi tulee postikulujen kanssa 101,65 €, laitoin tilaukseen.

Olinkin päättänyt ostaa seuraavat talvihousut ilman säämiskää, koska silloin alle voi pukea lyhyet säämiskälliset kesäajohousut ja näiden väliin kerroksia sitten tarpeen mukaan (sporttikerrastoa, villahousuja).

Jos pitkissä housuissa on jo pehmuste, alusvaatteet pitää laittaa alimmaiseksi, enkä tykkää siitä yhtään. Kahdesta pehmusteesta päällekkäin tykkään vielä vähemmän. Villahousujen pukeminen succisten päälle taas... no, näyttää vähän Hessulta :D

Viime talven kovimmilla pakkasilla tein silti noinkin, mutta vetäisin vielä yhden kuoren päällimmäiseksi. Gore Wearin erilaisilla Windstopper bib tightseilla olen aina pärjännyt aina läpi talven. Viimeisimmät kaaduin jäisellä soratiellä vähän reikäisiksi, ja olisihan nuo ompelija vielä korjannut, mutta...

marco1
18.09.2019, 10.35
Minkäslaiset lahkeet Amfibeissa on tänä vuonna? Minulla on useamman vuoden vanhat joissa osin kengän päälle tuleva lahje, välissä taisi olla joku vielä enemmän nilkan käärivä malli.
Muuten ihan hyvät housut mutta perseestä isot vaikka muualta istuvat hyvin. Ja sivureiden tuuletuspaneeli on joskus kylmän tuntuinen.

MRe
19.09.2019, 10.35
Rakkaan ystäväni firlefanzin ehdotuksesta minäkin tilasin Pearl Izumin ELITE Escape AmFIB Bib Tight'sit Intersportista, kun halvalla sai (ref: Sulo Vilen). Jolleivat nyt nuo laatuhousut tee minusta tyylikästä ohjusta niin metsään kuin rantabulevardillekin, niin ei voi ainakaan sanoa, etteikö olisi yritetty.

---
Miinuksena noista AmFIBeistä puuttuu lahkeista jalan alle tuleva lenksu, mutta täytyy toivoa, että muuten istuvuus on sellainen, että ne pysyvät kengän päällä. Tai voi survoa varren sisään pitkävartisilla kengillä.

Firlefanz
19.09.2019, 11.27
Rakkaan ystäväni firlefanzin ehdotuksesta minäkin tilasin Pearl Izumin ELITE Escape AmFIB Bib Tight'sit Intersportista, kun halvalla sai (ref: Sulo Vilen). Jolleivat nyt nuo laatuhousut tee minusta tyylikästä ohjusta niin metsään kuin rantabulevardillekin, niin ei voi ainakaan sanoa, etteikö olisi yritetty.

---
Miinuksena noista AmFIBeistä puuttuu lahkeista jalan alle tuleva lenksu, mutta täytyy toivoa, että muuten istuvuus on sellainen, että ne pysyvät kengän päällä. Tai voi survoa varren sisään pitkävartisilla kengillä.

"Irony is to point out the absurdity of something. Sarcasm is meant to wound. That’s the difference.” Vaan kummasta lienee kyse:cool: Toivottavasti perustit ostopäätöksesi myös muiden käyttäjien haulla löytyviin kommentteihin niin etten joudu sitten kantamaan yksin koko syntisäkkiä kun takapuoltasi paleltaa tms.

AmFIBeistä on vuosien saatossa tuotu maailmalle kai useitakin versioita ja lahkeensuita on ainakin kahta eri mallia. Lenkkiä "mallia hiihtohousut" en itse ole kaivannut, mutta mulle lahkeet ovat osoittautuneet juuri sopivan pitkiksi myös tältä kannalta.

Silloin kun ostin omani ei suurinta osaa kilpailevien valmistajien nykyisistä vastaavista tuotteista ollut olemassa kuin korkeintaan suunnittelupöydällä. Kun astuin kylmänvihmovasta loppusyksyn tai alkutalven vesisateesta sisään liikkeeseen ja kerroin olevani valmis tekemään housuostoksen, kauppias joka oli ollut syventynyt keskusteluun minulle silloin tuntemattoman ajoasuisen vielä poikaselta näyttävän ajajan kanssa nousi ylös, käveli hyllylle, vilkaisi minuun päin arvioidakseen oikean koon ja ojensi minulle housut joiden sanoi olevan maailman parhaat talvihousut. Saatuani ne sovitettua jalkaani hän näytti hiljaisena pysyneen nuoren kisakuskin suuntaan ja huomautti että siinä on myös samanlaiset. No, koko oli täsmälleen oikea, pyöräilijästä on kuultu myöhemminkin ja housut ovat vieläkin käytössä vaikka niillä on kaatuiltu ja mies niiden sisällä rikkonut luitaankin.

MRe
19.09.2019, 11.43
"Irony is to point out the absurdity of something. Sarcasm is meant to wound. That’s the difference.” Vaan kummasta lienee kyse:cool:
Aikanaan yksi asiakkaan edustaja totesi mulle, että hänellä on vittuilussa musta vyö. Valitettavasti kun kyseessä oli (laskutukseltaan) melko suuren asiakkaan johtaja, en oikein päässyt kokeilemaan, että montako dania sieltä löytyy.

Mut siis joo, mielenkiinnolla odotan noita. Edelliset on jo ehkä 10 vuotta vanhat Löfflerit, joissa parina kertana viime talvella meinasi tulla vilu. Ehkä nyt näissä kun ei ole pehmusteita, niin voi vetää alle alusbibsit ja niiden kaveriksi vaikka merinovillaiset polvenlämmittimet ja koko komeuden sitten kruunaa tuulenpitävillä mtb-shortseilla. Niin josko sitten alkaisi setämieskin saamaan. Aikaiseksi. Eniten mulla kylmä tuppaa käymään alavatsaan ja niihin herkimpiin paikkoihin. Reidethän pysyy lämpöisinä, kun pääsee vauhtiin, vaikka ajaisi ilman housuja. Polvien kohdalla auttaa jos on polvisuojukset vielä vedettynä päälle, kuten joskus on kun metsään menee. Talviajokalustonahan mulla on pelkkiä pystypyöriä, kuten fätti ja sähkötäpäri.

kurvaaja
19.09.2019, 14.25
Kiitos vinkeistä. Pearl Izumit tilattu ja nyt vain odotellaan saapuvaksi. Tänään aamulla 0-asteessa poljeskellessa meinasi arat paikat hieman tuntua kylmiltä kesäbibsit + irtolahkeet yhdistelmällä

Firlefanz
21.09.2019, 11.46
Aikanaan yksi asiakkaan edustaja totesi mulle, että hänellä on vittuilussa musta vyö. Valitettavasti kun kyseessä oli (laskutukseltaan) melko suuren asiakkaan johtaja, en oikein päässyt kokeilemaan, että montako dania sieltä löytyy.

On tosiaankin niin että jotkut jotka kehuvat olevansa kovia vittuilemaan ja kertovat tykkäävänsä molemminpuolisesta vittuilusta ovatkin sitten kaikkea muuta kuin valmiita ottamaan vastaan osuvampaa ja kovempaa vittuilua. Joskus Usenetin eli silloisten keskusteluryhmien aikoihin osallistuin jonkin verran alt.flame-touhuihin ja ihan kivaahan se oli ottaa ja antaa - kunnes huomasi että jotkut olivat aivan tosissaan ja olisivat vaikka syöttäneet jauhelihan seassa lasinsiruja vastustajansa koiralle päästäkseen mielestään voitolle ja takaisin niskan päälle...

Mä en muuten vittuile, piste, en elävässä elämässä enkä foorumilla. Mä en ehkä malta olla kommentoimatta silloinkaan kun fiksumpi ymmärtäisi ettei kannata kommentoida, mutta mä en koskaan pyri olemaan ivallinen, pilkallinen enkä loukkaava, Ja mä uskallan väittää että jos mä olen kirjoittanut jotain tyhmää, sopimatonta tai tyhmäntärkeää ja joku sitä kommentoi, niin mä pidän sitä yksinomaan hyvänä juttuna. Voihan se pikkaisen kirpaista, mutta jos kommentti on ollut oikeaan osuva, niin pienen ajan kuluttua on ihan tyytyväinen että on tullut asiasta tietoiseksi ja sillä tavalla edes vähän viisastunut.

Eniten mulla kylmä tuppaa käymään alavatsaan ja niihin herkimpiin paikkoihin. Reidethän pysyy lämpöisinä, kun pääsee vauhtiin, vaikka ajaisi ilman housuja.

Joo, jossain navan ja häpyluun välillä on sellainen kohta jossa kylmä ja viima tuppaavat ensiksi tuntumaan. En tiedä johtuuko se etupäässä vain vanhenevan miehen fysiologiasta vai loppuuko housujen tuulisuojaus liian alhaalta eli takin alapuolelle jää sellainen sisääntulorako kylmälle. Mun salainen ase löytyy Brynjen kataloogista: tuulisuojatut verkkobokserit jotka vedän tarpeen mukaan bib shortsien ja bib tightsien väliin. (Yksiin hiihtohousuihin olen semmoisen tuulensuojakappaleen ompeluttanutkin; voisihan semmoisen tuunata joidenkin lyhyiden ajohousujen päälipuolelle?)

Toinen lähestymistapa voisi olla jonkinlainen haramaki eli sellainen japanilainen "belly warmer". Siellähän uskotaan että kylmällä on tärkeintä pitää vatsan seutu lämpimänä ja voisi olla että lämpöä riittäisi silloin alemmaksikin - samaan tapaan kuin käsiä tai jalkoja ei palele ihan niin helposti jos hihat tai lahkeet ovat tarpeeksi lämpimät. En ole kokeillut, mutta...

MRe
21.09.2019, 16.13
Joskus Usenetin eli silloisten keskusteluryhmien aikoihin osallistuin jonkin verran alt.flame-touhuihin ja ihan kivaahan se oli ottaa ja antaa - kunnes huomasi että jotkut olivat aivan tosissaan ja olisivat vaikka syöttäneet jauhelihan seassa lasinsiruja vastustajansa koiralle päästäkseen mielestään voitolle ja takaisin niskan päälle...
Ooo... Usenet... ei palaa aika entinen. Mikä se ryhmä nyt olikaan? sfnet.keskustelu.fillarit? a.b.p.e oli tietysti kova sana.

Teemu H
24.09.2019, 10.30
Minkäslaiset lahkeet Amfibeissa on tänä vuonna?

Intersportista tuli aivan tavallinen lahje. Vetoketjut niissä on, ja lahkeensuussa aika paksua materiaalia. Housuissa ei ollut sitä kätevää "relief"-reikää kusitaukoja varten, mutta ehkä se onkin turha, koska alla on joka tapauksessa ajohousut.

Iltalenkille lähtiessä +8 asteessa tuli vähän kuuma, kolmen tunnin päästä +1 asteessa kaikki oli sopivaa, tai varpaita kyllä jo kesäkengissä hieman paleli :)

Hyvät housut varmaankin. Materiaali on vähän jämäkämpää kuin Goren nykyiset Windstopperit (joskus nekin ovat olleet "kovempaa" ainetta).

Firlefanz
06.10.2019, 09.41
Miinuksena noista AmFIBeistä puuttuu lahkeista jalan alle tuleva lenksu, mutta täytyy toivoa, että muuten istuvuus on sellainen, että ne pysyvät kengän päällä. Tai voi survoa varren sisään pitkävartisilla kengillä

AmFIBeistä on vuosien saatossa tuotu maailmalle kai useitakin versioita ja lahkeensuita on ainakin kahta eri mallia. Lenkkiä "mallia hiihtohousut" en itse ole kaivannut, mutta mulle lahkeet ovat osoittautuneet juuri sopivan pitkiksi myös tältä kannalta.

Kannoin juuri kellarista sinne säilömiäni ajokamoja joiden käyttö alkaa ilmastollisista syistä taas kohtapuolin olla ajankohtaista, joukossa mun kolmet (!!!) AmFibit. Alkuperäiset eli kuluneet ja kosketuksia asfalttiin ja sepeliin kokeneet + jostain alennusmyynnistä tilalle tai ainakin varalle hankitut uudet + könttäkaupassa mukana tulleet käytetyt mutta hyväkuntoiset.

Ensiksi ja viimeksi mainitut ovat olleet ahkerassa käytössä ja ovat still going strong ja varmaan siitäkin syystä ne uudet ovat jääneet käyttämättöminä kaappiin - jopa niin että taisin unohtaa niiden olemassaolonkin. Anyway, ne ovat joko vuoden 2015 tai 2016 mallia, jonka lahkeet Pearl Izumi oli uudistanut: niissä ei ole vetoketjua, mutta lenkki jalan alle ja puntinsuu on ikään kuin kaksinkertainen eli päälimmäisen osan voi nostaa ylös ja kääntää sitten kengänsuojusten tai pitkävartisten kenkien päälle:

https://pic.useful.fi/bYP2ANzgJ.jpg

Tämänhän voisi kuvitella olevan oikein kätevän ja toimivan ratkaisun, mutta käyttökokemuksen puuttuessa en voi kommentoida. Sitä häköjään kehuttiinkin parissa arvostelussa jotka haku nopeimmin löysi: https://road.cc/content/review/143544-pearl-izumi-elite-amfib-cyc-bib-tights ja https://www.cyclingweekly.com/reviews/tights-trousers/pearl-izumi-elite-amfib-bibtights

Mutta joku syyhän lienee ollut siihen että Pearl Izumi muutti mallia uudelleen eikä anklecovereita, stirrupseja eikä gasketteja enää ollut. Pelkkää valmistuskustannusten leikkaamista työvaiheita vähentämällä? Vai eikö ratkaisu sittenkään ollut toimiva yhdessä oikeiden talviajokenkien kanssa?

Kai mun täytyy sitten jonkinlaiseksi koekaniiniksi ruveta? Tai vaihtaisikohan MRe housuja päikkäin? Siis edellyttäen että hänen hankkimansa AmFibit ovat kokoa M...

MRe
06.10.2019, 18.54
^Valitettavasti mun AmFibit on miesten kokoa... :) Mut joo, noissa mun housuissa mielestäni ihan normilahkeet ilman noita varren päälle tulevia poimuja.

Onko ne henkselit muuten kuinka kestävät käytössä? Tai siis ilmeisesti ovat, kun sulla on jo kestäneet vuosia ja vuosia. Kovin ohkaista materiaalia tuntuvat olevan.

Talvella kun ajelee metsässä fätillä tai vastaavalla, on tuollainen kengän varren päälle tuleva puntti tai muu suojus aika välttämätön. Muuten on kenkä lunta täynnä, kun jalkautuu metriseen hankeen. Mutta voihan sitä hankkia erilliset säärystimet.

glider
13.04.2020, 15.47
Ongelma...ei ole pyöräilyvaatteita +10 - +15 keleille. kaapsita löytyy hyvät henkselishortsit ja hyvät kylmien kelien pitkät henkselihousut. Mutta Näiden väliin sjoittuvaa vaatetusta ei ole. Miten tähän välikeliin pitäisi pukeutua??? pyöräilyhousut ovat kaupoissa joko shortseja vai sitten thermohousuja...mitään näiden välistä ei ole paitsi tietenkin 3/4 housut, mutta pitäisi olla pitkät housut, joissa ei olisi vuorta vaan ohutta kangasta.

pikkupoika
13.04.2020, 16.59
Irtolahkeet eli jalanlämmittimet lienee helppo ratkaisu tuohon ongelmaan. Ne kun puet henkselisortsien kanssa, niin johan ongelma on ratkaistu. Eikun nautinnollisia ajokilometrejä myös välikelillä !

paaton
13.04.2020, 17.07
Ongelma...ei ole pyöräilyvaatteita +10 - +15 keleille. kaapsita löytyy hyvät henkselishortsit ja hyvät kylmien kelien pitkät henkselihousut. Mutta Näiden väliin sjoittuvaa vaatetusta ei ole. Miten tähän välikeliin pitäisi pukeutua??? pyöräilyhousut ovat kaupoissa joko shortseja vai sitten thermohousuja...mitään näiden välistä ei ole paitsi tietenkin 3/4 housut, mutta pitäisi olla pitkät housut, joissa ei olisi vuorta vaan ohutta kangasta.

Gabba+nanoflexin pitkät housut. Täysin ylivoimainen asuste suurimmalle osalle kevät ja syys kelejä. Nykyään tosiaan paidan malli on perfetto ja housukin jotain muuta. Noilla kuitenkin ajaa todella laajalla skaalalla. +4 ylöspäin, aina siihen asti kun pärjää jo lyhyissä.

Nämä varmaankin nykyiset nanoflexit.

https://www.bike24.com/p2337583.html

Mika_koo
13.04.2020, 17.12
Myös Alella on hyvää tarjontaa, vähän voi olla edullisempikin .

Tosin luultavimmin kotimaan myymälöissä ei pahemmin ole eli netistä olen itsekin ostanut.

opadude
13.04.2020, 17.25
Myös Alella on hyvää tarjontaa, vähän voi olla edullisempikin .

Aika krypinen on tuo kaupan nimi. Ale?

Mika_koo
13.04.2020, 17.29
Kyse on tuotemerkistä: https://www.alecycling.com/en/

Itse olen ko. Merkkiin kyllä tykästynyt

kurvaaja
13.04.2020, 17.47
Täältä iso suositus Assoksen "thermo"bibseille + niiden kaveriksi jotkin irtolahkeet. Noilla ajelee mainiosti heti kun lämmöt plussan puolella.

Nykyinen malli taitaa olla https://www.assos.com/EQUIPE-RS-Spring-Fall-Bib-Shorts-S9?quantity=1&g=EQUIPE-RS-Spring-Fall-Bib-Shorts-S9_blackSeries-1-M.jpg&color=113 , mutta jostain saattaa vielä saada (edullisemmin) vanhaa T.Tiburu_s7 -malliakin.

glider
13.04.2020, 18.23
Irtolahkeet eli jalanlämmittimet lienee helppo ratkaisu tuohon ongelmaan. Ne kun puet henkselisortsien kanssa, niin johan ongelma on ratkaistu. Eikun nautinnollisia ajokilometrejä myös välikelillä !
Miten nuo irtolahkeet käytännössä puetaan ylle? laitetaanko eka shortsit ja sitten niiden päälle vedetään nuo irtolahkeet? vai ensin irtolahkeet ja sitten vasta shortsit päälle?

kurvaaja
13.04.2020, 18.35
ensin irtolahkeet ja sitten vasta shortsit päälle? ääni tälle

sampo12
13.04.2020, 20.26
ääni tälleJep, pysyy paremmin paikallaan ja näyttää paremmalle

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla

Terotalo
13.04.2020, 20.30
ääni tälle

+1

Firlefanz
13.04.2020, 20.46
https://i.pinimg.com/564x/8d/dc/e1/8ddce17acc08785c03a066439e13379d.jpg

Tämä ei jättänyt muita vaihtoehtoja kuin voittaa kisa. Luca Paolini. Gent-Wevelgem, 2015.

skyof
24.04.2020, 17.52
Hakusessa ois pyöräilyhousut ei bibsejä eikä trikoo mallisia,eli väljempää mallia.
Bibsit löytyy kotonta mutta pitäis saada sellaset housut jotka menis kevät/syksy.

Xxl kävin kokeilemassa nii ei löytynyt sopivia housuja.
Maastopyöräilyyn tulossa housut.

Terotalo
24.04.2020, 18.18
Endurat tai Foxit, tosta valitsemaan: https://www.bikeshop.fi/Windstopper-muut-housut/ekauppa/c8420/?search_group=8420&pageno=1

Uuni Makkara
24.04.2020, 18.59
Hakusessa ois pyöräilyhousut ei bibsejä eikä trikoo mallisia,eli väljempää mallia.
Bibsit löytyy kotonta mutta pitäis saada sellaset housut jotka menis kevät/syksy.

Xxl kävin kokeilemassa nii ei löytynyt sopivia housuja.
Maastopyöräilyyn tulossa housut.

Pearl Izumi AmFib Lite pant. Ohut fleece vuori, ohut softshell etuosa blokkaamaan tuulen ja kevyen sateen sekä PI Dry muualta pitämään roiskeen poissa hengittämään loistavasti. Löysä malli joka kapenee kuitenkin alas. Täydellinen keväälle ja syksylle. Ja plussana taskujen sijainnit ja leikkaus! Tunnetaan myös jossain nimelle Summit Lite Pant.

Mikkomoe
02.06.2020, 17.49
Kertokaahan, missä housuissa on kaksiosainen säämiskä siis keskeltä halki niin että välilihalle tulee vähemmän painetta? Housujen nimiä ja malleja tänne, nii rupeen sit selailemaan niitä..

Verkkokaupoissa usein housuista on kuvia vain päältä, säämiskästä ei mitään kuvaa. Jo kolme hutia tuli housuostoksissa, jo riittää..

Puskis
02.06.2020, 18.42
Onhan ne nyt melkeen aina muotoiltu niin, että pehmuste on paksumpi istuinluiden kohdalta ja ohuempi muualta. Jos säämiskä ois kahdessa osassa, niin siellä ois vaan enemmän saumoja ja hiertäviä reunoja. Muistelisin kylläkin nähneeni jonkun valmistajan käyttävän kaksiosaista säämiskää, mut en osannut nopeesti googlata.

Aakoo
02.06.2020, 22.42
^^Mitä merkkejä ja malleja olet nyt kokeillut, ja minkälainen satula on käytössä?

Huoleton
03.06.2020, 16.02
Assoksella on pehmuste tehty kahdesta erillisestä osasta, mutta päällä yhteinäinen kangas. Design on muutenkin aika erilainen kun muilla sekä pehmusteen että muunkin osalta. Joka lailla paremmat.

Välilihan painetta luulis helpottavan kyllä enemmän ajoasennon tai penkin vaihtaminen kun housut.

JaniM
03.06.2020, 16.27
Kertokaahan, missä housuissa on kaksiosainen säämiskä siis keskeltä halki niin että välilihalle tulee vähemmän painetta? Housujen nimiä ja malleja tänne, nii rupeen sit selailemaan niitä..

Verkkokaupoissa usein housuista on kuvia vain päältä, säämiskästä ei mitään kuvaa. Jo kolme hutia tuli housuostoksissa, jo riittää..

Tuo "halki ja vähemmän painetta" kannattaa toteuttaa satulalla, eikä housuilla.

Mikkomoe
03.06.2020, 18.26
Tämmöset housut oli viimeisin ostos joka ei toiminut mulla.

https://www.rosebikes.fi/gonso-teglio-bib-shorts-2661666?product_shape=black

Satulana specialized power comp..

Parhaiten on toiminut tähän asti xxl kaupan halvimmat craftin housut. Kai se on hyvä jos niitä ostais pari lisää. Tuli mieleen että mulla on toiminut paremmin ohuet pehmusteet ja työmatkoilla 19km suuntaansa olen pärjännyt hyvin verryttelyhousuillakin. Pitäis olla leveä mutta ohut pehmuste. Upottavan paksu pehmeä on tosi paha välilihalleni..

Moska
03.06.2020, 20.10
Itselläni kanssa toimii ohut ja napakka pehmuste. Castellia on nyt käytössä. Kerran kokeilin Lidlin housuja, joissa oli paksumpi ja pehmeämpää värkkiä toplinki ja ne oli syvältä. Ainakin itselleni, vehkeet oli turtana kohtuullisen nopeasti.

vihtis83
03.06.2020, 20.52
Itselläni kanssa toimii ohut ja napakka pehmuste. Castellia on nyt käytössä. Kerran kokeilin Lidlin housuja, joissa oli paksumpi ja pehmeämpää värkkiä toplinki ja ne oli syvältä. Ainakin itselleni, vehkeet oli turtana kohtuullisen nopeasti.

Castellin Progetto X2 pehmuste on kyllä paras mitä on tullut kokeiltua.

IHD
04.06.2020, 09.47
Taidan olla "rautaperse":rolleyes: kun en mitään tavattomia eroja noiden pehmusteiden sopivuudesta omaan /c:seen ole huomannut, kokemusta
Castellista, Giardanosta, Craftista, Scottista, Funkierista, Mavicista ja Foxista ainakin...ohuempi (esim. Castelli ja Scott) tuntuu pidemmilä matkoilla toimivan
kyllä paksua paremmin.

mkp
04.06.2020, 10.42
Castellin Progetto X2 pehmuste on kyllä paras mitä on tullut kokeiltua.

Niin minustakin, ennenkuin siirryin Assoksen T.Cento-S7 bibseihin. Perse tykkää vaikka pyörittelee putkeen sen 8-9 tuntia. Mutta hyvä on tuo Progettokin.

Kommuutteri
04.06.2020, 21.41
Tämmöset housut oli viimeisin ostos joka ei toiminut mulla.

https://www.rosebikes.fi/gonso-teglio-bib-shorts-2661666?product_shape=black

Satulana specialized power comp..

..

Pehvat on tosiaan erilaisia. Mulle nämä Gonsot toimii paremmin kuin moni muu. Ihan parhaasta päästä.

MacGyver
05.06.2020, 10.25
Castellin Progetto X2 pehmuste on kyllä hyvä itselle, mutta äärettömän huonosti nuo kestää. Free aero raceja on ollut käytössä vuosia, mutta aina ongelmana se että pehmusteosa lähtee purkautumaan yllättävän nopeasti.
Nyt laitoin tilaukseen jotkut Enduran pöksyt, katsotaan miten toimii..

sczk
05.06.2020, 11.59
Hankinnassa kesäajohousut. Kokemuksia näistä malleista?

https://www.intersport.fi/fi/tuote/pearl-izumi-elite-interval-short-pants-m-lyhyet-trikoot-56530255/ (https://www.intersport.fi/fi/tuote/pearl-izumi-elite-interval-short-pants-m-lyhyet-trikoot-56530255/)
https://www.xxl.fi/gore-wear-c5-opti-bib-19-miesten-pyorailyshortsit-musta/p/1156988_1_style

Marsusram
05.06.2020, 15.01

Vertailin omista ja vain Vaudella oli keskeltä halki. Edessä ohuempi toppaus muutenkin kuin takana.
https://lh3.googleusercontent.com/PC8rcz6Z69uJJ6TDkBoqURq4JmPUTtVhgEBSiEVUIfNLiGXLxA M4tbU_DWyuEwQxfHDBOqRxkb9_PsGFV2_DG-YDS37lruGzCuk7G5XBkbjQpHa4G9ruUt71pcP4mSn5yGDVvkD6 =w2400

ranttis
06.06.2020, 09.26
Castellin Progetto X2 pehmuste on kyllä hyvä itselle, mutta äärettömän huonosti nuo kestää. Free aero raceja on ollut käytössä vuosia, mutta aina ongelmana se että pehmusteosa lähtee purkautumaan yllättävän nopeasti.

Jep, itsellä lähti alta tuhat km purkautuun mutta ommeltuani pienen purkautumisen alun kiinni ovat kestään varmaan kymmenisen tuhatta.

Free Aerot ostettuani, kun niitä muutama vuosi sitten sai satkulla XXL:stä, hehkutin niitä kyllä ja olivat hyvät ahterilleni. Myöhemmin ostin Santinin Magot ja tuntuu olevan itselleni jopa paremmat.

Ehkä pieni kysymysmerkki Progetto X2 pehmusteesa että pysyykö pehmuste hyvänä pitkään jos nyt ylipäänsä ehjänä pysyy housussa. Tai jotenkin fiilis että Santineissa kestäisi paremmin. Free Aerot ei vielä roskissa ole kun niillä tulee lyhyitä ajoja tehtyä mutta juuri totesin että ehkä parituntisetkin alkaa oleen semmosia että mieluummin jotain vähemmän kulahtanutta housua jatkossa niillekin.

Lähetetty minun BAH2-L09 laitteesta Tapatalkilla

vihtis83
06.06.2020, 11.52
Niin minustakin, ennenkuin siirryin Assoksen T.Cento-S7 bibseihin. Perse tykkää vaikka pyörittelee putkeen sen 8-9 tuntia. Mutta hyvä on tuo Progettokin.

T.Centossa näyttäisi kyllä olevan mukavan oloinen pehmuste, tuota housua vaan ei taida enää oikein mistään löytyä. Onkohan Assoksella jokin uusi vastaava malli ja mitenköhän näitten koot vertautuu esim tuohon Castelliin?

E: Cento Evo on kai uudempi malli. Mutta onhan kyllä järkyttävän hintaiset housut.

kurvaaja
06.06.2020, 18.24
+1 Assoksen housuille. Hyvästä kannattaa varsinkin tässä tapauksessa maksaa.

misopa
06.06.2020, 19.52
+2 Siirryin kaikissa ajokamoissa Assoksen leiriin. Ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

vihtis83
06.06.2020, 20.31
Varmasti on hyvät mutta 250€ noista Cento Evoista on kyllä jo liikaa.

misopa
06.06.2020, 21.22
^ Kyllä. Kannattaa kyttäillä, jos jossain on tarjouksia noista. Itse olen ostanut käytännössä kaikki Assokset jostain tarjouksista, joko poistuvina malleina, tai viimeisimpänä nuo T Equipe Evo bibsit XXL:n alesta. Olivat tosin ihan kurantit mallit, mutta muuten vaan alessa tuolla, muiden pyöräilykamppeiden ohella.

Ohiampuja
07.06.2020, 20.05
Minä olen tykännyt Newlinen ja Santinin housuista. Molempia on onneksi saanut Jypsin ja Kanuunoiden jäsenhinnoilla. :)

vihtis83
26.06.2020, 14.20
Näköjään omistakin Castellin Aeroista pehmusteen sauma auennut. Eli seuraavaksi voisi testata tuota Assosta.
Miten Assoksen koot vertautuu esim tuohon Castelliin? Mulla Castellin Free Aero Race bibsit kokoa L vaikka kokotaulukon mukaan niistäkin olisi omien mittojen mukaan pitänyt olla XL tai XXL-koko.

paaton
26.06.2020, 14.32
Minusta sama kokoa. Assos ei ole ainakaan pienempi. Älä osa niitä halvimpia millejä. Ovat huonot. Kalliimmat ihan eri laatua.

Uusin yksiosainen castellin pehmuste on selkeästi parempi. Progetto menettää jotenkin muotonsa vaikka ei ratkeakkaan.

Aakoo
26.06.2020, 14.36
Bibsithän venyy. Omalta osalta (186cm/95kg ja jaloissa aika hyvin lihasta) XL on ollut Assoksista juuri oikea koko. Olen joskus miettinyt että jos joku ns. pyöräilijän rakenteen omaava (vaikkapa saman pituinen ja 70kg) pöksyt pelkän pituuden perusteella ostaa, niin voi lahkeet tuulessa lepattaa aika kivasti.

Pedalatleten
26.06.2020, 15.19
Castellissa on pienemmät koot, mulla Assokset kokoa L (pari viime vuotta T Equipe Evo), Castelli Free Aero kokoa XL (kokeilin L:ää, jäi pieneksi). Tosin Assoksen lahje jää mulla koossa L hieman lyhyeksi (olen 188 cm), Castellin lahje koossa XL ok, mutta lienee osittain makuasia... kun nyt asian ytimessa ollaan, pidän Assoksesta enemmän, miellyttävämpi materiaali, niukasti parempi istuvuus, tykkään leveistä henkseleistä (mukavat), ainoa miinus siis että lahje voisi olla muutaman sentin pidempi

vihtis83
26.06.2020, 19.15
Okei, kiitokset kokovinkeistä. Pituutta mulla on vain 175cm ja sen puolesta olisin M-kokoa mutta painoa 85kg ja vyötärönympärystä sitten XL-koon mukaisesti. Pitää varmaan M tai L-koko ottaa ja kyttäillä tarjouksia.

paaton
26.06.2020, 19.34
Assos tosiaan tuntui venyvämmältä. Kaikki castellin housut ei veny samalla tapaa. Minulla preemio M koossa ja se on kyllä pieni. Puristaa jo reisistäkin. 72/178. Assos m-koossa ok.

Free aerot on taas L-koossa vähän liian isot. Sama omlooppien kanssa.

brilleaux
26.06.2020, 19.58
On nämä pyöräilykuteiden koot hämmentäviä.
Hankin Northwaven bibsit S-koossa.
173cm/75kg ja just sopivan napakat.
Samoin nykyinen no-name paita on kokoa S. Just hyvä paitsi että hauis vähän tiukka.
Northwaven paitaa sovitin XXL:ssä, L-koko jätti navan näkyviin...

Että osta näitä nyt sitten tilaamalla...

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

r.a.i
26.06.2020, 22.23
Okei, kiitokset kokovinkeistä. Pituutta mulla on vain 175cm ja sen puolesta olisin M-kokoa mutta painoa 85kg ja vyötärönympärystä sitten XL-koon mukaisesti. Pitää varmaan M tai L-koko ottaa ja kyttäillä tarjouksia.

Kyllä haluasin nähdä, kun 85 kg kaveri tunkee itsensä M-koon Assoksen pöksyihin. Tai korjaus, en halua nähdä, joten älä osta M-kokoa.

Huoleton
26.06.2020, 23.02
On nämä pyöräilykuteiden koot hämmentäviä.

Niin on. Koot ei mene pelkästään merkin mukaan vaan myös malliston mukaan. Gore kertoo aika selkeästi mitä on lupa odottaa 3/5/7 luokituksella ja kyllähän muutkin valmistajat välillä kertoo onko race, performance tai comfort fit.
Nykyään castellin rosso corsasta mulle näyttää menevän parhaiten XXL-koko. Assoksen equipesta ehkä sopivin olis L mutta otin XL että sain pidempää punttia ja henkseliä.
Castellin aero ja assoksen equipe on kyllä niin eri malliset ettei oikein toisen koon perusteella voi arvata mikä toisesta sopis. Assoksen malli antaa selvästi enemmän pelivaraa.

mkp
27.06.2020, 02.13
Varmasti on hyvät mutta 250€ noista Cento Evoista on kyllä jo liikaa.

https://www.swissiconic.com/ Tuoltahan niitä taisin aikanaan (siis sitä vanhempaa mallia) ainakin neljät pökät noin 0,75% hintaan tilata. Mutta on ne itelle ainakin niin hyvät, että on hintansa väärtit. Ja ne kestää...ja kestää...ja kestää. Kaikki muut on menny kiertoon. Tykkään kyllä ajaakin vähän pidempää matkaa.

jra72
06.07.2020, 11.40
Kapealahkeiset MTB-housut hakusessa. Ei trikoot. Jalan sisäpituus on 90cm ja vyötärönympärys on 89cm. Bikesterin kokotaulukoiden mukaan jos pituus natsaa niin on vyötäröltä löysä. Ja vastaavasti jos vyötärö natsaa niin housut jäävät lyhyiksi.

Kysymys kuuluukin minne kannattaa katse suunnata? Onko joku merkki jolla esimerkiksi eri pituisia lahkeita tarjolla tai joka muuten tekisi pitkälle mutta ei paksulle miehelle vaatteita?

Kollinjoki
26.07.2020, 23.04
Onko kokemuksia Castellin pitkien housujen lahkeen pituuksista?

Minullakin olisi syksyä ja tulevaa kevättä ajatellen etsinnässä housut. Yksi vaihtoehto olisi irtolahkeet ja lämpimät bibsishortsit, mutta vähän enemmän houkuttaisi täyspitkät byysat. On löytynyt tasan kaksi valmistajaa, joiden tarjonnasta voi ennakoida millaiseen keliin mikäkin vaate on tarkoitettu. Castelli ilmoittaa oikein kivasti pitkien housujen tarkoitetun käyttölämpötilan ja varsin kohtuuhintaisissa Velocissimo 4:ssä olisi Suomen kevääseen ja syksyyn varsin sopiva 5 - 12 C skaala. Sitä kylmemmässä ei tee mieli lenkkejä ajella ja jos alkaa olla jo tuosta vähän lämpöisempää, normaalit shortsit jo riittää. Yleensäkään tällaisen kamojen hankintaa ei auta se että sisäsauman pituus mulla 89-90 cm ja suurin osa tarjonnasta auttamatta liian lyhyitä kun useimmat valmistajat mitoittaa kamat lyhyemmille ihmisille (ylivoimaisesti säälittävin on Bontrager jolla 2XL-koossakin inseam huimat 76 cm).

Varsinaiseen ongelmaan: Isona poikana Castellin suurin koko olisi aika sopiva JOS lahkeen pituus on riittävä. Tässä nimittäin nyt on sellainen ongelma, että Castellin amerikkalaisilla sivuilla mittataulukossa opastetaan mittaamaan inseam niin, että mitataan nivusista nilkan luuhun. Silloin ilmoitettu 87 cm olisi ihan ok,jopa hieman pitkä mutta liian pituuden kanssa varmaan vielä jotenkin pärjää. Mutta kun vaihtaa sivuilla maan mihin tahansa eurooppalaiseen maahan, mittataulukon havainnekuvassa opastetaan mittaamaan normaaliin tapaan nivusista lattiaan. Jos Castelli on tarkoittanut nuo pisimmät housut max. 87 cm pituisille jaloille niin että ovat silloin oikean pituiset, niin vaarana on että lyhyeksi jää ja koko ostoksen idea kärsii. Sukkien kanssa tietysti voisi ehkä kuroa muutamat vajaaksi jäävät sentit kiinni mutta oma kokemukseni on, että liian lyhyet housut ei vaan tunnu hyvältä. Mites onko kellään kokemuksia että miten nuo Castellin mitat menee etenkin pituuden osalta?

Muista vaihtoehdoista Assoksellakin on annettuna raamit, millaisia varusteita mitäkin kelityyppiä varten suositellaan, mutta tuon merkkisten kamojen saatavuus on aika huonoa, etenkin näiden pitkien housujen, eikä muutenkaan kiinnostaisi sijoittaa 200 - 300 e vaatteisiin kun olen sikäläisessä mittataulukossa kokojen rajoilla, joten oikea kokokin saattaa vaihdella ruokahalun mukaan ja ollut pitemmällä ajalla enemmän pienentymään päin. Olisi tietysti 3/4-lahkeella tarjolla jotenkin järkihintaan mutta tuo pituus tuntuu ihan turhalta. Teinitytöt tykkää kuljeskella nilkat paljaana pakkasillakin mutta en näe itse järkeä altistaa säärtä ja nilkkoja kylmyydelle ja sateelle.

Helpoin tietysti olisi vaan ostaa lyhkäiset lämpöisät bibsit ja niiden kanssa sellaiset sexyt säärisukat eli irtolahkeet / leg warmerit, miksi niitä sitten kutsutaankin. Ei sentään sukkanauhoilla tarvi kiinnittää niitä.

Pedalatleten
27.07.2020, 15.36
Castellin pitkistä ei kokemusta, Assoksesta on.

Oma inseam n. 91-92 cm ja koko äijän pituus 188 ja paino n. 77-78 mikä tarkoittaa että Assoksen racingfit/campionissimo bibsit (esim Equipe) ovat kokoa L (XL jää liian väljäksi, tosin L:n lahje voisi olla pari senttiä pidempi, mutta se ei bibseissä hirveästi haittaa), sama 3/4 housuissa kokoa L istuvuuden puolesta, joskin pituus näissä on sitten ihan rajamaille ettei liian lyhyet. Kokopitkissä olen sitten ottanut XL, ei ole L:n pituus riittänyt kun olivat vielä sellaista mallia missä renksut tulivat jalan alle, ja istuvuudesta on voinut tinkiä kun käytän alla lyhyitä bibsejä kun mun pitkät Assokset ovat vielä sitä mallia missä ei pehmustetta ole. Nyt näyttää siltä että uudemmissa housuissa ei enää renksuja ole, mutta pehmuste on. Malleista Habu sopii mainitsemallesi kelille, kylmemmälle löytyy omasta kaapista vielä Bonka jolla pärjään pariin plusasteeseen saakka (oma pakkasraja). Assosta löytyy aika hyvin osoitteista bike24.com tai bike-discount.de, tai nykyään ihan Assoksen omilta kotisivuilta mutta silloin maksaa ihan listahinnan ja shipping oli aika suolainen kun viimeksi katsoin. Kivijaloista olen Assosta löytänyt Helsingin Velosportista.

Kommuutteri
27.07.2020, 16.12
Mulla haaramitta 89 ja Castellin Sorpassot ja Sportfulin Fiandre No-Rain pitkikset riittää hyvin. Muut mitat 78 kg ja 184 cm.

Kollinjoki
27.07.2020, 16.46
^ ja ^^ kiitokset.

Assos Habua olen katsellut, mutta ei vaan niitäkään kuten muitakaan Assoksen välikauden pitkiä housuja löydy mun koossa mistään. Sopiva koko olisi luultavasti XLG (pituudella 186 ja painoa tasaraha 100). Assos LL.Mille Winteriä olisi kyllä XXL:ssä oikeassa koossa ja vielä maksuhalun rajoissa olevassa hinnassa, mutta se taitaa olla jo ennemminkin oikean pakkaskelin housu. Castellia löytyy sentään hyvin paristakin paikasta ja hinnat hyvinkin siedettävät, joten ehkäpä uskallan ottaa sellaiset testiin kun Kommuutterin kokemusten pohjalta uskallan odottaa pituuden sattuvan tarpeeksi hyvin.

Ensi kesän tarpeisiin täytyy kyllä jossain vaiheessa talven mittaan tutustua mm. Assoksen lyhyien bibsien tarjontaan, kun persus rupeaa aristelemaan nykyisten Pearl Izumien kanssa 70 kilsan jälkeen.

Pipo
27.07.2020, 17.14
Kapealahkeiset MTB-housut hakusessa. Ei trikoot. Jalan sisäpituus on 90cm ja vyötärönympärys on 89cm. Bikesterin kokotaulukoiden mukaan jos pituus natsaa niin on vyötäröltä löysä. Ja vastaavasti jos vyötärö natsaa niin housut jäävät lyhyiksi.

Kysymys kuuluukin minne kannattaa katse suunnata? Onko joku merkki jolla esimerkiksi eri pituisia lahkeita tarjolla tai joka muuten tekisi pitkälle mutta ei paksulle miehelle vaatteita?

Olen ratkaissut tämän saman ongelman siten että ompelimo tekee vyötäröstä oikean kokoisen.

Pedalatleten
28.07.2020, 10.04
^ ja ^^ kiitokset.

Assos Habua olen katsellut, mutta ei vaan niitäkään kuten muitakaan Assoksen välikauden pitkiä housuja löydy mun koossa mistään. Sopiva koko olisi luultavasti XLG (pituudella 186 ja painoa tasaraha 100). Assos LL.Mille Winteriä olisi kyllä XXL:ssä oikeassa koossa ja vielä maksuhalun rajoissa olevassa hinnassa, mutta se taitaa olla jo ennemminkin oikean pakkaskelin housu. Castellia löytyy sentään hyvin paristakin paikasta ja hinnat hyvinkin siedettävät, joten ehkäpä uskallan ottaa sellaiset testiin kun Kommuutterin kokemusten pohjalta uskallan odottaa pituuden sattuvan tarpeeksi hyvin.

Ensi kesän tarpeisiin täytyy kyllä jossain vaiheessa talven mittaan tutustua mm. Assoksen lyhyien bibsien tarjontaan, kun persus rupeaa aristelemaan nykyisten Pearl Izumien kanssa 70 kilsan jälkeen.

Toivottavasti löytyy jotain sopivaa. Noista Habuista vielä että ovat Assoksen hieman slimmimpää mallistoa eli mun alle 80 kg painolla tuo XL:kin istuu kyllä ihan kiitettävän napakasti. Tosimiehen satkun painolla Mille-mallisto voisi olla parempi, vaikka mulla ei niistä kokemusta ole joten en pysty sanomaan sopivatko sitten miten paljon paremmin hieman lihaksikkaammalle vartalolle?

Kollinjoki
28.07.2020, 14.44
Toivottavasti löytyy jotain sopivaa. Noista Habuista vielä että ovat Assoksen hieman slimmimpää mallistoa eli mun alle 80 kg painolla tuo XL:kin i7stuu kyllä ihan kiitettävän napakasti. Tosimiehen satkun painolla Mille-mallisto voisi olla parempi, vaikka mulla ei niistä kokemusta ole joten en pysty sanomaan sopivatko sitten miten paljon paremmin hieman lihaksikkaammalle vartalolle?

Tämäpä voisi selittääkin, miksi joskus olen Assoksen taulukoiden mukaan tainnut ollut joskus isompaa ja joskus pykälää pienempää kokoa: ilmeisesti onkin omat taulukot vaatemallin mukaan. Ehdin jo välillä ihmetellä kun taulukko näytti eri kokoa kuin mitä mielestäni edellisellä kerralla toista vaatetta katsoessa oli ollut.

potatocouch
31.07.2020, 00.40
Riittääkö bibsit ainoiksi housuiksi? Syksyn tullessa sitten päälle hengittävät housut vai alkaako tämä yhdistelmä hiertämään kun on kahdet housut?

Suosituksia hyvän hintalaatusuhteen omaavista vaatteista. Assos on varmasti hyvä, mutta liian kallis. Lidl vaatteet taas huonoja joten jotain välimallia etsinnässä.

Onko esimerkiksi Rosen oma tuotanto ihan kelpo kamaa? https://www.rosebikes.fi/rose-cyw-bib-shorts-790879?product_shape=black

marco1
31.07.2020, 09.56
Wigglen omaa DHB -merkkiä kehuneet hyväksi brittipalstoilla. Omaa kokemusta ei ole ja teinin ”örm iha ok” ei ehkä kelpaa testiksi henkselittömälle dhb Flashlight housulle.

Ja kyllä niitä housuja sais olla kahdet, talvella tosin saattaa riittää linerit tai sitten hyvät sporttikalsarit ilman säämiskää.

petewow
31.07.2020, 10.41
Riittääkö bibsit ainoiksi housuiksi? Syksyn tullessa sitten päälle hengittävät housut vai alkaako tämä yhdistelmä hiertämään kun on kahdet housut?

Itsellä on kevättä ja syksyä varten pitkät bibsit kaapissa. Talvella ei tule ajettua muuta, kuin työmatkaa ja ehkä max. 50km lenkkiä niin siihen ei periaatteessa tarvitse edes pehmusteita.

Terotalo
31.07.2020, 12.40
Sigr nyt on ainakin hyvää hinta-laatu-suhdetta omaava brändi, tässä muutamat bibsit mun kaupan valikoimassa: https://classycyclist.net/collections/cycling-shorts-and-bibs

Suosituksia hyvän hintalaatusuhteen omaavista vaatteista. Assos on varmasti hyvä, mutta liian kallis. Lidl vaatteet taas huonoja joten jotain välimallia etsinnässä.

Onko esimerkiksi Rosen oma tuotanto ihan kelpo kamaa? https://www.rosebikes.fi/rose-cyw-bib-shorts-790879?product_shape=black

jaksu
31.07.2020, 13.05

Toivottavasti ostit M-kokoiset.

vihtis83
31.07.2020, 22.29
Toivottavasti ostit M-kokoiset.

Ei ole vielä tullut ostettua, kyttäillään nyt tarjouksia [emoji3]

marco1
05.08.2020, 10.49
Sellainen julkinen tiedonanto että Goren C5 Linereissa on pieni Windstopper-tuulensuoja nivusissa etupuolella, että jos niinku jos joku olis sattunut kiireessä tilaamaan sellaiset sen kummemmin spekseihin perehtymättä niin ei ehkä tarvis ihmetellä että on yllättävän hikiset paikat helteellä.

Muuten kyllä hyvät, napakka ohuehko säämiskä jne.

Kollinjoki
12.08.2020, 18.13
PersOsasto eli Ass.Os GT Mille shortsit ja Castelli Velocissimo 4 -pöksyt saapuivat ja yllättäen kumpaisetkin mahtuvat jalkaan eivätkä tunnu liian kireiltä.

Olkaimet aika napakan jäykät kummassakin ja erityisesti Assoksissa. En tiedä onko sitten jo niin tiukat, että aiheuttaa epämukavuutta käytössä. Tosin tähän alkufiilikseen saattaa vaikuttaa se, että monta vuotta käyttämissäni Pearl Izumin bibseissä on löysät, venyneet ja aikoja sitten enimmän joustokykynsä menettäneet olkaimet ja housut muutenkin ihan hilkulla, että ovatko liian isot, joten ei ole ihan tuoretta tuntumaa siitä miltä olkaimien pitäisi edes tuntua kunnollisissa pyöräilyrensseleissä.

m-52
01.09.2020, 14.39
Onko kokemuksia noista https://www.revolutionrace.fi/miehet/housut/ulkoilu-vaellushousut maastopyöräilyssä?

ranttis
01.09.2020, 16.23
^ Ei maastossa mutta työmatkakäytössä kylläkin hetken aikaa. Alkukesästä mulla kävi sovituksessa noin 10 housua joista kahdet pidin: Silence Zip-off ja Nordwand Pro.
Hyvän ja laadukkaanoloisia mutta ei kovin hengittäviä. Menee hyvin työmatka-ajossa mutta en tiedä kuinka viileäksi Silenceillä pitäisi ulkona jäähtyä että lenkillä voisin kuvitella olevani paistumatta.

Noin muuten olin kokojen rajamailla ja reitevänä joskin muuten normaalivartaloisena monet housut kiristeli ahterin kohdilta. Hyper Zip-off tuntui parhaalta ja joustavimmalta mutta se on lopetettu malli ja tarjolla oli niukka värivalikoima.

Nordwandeista ei vielä käyttökokemusta kun on liian kuumaa. GPX:t oli sitten niitäkin kankeammat.

Yleisesti sanoisin että itse en näitä housuja pyöräilyn lenkkikäyttöön etsisi mutta omassa ulkoilu ja työmatka-ajossa ok. Joku muu voi olla eri mieltä. Lähinnä materiaalit eivät ole kovin joustavia ja ovat liian jätesäkkimäisiä pitkään hikiliikuntaan mutta voi olla että jäi sopivin malli testaamatta.

Uuni Makkara
01.09.2020, 20.04
Onko kokemuksia noista https://www.revolutionrace.fi/miehet/housut/ulkoilu-vaellushousut maastopyöräilyssä?

Jos fillarointiin meinaat niin kokeiles Pearl iZumin summit amfib lite pant. Vahva suositus. Jos ei muuten niin testaa 60pv ja palauta kauppaan jos ei oo riittävän hyvät. Ja samasta housuta on viela paksumpi versio pakkaselle amfib pant.

laattamaa
02.09.2020, 11.10

Ite ostin viime kesänä gpx pro:t, eihän ne kaikkein joustavimmat housut ole, mutta tyytyväinen oon niihin ollu. Jalan tuuletusaukon ku aukasee nin voi käyttää vähän lämpimämmälläki kelillä. Taskut on hyvin käytettävissä, toisessa puhelin ja toisessa multitooli mukana, mahtuu näppärästi taskun sisällä olevaan pienempään taskuun nin ei heilu sinne tänne polokiessa.

Sambolo
02.09.2020, 11.26
Mikäs vika pyöräilyhousuissa on, esim endura singletrack? Kestää vähäk rymyymistäkin maastopyöräilyssä mahtuu suojat jne. Sain kyllä tuuletusventil vetskarin rikki kovilla pannuilla, pitäis varmaa enne kylmiä kelejä korjata :D

laattamaa
02.09.2020, 12.06
Mikäs vika pyöräilyhousuissa on, esim endura singletrack? Kestää vähäk rymyymistäkin maastopyöräilyssä mahtuu suojat jne. Sain kyllä tuuletusventil vetskarin rikki kovilla pannuilla, pitäis varmaa enne kylmiä kelejä korjata :D

Itellä ainaki tekee kun on niin leviät lonka/perse nin ei taho pyöräilyvaatteista menestikkaan löytyä kokoja vaikka kuinka monta x:sää on l:ää ennen nin senttejä ei kuitenkaa löydy. Yläosissa sama homma osalla valmistajia kun on harteikas ja rinnanympärystä.

m-52
02.09.2020, 14.19
Ajattelin noita housuja lähinnä niin, että voisi käyttää vaikka marjareissuilla ja satunnaisesti pyörälenkillä. Nuo pearlizumin talvihousut oli käytössä viime talven, ja ovat kyllä hyvät.

karjala67
02.09.2020, 15.19
Ajattelin noita housuja lähinnä niin, että voisi käyttää vaikka marjareissuilla ja satunnaisesti pyörälenkillä. Nuo pearlizumin talvihousut oli käytössä viime talven, ja ovat kyllä hyvät.
Endura Singletrack on kyllä toimiva housu noihin tarkoituksiin. Rento leikkaus ja riittävän väljä, allekin sopii kerroksia varmasti kylmällä hyvin.
Vyötärön säätö tarranauhoilla, hyvin säätövaraa.
Lahkeet ovat reiden ja polven kohdalta aika väljät maantielenkille, mutta gravelilla menettelee:cool:
Itsellä inseam 84 ja vyötärönympärys 94, L koko sopiva.

ranttis
02.09.2020, 18.11
Ajattelin noita housuja lähinnä niin, että voisi käyttää vaikka marjareissuilla ja satunnaisesti pyörälenkillä.

Tähän tarkotukseen Revolutioniakin voi suositella ja koittaa katsoa malli missä tuuletusvetoketjut kuten tuossa mainittiin.

m-52
03.09.2020, 15.22
Tähän tarkotukseen Revolutioniakin voi suositella ja koittaa katsoa malli missä tuuletusvetoketjut kuten tuossa mainittiin.

Mikä noissa mahtaisi olla oikea koko, kun pituutta on 176 cm (inseam n. 86 cm eli pitkät jalat) ja vyötärö n. 85 cm. S?

ranttis
04.09.2020, 04.12
Mikä noissa mahtaisi olla oikea koko, kun pituutta on 176 cm (inseam n. 86 cm eli pitkät jalat) ja vyötärö n. 85 cm. S?Jaa-a. Oon huono arvioimaan kun kokoeroa itseeni on jonkin verran. Eli mulla XL on oikea koko ja joistain tarvitsisi XXL:nkin mutta ne lienevät leikkaukseltaan toimimattomat mulle.
Mittani 189cm, 92kg, inseam 89cm (lyhyet jalat siis) ja vyötärö 90cm.

laattamaa
14.09.2020, 22.46
Tekeekös näillä mitään ja miten izumin koot pitää paikkaansa? https://www.intersport.fi/fi/tuote/pearl-izumi-select-escape-quest-short-lyhyet-trikoot-56480498/

Uuni Makkara
14.09.2020, 23.34
Tekeekös näillä mitään ja miten izumin koot pitää paikkaansa? https://www.intersport.fi/fi/tuote/pearl-izumi-select-escape-quest-short-lyhyet-trikoot-56480498/

Osta ja kokeile. Ovat izumin edullisimmat housut mutta riittää aika monelle peruskäyttäjälle enemmän kun hyvin. Jos et ole tyytyväinen niin kuittia vastaan rahat takas 60pv sisällä.

”MONEYBACKGUARANTEE 60 DAYS
Mikäli et ole tyytyväinen ostamaasi Pearl Izumin tuotteeseen saat palauttaa sen kuittia vastaan jopa 60 päivää ostopäivän jälkeen ja saat rahasi takaisin”

Sanotaan Intterin sivuilla...

Kuminauha
17.09.2020, 07.42
https://www.revolutionrace.fi/miehet/housut/ulkoilu-vaellushousut/gpx-pro-pants-men?Color=2003

Tommoset nyt on tullu ja oikein passelit tälläiselle pitkälle ja hoikalle gasellille. Muutenkin tuntuu mukavilta jalassa ja polvaritkin mahtuu hyvin alle. Hyvin tyköistuva.

185cm / 70kg S/48 koko hyvä

Nämä maastopyöräkäytössä sitten kun lämmöt tippuu alle 10 asteen, siihen asti pärjää shortseilla ja pitkillä sukilla

m-52
17.09.2020, 10.38
https://www.revolutionrace.fi/miehet/housut/ulkoilu-vaellushousut/gpx-pro-pants-men?Color=2003

Tommoset nyt on tullu ja oikein passelit tälläiselle pitkälle ja hoikalle gasellille. Muutenkin tuntuu mukavilta jalassa ja polvaritkin mahtuu hyvin alle. Hyvin tyköistuva.

185cm / 70kg S/48 koko hyvä

Nämä maastopyöräkäytössä sitten kun lämmöt tippuu alle 10 asteen, siihen asti pärjää shortseilla ja pitkillä sukilla
Mites lahkeiden pituus? Minulla inseam n. 86 cm, onko S -koossa liian pitkät lahkeet.

Kuminauha
17.09.2020, 14.33
Mites lahkeiden pituus? Minulla inseam n. 86 cm, onko S -koossa liian pitkät lahkeet.
Riippuu nyt vähän kuinka alas haluaa nuo. Aika tarkkaan 85-86 näissä se on.

LeeK
30.09.2020, 16.14
Tropiikki on jätetty taakse ja Suomen talvi on tulossa.

Minkälaiset hanskat, housut, pipo ja takki kannattaisi hankkia gravel pyörällä ajavalle?

Saako täällä kysyä myös nastarengas-vinkkejä?

Pulimonni
22.10.2020, 07.42

Minkälaiset hanskat, housut, pipo ja takki kannattaisi hankkia gravel pyörällä ajavalle?

Saako täällä kysyä myös nastarengas-vinkkejä?Suosittelen Windstopper pipoa ja hanskoja. Kylmän kelin bibsit ja omaan makuun sopiva ajotakki. Hikoilen itse vahvasti yläkropasta, joten takki on yleensä aika ohutta materiaalia.

TERU
22.10.2020, 10.06

Saako täällä kysyä myös nastarengas-vinkkejä?

Hienoa, tervetuloa Suomeen!
Nastarenkaista on keskustelua rengasketjussa ja tästäkin mm.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/suomi-tyres-routa-28-35-622-w248-nastarengas
Varmasti sopii GT krossariin, jos nyt tarvisisi, ostaisi ainakin eteen tämän. Hankintapaikkoja on muitakin.

Vai vaihtuiko pyöräkin kun maanosa vaihtui, tuota rengasta saa tietty leveämpänikin.

Tuhatkauno
03.04.2021, 23.12
Heips, etsin ensimmäisiä kunnon bibsejä pitkään ajoon (7h+, mieluusti navy blue), tähän asti vedellyt craftin olkaimettomilla joten ei tuntumaa muista persalusista. Selailin ketjua läpi, muttei osunut silmiin oliko kellään kokemuksia esim. Raphan Core Cargo bibseistä?

Taskut kiinnostaa (ei ehdottomat), vähän mietin vaan ovatko paljon huonommat kuin Raphan Classic mallisto (ilmeisesti sama padi) tai miten vertautuu kilpailevana vaihtoehtona samasta hintaluokasta La Passionen PSN:ään. PSN:n kohdalla pitäisi vissiin mittailla lahkeita tarkemmin.. omat mitat 172/70kg ja lähtökohtaisesti varmaan s-koolla koittaisin. Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
https://www.lapassione.cc/collections/mens-bib-shorts-shorts/products/psn-bib-shorts-blue
(https://www.lapassione.cc/collections/mens-bib-shorts-shorts/products/psn-bib-shorts-blue)
https://www.rapha.cc/eu/en/shop/mens-core-cargo-bib-shorts/product/CCB02XXDNW

r.a.i
04.04.2021, 08.56
Jos noista kahdesta pitää valita, niin Rapha. En ymmärrä noita PSN kokoja, tuo kuvan malli on 188 cm ja S koon pöksyt jalassa. Mulla on noi PSN, taitaa olla tosin joku lite-malli, juurikin koossa S olen 180/70 ja on turhan napakat. Raphan pro teamia on kans, jotka on ihan ok. Jos haluat kunnon bibsit, niin osta Assokset.

hubba
05.04.2021, 09.24
Tarve olisi uusille bibseille kevät / kesäkäyttöön. Suositelkaa jotakin n. 100€ hintaluokassa, vai kannattaako sijoittaa enemmän? Mitkä merkit olisi varmoja valintoja? Edellset maloja bibsit alkavat venyä ja hangata jo alle vuoden vanhoina. 186cm / 76kg mitat.

Vinkkejä mistä tilata suomesta vai ulkomailta?

paaton
05.04.2021, 10.07
Itse olen suosinut castellia todella kauan. Mutta nyt on kyllä pakko sanoa, ettei laatu vastaa hintaa, vaikka noi satkulla alesta saakin. Ihan ok housuja ajaa, mutta löystyvät ja repeilevät vähän joka puolelta. Uusin pehmuste taitaa sentään kestää jo käyttöäkin.

Assoksen equipe rs housut on kyllä mahtavat. Pehmuste toimii ja on sellainen, ettei muokkaudu käytössä yhtään mihinkään. Noita kannattaa kuitenkin sovitella ennen tilaamista. Kaikki eivät tykkää kompressiosta ja suht lyhyestä lahkeesta. Uusimmissa malleissa henkseli menee sinne säämiskään asti. Istuvat tosi hyvin paikallaan.

En osaa sanoa mistä assosta saa järkevään hintaan, mutta väittäisin, että hinnalle saa kyllä vastinetta.

Tuhatkauno
05.04.2021, 10.17
Assoksen equipe rs housut on kyllä mahtavat. Pehmuste toimii ja on sellainen, ettei muokkaudu käytössä yhtään mihinkään. Noita kannattaa kuitenkin sovitella ennen tilaamista. Kaikki eivät tykkää kompressiosta ja suht lyhyestä lahkeesta. Uusimmissa malleissa henkseli menee sinne säämiskään asti. Istuvat tosi hyvin paikallaan.

En osaa sanoa mistä assosta saa järkevään hintaan, mutta väittäisin, että hinnalle saa kyllä vastinetta.

Mites Assokselta nää halvemmat GT Millet vertautuisi noihin? https://www.assos.com/eu/mille-gt-bib-shorts-17257.html
Itse ruksin nyt PSN:t pois listalta ja mietin joko Millejä tai Raphan Core Cargoja (plussana taskut ja kivempi sininen).

paaton
05.04.2021, 10.56
Mites Assokselta nää halvemmat GT Millet vertautuisi noihin? https://www.assos.com/eu/mille-gt-bib-shorts-17257.html
Itse ruksin nyt PSN:t pois listalta ja mietin joko Millejä tai Raphan Core Cargoja (plussana taskut ja kivempi sininen).

No ne on ihan paskat. Siis ainakin omasta mielestäni, joka tykkää housuista, joissa on kunnon kompressio. Samoin säämiskä on erillainen.

Ei ne uusimmat castellit huonoja ole alesta ostettuna, kun vaan muistaa tarkistaa, että säämiskä on se uusin, yhdestä palasta tehty.
Uskoisin, että esimerkiksi tämä endurance malli olisi hyvä.

https://www.merlincycles.com/castelli-endurance-2-bib-shorts-ss20-135287.html

r.a.i
05.04.2021, 11.04
^Tuo Mille on tietääkseni hieman väljempi mitoitukseltaan kun nuo kisaisemmat Assokset, mulle nuo tiukemmat menee M-koossa hyvin. Tuo kokokartta pitää
oman kokemuksen mukaan aika hyvin paikkaansa.

https://www.assos-onlineshop.de/Size-Guide

Itse olen pituudelta tuon M-koon yläpäässä ja lahjemitta voisi olla vähän pidempi.

paaton
05.04.2021, 17.14
Minusta kyse ei ole edes pelkästä väljyydestä. Noista milleistä puuttuu kokonaan se muotoon ompelu, josta tykkään kaikissa housuissa. Esimerkiksi syys/kevätkelin housuina olevat castellin sorpassot ovat mahtavat, koska nuo ovat vahvasti muotoon ommeltuja reisi- ja pohjelihasten kohdalta. Mukava kompressio ja lämmittävät oikeista kohdista. Polven alue on taas aivan ohutta lycraa.

Mutta ovat nuo millet tosiaan muutenkin väljemmät leikkaukseltaan.

kaakku
05.04.2021, 18.21
Assos Equipe RS on kyllä joka pennin arvoiset pökät. Maastohommissa myös Assosin? Assoksen? Trail Linerit ovat aivan eri maailmasta kuin esim. Löfflerin vastaavat.

Pedalatleten
06.04.2021, 12.33
Itse olen suosinut castellia todella kauan. Mutta nyt on kyllä pakko sanoa, ettei laatu vastaa hintaa, vaikka noi satkulla alesta saakin. Ihan ok housuja ajaa, mutta löystyvät ja repeilevät vähän joka puolelta. Uusin pehmuste taitaa sentään kestää jo käyttöäkin.

Ostin loppukesästä Equipe RS Spring/Fall-mallin syksyn/kevään ajoihin, joissa oli mielestäni nykyisiä T Equipe Evoja hieman pitempi ja siis minullekin riittävä lahje. Onkohan sitten niin että perus-Equipe RS on lahkeestaan vielä hieman lyhyehkö? Ajoin viime kesän täällä kehutuilla Castellin Free Aeroilla, kun alkoi Assoksen lahkeen lyhyys hieman häiritä ja teki mieli kokeilla jotain uutta. Castellissa oli mun pituuteen/painoon/kokoon (Castellissa sopii XL, Assoksessa L) hieman pitempi lahje, istuu hyvin ja napakasti mutta materiaali ei yhtä miellyttävä, joustava ja kestävä kuin Assoksessa, joten mieli tekisi taas Assoksen bibsejä jos tietäisi että RS:n lahje olisi hieman pidempi...

hubba
06.04.2021, 16.51
Castellissa sopii XL, Assoksessa L

Mitkä sun mitat on? Jompikumpi mullakin hankinnassa ja noita kokoja juuri harkitsen. Tosiaan liian lyhyet lahkee et innostaisi itseänikään, varsinkaan kun on pitkät jalat verrattuna ylävartaloon.

jalkkis
06.04.2021, 22.59
Omaan ajomäärääni 200e pöksyistä tuntuu hiukka kovalta... Jos Assos-Castelli akseli edustaa pöksyjen parasta ja kalleinta preemiumia, löytyykö hiukka maltillisemmalla euromäärällä säädyllistä / hyväksi havaittua?

kervelo
07.04.2021, 07.44
Omaan ajomäärääni 200e pöksyistä tuntuu hiukka kovalta... Jos Assos-Castelli akseli edustaa pöksyjen parasta ja kalleinta preemiumia, löytyykö hiukka maltillisemmalla euromäärällä säädyllistä / hyväksi havaittua?

