Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hanki Haaveri Katso viesti
Joskus tiede on voimaton, ja tässä on sellainen tilanne. Kuten yleisöä lähestynyt NASA:n Hansen on sanonut: Yleisön ja poliitikkojen tietämyksen sekä tiedeyhteisön ymmärryksen välillä on valtava kuilu. Minuutin tai kuusi asiaan perehtynyt sokea Jokamies siis tietää, kun vuosikymmeniä opiskellut ja asioihin perehtynyt tiedemies vain ymmärtää.

Yhdellä merellisellä pisteellä ei todisteta globaalia ilmastonmuutosta vastaan, vaikka julkaisija olisi itse Maaseudun Tulevaisuus.
Ilmastoprovokaattori voisi sitten kertoa, että mistä päättelet noiden lämpötilojen tulevan yhdestä merellisestä pisteestä? Niin, ei tulekkaan. Vain CO2 pitoisuus tulee.

Minua kovasti kiinnostaa, että mikä on sinun taustasi ilmastoasioissa, koska vähättelet koko ajan tavallista kansaa ja korostat tiedeyhteisön ylivertaista ymmärtämystä. Oletko itse tutkija ja minkä alan? Kuka maksaa palkan?

Minä kun olen siinä käsityksessä, että vain yksilöllä voi olla ymmärrystä, olipa hän tutkija tai kansan mies. Ilmastotukijat itse korostavat, että heitä on vähän, eivätkä he silti pääse yksimielisyyteen mistään. IPCC yritti isolla rahalla vanhaa propagandakikkaa, eli hokemmalla riittävästi isoa valhetta, alkavat ihmiset pikkuhiljaa ottamaan sen todesta.