GiantGarminMPMessutElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 30 / 4198

Aihe: Tee-Se-Itse valot

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.M. Katso viesti
    Nyt alkoi mietityttämään, kun katseli noita Tmh:n lampputestin lamppuja. Olin jo tilaamassa Sigman Mirage evo + evo x pro endurance settiä, mutta mutta... Nuo itse tehdythän valaisevat aivan mielettömän paljon, ja on helppo verrata lamppuja toisiinsa, kiitos siis hyvästä testistä (toisaalta nyt taitaa lampunhankintaprosessi pitkittyä ).

Etenkin tuo Seoul p4 triplana vakuuttaa, mutta muutkin ovat kyllä hyviä. Ainut ongelma on tuo rakentelu, kun siitä ei oikeastaan ole kokemusta ollenkaan... toisaalta tekemällä oppii, ehkä. (onko "ohjeita" paljon netissä tai olisiko jollain, joka olisi jo tehnyt näitä, antaa jonkinlaisia selkeitä ohjeita? hämärä käsitys on, mutta olisi kiva olla varma siitä mitä tekee). Ei kai tuo loppujen lopuksi mitää kauhean haastavaa ole? Vaikein osa on varmaankin tuo "kotelo" valoille, tai siis teettäähän se pitää, mutta miten sen saisi hoidettua edullisesti?
    Mitä tuollainen rakentelu tulee kaikkiaan maksamaan, siis edullisesta paikasta tilaamalla (=saksanmaalta, esim. dotlight...)? Esimerkiksi juuri tuo Seoul p4 tripla?

Tuossa vielä molempien lamppujen valaistuskuvat: Seoul p4 tripla http://tmh78.nettigalleria.fi/main.php?g2_itemId=40 ja Sitten sigma http://tmh78.nettigalleria.fi/main.php?g2_itemId=52
    Tuosta saa kuvan, että Sigman setti ei valaise juuri mitään.

Tekemällä, tietoa keräämällä ja tätä threadia lukemalla oppii.

Eipä nuo omatkaan projektit mitään täysin Tee-Se-Itse lamppuja ole. Enimmäkseen kaupasta saatavia osia vain kasattu yhteen. Troh:lla ja kumppaneilla on sitten vieläkin pidemmällä tuo Tee-Se-Itse osio, kun ovat elektroniikatkin suunnitelleet ja kasanneet itse.

Tripla P4:n osat:

- kolme P4 lediä (emitteriä) / led-tech.de
    - alupiirilevy niille / led-tech.de
    - Fraen 10 asteen 3 kombo linssi / led-tech.de

(led-tech myy tällaista settiä myös valmiina jos ei halua/pysty juotella emittereitä alulevyyn 49.90 + 10 asteen linssi 12.90)

- Konlux 1000mA regulaattori n.15e / dotlight.de

Vähän johtoa/liittimiä ja koppa, niin valopää on kasassa. Sitten vain sopiva akku (14.4v jos käyttää Konlux regulaattoria).

Valopään osien hinta on siis siinä 50e:n tietämillä. Akku ja laturi ovat kalleimmat osat. Niihin saa uppoamaan helposti reilun satasen.
    Tmh muokkasi tätä : 17.10.2007 at 16.01

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •