Näppärän tuntuinen idea toi ohjainkannattimen etulevyn pulttien pidentäminen. Itse asiassa parhaimpia koko keskustelu ketjussa.
Ihqun pinkit kaapelit
onnea karppaajalle. Hieno setti.
Näppärän tuntuinen idea toi ohjainkannattimen etulevyn pulttien pidentäminen. Itse asiassa parhaimpia koko keskustelu ketjussa.
Ihqun pinkit kaapelit
onnea karppaajalle. Hieno setti.
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
No kun tilasin kyllä punasta kutistesukkaa, mutta näköjään punastakin on eri sävyjä. "Voimalinjat on kyllä hyvä aina merkata ettei joku saa kynsille"
Lainaus Eskolta
"Jos tarkoitit tehokkaampia Seoul P4:sia, niin ne tuottavat vähemmän lämpöä kuin nykyiset. Entistä isompi osa energiasta muuttuu valoksi, pienempi lämmöksi."
"Hieno lamppu kyllä. Vaikka vähän isolta ja monimutkaiselta koko systeemi näyttääkin."
Näinhän se energiatehokkuus homma varmaan meneekin ja hyvä niin. Oishan tämän valon yksinkertaisemminkin ja kevyemminkin voinu toteuttaa, mutta tällä kertaa tuli tämmöset.
Valoja tullaan käyttämään myös muissa laitteissa, kun pyörissä ja sen takia valon rungot pitää olla kestäviä.
Lisäksi meinasin tehdä isomalle valolle kantotelineen alumiiniputkesta, johon saa akun/ohjauskeskuksen kiinni, niin saan hyvän yleisvalaisimen.
Tulossa on vielä yksi samanlainen alumiinista sorvattu valo/ohjauskeskus Konluxilla ja katkaisijalla. Akusta olenkin jo tehnyt toisen ulostulon lataukselle mistä saan syötön myös tälle toiselle valolle/ohjauskeskukselle.
Sitten on ainakin valoa tarpeeksi, kun kuusi lediä tykittää valoa yhtä aikaa.
Volttimittarista on muuten kiva seurailla virran kulutusta ja hyvin näkee myös latauksen aikana jännitteet.
Löytyykö tuota P4-triplaa jostain nettiputiikista valmiina levynä? Led-tech.de:stä kyllä löytyy tuota plug&light-kittiä, mutta se ei tähän suunnitelmaan ilman turhaa modausta taivu.
Olisi myytävänä muutamia ylimääräisia Luxeon III -ledejä,
optiikkaa, regulaattoreita jne. Esim luxeon III ja optiikka yht. 7e.
Ei myynti ilmoituksia. Foorumin säännöt kieltävät.
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
Projekti etenee - bFlexit lojuu pöydällä ja lyhdyn rungosta on cadikuvat (tai ainakin luonnos) piirrettynä. Seuraavaksi pitäisi päättää vielä optiikat. Ympyriäisen muotoinen kun tuo valo on ja kolmella ledillä, tankoon kiinni menossa. Suunnitelmassa olisi sijoittaa ledit niin, että ylhäällä on kaksi tuikkua vieretysten ja alhaalla se yksi. Monenko asteen kakkulat noille laittaisi ja mitä mallia/merkkiä (ripustimineen)? Josko ylempiin kahteen kapeampi keila ja alempaan hajavalotusta?
2 kappaletta 6x25 (vaakaan) ja yksi 6 tai 10 asteinen. Jos mahdollista, tuo kapea keila kannattaa suunnata noin 5deg ylemmäs, kuin nuo elliptiset. Vastaavaa settiä on tullut kokeiltua muutamissa kenttätesteissä ja valaisimen nykyinenkin käyttäjä vaikuttaa tyytyväiseltä valokuvion muotoon. Jos erilaista suuntausta ei pysty tekemään, kannattaa kaukovalo toteuttaa kolmannella 6x25 linssillä, jonka asettaa ns. pystyyn.
Lukitsen vastauksen.![]()
Kiitos vinkeistä. Mutta edelleen... Carclon triplalinssiripustin näyttäis hyvältä, mutta sen kertovat olevan epäyhteensopiva tuon LT-0663 -triplapiirilevyn kanssa. Millehän tässä sitten alkaisi?
Onko kokeiltuna 6x25deg linsseillä, että kaksi ylintä laittaisi vinoon näin: / \ ja alimmainen pystyyn (tai vaakaan)? Saisi valokuviosta lähelle leveämmän.
Tässä yksi näkemys toteutuksesta lisää. Kuvia tekeleistä tuolla:http://www.kolumbus.fi/teijo.hoyla/L...0V2/index.html
Tangossa ja kypärässä on molemmissa 3xCree XR-E Q5 + Fraenin 11 asteiset linssit. Fraenin linssit ovat kirkkaasti parempia verrattuna Carlon 20mm linsseihin. Kypärässä 11 asteiset linssit ovat hyvät, tankoon on tulossa vielä 15x24 asteiset linssit. Lämpöjen kanssa ei ole ongelmia, lenkillä kylmettyneitä sormia ei pysty lämmittelemään valoissa. Umpion putki on peräisin Bilteman airosta. Umpioiden tekemien edellytti hieman sorvaushommia. O-rengas + seegeri pitää linssin paikallaan ja keskitettynä. Powerit ovat Powerlinen 1000mAh slimlinet. Kypärävalon poweri on sijoitettu lampun läheisyyteen kaapeliin. Tankovalon poweri on piilotettu 20x20 AL-putken sisään, meinasi olla hieman ahdasta. Akkuna molemmissa valoissa 4000mAh 14,8v Lionit.
Kuvittelin vielä vuosi sitten, että 10w HID on hyvä, mutta ledit ovat aivan eri planeetalta.
OT:
Mietin tovin mistä tuo Seeger tuttu, mutta sattuupa olemaan tuo lafka työmatkan varrella =).
http://www.seeger-orbis.de/de/index.php?article_id=280
TeijoH hienoo työtä ,noilla jo näkee![]()
Tu vaan ajeleen Tikkakoskelle niin nään noi valot livenä..![]()
Kävin tänään vähän pitemmällä maastolenkillä tuolla edellä esitetyllä "kaarivalolla". Lisänä oli nyt kypärävalona 5W led 25 asteen optiikalla. Nyt ON HYVÄ. Ainakin mun tarpeisiin. Valoteho on tasainen koko valokeilan alueella, ei häiritsevää kirkasta kohtaa.
Kypärävalo kätevä kurveissa ja karkuun lähteneen jäniksen seurannassa. Pitää vielä kokeilla "kapeammalla" linssillä.
Autot vilkutteli pitkiä pelkällä kaarivalolla siirtymää ajaessa, joten liikenteessäkin näkynee riittävästi (täytyy laittaa se himmennyspotikka siirtymiä varten).
Omaa ajoani MAASTOSSA on eniten häirinnyt edellisissä omissa versioissa valon poukkoilu stongan kääntyilyn tahdissa. Tolla kaarivalolla efekti on minimissään, kun siihen ei mitään kirkasta keskipistettä synny. Pahin maastossa ajettava on ollut 3*10 asteen optiikka. Näky kuuhun asti, mutta hetken kun katot kirkasta keskipistettä et nää hajavalossa enää mitään. Hyvä, että ei jotain epilepsiakohtausta saanut.
Vihdoista viimein ...
http://www.codershouse.com/pictures/HammerStar2/
Speksit ..
6 x K2
Pitkät:
3 x 4 ast carlo
Lyhyet:
2 x 15 ast carlo
1 x 6x25 ast vaaka carlo
Lyhyet osoittaa nuin 5 ast alaviistoon.
2 x Troh hakkuri. Akku yli 20Ah.
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
^Tuosta kyllä luulisi valoa lähtevän..
Mulla olisi taas kysymys viisaammille. Hankin pari Canon BP-930 -yhteensopivaa 7,2V/4000mAh akkua. Tarkoituksena olisi kytkeä nuo liittimillä sarjaan lamppua varten. Latauksen hoidan akut erillään noille tarkoitetulla laturilla.
Latasin akut ensimmäistä kertaa ja mittari näyttää toisen jännitteeksi 8,23V ja toisen 8,5V. Tuleeko tuosta jännite-erosta ongelmia, kun kytken akut sarjaan?
Sarjaan kytkentä ei tuota ongelmia ...
Rinnan kytkettäessä akut tasaavat jännitteensä ja ilman rajoitusta = vastusta se voi olla kohtalaisen vauhdikas tapahtuma -> ei suositeltavaa.
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
Kiitos, pitääpä tänään kokeilla saada uudet akut ja bFlex toimintaan.![]()
Tuo toinen akku, jonka jännitteeksi jäi 8.23V ei ole täynnä, tai sitten se on jo valmiiksi äärimmäisen pahassa epäbalanssissa. Suosittelen uutta latausyritystä siten, että pidät akkua laturissa yön yli vähintään. Hyvällä säkällä se jännite nousee hiljalleen 8.5V paikkeille. Hyvä säkä tarkoittaa sitä, että akku osaa itse balansoida itsensä, vaikka se sitten ottaisikin vähän aikaa.
troh muokkasi tätä : 21.12.2007 at 10.19
^Pitää kokeilla vielä tuota.
Samassa sarjassa joskaan ei ihan yhtä elegantin näköisenä painii tämä viritys:
![]()
Enemmän tarinaa täällä.
http://www.bebek.fi/kauppa/index2.ph...b9ab714ee405d&
olisikos tuossa minkälainen ledi?
www.mckramppi.com
Olikos nyt näin, että Seoulin P4:lle ja Luxeon K2:lle käy samat optiikat? Molemmat ovat tuolla tähtimallisella pohjalla. Tarkoitus olisi siis laittaa 3xP4 ja fraenin triplalinssi 10 asteisena.
Toinen epäselvyys liittyy riittävän jäähdytyksen aikaan saamiseen. Ajattelin liimailla ledit lämpöä johtavalla liimalla suoraan runkoon kiinni ilman erityisempiä jäähdytysripoja. Runko tulee n. 1mm vahvuisesta alumiinista. Riittääkö jäähdytysteho vai liimailenko taustaksi suoraan kunnollisen jäähdytysrivan?
Mikään ongelma ei ole niin suuri ja monimutkainen, ettei sitä voi juosta karkuun
Se riippuupi hyvin paljon siitä taustalevyn pinta alasta. Parempi olisi liimailla ledit / ruuvailla starit suoraan jäähyyn kiinni ilman erillistä välikerrosta. Jos ruuvailee starin jäähyyn väliin tarttee laittaa hyvälaatuista piitahnaa.
Noi liimat ovat sitten erittäin tarkkoja annostelusta ja kerros pitää saada tasaiseksi ei kuplia ym ... muuten savu nousee.
6xk2 lämpiää selkeesti mutta pysyy vielä reilusti pelialueella, liimattuna jäähyyn. Tämä konfiguraatio on näin näppituntumalla alarajoilla.
http://www.codershouse.com/pictures/HammerStar2/
Meille jotka kulkevat omia polkujaan
-- mtbSeikkailu 2016 --
1mm alumiinilevy on jäähdytysripana hieman turhan ohut, joten riippumatta pinta-alasta, se on alimitoitettu. P4 lämpenee todennäköisesti vähemmän, kuin Hammerstarin K2:t, jos virta on speksin mukainen. Hammerstarissa saattaa mennä vähän ylivirtaa, jos olen oikein asian ymmärtänyt. Siten hieman pienempikin jäähdytys saattaa riittää. Etsi jostain 5mm alumiinia ja tee runko siitä. Jäähyt saattaa silti olla tarpeen ainakin sisällä tehtäviä kokeita varten.
Kiitokset Trohille ja Hammerille! Päädyn sittenkin tilaamaan tuollaisen plug'n'play-paketin. Mukana tulee kunnollinen jäähdytinprofiili ja on muutenkin varmempi tapa olla tuhoamatta ledejä. Koteloksi tulee metallinen Auto-Gaugen mittarikotelo. Akkuina toimivat 2 kpl 7,2v 3600mA NiMh-akkua. Millaista paloaikaa tuolla kokoonpanolla voisi odotella? Ledeinä siis 3xP4 ja led-techin 1A regulaattori. Akut kytketään sarjaan.
Mitenkäs nopeaan porukalle on tullut tilaukset tuolta Led-techistä?
Mikään ongelma ei ole niin suuri ja monimutkainen, ettei sitä voi juosta karkuun
Kirjanmerkit