FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 2 / 103 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 52 102 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 3078

Aihe: Lidl-sälä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    -Keskiöavain näyttää kelvolliselta mutta on vähän turhan pitkä (ei saa kiinni kammenpultilla)
    Onko kennelläkään tarjota tähän avaimen paikallaan pitämis ongelmaan patenttiratkaisua? Tuntuu vaihdon tarpeessa oleva kesiö olevan sen verran tiukassa, ettei ilman kunnon kiinnitystä saa tarpeeksi lujaa väännettyä.

Kammenpultti tuli itsellekin ensimmäisenä mieleen, mutta se on auttamattomasti liian lyhyt (saakohan tuolla kiinni minkään merkkistä keskiötyökalua...). Ruuvialan erikoisliikkeistä varmaan pitäisi lähteä kyselemään pitempää pulttia.
    -- Mauri

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maugga Katso viesti
    Onko kennelläkään tarjota tähän avaimen paikallaan pitämis ongelmaan patenttiratkaisua?
    Räväytä kiekon pikalinkulla kiinni että pääset alkuun. Sitten linkkua löysemmälle ja lopulta pois. Pitäis keskiön lähteä jos ei ole totaalisesti hitsannu kiinni.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Räväytä kiekon pikalinkulla kiinni että pääset alkuun. Sitten linkkua löysemmälle ja lopulta pois. Pitäis keskiön lähteä jos ei ole totaalisesti hitsannu kiinni.
    Näinhän se partoolkin neuvoi, mutta kun ei ole tuossa remontin alla olevassa Kayapossa ontto keskiöakseli
    -- Mauri

Eka tarkistat, että mitkä kierteet siinä kammenpulteissa on ja käyt ostamassa pulttiliikkeestä tarpeeksi pitkän pultin ja kirit sen keskiöavaimen kiinni siihen keskiöön ja väännät keskiön auki/kiinni!

Bosch kulmahiomakone on muuten tosi kestävä valinta!
    Ei kannata sortua niihin Jessin/yms. muut halpiskaupat koneisiin. Mulla on semmonen Jessin 35e porakone, missä on 2 akkua matkassa. Akku kestää käyttöä varmaan n. 15min eli yhteensä 30min käyttöä ja taukoa 8h
    Sitte kokeilin Makitan konetta ja se akku kestää varmaan sen 1-2h käyttöä..
    Specialized enduro expert ja Kona dew plus
    - Maastopyöräilyä vuodesta 2002 alkaen -

Jos en ihan väärin muista niin oikea pultti on 8mm, 1mm nousulla. Ei ihan joka rautakaupasta löydy, eli mars ruuvikauppaan.
    Kerran luulin notta olin vääräs, mutta sitte huomasinki notta erehryyn.

LostHighway Guest
    35 eurolla ei voi saada ihan kaikkea.

Säälittävät työkalut:
    -Ketjunkatkaisin on täysi susi
    -Kuusiokolot luokattomia
    -Kammen ulosvetäjä jotain paskarautaa.

Kelvolliset
    -Rataspakan avaustyökalu kelvollinen, tuppaa vaan lipsumaan.
    -Ohuet kiintoavaimet ihan kohtuullisia. Tosin ovat jotain halpaa peltiä, joka tuppaa vääntyilemään ja kulumaan.

Testaamatta:
    -Ketjuruoskalla ja pinna-avaimelle en ole vielä viitsinyt hajottaa mitään.
    -Keskiöavain näyttää kelvolliselta mutta on vähän turhan pitkä (ei saa kiinni kammenpultilla)
    -Jotkut muutkin työkalut näyttivät ihan kohtuullisilta ja jotkut muut surkeilta.

Jälkiviisaana jättäisin työkalusetin ostamatta ja ostaisin työkalut erikseen tarpeen mukaan. Setti on aiheuttanut liikaa vaivaa ja palaneita hihoja.
    Ketjunkatkaisimen osalta allekirjoitan, jostain kuttaperkasta se on tehty osin. Kyllä sitä hätätilanteessa käyttääkin voi ja on käytettykin. Mutta muuten ei ole ollut valittamista. Kammet ja keskiöt on saatu noilla availtua ja kiinnikin ihan ongelmitta. Ketjuruoskaa en ole vielä tarvinnut. Kuusiokoloavaimia löytyy entuudestaan, joten tuon setin avaimia en juuri ole käyttänyt. Renkaan irrotustyökalut on olleet ihan päteviä ja helpottaneet kummasti hommaa.

Päivittäisessä käytössähän nuo työkalut ei mulla ole ja jos sellaisia tartteisin niin sitten varmaan vähän enemmän panostaisin niiden laatuun. Satunnaisessa käytössä ihan ok setti, hintaansa nähden.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LostHighway Katso viesti
    Ketjunkatkaisimen osalta allekirjoitan, jostain kuttaperkasta se on tehty osin. Kyllä sitä hätätilanteessa käyttääkin voi ja on käytettykin. Mutta muuten ei ole ollut valittamista. Kammet ja keskiöt on saatu noilla availtua ja kiinnikin ihan ongelmitta. Ketjuruoskaa en ole vielä tarvinnut. Kuusiokoloavaimia löytyy entuudestaan, joten tuon setin avaimia en juuri ole käyttänyt. Renkaan irrotustyökalut on olleet ihan päteviä ja helpottaneet kummasti hommaa.

Päivittäisessä käytössähän nuo työkalut ei mulla ole ja jos sellaisia tartteisin niin sitten varmaan vähän enemmän panostaisin niiden laatuun. Satunnaisessa käytössä ihan ok setti, hintaansa nähden.
    Toki Lirin työkalut ovat minullakin kestäneet muutaman käyttökerran. Asia on niin, että ensimmäinen huonolla työkalulla rikottu osa voi maksaa
    a) rahana
    b) aikana
    moninkertaisesti kohtuuhintaisen ja kestävämmän työkalun verran. Otetaan esimerkki: minua nauratti kovasti hajoittaa kammen ulosvetäjällä kierteet kammesta koska
    a) jouduin ostamaan uudet kammet
    b) korkanneen kammen irroitus ei ollut nopea toimenpide.
    Siksi suosittelen ostamaan tarpeen mukaan työkaluja. Eikä kaikkien työkalujen tarvitse olla Park Toolin vermeitä vaan on olemassa myös muita hyviä merkkejä kohtuullisella hinnalla.
    TuomasR muokkasi tätä : 21.04.2007 at 16.29

Näyttäs olevan taas pyörävarusteet tarjouksessa
    Fatless biker

35 eurolla ei voi saada ihan kaikkea.

Säälittävät työkalut:
    -Ketjunkatkaisin on täysi susi
    -Kuusiokolot luokattomia
    -Kammen ulosvetäjä jotain paskarautaa.

Kelvolliset
    -Rataspakan avaustyökalu kelvollinen, tuppaa vaan lipsumaan.
    -Ohuet kiintoavaimet ihan kohtuullisia. Tosin ovat jotain halpaa peltiä, joka tuppaa vääntyilemään ja kulumaan.

Testaamatta:
    -Ketjuruoskalla ja pinna-avaimelle en ole vielä viitsinyt hajottaa mitään.
    -Jotkut muutkin työkalut näyttivät ihan kohtuullisilta ja jotkut muut surkeilta.

Jälkiviisaana jättäisin työkalusetin ostamatta ja ostaisin työkalut erikseen tarpeen mukaan. Setti on aiheuttanut liikaa vaivaa ja palaneita hihoja.
    Paskoja ne ovat kaikki Liiterin "työkalut" (anteeksipyyntö kaikille oikeille työkaluille ) joten jättäkää ne sinne kauppaan ja ostakaa Oikeita Työkaluja.

opnykanen Guest
    kävin juuri ostamassa elämäni ensimmäiset succikset hyvin istuivat, kun vertailupohjaa ei ole. biltema on poistanut valikoimastaan tämän mittarilla varustetun minipumpun ja mietinkin uskaltaako tätä lidlin pumppua koittaa, täysin muovinenhan se kyllä on.

Ostin itelle ne pitkät juoksuhousut säämiskä housujen päälle ja pitkän ajopaidan.
    Hyvät on ollu ja täytyy sanoa että oon ollu leikkausten puolesta paljon tyytyväisempi lidlin paitoihin kuin moneen muuhun kalliimpaan paitaan

Viesti

Sykemittareitakin näkyi olevan Lielahden Lidl:ssä runsaasti.
    Ainakin ensimmäiseksi HR-monitoriksi soiva peli, eikä maksa kuin 19,90.
    nimim. "Polar PE3000 jo vuodesta 1984".
    ****Timo
    ex tusinakerholainen

En tiedä mistä johtuu mutta mun mielestä oli aivan luokattomat nuo Lidlin säämiskälliset pitkät ajohousut. Itse maksan mieluummin laadukkaista & paremmin istuvista kamoista mielelläni enemmän kuin ostan halvalla tuollaisia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KestreL Katso viesti
    En tiedä mistä johtuu mutta mun mielestä oli aivan luokattomat nuo Lidlin säämiskälliset pitkät ajohousut.
    Ihan oikeasti?

Itse maksan mieluummin laadukkaista & paremmin istuvista kamoista mielelläni enemmän kuin ostan halvalla tuollaisia.
    Viikon itsestäänselvyys.

Tänään ostin hätäpäissäni LIDL:n succikset, raksin "säämiskän" irti, vedin pökät Löfflerin henkselisortsien päälle ja eikun lenkille. Toimivat hienosti lämmittävinä päällishousuina . Talveen sitten Löffen ws softshellit.

MikSam Guest
    Eilen ostin Lidlin takin ja housut.
    Hyvin istuvat (180cm/84kg poika, takki 52 ja housut 50) ja neitsytmatkalla ainakin toimivat ihan odotetusti. Eikä ainakaan hinnalla ole pilattu.
    Hieman takin hengittävyyden arviointia haittaa tuo käyttämäni heijastinliivi, mutta hiki on kuitenkin pieni hinta jos tuo kerrankin säästää kolarilta.

Minä kävin kans ostamassa sen lidlin kuoritakin. Saa nähdä miten se pelaa lenkillä. Ei tuo ainakaan hinnan kirous ollu.

Mä ostin Sportful -kuoritakin 15 eurolla, yllättäen en Lidlistä kun en siellä vielä tänä päivänä ole käynyt. Ei vaan riitä rahat paskaan.
    Kaar ittelles vaa

MikSam Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Mä ostin Sportful -kuoritakin 15 eurolla, yllättäen en Lidlistä kun en siellä vielä tänä päivänä ole käynyt. Ei vaan riitä rahat paskaan.
    Kuinkas paljon se p***a oikeen maksaa ja miten se tähän liittyy?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaakom Katso viesti
    Minä kävin kans ostamassa sen lidlin kuoritakin. Saa nähdä miten se pelaa lenkillä. Ei tuo ainakaan hinnan kirous ollu.
    Samaan hintaan sain GSG:n kuoritakin. Makuasioita kumpi parempi, mutta tuossa Liiterin takissa näytti olevan melko paksu kaulus, eikä mitään hengittävää materiaalia missään. GSG:n takissa on kyljissä ja hihojen takapuolella verkkokangasta poistamassa muovipussi-ilmiötä.

Mulla on kans ollu tuo liiterin kuoritakki jo 3 vuotta. Hiki jää kyllä takin sisään lahjakkaasti, mutta täytyy sanoa, että takki pitää sateen kuin sateen. Ei mee yhtään läpi. Kaatosateella ajoin ja laitoin kännykän takin taskuun niin eipä ollukännykkä märkä kun tulin lenkiltä. Mitä nyt hikeä vähän oli pinnassa!
    Yllättävän hyvin toimii nuo lidlin pyöräilykamppeet siihen hintaan nähden. Succicsia kannattaa kuitenki välttää ja ostaa löfferit samantien, vaikka maksaakin vähän enemmän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikSam Katso viesti
    Kuinkas paljon se p***a oikeen maksaa ja miten se tähän liittyy?
    Se liittyy siten, että pitämällä silmät auki saa hyvääkin tavaraa edullisesti. Lidlistä saa vaan edullisesti. Tässä oli 49€ lappu.
    Jatkoa, Sportful pyöräilypaidasta maksoin 9,90. Eri kerralla tosin ja eri paikasta.
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarijeti Katso viesti
    Omassa Lidlin takissa on vetoketjut kainaloissa, joten kaulasta ja kainaloista vetoketjua avaamalla nahkaa pystyy kuivaamaan varsin tehokkaasti.
    On mullaki, mutta ei tunnu hiki lähtevän ulkoilmoihin. Ehkä hikoilen liikaa

tempokisu Guest

Peukalo alas pilaantunutta voita

Kolmeen viikkoon en ole Lidlissä käynyt. Sain ilmeisesti härskiintyneestä voista ( normaali Ingmannin voipaketti) rajun vatsataudin..olen kyllä huomannut Lidlin vihannesten ja hedelmien hieman heikon laadun, mutta tämä oli yllätys, ikävä sellainen.

Peukalo ylös Kaivattua kilpailua

Lidlistä on lähes yksinomaan positiivista sanottavaa. Maistuva ja edullinen ruoka on tietysti tärkein asia, mutta säännöllinen kävijä löytää sieltä muutakin, kuten mm. joitakin hifi-pyöräilyasusteita. Edullinen on juuri oikea sana, koska se kertoo, että asiakas saa ostoistaan jotain etua – näinhän ei välttämättä ole halvan tuotteen kohdalla. Tässä suhteessa Lidl poikkeaa Suomesta ennen EU:ta, jolloin halvan tuotteen usein myös maistoi. Jos jotain negatiivista haluaa Lidlistä kaivaa, niin se kohtuuhintaisten herkkujen tuominen Suomen markkinoille. Tämä saattaa näkyä vartalossa.
    Aphodius fimetarius. Koppis. Lantiaisten nomadi.

MikSam Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Se liittyy siten, että pitämällä silmät auki saa hyvääkin tavaraa edullisesti. Lidlistä saa vaan edullisesti. Tässä oli 49€ lappu.
    Jatkoa, Sportful pyöräilypaidasta maksoin 9,90. Eri kerralla tosin ja eri paikasta.
    Jokainenhan on toki oikeutettu mielipiteeseen, mutta ihmettelen vaan sitä että mistä sinä tiedät Lidlin tuotteiden laadun jos et ole koskaan k.o. liikkeessä asioinut? Et kai vaan perusta arviotasi kuulopuheisiin?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L
    No joo, en minä toki väitä että Lidl olisi mikään laatutavarakauppa ja etteikö jostain saisi tarjouksesta laadukkaampaa tavaraa mutta en tottavie pidä 15€ hintaa takista kovinkaan pahana, ja oma kokemus Lidlin tuotteista ainakin toistaiseksi on ihan positiivinen.
    Paitsi 'ajotietokoneesta'. Se näyttää aina huippunopeudeksi 99,9 km/h, ja keskirivin numeronäytön segmenteistä on osa kadonnut.
    Sykkeitä se mittaa ihan ok, eikä se ollut kallis. Joten menettelee toistaiseksi.

Lidlistä oon ostanut pitkän sekä lyhythihaisen ajopaidan. pitkähihainen on tehty hieman hassulla mitoituksella (eli ei oikein istu päälle), mutta kuitenkin käyttökelpoinen. Lyhythihainen sensijaan normaalissa maastoajelussa kuristaa, jos vetoketju on kiinni. No ehkä ne on suunniteltu selkä suorina ajaville arjalaisille Kaappiin jäi...
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

Hymy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikSam Katso viesti
    No joo, en minä toki väitä että Lidl olisi mikään laatutavarakauppa ja etteikö jostain saisi tarjouksesta laadukkaampaa tavaraa mutta en tottavie pidä 15€ hintaa takista kovinkaan pahana, ja oma kokemus Lidlin tuotteista ainakin toistaiseksi on ihan positiivinen.
    Paitsi 'ajotietokoneesta'. Se näyttää aina huippunopeudeksi 99,9 km/h, ja keskirivin numeronäytön segmenteistä on osa kadonnut.
    Sykkeitä se mittaa ihan ok, eikä se ollut kallis. Joten menettelee toistaiseksi.
    Jokainen saa toki ostaa mistä huvittaa, mutta tuntuu olevan aika tavallista tuo asenne. "Ihan hyvää tavaraa, paitsi..." Mittari on ok, mitä nyt se ja se vika, menköön. Tottakai pitääkin asennoitua niin, että halvalla saa halpaa, mutta ei mulla ole varaa hakata rahaa tuollaiseen. Väkisin palaa pinna jossain välissä ja sitten marssitaan toiseen kauppaan ostamaan se hyvä. Ostan mieluummin kerralla sen hyvän ja jätän kuran kanssa läträämisen muille.

Tää on mun suosikki, hyvä paita
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yrittelijäs Katso viesti
    Pitkähihaisen paidan ostin viime kesänä. Vatsan kohdalta sen verran reilu että meikäläisiä mahtuis muutama samaan paitaan. Hihat liian lyhyet. Muuten hyvä. Eli kai ihan ok Lidl-paidaksi. En ole vielä pyöräillessä käyttänyt.
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fin-76 Katso viesti
    Lidlistä oon ostanut pitkän sekä lyhythihaisen ajopaidan. pitkähihainen on tehty hieman hassulla mitoituksella (eli ei oikein istu päälle), mutta kuitenkin käyttökelpoinen. Lyhythihainen sensijaan normaalissa maastoajelussa kuristaa, jos vetoketju on kiinni. No ehkä ne on suunniteltu selkä suorina ajaville arjalaisille Kaappiin jäi...
    No onko se vetoketju pakko laittaa aivan ylös asti jos kuristaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaripoika Katso viesti
    No onko se vetoketju pakko laittaa aivan ylös asti jos kuristaa
    Niin tai voiko ajaa vaikka ilman paitaa, jos se vain ei ole mukava...

Jos pitäisin vetoketjun auki, "Herra 47"-tyyppiset rintakarvani näkyisivät niin pahasti, että pyörällä ajamisesta ei tulisi mitään, kun joutuisi ravistelemaan liian innokkaita naikkosia irti jatkuvasti ja useita kerrallaan
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •