Jeps, kävästiinhän siellä, ilmaisajelijoiden yhteislenkki porukka ajeli sinne koko sakin voimin ja kaksi meistä, minä toisena, haluttiin tulos ja maksettiin osallistumismaksu, muut 4 ajeli reitin huvikseen. "Oikeita pyöräilijöitä" ei ollu paikalla ketään :P Reitti oli kuiva ja kaikinpuolin yhtä hyvä kuin aina ennenkin, ainoastaan siellä loppupätkän alamäessä ja suonreunassa oli kosteaa, mutta ne pystyi kiertämään niin, ettei kura pahemmin roiskunut. Kaksi kilpailun ulkopuolista ajajaa ajeli jonnii verran alle 20min ja me kaksi kisassa olijaa ajettiin noin 20min yhtä kierrosta, loppukirissä ajoin virheettömästi ja voittoon
Kisan järjesteliä herätteli keskustelua kuopys ja ilmaisajelijoiden jonkin asteisesta yhteistyöstä, yön yli asiaa tuumittuani ajattelen, että viikkokisojen siirto keskiviikolle sen takia, että voitaisiin jatkossakin tulla koko lenkkiporukalla "kisaamaan" ehkä ei kuitenkaan ole sen kannalta paras ratkaisu, ilmaisajelijat on kuitenkin pääsääntöisesti hupimielessä liikenteessä eikä kovinkaan moni taida olla kiinnostuneita osallistumaan viikkokisoihin. Ja lenkit suuntautuvat milloin mihinkin suuntaan, välillä Puijolle, Puijonlaaksoon, Neulamäkeen, Huuhaan, Särkiniemeen, Rauhanlahteen ja Leväselle on ainakin ajeltu. Tervetuloa vaan mukaan kaikki innokkaat, vauhtia lenkeillä passaillaan hitaampien mukaan, siten että aina sopivissa paikoissa odotellaan porukka kasaan, ettei eksytä ja että saa kuitenkin jonkin verran ajella omaa vauhtiaan.
Mutta jos jotain muotoa tehdä yhteistyötä ilmaisajelun ja kuopys välillä saadaan aikaiseksi, niin se on ehdottomasti hieno ajatus! Itse osallistun ihan mielelläni viikkokisoihin, lähinnä sen takia, että niissä tulee itsestään revittyä irti paremmin kuin omilla lenkeillä, jos ja kun hapottaa niin saattaa vielä löytyä pientä tsemppistä kun jolkun selkä tai kello häämöttä :P Ja ne yhteislenkit viikkokisan jälkeen on kyllä olleet hyviä, just ja just jotenkin sen pari kertaa olen perässä sinnitellyt
Olikos tuo muuten miten viimetingassa siirretty keskiviikolle? Itse ainakin olin merkannut ekankin kisan torstaille, joko olin katsonut väärin, tai sitten ajankohta oli muutettu. Anyway, toivotaan ettei tänään ole siellä ketään 19 aikoja odottelemassa...
Kirjanmerkit