Saksalaisissa Roadbike ja Mountainbike -lehdissä näyttää olevan ajohousujen vertailu 5/2021-numerossa. Kumpaakin lehteä saa ostettua myös sähköisesti.

paaton
07.04.2021, 08.38
No jos varovasti vilautat koosteen tänne tuloksista?

Huoleton
07.04.2021, 08.49
Ostin loppukesästä Equipe RS Spring/Fall-mallin syksyn/kevään ajoihin, joissa oli mielestäni nykyisiä T Equipe Evoja hieman pitempi ja siis minullekin riittävä lahje. Onkohan sitten niin että perus-Equipe RS on lahkeestaan vielä hieman lyhyehkö?
Internet-lähteiden mukaan spring/fallissa on normaalia pidempi lahje. Siis muihin assoksiin verrattuna. Ilmeisesti myös F1 mallissa on ollut tuo pitkäpuntti, mutta niitä ei enää taida saada.

paaton
07.04.2021, 08.53
Onko spring/fall tuulelta suojattua matskua ylös asti? Siis haaroihin?

hubba
07.04.2021, 09.42
Näitä harkitsen laittaa tilaukseen

https://www.veloshop.fi/collections/pyorailyhousut/products/castelli-endurance-3-bibshort-pyorailyhousut?variant=38224292151475

Onko tuolla mitä käytännön eroja castellin free aeroon? Sama säämiskä ainakin noissa. Onko castellin XL sopiva 186cm mittaiselle 76kg pitkäjalkaiselle?

paaton
07.04.2021, 10.01
Xl kuulostaa isolta. Castellin pehmuste jää herkästi "auki" takaa, jos valitsee liian ison koon.

duris
07.04.2021, 10.13

https://www.veloshop.fi/collections/pyorailyhousut/products/castelli-endurance-3-bibshort-pyorailyhousut?variant=38224292151475

Onko tuolla mitä käytännön eroja castellin free aeroon? Sama säämiskä ainakin noissa. Onko castellin XL sopiva 186cm mittaiselle 76kg pitkäjalkaiselle?

Ottaisin XL:n noilla mitoilla. Itselle Castellin XL oli sopiva kun mitat 184/76kg. Nyt paino 69kg ja L-koko on sopiva. Castellin L on aikalailla samankokoinen kuin esim Bioracerin M

r.a.i
07.04.2021, 10.15
Onko spring/fall tuulelta suojattua matskua ylös asti? Siis haaroihin?

Mulla ei ole tuota RS mallia, vaan kahden edellisen tuotesukupolven (vihreä ja pinkki pehmuste) vastaavat Sprin/Fall bibsit ja niissä tuo "etukolmio" on tuulelta suojattu ja muutoin housut on hengittävää, mutta hyvin tuulta pitävää matskua. Nuo vihreät oli kaikkein parhaat, tuossa edellisessä suotta on tiputettu tuo etuosa turhan alas tällaiseen kevät/syksy housuun, mutta kyllä nekin on hyvät. Aivan parhaat pöksyt monesti vielä kesäkeleihin alle 20 asteen lämpöön jos vähän käy vielä viima.

paaton
07.04.2021, 10.15
Castelleissa on ainakin aiemmin vaihdellut koot tosi paljon. Minulla 70/178 mitoilla osa M koon housuista on liian pieniä ja osa L koosta taas aivan liian isoja. Jospa uudemmissa olisi koot taas yhteneviä.

paaton
07.04.2021, 10.21
Siis mallien välillä. M-koon preemiot pienet, L-koon free-aerot ja omloopit isot. Pitkät sorpassot taas L-koossa aivan täydelliset.

Nuo endurancet näyttävät vähän samanlaiselta tiukemmalta kankaalta, mitä preemiot. Kannattaa kuitenkin sovittaa kokoa.

Pumafi
07.04.2021, 10.33

LaPassione on hyvä verrokki. Menee oman kokemuksen mukaan Castellin edelle (Free aero race 4, Sorpasso, Insider ja Meno tällä hetkellä käytössä). Assokset on mielestäni parhaat, mutta LaPassionelta löytyy hyviä vaihtoehtoja hieman edullisempaan hintaan.

Castellit on kaikki kokoa XL, Assos ja LaPassionet kokoa L. Mitat siis 86/182, inseam 88.

paaton
07.04.2021, 10.41
Kannattaa sitten lukea suosituksia omien speksien ja toiveiden valossa. Itse en voinut sietää lapassionen housuja, koska olivat assoksen millejä vastaavat. Ei lainkaan kompressiota, tai muotoon ompelua.

Jos on paksumpi reitinen kaveri, niin omat suositukseni eivät varmastikkaan päde.

Samoin jos on reittä ja painoa enemmän, niin castelli tuskin istuu hyvin. Tuolloin on pakko valita liian iso koko.

Pedalatleten
07.04.2021, 11.20
Ottaisin XL:n noilla mitoilla. Itselle Castellin XL oli sopiva kun mitat 184/76kg. Nyt paino 69kg ja L-koko on sopiva. Castellin L on aikalailla samankokoinen kuin esim Bioracerin M

Samoin, olen itse 188cm/n. 77 kg ja XL (Free Aero) on aivan riittävän tiukka.

Pedalatleten
07.04.2021, 11.22
Mitkä sun mitat on? Jompikumpi mullakin hankinnassa ja noita kokoja juuri harkitsen. Tosiaan liian lyhyet lahkee et innostaisi itseänikään, varsinkaan kun on pitkät jalat verrattuna ylävartaloon.

188 cm/n. 77 kg, inseamia n. 91 tai 92

Pedalatleten
07.04.2021, 11.25
Internet-lähteiden mukaan spring/fallissa on normaalia pidempi lahje. Siis muihin assoksiin verrattuna. Ilmeisesti myös F1 mallissa on ollut tuo pitkäpuntti, mutta niitä ei enää taida saada.

Kiitos! Voisivat tehdä kaikki RS-mallit Spring/Fall lahjepituudella... tai tehdä niin kuin Rapha ja tarjota eri lahjepituuksia.

Pedalatleten
07.04.2021, 11.40
Mulla ei ole tuota RS mallia, vaan kahden edellisen tuotesukupolven (vihreä ja pinkki pehmuste) vastaavat Sprin/Fall bibsit ja niissä tuo "etukolmio" on tuulelta suojattu ja muutoin housut on hengittävää, mutta hyvin tuulta pitävää matskua. Nuo vihreät oli kaikkein parhaat, tuossa edellisessä suotta on tiputettu tuo etuosa turhan alas tällaiseen kevät/syksy housuun, mutta kyllä nekin on hyvät. Aivan parhaat pöksyt monesti vielä kesäkeleihin alle 20 asteen lämpöön jos vähän käy vielä viima.

Minulla viime vuoden loppukesästä ostetut Spring/Fall:it jotka lienevät viimeisin sukupolvi. Lahkeissa on sisäpuolella ohut fleecemäinen pinta joka ei sinällään ole tuulisuojattu, mutta koska normikangasta hieman paksumpi ja lämmittävämpi niin tuuli ei kovin helpolla mene läpi. Sukukalleuksia suojaava etupaneeli on eri kangasta, jossa on sitten tuulisuojaus joten tavara pysyy suojattuna ja lämpimänä.

On muuten aivan huippuhousut. Korvasin noilla + Assoksen irtolahkeilla 3/4 knickerit, kun 3/4-pituisissa ollut vaikeuksia löytää malli jossa hyvä säämiskä sekä samalla napakka istuvuus mutta samalla tarpeeksi pitkä eli peittää säärtäkin jonkun verran.

Olisiko Sorpassot seuraava kokeilu 3/4 pituisisissa?

paaton
07.04.2021, 11.47
Tack! Nuo spring/fallit kuulostaa juuri oikealta. Tosiaan korkeampi etumus olisi plussaa, mutta kyllä se ilmankin menee.

paaton
07.04.2021, 11.48
Olisiko Sorpassot seuraava kokeilu 3/4 pituisisissa?

Normi sorpassot ovat täysin läpipuhaltavaa materiaalia. Eli tarttee lukea wind. Itse käytän näillä keleillä kuorishortseja päällä.

Huoleton
07.04.2021, 11.57
Mulle ihan normaalit sorpassot on 3/4 pituset :)
Siis pitkälahkeisen sorpasson koko XL ylttää nippa nappa sukkaan asti ja henkselit lyhyet. XXL koko "ihan ok" vaikka lyhyehkö.
Assoskoko on L ja vapaa-ajan vaateet yleensä M.

Pitäis varmaan itsekkin hommata toi RS S/F. Termobibsi on yllättävän käyttökelponen keksintö.

jalkkis
07.04.2021, 20.30

Hmm, nämä alkoivat kiinnostamaan. Mittaa 180cm/75kg, onkohan M vai L?

EDIT: mun "hip" mitta siinä 99-100cm joten L?

Tuhatkauno
07.04.2021, 21.41
No pahus, Raphalla näyttääkin tänään loppuunmyytyä coret ja core cargot pökät melkein kaikista koo'ista. Sen siitä saa kun vitkastelee. Ja noita ei taideta myydä jälleenmyyjilläkään.

paaton
07.04.2021, 22.24
Hmm, nämä alkoivat kiinnostamaan. Mittaa 180cm/75kg, onkohan M vai L?

EDIT: mun "hip" mitta siinä 99-100cm joten L?

L on varmempi valinta, jos et pääse kokeilemaan.

JohannesP
07.04.2021, 22.29
Assoksen GT mille (130 €) on selvästi hinnat alkaen malli säämiskänkin perusteella.

Osaisko joku kuitenkin verrata miten GT mille summer (190 €) eroaa Equipe RS (199 €)? GT mille summerissa on parempi säämiskä kuin normi GT millessä ja enemmän kompressiota, mutta ei kuitenkaan sama kuin Equipe RS. GT mille summer tarkoitus olla extra pehmee malli paksummalla säämiskällä?

https://www.assos.com/eu/mille-gt-summer-bib-shorts-gts-17288.html
https://www.assos.com/eu/equipe-rs-bib-shorts-s9-17168.html

Näistä Assoksen mallinimistä voisi tehdä hieman loogisempia eikä vaihtaa vain viimestä kirjainkoodia eri housumallien välillä...

------------

Yhden parin LaPassionea omistaneena noi oli ihan hyvät hinta-laatu suhteelta siinä 120 € hintaluokassa mitä näistä parhaimmista malleista piti vielä silloin maksaa. Vähän matalampi vyötärö olisi saanut olla, mutta vähän paksumman säämiskän takia erittäin mukavat pitkillä lenkeillä. Emmä kuitenkaan enää 150 € maksais noiden pöksyistä niin Assoksia harkinnut ensimmäistä kertaa.

Castelleilla tuli mentyä useempi vuosi, mutta ei noi ~3 vuotta sitten ostetut kestäneet enää vanhojen lailla. Kahdesta free aero racesta säämiskän ompeleet alkoivat purkautuun suhkot vähäisellä käytöllä.

paaton
07.04.2021, 22.51
Onko erona juuri tuo henkseleiden meno melkein säämiskään asti. Gorellahan on vastaava ratkaisu kalliimmissa housuissaan.

paaton
07.04.2021, 22.57
Uskon siis vahvasti säämiskän paikallaan pysymisen tärkeyteen. Equipen pehmuste on ohut, mutta toimii aivan nappiin pro stealthin kanssa. Paksumpi castelli ei ole stealthin kaverina niin hyvä.

jalkkis
09.04.2021, 16.13
Käyttääkö täällä kukaan olkaimettomia housuja? Koetut edut/haitat?

Toistaiseksi omat kesäkilsat on ajettu olkaimettomilla housuilla mutta olin juuri tilaamassa ekat olkaimelliset. Mutta aloin funtsimaan, että kun itse hikoan melkoisesti, niin alkaako olkaimet ahistamaan kesäkeleillä...

JohannesP
09.04.2021, 16.36
Ainakin vähän paremmissa housuissa henkselit on tehty erittäin kevyestä ja hyvin hengittävästä materiaalista. Jos bibsit on oikean kokoiset ja sopivalla leikkauksella niin ei niihin kiinnitä laisinkaan huomiota. Muutenkin niillä henkseleillä on ihan oikeakin tehtävä pitää housut ja säämiskä napakasti paikallaan ajoasentoa vaihtaessa minkä takia en edes harkitsisi olkaimettomia.

Toiseksi noi olkaimet ovat ihan kivat takana ajavia kohtaan. Yhdessä tapahtumassa samassa ryhmässä ajavalla kuskilla liian lyhyt paita ja valuvat olkaimettomat huosut minkä takia takana ajavat sai katsoa 200 km rekkamiehen hymyä. Teki mieli kuitata et ajatko pysyvästi perällä.

hubba
09.04.2021, 18.25
Samaa mieltä jos on oikeankokoiset bibsit niihin ei kiinnitä huomiota. Käyttänyt nyt muutamalla lenkillä olkaimettomia kun vanhat bibsit löystyneet liikaa ja alkaneet hankaamaan. On kyllä inhottavat päällä kun tottunut olkaimiin, puristaa vyötäröltä eikä pysy kunnolla paikoillaan.

Tilasin nuo castelli endurance 3 keskiviikkona nyt odottaa jo postissa nopea toimitus.

edit. Kävin hakemassa, on yllättävän napakka XL koko mun mitoille eli varmaan sopiva.
L olis ollu varmasti pieni.

Tuhatkauno
09.04.2021, 20.24
Käyttääkö täällä kukaan olkaimettomia housuja? Koetut edut/haitat?

Toistaiseksi omat kesäkilsat on ajettu olkaimettomilla housuilla mutta olin juuri tilaamassa ekat olkaimelliset. Mutta aloin funtsimaan, että kun itse hikoan melkoisesti, niin alkaako olkaimet ahistamaan kesäkeleillä...

Itsellä 10k kilsaa takana Craftin olkaimettomilla. Hyvin noillakin mennyt myös yli satasen lenkit, mut paljoo pidempää ei kyl kärsi. Ehkä se on vaan kun ei paremmasta tiedä, joten innolla odotan miltä varsinaiset bibsit tuntuu (sain lopulta tilattua Raphan core cargot). Toivottavasti luonto kutsuu-pysähdykset onnistuu olkaimellisillakin :D

jalkkis
10.04.2021, 20.04
Samaa mieltä jos on oikeankokoiset bibsit niihin ei kiinnitä huomiota. Käyttänyt nyt muutamalla lenkillä olkaimettomia kun vanhat bibsit löystyneet liikaa ja alkaneet hankaamaan. On kyllä inhottavat päällä kun tottunut olkaimiin, puristaa vyötäröltä eikä pysy kunnolla paikoillaan.

Tilasin nuo castelli endurance 3 keskiviikkona nyt odottaa jo postissa nopea toimitus.

edit. Kävin hakemassa, on yllättävän napakka XL koko mun mitoille eli varmaan sopiva.
L olis ollu varmasti pieni.

Hyvä on, uskotaan :)

Laitoin myös nuo Castellin Endurancet tilaukseen, katotaan mitä sieltä lopulta tulee. 180cm 75kg mitoilla tuplasin L-kokoon.

kauris
10.04.2021, 21.08
M olis saattanut olla oikeampi. Vähän reiden paksuudesta riippuen reidestä L saattaa olla tai hiljalleen muuttua aavistuksen turhan löysäksi.

frp
10.04.2021, 21.26
Onko kellään kokemuksia GORE Wear C7 Long Distance Bib Shorts. Jos kokeilisi kerran Gorenkin pökiä.

https://www.bike24.com/p2306384.html

paaton
10.04.2021, 21.39
M olis saattanut olla oikeampi. Vähän reiden paksuudesta riippuen reidestä L saattaa olla tai hiljalleen muuttua aavistuksen turhan löysäksi.

Noissa tosiaan isoja mallikohtaisia eroja. Myös pituus heittää. Toiset L koot on henkseleistäkin jo liian löysiä, kun taas toiset sattuu m koossa jo hartioihin.

Free-aerot oli jossain vaiheessa aika väljiä.

kauris
10.04.2021, 21.44
Jep, jonkun assoksen jouduin L koossa viemään henkseleiden pidennykseen. Joissain Assoksen Mille malleissa L on ollut turhankin löysä.

jalkkis
10.04.2021, 22.11
Joo, lottoahan tämä on. Oma koko on muutenkin rajatapaus ihan vaatteesta riippuen. Muistaakseni Castellinkin kokotaulukossa olin sopivasti kokojen välissä... No, lyödään takas, jos eivät sovi.

Mun Northwaven talviajopöksyt ovat kokoa L ja ovat ihan passelit. Henkselit voisivat olla napsun pidemmätkin mutta toimivat näinkin.

imartika
10.04.2021, 23.05
Onko kellään kokemuksia GORE Wear C7 Long Distance Bib Shorts. Jos kokeilisi kerran Gorenkin pökiä.

Minulla on, viime vuoden loppukesästä ostin. Hyvät housut, itselle Gore on istunut hyvin. Sellainen heikkous sattui näihin housuihin että toinen henkseli lähti repeytymään hieman varsinaisen housun yläreunan kohdalta. Jotenkin hankautunut ehkä? Ommeltu nyt vahviketta.
Oma koko EU L, mittaa itsellä 183/87.
Aivan eri kaliberin tuote verrattuna esim Gore C5. Itselle istuu myös paremmin kuin esim Castelli.

paaton
10.04.2021, 23.17
Goret kiinnostelisi myöskin. Noissa on kanssa tuo henkseli suoraan säämiskässä. Tuulenpitävä etumus voisi olla myös hyvä normi suomen kesään.

Itseäni goren housujen laatu ei vaan ole päässyt yllättämään. Assokset on vaan niin yksinkertaiset ja kestävät. Esimerkiksi nuo assoksen henkselit. Nuohan ei mene poikki vaikka koettaisi hevoselle syöttää. Aika monesta castellista on nämäkin rikkoontuneet.

ViP
11.04.2021, 16.05

Vuoden verran kokemusta itsellä. Hyvät pökät, mutta ihan ei omasta mielestä pärjää Assoksen equipe evolle. Kangas on tosi ohutta ja tarjoaa omille tukkireisille ihan riittävän kompression. Litteistä saumoista plussaa, mikään ei hierrä tai ärsytä pidemmälläkään matkalla. Pädi on suht. ohut ainakin Assokseen verrattuna, mutta itse tykkään ohuemmista perssuojista. Pädi istuu myös aika hyvin. Tuulenpitävä etumus on jees. Ihan hyvät pöksyt siis, joskin 200€:n hintaluokassa ostaisin (ja ostankin) tulevaisuudessa Assoksen equipe rs:n.

Huoleton
15.04.2021, 11.06
Onko kukaan koittanu uutta assoksen RS summeria? Uus lahkeen suu mutta onko pidempi?

jalkkis
16.04.2021, 06.53
...Laitoin myös nuo Castellin Endurancet tilaukseen, katotaan mitä sieltä lopulta tulee. 180cm 75kg mitoilla tuplasin L-kokoon.

Nämä saapuivat. Lahkeet sopivan napakat ja henkseihin jää vähän joustovaraa. Joku varmasti tykkää tiukemmasta sovituksesta mutta ainakin näin uutena pikasovituksella koko passaa.

Purkk1
17.04.2021, 23.19
Pitäiskö oikean kokoisissa shortseissa toi säämiskä tulla kassien päälle? :D

Olen 170cm lyhyt, normaali vartalo ja Craftin Balance housuissa M-koon henkselit ylettyy just just hartioille. Ihan oli hyvät ajaa mut kävellessä meinaa kulkuset puristua. Onko säämiskän koko merkistä riippuva? Tässä on ilmoitettu et C4 mut ei mitään hajua mitä tuo tarkoittaa.

Firlefanz
18.04.2021, 08.55
Infinity C4 tai jokin muu numero tarkoittaa Craftin luokittelua: C1 on paras mahdollinen oikeille pyöräilijöille ("Designed for the most demanding riders. Offers functionality and comfort required for the elite performance.") ja sitten mennään kohti edullisempia malleja ja sellaisia käyttäjiä joiden vaatimukset ja ehkä tarpeetkin ovat toisenlaisia.

https://www.craftsports.us/pages/chamois-guide

Oikeanmalliset ja sopivankokoiset ajohousut tunnistaa juuri siitä että ne tuntuvat liian pieniltä ja jotenkin väärin muotoilluilta - kunnes istuu pyörän satulassa jolloin huomaa miten hyvin ne istuvat ja miten hyvin ne toimivat.

Minulla on yhdet Craftin bib shortsit (joiden säämiskän mallia en nyt muista; XXL:n myymät joten tuskin malliston huipulta) joissa tuntemus on juuri tuo, mutta olen tykännyt niistä silti tai juuri sen takia. Olen kuitenkin kuullut housuista, paremmistakin, jotain tietäviltä että Craftin housuille on ominaista että säämiskä on jotenkin outoon ja monien mielestä väärään kohtaan ommeltu eli se ulottuu edessä liian eteen ja takana se saisi tai sen pitäisi ulottua taaemmas. Minulla se jostain syystä kuitenkin asettuu kohdalleen (tai sitten en osaa olla riittävän vaativa).

Sitä en uskalla menemään sanomaan miten kyseiset housut tulevat ajan kanssa ja käytön ja pesujen myötä muuttumaan, mutta yleinen totuus lienee että edullisemman pään housut löystyvät tai venyvät, mutta high end bib shortsit pitävät muotonsa.

F. Kotlerburg
18.04.2021, 09.36
Minulla kahdetkin Craftin lyhyet XXL:stä. Ostettu aleista muutamalla kympillä. Säämiskä on ohut joten nuo on maastokäyttöön ihan omiaan. Vuosia noilla on jo ajettu eikä ne mihinkään ole muotoaan menettänyt. Roskiin mennee kuitenkin viimeistään syksyllä, kun alkavat olla puhki.

Purkk1
18.04.2021, 17.13
Jees. Kattoo jatkossa investoiko laadukkaampiin, mut ihan ok noil on ajaa. Varmaan tulee kesäksi hankittua vielä henkselittömät. Suht hankalaa toi kusella käynti.

Huoleton
22.04.2021, 19.59
On kyllä erittäin hyvät pöksyt assos rs spring fall s9.
Hyvät oli equipe evot myös mutta nää on nextiä leveliä vielä siitä.
Nyt vois jo sanoa että huonommallakin pärjäis mutta ei noi toisaalta mahottoman kallit ole vaikka castelliin verrattuna.

Huoleton
23.04.2021, 11.45
Onko kukaan koittanu uutta assoksen RS summeria? Uus lahkeen suu mutta onko pidempi?
Laitan nyt tännekkin Assoksen vastauksen tohon kysymykseen. Vähän ylläri että on lyhyttä vielä lyhennetty. Toivottavasti on kylmä kesä että voin ajaa spring fallilla koko kauden.
"The WERKSTEAM are around 1 cm shorter compared to the base Equipe RS."

sf12
23.04.2021, 11.49
On kyllä erittäin hyvät pöksyt assos rs spring fall s9.
Hyvät oli equipe evot myös mutta nää on nextiä leveliä vielä siitä.
Nyt vois jo sanoa että huonommallakin pärjäis mutta ei noi toisaalta mahottoman kallit ole vaikka castelliin verrattuna.

Vastaako koot toisiaan, S7 vs S9? Itse myös noita uusia Assoksia harkinnut.

Huoleton
23.04.2021, 13.37
En oo vierekkäin koittanu uusia mutta sanoisin että S9 spring fall on hyvällä tavalla napakampi kun equipe evo s7. Sinänsä saman kokoselle ahterille ovat tarkotettu.
Assoksen "napakka" on silleen hyvällä tavalla napakka eikä niinkun castellin (free aero) napakka joka on joustamattomampi.
Spring fallissa on pidempi lahje kun evossa.
Ne S9 hekselit on silkkaa hunajaa S7 verrattuna jotka oli nekin hyvät.

sf12
23.04.2021, 14.41
En oo vierekkäin koittanu uusia mutta sanoisin että S9 spring fall on hyvällä tavalla napakampi kun equipe evo s7. Sinänsä saman kokoselle ahterille ovat tarkotettu.
Assoksen "napakka" on silleen hyvällä tavalla napakka eikä niinkun castellin (free aero) napakka joka on joustamattomampi.
Spring fallissa on pidempi lahje kun evossa.
Ne S9 hekselit on silkkaa hunajaa S7 verrattuna jotka oli nekin hyvät.

Sitten uskaltaa varmaan netistä tilata. Meinasin ottaa spring fall ja summer mallit.
S7 Tiburu on itsellä käytössä ja on kyllä loistava tänne Suomen kesään. Etuosassa on tuulensuoja kangasta suojaamassa.

Huoleton
23.04.2021, 21.32
Ostin sprinfallin koittamatta mutta summer tekee mieli koittaa ensin kun on assoksen mukaan lyhyempi. Ainakin vois verrata noita eri kesämalleja keskenään jos velosportissa on.

PeZu
26.04.2021, 14.18
Onko suositella tällaiselle keskivartalolihavalle jotain bibsejä maastoajoon :D ? Itsellä mitat 183cm ja 95kg. Eli turhaa kuvitella laittavansa jotain Italialaista kisakireetä housua jalkaan.

Haetaan missä hinta ja laatu kohtaa mutta kun en ole mikään himopyöräilijä niin ei edes tarvitse mitään kalleimpia harkita...

laattamaa
26.04.2021, 17.47
Onko suositella tällaiselle keskivartalolihavalle jotain bibsejä maastoajoon :D ? Itsellä mitat 183cm ja 95kg. Eli turhaa kuvitella laittavansa jotain Italialaista kisakireetä housua jalkaan.

Haetaan missä hinta ja laatu kohtaa mutta kun en ole mikään himopyöräilijä niin ei edes tarvitse mitään kalleimpia harkita...

Itellä pearl izumi escape quest short säämiskä housut, mahtuu isommallekki polokialle päälle ja on oikeinki hyvät hintaansa nähe, ite sen 180cm ja n. 110kg leviä lanteinen ei niin atleettinen jannu.
https://www.pearlizumi.com/US/en/shop/men/shorts-bibs/shorts/road/mens_escape_quest_short/p/11111703

Vichy
26.04.2021, 18.33
kevään/kesän yön yli reissuille viileneviin iltoihin sekä sadepäiviin tarvis housua, joka mahtuis hyvin pyörälaukkuihin? Nyt käytössä olevat housut turhan paljon imee vettä...

Kiiski Vastaranta
28.04.2021, 14.19
Miesoletettu, 190 cm/95 kg*. Onkohan joku jokseenkin vastaavan kokoinen onnistuneesti valinnut koon itselleen dhb Aeroneista (eli https://www.wiggle.co.uk/dhb-aeron-bib-shorts-1) (https://www.wiggle.co.uk/dhb-aeron-bib-shorts-1)? En tietenkään ole uskottavan pyöräilijän mitoissa ja olen ilmeisesti muutenkin vääränmuotoinen, mutta kokotaulukkoa katselemalla saisi kaikkea väliltä L - XXL, joka ei nyt edesauta tilannetta.

* Tää 190 cm on mitattu aikoinaan armeijassa ja siitä on vierähtänyt jo tovi, eikä mahdollisesta kokoonpainumisesta ole varmuutta. Näkisin kuitenkin, että paras tulos jää voimaan loppuelämäksi. Vai?

simtee
30.04.2021, 07.06
Tämän ketjun innoittamana ostin myös Equipe RS9 Spring/Fall bibsit. Aiemmin on ollut eri malleja Castellilta, Gorelta, Enduralta ja Craftilta. Tämä Assoksen malli on aivan ylivertainen em. verrattuna. Istuu täydellisesti ja sukukalleuksillekin on juuri hyvin tilaa, toisin kuin esim. Castellissa. Hintahan näissä on järjetön, mutta jos näillä useamman vuoden ajaa, senkin kestää. Toivottavasti nämä eivät ole kesälläkään liian kuumat...

Huoleton
03.05.2021, 09.58
Semmonen heikkous on assoksen pöksyissä että pädi kuivuu pesun jälkeen tosi hitaasti. Monesti on märkä yön yli kuivumisen jälkeen. Tosta selviää kyllä vaikka pyyhkeen välissä rutistelulla pesun jäkeen, mutta välillä on ikävä ylläri kun pökät ei oo kuivat kun pitäis lenkille lähteä.

Carolus
03.05.2021, 10.30
Semmonen heikkous on assoksen pöksyissä että pädi kuivuu pesun jälkeen tosi hitaasti. Monesti on märkä yön yli kuivumisen jälkeen.
Olen huomannut että noissa kuivuminen nopeutuu huomattavasti kun ne ripustaa siten että ilma pääsee kiertämään padin molemmilta puolilta.

kaakku
03.05.2021, 11.26
Assosta löytyy näemmä nykyisin myös XXL:n valikoimista. Hinnat taisivat olla suurinpiirtein samat kuin Velosportilla. -25% ystävämyyntejä odotellessa..

Kanuuna
03.05.2021, 22.45
…sukukalleuksillekin on juuri hyvin tilaa, toisin kuin esim. Castellissa.

Tämä muuten pitää harvinaisen hyvin paikkansa. Castelleissa ei ole kyllä liikaa varaa turvota. Onkohan suunnittelijat naisia?[emoji28]

Ohiampuja
04.05.2021, 10.39
Varmaan tulee kesäksi hankittua vielä henkselittömät. Suht hankalaa toi kusella käynti.
Viime vuonna ostin XXL hyllystä jotkut tarjouspökät tuollaiseen kevyeen kesäpäiväajeluun. Ja on ne kelvottomat, kyllä niissä henskelit pitäisi olla. Se napakka lycra lypsää niitä housuja alaspäin kokoajan, ja yhtenään niitä saa olla kiskomassa ylös.

Tai sitten mun vartalossa ja niissä housuissa on jotain vikaa. :)

Firlefanz
04.05.2021, 11.50
Ei sun vartalossa mitään vikaa ole https://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/smile.png Ainoat henkselittömät jotka toimivat ovat mallia boxerialushousut, esimerkkinä vaikkapa Goren Windstopper Liner Short Tights.

Mitä tulee kusellakäynnin hankaluuteen, ongelma voi olla siinä että se on jossain määrin taitolaji. Ei se mitään akrobatiaa eikä mitenkään kummallista vartalonvääntelyä vaadi, mutta kokemattomalle se voi tosiaan aluksi vaikuttaa vaikealta. Harjoitus tekee tässäkin mestarin:D

kwsela
07.05.2021, 23.26
Viileille keleille olen ajatellut jonkinlaisia shortseja pitkien BIBSien päälle, jotta ennen kaikkea nivusseutuun tulisi jonkinlaista tuulistopparikerrosta. Jotkut maastopyöräilyshortsit jopa? (Vaikka kippurasarvella siis ajan :D) Vai minkälaisia muita ratkaisuja tähän olisi?

paaton
07.05.2021, 23.32
Shortsit on tosi hyvät. Itselläni ollut 4vuotta goren alp-x windstopper shortsit. Lämmittää, pitää tuulta ja hivenen vettä. Sateellakin lämpö kuitenkin pysyy, eli en missään nimessä halua mitään täysin vedenpitäviä kuorishortseja.

Nyt noissa näkyy jo aika reilusti kulumaa kurahiekan takia, eli varmaankin menee vastaavat ostoon, kunhan keksin mikä malli gorelta on nuo korvannut. Kangas on siis hyvin venyvää ja istuu päälle hyvin. Käytän noita aina alle +5c lämmössä ohuiden housujen kanssa. Mahtuvat myös takataskuun, jos tulee liian lämmin.

paaton
07.05.2021, 23.49
Nämä siis minulla. Vielä viime talvena oli myynnissä vastaava c5 ws shortsi, mutta nyt sekin on lopetettu...

https://www.bikeshop.fi/Gore-Bike-Wear-Alp-X-Pro-WS-SO/ekauppa/pGOTWPALP/

Noissa ei ole mitään turhaa vetoketjua. Edessä nopea naru josta voi nykäistä vyötäröä tiukemmalle. Kestää ja toimii. Todella harmi, jos vastaavaa ei enää löydy.

nikobiker
09.05.2021, 17.42
Mukavaa olla muodikas!

https://www.iltalehti.fi/streetstyle/a/6f7d28cc-c497-4a51-b755-de20319ac104

kervelo
12.05.2021, 13.13
Nämä siis minulla. Vielä viime talvena oli myynnissä vastaava c5 ws shortsi, mutta nyt sekin on lopetettu...

https://www.bikeshop.fi/Gore-Bike-Wear-Alp-X-Pro-WS-SO/ekauppa/pGOTWPALP/

Noissa ei ole mitään turhaa vetoketjua. Edessä nopea naru josta voi nykäistä vyötäröä tiukemmalle. Kestää ja toimii. Todella harmi, jos vastaavaa ei enää löydy.

Gore on päivittänyt mallistoaan ja noita vanhoja hyviä malleja on hävinnyt. Uutena on tullut mm.Storm-shortsi, joka on suunnattu trendikkäästi graveliin: materiaali on loistava - tuulenpitävä, säänkestävä ja riittävästi elastaania - mutta ei tuosta Alp-äksän korvaajaksi oikein ole.
https://www.gorewear.com/eu/fi-en/storm-shorts-mens-100701.html?dwvar_100701_color=9900&cgid=

marco1
12.05.2021, 14.15
Onko jossakin selitetty noita Goren säämiskä-malleja, ne on näköjään nimillä Advanced, Expert, Active tms ja niistä on vähän vaikea arvata mitä ne tarkoittavat käytännössä? Lineri-osastolla kaikki olleet hyviä mutta onkohan bibseissä kovinkin erilaiset säämiskät+pehmusteet.

ruuduntakaa
12.05.2021, 14.22
Löysin aivan mainiot housut pyöräilyyn. Jopa G-Formin polvarit mahtuu alle.

https://www.revolutionrace.fi/miehet/housut/ulkoilu-vaellushousut/nordwand-pro-short-pants-men?Color=2851&fbclid=IwAR2iOhDd06JZiQ10defuSdQARzUGdWXD-07enI-CGDBKjuefrGIHfTjv6JQ

MaziBoy
16.05.2021, 14.53
Nyt pitäs hankkii uudet bibs shortsit maastopyöräilyyn. tällä hetkellä on ollut käytössä giantin ja yokon ihan perus pyöräilyhousut. Pyöräily lenkit maastossa kestää yleensä 2-4h, mutta välissä voi olla pitempiäkin vetoja. housut ovat toimineet hyvin. Nyt mietinkin että, ostanko ihan peruspöksyt vai panostanko enemmän ja onko kuinka suuri merkitys onko housut maantiepyöräilyyn vai MTB käyttöön tehdyt.

mteebee
16.05.2021, 18.07
Samat shortsit maastoon soralle ja maantielle, sopivuudessa enemmän kyse pehmusteen ja satulan sopimisessa keskenään. Halvoista shortseista ostaisin dhb classicit.

MaziBoy
16.05.2021, 19.19
Ja sopivuuttahan ei saa tietää kuin kokeilemalla, vai onko siihen jokin yleissääntö. Levee penkki - levee pehmuste. Molemmissa pyörissä on Brooks satulat B17 ja C17.

JKO17
23.05.2021, 12.43
Assoksen Equipe Rs:t ostettu ja nyt testattu.

Aika yksimielinen raati ollut täällä ja liityn seuraan. Perussovitus liikkeessä ei tuottanut mitään suurempia elämyksiä, ehkä vähän "pettymys" kun olin tottunut castellin free aeron napakampaan tuntumaan. Castellilla minulla on koko xl joka on napakka, otin nyt Assoksesta L:n, ehkä tuosta napakan tuntuman puutteesta johtuen. Lahje on aika lyhyt, 87 inseamilla ja pitkähköllä reidellä lahje asettuu noin 10 cm polven yläpuolella. Tuo koko on tietenkin henkilökohtainen asia, ainakin Velosportissa ja Turussa Nummen pyörässä pääsee kokeilemaan ja ostamaan ihan kilpailukykyisellä hinnalla, 199 miinus hyvän mielen ale.

Ajossa nuo olivat todella hyvät, parhaimmat mitä olen kokeillut. Henkselit olivat huomaamattomat, mitään paineen tunnetta, puristusta, hiertymiä tms. ei ollut eikä tullut. Luulen että Assos on jotenkin onnistunut henkselikiinnityksen ja irtonaisen pehmusteen johdosta pienentämään housujen liikettä mm. nivusten alueella. Noissahan on vielä aika laaja pehmuste sukukalleuksien kohdalla, ja 4 h ajon jälkeen ei tullut minkäänlaisia hankaustuntemuksia silläkään alueella.

Oli aika vaikea ostaa parinsadan housut kun on tottunut toisiin, jotka ovat oikeinkin hyvät, mutta nämä ovat paremmat, ainakin minulle

marco1
23.05.2021, 13.44
POCin MTB-bibsit tuli talvella ostettua trainerinäyttöön, ilmeisesti vanhempaa mallia kun olivat hävityskorissa erityisen halvat.
Nämä on verkkokangasta suurimmaksi osaksi mikä onkin suurin vika, eivät veny henkseleistä tarpeeksi joten pitkäselkäisellä ahdistaa (+ ompeleiden repeilyä kuuluu pukiessa). Säämiskä on ihan hyvän oloinen, napakka eikä liian paksu. Lisäksi näissä on parit taskut selässä.

Shortsien alla käytettäessä bibsien maantieversiot on helposti liian kuumat mutta hyvin ilmastoidut linerit esim Gorelta ovat osoittautuneet mukaviksi.

ruuduntakaa
27.05.2021, 10.21
Enduran Hummvee Short II tuli, varsin mainion suositeltavan oloiset.

SBIAN
27.05.2021, 12.27
Tuosta vielä paremmat Hummveet:https://scandinavianoutdoor.fi/endura/hummvee-3-4-short-ii/?gclid=Cj0KCQjwhr2FBhDbARIsACjwLo1Fna95l0smFVIilEw WPOjXB5cOutW2uSlfrmHdYJrnt5NlRQmUo_AaAr7-EALw_wcB

JackOja
31.05.2021, 11.04
Bibsejä taskuilla?

Koen, että voisi olla näppärät tietynlaislla gravel-lenkeillä. Spessulla on mallistossa RBX adventure (https://www.specialized.com/fi/en/mens-rbx-adventure-bib-short-w-swat/p/175042?color=280605-175042) ja Raphalla Cargo (https://www.rapha.cc/eu/en/shop/mens-cargo-bib-shorts/product/CBS01RGBLK). Haluaisin kuitenkin sovittaa, joten Rapha vähän kysymysmerkki eikä paikalliset Spessukauppiaat ainakaan sivuillaan noita omiaan mainitse.

Olisko joitain muita?

duris
31.05.2021, 11.21
Bibsejä taskuilla?

Koen, että voisi olla näppärät tietynlaislla gravel-lenkeillä. Spessulla on mallistossa RBX adventure (https://www.specialized.com/fi/en/mens-rbx-adventure-bib-short-w-swat/p/175042?color=280605-175042) ja Raphalla Cargo (https://www.rapha.cc/eu/en/shop/mens-cargo-bib-shorts/product/CBS01RGBLK). Haluaisin kuitenkin sovittaa, joten Rapha vähän kysymysmerkki eikä paikalliset Spessukauppiaat ainakaan sivuillaan noita omiaan mainitse.

Olisko joitain muita?
Enduralla on myös uudehko Gravel-mallisto Reiver jossa taskulliset bibsit. Ei henk koht kokemusta.

kervelo
31.05.2021, 11.24
Bibsejä taskuilla?

Olisko joitain muita?

Assoksen Trail Liner bibseissä on taskut ristiselässä. Ajatuksena tuossa kai on se, että ajopaita voi olla taskuton ja tavarat kulkevat noissa. Mutta nuo ovat siis "alushousut" eli kaipaavat jotain päällimmäiseksi kerrokseksi.

https://images.internetstores.de/products//1097399/07/4a9478/ASSOS_Trail_Liner-Tr_gershorts_Herren_schwarz[1920x1920].jpg