GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 46 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 96 146 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

  1. #1351
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006

    Lamppu syttyi

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Fenix L2D Rebel 100 tilattu. Saas nähdä kannattiko.
    Kyllä lähtee paljon valoa pienestä tuikusta!!
    Aluksi armas ihmetteli, missäs se polttimo oikein on. Ledi on tosi pieni.

    Entinen vakiovaloni Maglite 4D, xenon-polttimolla, näyttää kynttilältä.

    Vertailun vuoksi kokeiltiin kuvan kaltaista valokanuunaa.

    Valonheittimellä saatiin parempi kantama, mutta käytännössä eroa ei ollut.

    Kyllä kannatti ainakin minun käyttööni eli retkeilyyn ja fillarin ajovaloksi.

    Qualityflashlightsille pisteet aktiivisesta tilannetiedotuksesta. Lampun mukana tuli valkoinen valaisinkuuppa, jonka avulla mökkiin saatiin yleisvalo. Paristotkin olivat jo valmiina paikoillaan.
    fob muokkasi tätä : 22.10.2007 at 09.17
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  2. #1352
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    13

    3,7v akut RCR123

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.S Katso viesti
    Ladattavilla RCR123:lla meinasin, mulla on yhdet hyvät "aw":t ja sitten pari settiä halpoja Ultrafirejä.
    Onkos noi RCR123 akut ihan Suomesta helposti yleisesti saatavia vai pitääkö tilailla ulkomailta ja entäs laturi ? Onko CR123 erilainen? Eli onko R edessä ainoastaan rechargeable eli uudelleen ladattava ?

    CandlePowerForumilla oli jotain juttua että tohon P3D:hen sais jatkoputkea ja siten jopa 3xCR123??

    Tuli siis tilattua myös P3D ja eipä tullut akkuja innostuksissani QFL:stä niitä tilattua (eipä tosin tainnut olla kataloogissa). QFL:ssä luetun mukaan valaisimien mukana on paristot/akut(battery).. Onko kokemusta eli onkos ne ladattavia ?

    -öö taidan olla pihalla-
    KMH muokkasi tätä : 22.10.2007 at 19.27 Syy: virhe otsikossa

  3. #1353
    Liittynyt
    09/2003
    Paikkakunta
    Park City
    Viestit
    899
    Käsittääkseni CR123A on 3.0V kertakäyttöinen patteri ja 16340, R123 tai RCR123 tarkoittavat sitten näitä ladattavia 3.7V paristoja, näillä tiedoilla on tähän asti pärjätty.

    Hyvinä pidettyjä AW:n akkuja saa täältä tai täältä. Dealextremestä saa UltraFire akkuja, joista on vähän ristiriitaisia raportteja, mutta erittäin edullisia ovat ainakin. Kaikki yllä mainitut yrittäjät myyvät ainakin nano-chargeria, mutta se lataa vain yhden kennon kerrallaan.

  4. #1354
    juhake Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.S Katso viesti
    Käsittääkseni CR123A on 3.0V kertakäyttöinen patteri ja 16340, R123 tai RCR123 tarkoittavat sitten näitä ladattavia 3.7V paristoja, näillä tiedoilla on tähän asti pärjätty.

    Hyvinä pidettyjä AW:n akkuja saa täältä tai täältä. Dealextremestä saa UltraFire akkuja, joista on vähän ristiriitaisia raportteja, mutta erittäin edullisia ovat ainakin. Kaikki yllä mainitut yrittäjät myyvät ainakin nano-chargeria, mutta se lataa vain yhden kennon kerrallaan.
    AW:lla on uudempi kehittyneempi versio laturista (lataa kahta akkua yhtä aikaa, ja myös muita uusia ominaisuuksia):

    http://www.cpfmarketplace.com/mp/sho...d.php?t=125353

    ja uudemman teknologian akkuja:

    http://www.cpfmarketplace.com/mp/sho...d.php?t=125353

    On myös combo-paketti laturi+akkuja.
    AW toimittaa Suomeen samoilla toimitusmaksuilla kuin jenkkilään....
    juhake muokkasi tätä : 23.10.2007 at 10.29 Syy: typo

  5. #1355
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006

    Vihainen Pyöräilijöiltä valot hukassa!

    Yhden aamun tilasto:
    - 64 pyöräilijää
    - 10 valot päällä
    -- 3 vilkkuvaloilla
    -- 3 Dynamo-valoilla
    -- 2 ledivaloa vilkkumatta
    -- 2 perinteistä paristovaloa
    - kaikilla naisilla, joilla oli valaisin pyörässä, oli myös valot päällä
    - 15 miestä ilman valoja, vaikka pyörässä olikin valaisin

    Taitaa olla kohta se aika vuodesta, jolloin poliisi järjestää valoratsian pyöräilijöille. Tämän aamun havaintojen perusteella on syytäkin. Rahasta ei pitäisi olla kiinni, koska muutamalla eurolla saa työmatka-ajoon riittäviä tuikkuja.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  6. #1356
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    75
    Samankaltaisia, tosin tilastoimattomia, havaintoja minullakin. Naiset käyttää valoja, miehet ei. Nuoriso ajelee lähes poikkeuksetta ilman valoja, olkoon neitoja tai miehenalkuja. Kokonaisprosentti valoja käyttävistä mutuna n. 20%.
    Itse olen omalla työmatkallani aina ensimmäisiä kenellä valot syysaamuisin on päällä. Aika vakioporukkaahan samoja reittejä samaan aikaan ajelee, suuntaan tai toiseen. Olen muutamana viime vuonna huomannut, että kun joku (minä) pelin avaa, niin yleensä jo seuraavana aamuna on usealla muullakin valot päällä. Esimerkin voima toimii tässäkin! Joskus tulee jopa jollekin huomautettua valojen tarpeellisuudesta, kun sopivan pimeässä kohdassa kohdalle osuu. Ainakin silloin, jos tosiaan osuu.

  7. #1357
    Itse ehkä kuulun nuorisoon(15v), mutta kyllä minä käytän pyörässä valoa.

  8. #1358
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    ...
    Taitaa olla kohta se aika vuodesta, jolloin poliisi järjestää valoratsian pyöräilijöille. Tämän aamun havaintojen perusteella on syytäkin. Rahasta ei pitäisi olla kiinni, koska muutamalla eurolla saa työmatka-ajoon riittäviä tuikkuja.
    Ei tekisi pahaa. Joka aamu pitää yrittää nähdä ajoissa valottomat vastaantulijat. Onneksi tuon Sigman ledilampun keila paljastaa ne mahdollisesta etuheijastimesta. Eivät ihan kaikki pääse yllättämään.
    A Gentleman will walk but never run

  9. #1359
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Ei tekisi pahaa. Joka aamu pitää yrittää nähdä ajoissa valottomat vastaantulijat. Onneksi tuon Sigman ledilampun keila paljastaa ne mahdollisesta etuheijastimesta. Eivät ihan kaikki pääse yllättämään.
    Paitsi tietysti ne joilla sitä etuheijastintakaan ei ole.

    Nuo ehjän näköinen lamppu pimeänä vastaan tulevat kyllä ihmetyttävät minuakin, unohtunut laittaa päälle, patterit loppu, eikö esimerkiksi tunti auringon laskettua vielä ole valaistulla tiellä tarpeeksi pimeää vai onko valo tarkoitettu vain jonnekin täydelliseen sysipimeään?

  10. #1360
    Liittynyt
    09/2003
    Paikkakunta
    Park City
    Viestit
    899
    Tilaamani P3D-Q5 saapui juuri fenix-storesta, suht nopeaa toimintaa. Kun näistä akuista oli juuri puhetta, niin ultrafiren akut ovat näköjään lamppuun liian pitkiä. Vanhoista sinisistä aw:n akuista piti myös ottaa tarra pois, että mahtuivat putkeen.

  11. #1361
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    13

    Kiitokset akku vinkeistä..

    on paljon valaistuneempi olo. Kysyminen selvästi helpottaa tietämätöntä meikäläistä.

    Tilailin sitten akut ja laturin Fenix-storesta. Ja nyt vaan odotellaan P3D Q5:n saapumista. Olo on kuin jouluna

    Jos se kuuluisa tuuri käy taas niin ensin on ne kiinnikkeet tankoon, sitten akut ja laturi ja myöhässä saapuva P3D sitten joskus. Eli tilailin kaikki eri aikaan..

  12. #1362
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    684
    Voiko miragen akkua(nipack) ladata vaikka se ei ole tyhjä? Ilmeisesti voi?

  13. #1363
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Mä olen 3v yrittänyt saada valoa pyörään, nyt se on vihdoin hankittuna.

  14. #1364
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jusSsa Katso viesti
    Voiko miragen akkua(nipack) ladata vaikka se ei ole tyhjä? Ilmeisesti voi?
    Voi. Kunhan välillä muistaa purkaa akun tyhjäksi asti, ettei akkuun tule "latausmuistia". Joskus puhuttiin, että joka kolmannella kerralla metalliakut pitäisi laskea aivan tyhjiin, muuten voi latailla kuinka vaan.

  15. #1365

    Induktio Valot!

    Fob tuossa edellä oli aamuratsiassaan tehnyt vastaavan havainnon kun Hans eilen iltalenkillään. Syy tähän on inhimillinen vaikkakaan ei hyväksyttävä, valaisemen paristoa seivataan että näkisi oikein pimeässä paikassa ja näetyksi tuleminen unohtuu.
    Itsekin tuohon tulee syyllistyttyä varsinkin pidemmällä lenkillä ja ajattelin että pitäisikö kokeilla kaksoisvalosysteemiä jossa näetyksi tulisi jollain vähän virtaa kuluttavalla valolla ja umpipimeässä sitten laittaisi 10wattisen valon päälle että näkisi kunnolla.

    Tuoreimmassa fillarilehden numerossa esiteltiin joku induktiooon perustuva valosetti joka saattaisi toimia hienosti aina-valmiina tyyppisenä huomiovalona. Mainittu lyhty toimii siis ilman dynamoa ja akkua etu/takanapaan kiinitettynä ja palaa yötäpäivää.

    Onko kellekään ehtinyt kertyä uutuudesta mitään käyttökokemuksia?
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  16. #1366
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Fob tuossa edellä oli aamuratsiassaan tehnyt vastaavan havainnon kun Hans eilen iltalenkillään. Syy tähän on inhimillinen vaikkakaan ei hyväksyttävä, valaisemen paristoa seivataan että näkisi oikein pimeässä paikassa ja näetyksi tuleminen unohtuu.
    Itsekin tuohon tulee syyllistyttyä varsinkin pidemmällä lenkillä ja ajattelin että pitäisikö kokeilla kaksoisvalosysteemiä jossa näetyksi tulisi jollain vähän virtaa kuluttavalla valolla ja umpipimeässä sitten laittaisi 10wattisen valon päälle että näkisi kunnolla.
    Oman näkemykseni mukaan "huomiovalo" on täysin välttämätön siirtymätaipaleita varten, iso valo kytketään sitten kun siirrytään valaisemattomille tie- ja maasto-osuuksille, tai kun halutaan näkyä erityisen hyvin vaikkapa risteyksissä. Lisäksi tuo täysin erillinen pikkulamppu toimii pelastusveneenä, jos iso valo vaikka ottaa ja hajoaa jossain erämaan keskellä.
    "Huomiovalona" minulla on joku pieni cateyen led-malli, varsinaisina ajovaloina viemäriputki + sisustushalogeeni -viritelmä.

    - Tomi

  17. #1367
    Kävin eilen hakemassa paikallisesta Pyöräliike Lundbergista kyseisen kulutushyödykkeen, induktioon perustuva valolähde on nimeltään ReeLight. Paketti sisältää sekä etu että taka valot ja 4kpl pinnamagneetteja sekä kilkkeet niiden kiinittämiseksi vastaaviin napoihin ei-ketjun puolelle. Asentaminen sujui heittämällä krossariin samalla kun vaihdoin talvi-nasta-kumekset (SnowStud) alle.

    Tänään pääsen kokeilemaan valoja käytössä mutta pimeässä huoneessa tehdyn pyörittelyn perusteella ReeLightista irtoaa nimen omaan huomiovalo tasoista valkoista ja punaista valoa. Etulyhty ei tuottanut käsinpyörittämällä aivan niin tehokasta valoa kuin takapunainen johon pistin vauhtia kammesta mutta uskon että balttiarallaa 2kypän vauhdissa lyhdyt palaa täydellä teholla.

    ReeLight vaikuttaa ennen koe-ajoa hyvältä "keksinnöltä" ja jos noin 40€uron hankintahinnan jakaa kahdella lyhdyllä ja vielä sillä että paristokustannukset on jatkossa 0€uroa niin hankinta hahmoittuu "oikeassa valossa"... no, koeajetaan laite niin osaa sanoa paremmin asiasta...
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  18. #1368
    mikazio Guest
    Ilmeisesti tuohon Reelightiin on tulossa vielä mahdollisuus ostaa halutessa lisämagneetteja.

  19. #1369
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    24 pyörävalon testi Australian Mountain Bike -lehdestä:

    pdf

  20. #1370
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikazio Katso viesti
    Ilmeisesti tuohon Reelightiin on tulossa vielä mahdollisuus ostaa halutessa lisämagneetteja.
    Onkohan lopputulema, että kiekkoina on joku spinning pyörän vauhtipyörää muistuttava neodyniummagneettiroottori ja valoina 16 x Seoul P4 led-patteiristo. Sitten joku pattipää teippaa lipo-kennot runkokolmion sisään ja balansserit satulan alle, ettei valot himmene ylämäessäkään.

  21. #1371
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikazio Katso viesti
    Ilmeisesti tuohon Reelightiin on tulossa vielä mahdollisuus ostaa halutessa lisämagneetteja.
    Joo saattaisi auttaa hitaammassa vauhdissa... ellei tykkää takavalosta niin voihan siitä ottaa magneetit etupäähän... pitäisi kyllä kuntoiluvauhdissa pelittää kahdellakin magneetilla mutta katsotaan kuinka vörkkii...
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  22. #1372
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    24 pyörävalon testi Australian Mountain Bike -lehdestä:

    pdf
    Lupinen Wilma sai kympin. Siitä on nyt 6h käyttökokemusta: Aivan loistava. Erittäin simppeli ja helppokäyttöinen. Toimi hyvin kiinnitettynä kypärään tai itse pyörään. Hinta sinänsä on ainoa järkyttävän suuri miinus, mutta itse perustelin ostosta sillä, että valontarvetta on myös yösuunnistukseen kilpailumielessä. Ei tarvitse ostaa (ikinä) uutta lamppua. Kun ledit tai akut kehittyvät, voi Wilman päivittää uusiin. Sweet!

  23. #1373
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    5.128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Tuoreimmassa fillarilehden numerossa esiteltiin joku induktiooon perustuva valosetti joka saattaisi toimia hienosti aina-valmiina tyyppisenä huomiovalona. Mainittu lyhty toimii siis ilman dynamoa ja akkua etu/takanapaan kiinitettynä ja palaa yötäpäivää.

    Onko kellekään ehtinyt kertyä uutuudesta mitään käyttökokemuksia?
    Hesarin artikkeli: Reelight

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=25682

    Enpä ole katsonut tarkkaan oliko näitä juttuja jo esillä jossain.
    StantheMan muokkasi tätä : 25.10.2007 at 12.39
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

  24. #1374
    Vai ei hesarin toimittaja saanut ReeL asennettua heittämällä... no joo... kaikki on suhteellista mutta em'mää'ny vähään aikaan ole iisimmin mitään palikkaa pyörään kiinittänyt.

    Tuossa videopätkässä oleva ReeL kyllä oli asennettu pinnamagneettien suhteen huonosti, ei Hansin valo kyllä vilkku juuri lainkaan... sanoisin että vain toinen magneetti oli tuossa pelissä tai jotain.
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  25. #1375
    mikazio Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Vai ei hesarin toimittaja saanut ReeL asennettua heittämällä... no joo... kaikki on suhteellista mutta em'mää'ny vähään aikaan ole iisimmin mitään palikkaa pyörään kiinittänyt.

    Tuossa videopätkässä oleva ReeL kyllä oli asennettu pinnamagneettien suhteen huonosti, ei Hansin valo kyllä vilkku juuri lainkaan... sanoisin että vain toinen magneetti oli tuossa pelissä tai jotain.
    Tuo Suomessa oleva versio eroaa noista muiden maiden versioista juuri siinä että siinä valo on kokoajan, ei vilkkuen.

  26. #1376
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    100
    Tulin juuri ekalta pyörämatkalta uudella Fenix L2D Premium 100:lla. Kyllä on aika uskomaton valoteho lampun kokoon nähden. Lampulla sekä näkyy että näkee, jopa autot pysähtyivät kolmion taakse!

    Manuaalissa sanottiin, että lamppua ei tulisi käyttää maksimiteholla yli kymmentä minuuttia lämpimässä ilmassa. Kun kokeilin lamppua sisällä, se tuntui tosiaan lämpenevän kohtuullisen paljon, kaikki sähkö ei selvästikään muutu valoksi ledissäkään. Lisäksi ledien ongelmana ymmärtääkseni on juuri kestoiän merkittävä lyheneminen kuumakäytön seurauksena. Mutta kun ympäröivä lämpötila oli nyt pyöräillessä viiden asteen luokkaa, lamppu ei tuntunut fillarin stongassa pahemmin lämpenevän. Ehkä lampun alumiinirunko johtaa lampun lämmön talvella hyötykäytettäväksi NiMH-pattereiden lämmikkeeksi, kun aiemmassa lampussani olen havainnut kyseisten virtalähteiden hyytyvän surkean nopeasti pakkasella.

    Ainut negatiivinen juttu, jonka havaitsin, oli se, että kun pysähdyin töistä kotiin tullessa lähipubiin muutamalle oluelle ja sandwichille, niin joku Lapin mies alkoi meuhkata pubissa. Hän sanoi, että "Mie tapan kaikhi" ynnä muuta. Ikävää. Baari-mimmi heitti Laphin pojan pihalle, mutta kova oli sadattelu. Lähellä oli, etten kaivanut Fenixiä esiin ja mennyt puolustamaan baarin neitoa Laphin pojaltha. On se niin kirkas, että jos sillä osoittaa Laphin miesthä, niin nurin menee, se on varma. Onneksi tilanne ei kärjistynyt niin pitkälle, syytteessähän siinä olisi ollut hätävarjelun liioittelusta.

  27. #1377

    Tested

    Ajelein eilen kakkosen ReeLightin testaus mielessä, reitille sattui pyörätietä, nelinumeroista asvalttitietä ja hiekkatietä. Pimeää oli paikoitellen ihan kunnolla, metsäpoluille en krossarilla lähtenyt.

    Hyvin pelittää ReeL, se antaa tasaista valoa kun nopeus on noin 20kmh, 15kmh valo sykkii vähän ja >25kmh se palaa täysin sykkimättä. Valon käyttötarkoitus on ehdottomasti huomiovalo-tyyppinen eikä siitä ole paljon iloa edes säkkipimeässä koska se ei näytä eteenpäin juuri mitään ja jos ajaa hiljempaa niin se rupeaa sykkimään.
    Huomiovalona ReeL on tosi pätevä sillä se näyttää jopa sivulle, epäilin ensin että kuinka valo näkyy navan korkeudelta mutta yllättävän hyvin se näkyy pinnojen läpi... jos on levarit niin näkyvyys saattaa huonontua. Takavalosta ajttelin ensin että se ei olisi niin tarpeellinen mutta takapunainen on erittäin tärkeä jos ajaa enemmän tien pientareella... ja asennushan tuli kummassakin päässä ei-ratatiden puolelle.

    ReeLight on ainakin ensituntumalta tosi hyvä peli huomiovaloksi mutta tarvitsee ehdottomasti kaveriksi tehokkaamman valon mikäli ajaa muualla kuin valaistuilla baanoilla. Mainitulla "kaksois-valo-sydeemillä" voimakkaamman valon virtalähde kestää tosi-tosi pitkään kun sitä käytetään tarpeen mukaan eikä se pala pitkään yhtä jaksoisesti.
    Se vähän mietitytti että kuinka typerältä näyttää ajaa valot päällä myös päivällä mutta onhan ne autossakin päällä koko ajan... no, enemmän pyöräileviä pidetään muutenkin omituisina eikä ReeL enää paljoa "kasvata mainetta".
    Hans Opinion muokkasi tätä : 26.10.2007 at 12.11
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  28. #1378
    Liittynyt
    01/2007
    Viestit
    142
    Mahtaako noita Reelighteja löytyä vielä kaupoista Tampereen lähistöltä?

  29. #1379
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Main-Taunus-Kreis
    Viestit
    77
    Onko kenelläkään kokemuksia Busch + Müller IXON IQ LED:stä
    http://www.bike24.net/1.php?content=...6299ecbb612ac2
    Luxeja vähemmän kuin Sigman powerledissä, miten lienee eroa keilassa?

    B+M lampusta sanomaan näin:
    Kernstück der IQ-Technologie ist ein radikal neu entwickelter Spezial-Reflektor mit integriertem Kühlsystem. Das Licht einer Hochleistungs-LED wird als indirekte Lichtquelle genutzt. In der Mitte des Reflektors ist kein Leuchtmittel mehr zu sehen. Das Lichtfeld der Ixon IQ ist maximal homogen ausgeleuchtet und doppelt so breit wie bisher üblich.
    Tasapainottelen tämän ja Sigman powerledin (90lu) välillä.

  30. #1380
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    onko mitään tietoa näistä Inovan led valoista ? Selailin tuossa uutta kameraa kaupasta ja näkyy olevan valojakin tarjolla.
    "Aika sopevan oloista" 5.8 wattista lediä eli tämä malli X03 kiinnostais.
    mk muokkasi tätä : 26.10.2007 at 13.27
    -- not fast but furious --

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •