Tällainen vempele siis kyseessä. Ilmeisesti tuo on lineaarinen regu, jossa hyötysuhde on step down hakkuria huonompi. Tarkoitus on myöhemmin viritellä tilalle step-up hakkuri ja käyttää vain yhtä akkua kerrallaan.
Mikään ongelma ei ole niin suuri ja monimutkainen, ettei sitä voi juosta karkuun
Tuo jäähdytysrivallinen versio taitaa olla käytännössä lähinnä etuvastus. Jäähdytysrivat on todellakin tarpeen. Selaamalla tätä keskustelua ylöspäin sivulle 26 löytyy aiheesta lisää faktaa. Saman valmistajan slimline-malli lienee hyötysuhteeltaan parempi, ei se ainakaan havaittavasti lämpene. En muistanut mittailla häviötä kun kasailin valoja, ihailin vain slimline-powereiden pientä kokoa...
Onkos kukaan törmännyt Ledilin linssien jälleenmyyjään?
Eivät ilmeisesti myy yksityisille. Tämän tyyppiset muidenkin valmistajien linssit kyllä kelpaavat, jos on antaa vinkkejä.
Valoa riittää nytkin ihan kohtuullisesti, mutta kirkkainpiste tuntuu jopa liian kirkkaalta.
greenman muokkasi tätä : 04.01.2008 at 13.12
Suo, kalja ja läski.
eBaysta löytyy haulla Ledilin linssejä.
Fraenilta löytyy kolmen linssin paketteja. Carlon yksittäisiin linsseihin taas saa kolmen linssin pitimiä. Khatodilla on kolmen ja neljän LED:n linssejä, jotka muistuttavat Ledilin linssejä jossain määrin. Ei nämä kelpaisi?
kuulostaa näppärältä.
Jää varmaan tilaamatta, kun ei luonto anna periksi maksaa postimaksuista enempää kuin itse tuotteista. Etenkin kun tossa mun virityksessä on jo ihan kohtuullinen reflectori, joten linssi ei ole ihan vältämätön.
Nuo Khatodin linssit näyttää ihan kivoilta eikä ole edes kalliita, mutta 17,90 postikuluja![]()
greenman muokkasi tätä : 04.01.2008 at 14.40
Suo, kalja ja läski.
Ledilin linssejä saa toistaiseksi myös täältä: http://www.cpfmarketplace.com/mp/sho...d.php?t=171977
Tilasin just ite muutaman.
Itse kaipaisin kirkasta pistettä kypärävaloon. Juurikin tuollaista mikä on tuossa sinun kuvassasi. Mikä on tuo sinun ledi ja optiikka kuvassa?
Nykyinen valoni (3 x carclon samea 11 astetta) on uskomattona hyvä tankoon. Valo on täysin agentti ilman selkeetä spottia ja hajavaloa riittää sopivasti lähialueelle. Melkein väittäisin, että tuon leveempää keilaa ei kannata tankovaloonkaan hankkia (kyseiseltä valmistajalta, erot eri firmojen tuotteissa aika suuret), koska tuo hajavalo mitä tuosta tulee on juuri sopiva lähialueelle. Eikä tuolla turhaan sokaise itseään. Kun tuo valo on päällä metsässä on kuin ei olisi valo päällä ollenkaan. Fiilis on kuin olisi valoisaa. Tavallaan vie vähän pieäajon hauskuutta pois... :-).
Nyt sitten kaipaan kypäräväloon selkeämpää spottia, jolla näkisi pidemmälle puiden välistä nopeemmassa polkuajossa...
Niken pajassa oma ratkaisuni kypärävalosta!![]()
Specialized enduro expert ja Kona dew plus
- Maastopyöräilyä vuodesta 2002 alkaen -
Tämmönen ompi. Tuossa tulee ihan kiitettävästi myös hajavaloa, mutta varsinainen spotti on melkoinen majakka.
Suo, kalja ja läski.
Odottavan (ja kärsimättömän) aika on pitkä! Miten nopeaan kannattaa pakettia tuolta Led-Techin puolelta odotella? Entä kuka hoitaa Suomen päässä jakelun?
Mikään ongelma ei ole niin suuri ja monimutkainen, ettei sitä voi juosta karkuun
'
Tuosta ei taida olla minulle iloa... Ellen sitten tilaisi samanmoista koko settiä..
Tommonen majakka on vain hyvä kypärävalossa kovemmassa vauhdissa... Jos tankoon laittaa hyvän hajavalon ja majakalla sohottaa kauas ja laittaa tehonsäädän siihen, on hyvä setti kasassa kaikkeen ajoon.
Imho, kypärä valo ei toimi kaukovalona.
Sen kohdentaminen oikeaan paikkaan vaatii liikaa keskittymistä ja sillon ollaan mukkelis makkelis kun se eturenkaan alla oleva juuri unehtu.
Omassa setissä kypärävalo toimii hakuvalona ja "mikäs siellä puskan takana olikaan" valona. Välillä sillä kattellaan myös kauas mutta se ei ole kaukovalo.
Sopiva kaukovalon paikka on tangossa, siitä se sohottaa oikeaan paikkaan ilman erillistä kohdennusta. Tarpeeksi tehoo niin näkyy. Sitten jos on vielä erillinen lähivalo tangossa on paketti kasassa.
Tankovalot huolehtii yleisvalaistuksesta ja sohottaa aina sinne minne eturengas on menossa. Lähivalojen keila on leveä ja hiukan maahan suunnattu. Kaukovalojen keila sohottaa sitten siitä lähivalojen kantaman ulkoreunasta kuin sapeli. Kypärävalon valossa sitten paikataan takarengasta ja ettiskellään sitä tutun polun päätä joka jostakin syystä on kadonnut.
Tarttis houkutella jokin kuvauksen alkeet osaava tekemään jonkinmoinen dokumentti HammerStar II:sen valokeilasta. Omat räpellykset on parhaimmillaan surkeita tällä saralla.
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
Ghettoblaster kypärävalo oli ihan ok kaukovalona, siinä oli niin laaja kulma 36 ast.
Nykyinen kypärävalo on aika tiukalla keilalla 6 ast, se saattaa olla osasyy siihen etten ole sitä kaukovaloksi oiken osannut mieltää, liian pieni pläntti valkenee.
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
Tampereella voisi yrittää kiivetä haulitorniin ja sitten siihen juurelle äijät lamppujensa kanssa. Sitten vaan ylhäältäpäin kuvamaan...Tuollainen TM-tyylinen valaistuskuvio kertoisi lampun ominaisuuksista aika paljon. Ei kellään olisi ideaa, kuin mittausjärjestelmän saisi sopimaan normaaliin autotalliin?
mennään mittaileen sinne TM:n labraan![]()
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
Hmph... Harmi, kun eivät tuupanneet tuolta Led-Techiltä mitään seurantanumeroa mukaan. Olisi ollut helpompaa arvioida milloin paketti olisi perillä.
Mikään ongelma ei ole niin suuri ja monimutkainen, ettei sitä voi juosta karkuun
Mun silmillä ei kovin hyvin katsella kahteen paikkan samaan aikaan. Mutta ehkä tuo pointti siitä että liika kapea valo vie keskittymistä on ihan aiheellinen. Silti mä olen tottunut kapeaan kypärävaloon ja pidän siitä, että saan jonkinlaisen tuntuman siitä minne valokeila kypärässä sohottaa.
Kaukovalo tangossa ei ole mun juttu. Se vain sokaisee kuskin, jos sillä sohotaa lähelle kuten maaston polveillessa tulee väistämätä tehtyä välillä. Jos se on liian levee se valaisee kapealla puiden reunustamalla lähimmät puut niin, että ei näe kauas vaikka valoa onkin silmän tottuessa tuohon lähivalaistuksen kirkkauteen tai sitten se on liian kapea se sohottaa aina väärään suuntaan ollen täysin hyödyton muutoin kuin suorilla
Kypärässä olen itse tottunut kapeempaan keilaan, mutta ei sen varassa tietenkään valaista lähialuetta ja tapeta varjoja renkaan edestä vaan sen lähialueen valaisee aina tankovalo.. Käytännössä kypärävalo on suunnattu vain sen verran ylös että se on tosiaan vain hakuvalo vaikkapa rasteja etsiessä tai kaukovalo, jolla katsellaan minkä puun välistä pitäisi ajaa ihan kovimmassa polkuajossa.
Renkaan eten katsellessa valo pyyhkii kauas eteen eikä sotke lähiajoa pätkääkään.
Selkeesti makuasioita. Silti kait niin että enemmän on parempi.
olisiko kuvatuksia tästä sukellus kapineesta ... työkaveri haaveili moisesta ...
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
Kirjanmerkit