PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilyhousut

Sivut : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10

mk
25.05.2015, 12.27
Pari sanasta Castellin Free Aero bibseistä. Näköjään Castelli pienentää vuosi vuodelta niiden kokoa. ******** Jollekin tuo tiukkuus voi olla too much. Hyvä tietää !!! nykyiset pöksyt on viimevuotista hankintaa ja pitäis etsiä sopivalla hinnalla ainakin toiset uudet tulevalle kesälle ... Pitänee ottaa suosiosta L koon asemesta XL , sillä nykysten jalkaansaamiseks saa kiskoa luvattoman paljon vaikka päällesaatua onkin varsin mainiot ... Mitenlie noi muut Castellit (http://www.wiggle.co.uk/mens/lycra-cycling-shorts/?ea=4294789622) , kenties väljempää mitoitusta vaika sutta ja sekundaa ? Velossimot (http://www.wiggle.co.uk/castelli-velocissimo-due-bib-shorts/) taikka Volot (http://www.wiggle.co.uk/castelli-volo-bib-shorts/)

Juha Jokila
25.05.2015, 13.29
Hyvä tietää !!! nykyiset pöksyt on viimevuotista hankintaa ja pitäis etsiä sopivalla hinnalla ainakin toiset uudet tulevalle kesälle ... Pitänee ottaa suosiosta L koon asemesta XL , sillä nykysten jalkaansaamiseks saa kiskoa luvattoman paljon vaikka päällesaatua onkin varsin mainiot ... Mitenlie noi muut Castellit (http://www.wiggle.co.uk/mens/lycra-cycling-shorts/?ea=4294789622) , kenties väljempää mitoitusta vaika sutta ja sekundaa ? Velossimot (http://www.wiggle.co.uk/castelli-velocissimo-due-bib-shorts/) taikka Volot (http://www.wiggle.co.uk/castelli-volo-bib-shorts/)

Velocissimot (http://www.bike-discount.de/en/buy/castelli-velocissimo-due-bibshort-with-seat-pad-436774/wg_id-1736) on reidestä ja perseestä selvästi joustavampaa ja ohuempaa kangasta kuin Castelli Free Aerot ja niistä M-koko oli sopiva, joskin henkselit todella lyhyet aluksi, mutta ovat nyt venyneet sopiviksi viikossa. Myös M-koon Free Aerot tuntuvat vähän löystyvän käytössä reisistä ja ovat nyt hyvät normaalilla lenkillä. Mitään toisia trikoita tai irtolahkeita ei tuohon kireyteen enää kaipaa yhtään lisää. L-koossaa Free Aerot alkaa mennä henkseleistä löysäksi, mutta muuten varmankin parempi pitempiaikaiseen käyttöön. Molempien vaippa on hyvä vaikka ovat varsin erinlaiset. 174 cm/70 kg

kijas
25.05.2015, 14.33
Ostin Raisposta Specializedin Atlas XC pro sortsi/bib-kombon SWATilla varustettuna. Pakko sanoa että ovat hemmetin hyvät. Sortseja ei oikeastaan edes huomaa ajossa, ovat sen verran kevyttä tavaraa, pysyvät ylhäällä erinomaisesti tarrakiinnityksen avulla ja jos se ei riitä niin ne saa lukittua henkselihousuihin napeilla. Ne piilotaskut henkselihousuissa ovat erinomaiset myöskin. Ainut pieni miinus on että vaippaosa on hiukan leveä itselleni mutta se todenäköisesti muovaantuu sopivaksi käytössä niinkuin yleensä. Suosittelen lämpimästi, saa kahdet housut yksien hinnalla.

http://www.specialized.com/us/en/ftr/mountain-apparel/mens-trail-apparel/atlasxcproshort

Liikuttava
25.05.2015, 19.37
Kattelin b-d:sta näitä bibsejä ja Löfflerin (http://www.bike-discount.de/en/buy/loeffler-bike-bibtight-with-pad-447852/wg_id-1736) bibsit vaikuttaisivat ainakin hintansa puolesta sopivilta. Olen tilaamassa tuolta muutakin kamaa, joten voisin saman tien ostaa bibsit ja palauttaa jos eivät ole sopivat.

Nyt mietityttää Löfflerin kokotaulukko (http://www.bike-discount.de/en/medien/loeffler-groessenhinweis-sizing-34310/vw_name-download). Olen aika varma, että 48 eli S-koko on minulle sopiva, koska olen aika hoikkavartaloinen (175/60). Kokotaulukon mukaan S-koolle pitäisi olla lantionympärys 98 cm ja vyötärönympärys 86 cm. Mulla nämä kyseiset mitat ovat 90 cm ja 80 cm.

Vertailun vuoksi esim. Shimanon (http://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-bibshorts-429398/wg_id-1736) pöksyissä S-koolle lantionympärys pitäisi olla ~90 cm ja vyötärönympärys ~80cm. Harmi vaan että kaikki koot ovat loppu.

Voiko eri merkkien ko'oissa olla noin suuria eroja? Löffleriltä minun pitäisi kokotaulukon mukaan ottaa joku XS tai XXS.

jperala
25.05.2015, 19.47
Mitkä olisi näppärät housut mtb pyöräilyyn, kokopitkät tai irroitettavilla lahkeilla niin ei tarvitse ostaa useita housuja. En ole tullut vielään kaapista joten ihoa nuolevat ei ole minun juttu, mutta pehmuusteet pitää löytyä. Näistä ei mitään kokemuksia joten ihan nollasta lähdetään ?

akvavitix
25.05.2015, 20.12
Olen tässä pähkäillyt että tarvitsisin pitkät trikoot vanhojen hapertuneiden tilalle. Ajatuksena on, että vetäisen trikoot bib-shortsien päälle, eli trikoot ilman säämiskää. Huomio kiinnittyi 2XU:n kompressiotrikoisiin. Onko tällaisista kokemuksia ja aiheuttaako liikaa kompressiota 'vääriin' paikkoihin yhdistelmällä 2XU ja bibsit bäällekkäin?

Sent from my iPhone using Tapatalk

mk
25.05.2015, 20.19
Kattelin b-d:sta näitä bibsejä ja Löfflerin (http://www.bike-discount.de/en/buy/loeffler-bike-bibtight-with-pad-447852/wg_id-1736) bibsit vaikuttaisivat ainakin hintansa puolesta sopivilta. Olen tilaamassa tuolta muutakin kamaa, joten voisin saman tien ostaa bibsit ja palauttaa jos eivät ole sopivat. Nyt mietityttää Löfflerin kokotaulukko (http://www.bike-discount.de/en/medien/loeffler-groessenhinweis-sizing-34310/vw_name-download). .
Melko väljällä mitoituksella on Löffler oman kokemuksen mukaan.. omat mitat on 181cm/80kg ja Löfflerin housut saa olla 50 -kokoa , joten tuskinpa tuo 48 sulla ihan metsään menee .. Pikkasen eri mallien välillä on eroja .. (Itsellä parit HotBond -malliset (http://www.bike-discount.de/en/buy/loeffler-bike-hot-bond-bibshort-422830/wg_id-778), joista 50-koko sopii ihan hyvin eikä edes kiristä)

makton
26.05.2015, 11.08
Omista yhden kesän käytössä olleista Castellin Free Aero Race pöksyistä hajonnut näemmä syksyllä X2 säämiskästä sauma. Luulisi noilla hinnoilla olevan hieman parempilaatuisia.

Juha Jokila
26.05.2015, 12.16
Omista yhden kesän käytössä olleista Castellin Free Aero Race pöksyistä hajonnut näemmä syksyllä X2 säämiskästä sauma. Luulisi noilla hinnoilla olevan hieman parempilaatuisia.
No, mää olen joutunut korjailemaan myös Assoksen, Gore Bike Wearin ja Cannondalen saumoja. Jotkut Santinin gelipöksyt on kestänyt, kun niissä on niin paska vaippa, ettei niillä huvita ajaa.

deee
28.05.2015, 16.23
Kutistuuko housut pesussa? Tuli Sugoin RS Pro Bibit jotka on muuten hyvät, mutta reisien kohdalta vähän puristaa ja jos nämä tästä vielä kutistuu pesussa niin liian pieneksi menee.

paskalokki
28.05.2015, 16.28
Kutistuuko housut pesussa? Tuli Sugoin RS Pro Bibit jotka on muuten hyvät, mutta reisien kohdalta vähän puristaa ja jos nämä tästä vielä kutistuu pesussa niin liian pieneksi menee.
En ole huomannut 30 asteen ja 15 minuutin pikapesuissa ikinä minkään pyöräilyvaatteen kutistuvan ja pesen kaikki aina lenkin jälkeen.

deee
28.05.2015, 17.45
En ole huomannut 30 asteen ja 15 minuutin pikapesuissa ikinä minkään pyöräilyvaatteen kutistuvan ja pesen kaikki aina lenkin jälkeen.

Ok. Itse ajattelin pitää boxereita alla ja pestä ehkä kerran viikossa kun ei ole koneessa mitään pikapesuja.

jperala
28.05.2015, 18.00
Mitkä olisi näppärät housut mtb pyöräilyyn, kokopitkät tai irroitettavilla lahkeilla niin ei tarvitse ostaa useita housuja. En ole tullut vielään kaapista joten ihoa nuolevat ei ole minun juttu, mutta pehmuusteet pitää löytyä. Näistä ei mitään kokemuksia joten ihan nollasta lähdetään ?

Eikö kellään tällaisista kokemusta ?

Juha Jokila
28.05.2015, 18.17
Ok. Itse ajattelin pitää boxereita alla ja pestä ehkä kerran viikossa kun ei ole koneessa mitään pikapesuja.

Mitään boxsereita alla kuulu olla. Stringit ja farkkushortsitkin on paremmat. Ruottin maastopyöräretkellä ajoin ekat 3päivää/30 tuntia paljaalla ja samoila shortseilla. Olis voinut vielä jatkaa, mutta kun vaihturit oli mukana, niin en viittinyt jättää hyödyntämättä. Ja perse pestään tietty järvessä joka ilta. Kotioloissa lenkkikuteet käy pesukoneessa joka lenkin jälkeen, koska maasturoidessa yleensä myös kurastuu, eikä kiinni palanut hiki edistä vaatteiden kestävyyttä. Pesukerrat harvenee, jos on useammat ajohousut pitkään jatkuneen harrastuksen seurauksena.

marco1
28.05.2015, 18.20
^^ Ei tuommoisia olekaan.

Pehmusteet ajohousuissa tai kalsareissa ja siihen sitten toiset housut päälle jos tarttee. Päälle tulevien ei tartte edes olla pyöräilymallia (katkolahjemallit usein talvimallisia) vaan retkeilyosastolta voi löytyä sopivia.
Hetken miettimisellä pitäisi oivaltaa miksi löysässä päällyshousussa ei voi olla toimivaa pehmustetta.

Juha Jokila
28.05.2015, 18.23
Eikö kellään tällaisista kokemusta ?

Rohkeutta!
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/8d/6b/8d/8d6b8d459099499fff0a1b59409db2fb.jpg

jperala
28.05.2015, 18.46
^^ Ei tuommoisia olekaan.

Pehmusteet ajohousuissa tai kalsareissa ja siihen sitten toiset housut päälle jos tarttee. Päälle tulevien ei tartte edes olla pyöräilymallia (katkolahjemallit usein talvimallisia) vaan retkeilyosastolta voi löytyä sopivia.
Hetken miettimisellä pitäisi oivaltaa miksi löysässä päällyshousussa ei voi olla toimivaa pehmustetta.

Onhan noita shortseja joiden sisällä pehmustetut "kalsarit" miksi ei pitkiä housuja voisi olla ? en ole tavattomasti pähkäillyt näiden syvempää olemusta.

jperala
28.05.2015, 18.47
Rohkeutta!
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/8d/6b/8d/8d6b8d459099499fff0a1b59409db2fb.jpg

Juuri mitä hain... onko takana vetoketju ?

Juha Jokila
28.05.2015, 22.53
Juuri mitä hain... onko takana vetoketju ?
Ei, ne revitään jalasta ja siks niis on noita paikkalappuja.

jperala
29.05.2015, 07.15
Eli ilmeisesti pitkät housut ovat pannassa, no lauantaina hi5pyörään niin eiköhän sieltä löydy kaikki tarvittava.

WetWillie
29.05.2015, 07.30
Käytössä Sugoi Rse black matador, bibsit ja jersey, eivät ole kutistuneet.

Tintsa
29.05.2015, 07.41
Sugoit minulla ainakin otti sen pari viikkoa että venyi reisistä, eikä enää ahdista piukkuus

PK1
29.05.2015, 08.00
Eli ilmeisesti pitkät housut ovat pannassa, no lauantaina hi5pyörään niin eiköhän sieltä löydy kaikki tarvittava.

Sieltä esim. Enduran pehmustetut alushousut ja jos pakka riittää niin Enduran pitkät housut ja shortsit myös. Niissä on näppärä nepparikiinnitys toisiinsa eli pysyy ne housut paremmin lantiolla melskatessa.
Itse käytän myös irtohenkseleitä apuna housujen ylhäälläpysymisessä.

jperala
30.05.2015, 13.09
Troy Lee kamaa tuli taloon, mahdollisimman erottuvaa että ei jää auton alle liian harmaissa :). Housut ja paita tuli ostettua.

maapaa
31.05.2015, 12.43
Mitä bibsejä käytette maastossa? Tuntuu ettei mitkään hivele aunaria niin hyvin kuin ennen..

janne kuivakangas
31.05.2015, 13.40
Mul on Addun puolikkaat bibsit sitten yhet nalinin henkselimalli. .mitä oon kisoissa käyttänyt muuten käytän henkselittömiä..kätevämpi kun hätä iskee..muuten ovat hyvät jalkaan ja pehmuste hyvä👍☺, .
Sit pitkissä käytän alkkareita mis pehmuste,.muuten ihan trikoot..

Juha Jokila
31.05.2015, 13.43
Mitä bibsejä käytette maastossa? Tuntuu ettei mitkään hivele aunaria niin hyvin kuin ennen..

Nämä on Castelli Velocissimot (http://www.bike-discount.de/en/buy/castelli-velocissimo-due-bibshort-with-seat-pad-436774/wg_id-1736) on hyvät maastoon, paremmat kuin saman firman kalliimmat Free Aerot. Harmi vaan, etten ehtinyt tekemään vertailutestiä loppuun ennen XXL:n sikatarjousta ja nyt mulla on vaan yhdet uudet Velocissimot ja kolmet Free Aerot. Ehkä sitten, jos harrastaa kivikovia hiilikuitupenkkejä, niin toi Free Aeron paksumpi pehmuste tulee enemmän hyödyksi tai jossain puuduttavassa tiepyöräilyssä.

Nana
31.05.2015, 16.37
^Noi Castelli Velocissimot on tosi kivat, hyvännäköiset ja -väriset. Olisin halunnut ostaa itselleni, mutta naisten kokojen puute esti aikeet.

Vinkkejä irtohihoista ja -lahkeista, joissa myös naisten koot tai ainakin hyvin pieniä miesten kokoja? Kävin XXLssä sovittamassa irtohihoja ja -lahkeita ja sama ongelma kuin bibsienkin kanssa, aivan liian isoja, koska ovat miesten kokoja, joissa mm. hauisleveydet lähtevät jostain 32cm:stä.

rhubarb
31.05.2015, 20.03
^Noi Castelli Velocissimot on tosi kivat, hyvännäköiset ja -väriset. Olisin halunnut ostaa itselleni, mutta naisten kokojen puute esti aikeet.

Vinkkejä irtohihoista ja -lahkeista, joissa myös naisten koot tai ainakin hyvin pieniä miesten kokoja? Kävin XXLssä sovittamassa irtohihoja ja -lahkeita ja sama ongelma kuin bibsienkin kanssa, aivan liian isoja, koska ovat miesten kokoja, joissa mm. hauisleveydet lähtevät jostain 32cm:stä.

Ulkopyöräilijät eivät yleensä ole tunnettuja ylävartaloistaan, joten hihoja varmastikin löytyy. Oman kokemuksen mukaan ainakin Assos, Mavic ja Rapha ovat tehneet sellaisia jotka ovat alle 30 ympäryksen kädessä pysyneet.

jperala
31.05.2015, 22.08
Tuossapa yllättävän toimiva yhdistelmä mtb ajeluun, itsellä oli totuttelua noin värikkäisiin vaatteisiin mutta nyt niiden kanssa on jo sinut :)

http://esory.kuvat.fi/kuvat/Wheeler+6900zx+Trail/AKD_1960.JPG/_smaller.jpg

Kyde
01.06.2015, 08.48
Sieltä esim. Enduran pehmustetut alushousut ja jos pakka riittää niin Enduran pitkät housut ja shortsit myös. Niissä on näppärä nepparikiinnitys toisiinsa eli pysyy ne housut paremmin lantiolla melskatessa.
Itse käytän myös irtohenkseleitä apuna housujen ylhäälläpysymisessä.

Tätä täytyy kompata. Itse ostin ensin halvalla sellaiset baggy-shortsit, jossa oli pehmusteet ommeltuna. Ei toiminut laisinkaan. Pehmuste oli aina väärässä kohtaa ja tuntui lähinnä siltä niinkuin olisi ollut scheisset housuissa. Sitten ostin Enduraa...

Enduran hinta/laatu-suhde on äärimmäisen hyvä. Minulta löytyy juurikin sekä pitkät, että lyhyet Singletrack II -pöksyt ja neppareilla kiinnitettävät lainerit. Vielä jos kesänpäälle ostais Hummvee Lite 3/4 -pökät. Liikkessä niitä hypistelin ja tuntui äärimmäisen kevyiltä. Ja pituuskin oli sen verran passeli, että noita voi käyttää myös ihan "siviilissä".

Ja ei ollut maksettu mainos, vaikka siltä vaikuttaaki. :)

Nana
01.06.2015, 11.25
Ulkopyöräilijät eivät yleensä ole tunnettuja ylävartaloistaan, joten hihoja varmastikin löytyy. Oman kokemuksen mukaan ainakin Assos, Mavic ja Rapha ovat tehneet sellaisia jotka ovat alle 30 ympäryksen kädessä pysyneet.

Siksi vähän ihmettelinkin miksi jopa italialaisilla merkeillä oli lähtökoot noin suuria. Varmasti liian isoja monille miehillekin jos on tarkoitus kuitenkin ostaa istuva hiha/lahje.
Täytyypä katsastaa löytyykö noita täältä Suomesta kun en halua ostaa sovittamatta tuollaisia.

ilmora
01.06.2015, 12.50

Itsellä on M-koon Goren irtohihat, mutta en kyllä nyt muista olivatko naisten osastoa... En kyllä myöskään ole siro- tai hoikkakätinen. Aika paljon tulee tilattua vaatteita uhkarohkeasti netin kautta, kun kauppojen valikoimat naisten vaatteiden suhteet ovat yleensä aika pienet. Esim. Bikesterissä (http://www.bikester.fi/pyorailyvaatteet/irtohihat-lahkeet/irtohihat.html) on yleensä ollut aika kiitettävät valikoimat.

Nana
01.06.2015, 13.18
Mulla taas on jo perusrakenne aika siro, esim ranteet tosi kapeat ja pitäisi näin ollen olla aika hurjat lihakset, että miesten koot pysyisi päällä. Täytyy vähän katsastaa eri sivustoilta.

Pumafi
01.06.2015, 13.35
MTB-kisoissa ajan Castellin Velocissimot päällä. Olen samaa mieltä kuin JJ noiden pehmusteiden eroista. Free Aerot sopii paremmin maantielle ja Velocissimot maastoon tuon Kiss-pehmusteen vuoksi. Kunnon juurakkojumpat ja trailit ajan Troy Lee Desings:in Ace-shortseissa. Niissä on irroitettavat alushousut jne. pikku jipoja.

maapaa
01.06.2015, 16.18
Täytyypä käydä Castellia testaamassa jos vaan jostain löytyy. Nuo TLD:n Acet on itelläkin mutta ne alkkarit ei toimi ainakaan minulla.

Juha Jokila
01.06.2015, 18.18
Täytyypä käydä Castellia testaamassa jos vaan jostain löytyy. Nuo TLD:n Acet on itelläkin mutta ne alkkarit ei toimi ainakaan minulla.
Ei niistä kaupassa testaamalla mitään käsitystä saa. Esim henkselit on uutena niin kireät, ettei millään ymmärrä sellaisia ostaa, mutta parin lenkin jälkeen ne asettuu just oikein. Katsot Castellin taulukosta perseen ja lantion mitat ja hyvä tulee. Esim. Ite olen 174 cm/70 kg, suhteessa pitkäselkäinen ja koko M on hyvä.

hannupulkkinen
01.06.2015, 18.27
Minusta henkseleiden tuleekin kiristää suoraan seisoessa. Pyöräilyasennossa ne eivät sitten kiristä ja jos seisoessa eivät kiristä niin haarukset ovat taas ajaessa liian löysät. Kunnon pyöräilyhousut ovat napakat ja istuvat hyvin. Minulle tahtoo olla ongelma valita oikea koko kun reidet ovat niin paksut, että jos niiden mukaan koon valitsee niin housut ovat sitten muuten liian löysät.

Nana
01.06.2015, 22.15
Kiitos vaan muuten sille, joka suositteli Castellia. Castelli Evoluzione knickersejä 2/3-lahkeella tulee pidettyä nyt joka lenkillä. Bibbsit varmaan hommaan vielä, kunhan jostain löydän riittävän pienet, mutta noi knickersit käyvät myös vähän kuumemmallakin. Tyylirikko varmaan olen 2/3 lahkeilla, mutta ei haittaa. Hyvin pysyy päällä, ei hiosta, eikä hankaa ja pehmuste toistaiseksi riittänyt oikein hyvin.

Juha Jokila
01.06.2015, 22.29
tyylirikko varmaan olen 2/3 lahkeilla, mutta ei haittaa.
Pikemminkin pro-meininkiä, kun vedetään kylmälläkin pohkeet paljaana. Noista tulee polvisukilla mainiosti täystrikoota vastaava kokoonpano. Ainakin Falken polvisukka on pysynyt ylhäällä jopa maastoajossa, mutta voihan ne siroissa säärissä valua herkemmin.

Nana
02.06.2015, 11.15
^ Ai, no hienoa! Mulla on välillä pohkeet paljaana ja välillä esim. Pro Touchin musta kompressiosäärystin, joka ei välttämättä kaikille pistä silmään kun housunkin lahje musta. Myöskin polvipituiset kompressiosukat (saman merkin) mulla on sen sijaan pinkkinä sekä valkoisena. Mulla ne, sekä säärystimet käy irtolahkeista niin kauan kun en sopivia irtolahkeita löydä.
Mä tykkään tosta kompressiosta. Se virkistää kivasti jalkoja ennen lenkille lähtöä ja myös lenkin aikana.

Kibbe
02.06.2015, 22.05
Osaatteko suositella hyviä pyöräilyhousuja, jotka ovat tuulipuvunhousujen tapaiset? Siis ei mitkään ihonmyötäiset trikoot. Sellaiset, missä lahkeet saisi kiristettyä niin, etteivät ne liehu miten sattuu. Henkselit olisivat myös plussaa.

viller
03.06.2015, 07.17
Osaatteko suositella hyviä pyöräilyhousuja, jotka ovat tuulipuvunhousujen tapaiset? Siis ei mitkään ihonmyötäiset trikoot. Sellaiset, missä lahkeet saisi kiristettyä niin, etteivät ne liehu miten sattuu. Henkselit olisivat myös plussaa.

Nämä (http://www.craft.se/products.html?tx_mdb_pi1%5Bview%5D=viewLVL3&tx_mdb_pi1%5Blvl1%5D=Craft&tx_mdb_pi1%5Blvl2%5D=Layer%25203&tx_mdb_pi1%5Bpageid%5D=101995690&tx_mdb_pi1%5Blvl3%5D=Bike)

Nana
04.06.2015, 23.20
On nuo pyöräilyhousut pehmusteineen ihan välttämättömyys maantiesatulan kanssa. Tänään kävin uusia kenkiä lyhyesti testaamassa, enkä viitsinyt vetää pyöräilyhousuja jalkaan, vaan muuten samanmalliset, mutta pehmustamattomat Socin juoksutrikoot. Jo parin kilometrin päässä sattui niin, etten tiennyt miten päin istuisi.

The flying Chocobo
05.06.2015, 11.52
Tuo pyöräilyhousujen tarve on niin ahterista kiinni ja sehän selviää vain kokeilemalla. Itse huitelin ekat puoli vuotta lenkit tavallisissa sortseissa ihan sujuvasti, kunnes kokeilin pehmustettuja housuja ja niihin tykästyin. Kyllä niillä tavallisillakin sortseilla ihan hyvin sinne 3 tuntiin asti ajeli, sitten alkoi jostakin hiertää aina. Pyöräilyhousut tämän ongelman kyllä eliminoi tehokkaasti. Maantielenkille en ilman lähde.

akvavitix
06.06.2015, 11.35
Eilen posti toi 2XU:n kompressiohousut. Tänään pitää lähteä kokeilemaan pitävätkö lupaukset paikkansa.

Nana
06.06.2015, 18.50
^^
Joo, toki riippuu ahterista. Olen minä hybridin satulalla, joka pehmeämpi pystynyt ajelemaan ilman pyöräilyhousuja koiralenkit.
2xu:n kompressiolahkeita sovittelin,mutta olivat liian isoja. kävisivät irtolahkeesta tai jopa hihasta, muttei kompressiosta. Käyn vielä uudelleen kun sinne tulee xxs:ää. XS:ää jo kokeilin.
Housut sen sijaan olivat pienempiä ja xxs-koko oli jopa liian pieni jostain kohti. En ehtinyt jäädä enempää sovittelemaan, mutta xs:t varmaan käyn koittamassa joku päivä. Lähinnä koiralenkeille näitä hommaan. En aio edes yrittää maantiesatulan päälle näillä.

akvavitix
07.06.2015, 22.08
2XUn kompressiohousut tuntuivat hyvältä lenkillä. Matkan aikana niiden vaikutuksen huomasi hyvin. Katsotaan miten palautuminen sujuu.

Nana
10.06.2015, 19.34
Intersportissa oli miesten ja naisten ohuella pehmusteella varustetut Craftin Stay Cool-alusbokserit/housut tarjouksessa 20e. Tuli otettua yhdet.

Täytyy Intersportille antaa tunnustusta siitä, että pitävät valikoimissaan mm monista housuista pienimpiäkin kokoja. Ekat Craftin housut ostin täältä xs:nä ja nytkin oli useampaa XS:nä. Kokeilin huvikseni joitain housuja ja löysin jopa miesten bibs-mallista yhdet riittävän pienet. Ei ne niin tiukasti istuvat olleet kuin naisten xs, mutta riittävän istuvat ollakseen hankaamatta ajaessa. Ostaa en niitä voinut kun ei olleet tarjouksessa ja mulla ei ole akuuttia housutarvetta, mutta hyvä tietää, että heillä on pienillekin valikoimaa. Sitä ei kaikkialla ole.

Liikuttava
31.07.2015, 20.37
Tyhmä kysymys: Mihin käyttöön 3/4-housut on tarkoitettu? Eikö sitä selviä normi bibseillä lämpimällä säällä, ja kylmemmällä sitten irtolahkeet tai vaikka pitkälahkeiset bibsit jalkaan? Vaikuttaa vähän turhalta hifistelyltä.

marco1
31.07.2015, 20.48
3/4:set on normikäyttöön oikein mainiot, ei tarvi värkätä irtolahkeiden kanssa eivätkä ole kuumimpia kesäpäiviä lukuunottamatta liian kuumia.
Syksyllä toimivat hyvin talvihousujen alla.

Jöpöttäjä
31.07.2015, 22.15
Onko kokemuksia Newline bibseistä?

Nana
31.07.2015, 22.54
Hei, kävin tänään Intersportissa ja satuin näkemään jotain vetosuojia siellä, hinta joku 19-19.90e. Ilmeisesti oli kyseessä lantion alueen vetosuoja, ellen ihan väärin ymmärtänyt, kun ei niissä ollut sen kummemmin ohjetekstiä mihin tulee, mutta oli vyömäinen kiinnitys. Tuli vaan mieleen, kun hetki sitten oli jossain topikissa vedon aiheuttamista vaivoista puhe, en löytänyt topikkia, mutta käykää katsomassa niitä Intersportissa jos vetosuojaa kaipaatte, aika kohtuuhintainen oli jos homman hoitaa.

mkp
23.09.2015, 19.23
Oon aikaisemmin käyttäny noita Graftin Stay Cool pehmustettuja alkkareita. Ihan OK, mutta pientä puutumista on ollut välillä havaittavissa. Tänään oli käytössä ekaa kertaa Castellin Velocissimo Duetit Kiss Air pehmusteella. Ja voi helvettiläinen, millanen ero oli satulatuntumassa. En kerinny kuin 1,5 tuntia tänään vetää, mutta mahtava oli fiilis. Haalarit ovat todella tiukasti istuvat (koko L ja omat mitat on: 184 / 80 kg / inseam 86), mutta tuntuvat silti todella mukavilta. Taaspa tietää, mihin niitä pennosiaan kannattaa tuhlata.

Työmatka-ajoon noi Graftit on ihan omiaan, mutta lenkille niillä ei enää tänpäiväisen jälkeen taida olla asiaa.

paaton
23.09.2015, 20.18
Oon aikaisemmin käyttäny noita Graftin Stay Cool pehmustettuja alkkareita. Ihan OK, mutta pientä puutumista on ollut välillä havaittavissa. Tänään oli käytössä ekaa kertaa Castellin Velocissimo Duetit Kiss Air pehmusteella. Ja voi helvettiläinen, millanen ero oli satulatuntumassa. En kerinny kuin 1,5 tuntia tänään vetää, mutta mahtava oli fiilis. Haalarit ovat todella tiukasti istuvat (koko L ja omat mitat on: 184 / 80 kg / inseam 86), mutta tuntuvat silti todella mukavilta. Taaspa tietää, mihin niitä pennosiaan kannattaa tuhlata.

Työmatka-ajoon noi Graftit on ihan omiaan, mutta lenkille niillä ei enää tänpäiväisen jälkeen taida olla asiaa.

Täsmälleen sama kokemus. Olen polkenut kesän castellin bibseillä ja ostin nyt lämpimät versiot crafteina. Ahteri puutuu muutaman tunnin jälkeen ja tuntuu, kuin istuisi liukkaan patalapun päällä. Nyt meneekin etsintään lyhyet ja hieman lämpimämmät castellit.

Nana
23.09.2015, 20.42
Craftin alkkarit on loistavat silloin kun ajaa lyhyemmin ja haluaa ehkä ottaa ne välillä pois, ne kun voi helposti pukea minkä vaan housun päälle. Ne eivät myöskään näy housujen alta kun pehmuste ohuempi niin niissä mukavampi kävellä kauppareissut yms.
Varsinaisille lenkeille kyllä puen normaalit pyöräilyhousut.

MacKonte
23.09.2015, 21.39
Omassa kaapissa on neljät housut: Pearl Izumin lyhyet bibsit kesäkeleille (yli 25°C), Giordanan 3/4 bibsit syys/kevätkeleille (yli 10°C) ja Planet X:n täyspitkät viileämmille ilmoille. Sadekelillä vedän lyhyiden bibsien päälle NorthWaven pehmustamattomat sadehousut. Työmatkan 5km menee tavallisilla boksereilla ja sadehousuilla, mutta kaikille lenkeille laitan jotkin noista olkaimellisista bibseistä. Ne vaan tuntuu niin hyvältä jalassa ja pukemisen vaiva on kuitenkin varsin vähäinen.

Tärkeintä noissa bibseissä on napakkkuus, ettei pehmuste luistele satulan ja ahterin välissä.

FreeZ
04.10.2015, 14.12
Kelit viilenee, vielä ei ihan raaskisi talvivarustusta päälle laittaa. Onko jollakin kokemusta miten toimii Windstopper tms. bokserit bibsien päällä? Itse piän näillä keleillä bibsion päällä pitkiä trikoita. Alakerta tuntuu käyvän vähn turhan viileänä lenkillä.

paaton
04.10.2015, 14.39
Minulla on tosiaan näillä +-10 asteen keleillä käytössä craftin hieman lämpimämmät bibsit ja jalanlämmittimet. Lämpötila on sopiva, mutta tuo craftin pehmuste on kyllä ihan hanurista. Hiostaa, on liian iso, eikä pysy paikallaan. En tiedä... Pitäisikö siirtyä käyttämään noita hyväksi havaittuja kesä bibsejä ja vetää päälle vaatetta tarpeen mukaa.

mkp
04.10.2015, 17.23
Eilen vedin Castellin pitkillä Sorpassoilla lenkin. Niissä on tuo Progetto X2 pehmuste. Ja on se vaan niin hyvä, kuin täällä on kehuttu. Luulin, ettei saman lafkan Kiss Airista pysty pistämään paremmaksi, mutta kyllä pystyy. Ja se Kissikin on todella hyvä. Sorpassot oli muutenkin mukavat ja riittävän lämpimät tollaseen +10 keliin ja vetää niillä varmaan vielä nollakelissäkin. Taas tuli hommattua L koko ja se istuu todella tiukasti mulle. Kuin toinen iho ja se on hyvä.

mpk
04.10.2015, 17.27
^
Juuri näin

paaton
04.10.2015, 17.40
Eilen vedin Castellin pitkillä Sorpassoilla lenkin. Niissä on tuo Progetto X2 pehmuste. Ja on se vaan niin hyvä, kuin täällä on kehuttu. Luulin, ettei saman lafkan Kiss Airista pysty pistämään paremmaksi, mutta kyllä pystyy. Ja se Kissikin on todella hyvä. Sorpassot oli muutenkin mukavat ja riittävän lämpimät tollaseen +10 keliin ja vetää niillä varmaan vielä nollakelissäkin. Taas tuli hommattua L koko ja se istuu todella tiukasti mulle. Kuin toinen iho ja se on hyvä.

Eli nämä housut?

http://www.veloshop.fi/castelli-sorpasso-bibtight-pitkat-pyorailyhousut.html

Voiko näitä oikeasti käyttää vielä 15 asteenkin lämpötilassa? Tuo 0-15 kuulostaisi aika loistavalta. Entä onko tuo sorpasso vain uudempi malli castellin nanoflexeistä? Näitä katselin jo aiemmin.

http://www.veloshop.fi/castelli-nanoflex-pitkat-pyorailyhousut.html

Minulla on yhdet craftin pitkät thermot, jotka ovat lähes käyttökelvottomat vielä 10 asteenkin lämmössä. Kestävät kyllä pienen vesisateen, eli varmaankin hyvät viileässä vesi/räntä sateessa.

paskalokki
04.10.2015, 17.42
Nyt kylmemmillä keleillä on tullut todistettua kuningasideani mitä moni muukin toki käyttää, lyhyet henkselibibsit aina alimmaiseksi ja siihen päälle sitten kerrastoa ja trikoota henkseleillä. On niin helvetin mukavat, lämpöset ja hyvät. Castellille ja Pearl Izumille kiitos.

mkp
04.10.2015, 18.00
Eli nämä housut?

http://www.veloshop.fi/castelli-sorpasso-bibtight-pitkat-pyorailyhousut.html

Voiko näitä oikeasti käyttää vielä 15 asteenkin lämpötilassa? Tuo 0-15 kuulostaisi aika loistavalta. Entä onko tuo sorpasso vain uudempi malli castellin nanoflexeistä? Näitä katselin jo aiemmin.

http://www.veloshop.fi/castelli-nanoflex-pitkat-pyorailyhousut.html

Minulla on yhdet craftin pitkät thermot, jotka ovat lähes käyttökelvottomat vielä 10 asteenkin lämmössä. Kestävät kyllä pienen vesisateen, eli varmaankin hyvät viileässä vesi/räntä sateessa.

Juuri nuo housut. Mie voin kyllä vetää niillä 15 asteessakin, mutta jotenkin tuntuu, että olen huomattavasti arempi kylmälle, kuin monet muut täällä. Jengihän vetää lyhkäsissä nollaan saakka. Meikäläinen ei kykene. Ja tosta, onko uudempi malli Nanoflexixtä en tiedä. Mitähän Castellin sivut mahtaa asiasta kertoo.

paaton
04.10.2015, 18.11
Juuri nuo housut. Mie voin kyllä vetää niillä 15 asteessakin, mutta jotenkin tuntuu, että olen huomattavasti arempi kylmälle, kuin monet muut täällä. Jengihän vetää lyhkäsissä nollaan saakka. Meikäläinen ei kykene. Ja tosta, onko uudempi malli Nanoflexixtä en tiedä. Mitähän Castellin sivut mahtaa asiasta kertoo.

Nanoflexissä taitaa olla parempi suojaus vesisateelle ja olisiko nano myös hieman kuumempi. Hankalaa, kun kankaita ei pääse hypistelemään internetin kautta, eikä noita varmastikkaan ole molempia missään helsingissä hyllyssä.

mpk
04.10.2015, 18.29
http://issuu.com/castelli-cycling/docs/castelli_-_w15_eng

sivu 85:
Caselli Sorpasso Wind Bibtight, -4 - 8, tarkenee...

paaton
04.10.2015, 18.34
http://issuu.com/castelli-cycling/docs/castelli_-_w15_eng

sivu 85:
Caselli Sorpasso Wind Bibtight, -4 - 8, tarkenee...

Arvelinkin, että nanoflex on tuon paremman kosteuden keston vuoksi liian kuuma +10 asteen lämmöissä. Tuo sorpasson 0-15 kuulostaa melkein liiankin hyvältä ollakseen totta.

Edit: Nanoflex onkin hieman viileämpi, eli 6-18 asteen lämpötiloihin.

Mikakoo
14.03.2016, 15.31
Tere pitkästä aikaa. Nyt tarvisin apua, huomasin tai siis vaimo huomasi rakkaitten Gore Bikewearin Coutdown AS housujeni hiutuneen bebasta läpi ja se hanurin kohdalla oleva kulutusta kestävä paikkakin lähtee näköjään irti (reikä on tämän paikan vieressä). Kertokaapa mistä löytäsin suurinpiirtein samanlaiset housut verkkovuorella, ei liian paksut ja vähän sadettakin pitävät housut tuohon tilalle. Hinta ei mielellään saisi nousta liikaa, nämä löysin jostain verkkokaupasta aikanaan 60€:lla joka oli kyllä löytö.

zander
17.03.2016, 12.14
Onko kokemusta Raphan Classic Winter Tights:sta? http://www.rapha.cc/eu/en/shop/classic-winter-tights/product/WTT04

Housut haussa keleille jolloin lyhyet bibsit ja ohuet irtolahkeet ei enää riitä. Eli keväälle, kylmille kesäilmoille ja syksylle pääasiassa. Haluan tuollaiset missä ei ole pehmustetta, vaan alla voi käyttää hyvin istuvia lyhyitä bibsejä.

Santerius
19.03.2016, 08.31
Ostin tovi sitten kevätpyöräilyhousut, kun halvalla sai.

En lueskellut lappuja, vain valitsin vain housut hyllystä, sovitin ja matkaan. Kiinnitin huomiota vain kokoon, koska Craftin kamppeita on jo entuudestaan. Vasta äskettäin havaitsin, että pehmuste on vaaleanpunainen, jolloin siis tajusin ostaneeni naisten housut. :D

En lenkilläkään tätä huomannut, ja kävin jo kerran kaatumassa, joten vaihtaa ei voi. Siispä vain teoreettinen kysymys: mitä eroa pitäisi olla miesten housuihin? Pehmusteen mutoilu on hieman erilainen, mutta yleisesti nämä tuntuvat sopivan vallan hyvin. Pitäisikö huolestua miehisyyteni puolesta?

paaton
19.03.2016, 09.22
Pyöräilijän kroppahan muuttuu muutenkin naiselliseksi, eli reidet paksunee ja lihakset katoaa yläkropasta. Pinkki väri ja luonnon pelastaminenkin alkavat kiinnostaa normaalia enemmän hipsterifoorumeiden selailun jälkeen, eli anna mennä vaan :)

Kirsu
20.03.2016, 20.58
Jahans, meillon isännällä oikeesti miesten housut joissa pehmuste on pinkki ja mullon naisten housut joissa pehmuste on turkoosi, assoksia molemmat, joten väri ei ihan kaikkea kerro aina...

Sent from my iPad using Tapatalk

Mankelist
20.03.2016, 21.05
Santeriuksen pohdinta kuulostaa enemmän itsetunto-ongelmalta kuin todelliselta ongelmalta ;). Olisko miesten housuissa enempi tilaa haarovälissä etupuolelta eli jos alapäässä tuntuu erilaiselta (nyt en tarkoita viikonloppureissun jälkeistä polttelua ja kutinaa) tai on tunnottomuutta kuin muilla housuilla niin jättäisin kaappiin.

Santerius
30.03.2016, 12.20
Se miehisyysosa oli vitsi, höpönassu. Mielenkiinnon vuoksi oli tarkoitus selvittää onko muuta eroa kuin pehmuste.

SSGT-92
30.03.2016, 13.48
Craft:lla on erivärisiä pehmusteita,riippuen käyttötarkoituksesta ; http://global.craftsportswear.com/campaigns/pads/

Santerius
03.04.2016, 20.07
Kyllä nuo naisten housut ovat, niin kerrotaan myös kirjallisesti. Nyt on selvinnyt myös merkittävin ero: perseelle on enemmän tilaa. Luonnollisesti myös juita mittaeroja on. Eiköhän näillä kevätajuja kuitenkin ajele - satulaan istuuduttua ei eroa huonompaan suuntaan ole.

rjrm
03.04.2016, 21.37
Ja jos joudut, mitä emme tietenkään toivo, onnettomuuteen, niin onpahan tutkijalautakunnalla ihmettelemistä.

PeeHoo
04.04.2016, 15.22
Tilasin Funkier Force 10 Panel Active Shorts SS16 -housut. Kokomerkintä poikkeaa muista: näissä housuissa mulla pitää olla XXL, kun yleensä on XL ja joskus jopa L.
Housut tuntuvat hyviltä, mutta 35 eurolla (+lähetyskulut) ei taida saada maailman parhaita. "10 panel" merkinnee sitä, että housuissa on 10 kangaspalaa ja ne ovat aika hyvän malliset.Lahkeet ovat vähän tavallista pitemmät, mutta eivät mene polveen, siis minusta juuri oikean mittaiset.

http://media.chainreactioncycles.com/is/image/ChainReactionCycles/prod133408_Black_NE_01?wid=500&hei=505

YGoo
25.04.2016, 11.40
Löytyykö kellään kokemuksia tai mielipiteitä Castellin Endurance X2 housuista? http://www.castelli-cycling.com/Products/Men/Bottoms/Short-%26-Bibs/ENDURANCE-X2-BIBSHORT/p/451400516P

Haussa mukava "perus" maantiehousu, joka näyttää simppeliltä ja tuntuu hyvältä pidemmälläkin matkalla. Sama säämiskä kuin Free Aerossa, mutta ilmeisesti yksinkertaistettu rakenne? Täyttäisikö nämä vaatimukseni?

JaniM
25.04.2016, 12.59
Tilasin Funkier Force 10 Panel Active Shorts SS16 -housut. Kokomerkintä poikkeaa muista: näissä housuissa mulla pitää olla XXL, kun yleensä on XL ja joskus jopa L.
Housut tuntuvat hyviltä, mutta 35 eurolla (+lähetyskulut) ei taida saada maailman parhaita. "10 panel" merkinnee sitä, että housuissa on 10 kangaspalaa ja ne ovat aika hyvän malliset.Lahkeet ovat vähän tavallista pitemmät, mutta eivät mene polveen, siis minusta juuri oikean mittaiset.

http://media.chainreactioncycles.com/is/image/ChainReactionCycles/prod133408_Black_NE_01?wid=500&hei=505

Ihan kohtuullisethan nuo oli, mutta jäivät täysin käyttämättä kun ostin nämä: http://www.highonbikes.com/funkier-17-panel-active-gel-lycra-cycling-bike-bib-shorts-s-922-d8.html

Eli minulle käy paremmin tuo D8 pehmuste. Näitä henkselimalleja on pesty 400krt koneessa ja kilometrejä on (yli 10tkm). Ostin varmuuden vuoksi nyt toiset kun rupeaa hiukan kangas jo ohenemaan. Piti olla aika tarkkna että ostaa juuri tuon D8-pehmusteella varustetun mallin. Välillä on ebay.co.uk:ssa hyviä tarjouksia näistä. Vastinparina on kiinankuitusatula ilman mitään pehmusteita. Ei koskaan tällä yhdistelmällä iho/persongelmia. Pisimmät vedot 200-300km. Istuinluut 13.5cm ja satula http://www.aliexpress.com/item/New-design-full-carbon-fiber-road-bicycle-saddle-road-mountain-mtb-cycling-bike-seat-saddle-cushion/1666608798.html

Painoa 84-85kg, pituutta 186cm ja L-koko.

tonza85
02.05.2016, 17.27
Ihan alottelija kun olen pyöräilyssä niin millasia housuja porukka käyttää maastopyöräilessä kesällä?..
Takkikiin ois haussa.
Ehotuksia et löytyiskö jostain edullisesti housut ja takki alle 100e yhteensä.?
Ajo tapahtuu maastossa ihan reittejä seuratan yleensä ei mitään extreme ajoa.

paskalokki
02.05.2016, 21.10
Ihan alottelija kun olen pyöräilyssä niin millasia housuja porukka käyttää maastopyöräilessä kesällä?..
Takkikiin ois haussa.
Ehotuksia et löytyiskö jostain edullisesti housut ja takki alle 100e yhteensä.?
Ajo tapahtuu maastossa ihan reittejä seuratan yleensä ei mitään extreme ajoa.

http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/endura-singletrack-ii-shorts/rp-prod70570

Nuo on kuulemma maastomiesten keskuudessa aika kehutut, alle sitten normaalit bibsit. Miksi ei voisi bibseilläkin ajella, niin teen ainakin toistaiseksi itse kesällä tällä hetkellä. Mistä tulikin mieleen, että vuosi sitten ostetut Castellin henkselibibsit taitavat olla nykyään vähän isot tai ei niin istuvat ainakaan, kun tulee helposti hiertymiä ja hinkkaumia. Pitäisi ehkä käydä sovittamassa kokoa pienempää. Muutenhan noissa ei vikaa ole.

MTB Fillaristi
05.05.2016, 11.23
Itse ajan aina bibseillä. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi maastossa pitäisi ajaa lökäpöksyillä ja tiellä sitten ihonmyötäisillä bibseillä? Metsässähän ihonmyötäisyydestä on myös hyötyä. Ei tartu risut tms vahingossa kiinni ja samoin toki ajomukavuus on parempi kun ei vaatteet lökötä. Näin ainakin siis omasta mielestäni.

Juhis.T
05.05.2016, 12.53
Ja kesällä en itse ainakaan voisi kuvitella, että pukisin bibsien päälle mitään. Nytkin menty jo lyhkäisillä bibseillä.

marco1
05.05.2016, 13.05
Itse ajan aina bibseillä. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi maastossa pitäisi ajaa lökäpöksyillä ja tiellä sitten ihonmyötäisillä bibseillä? Metsässähän ihonmyötäisyydestä on myös hyötyä. Ei tartu risut tms vahingossa kiinni ja samoin toki ajomukavuus on parempi kun ei vaatteet lökötä. Näin ainakin siis omasta mielestäni.
Metsässä tulee rikoisiin sen verran herkästi reikiä että toimivimmaksi on osoittaunut niiden ja oman nahan suojaaminen lökäreillä.

paaton
05.05.2016, 14.04

Ja kesällä en itse ainakaan voisi kuvitella, että pukisin bibsien päälle mitään. Nytkin menty jo lyhkäisillä bibseillä.

Metsässä tulee rikoisiin sen verran herkästi reikiä että toimivimmaksi on osoittaunut niiden ja oman nahan suojaaminen lökäreillä.

Täsmälleen samaa mieltä kaikkien kommentien kanssa.
Näiden syiden vuoksi ostin alp-x pro bibsit, joissa on kevyt kuori bibsien päällä.
Nämä eivät ole ainakaan 20c lämmössä yhtään liian kuumat, kuitenkin hieman paremmin tuulta pitävät, mitä castellin kesä bibsit.
Suojaavat oksilta ja ovat vieläpä aika hienotkin.

Pehmuste on selvästi tehty maastoon. Yli 2h lenkeillä castellin kissiä huonompi, hanuri puutuu. Muuten kyllä olisi täysin käytettävät housut maantiellekkin. Toimivat cycloillessa ja työmatkoilla.

Uudemman mallin kuori on pidempi, ja enemmän shortsimainen. Ehkä vieläkin parempi maastoon. Kuva vanhemmasta mallista, jotka ovat siis itselläni.

http://product-reviews.trekandrun.com/wp-content/uploads/2015/05/840_Gore-Bike-Wear-ALP-X-PRO-2-in-1-Shortsplus-red-black-Men-2015.jpg

janne kuivakangas
10.05.2016, 23.43
Täällä kans bibseill ajan ..☺

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

peniini
11.05.2016, 01.47
Hyvien arvostelujen perusteella ostin CRC:ltä Enduran FS260 Pro Short II pyöräilyhousut. Ihan ok:t, mutta odotin kyllä housuilta hieman enemmän. CRC:n kuvauksessa lukee geelipehmusteesta: "A TRS perforated foam ’dermis’ layer is positioned under the face for improved blood-flow and wicking especially on longer rides (4 hours and more)."

Tämä pitänee joidenkin kohdalla, mutta itselläni puutumista alkaa tapahtua jo reilun puolen tunnin ajon jälkeen. Vertailuna käytin myös vanhoja Pearl Izumin housuja, jotka toimivat identtisesti, vaikka niillä on ajettu jo neljän kauden ajan.

Pate@
11.05.2016, 14.51
Hyvien arvostelujen perusteella ostin CRC:ltä Enduran FS260 Pro Short II pyöräilyhousut. Ihan ok:t, mutta odotin kyllä housuilta hieman enemmän. CRC:n kuvauksessa lukee geelipehmusteesta: "A TRS perforated foam ’dermis’ layer is positioned under the face for improved blood-flow and wicking especially on longer rides (4 hours and more)."

Tämä pitänee joidenkin kohdalla, mutta itselläni puutumista alkaa tapahtua jo reilun puolen tunnin ajon jälkeen. Vertailuna käytin myös vanhoja Pearl Izumin housuja, jotka toimivat identtisesti, vaikka niillä on ajettu jo neljän kauden ajan.

Syytä puutumiseen etsisin ensisijaisesti satulan mahdollisesta sopimattomuudesta sinulle tai ajoasennosta tai molemmista.

peniini
11.05.2016, 23.03
Syytä puutumiseen etsisin ensisijaisesti satulan mahdollisesta sopimattomuudesta sinulle tai ajoasennosta tai molemmista.

Kiitos oletuksesta. FYI, vanhoilla kamoilla puutumista ei tapahtunut, kunnes PI:n pehmuste oli loppuun istuttu.

paaton
11.05.2016, 23.16
Onhan noilla pehmusteilla isoja eroja. Craftin ja goren pehmusteet puuduttavat oman ahterini viimeistään kahden tunnin jälkeen.
Izumit ovat hyvät ja castellin free aero kiss pehmusteella loistava. Ei minkäänlaista puutumista, vaikka ajaisi usean pitkän päivän peräkkäin.

Varmasti craftilta ja gorelta löytyy hyviäkin pehmusteita, mutta jatkan kyllä jatkossakin castellilla.

Paolo
12.05.2016, 05.58
Onhan noilla pehmusteilla isoja eroja. Craftin ja goren pehmusteet puuduttavat oman ahterini viimeistään kahden tunnin jälkeen.
Izumit ovat hyvät ja castellin free aero kiss pehmusteella loistava. Ei minkäänlaista puutumista, vaikka ajaisi usean pitkän päivän peräkkäin.

Varmasti craftilta ja gorelta löytyy hyviäkin pehmusteita, mutta jatkan kyllä jatkossakin castellilla.

Täsmälleen samat kokemukset. Izumien ja Castellin lisäksi on mainittava vielä Rapha.

Juhis.T
12.05.2016, 09.45
Myös Bioracerin paras pehmuste on hyvä. Tuokin joku aero säämiskä.

frp
12.05.2016, 09.46
Castellin uusin free aero race on vaan epäonnistunut ihmeellisesti lahkeen suusta. Se silikoniqrippi on paljon entistä korkeampi ja vaikka se on ihan tiukka yläosastaan niin alaosa jää hassusti lerpsattaan irti ihosta. Ja kokeilin kahta eri kokoa, jotka ei takuulla olleet liian isoja.

kervelo
12.05.2016, 09.52
Täsmälleen samat kokemukset. Izumien ja Castellin lisäksi on mainittava vielä Rapha.

Eikä Assoksen housujakaan kannata varmaan unohtaa listalta. Muidenkin valmistajien hinnat ovat nousseet niin paljon, että A. ei ole enää läheskään aina selkeästi kalliimpi.

VesaP
12.05.2016, 10.22
Castellin uusin free aero race on vaan epäonnistunut ihmeellisesti lahkeen suusta.

Onko toi FA _taas_ uudistunut sit kauden 2015? Jokavuosi muuttavat prkle hyvää konseptia, mikä ei välttämättä hyvä asia ole.

frp
12.05.2016, 10.34
2015 mallia en ole kokeillut.
Muutenkin suunniteltu joillekin Italialaisille makaronikoiville. Oma perse kasvanut jo niin että L kokokin oli pieni vaikka pituutta vain 177 ja Assoksesta menee M.

paaton
12.05.2016, 10.44
Castellin uusin free aero race on vaan epäonnistunut ihmeellisesti lahkeen suusta. Se silikoniqrippi on paljon entistä korkeampi ja vaikka se on ihan tiukka yläosastaan niin alaosa jää hassusti lerpsattaan irti ihosta. Ja kokeilin kahta eri kokoa, jotka ei takuulla olleet liian isoja.

Käytän itsekkin xl free aeroja, vaikka gorelta menee M-koko. 178/72kg, eikä nuo vanhemmat valko-mustat aerot ole mistään kohdasta väljät. Ehkä kuitenkin sovitan L-kokoa, jos tuota uudempaa mallia on muutettu.

VesaP
12.05.2016, 10.48
FA on aina ollut tiukka housu ja jokavuosi tiukkenee vaan lisää leikkaus. 2015 malli jo tositiukka versus aikaisemmat. Saa repiä päälle ihan voimalla.

Lare
12.05.2016, 11.13
Mulla hanurin puutuminen ei ole ongelma vaan hiertymät. Aikaisemmin Löfflerien pehmusteen ompelet hiersi hanuria. Nyt Endura tekee saman sisäreidelle. Ongelma korostuu lämpimällä kun hikoilee enemmän. Mitkä housut seuraavaksi kokeiluun? Assosta kalliilla?

frp
12.05.2016, 12.50
Assos Cento ainakin ainoa ongelma pidemmillä lenkeillä (>150km), että alkaa hiertää sisäreittä. Syynä mun mielestä liiankin tiukat henkselit, jotka vetää ajan kanssa housut liian syvälle päälle. Auttaa jos pysähtelee ja jos vielä muistaa silloin kiskoa housuja vähän alemmas.

Paolo
12.05.2016, 13.23
Vielä sen verran tarkennusta Castellin Free Aero - malliin, että omissani näyttää olevan pehmusteena Progetto, jonka pitäisi olla vielä täällä aiemmin kehuttua Kissiä vielä laadukkaampi. Itse en voi vertailla, mutta tuo on omalle ahterille yksi parhaista, mitä rahalla saa.

VesaP
12.05.2016, 13.38
^jos joku kehuu kissiä, ei ole kokeillut Progettoa... :)

Juha Jokila
12.05.2016, 13.39
^ ei voi sanoa että progretto on kiss-pehmustetta laadukkaampi. Ne on vain erinlaisia ja parhaimmillaan eri käyttötarkoituksessa. Etenkin maastossa tai lämpimällä ilmalla kiss on mun mielestä parempi.

golfer
12.05.2016, 13.50
Ja jos joku kehuu Castellin Kiss3-pehmustetta, niin ei ole vaan onnekseen laadukkaampaa kokeillut. Kyllähän näissä eroja on ja seteliä pöytään, niin paranee.. Minulle tuo Kiss3 on aika läpyskä(toki riittävä 95 % ajomatkoista ja varsinkin maastossa) ja KissAir on jo tosi hyvä. Kaikilla toki pärjää, mutta minulle Goren vastaavan hintaluokan pehmusteet ovat mukavempia. Alturan Racelinessa myös hyvä pehmuste, paras Goren Oxygen-mallissa.
Surkein on sitten Löfler, mutta ajaa tuollakin ja varsin hyvin ajoi kun ei paremmasta tiennyt eikä ollut vertailtavaa.
Pääasia, että housut istuu tiukasti ja satula on sopivin mahdollinen.

marco1
12.05.2016, 14.48
Mulla hanurin puutuminen ei ole ongelma vaan hiertymät. Aikaisemmin Löfflerien pehmusteen ompelet hiersi hanuria. Nyt Endura tekee saman sisäreidelle. Ongelma korostuu lämpimällä kun hikoilee enemmän. Mitkä housut seuraavaksi kokeiluun? Assosta kalliilla?

Kuulostaa tutulta, tulee siinä tilanteessa kun ompeleet ovat syöneet pehmusteen reunan karheaksi tai pehmusteen reuna on muuten halkeillut - ainakin vanhemmissa Castelleissa on tuota tapahtunut. Goren ajohousuissa ei ole tullut vastaavaa eteen vaikka vanhimmat on jo yli 10v.

Juha Jokila
12.05.2016, 17.24
Ja jos joku kehuu Castellin Kiss3-pehmustetta, niin ei ole vaan onnekseen laadukkaampaa kokeillut. Kyllähän näissä eroja on ja seteliä pöytään, niin paranee..
https://lh3.googleusercontent.com/delgEK90O3B30zMoZo_Rr7umQ8qrZToEluxS-pJYgPRPrLVo5owVj1L-004zf4jzDPy4CheU-asgHF5pNpKy5YXBnE1bHXTi9CoexgPb1bLIZKL9broNx88CaRn L6c1j82qpKAviLwcI7xZpwJB26UUBf3JJTY2Ki6hYWeB4RA7LE Tqg22ZrHqmg7cOn5eqHRcrDOLWgPx6CMpbXaBig0DvlYqBPD4r 8n5vewuDc7xNDCfqRd24dqCl93M1X-BnuWNDNoofbRk7uVQtUeVAbyDH9fLBjAlZQVfR4DUhy4OIe2pZ s2qPSi4Vah2hm9bH5MGSidYVgAhuveXa0QIrw-XDxIE_XibnCKc2HsR2yOr4BmTAUrAWlhkkdW6V04pIzfFyGvoN GmhYvTwJXiiPOPZ0To0LgeP5tkViXs8sw_cp3-ncTShVLX-0xoc7kP4VvrsXZnStZuq1lDZs4EzzvYLPhLjKsU0E2rcJDeIbv C23yUfQyjmI0NmLq5i5lHnT2rc8BKaXxk4fWnGcp-UDxo7IMwFTsykUfujb9QxbuCRscbTsgsois8vIx00JzeUSf4E6 JkaSV4xJDYDHHauMxxN2DAUObum0=w1080-h1000-no
Siinä pehmusteet suosituimmuus järjestyksessä. 3x Kiss, 4x Progertto, 3x Assos, 4x Goge Bike Wear, 1x Giordana ja 1x Santini. Lisäksi olen heittänyt menemään 20 v vanhat Castellin ja 2x Cannondalen housut. [/pervoa?]
Pitkiä on kolmet, knikkerssejä kahdet ja loput lyhkäsiä. Ajatus on, että viikon reissulle riittä puhtaat joka päivä ja vähän kelivaraa. Itse asiassa olin jo siirtänyt Castelleista eteen päin esillä olevat housut pussiin ja varastoon odottamaan, että ne raski heittää menemään.

Paolo
12.05.2016, 18.21
^ Siinähän on jo kunnioitettava kokoelma!

rhubarb
12.05.2016, 22.17
Assoksen S7-mallistoa en voi varauksitta suositella. Se kuuluu toki edelleen top5-kastiin, mutta jotenkin saivat pilattua sen täydellisyyden joka oli S5 F1.13. Sen parempaa housua ei ehkä enää koskaan tule.

Olenkin tässä toivonut että Castelli ryhtyisi tekemään jotain Black Edition-mallia kun noi skorpioninkuvat eivät enää ole ihan yhtä siistejä kuin 13-vuotiaana.

Juha Jokila
12.05.2016, 23.19
^Ilman scorppioneja olevat Castellit pitää ansaita. Kymmenkunta pesua ja jäljellä on vähän sotkuinen läikkä, josta ajotoverit vielä tunnistaa pöksyt, mutta ei riitä enää tähtäysharjoitteluun täpäksi.

kervelo
13.05.2016, 07.19
Assoksen S7-mallistoa en voi varauksitta suositella. Se kuuluu toki edelleen top5-kastiin, mutta jotenkin saivat pilattua sen täydellisyyden joka oli S5 F1.13. Sen parempaa housua ei ehkä enää koskaan tule.

Noita vanhoja malleja on vielä saatavilla Assoksen factory outlet storesta. Itsekin olen mieltynyt vanhempiin housumalleihin, joten tuolta niitä voi hamstrata.

Hannez78
13.05.2016, 08.47
Noita vanhoja malleja on vielä saatavilla Assoksen factory outlet storesta. Itsekin olen mieltynyt vanhempiin housumalleihin, joten tuolta niitä voi hamstrata.

Mites toi Assoksen kokopolittiikka menee? Tällä hetkellä käytössä useammat Castellin XL housut ja tragediset mitat on 180/77. Meneekö Assokselta L-koko paksuille reisille?

VesaP
13.05.2016, 09.38
Assoksen S7-mallistoa en voi varauksitta suositella.

Itse harkinnut jos testaisi Cento S7 housuja mutta epäilyttää vähän onko rahan väärti verrattuna Castellin Frea Aeroihin. Niitä kun löytyy iso läjä kaapista. Voiko joku housu olla muka VIELÄ parempi mitä tuo FA, varsinkaan jos on yli tuplahintainen. Tuosta Cento S7:sta tuntuu löytyvän paljon "paras housu" kommentteja mutta toisaalta paljon myös juuri "yllättävän huono" kommentteja. Jotkut haukkuu esim säämiskän paksuutta (onko se oikeesti paksumpi mitä Progetto X2?) Onko housun lahkeen pituus mikä versus FA? Mä en tykkää yhtään jos ne olis pitemmät. Housunlahkeen pitää olla napakan lyhyt, ei saa yltää lähellekään polvitaivetta. 2015 FA alkaa olla jo siinä rajoilla että meneekö se verkko-osa liian alas.

Onko jollain molempia, Cento S7:aa ja FA:ta, mikä on tuomionne?

Tietysti, if it work dont fix it, eli jos FA:t toimii, miksi edes kokeilla onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolen. Mutta ku kaikki uusi aina kiinnostaa!

Jaho
13.05.2016, 09.53
Mites toi Assoksen kokopolittiikka menee? Tällä hetkellä käytössä useammat Castellin XL housut ja tragediset mitat on 180/77. Meneekö Assokselta L-koko paksuille reisille?

Itellä kans Castellin pöksyt XL kokoa ja Assokselta menee hyvin vielä L koko. Itselläni on siis tuota Assoksen vanhempaa mallia, eli ei tätä uuta S7.:aa.

Lare
13.05.2016, 10.57
Castellia ja Gorea voisi ihmetellä. Löytyykö noita pk-seudulta?

kervelo
13.05.2016, 11.28
Itellä kans Castellin pöksyt XL kokoa ja Assokselta menee hyvin vielä L koko...

Minulla käytössä nuo samat koot. FA-housuja ei tosin Castellilta ole ja Assoksetkin vanhempaa S5-sarjaa.

rhubarb
13.05.2016, 15.19

FI.13 ei valitettavasti ole ollut koossa enää yli vuoteen, tai en ainakaan ole sattunut oikeaan aikaan paikalle.

Itse harkinnut jos testaisi Cento S7 housuja mutta epäilyttää vähän onko rahan väärti verrattuna Castellin Frea Aeroihin.

Ei ole. Paitsi tietenkin jos voit ilmaiseksi testata ja palauttaa.

VesaP
13.05.2016, 15.21
Ei ole. Paitsi tietenkin jos voit ilmaiseksi testata ja palauttaa.

Ok, kiitti infosta. Täytyy testata sit kun XXL alkaa myymään noita. Täällä palstallahan on kokemusta miten XXL:stä voi tilata ajohousuja, ajaa niillä viikon ja sit nätisti viikata takaisin ja palauttaa uutena. :D

Juha Jokila
13.05.2016, 15.35
Sieltä niitä palautettuja Casstelleja löytää XXL:n takapihan roskiksesta. Kannattaa aina poiketa kun ohi ajaa, niin ei tarvi juurikaan laittaa rahaa pöytään vaatehankinnoista. Jos haluu sopivaa kokoa ilman modifiointia, niin tilaa ensin itelle ja palauttaa ja sitten vaan kyttäämään koska palautus menee hylkyyn.

Lare
13.05.2016, 19.35
Ei ollu housuja xxl:n rodessa. Tilasin siis netistä.

MTB Fillaristi
17.05.2016, 13.50
Onko kokemusta Raphan Classic Winter Tights:sta? http://www.rapha.cc/eu/en/shop/classic-winter-tights/product/WTT04

Housut haussa keleille jolloin lyhyet bibsit ja ohuet irtolahkeet ei enää riitä. Eli keväälle, kylmille kesäilmoille ja syksylle pääasiassa. Haluan tuollaiset missä ei ole pehmustetta, vaan alla voi käyttää hyvin istuvia lyhyitä bibsejä.

MTB Fillaristi
17.05.2016, 14.04

Tulee vähän myöhässä vastaus tätä kevättä ajatellen, mutta ehkä sitten auttaa jotain syksyn viimassa, kun alkaa pitkien housujen etsiminen.

Itse käytän näitä: http://www.rapha.cc/eu/en/shop/pro-team-winter-tights-with-pad/product/PWT01XX

Niissä siis pehmuste mukana. Etupuoli tiivistä ja hieman vettäkin pitävää kangasta ja takana sitten ohuempaa. Jos ilmat menee lähelle 0 niin olen laittanut alle lisäksi raphan merino irtolahkeet. Hyvin ainakin minä olen pärjännyt tuolla varustuksella. Yläkropassa sitten ajopaita, irtohihat, myös raphan merinoa ja takkina heiltä http://www.rapha.cc/eu/en/shop/pro-team-jacket/product/PJC02
Tuotakin voin suositella. Kaikista menee M koko, 184/75.

Mutta nyt siis tälle klille jo liian kuumat. Nyt vedetään lyhyissä :-)

zander
19.05.2016, 12.27
Tulee vähän myöhässä vastaus tätä kevättä ajatellen, mutta ehkä sitten auttaa jotain syksyn viimassa, kun alkaa pitkien housujen etsiminen.
Ostin vaikkei tullut vastausta :) Hyvät housut mun makuun noi Classic Winter Tights. Istuu hyvin päälle ja toimi parin asteen pakkasesta ylöspäin. Ovat sen verta tiukat mittoitukseltaan, että liekkö alle sopii bibsien lisäksi irtolahkeita kummempaa, joten varsinaiset talvilenkit on ajettava muilla housuilla.

Tinke
29.05.2016, 19.45
Mitä shortseja käytätte viileällä kelillä irtohihojen ja lahkeiden kanssa? Löytyy myös pitkät topatut bibsit, mutta haussa olisi lyhyet "semi-lämpimät" shortsit, jotka menisivät viileinä aamuina irtolahkeilla eikä kuitenkaan olisi liian kuumat iltapäivällä.

paaton
29.05.2016, 20.46
Mitä shortseja käytätte viileällä kelillä irtohihojen ja lahkeiden kanssa? Löytyy myös pitkät topatut bibsit, mutta haussa olisi lyhyet "semi-lämpimät" shortsit, jotka menisivät viileinä aamuina irtolahkeilla eikä kuitenkaan olisi liian kuumat iltapäivällä.

Minulla on tähän tarkoitukseen ja työmatkoille goren alp-x (http://www.goreapparel.com/gore-bike-wear/men/shorts-tights-pants/alp-x-pro-2in1-shorts/TPALPS.html) bibsit. +5 asteesta asti olen noita käyttänyt lahkeiden kanssa. Nämähän on tarkoitettu aivan kesä shortseiksi maastoon, eli kohtuu hyvin kiertää ilma kuitenkin lämpimässäkin. Selkeä ero kuitenkin castellin aeroihin, eli jos on tiedossa yli 20 lämpöä, niin en goreja maantielle laita.

Aiemmin käytin craftin paksumpia lyhyitä bibsejä, mutta nämä olivat aivan liian kuumat heti 10ast jälkeen, eli aika turhat välimallit.

Juputti
29.05.2016, 21.01
Millasia pitkähihaisia paitoja maantiepyöräilijät käyttää kesähelteillä kesäbibsien kanssa? Vai onko se lyhythihainen se juttu ja sen kanssa aurinkorasvaa kunnolla käsivarsiin?

VPR
30.05.2016, 10.37
Kesähelteillä ei käytetä pitkähihaisia paitoja koska niissä on usein pieni lämpövuori mukana. Lyhythihainen ja aurinkorasva on suosituin mutta kovalla auringonpaisteella voi myös käyttää ohuita ja vaaleita irtohihoja antamaan suojaa auringolta.

rhubarb
30.05.2016, 14.02
Pitkähihaisia kyllä saa ihan kokolycraisinakin. Mutta ei niin pitkähihaisia että niistä pyöräilyhousut saisi…

orc biker
30.05.2016, 14.49
Millasia pitkähihaisia paitoja maantiepyöräilijät käyttää kesähelteillä kesäbibsien kanssa? Vai onko se lyhythihainen se juttu ja sen kanssa aurinkorasvaa kunnolla käsivarsiin?
Ihan perus ohut ja tiukka ns. tekninen treenipaita. Jos ei ole tapana tunkea tavaraa paidan taskuihin, niin sillä ei ole mitään väliä, onko se jokin varsinainen pyöräilypaita. Tai itse asiassa on, koska pyöräilypaidat ovat yleensä tavattoman rumia.

cobbo
30.05.2016, 15.20
Ei imo ole ihan yksiselitteistä että lyhythihainen olisi viileämpi kuin ohut pitkähihainen varsinkin kun ajoviima haihduttaa. UnderArmorilla on mm. Heatgear-sarjaa joka oikeasti tuntuu päällä kuin jäähdyttimeltä heti kun iho alkaa luoda hikeä haihdutettavaksi, eikä mulla oleva DHB:n ohut lycrapitkähihainenkaan ole niin kuuma ajossa kuin mitä luulisi.

Itse en tykkää aurinkovoiteilla läträämisestä, tosin pitkähihaisen asemasta olen ajatellut että jos hankkisi nimenomaan aurinkosuojaksi tarkoitetut irtohihat. Jotkut käyttäjäkokemukset väittävät että ne olisivat merkittävästi viileämmät kuin paljaat käsivarret; mene ja tiedä. Noita valmisti muutkin kuin fillarivaatevalmistajat, mm. vaeltajille.

kauris
30.05.2016, 15.42
Nyt lähtisi xxl:stä parhaimpiin kuuluvasta housusta eli Castellin Free aerosta 25 % pois jäsenkirjeen tilanneilta. Hinnaksi jää 119,25 euroa. Toistaiseksi kaikki koot saatavilla.
https://www.xxl.fi/castelli-free-aero-race-bib-16-pyorailyshortsit/p/1116031_1_style

Juputti
30.05.2016, 19.28
Täällä onkin hyviä ehdotuksia tullut paita asiaan. Itselläkin oli tosiaan mielessä joku muu kuin varsinainen pyöräilypaita, kun en tuntunut löytävän mitään sellaista fillaripaitaa joka läpäisisi oman seulan. Teknisiä paitoja toki löytyy pitkänä mallina tai ovat oikeastaan ihan sopivia mutta ovat kaikki tummia väriltään, siksi on nounou kesän helteille. Minäkään kun en tykkää mielelläni läträtä voiteiden kanssa, olisi tosiaan vaalea pitkähihainen malli se mikä voisi olla se mun juttu. Cobbon ehdottamaa Under Armour HG paitaakin katselin ja näytti ainakin kuvissa tyylikkäältä. Jotain tuonkaltaista se on lähdettävä metsästämään vaaleana. Kiitokset taas avusta.

ranttis
31.05.2016, 01.05
Nyt lähtisi xxl:stä parhaimpiin kuuluvasta housusta eli Castellin Free aerosta 25 % pois jäsenkirjeen tilanneilta. Hinnaksi jää 119,25 euroa. Toistaiseksi kaikki koot saatavilla.
https://www.xxl.fi/castelli-free-aero-race-bib-16-pyorailyshortsit/p/1116031_1_style

Kiitokset vinkistä! Tuon tarjouksen saa näköjään huomenna (ti) vaikka nyt vasta rekisteröityi ja tilasi uutiskirjeen vasta nyt. Lähtee nuo tilaukseen.

zander
31.05.2016, 08.59
Ihan perus ohut ja tiukka ns. tekninen treenipaita. Jos ei ole tapana tunkea tavaraa paidan taskuihin, niin sillä ei ole mitään väliä, onko se jokin varsinainen pyöräilypaita. Tai itse asiassa on, koska pyöräilypaidat ovat yleensä tavattoman rumia.
Nyt haluan nähdä kuinka tyylikkäänä orc ajaa, kun on niin vaativa maku, ettei sopivaa pyöräilypaitaa löydy. Tietysti jos tarjonta on tsekattu Lidlin, Stadiumin ja Intersportin hyllystä niin ymmärrän. Nää jutut kyllä ei kuuluis housu otsikon alle.

ranttis
03.06.2016, 23.14

Tilaus tuli perille. Olen 189cm, inseam 89cm ja reiden ympärys 55cm puntin resorin kohdilta. XXL koon otin ja XXXL:n jätin kauppaan. Kumpikin olisi käynyt mutta XXXL meni niin helposti päälle että pienempi venynee sopivammaksi käytössä kun ei sitäkään kamalasti kiskomaan joutunut päälle. Voin kyllä kuvitella että betonireitisillä ja lyhyemmillä polkijoilla koot on ongelmallisia eli reisistä aivan perskuleen kireät jos henkselit on sopivanmittaiset.

Tampereen Kalevan myymälässä on yksi XXXL nyt hyllyssä. Myyjät oli innoissaan kun sanoin tilanneeni kahdet kun saavat pitää ne hyllyssä sitten eikä niillä oo muita keinoja tilata niitä lisää varastolta :)

paaton
06.06.2016, 16.55
Nämä uuden malliset L-koon free aerot eivät ole ainakaan yhtään tiukemmat, mitä vanhemmat XL koon housut. Olkaimet ovat kyllä sopivamman pituiset, eli ehkäpä tuo pesusieni pysyy paremmin paikallaan. Pehmuste on tosiaan tolkuttoman paksu vanhaan verrattuna, jospa tuohon tottuu fizikin arione satulalla. Toimisi takuulla koko hiilarisenkin penkin kanssa.

Lare
06.06.2016, 20.55
Sovitin juuri free aeroja. S koko selvästi liian pieni. Mediumissa lahkeen kapein/alin osa jää väljästi. Pitääkö väljä rullata vaan ylös? Muuten noi sopii ok.

rhubarb
06.06.2016, 21.09
Treenaat reiden isommaksi.

TKe_
07.06.2016, 09.47
Muutama lenkki on tullut heitettyä Enduran FS-260 Pro SL (http://www.endurasport.com/products/?ProductID=405) BIBseillä ja ainakaan toistaiseksi ei ole niistä pahaa sanottavaa. Pehmuste vaikuttaa ihan toimivalta ja housujen mitoitus ainakin omaan kroppaan hyvä. M -kokoiset housut (medium pad - standard leg) istui mukavasti 173cm lyhyelle ja 70kg painavalle.

Ronde79
07.06.2016, 12.56
Olisiko kenelläkään suositusta tällaiselle "hieman" raskastekoisemmalle polkijalle... Elopainoa taitaa olla siinä 110kg tienoilla. Tähän asti housuina toimineet jotkut Nortwavet, jotkut KappAhl:sta hommatut, Energetics ja lisäksi on muutama kipales mallia Lidl. Viimeisin hankinta oli XXL:n tarjouksesta Craft BIBsit. En ole sen enempää asiaa miettinyt, mutta nyt noissa Craftin pöksyissä näytti olevan merkintä "80kg". Eli pitäisikö 30kg painavammalle kuskille olla ihan erilaiset housut tai oikeammin toppaukset?
Aiemmin Focus cyclon penkin kanssa varsinkin nuo Lidl housut hiersivät ilkeästi, mutta nyt Whiten Selle Italia satulan kanssa olen vihdoin löytänyt ne "istuinkyhmyt"... ne meinaa hieman kipeytyä 30km jälkeen, toki voi olla että oudokseltaan, mutta olisiko housullakin asian kanssa jotain tekemistä?

ranttis
07.06.2016, 19.10
Aiemmin Focus cyclon penkin kanssa varsinkin nuo Lidl housut hiersivät ilkeästi, mutta nyt Whiten Selle Italia satulan kanssa olen vihdoin löytänyt ne "istuinkyhmyt"... ne meinaa hieman kipeytyä 30km jälkeen, toki voi olla että oudokseltaan, mutta olisiko housullakin asian kanssa jotain tekemistä?
Oudokseltaan kipeytyminen on normaalia vaikka olisi mitkä kamppeet eli jonkin verran ne istuinluut vaativat totuttelua. Kannattaa joitain 30km lenkkejä mielestäni vetää ennen kuin tyrmää housut. En osaa sanoa montako kärsimystä pitää antaa mennä :)

cobbo
07.06.2016, 20.53
Imo ne kyhmut just tulee vähän helläksi jos on ollut pyöräilystä taukoa, oli säämiskä tai ei. Kunhan bibsit ei hierrä nahkoja irti niin menee luultavasti totuttelulla. Lidlin bibsien säämiskä teki itselläkin just tuota, meni poimuille ja sitten hiersi aika pian, alta 50 km kohdalla jo.

Ei kai toi Craftin merkintä nyt maksimipaino voi olla (MuTulla, en missään ole tuollaiseen törmännyt itse)? :)

Jatkan kysymyksellä: onko jollakulla kokemusta vanhasta ja tämän vuoden malliston DHB Aeron Bibseistä? Vanha malli on ollut ainakin loistava ja mitoitus sekä säämiskän fiilis tunnettu, mutta uskaltaako uutta mallia ostaa samalla koolla?

Ronde79
07.06.2016, 21.07
Ei kai toi Craftin merkintä nyt maksimipaino voi olla (MuTulla, en missään ole tuollaiseen törmännyt itse)? :)

Juu, ei kai tuo mikään maksimipaino ole... Jotenkin siinä oli se hienosti infottu että olisi tuolle housulle/pehmusteelle suunniteltu ajajan ihannepaino. Meni lappuset jo roskiin niin en voi enää tarkistaa miten se oikein sanasta sanaan oli kirjoitettu.

Sen takia aloin tätä asiaa kyselemään että josko noissa vaipoissa on tosiaan eroja siinä minkä painoisille ne on suunniteltu. Tosin eipä missään näy että noita niin myytäisiin. Kyllähän noillakin periaatteessa voi pelata esim. vaipan paksuutta muuttamalla mutta menee ehkä turhan hifistelyksi sitten.

Pitää nyt vielä Lidlin kamojakin tällä uudella penkillä kokeilla... ennen tuli näemmä istuttua enemmän "vällärin" päällä johon myös hiertymä tuli, nyt kun löytyi nuo kyhmyt, niin voihan nuokin toimia ihan OK.

Liivi
12.06.2016, 10.12
Nyt näyttää olevan taas XXL sunnuntain alessa castellin free aero bibsejä alennuksessa.
99€ ei ole kyllä paha hinta noista.
Varmaan samaa kokoa kuin parisen vuotta vanha malli?
Laitoin tilaukseen L koon. Täytyy kävästä vaihtamassa tarvittaessa.

https://www.xxl.fi/loop54/search?q=free+aero+race+bib

Lare
12.06.2016, 11.05
Castelli ei sopinut. GBW:n Oxygen sopii. Eilinen 8h retkiajo vakuutti niiden toimivuudesta.

ranttis
12.06.2016, 16.56
Nyt näyttää olevan taas XXL sunnuntain alessa castellin free aero bibsejä alennuksessa.
99€ ei ole kyllä paha hinta noista.

Pitänee hintalupauksesta ruinata parikymppiä takasin kun edellisestä 25% alesta sai noita 119 ja risat eurolla.

VesaP
13.06.2016, 11.26
Varmaan samaa kokoa kuin parisen vuotta vanha malli?
Laitoin tilaukseen L koon.

FA uudistui täysin kaudelle 2015 ja 2015 (ja sitämyöten varmaan myös tämä 2016 malli mistä itsellä ei vielä ole kokemusta kun ovat postissa tulossa vasta) ovat pienempiä mitoitukseltaan mitä kauden 2014 (tai aikaisemmat) FA:t. Jos 2014 vuoden L koko on aivan siinä ja siinä että sopiiko jalkaan vai ei tai epäilee että puristavat jo liikaa, 2015/2016 L tuskin sopii, mutta toisaalta, XL voi olla jo liian iso.

Toivottavasti omat L-koon pöksyt on iskemättömät mitkä tulee... En halua että joku on niitä hanuriinsa hieronut edes testimielessä ennenkuin ne saapuu VesaP:n vaatekaappiin. :)

ketti
13.06.2016, 11.56
niitä hanuriinsa hieronut

Nypit vaan käkkäräkarvat pehmusteesta pois ennen käyttöä ja ajoa.

No joo, postin tuotua samanlaiset sovitan niitä juuri tuosta syystä kalsarit jalassa ja jos on sopivat, heität bibsit ja kyseiset kalsarit pesukoneeseen ennen käyttöä.

JohannesP
13.06.2016, 11.58
Piti alkujaan napata Lielahden myymälästä yhdet L-koon pöksyt mukaan, mutta puistatti ajatus kun yksi pari oli jäljellä ja sekin laitettu alennusrekkiin sen näkösenä et joku olis jo hanuriaan hieronu niihin. Tilasin sit netistä ja toivon saavani ihan originaalipakkauksessa.

JackOja
13.06.2016, 12.00
...yksi pari oli jäljellä ja sekin laitettu alennusrekkiin sen näkösenä et joku olis jo hanuriaan hieronu niihin....

Hahaa, ne niciltämainitsemattoman KTM-kuskin käytetyt housut ovat siis tulleet kuitenkin myyntiin! Vaikka foorumin xxl-agentti vakuuttikin, ettei tuollaista tapahdu :rolleyes:

VesaP
13.06.2016, 13.26
XXL:n housunosto-ohje:

1. Osta housut muualta. Käännä säämiskä ulospäin niistä. Puhalla keuhkot tyhjäksi. Laita nenä säämiskään (X2 tekstin kohdalle, siihen sukupuolielimen kohdalle). Vedä keuhkot täyteen nenän kautta suu kiinni pitäen. Paina mieleen mitkä oli hajutuntemukset.

2. Osta housut meiltä. Toista kohdassa yksi ollut proceduuri. Jos hajutuntemukset oli samat --> voit käyttää housujasi. Muussa tapauksessa, suosittelemme ennen ensikäyttöä desinfiointiaineen ja jonkun Hemohesin käyttöä säämiskän puhdistamiseksi.

Hyviä kilometreja!

JohannesP
13.06.2016, 15.05
Kieltämättä mietin ensin varovaista nuuhkasua, mutta onneksi palasin järkiini ja jäi vain ajatustasolle. Vieläkin muistissa nuo mielikuvat kertaalleen ajetuista housuista mitkä eräs henkilö palautti kevyen pesun jäljiltä. :) Ja sit vielä kun jostakin syystä olivat poistossa 130€ alennuslapulla ja pehmuste ei näyttänyt yhtä ryhdikkäältä kuin varmasti käyttämättömissä. XXL pitäisi vaihtaa nuo Castellin hakanneulat johonkin kiinteisiin josta ainakin näkisi jos hintalappu on irroitettu tai laskea pyöräilyhousut samaan kategoriaan kuin uimahousut ja alushousut.

5min tämän jälkeen kävelin saman rekin ohi ja housut olivat lähteneet jonkun onnellisen matkaan. Suosittelen pesua ennen käyttöä.

ranttis
13.06.2016, 16.37
Pitänee hintalupauksesta ruinata parikymppiä takasin kun edellisestä 25% alesta sai noita 119 ja risat eurolla.

Vastaus tuli jo että suorittavat hyvityksen 20,25e.

Tampereen Kalevan myymälässä on yksi XXXL nyt hyllyssä.

Nämä housut olivat vieläkin Kalevan alerekissä viime viikon lopulla. Ja olen sovittanut niitä kalsarit jalassa Kalevan myymälässä un hain netistä tilatut tuotteet. Sitä en tiedä onko joku muu sovitellut jälkeenpäin alasti niitä :) Nuo menee alerekkiin sen takia kun housulle ei ole normirekeissä paikkaa koska tuota ei saa lisää tilattua varastolta liikkeisiin. Suomen kiintiöt on siis käytetty. Varasto on Suomen ja Ruotsin osalta Ruotsissa ja niin kauan kuin Ruotsin varastolla on tuotetta voi sitä netistä tilata.

Castellin hakaneulakiinnitys tosiaan mahdollistaa käytön ja uutena palautuksen pesun jälkeen. Käytettyähän ei virallisesti palauttaa voi vaan sen voi vaihtaa toiseen tuotteeseen samalta osastolta.

akvavitix
21.06.2016, 12.49
Castellin (mallista en ole ihan varma, XXL:stä ostin viime kesän lopulla) housut kuluivat puhki alle 2000km ajon aikana. Tästä tympääntyneenä suuntasin katseeni muualle ja päätin ottaa riskin hankkimalla One Way Premio bib shortsit eilen. Sovittaessa tuli sellainen fiilis, että kotimainen One Way osaa sentään tehdä asusteensa suomalaiselle miehelle sopivaksi toisin kuin italialaiset merkit.

Kävin polkaisemassa vajaat 80km eilen myöhään illalla viileässä kelissä. Puin siis pitkät housut bibsien päälle. Matkan varrella tunsin molemmissa reisissä nipistystä. Ajattelin, että lahkeensuun grippi tarttui ihokarvaan. Satula-alueen osalta One Wayt olivat selvästi Castellia mukavammat. Castellit aiheuttivat pientä hankausta nivusissa, mutta nyt ajaminen oli tuolta osin nautinnollista.

Kotiin päästyä karu totuus valkeni. Lahkeensuun gripin reuna on ilmeisesti niin terävä, että se oli hiertänyt molemmissa sisäreisissä ihon rikki?!? Sovitettaessa gripit tuntui mukavilta, joten tämä oli todella ikävä yllätys. Reisissä on nyt sellainen vähän niin kuin siimalla aiheutettu ihan ohut hiertymä, missä iho on tosiaan kunnolla rikki. Housut ovat muuten niin mukavat, että pohdin pitäisikö siihen reunaan ommella jokin sitä terävyyttä pehmentävä tere esim. heijastinnauhasta, vai pitäisikö vaan marssia takaisin kauppaan ja reklamoida..? Oletteko muut tuunanneet uusia housuja vastaavalla tavalla?

VesaP
21.06.2016, 12.55
kotimainen One Way osaa sentään tehdä asusteensa suomalaiselle miehelle sopivaksi toisin kuin italialaiset merkit.

Tosi hyvin tuntui osaavan kun yhdellä lyhyellä lenkillä on jalat verillä housujen takia. :rolleyes:

paaton
21.06.2016, 14.36
Tykkään kyllä uusien aerojen pidemmästä gripistä. Pehmuste taas tuntuu alkuun tosi paksulta, mutta kai tuohonkin tottuu. Nämä ovat lämpimämmät mitä vanha valko-mustat aerot, mutta itselleni tuo sopii. Käytän helteillä vanhaa mallia.

L-koko on juuri sopiva 72kg/178 mitoilla.

akvavitix
21.06.2016, 15.13
Aikani mietittyäni taidan mennä palauttamaan housut ja etsiä uudet tilalle... Harmi kun yksi yksityiskohta pilaa muuten todella hyväntuntuiset housut.

VesaP
21.06.2016, 15.19
taidan mennä palauttamaan housut

Yeah! :D Jossain on sit alessa kohta uudenkarheat OneWayt! :)

paaton
21.06.2016, 15.52
Yeah! :D Jossain on sit alessa kohta uudenkarheat OneWayt! :)

Tuskinpa järkevät kauppiaat noin tekevät. Palauttaisin nuo itsekkin, sillä housuissahan on selvä vika, jos ne syövät ihon rikki.

akvavitix
21.06.2016, 16.00
Tällaista jälkeä saivat aikaiseksi. Täytyy vissiin pitää päivä tai pari taukoa parantelemiseksi...

http://i.imgur.com/DPlyfCo.jpg?1

kervelo
21.06.2016, 21.47
Tosi hyvin tuntui osaavan kun yhdellä lyhyellä lenkillä on jalat verillä housujen takia. :rolleyes:

Eipä tosiaan ihan äkkiä tulisi mieleen ostaa suomalaisen firman valmistamia pyöräilyvaatteita. Kyllä ne muualla tehdään paremmin.

akvavitix
21.06.2016, 22.08
Kävin palauttamassa housut. Tarjosivat tämän vuoden mallin tilalle, kun ne palautetut housut olivat viime vuoden mallia, mutta koot rajoittuivat XL:n. Jos olisi ollut XXL-kokoa tarjolla olisin varmasti vaihtanut ne tilalle. Tämän vuotinen One Way Premio on lahkeen gripin osalta huomattavasti paranneltu ja muiltakin osin vaikutti tosi asialliselta. Ja eilisen kokemuksen perusteella housut olivat aiempia Castellineja paremmat, jos ei tuota pikkupikku ongelmaa lasketa mukaan. Tilalle hain nyt Nalinin housut Velocenteristä sovitettuani useammassa liikkeessä eri malleja.

paskalokki
21.06.2016, 22.30
Ostin alkuvuonna 2015 Castelli Velocissimot ja tuossa viikko sitten sain alle saman lafkan Free Aerot. Luulin löytäneeni todella hyvät housut Velocissimoiden kohdalla jo, mutta onhan nuo aivan eri planeetalta.

Rahansa arvoiset, suosittelen poikkeuksetta.

Irocci
22.06.2016, 11.28
Onko kukaan kokeillut Bilteman housuja? Voiko halvalla saada hyvää.
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Vaatteet-ja-jalkineet/Pyorailyhousut-2000023098/

seppo_taalasmaa
22.06.2016, 11.49
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Vaatteet-ja-jalkineet/Pyorailyhousut-2000023098/

Ei kyllä ole erityisen halvat... XXL:Stä saa säännöllisin väliajoin tarjouksesta Craftin Active bibsit 30€: https://www.xxl.fi/craft-active-logo-bib-16-lyhyet-ajohousut/p/1079420_1_style

Tai Glowt lähti edellisviikolla matkaan 50€: https://www.xxl.fi/craft-glow-bib-m-miesten-bib-shortsit/p/1106484_1_style

Mitä jos arvostaisit itseäsi vähän enemmän ja ostaisit kerralla edes jotenkin säädylliset.

Kenkäsuojat sen sijaan ovat ihan hyviä kulutusosina Biltsusta.

MTB Fillaristi
22.06.2016, 11.56
Kävin palauttamassa housut. Tarjosivat tämän vuoden mallin tilalle, kun ne palautetut housut olivat viime vuoden mallia, mutta koot rajoittuivat XL:n. Jos olisi ollut XXL-kokoa tarjolla olisin varmasti vaihtanut ne tilalle. Tämän vuotinen One Way Premio on lahkeen gripin osalta huomattavasti paranneltu ja muiltakin osin vaikutti tosi asialliselta. Ja eilisen kokemuksen perusteella housut olivat aiempia Castellineja paremmat, jos ei tuota pikkupikku ongelmaa lasketa mukaan. Tilalle hain nyt Nalinin housut Velocenteristä sovitettuani useammassa liikkeessä eri malleja.

Ai että paremmat, pikku ongelmaa lukuunottamatta? Jos jalat menee verille housujen vuoksi, niin itse en ainakaan puhuisi pikkuongelmasta vaan täysin kevottomista housuista. kaiketi valmistajakin on tuon tajunnut jos kertomasi pitää paikkaansa noiden tämänvuotisten housujen muutosten osalta.

Pyöräilyhousut ja muutkin urheiluvarusteet ovat teknisiä ja niiden tulee toimia kuten ne on suunniteltu toimimaan. Vaatteen tarkoitus on parantaa suoritusta ja tehdä siitä mukava. Esim viilennys toimii moitteetta, vaatten saumat ei paina eikä varsinkaan hierrä ym. Periaateessa vaatetta ei pitäisi huomata tai kiinittää huomiota ajaessa, tuolloin on hyvä tilanne vaatteen suhteen. Sama koskee muitakin varusteita kuten kenkiä, ajolaseja, kypärää, mitä vaan. Niiden ei ole tarkoitus häiritä urheilusuoritusta. Jos näin on, silloin varuste on huono, se ei ole oikean kokoinen tai istuva mitoillesi tms. Jos verrannollisesti puhutaan niin tilanteen pitäisi pyörän päälla olla sellainen, että kelluisit alasti avaruudessa. Tuosta ei ole itsellä kokemusta, mutta jokainen voi päissään tuota vaikka juhannuksena miettiä. Ajoasento, kengät, satula, housut, paita, mitään noista ei pitäsi joutua miettimään, eikä varsinkaan korjaamaan ajon aikana. Jos noin on, on tuo kohta sellainen, että sen voisi korjata tai sitten hyväksyä. Ajon aikana tai muutenkin urheillessa pitäisi pystyä keskittymään vain olennaiseen, koksa kaikki muu on pois itse suorituksesta.

Uskoisin, että valmistaja on saanut palautetta noista viimevuoden housuista, koska ovat siis parantaneet tuota kohtaa tämän vuoden housuun. Miksi he eivät ole vetäneet noita vanhoja housuja pois myynnistä, jos niissä on selkeä vika? Meinaan vaan, että tuskin olet sitten ainut, jolle tuollaista on tapahtunut ja jos olet, niin melko erikoistahan se olisi.

MTB Fillaristi
22.06.2016, 12.00

En tiedä laadusta, mutta en nyt ensimmäiseksi lätisi Biltemasta ajovaateita ostamaan. Varsinkin kun ko. tuotteen kuvaus on seuraava:
"Mustat 6-paneeliset muotoon ommellut housut, kosteutta hylkivä pehmustus. Parhaiden tulosten saavuttamiseksi paita pestään käsin haaleassa enintään 40-asteisessa vedessä aina käyttämisen jälkeen. Unisex." Kopioitu siis sivulta tuon linkkaamasi tuotteen kohdalta.

Myyvät ajohousuja, mutta kehoittavat pesemään paidan vain käsin. Yleisesti kyllä myöskin urheiluvaattet voi pestä myös koneessa, eikä ne siitä kärsi, kunhan ei käytä huuhteluainetta ja pesuainettakin vähemmän kuin normaalisti.

Blackborow
22.06.2016, 12.56
Ei kyllä ole erityisen halvat... XXL:Stä saa säännöllisin väliajoin tarjouksesta Craftin Active bibsit 30€: https://www.xxl.fi/craft-active-logo-bib-16-lyhyet-ajohousut/p/1079420_1_style

Tai Glowt lähti edellisviikolla matkaan 50€: https://www.xxl.fi/craft-glow-bib-m-miesten-bib-shortsit/p/1106484_1_style

Eikä ne nyt niin kalliita ole muuallakaan jos ei halua kertaalleen käytettyjä ostaa.

kuovipolku
22.06.2016, 22.22
Uskoisin, että valmistaja on saanut palautetta noista viimevuoden housuista, koska ovat siis parantaneet tuota kohtaa tämän vuoden housuun. Miksi he eivät ole vetäneet noita vanhoja housuja pois myynnistä, jos niissä on selkeä vika? Meinaan vaan, että tuskin olet sitten ainut, jolle tuollaista on tapahtunut ja jos olet, niin melko erikoistahan se olisi.

Tässä tapauksessahan käyttäjä oli vetänyt bib shortsiensa päälle pitkät housut ja voisin kuvitella mahdollisuutta että lahkeen suut ovat siinä samalla menneet pahasti eli kääntyneet ja grippien reuna taittunut siten että ne hiersivät kuvassa näkyvän verinaarmun. Tällöin kyseessä voisi olla poikkeuksellinen käyttötilanne jota ei ole juurikaan muilla käyttäjillä (jotka eivät ole käyttäneet pitkiä housuja tai ovat käyttäneet toisenlaisia pitkiä housuja tai vetäneet ne jalkaan toisella tapaa tai huomanneet ja oikaisseet lahkeen suut tms) esiintynyt.

Todella hyvien housujen pitäisi toki toimia kaikilla käyttäjillä kaikissa tilanteissa ja jopa sietää pieni käyttäjän virhe ilman että ne aiheuttavat vahinkoa.

PS Tämä ei ole käyttäjän syyttämistä vaan vapaata spekulaatiota vastauksena edelläolevaan viestiin.

mkp
22.06.2016, 23.04
Ostin alkuvuonna 2015 Castelli Velocissimot ja tuossa viikko sitten sain alle saman lafkan Free Aerot. Luulin löytäneeni todella hyvät housut Velocissimoiden kohdalla jo, mutta onhan nuo aivan eri planeetalta.

Rahansa arvoiset, suosittelen poikkeuksetta.

Mulle kävi täsmälleen samalla tavalla. On ne vaan hyvät.

Rawjunk
22.06.2016, 23.27
Mulle kävi täsmälleen samalla tavalla. On ne vaan hyvät.

Onko teillä sama koko molemmissa? Jos tulee joskus halvalla vastaan, niin pitänee ostaa testiin.

paskalokki
22.06.2016, 23.33
Onko teillä sama koko molemmissa? Jos tulee joskus halvalla vastaan, niin pitänee ostaa testiin.
Mulla on ainakin.

akvavitix
23.06.2016, 00.03
Tässä tapauksessahan käyttäjä oli vetänyt bib shortsiensa päälle pitkät housut ja voisin kuvitella mahdollisuutta että lahkeen suut ovat siinä samalla menneet pahasti eli kääntyneet ja grippien reuna taittunut siten että ne hiersivät kuvassa näkyvän verinaarmun. Tällöin kyseessä voisi olla poikkeuksellinen käyttötilanne jota ei ole juurikaan muilla käyttäjillä (jotka eivät ole käyttäneet pitkiä housuja tai ovat käyttäneet toisenlaisia pitkiä housuja tai vetäneet ne jalkaan toisella tapaa tai huomanneet ja oikaisseet lahkeen suut tms) esiintynyt.

Joo, mietin vähän, että olisivatko 2XU:n kompressiohousut olleet jotenkin myötävaikuttamassa tilanteeseen. Noista lahkeen grippinauhoista; ovat sen verran 'tönkköä' materiaalia, ettei niitä saa rullalle kuin tarkoituksella. Eipä tosin ole Castellin tai BBB:n bibsienkään kanssa koskaan lahkeet menneet rullalle pitkien housujen kanssa. Tällaisesta käyttövirheestä ei siis ole kyse. Päin vastoin luulen, että rullalle meneminen olisi voinut jopa estää tämän hiertymän syntymisen. Se grippinauhan reuna vain oli niin terävä että yhdistettynä tönkköön materiaaliin varmaankin aiheutti ongelmat. Tokihan lahkeensuu on päässyt selvästikin pikkaisen liikkumaan, kun eiväthän ne housut hankaamatta saa ihoa rikki.

mkp
23.06.2016, 01.52

Samoin täällä. Free aerot istuu vähän tiukemmin. Mulla on free aeroista myös koko luokkaa isompi asu, jonka sain halvalla ja se on myös ajettava. Mutta ei niin napakka kuin nuo nappi koot.

Ylva Hubatsa
28.06.2016, 07.20
Minä ostin kokotaulukon mukaan yhden koon suuremmat. Housut on kuitenkin niin tiukat tai sitten puristaa väärästä paikasta.
Vasen polvitaive alkaa särkemään ja säteilee vasempaan reiteen jo 50 kilsan ajon jälkeen.
Yritän venyttää housuja josko puristais vähempi.
https://1drv.ms/i/s!AgJV0kDCKp-ChFUaoqBDw-gVruXu

Kyde
30.06.2016, 20.08
Vannoutuneena vaippapökät+löysät shortsit kombon käyttäjänä viimein ostin ensimmäiset henkselipökät Lidlistä, ku halvalla sai. Pienen testilenkin jälkeen totesin pitkin hampain, että mukavan toimiva ratkaisuhan tuo on myös maastoon. Vaippa pysy paikoillaan, eikä päällä olevista shortseista tullut paunaumia mahaan / kylkiin.

Mielenkiinnosta rupesin asiaa tutkimaan ja ilokseni löysin "henkselibibsit + baggy shorts" komboja. Esimerkkinä alla olevat Bontragerin, Specializedin ja Goren mallit:

https://www.bike24.com/p271494.html
https://www.rosebikes.fi/tuote/alp-x-pro-2-in-1-bib-shorts/aid:812614 (https://www.rosebikes.fi/tuote/alp-x-pro-2-in-1-bib-shorts/)
http://www.tredz.co.uk/.Specialized-Atlas-XC-Pro-Bib-Cycling-Shorts-2015_70951.htm

Lähinnä nyt kyselisin, että onko jollain kokemuksia näistä? Kuinka toimivat maastossa ja päällä yleensäkin? Toinen kysymys kuuluu, että löytyykö Suomesta kauppaa, josta näitä löytyisi? Ei viitsisi ulkomailta lähteä tilailemaan, jos tulee väärää kokoa ja joutuu palauttaan.

MTB Fillaristi
30.06.2016, 20.12
Vannoutuneena vaippapökät+löysät shortsit kombon käyttäjänä viimein ostin ensimmäiset henkselipökät Lidlistä, ku halvalla sai. Pienen testilenkin jälkeen totesin pitkin hampain, että mukavan toimiva ratkaisuhan tuo on myös maastoon. Vaippa pysy paikoillaan, eikä päällä olevista shortseista tullut paunaumia mahaan / kylkiin.

Mielenkiinnosta rupesin asiaa tutkimaan ja ilokseni löysin "henkselibibsit + baggy shorts" komboja. Esimerkkinä alla olevat Bontragerin, Specializedin ja Goren mallit:

https://www.rosebikes.fi/tuote/alp-x-pro-2-in-1-bib-shorts/aid:812614 (https://www.rosebikes.fi/tuote/alp-x-pro-2-in-1-bib-shorts/)
http://www.tredz.co.uk/.Specialized-Atlas-XC-Pro-Bib-Cycling-Shorts-2015_70951.htm

Lähinnä nyt kyselisin, että onko jollain kokemuksia näistä? Kuinka toimivat maastossa ja päällä yleensäkin? Toinen kysymys kuuluu, että löytyykö Suomesta kauppaa, josta näitä löytyisi? Ei viitsisi ulkomailta lähteä tilailemaan, jos tulee väärää kokoa ja joutuu palauttaan.

Jos löysit jo toimivat housut, miksi etsit nyt sitten jotain välimallia? Rohkeasti vain bibseillä menemään, ne toimii vallan mainiosti metsässäkin. Loppupelissä ovat mukavammat. Ko. tuotetta tuntematta, kombo on aina kombo.

paaton
30.06.2016, 20.55

Minulla on maantielle free aerot ja maastoon goren alp-x prot, joissa on se ohut päälyshortsi mukana.

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=109576;menu=1000,18,12

Törkeän hyvät housut. Käytän noita myös perheen kanssa pyöräillessä ja työmatkoilla. Pehmuste on castellin maantiehousuja ohuempi, mutta tämä on pelkkää plussaa maastossa. Olisin jo takuulla rikkonut kalliit castellit maastossa kaatuillessa, eli yllättävän lujaa on tuo goren ohut päälykangas.
Goreltahan on tosiaan olemassa myös toinen versio 2in1 (https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=153575;menu=1000,18,12) housusta, jotka ovat käsittääkseni enemmän shortsien kaltaiset ja lahkeet ovat pidemmät. alp-x mallissahan lahkeet ovat lyhyet ja tiukat, eli alle ei mahdu mitään suojia.

Talvella noita sai muistaakseni 129e hintaan, joka oli mielestäni halpa hinta. Käytän castellista L-kokoa ja gore on juuri sopiva M-koossa. Venyy ja paukkuu. Itse uskaltaisin kyllä tilata jos on mitään käsitystä omasta koosta.

paaton
30.06.2016, 20.59
Jos löysit jo toimivat housut, miksi etsit nyt sitten jotain välimallia? Rohkeasti vain bibseillä menemään, ne toimii vallan mainiosti metsässäkin. Loppupelissä ovat mukavammat. Ko. tuotetta tuntematta, kombo on aina kombo.

Not. Se kura vaipan välissä ei ole ikinä kamalan mukavan tuntuista. Päälykangas suojaa tosiaan kaadoilta ja roiskeilta, mutta housut tuntuvat kuitenkin aivan normaaleita bibseiltä.

Nyt noiden gorejen hinta on vaan täysin tolkuton.

Kyde
30.06.2016, 21.09
Tattis paaton palautteesta. Tuo selvensi asiaa vielä lisää. Tuota Alp-X Pro-mallia kattelin, mutta taitaa tuo Trail olla kuvailemasi perusteella mulle passelimpi. Hinnat on kyllä melko törkeät. Tuota Bontrageriakin tutkailin (hinta n. puolet Goresta), mutta jo kuvan perusteella näyttää kehnommalta. Ainakin vyötärö näyttää puristavalta verrattuna Goreen, jossa mitään erillistä puristavaa vyötäröä ei näyttäis olevan laisinkaan.

Täytyypä katella, jos jostain tarjouksesta tuollaiset Goret bongaisi.

paaton
30.06.2016, 21.24
Bikeshopissa on pidempää trailimallia L-koossa varastossa. Omat mittani M-koossa ovat 178 ja 72kg

http://www.bikeshop.fi/Gore_Bike_Wear_Power_Trail_2in/ekauppa/pGOTSPOTR/&listpos=28

Tässä videossa näkee tuon alp-x mallin pituuden, joka on omaan käyttööni juuri sopiva.

http://www.tgstore.co.uk/videos/introducing-the-alp-x-pro-2in-1shorts-by-gore-bike-wear/

Edit: Mutta hinta on tosiaan huikea :) Syksyn alennuksista tilaukseen.

kukavaa
30.06.2016, 22.17
Pitkien tai miksei lyhkästenkin housujen alle vaippakalsarit? Ne on kuitenkin suunniteltu semmoseen käyttöön.

MTB Fillaristi
01.07.2016, 05.28
Pitkien tai miksei lyhkästenkin housujen alle vaippakalsarit? Ne on kuitenkin suunniteltu semmoseen käyttöön.

Niin tai sitten ajaa noilla jo ostetuilla bibseillä ja kelin niin vaatiessa heittää kuorihousut siihen päälle, niin ei rapa haittaa.

Kyde
01.07.2016, 07.53

Jooh, tämähän on se tämän hetkinen tilanne. Kalsarit mallia Endura Clickfast Mesh Liner ja siihen päälle kelistä riippuen Endura Singletrack II pitkät tai lyhyet pökät. Tahtoo vain itellä olla maastoajossa että henkselittömät vaippakalsarit ei pysy oikeilla paikalla ja välillä myös takertelee satulaan, kun satulan päällä liikkuu.

Sen verran vois myös Endurasta mainita, että muuten oon ko. merkin laadusta tykännyt, mutta nuo vaippapökät (Mesh Liner) ei oo kyllä hyvät. Ei tosiaan pysy paikalla ja lahkeiden suussa on tosi tiukat silikoninauhat, joiden tarkotuksena varmaan on pitää lahkeet alhaalla. Tosin nämä lähinnä vaan puristaa, vaikka en mikään pöllireisi ookkaan.

Kenno
01.07.2016, 11.43
Miten noissa castellin bibseissä menee koot esim verrattuna löffreiden vastaviin, onko jollakin kokemusta?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

paaton
01.07.2016, 12.44
Miten noissa castellin bibseissä menee koot esim verrattuna löffreiden vastaviin, onko jollakin kokemusta?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Ainakin yhtä kokoa isompi. Löfflerin talvi housuista menee M-koko väljästi ja castellin free aerot ovat L-koossa napakat.

paaton
01.07.2016, 12.50
Jooh, tämähän on se tämän hetkinen tilanne. Kalsarit mallia Endura Clickfast Mesh Liner ja siihen päälle kelistä riippuen Endura Singletrack II pitkät tai lyhyet pökät. Tahtoo vain itellä olla maastoajossa että henkselittömät vaippakalsarit ei pysy oikeilla paikalla ja välillä myös takertelee satulaan, kun satulan päällä liikkuu.

Sen verran vois myös Endurasta mainita, että muuten oon ko. merkin laadusta tykännyt, mutta nuo vaippapökät (Mesh Liner) ei oo kyllä hyvät. Ei tosiaan pysy paikalla ja lahkeiden suussa on tosi tiukat silikoninauhat, joiden tarkotuksena varmaan on pitää lahkeet alhaalla. Tosin nämä lähinnä vaan puristaa, vaikka en mikään pöllireisi ookkaan.

Näinhän se menee. Vaipallisissa kalsareissa tulisi olla henkselit.
Näissä alp-x bibseissä on periaatteessa henkselimalliset kalsarit ja niiden päällä todella ohutta kangasta, joka on vielä sivuilta auki hengittävyyden vuoksi.
Eli mitään puristavaa ja hankaava saumaa ei vyötärön kohdalle päälyhousuista tule. Ideaa ei ehkä tajua, ennenkuin housut näkee.

T_Kn
04.07.2016, 12.12
Olisiko jollakin tiedossa pitkälahkeisia kesäkäyttöön sopivia henkselihousuja? Eli pitäisi olla mahdollisimman viileät mutta yltää nilkkaan saakka. Pehmusteella tai ilman, ei niin väliä. Tarkoituksena maastossa rymytessä hiukan pahimpia itikoita ja nokkosia torjua. Näin ollen mieluusti ei tolkuttoman tyyriit myöskään, kun repeäminen jossain kohtia vähintäänkin todennäköistä.

paaton
04.07.2016, 12.15
Laita irtolahkeet. Saa poiskin tarvittaessa.

T_Kn
04.07.2016, 12.27
Harkittava ajatus kieltämättä jos ei kokonaisia löydy, eipä tullut mieleen. Heikolta kyllä näyttänyt nettikaupoissa kokopitkien suhteen.

putki
04.07.2016, 18.37
Minulla on maantielle free aerot ja maastoon goren alp-x prot, joissa on se ohut päälyshortsi mukana.

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=109576;menu=1000,18,12

Törkeän hyvät housut. Käytän noita myös perheen kanssa pyöräillessä ja työmatkoilla. Pehmuste on castellin maantiehousuja ohuempi, mutta tämä on pelkkää plussaa maastossa. Olisin jo takuulla rikkonut kalliit castellit maastossa kaatuillessa, eli yllättävän lujaa on tuo goren ohut päälykangas.

Offtopic: Liuin asfalttia pitkin käsi alimpana jalat irti lukoista Goren tuulitakki päällä. Takki ehjä. Iho ehjä. Pelkkiä mustelmia.

Varaukseton suosittelu.

foam
26.08.2016, 11.01
Vähän Offtopic kysymys
Onko kukaan foorumilainen tilannut vaateita pyöräilyvaateet.com sivuilta?
Minkä laista laatua? Näytää edullisilta. Ja on aika monen pyöräily tiimin väreissä saatavana.
Kiitoksia vasuksista.

paskalokki
26.08.2016, 12.49
Free Aerot ratkenneet säämiskästä ja XXL:ssä ei ainakaan sivuilla ole koko tuotetta enää. Saakeli.

hcf
26.08.2016, 12.55
Vähän Offtopic kysymys
Minkä laista laatua? Näytää edullisilta. Ja on aika monen pyöräily tiimin väreissä saatavana.
Kiitoksia vasuksista.

Eihän tommosta domainia edes ole?

kauris
26.08.2016, 13.37
Free Aerot ratkenneet säämiskästä ja XXL:ssä ei ainakaan sivuilla ole koko tuotetta enää. Saakeli.

Freeaeroja on aina välillä ja välillä ei. Hinta myös vaihtelee satasesta ylöspäin miten milloinkin. Palautuksen voit toki tehdä nytkin mutta vaihtamiseksi joudut odottamaan, että niitä tulee taas saataville.

frp
26.08.2016, 13.48
Vähän Offtopic kysymys
Kiitoksia vasuksista.

Epäilyttävän halvat ovat hinnat ja epäilyttävästi ei toimi sivuilla suuri osa linkeistä.

Canstrong
26.08.2016, 21.11
Ihan täyttä huijausta. Ihme jos menee PayPal-maksut edes läpi.

Fjälle
26.08.2016, 22.14
Osta Castellia.
Ei ole halpaa, ajat vuosia. Jahtaa alennuslaatikoista.

MTB Fillaristi
27.08.2016, 11.45
Vähän Offtopic kysymys
Kiitoksia vasuksista.

Tuskin nuo ns. tiimiväreissä olevat tuotteet ainakaan ole aitoja, joista maksettan lisenssi ym. maksut oikein. Esim Sky team virallinen kumppani ja varusteiden toimittaja on Rapha. Raphalla on myös Sky team väreissä varusteet myynnissä. Nuo on ainuita oikeita Sky team tuotteita. Luulisin, että sama on noiden muiden kohdalla.

Sama Raphan tuotteiden laita, jotka löytyvät ko. sivulta. Tuskin on aitoja, koska Rapha myy ainoastaan itse tuotteita oman nettikaupan kautta ja muutamissa maissa maakohtaisesti myymälöissä tai ns. cycling teamin kautta.
Jokainen myös tajunnee, ettei lähes 300 euron kokonaisuutta myydä alle 100 eurolla koskaan, ei varsinkaan jos kyseessä on saman vuoden malli.

MTB Fillaristi
27.08.2016, 11.54
Tuskin nuo ns. tiimiväreissä olevat tuotteet ainakaan ole aitoja, joista maksettan lisenssi ym. maksut oikein. Esim Sky team virallinen kumppani ja varusteiden toimittaja on Rapha. Raphalla on myös Sky team väreissä varusteet myynnissä. Nuo on ainuita oikeita Sky team tuotteita. Luulisin, että sama on noiden muiden kohdalla.

Sama Raphan tuotteiden laita, jotka löytyvät ko. sivulta. Tuskin on aitoja, koska Rapha myy ainoastaan itse tuotteita oman nettikaupan kautta ja muutamissa maissa maakohtaisesti myymälöissä tai ns. cycling teamin kautta.
Jokainen myös tajunnee, ettei lähes 300 euron kokonaisuutta myydä alle 100 eurolla koskaan, ei varsinkaan jos kyseessä on saman vuoden malli.

tsekkasin yhtä linkkiä ja se ohjautui seuraavasti:
http://www.pyöräilypaidat.net/shippinginfo.html

Linkki oli toimitus & palautus linkki. Ilmeisesti sivun tekijöille on käynyt kämmi ja ovat unohtaneet linkittää tuon kohdan uudelleen. Linkin takaa paljastuva teksti siis kertoo kaiken oleellisen. Sivu on ollut aiemmin pyöräilypaidat.net, domain joka on suljettu US counterfeit lakien pohjalta.

Ei siis kannata ostaa tuolta mitään.

TMo
27.08.2016, 12.19
^ ja jos noita kopioita halajaa niin alibabasta niitä saa suoraostolla ilmaisilla postikuluilla ~30€ setti. Ei kannata enää välistävetäjää rahoittaa kopiokaupassa

Sent from my iPhone using Tapatalk

Johnson
30.08.2016, 16.36
Mitkä pitkät pyöräilyhousut olisi hyvät näin syksyn ja alkutalven menoihin? Eilen töihin mennessä shortsibibseillä ja irtolahkeilla 15 asteen lämmössä kuuma ja töistä tullessa 4 asteessa jäätyi munat ja reidet... Tuohonko olisi vielä sateen heittäny niin taksin olisin soittanu. Intersportissa olisi nämä tarjouksessa mutta onko tarpeeseen hyvät? https://www.intersport.fi/fi/tuote/pearl-izumi-elite-amfib-bib-tight-housut-56455846/

paaton
30.08.2016, 16.49
15c on liian kuuma pitkille.

Joko pitkät reppuun tai shortsien+lahkeiden päälle tuulen ja vedenpitävät kuorishortsit.

Amfibit ovat talvi housut. Paahdut noilla lämpöasteiden puolella. Castellin nanoflexit ovat ok vajaasta 15c alaspäin. Tosin 4c kohdalla kuorishortsit olisivat jo noiden päällä tarpeelliset. Amfibit kannattaa kyllä ostaa viileämmille keleille, ovat laadukkaat ja hintakin näyttää olevan edullinen.

TuriMaas
05.09.2016, 08.42
Onko näistä ruotsalaisista housuista kellään kokemuksia? Voisivat soveltua maastoon.

http://www.fritidsfabriken.se/en/12-men-s-pants

juusoj
05.09.2016, 09.14
Oon miettinyt noita monta kertaa kun fb niistä muistutellu :'D täytyis varmaan ostaa testiin..

TuriMaas
05.09.2016, 09.53
Oon miettinyt noita monta kertaa kun fb niistä muistutellu :'D täytyis varmaan ostaa testiin..

Heh, ihan samalla tavalla tämä nousi esiin täälläkin :)

Ainakin joidenkin housujen kohdalla mainitaan maastopyöräily. Lähinnä vyötärön muotoilun sopivuus mietityttää.

ranttis
05.09.2016, 11.26

Samaa vikaa. 31.5 ostettu XXL:stä ja sanoisin että 15-20 kertaa vedetty päälle kun on toiset housut joilla teen lyhyemmät lenkit eli nämä on vähän kuin pyhähousut :) Kilsoja vois olla jotain tonnin hujakoilla.
Saamiskän sauma läheltä sisäreittä pitkin olevaa saumaa on purkautunut 1-2cm matkalta. Samoin tuo sisäreiden sauma 1cm matkalta. Ei auttane ku alkaa itte parsiin karhunlangalla.
Meneekö nämä päälle kiskomisesta näin helposti hajalle? Jos ajaessa menee niin sitten on melkoista sekundaa.

ranttis
06.09.2016, 10.40
Nyt kun alkaa oleen lämpötilat 15C allekin paljolti jos ei pääse päivällä ajeleen niin alkaa kylmä vihmoon bibsien läpi. Onko teillä joku ratkaisu tuohon ettei arat paikat saisi kylmää? Jotkut kevyet tuulen pitävät shortsit bibsien päällä? Eri bibsit tuulenpitävällä etumuksella. Itsellä ainakin noista free aeroista ja toisistakin kesäbibseista tulee läpi viima. Ja vielä ei kuitenkaan kelien puolesta tarvi mihinkään pitkiin housuihin siirtyä vaan perus bibseilla ja mahdollisilla irtopunteilla haluaisin mennä.

JackOja
06.09.2016, 10.42
...Onko teillä joku ratkaisu tuohon ettei arat paikat saisi kylmää?

Toki!

Jotkut kevyet tuulen pitävät shortsit bibsien päällä?

Toisinaan näin.

Eri bibsit tuulenpitävällä etumuksella.

Ja toisinaan näin.

kauris
06.09.2016, 11.16
Mitkä pitkät pyöräilyhousut olisi hyvät näin syksyn ja alkutalven menoihin? Eilen töihin mennessä shortsibibseillä ja irtolahkeilla 15 asteen lämmössä kuuma ja töistä tullessa 4 asteessa jäätyi munat ja reidet... Tuohonko olisi vielä sateen heittäny niin taksin olisin soittanu. Intersportissa olisi nämä tarjouksessa mutta onko tarpeeseen hyvät? https://www.intersport.fi/fi/tuote/pearl-izumi-elite-amfib-bib-tight-housut-56455846/

Hyvä tarjousvinkki. Nimittäin kun liittyi vielä kanta-asiakkaaksi sai 10 % alennusta ekasta tilauksesta ja postikulut edullisemmin sekä plus-pisteet ostoksesta. Postikuluineen tuli maksamaan siis 84,90 mikä on hyvä hinta elite amfibeista. Itsellä on aikaisempi malli xl-koossa ja ne ovat olleet vähän löysät. Ostin aikanaan xl-koon jotta ovat lahkeista tarpeeksi pitkät. Silloisessa mallissa nuo lahkeen suut eivät olleet nimittäin nykyisen kaltaiset.
Nyt laitoin siis L-koon tilaukseen.

Mutta samaa mieltä minäkin, että ei se selvästi plussan päällä oleville keleille sovi. Tyyliin tänään, kun aamulla oli vain +7 niin olisivat ehkä menetelleet jos hiljaa ajaa mutta kotimatkalla onkin sitten jo +18 ja oikeat housut olisivat lyhyet.
Mutta talvihousuiksi siis erinomaiset.

edit: Niin mitä nyt päälle. Eilen mulla oli aamulla alla lyhyet henkseliajohousut ja päällä löfflerin pitkät ohuehkot mutta fleece-vuoriset hiihtohousut, jossa tuulisuojaa edessä. Oli vähän liikaakin. Eilisaamuhan oli lämmin, yli 10 astetta Espoossa. Ylävartalossa oli alla lyhythihainen ajopaita ja päällä Castellin gabba2. No iltapäivällä sitten helteessä (18 astetta) kotiin siten, että ne pitkät housut ja castellin takki olivat repussa eli päällä normaalit kesäajokamat (lyhyet housut ja lyhythihainen paita). Ajolasit olivat eilen unohtuneet ja toki sain ötökän silmään.

Tänään oli kylmempi aamu (+6). Ylävartalossa sama mutta jalkaan laitoinkin Castellin pitkälahkeiset nano-fleece kankaiset housut pelkästään. Oli ihan sopiva ja ilma lämpeni loppumatkasta jo selvästi. Ja muistin ajolasit. Kotiin sitten joudun ajamaan noilla pitkillä ja sillä lyhythihaisella. Mutta nämä pitkät eivät ole tuulta pitävät ja siksi viileämmät onneksi.
Tänään otin myös hiihtohanskat aamuksi käteen, kun ilma oli kylmempi. Kotiin ajan ilman hanskoja.
Ja pyöränä siis maantiepyörä, matkana noin 45 minuuttia ja vauhtina mulla työmatkoilla hiljainen pk. Jolloin noin 125 sykkeellä vain.

kuovipolku
06.09.2016, 11.34
Tuulenpitävyyttä, ei ainakaan kovin täydellistä, ei ehkä välttämättä tarvita vielä näillä keleillä, mutta lämpimämpiä, paksummasta materiaalista ainakin osin tehtyjä bib shortseja eli keskieurooppalaisittain talvishortseja löytyy useammaltakin valmistajalta. Hakusanoiksi kannattaa laittaa "Super Roubaix" ja/tai "Thermo".

Kuten aina, suosittelen asiallisessa kotimaisessa pyöräliikkeessä käyntiä. Tunnustelemalla, sovittamalla, vertaamalla jne löytyy aina ne parhaat mahdolliset housut/kengät jne eikä hintakaan välttämättä ole se mikä verkkosivulla tai hintalapussa lukee.

Tällä hetkellä melko hyvä tarjous melko hyvistä housuista lienee https://www.xxl.fi/craft-shield-bib-1516-pyorailyhousut/p/1110303_1_style

ranttis
06.09.2016, 11.41
Toki!
Toisinaan näin.
Ja toisinaan näin.

Onko heittää hyviä esimerkkejä sekä noista bibsien päälle tulevista shortseista että joistain tuulenpitävistä bibseista?
Castellin Progetto X2 säämiskään oon tykästynyt ja sitä ei taida saada tuulensuojatuissa bibseissä. Nanoflex 2 bibseissäkin on Kiss Air.

VesaP
06.09.2016, 11.55
^Castelli Nanoflex PRO... Löytyy X2:sta ja vedenpitävää layeriä polvien alapuolelta.

ranttis
06.09.2016, 12.09
^Castelli Nanoflex PRO... Löytyy X2:sta ja vedenpitävää layeriä polvien alapuolelta.

Tästä ei taida olla lyhytpunttista versioo? En ole ainakaan löytänyt. Tuota pitänee koittaa kuitenkin jossain kohtaa.

VesaP
06.09.2016, 12.14
^Eli haluat lyhyet housut joissa on tuulensuoja? Kulkuset suojaan tuulelta mutta polvet saa jäätyä?

Sorpassoista on 3/4 housut missä on X2 pädi mutta ei nekään bibsit ole ja ainakin täyspitkiä Sorpassoja ei voi tuulenpitäviksi haukkua (kokemus muutaman vuoden takaisisista malleista tosin).

https://www.castelli-cycling.com/Products/Men/Bottoms/Tights-%26-Knickers/SORPASSO-BIBKNICKER/p/451051115A

paaton
06.09.2016, 12.33
^Eli haluat lyhyet housut joissa on tuulensuoja? Kulkuset suojaan tuulelta mutta polvet saa jäätyä?

Lyhyet olisivat kätevämmät tuulenpitävien lahkeiden kanssa. Nyt jos aamusta lähtee pitkillä ajamaan, niin iltapäivästä paahtuu.

JackOja
06.09.2016, 12.34
¾-housut, joissa Windstopper™, esim:

http://www.loeffler.at/en/Men/Bike/Pants/13205-BIKE-BIB-PANTS-3/4-WS-SOFTSHELL-LIGHT/990 (http://www.loeffler.at/en/Men/Bike/Pants/13205-BIKE-BIB-PANTS-3/4-WS-SOFTSHELL-LIGHT/990)

Ohuet sortsit bibsien päälle löytyy esim. tästä: http://www.tgstore.co.uk/element-shorts-p-6404.html tai jotain muuta kivaa GBW:n, Löfflerin tai Enduran mallistosta.

paaton
06.09.2016, 12.37
.

Tällä hetkellä melko hyvä tarjous melko hyvistä housuista lienee https://www.xxl.fi/craft-shield-bib-1516-pyorailyhousut/p/1110303_1_style

Jouduin nakkaamaan nämä roskiin. Pehmuste on luokattoman huono, ainakin omalle ahterille.

paaton
06.09.2016, 12.43
¾-housut, joissa Windstopper™, esim:

http://www.loeffler.at/en/Men/Bike/Pants/13205-BIKE-BIB-PANTS-3/4-WS-SOFTSHELL-LIGHT/990 (http://www.loeffler.at/en/Men/Bike/Pants/13205-BIKE-BIB-PANTS-3/4-WS-SOFTSHELL-LIGHT/990)
.

Näitä thermo housuja mielellään kokeilisi ja hypistelisi kaupassa, jotta tietäisi moten paksut housut ovat. Liian kuumia on turha ostaa lyhyinä. Onkohan esimerkiksi noita löflereitä jossain helsingin liikkeessä?

ranttis
06.09.2016, 13.35
Sorpassoista on 3/4 housut missä on X2 pädi mutta ei nekään bibsit ole ja ainakin täyspitkiä Sorpassoja ei voi tuulenpitäviksi haukkua (kokemus muutaman vuoden takaisisista malleista tosin).
https://www.castelli-cycling.com/Products/Men/Bottoms/Tights-%26-Knickers/SORPASSO-BIBKNICKER/p/451051115A

Jeps, kuten paaton sanoo niin lyhyet olis monikäyttöisemmät irtolahkeiden kanssa.
Itse kaipailen tuulensuojaa kulkusille jo jollain 17C keleillä ja jos free aerosta olis kulkuset tuulelta suojaava malli niin pitäisi varmaan 20C asti ainakin. Polveni taas on ihan ok vielä 15C kelissä ilman suojaa ja alemmaksikin saa hieman pudota.

frp
06.09.2016, 13.50
Jouduin nakkaamaan nämä roskiin. Pehmuste on luokattoman huono, ainakin omalle ahterille.

Mun mielestä niissä on yllättävän hyvä pehmuste, ei mikään liian lötkö ja pehmeä. Sen sijaan se on kyllä sijoitettu jotenkin oudon taakse, mutta ei sekään tunnu ajossa pahemmin haittaavan.

jaksu
06.09.2016, 14.38
Jeps, kuten paaton sanoo niin lyhyet olis monikäyttöisemmät irtolahkeiden kanssa.
Itse kaipailen tuulensuojaa kulkusille jo jollain 17C keleillä ja jos free aerosta olis kulkuset tuulelta suojaava malli niin pitäisi varmaan 20C asti ainakin. Polveni taas on ihan ok vielä 15C kelissä ilman suojaa ja alemmaksikin saa hieman pudota.

Mites nää -> https://www.assos.com/en_m/assos-road-cycling-collection/shorts/t-tiburushorts-s7

ranttis
07.09.2016, 00.47
Mites nää -> https://www.assos.com/en_m/assos-road-cycling-collection/shorts/t-tiburushorts-s7

Näyttää lupaavalta. Hinta nyt räjähtää käsistä mutta niin kai se aina kun on liikaa vaatimuksia :)

paaton
07.09.2016, 06.43
Näyttää lupaavalta. Hinta nyt räjähtää käsistä mutta niin kai se aina kun on liikaa vaatimuksia :)

XXLn on tullut castellin uutuutta.

https://www.xxl.fi/castelli-omloop-bib-16-17-pyorailyshortsit/p/1122155_1_style

kuovipolku
07.09.2016, 08.01
Mun mielestä niissä on yllättävän hyvä pehmuste, ei mikään liian lötkö ja pehmeä. Sen sijaan se on kyllä sijoitettu jotenkin oudon taakse, mutta ei sekään tunnu ajossa pahemmin haittaavan.

Puhutaan siis vuosimallin 2015/2016 Craft Shieldeistä, joissa on "Infinity Comfort Pad". (2016/2017 pehmusteet on nimetty uudelleen: Infinity C1, Infinity C2 ja Infinity C3 ja Shieldeissä on nyt tuo "huippumalli" C1, joka tosin ulkonäöltään ja spekseiltään on käytännössä sama kuin edellisvuotinen.)

Housuissa on kokoja vain tietty määrä mutta erikokoisia ja -muotoisia satulassa istujia on lähes rajaton määrä, joten lienee väistämätöntä ettei kaikkien kohdalle voi osua todella oikeankokoisia housuja joiden pehmuste sijoittuu juuri oikealle paikalle juuri oikean muotoisena.

Ja joillakin meistä on tietenkin vaativampi takapuoli tai takapuoli/satulakombinaatio. Tai jotkut eivät vain yksinkertaisesti tiedä miltä todella hyvä pehmuste - XXL:n kielellä "paras tyyny" - tuntuu. Sama juttu kuin satuloissa: arvosteluista ja muiden kokemuksista voi saada vihjeitä mitä kannattaisi kokeilla, mutta vasta elävä elämä kertoo totuuden - ja tässä oma subjektiivinen totuus on se ainoa oikea.

PS Kyllä mulle olisivat paattoman käytetytkin Shieldit kelvanneet...

PPS XXL näkyy nyt myyvän myös Craft Shield irtohihoja ja -lahkeita. Housuista voi mainita Castellin pitkät Nanoflexit (vaikka niiden pehmuste onkin "vain" KISS Air

jaksu
07.09.2016, 08.34

Ainakin omalle persaukselle Assoksen tuotteet toimii. Onhan ne arvokkaita, mutta myös laadukkaita ja hyviä.

tunkkari
07.09.2016, 10.15
Miten Castelli miehet olette pesseet housunne. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia niitten kanssa. Neljännet taitaa olla menossa ja kestää pari kesää per pökät ja kilometrejä tulee arviolta vajaat 20tkm. Mielestäni kesto riittävä. Lingota ei saa niitä kuin pienimmällä kierroksilla. Liian iso linkous irrottaa kyllä ompelet.

paskalokki
07.09.2016, 10.23
Miten Castelli miehet olette pesseet housunne. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia niitten kanssa. Neljännet taitaa olla menossa ja kestää pari kesää per pökät ja kilometrejä tulee arviolta vajaat 20tkm. Mielestäni kesto riittävä. Lingota ei saa niitä kuin pienimmällä kierroksilla. Liian iso linkous irrottaa kyllä ompelet.
Aina käytön jälkeen 15 min pikapesu 30 asteessa samoin kuin muidenkin ajokamojen kanssa.

ranttis
07.09.2016, 10.33

Pesen 30C pikapesussa (15min/30min riippuen paljonko on muuta urheilusälää kaverina) ja linkous on 800 kierrosta. Nää on ekat Castellini ja muuten tosi tyytyväinen. Onhan tuo sauma voinu jäädä kiinni johonkin puutikkuun tms ja siitä revetä ekan kerran kun on istunut muualla kun satulalla kenkiä laittaessa tms.

tunkkari
07.09.2016, 10.38
Pesen 30C pikapesussa (15min/30min riippuen paljonko on muuta urheilusälää kaverina) ja linkous on 800 kierrosta. Nää on ekat Castellini ja muuten tosi tyytyväinen. Onhan tuo sauma voinu jäädä kiinni johonkin puutikkuun tms ja siitä revetä ekan kerran kun on istunut muualla kun satulalla kenkiä laittaessa tms.

Näinkin on voinut käydä... Meidän pesumankelissa on onneksi pienin linko 400r/min pikapesussa 30ast ja kestää 30min...

Vanhemmatkin housut saumoista täysin ehjät, vaippa alkaa vain murenemaa ulkopinnaltaan kankaan välistä sen 20tkm jälkeen. Niilläkin vielä ajaa lyhkäsemmät lenkit pois tiehensä...

ranttis
07.09.2016, 22.22
Näinkin on voinut käydä... Meidän pesumankelissa on onneksi pienin linko 400r/min pikapesussa 30ast ja kestää 30min...

Pitänee pudotella linkousnopeus ittekkin sinne 400:aan. Defaulttina pikapesussa tosiaan toi 800.

Juha Jokila
07.09.2016, 23.42
^ Aina lingonnut ajokamat täysillä 1400 kierrosta lähtee, eikä mitää ongelmaa. Ratkaisu on käyttää hyttysverkkokankaasta tehtyjä pesupusseja, niin ei trikoitten henkselit mene solmuun muun pyykin kanssa. Toki yleensä pesen herkkää ajokamat vajaalla koneella, eikä ikinä mittään farkkuja tms. sekaan.

paskalokki
08.09.2016, 08.03
En usko omien Free Aerojen saumojen repeytymisen syynä olevan myöskään linkous, en tiedä tekeekö pyykkikone sitä edes tuolla ohjelmalla. Aiemmatkaan ajohousut ole revenneet mistään, tai mitkään muutkaan vermeet. XXL:ssä ei tuota mallia enää ole, joten sen 99 euroa noista takaisin saa ja halvimmat ovat tällä hetkellä Wigglessä ~115 eurolla, mutta kyllähän noilla ajaa. Ainakin toistaiseksi.

ranttis
08.09.2016, 10.05
Itte tikkailin sen pienen sauman repeämän kiinni jottei enempää purkautuisi niin saisi ajettua housut muuten loppuun, mihin onkin matkaa kun takana lienee noilla pökillä vaan tonni tms.

Läskimaha
08.09.2016, 21.21

Ite en nakannu roskiin, mutta ei nuilla mitään kovin pitkiä siivuja viiti ajella. Sen verran huono säämiskä.

Rapi
09.09.2016, 18.41
Taas tämmönen näistä asioista mitään tietämätön kyselee, kummatko ostaisit itsellesi juuri nyt, vai jotkin ihan muut palttiarallaa tuohon hintahaarukkaan eli <200€?

Castelli
Nanoflex 2long BIB w/pad 15/16, pyöräilyhousut
https://www.xxl.fi/castelli-nanoflex-2-long-bib-w-pad-15-16-pyorailyhousut/p/1111568_1_style (https://www.xxl.fi/castelli-nanoflex-2-long-bib-w-pad-15-16-pyorailyhousut/p/1111568_1_style)

Vai

Gore bikewear
Oxygen WSSO Bibtights+ w/pad 1617
https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-oxygen-ws-so-bibtights+-w-pad-1617-pyorailyshortsit/p/1120385_1_style

paaton
09.09.2016, 18.52
Taas tämmönen näistä asioista mitään tietämätön kyselee, kummatko ostaisit itsellesi juuri nyt, vai jotkin ihan muut palttiarallaa tuohon hintahaarukkaan eli <200€?

Castelli
Nanoflex 2long BIB w/pad 15/16, pyöräilyhousut
https://www.xxl.fi/castelli-nanoflex-2-long-bib-w-pad-15-16-pyorailyhousut/p/1111568_1_style (https://www.xxl.fi/castelli-nanoflex-2-long-bib-w-pad-15-16-pyorailyhousut/p/1111568_1_style)

Vai

Gore bikewear
Oxygen WSSO Bibtights+ w/pad 1617
https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-oxygen-ws-so-bibtights+-w-pad-1617-pyorailyshortsit/p/1120385_1_style

Castellit ovat aika viileät housut, joissa ei taida olla minkään valtakunnan tuulensuojausta. Aika kapea käyttöalue, 10c kohdalla alkaa tulla reisille kylmä.
Sateella kylmä tulee jo aiemmin, eivätkä nämä pidä kyllä sadetta oikeastaan ollenkaan.

Vähän huti ostos ainakin itselleni, koska hivenen paksummilla bibseillä ja erillisillä lahkeilla kattaa nanoflexien alueen monipuolisemmin.

Goreista en osaa sanoa yhtään mitään. Windstopperin ja softshellin yhdistelmästä tulisi mieleen, että nämä ovat ainakin lämpimämmät.

Rapi
09.09.2016, 19.11
Castellit ovat aika viileät housut, joissa ei taida olla minkään valtakunnan tuulensuojausta. Aika kapea käyttöalue, 10c kohdalla alkaa tulla reisille kylmä.
Sateella kylmä tulee jo aiemmin, eivätkä nämä pidä kyllä sadetta oikeastaan ollenkaan.

Vähän huti ostos ainakin itselleni, koska hivenen paksummilla bibseillä ja erillisillä lahkeilla kattaa nanoflexien alueen monipuolisemmin.

KIITOS! Luulen että tämä oli minulle se tärkein tieto. Omat ajelut aamuisin seiskan pintaan töihin, iltapäivällä takaisin + iltalenkki. Laitan noi Goret tilaukseen :)

paaton
09.09.2016, 19.19
KIITOS! Luulen että tämä oli minulle se tärkein tieto. Omat ajelut aamuisin seiskan pintaan töihin, iltapäivällä takaisin + iltalenkki. Laitan noi Goret tilaukseen :)

Vähän veikkaan, että nämä ovat kuitenkin vielä pitkään liian kuumat. Ei oikein yksilliä housuilla ilman irtolahkeita tai kuorishortseja pärjää näillä keleillä.
Aamulla alle 10 ja iltapäivällä 20.

Edit: Niin ja mitoitushan noilla on sitten aika valtavasti eri. Minulle castellin nanoflexit ovat pitkinä housuina xl koossa täsmälleen sopivat, kun taas gorelta kaikki M-koon housut ovat olleet käypäisiä.
73kg/178cm

pätkä
09.09.2016, 19.26
Goren Oxygen on liian lämmin n. +5C ylöspäin.

Rapi
09.09.2016, 19.32
Vähän veikkaan, että nämä ovat kuitenkin vielä pitkään liian kuumat. Ei oikein yksilliä housuilla ilman irtolahkeita tai kuorishortseja pärjää näillä keleillä.
Aamulla alle 10 ja iltapäivällä 20.

Edit: Niin ja mitoitushan noilla on sitten aika valtavasti eri. Minulle castellin nanoflexit ovat pitkinä housuina xl koossa täsmälleen sopivat, kun taas gorelta kaikki M-koon housut ovat olleet käypäisiä.
73kg/178cm

Apuuva :D. Millaista settiä suosittelet? Siis jotku shortsit ja niihin irtolahkeetko?
Kävin koittamassa tota Castellin housua, koko L oli mielestäni sopiva (78/177).

paaton
09.09.2016, 19.34
Goren Oxygen on liian lämmin n. +5C ylöspäin.

Näin vähän arvelinkin.
Aika hankala on löytää sopivia housuja summassa netin kautta. Nanoflexien paksuus olisi juuri passeli, jos etureiden kohdalla olisi edes ohut tuulensuojakalvo, no onneksi hyllystä löytyy yhdet kuorishortsit aamuja varten.

paaton
09.09.2016, 19.39
Apuuva :D. Millaista settiä suosittelet? Siis jotku shortsit ja niihin irtolahkeetko?
Kävin koittamassa tota Castellin housua, koko L oli mielestäni sopiva (78/177).

Ne kutistuu jostain syystä hieman pesussa. Ota XL koko. Itse olen saman mittainen ja painan 73kg ja housut ovat XL kokoa. Älläkin menisi kyllä itselleni.

Näillä keleillä pitkät housut ovat vielä iltapäivällä aivan liian kuumat ja alle 10c lämpötiloissa nämä nanoflexit ovat liian kylmät :)
Hivenen lämpimämmät shortsit + irtolahkeet olisivat oikea valinta.
Itse ostaisin nämä castellit ja nanoflex irtolahkeet.

Rapi
09.09.2016, 20.10
Ne kutistuu jostain syystä hieman pesussa. Ota XL koko. Itse olen saman mittainen ja painan 73kg ja housut ovat XL kokoa. Älläkin menisi kyllä itselleni.

Näillä keleillä pitkät housut ovat vielä iltapäivällä aivan liian kuumat ja alle 10c lämpötiloissa nämä nanoflexit ovat liian kylmät :)
Hivenen lämpimämmät shortsit + irtolahkeet olisivat oikea valinta.
Itse ostaisin nämä castellit ja nanoflex irtolahkeet.

No nii, loppu se jahkailu, eli tilasin:
Omloop BIB 16/17 BLACK/YELLOW F.REFLE L 1
149€

https://dam.media.xxlsports.com/9267492847646_1122155_blackyellow_fluo_reflex_1_jp g.jpg

https://dam.media.xxlsports.com/8902715834398_1094629_Sort_1_74076_jpg.jpg
Nanoflex Leggvarmer Black M
1
59,90€

Ongelmaksi tuli, ettei noita lahkeita ollut kuin M kokoa. Katsotaan mitä sieltä tulee ja jos ne on hyvät, tarjoan kakkulahvit, jos ne eivät ole hyvät niin tarjoat koko illan :D. Ei vaan, kiitokset arvokkaasta tiedosta, ettei tarvi ostella monia tuotteita mitkä osoittautuu toimimattomaksi. Olen pullakahvit velkaa :)

paaton
09.09.2016, 21.33
En usko M-koon lahkeiden mahtuvan, mutta muutamista XXLn tavarataloissa näyttää suurempia kyllä löytyvän.
Ja noitahan nyt löytyy monista muistakin urheiluliikkeistä.

jhalmar
09.09.2016, 21.46
Itse 183cm/75kg ja M koon Castellin irtolahkeet/hihat on sopivat. Free Aero Race bibsit on L ja M menee jos haluaa olla kireimmillään ajossa [emoji16]

ranttis
09.09.2016, 23.51
No nii, loppu se jahkailu, eli tilasin:
Omloop BIB 16/17 BLACK/YELLOW F.REFLE L
Nanoflex Leggvarmer Black M
Ongelmaksi tuli, ettei noita lahkeita ollut kuin M kokoa.

Noita irtolahkeita saa reilulla 40 egellä ulkomailta mitä kokoa haluaa jos suomesta ei löydy sopuhintaan. Tuli tilattua ne ja irtohihaversiot myös alkuviikosta.

Oliskohan toi Omloop ratkaisu omaankin aiempaan kyselyyni lämpösemmistä bibseistä kuin mitä free aerot on. Oma ahteri kun tuntuu tykkäävän tuosta Progetosta niin tuossahan se olisi. Onko kenelläkään kokemuksia onko tuo Omloop kuinka hyvin kulkusilta viiman poistava housu? Luulis jos reisille on tehty lämpösemmäksi että arat paikat myös suojattais hyvin.

jarit
10.09.2016, 07.34
Kesän aikana hankin kahdet Sportful Total Comfort-housut ja nämä ovat olleet aivan erinomaiset. Henkseli on leveä, pehmuste sopii paikalleen, kangas on napakkaa mutta ei kuumaa sekä kaikkein tärkein: satulaa vasten tulevat alueet ovat vahvistettua ja luistamatonta kangasta. Näillä istuu paikallaan hyvin. Löffler Hot Bondeja olen pitänyt tähän asti sopivimpana, mutta nyt on uusi suosikki.Yllättävin asia oli että Sportfulit löytyivät paikallisesta Skanssin Intersportista. (wink: Viimeiset kappeleet menevät siellä nyt puoleen hintaan)
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=121845;menu=1000,18,12;pag e=109

LK84
12.09.2016, 23.06
Mistähän löytäsi Fjällravenin Nils tyyppisiä reisitaskuhousuja leppoisaan pyörällä ajeluun, joissa olisi kapeat lahkeet?

Sade/kylmän kelin housut ostin jo, joissa on nepparit sitä varten, että lahkeet saa kapeaksi, mutta farkkuja ja reisitaskuhousuja en ole onnistunut löytämään sopivia.

0do
13.09.2016, 08.54
Jos vaan ostat noi Fjällräven Nilsit, lyhennät lahkeet sopivan mittaisiksi ja jämäpaloista teet tarrasulkuiset kavennuslärpäkkeet lahkeeseen? Ja jos ei itseltä luonnistu, niin tuskin joku tuttu taituri kehtaa tuosta hommasta paljoa veloittaa. Ehkäpä jopa voi lahjetta kaventaa samalla, jos ei lärpäkkeet innosta.