GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 4 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #91
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Ketjulinjan leveneminen on kyllä sun setupille harmillinen juttu, kun muutenkin ajelet ketju ristissä aika paljon tuon maantiepakan takia. Kannattaa pitää ketjunkorjausvälineet mukana
    Ketjunkorjausvälineet on aina mukana. Erityisen ristiin en oo ketjua kuitenkaan käyttänyt, sillä kun ketju on isoimmalla eturattaalla, takapakan kaksi suurinta ratasta ovat olleet käyttämättöminä. Mutta silti on ikävää, että ketjulinja meni kampivaihdoksen myötä aiempaa vinommaksi.

  2. #92
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko Katso viesti
    Onko se varmaa, että kapeammalla olevat kammet ovat automaattisesti paremmat? Mä en usko siihen alkuunkaan vaan eri ihmisille sopii eri leveydet.
    Jos arvata pitää, niin jaloilla pystyy varmaan tuottamaan suurimman poljintehon silloin, kun jalkojen nivelet ovat "mahdollisimman luonnollisessa" asennossa. Tää tilanne tuskin toteutuu, kun kantapäät ovat yhdessä, ja toisaalta myös jalkojen vieminen kauas toisistaan lienee kaikkea muuta kuin optimiasento.

    Mutta tääkin oli vain arvailua. Luulisi, että tätä olisi joskus yritetty tutkia.

    --> wanderer

    Ei tää oo mitään offaria, sillä yksi tän kevennyshankkeen reunaehdoista on pitää laite kisakelpoisena. Jos kammet menee niin kauas toisistaan, että kisakelpoisuus kärsii, ollaan nimenomaan säikeen aihepiirin ytimessä.

  3. #93
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084

    Peukalo ylös

    Akin projekti(ej)a on aina kiva seurata! Mies on sisäistänyt "kevyt on kaunista" käsitteen varsin mallikkaasti! Keep up the good work!

    Nyt sit itte viilaamaan tuota (vielä omaa ajamatonta) Scalea kevyemmäksi... (oikeesti jätän keventelyt väliin tuon maastopelin kohdalla. eiköhän se ole tarpeeksi kevyt sunnuntaicruisailuun mettässä missä kukaan sitä kuitenkaan näe)

  4. #94
    Liittynyt
    02/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    3.799
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko Katso viesti
    Onko se varmaa, että kapeammalla olevat kammet ovat automaattisesti paremmat? Mä en usko siihen alkuunkaan vaan eri ihmisille sopii eri leveydet.
    Ei se kaventaminen varmaankaan loputtomasti hyödytä, mutta ainakin tuo nykyinen HTII tuntuu olevan useimmille liian leveän tuntuinen.
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

  5. #95
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    ... (oikeesti jätän keventelyt väliin tuon maastopelin kohdalla. eiköhän se ole tarpeeksi kevyt sunnuntaicruisailuun mettässä missä kukaan sitä kuitenkaan näe)
    Uskotkohan sinä tuota oikein itsekään?

    Eikun kilpailevaa projektia pystyyn.
    A Gentleman will walk but never run

  6. #96
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> VesaP

    Kiitokset! Kuinkas Claviculat on toimineet Pinarellossa?

    --> p_bonk

    Grammanviilaus ei välttämättä ole pyöräilyn alalajien rajat ylittävä sairaus. Oma maantiepyöräni, jolla tulee ajettua muutama lenkki vuodessa, on Vesan mittapuun mukaan kauhistuttava ankkuri, eikä sitä oo tarkoitus jatkossakaan kevennellä.

  7. #97
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    No minä en noita pyöriä ole juuri kevennellyt eli tauti ei ole vielä tarttunut. Mutta toisten projekteja on kiva seurata. Nyt polttaa mieltä ajovalo eli lupiini.
    A Gentleman will walk but never run

  8. #98
    Attitude Guest
    Tää grammanviilaus on jotenki vähän pliisun tuntunen harrastus? Vai onks täsä ny jotain mitä mä en ymmärrä. Meinaan, eihän tää vaadi mitään muuta kuin yhden illan aiheeseen perehtymisen netissä ja kas kummaa, olet saanut kerätyksi listan tarvittavista osista kootaksesi keveimmän mahdollisen pyörän (esim. täpärin). Sitten ei muuta kuin Visa vinkumaan ja tilauksia kauppiaille ja odottelemaan postia - filo kasaan ja kas, nyt mulla on sitte kevein mahdollinen 19,5" täysjoustopyörä - vau! Jotenki toi tuntuu vähän lyhytikäiseltä puuhastelulta... Ei taitais meikäläinen viihtyä ton harrasteen parissa viikkoa pidempään (riippuen tietysti toimitusten nopeudesta maailmalta...) Nooh, kaikki tavallaan - tää ei ollu sitten veetuilua, vaan ihan vaan arkisarkasmia noin niinku joskus ittekki näihin filoihin markan tai euron upottaneena...

  9. #99
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Ei se grammanviilaus taida tässä olla se harrastus ja itsetarkoitus. Se taitaa olla tämän pyöräilyharrastuksen sivutuote.

  10. #100
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Attitude Katso viesti
    Tää grammanviilaus on jotenki vähän pliisun tuntunen harrastus? Vai onks täsä ny jotain mitä mä en ymmärrä. Meinaan, eihän tää vaadi mitään muuta kuin yhden illan aiheeseen perehtymisen netissä ja kas kummaa, olet saanut kerätyksi listan tarvittavista osista kootaksesi keveimmän mahdollisen pyörän (esim. täpärin). Sitten ei muuta kuin Visa vinkumaan ja tilauksia kauppiaille ja odottelemaan postia - filo kasaan ja kas, nyt mulla on sitte kevein mahdollinen 19,5" täysjoustopyörä - vau! Jotenki toi tuntuu vähän lyhytikäiseltä puuhastelulta... Ei taitais meikäläinen viihtyä ton harrasteen parissa viikkoa pidempään (riippuen tietysti toimitusten nopeudesta maailmalta...) Nooh, kaikki tavallaan - tää ei ollu sitten veetuilua, vaan ihan vaan arkisarkasmia noin niinku joskus ittekki näihin filoihin markan tai euron upottaneena...
    Kuten tästäkin ketjusta ilmenee, ei osia niin vaan yhdessä illassa valita. Paino, hinta, ulkonäkö, yhteensopivuus, saatavuus, kestävyys -komboa optimoidessä menee helposti ilta jos toinenkin.
    Suo, kalja ja läski.




  11. #101
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Kuten tästäkin ketjusta ilmenee, ei osia niin vaan yhdessä illassa valita. Paino, hinta, ulkonäkö, yhteensopivuus, saatavuus, kestävyys -komboa optimoidessä menee helposti ilta jos toinenkin.

    ei taida olla viikon työ jos alkaa "tyhjältä pöydältä" rungosta kokoon toimivaa ja kevyttä joustopyörää... voi olla että kokeillaan eri vaihtoehtoja ainaski kaksi viikkoo.

  12. #102
    Ja sitten on näitä samuilosia jotka kehittävät koko ajan kepeämpää tavaraa joka päätyy kaverin pyörään ja speksauskierre on loputon.
    Mutta vähän lähempänä aihetta: varsin komean pyörän on Aki saanut kasattua.
    hors catégorie

  13. #103
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Jos hiukan kärjistetään, niin kyllähän Attituden arkisarkasmi osuu ihan kohdalleen: ei grammanviilaamiseen mitään ihmeellistä vaadita. Mutta kyllä haedon on ainakin omalta osaltani asian ytimessä. Eli lähtökohta on, että ensinnäkin ajetaan ihan pirusti. Ei tietenkään pyhäpyörällä eikä likikään niin paljon kuin izmo tai VesaP, mutta pirusti kuitenkin. Ja sitten, kun on syksyn ja talven pimeillä lenkeillä saanut ittensä jonkinlaiseen kuntoon, on mukava alkaa odotella maastopyöräilijän juhlapäiviä, eli kisoja. Ja juhliin lähdetään tietenkin "ykköset päällä", eli kisaan osallistutaan parhaalla mahdollisella laitteistolla. Eikä kyse ole edes siitä, että luulisin pääseväni kisoissa sitä kovempaa, mitä kevyempi pyörä on, vaan kyse on yksinkertaisesti siitä "kirjekuoren työntämisestä" (pushing the envelope).

    Käytännössä kyse on siitä, että kun maastopyöräily on (joidenkin mielestä jopa liian) merkittävä osa meikäläisen elämää, niin samalla ykköskulkineen virittelystä on tullut mukava lisä tähän harrastukseen.

  14. #104
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    275
    Torilla näytti olevan myynnissä Token9s 11-32 takapakka. Painoa vaivaiset 150grammaa. Kyllä taas mäki nousisi ihan erillailla!

  15. #105
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    orimattila
    Viestit
    412
    Kylläjuu alu pakka kestää paukutusta...pari lenkkiä?

  16. #106
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani T. Katso viesti
    Torilla näytti olevan myynnissä Token9s 11-32 takapakka. Painoa vaivaiset 150grammaa. Kyllä taas mäki nousisi ihan erillailla!
    Onneks mulla ei oo kilpailulisenssiä. Jos olis, tollanen kevytpakka pitäis tietenkin ehdottomasti hommata sm-kisaa varten, vaikka sen joutuiskin sitten samantien heittämään roskiin.

  17. #107
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Mulla ainakin kesti REALin alupakka pitkään lenkkikäytössä. Tosin pienimmät rattaat oli terästä. Nykyisin lenkkivanteessa XTR eli titaaninen ja jonkun verran tullu kulumaa 900km ajolla. Onkohan jollakin kokemusta noitten täysalumiinisien kestosta?

  18. #108
    Liittynyt
    07/2001
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    4.275
    Etuvaihtajan Powercordz vaihdekaapelilla lähtisi muutama gramma.

  19. #109
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> Mika

    Osaatko sanoa, meneekö Powercordz Shimanon kuoreen? Ja miksi vain etuvaihtaja?

    Jotain Alligatorin vaijerinkuoriakin vois ehkä kokeilla. Nokoneita oon kokeillut, enkä saanut niitä toimimaan täysjoustopyörässä, jossa vaijeri on kuoressa koko matkan ohjaustangosta vaihtajalle asti.

  20. #110
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    --> VesaP

    Kiitokset! Kuinkas Claviculat on toimineet Pinarellossa?
    Hyvinhän nuo toimii, ei mitään valittamista. Pieni pala hiilaria lohkesi yhdestä kohtaa kun eturattaat sano poks silloin alkukesästä mutta hyvin on silti kestänyt sen jälkeenkin.

    Mitenkähän tuommoset täyshiilarikammet toimii maastofilossa, kun eikös noissa väkisin kolise kammet kiviin ajan mittaan? Maantiefilon kampia harvemmin mihinkään hakataan. Jos vetää lipatkin niin poljin ottanee suurimmat forcet vastaan.

    Nätithän noi Clavit olis mtb:henkin... Ja ilmeisen kevyet tosiaan.

    Oma scale näytti eilen kun mittasin niin 10.2kg. Runkokoko M. Pyörään ei ole tehty MITÄÄN kevennysjuttuja. Satulaputkikin on täydenmittainen ainakin vielä. Pitäs päästä ajamaan sillä ensin...

    Pakko myöntää näin maantiehemmona hieman posket punoittaen, toi oma Scale on aivan #¤&#&#& hyvän näköinen kapistus!! Jotenkin siinä on MUNAA kun on niin komeeta hiilaria koko runko ja levyjarrut kiiltelee jne... APUA, äkkiä lääkäriin kun alkaa mtb näyttää hyvältä.
    VesaP muokkasi tätä : 11.09.2008 at 12.06

  21. #111
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Mitenkähän tuommoset täyshiilarikammet toimii maastofilossa, kun eikös noissa väkisin kolise kammet kiviin ajan mittaan?
    Saa nähdä, miten kestävät. Iskuja tulee varmasti. Kirjoittelin asiasta yhden ulkomaalaisen kaverin kanssa, joka on omien sanojensa mukaan ajanut kammilla parisen vuotta xc:tä kilpaa, ja kiveniskuja on kuulemma tullu ihan huolella. Erityisen kiiltävät kammet eivät enää ole , mutta mitään toiminnallisia ongelmia kiviin hakkaaminen ei ainakaan hänen mukaansa oo aiheuttanut. Eli kuitusäikeitä ei (välttämättä) ala repsottaa, vaikka iskuja tuliskin.

    Ja jos jotakin isompaa vauriota tulee, niin sitten riennetään koputtelemaan Samun ovelle.

  22. #112
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Eli lähtökohta on, että ensinnäkin ajetaan ihan pirusti. Ei tietenkään pyhäpyörällä eikä likikään niin paljon kuin izmo tai VesaP, mutta pirusti kuitenkin. Ja sitten, kun on syksyn ja talven pimeillä lenkeillä saanut ittensä jonkinlaiseen kuntoon, ...
    Eiköhän noi sun(kin) ajotunnit ihan "kohtalaiset" ole, joten pienimuotoinen panostaminen on ihan suotavaa ja helposti perusteltavissa ...kyseessä on kuitenkin elämäntapa Hienoa kapistusta olet kyllä (taas) rakentelemassa!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Pakko myöntää näin maantiehemmona hieman posket punoittaen, toi oma Scale on aivan #¤&#&#& hyvän näköinen kapistus!! Jotenkin siinä on MUNAA kun on niin komeeta hiilaria koko runko ja levyjarrut kiiltelee jne... APUA, äkkiä lääkäriin kun alkaa mtb näyttää hyvältä.
    ...ei oo häpeä tunnustaa, että tykkää muistakin kuin maantieprinsessasta, tai ehkäpä sun tapauksessa -prinssistä Vaihtelu virkistää.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  23. #113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Mitenkähän tuommoset täyshiilarikammet toimii maastofilossa, kun eikös noissa väkisin kolise kammet kiviin ajan mittaan? Maantiefilon kampia harvemmin mihinkään hakataan. Jos vetää lipatkin niin poljin ottanee suurimmat forcet vastaan.
    Jokunen vuosi sitten itellä oli Storckin power armssit maasturissa ja ne rapsahti kirjaimellisesti poikki. Itse "onnettumuus" tapahtui siirtymällä, eli yhtäkkiä vaan rasahti ja tipahdin rungolle, kun petti alta. Vai olikohan silloin liikaa voimaa reisissä? Eivät olleet kisakäytössä, mutta muutamia kertoja saattoivat osua kiviin matkan varrella. Silloin ei ollut tietoa Samusta ja hiilaripajasta. Uudet samanlaiset tuli tilalle, mutta nyt jo poistuneet käytöstä. Uusissakin oli jotakin jälkiä säröistä, mutteivat ikinä ehtineet antaa periksi mulla.

    [ot]Paljonkohan ne kammet painoi? Keveät ne ilmeisesti oli, koska muistelisin, että Suomen keveimmässä maasturissa (F-lehden järjestämä kisa) oli samanlaiset.[/ot]

  24. #114
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    ...kyseessä on kuitenkin elämäntapa
    Joo, ja kai autottomalla poikamiehellä saa edes jotain iloja olla.

  25. #115
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ePa Katso viesti
    [ot]Paljonkohan ne kammet painoi? Keveät ne ilmeisesti oli, koska muistelisin, että Suomen keveimmässä maasturissa (F-lehden järjestämä kisa) oli samanlaiset.[/ot]
    Oheisessa kuvassa on vuosimallia 2005 olevat kammet. Vanhemmat on hieman painavampia, mutta ero ei ole kuulemma suuri, mitä se sitten tarkoittaakaan...


  26. #116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Oheisessa kuvassa on vuosimallia 2005 olevat kammet. Vanhemmat on hieman painavampia, mutta ero ei ole kuulemma suuri, mitä se sitten tarkoittaakaan...
    Näyttävät tutuilta. Isoin ratas ei menny suoraan heittämällä paikalleen, kun kiinnityskohta otti kiinni kammen varteen. Joutui hiomaan rattaan kiinnitystä hieman, mutta sehän oli kevennystä

  27. #117
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakko Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta kysyn, että oletko koskaan harkinnut Cannondalen Lefty -etuhaarukkaa? Tässä ainakin jotain tietoja noista. En kyllä itse osaa sanoa, onko nuo kevyimmät mallit sitten kuinka kilpailukykyisiä nykyisen etujousituksesi kanssa. Kevyimmäthän näyttivät olevan 1,24 ja 1,29 kiloa painavia.
    Niin, ilman emäputkea...

    Tein yhteen kisa-Cannariin tanko/stemmi/emäputki-combon kuidusta ja se oli kevein malli, n. 1,3kg ilman emäputkea. Ja Stemmi painaa myös Cannarissa enemmän kuin F99.

    Lisäksi Lefty ei mahdu kruunuvälin kapeuden takia XL-koon Scottiin, mun Scaleen piti laittaa moinen.L-kokoon menee, eli sopii lapsille. Sobe-Cannondalen tiimimekaanikon kanssa oli puhetta pikku rojektista asian tiimoilla.

    Akin combosta voisi tehdä karumman "umpipuu" mallin niin saisi ehkä jonkusen kymmenen grammaa pois, nyt kun über-paksun Signature tolppaputken toimivuus on todistettu. Nykyinen kansi kun joustaa rakenteen takia mutta jos tekisi karumman, sellaisen kun mun maatiepyörässä on, niin little less...

    Ketjusta:

    Mulla on ainakin kestänt Scalessa Campan C10 Ultra Narrow. Siihen viä KMC 10s pikaliitin. Lienee kevein KESTÄVÄ ketju?

  28. #118
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Akin combosta voisi tehdä karumman "umpipuu" mallin niin saisi ehkä jonkusen kymmenen grammaa pois, nyt kun über-paksun Signature tolppaputken toimivuus on todistettu. Nykyinen kansi kun joustaa rakenteen takia mutta jos tekisi karumman, sellaisen kun mun maatiepyörässä on, niin little less...
    Se olis sitten vissiin samanlainen kuin Mikaelin Cubessa... Kattelin tuota eilen Lamminpäässä ja hienoltahan se näytti. Palaillaan asiaan, kunhan tää kisakausi saadaan reilun parin viikon päästä pakettiin.

    Mulla on ainakin kestänt Scalessa Campan C10 Ultra Narrow. Siihen viä KMC 10s pikaliitin. Lienee kevein KESTÄVÄ ketju?
    Tota tarttee kokeilla.

  29. #119
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Palaan sitten Interbikestä vasta kuun vaihteessa....

  30. #120
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    ku ruuvaa pyörään eteen xtr levyjarrun xtr jarrulänkien tilalle ja vaihtaa kiekon
    niin fillari lihoo 190g

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •