Taitavat olla Arduinin reittien merkinnät aika heikolla hapella, liekkö huollettu sen jälkeen, kun reitit valmistuivat?
Taitavat olla Arduinin reittien merkinnät aika heikolla hapella, liekkö huollettu sen jälkeen, kun reitit valmistuivat?
Team yöhöpinät™
Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.
Vanhat Saariselän merkityt maastopyöräreitit ovat puiston ulkopuolella paitsi Kopsusjärvelle menevä tie, joka näkyy Zarnin karttakuvassa numerolla 8.
Eihän siellä oikein muuta mielekästä ollut merkittynä kuin tuo Kulmakurun lenkki no 13, ja sekin oli vedetty väkisin Uru- ja Kaunispäälle melkenpä teitä pitkin. Kaivelen vähän karttoja esille ja digitoin oman versioni tuosta Kulmakurun reitistä kunhan ehdin.
Tuossa on tuo "virallinen" reitti selostuksineen.
Team yöhöpinät™
Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.
Saariselän vanhat reitit läytyvät nyt täältä. Osa reiteistä on voinut jäädä rakennuksien tai teiden alle. Reittin no 8 jätin digitoimatta kun sen on siellä kielletyllä alueella. Olisihan siellä tietysti voinut taluttaa pyörää tietä pitkin...
Ajoin kulmakurun lenkin 2004 ja olihan siinä aika paljon hiekkatietä. Myös pari aika pahaa joen ylitystä noin kun yksikseni ajelin. Väli Kulmakurusta valtatielle olikin sitten olikein mukavaa ja vauhdikasta polkua. Kuviakin löytyy vielä:
http://kotisivu.dnainternet.net/tjok...kuru/index.htm
Toinen vanha kuvasarja kielletyltä alueelta, joissa näkyy hyvin kiellon järjettömyys:
http://kotisivu.dnainternet.net/tjok...psus/index.htm
Puiston ajokielto pitää kyllä vihaksi. Siellä on nyt joku asiaa ymmärtämätön virkamies puikoissa ja jonka päätä ei kukaan taida löytää saatika osata käätää.
Mitäköhän porukkaa nämä ovat?
Alkujaan tämän lähetti 6.3.2008 Aslak
Tenojoki.fiAlkujaan tämän lähetti 9.3.2008 Aslak
Team yöhöpinät™
Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.
Täällä Siidassa tuo nelikko poikkesi perjantaina. Vaatetta pojilla näytti olevan riittävästi ja pyörät olivat lastattu melkoisen täyteen. Enpä ole aiemmin nähnyt noin paksuja renkaita polkupyörissä (vähintään 3 tuumaa).
Olivat kyselleet mm. kannattaako Lokan tekoaltaalle lähteä ajelemaan jne.
Mutta on siinä kelkkailijoilla varmasti leuat loksahtaneet, kun Kaldoaivissa tulee polkupyöräilijöitä talvella vastaan.
Mahtoiko pyörinä olla Surly Pugsleyt?
Team yöhöpinät™
Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.
Ens kesän suunnitelmat eivät ole vielä lukkoon lyöty, pohjoiseen on tarkoitus lähteä heinäkuun puolenvälin jälkeen, mutta kulkuväline on vielä hieman auki. Myös eräs Aikamatka sotkee pahasti suunnitelmia...![]()
Team yöhöpinät™
Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.
Huhhuh. Näitä kun lueskelee niin fillarivaelluskuume nousee vain entisestään. Pakko tuonne on jokin reissu tehdä tässä kesän aikana. Jos joku kaipaa matkaseuraa niin ilmoitelkaa ihmeessä!
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
mtbSeikkailu 2009 tai millon se ny oli ...
Olisko tältä kulmakunnalta saatavissa 3 -5 päivämatkan pituista erillistä reittiä aikaseksi.
Kaldoaivin reitti olis ainakin yksi olisiko muita ehdokkaita.
Toi pöyrisjärven kierto lienee useamman päivän homma .. vai pääseekö huoltoauto jonnekkin sopivaan väliin ajelemaan.
Ideana olisi siis pultata useampia noin päivämatkan kestäviä reittejä ketjuksi. Tarvittaessa siirtymät sitten vaikka huoltoautolla.
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
Viime kesänä ajeltiin kaverin kanssa Kalmakaltiosta pöyrisjärven kautta Hettaan. Yövyimme Pöyrisjärven autiotuvalla. Kalmakaltio - Pöyrijärvi väli on aika rankka ja siihen meni vajaa 10 tuntia. Seuraavan päivän etappi Pöyrisjärvi - Näkkälä - Hetta oli noin 4-5 tunnin urakka. Kauemminhan tuolla olisi toki nautiskellut, mutta aikaa ei tällä kertaa ollut enempää.
Pöyrisjärven kierto...? Järven pohjoispuolinen alue on kyllä melko haastavaa ihan jalkaisinkin. Ehdottelin kavereille viime kesänä välipalaksi järven kiertoa päiväretkenä, mutta jostain syystä nämä eivät ottaneet ehdotusta kuuleviin korviinsa.
Ei Lapissa mitään huoltoautoja tarvitse. Kärry parkkiin jonnekin ja menoksi! Ja sitten viikon tai parin päästä takaisin ihmisten ilmoille. Zarnin olkapääraportti on loistava. Samoin Tapio H tarjoilee useita hyviä reittikuvauksia eri puolilta Lappia.
Myös tässä viestiketjussa (tai jossain muussa tämän foorumin ketjussa) on paljon hyviä vinkkejä eri puolille Lappia.
Team yöhöpinät™
Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.
Järjestelin tuossa painostuksen alaisena karttakaappiani ja löysin hukassa olleen kopion Ifjordin tunturista. Kopiolla on kriittiset merkinnät Jäämerenvaelluksen 4. etapista Tenolta Ifjordiin. Mielessäni olen nimittävyt tuota väliä Ifjordin helvetiksi.
Pöyrisjärven seudulla olisi varmasti mahdollisuuksia huolletun retken järjestämiseen. Paikalliset asukkaat saavat tai ainakin ajavat mönkijöillä ja varmasti kuljettaisivat tavaroitakin. Vähän vaan organisointia...
Samoin Norjan puolella Iesjavrin ympäristössä tämä onnistuu, kun järjestetään. Valmiita palveluita ei taida olla.
Minulla on tulevana kesänä tarkoitus käydä tutustumassa tuohon Pöyrisjärven pohjoispuoleen. Pyörällä.
T
Itselläni on hieman samansuuntaiset varasuunnitelmat - auto Näkkälään, repulla raahaten useamman päivän safka- ja majoitustarpeet Pöyriksen länsi- tai pohjoispuolelle ja kiinteästä leiristä käsin päiväretkiä alueella. Kiinnostaa nuo rajan urat!
Team yöhöpinät™
Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.
Kirjanmerkit