GarminGiantEfatElectrobike
Sivu 16 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 1479

Aihe: Hyvät XC-Kumit?

  1. #451
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.697
    Mites NallePuhin selkä, hoidetaanko sitä jäykällä vai takaa jousitetulla pyörällä?
    Itseäni himottaisi hankkia jäykkikseen isohkolla ilmatilalla olevan renkaat, jotka hiukan suodattaisivat noita seläniskuja. Nyt alla on NBX Lite 2,2", ja tilavammat on hakusessa. Contin Mountain King 2,4" kiinnostaisi, mutta hiukan epäilyttää, että raapiiko se ylämäkeen punnertaessa kiinni takahaarukkaan. Rengas on vissiin 59-60 mm leveä ja Jamiksen takahaarukka on noin 67 mm leveä. Nobby Nic 2,25" menisi vissiin tuohon NBX Liten ja MK:n väliin. Onko kokemusta, kuinka paljon sitä väliä pitää sinne haarukkaan jäädä. Joku joskus mainitsi, että 5 mm ei tahdo riittää, niin paljon kiekot ajossa elävät...

    Ps. Tänään taas käytiin kiropraktikolla.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  2. #452
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Nobby NIC 2,4 toimii myös hyvin. Luulisin sen sopivan useimpiin takahaarukoihin, ei ole kuiteskaan mikään DH-kumi. Painoa taitaa olla 660 g tms, mulla on takana sellainen syksyllä ja keväällä 2,2 liten sijaan, jota käytän kesällä.

    Biken testin mukaan mountain king protection 2,4 painoi jotain 760 g tms, kun 2,2 supasonic oli 300 g kevyempi. Eli toinen ei vissiin kestä?, ja toinen on jo reilusti ylipainoinen käyttötarkoitukseen (enska) nähden!?!?

    Se vanha NBX 2,3 on kokeilematta, mutta taitais olla edelleen aikas hyvä kumi märässä metsässä, kuten on myös Contin Vertical Protection 2,3. Molemmat ovat myös järkevän painoisia, ja ilmatilaakin on.

    Jotenkin tuntuu ettei noi kumit ole oikeesti niin hirveästi 5ssä vuodessa kehittyneet, jos markkinapuheet jätetään vähemmälle.

    Kesäkelissä enskakäyttöön parhaat kokeilemani ovat kyllä olleet NBX 2,2 Litet, ja huonoimmat v. 1998 ajamani Contin Exploderit, jossa oli se keltainen keskusta. Takanakki puhkesi 7 kertaa kesällä, ja etunen vain kolmesti. Ja tun liukkaat märällä. Suosittelen yhtäaikaa käytettäväksi myös Maxxiksen keveimpiä sisuskumeja, ja ET-Sportsin itse rakentamia kevytkiekkoja => Match made in hell, mutta hei miten kevyet kantaa huoltoon!

  3. #453
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Mulla se Contin Exploder ei koskaan puhjennut, mutta liukas se kyllä oli. Viime yönä näyttäis Gazza Stiki (vanha NBX 2.3?) saapuneen, toivottavasti pääsen jo pian lenkille.

  4. #454
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Jos joku on tilannut Chainreactionista niitä 40a "Stiki" Nokian Gazza All Mountain kumeja niin voitteko kattoa mikä nokian tuotenumero niissä on? Itse tilasin 2.3" (T229791) ja 2.5" (T239791) ja Nokian speksien mukaan nuo ovat dual compaund, eivät pehmeitä:

    http://www.suomityres.com/specs.htm

  5. #455
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Jos joku on tilannut Chainreactionista niitä 40a "Stiki" Nokian Gazza All Mountain kumeja niin voitteko kattoa mikä nokian tuotenumero niissä on?
    Pahvikuoressa lukee T239791, renkaista ei tuotekoodeja löydy. Olisikohan jossain syntynyt väärinkäsitys, kun monessakin paikassa myydään renkaita, joita ei tuolta kumitehtaan nettisivuilta löydy? Niin tai näin, varsin pitävä rengas tuo kuitenkin on.

    -Tomi

  6. #456
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Joo, eniten mua epäilyttää se 2.3" kumi jossaa paketin kyljessä lukee dual 55a compaund...

  7. #457
    arctic biker Guest

    Nokian boazabeana F+R 2.1 "

    tossa tiedusteluretkellä sturmeyn osien takia ja liikkeen seinällä niitä roikkui
    muutama kappale. Mulle täysin outo rengas. 20 ekua/kipale oli pyyntöhinta
    Pari vuotta sitten varastoon kuulemma tulleet. Oisko noista nyky mittapuulla mihinkään,vaikka nyt näin pohjoisen lumisiin polkuolosuhteisiin?
    Sen kvg-menetelmällä selvitin ettei niitä ole enää vuosiin valmistettu,painoksi näille teräskaapelirenkaille tiesi netti kertoa 650g.

  8. #458
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    tossa tiedusteluretkellä sturmeyn osien takia ja liikkeen seinällä niitä roikkui
    muutama kappale. Mulle täysin outo rengas. 20 ekua/kipale oli pyyntöhinta
    Pari vuotta sitten varastoon kuulemma tulleet. Oisko noista nyky mittapuulla mihinkään,vaikka nyt näin pohjoisen lumisiin polkuolosuhteisiin?
    Sen kvg-menetelmällä selvitin ettei niitä ole enää vuosiin valmistettu,painoksi näille teräskaapelirenkaille tiesi netti kertoa 650g.
    Boazobeana 2.3" F+R on jo aiemmin todettu ehkä parhaaksi lumirenkaaksi koskaan (noh, endomorphia en ole päässyt kokeilemaan ). Jos noissa kapeammissa on sama kuvio 2.3":ssa niin varmaan ihan hyvä rengas lumelle, jos et ole kovin painava kuski.

    - Tomi

  9. #459
    arctic biker Guest
    Kirijoitusvihre... oli siellä noita kapeampiakin mutta 2.3 tuumaista tarkoitin. pisti silmään teksti renkaan kyljessä extramatalista paineista jolloin
    renkaan toinen sivu pitää tuubirengasliimalla liimata vanteeseen. Löyty yks tuubi liimaakin.Lampun kanssa,erityisesti akun, 73kg
    pitääpä ens tilipäivänä hakea poijes pariskunta

  10. #460
    NallePuh Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Mites NallePuhin selkä, hoidetaanko sitä jäykällä vai takaa jousitetulla pyörällä?

    Ps. Tänään taas käytiin kiropraktikolla.
    Puh hoitaa selkää täysjoustolla ja varoo pahimpia reikiä ajaessaan.. Ja koittaa ajella seisaaltaan ne pahimmat paikat..
    Kuluneena kesänä hommasin uudet leegot jousitukseen jotta olis mukavan pehmeä nallen selälle.. Reba eteen Ja Fox taakse

    On se muuten niin, että fillarointi on turvallista puuhaa... eiku kävellen lipat jäisellä kadulla kun aamukiireessä duuniin painelin ja taas selkää juilii..

    Monikos täällä on ehtinyt jo selkänsä särkeä joko fillarilla tai muuten ?
    NallePuh muokkasi tätä : 16.11.2007 at 23.27

  11. #461
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Pahvikuoressa lukee T239791, renkaista ei tuotekoodeja löydy. Olisikohan jossain syntynyt väärinkäsitys, kun monessakin paikassa myydään renkaita, joita ei tuolta kumitehtaan nettisivuilta löydy? Niin tai näin, varsin pitävä rengas tuo kuitenkin on.

    -Tomi
    Olin muutenkin crc'hen yhteyksissä kun osa tavaroista oli hajonnu matkalla. Kysyin eroa käytännössä heidän myymän normaalin gazza am ja stiki version väliltä. He vertailivat niitä varastossa, mitään eroa ei löydy. En nyt ole päättänyt jaksanko palauttaa ja vaihtaa identtiseen normaalin seoksen kumiin...

  12. #462
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tässä ketjussa on tosi paljon asiaa XC-kumeista, mutta aina ei jaksa kelata kaikkia 15 sivua jotain tarkistaakseen, semmoista se on tämä laiskuus.
    Voisikohan johonkin tehdä jonkun "äänestyksen" tapaisen, josta voisi tarkastaan kuinka lukijat ovat pisteyttäneet omia kumejaan.
    Tai voisikohan tänne perustaa Suomalaisen MTBR Reviewsin?

    Tai semmoinen on jo tietysti jossain.

    http://www.mtbr.com/reviews/

    Joku guru vois vääntää sivuston, jossa jengi voisi käydä pisteyttämässä renkaiden eri ominaisuuksia. Esim. nopeus, kestävyys, kuivapito, märkäpito jne. Asteikko voisi olla tänäpäivänä melko perinteinen 1-5 ja halutessaan voisi jättää pisteen antamatta jos kokee ettei ole tarpeeksi kokemusta joltain osa-alueelta.

    MTBR:ssä on se ongelma, että siellä on kaikki yhdessä köntässä ja se on vain se kokonaisarvosanojen keskiarvo jonka mukaan niitä voidaan järjestää paremmuusjärjestykseen. Jos esimerkiksi etsii hyvää märkärengasta (mikä ei suomalaiselle pyöräilijälle ole kovin harvinaista), niin aika työn ja tuskan takana on etsiminen.

    Itse sain pyörän mukana "yhdet parhaimmista renkaista" eli Schwalben kaksikon NN ja RR ja kuivalla ne pitävätkin kuin unelma, mutta vähänkin kosteaa juurakkoa kun sattuu tielle, niin aikamoisiksi "Oho!"-renkaiksi ne muuttuvat.
    Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.

  13. #463
    Liittynyt
    03/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    414
    Jos kaipaa numeerista tietoa renkaista; vierintävastus (wateissa mitattuna), suhteellinen pistosuojaus toisiin renkaisiin verrattuna, paino ym kannattaa ostaa seuraava saksalainen BIKE jossa lukee kannessa "Reifentest".
    Saksaa ei tarvitse osata kovinkaan paljon että saa tästä lehdestä jotain irti, riittää kun Babel Fish:iä käyttämällä oppii avainsanat.
    En jaksa enää ostaa MBA:ta missä tykätään hirveästi kaikista testipyöristä, ja erityisen paljon niistä jotka mainostavat reippaasti.
    Terästä, alua ja kuitua www.pyorahuolto.com

  14. #464
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    55
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Penseilijä Katso viesti
    Joku guru vois vääntää sivuston, jossa jengi voisi käydä pisteyttämässä renkaiden eri ominaisuuksia. Esim. nopeus, kestävyys, kuivapito, märkäpito jne. Asteikko voisi olla tänäpäivänä melko perinteinen 1-5 ja halutessaan voisi jättää pisteen antamatta jos kokee ettei ole tarpeeksi kokemusta joltain osa-alueelta.

    MTBR:ssä on se ongelma, että siellä on kaikki yhdessä köntässä ja se on vain se kokonaisarvosanojen keskiarvo jonka mukaan niitä voidaan järjestää paremmuusjärjestykseen. Jos esimerkiksi etsii hyvää märkärengasta (mikä ei suomalaiselle pyöräilijälle ole kovin harvinaista), niin aika työn ja tuskan takana on etsiminen.

    Itse sain pyörän mukana "yhdet parhaimmista renkaista" eli Schwalben kaksikon NN ja RR ja kuivalla ne pitävätkin kuin unelma, mutta vähänkin kosteaa juurakkoa kun sattuu tielle, niin aikamoisiksi "Oho!"-renkaiksi ne muuttuvat.
    Tos olis ideaa! Vielä mahdollisuus lisätä omia kokemuksia ja kommentteja, sekä hintoja näkyviin niin se ois siinä!

  15. #465
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Penseilijä Katso viesti
    Joku guru vois vääntää sivuston, jossa jengi voisi käydä pisteyttämässä renkaiden eri ominaisuuksia. Esim. nopeus, kestävyys, kuivapito, märkäpito jne. Asteikko voisi olla tänäpäivänä melko perinteinen 1-5 ja halutessaan voisi jättää pisteen antamatta jos kokee ettei ole tarpeeksi kokemusta joltain osa-alueelta.

    MTBR:ssä on se ongelma, että siellä on kaikki yhdessä köntässä ja se on vain se kokonaisarvosanojen keskiarvo jonka mukaan niitä voidaan järjestää paremmuusjärjestykseen. Jos esimerkiksi etsii hyvää märkärengasta (mikä ei suomalaiselle pyöräilijälle ole kovin harvinaista), niin aika työn ja tuskan takana on etsiminen.

    Itse sain pyörän mukana "yhdet parhaimmista renkaista" eli Schwalben kaksikon NN ja RR ja kuivalla ne pitävätkin kuin unelma, mutta vähänkin kosteaa juurakkoa kun sattuu tielle, niin aikamoisiksi "Oho!"-renkaiksi ne muuttuvat.
    Tossakin on hieman eroa että kuka niitä arvostelee, loppupeleissä renkaalla kuin renkaalla pääsee kovaa jos kuskissa on ainesta. Joten ei tommonen vertailusivu kyllä toimi ollenkaan jos jokainen sunnuntaisuhari voi pisteytellä renkaita...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  16. #466
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Tossakin on hieman eroa että kuka niitä arvostelee, loppupeleissä renkaalla kuin renkaalla pääsee kovaa jos kuskissa on ainesta. Joten ei tommonen vertailusivu kyllä toimi ollenkaan jos jokainen sunnuntaisuhari voi pisteytellä renkaita...
    Ei ne surkeat renkaat muutu sen paremmiksi vaikka olisi kuinka kova kuski satulassa.
    Se on sitten eri asia onko käyttäjien arvostelut vertailtavissa keskenään (vrt. mtbr), kuskien ajotyyli/toiveet/kalusto ja maastotyyppien erot poikkeavat melkeinpä enemmän kuin nykyiset renkaat toisistaan.

    Meikä on taatusti enemmän sunnuntaisuhari kuin "kuski jossa on ainesta" mutta harrastusvuosia on jokunen ja omissa fillareissa testattuja (maasto)renkaita oli joskus muinoin laskiessani yli 30 erilaista - en ole vielä löytänyt täydellistä kummia enkä semmoista joka korvaisi ajotaidon.
    Se ideaalisin kumi vois löytyä Nobbyn, NBX:n ja MountainKing-Verticalin tiettyjä ominaisuuksia yhdistelemällä.
    marco1 muokkasi tätä : 26.01.2008 at 21.33

  17. #467
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Limainen juurakko sanoi että hyvää on ja niljakkaat kivet olivat samaa mieltä. Toimii.
    Väliraportti itse itselleni vastaten: Rengas (siis Gazza AM 2.5") on 600km kokemuksella mitä miellyttävin ajettava myös talviolosuhteissa, jotka ovat tänä vuonna vaihdelleet mudan, jäisten kallioiden ja umpihangen välillä liki viikoittain. Kirkkaalla märällä jäällä huomaa joskus kysyvänsä itseltään että "miten tässä voi ajaa ilman nastoja". Niinpä vaan voi. Myös rullaavuus (ilman sisärenkaita) on osoittautunut riittävän hyväksi. Meinasin vaihtaa jossain vaiheessa alle Boazobeanat, mutta enpä taida jaksaa, kun tämäkin ratkaisu toimii melkoisen hyvin

    - Tomi

  18. #468
    Hyödyllinen sivu mittojen ja painojen suhteen http://mtbtires.com/index.html
    Eipä tuollakaan kovin laajasti eri kelien ominaisuuksia arvostella.

  19. #469
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.697
    Nyt uudessa MBA:ssa on laaja artikkeli renkaista. Siellä oli taulukko myös renkaiden mitatuista leveyksistä. Lehti tuli eilen, joten artikkeli on vielä lukematta, mutta tarvitsee palata asiaan jos jota kuta kiinnostaa.

    MBA numero oli siis September 2008.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  20. #470
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Tallinna
    Viestit
    288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    MBA numero oli siis September 2008.
    Mitä aikavyöhykettä tuo MBA menee?

  21. #471
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    OT: eipä oo MBA tipahtanut postilaatikosta pitkiin aikoihin...muilla samoja pulmia?
    https://www.instagram.com/xtranza/

  22. #472
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.697
    Juu offariksi menee, muttu juuri viime viikolla tuli tuo September numero, jossa Cännärin Rize kannessa.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  23. #473
    Osaako joku kertoa onko Nobby Nic 2.25 ja Kenda Nevegal 2.1 ilmatila kovin erikokoinen? Jostain luin, että Kendan ilmatila on sieltä isommasta päästä ja Nobby Nicin pienemmästä.

  24. #474
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Kendan Nevagal UST 2.1 mikä itselläni oli vastasi lähinnä Nobby Nicin 2.4:sta. ts. se oli ihan sika levee, nykynen 2.4 Mountain King ei ole ihan yhtä leveä?

  25. #475
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    NBX Lite 2,2 Stanin litkulla toimi juniorilla hyvin eilisen Finlandiassa. Keskinopeus noin 21,8 maksiminopeus 59,0 ja yksi paha läpilyönti, muttei korkannut vaikka jäykkäperällä ladattiin. Kuski 57 kg ja paineet 2,2.

    Hyvin se näkyi toimivan Heinikaisen Jarillakin sama setti. Rengaspaineet ei varmaan olleet kovemmat mutta Jarilla oli täpäri ja iskarit ovat yleensä hyvin pehmeällä.

  26. #476
    Liittynyt
    04/2006
    Viestit
    159
    Mulla on nbx liteistä kankaat näkyvillä melkein koko renkaan kehältä sekä hirveä sivuheitto, ajettu ehkä 200km kevyttä työmatkaa. Varmaan joku valmistusvirhe, täytyisi lähettää takaisin tehtaalle. Varmasti hyvät renkaat mutta ei ainakaan mulle osunut ne kohdalle.

  27. #477
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Mulla oli myös Finlandiassa nbx lite ja riittävästi painetta
    Ja keskinopeus oli 19,9 ja huiput 60.
    Hyvin ne pelasi.
    www.mckramppi.com

  28. #478
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    37
    Onko kellään kokemusta Panaracer Fire XC Pro renkaasta?

  29. #479
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Onkohan kenelläkään tuntumaa Racing Ralph renkaasta verrattuna nbx liteen?
    Rullaavuus ja pito xc käyttöä ajatellen.
    www.mckramppi.com

  30. #480
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hulluko Katso viesti
    Onkohan kenelläkään tuntumaa Racing Ralph renkaasta verrattuna nbx liteen?
    Rullaavuus ja pito xc käyttöä ajatellen.
    RR Rullaa vähän paremmin, on kevyempi ja kuluu hitaammin, mutta pitää huonommin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •