Eräs tapa kiinnittää Fenix ohjaustankoon: Vanha lampun kiinnityspanta, jossa on muovikisko lamppua varten, ja suora yläpinta. Olikohan Smart Polariksesta...
Porasin kiinnikkeen kylkiin läpireiät, joista nippusiteet läpi, ja lamppu nippusiteillä kiinni.
On tosi tukeva!
http://www.pinkbike.com/photo/1510540
![]()
Marde muokkasi tätä : 28.09.2007 at 21.41 Syy: Lisäsin kuvan
Pistämpä tännekin, kun satuin löytämään tämmösen valotestin:
http://www.testzone.se/?p=lamptest
klikkailemalla lampun nimiä saa lisäkommentteja näkyviin.
Aika kalliita on kaikki testi valot. Harmi, kun ei oo tossa testissä Peltzin valoja.
.....0..........
.._/<,........
..(*)(*).....
Monet näyttää olevan tillanneet Fenixin lampun qualityflashlights paikasta.
Ainakin hinnat on halvat, mutta tuleeko tavara luotettavasti perille?
Tuleeko jotain postikuluja suomen sisällä tapahtuvasta paketin kuljetuksesta?
Jotkut on sanonu että voi jäädä myös tulliin mitäs se sit oikein tarkottaa?
Tuolta kyllä tilaisisin jos vain uskaltaisin luottaa ettää tavara tulee myös perille.
Joko vema60 olet saanut tilaamasi fenixin?
Meinasin itse laittaa tilaukseen tuon FENIX L2T V2.0 REBEL LED Flashlight. Ho constant 135 lumen ja Lo 15 lumen.
Jyväskylän delotechilla on ilmeisesti joitain fenixjä hyllyssä. Ainakin työkaveri sieltä kävi lampun hakemssa (FENIX L2D REBEL Premium LED Flashlight). Hinta taisi olla karvan verran auki 70 euroo.
Lainasin tuota lamppua työkaverilta ja ajoin kahtena aamuna töihin. Hienosti kesti AA paristot ja NiMH akut 1h15 suuntaansa. Valokiila tienvarteen oli suorastaan mahtava verrattuna cat eye hl el 500:een
-Janne-
Onko kukaan hankkinut UltraFire C5 lamppua? Se maksaa noin 20 USD ja siinä on Cree XR-E ledi.
http://lightreviews.info/uf_c5/review.html
Arvostelun mukaan ei yhtä hyvä kuin Fenix, mutta hinta-laatusuhde voisi olla parempi.
Eipä muuten ole minun Fenix L2D REBEL tullut vielä Qualityflashlights -kaupasta. Tilasin sen jo 13.9.
Olisi pitänyt tilata suoraan fenix-storesta.
Onkos väellä kokemuksia Sigman Mirage Evo + Evo X -setistä? Joskus kauan aikaa sitten siitä oli Fillari-lehdessä testiä ja kehuivat(, kuten aika usein). Nehän ovat tietenkin vanhaa tekniikkaa, mutta ei kai halogeenilamppukaan ihan läpeensä huono ole. Ainakin Sigma lupaa muistaakseni 3,5 h polttoaikaa yhdellä Nipack-akulla (siis kai vain heikompi valo...), mikä ei mielestäni ole huono. Toki endurance-setti olisi vielä parempi, kun tulisi kaksi akkua, sillä voisi jo aika kauan ajella täydellä valoteholla. Nämä ovat aika edullisia verrattuna moniin "vastaaviin", tosin tuskin pärjää lähellekään kyllä esim. Lupinen Edisonille?
Mites esimerkiksi verratuna noihin Fenixeihin, häviääkö vai voittaako valotehossa (siis ihan silmämääräisesti, ainakaan kaikki luvut eivät ole vertailukelpoisia eri tekniikoilla) yms.?
S.M. muokkasi tätä : 06.10.2007 at 13.30
Mulla on tuo evo+evo x pakettï, ja¨valoa on ¨mielestäni akun ja lampun kokoon nähden paljon. Kokemusta muista valoista ei ole vielä minkäänlaisia,¨muutaman viikon sisään pitäisi ainakin itse tehdystä 20+20w ja 20w halogeeneista¨tulla kokemuksia.(kavereiden lamppuja)¨Olen ollut lampun tehoon tyytyväinen,¨ehkä kypärälampun voisin vielä hommata noiden kaveriksi. ¨Kiinnitys kypärään on muuten tosi näppärä, mutta sillon ei saa lyhyttä valoa käyttöön.
tuolta löyty joku testi:
http://www.mountainbike-magazin.de/s...ro.107199.htm#
http://www.mtb-blog.de/test-sigma-sp...it/2007_08_14/
Ei kannata¨ostaa erikseen, n. 70 eurolla saa kaikki härpäkkëet ainakin fun-cornerista.
Ja vielä mieluummin kannattaa hommata ac¨tiönsportsista ¨paketin jossa tuleë mukaan 2 akkuä ÿm, hintaa reilu 100e. Ja akkuina on ¨funcorne¨rin ja actio¨nsportsin paketeissa parempi akku mitä tuo¨fillarike¨llarin akku.
jusSsa muokkasi tätä : 01.10.2007 at 20.07 Syy: ¨linkit kuntoon
Puhehan taitaa olla endurance kitistä. Semmoinen tuli tuossa ostettua itsekin. Kokemusta ei aikaisemmista tuikuista ole, mutta valoteho on maantielenkeille tähän asti riittänyt ihan hyvin.
Kaikki roippeet sopivat ihan mukavasti tuohon stemmiin ja tankoon, kuten kuvasta näkynee. Isohko kuva, mutta koittakaa kestää.
![]()
2007 Bianchi
1997 Kuwahara
Kuvia ei valitettavasti ole saatavilla (oletin, että tarkoitit ajokuvia?) mutta eka kokemus oli ihan valaiseva. Hämärän rajamailla n. klo. 19 - 20 tehty testilenkki lähimetsikössä kertoi, että ainakin minun noviisivauhdille tuo riitti kohtuullisesti. Vauhdikkaammilla pätkillä piti jo vähän toppuutella. Jos meno on vauhdikkaampaa niin epäilen, että ei tuo yksin riitä. Maantiellä varmaan pärjää hyvin jo yhdelläkin. Pidike toimii mainiosti kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Hinta-laatusuhde taatusti kohdallaan. Saa noita kuitenki tusinan sen halvemmankin Lupinen hinnalla.
Itse tilasin 17pv ilalla ja 18pv aamulla tuli viestiä, että lamppu lähtee tämän päivän postissa royal airmaililla, mutta eipä ole vielä näkynyt. Nopeimmillaanhan tuo lentorahti tulee muutamassa päivässä, mutta voi myös kuulemma kestää lähes kuukauden. Tuo oli siis halvin vaihtoehto millä tilata, kun aikoinani muuta tavaraa tilasin enkuista.. joten eiköhän nuo lamputkin tule sillä halvimmalla ja hitammailla vaihtoehdolla, että voipi kestää toimitus hieman...
Voisiko joku Lupinen omistaja mitata kiinnityspalikasta lampun runkoa vasten tulevan sivun mitat?
Minulla on ollut reilut puoli vuotta työn alla ledilamppu, joka kaipaa tällä hetkellä eniten kätevää kiinnitysmekanismia. Jos se Lupinen kiinnityspalikka mittojensa puolesta mahtuu lampun kylkeen voisin kokeilla sitä.
Hups, taisin nyt tilata epähuomiossa 6 noita Fenixin AA ohajustankotelineitä (2* 3 pack) kun tarkoitus oli tilata vain 2..![]()
Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?
Telineitä on hyvä olla kaksi juurikin siitä syystä, että sen irrottaminen on niin helppoa ja nopeaa tasapuolisesti myös niille ohikulkijoille, jotka katsovat tarpeelliseksi sellaisen omistaa. Kyse on siis pyörästä joka viettää yöt pyörävarastossa, päivisin kaupungilla/kaupan pihassa parkissa jne.
Sen pahan päivän koittaessa mielialaa kohentaa tieto, että uusi teline on omassa varastossa eikä rapakon takana viikon tai kahden toimitusajan päässä. Edullisuutensa puolesta siis toista voi pitää hyvinkin varalla.
Mutta kukin tyylillään, jos drop:lle tulee paljon pyyntöjä telineistä olen kyllä valmis luopumaan toisesta yhteisen hyvän nimissä. Yksikin siis riittää, mutta alustavasti kahta olen ostamassa.
Se teline muuten istuu kypärään mukavasti, kun molemmat tarrat pujotti samasta reiästä läpi.
Onko kukaan päässyt testaan Lupinen valoja?
Kirjanmerkit