HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 33 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kiitos vastauksesta. Onkos tästä lampun kiinnityksestä ja sen paremmuudesta kovia koulukunta eroja? Kypärään vai ohjaustankoon?
    Vaiko molempiin
    Maastossa kypärään että pystyy ennakoimaan kurveissa paremmin, maantiellä laittaisin tankoon ettei tarvitse hävetä ja että lakipykälät täyttyvät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jankke83 Katso viesti
    Minulla on kohta myynnissä Led valaisimia ainakin Shimanon 3W napadynamokäyttöön, muita dynamoita ja niiden toimintaa ei ole vielä testattu. Speksien mukaan valoa lähtee noin 300lm, mutta itse arvioin valotehokkuuden olevan noin 270lm! (SxKxL 20x32x50mm+kiinnitys)
    Kuvia odotellessa...

Lisäksi kehitteillä on noin 1080lm:n 15W LED pyöravalon ja hinta varmaan pyöristyy 200-300€ väliin (ilman virtalähdettä, 12V) kun kehittely on valmis.
    Siis valopää pelkästään, vai myös ohjauselektroniikka? Ja miksi vain 1080lm, kun 240*5=1200? OK, onhan se silloin myös 3.5*5=17.5 jos nyt yhtään osaan laskea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Maastossa kypärään että pystyy ennakoimaan kurveissa paremmin, maantiellä laittaisin tankoon ettei tarvitse hävetä ja että lakipykälät täyttyvät.
    Jos valoa on paljon (Lupine Betty ja vastaavat), niin ei koulukuntien taistoa kannata ottaa huomioon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti troh Katso viesti
    Jos valoa on paljon (Lupine Betty ja vastaavat), niin ei koulukuntien taistoa kannata ottaa huomioon.
    Valon määrä ei riitä jos se osoittaa tiukassa kurvissa pois ajouralta. Siksi kypärälamppu on metsässä parempi, jos valokiila on kovin kapea.
    A Gentleman will walk but never run

Maastossa olisi tarkoitus ajella. Polut alkavat melkein kotiovelta, mutta pimeässä ajelua en ole juuri kokeillut ja ensi syksynä meinasin ajokautta jatkaa.

Tuohon otsavalo-settiin menee se 200 ekee ja Sigma Miragen saisi CRC:stä noin kahdeksaan kymppiin. Hmm, kumpaanko sortuisi...

Ps. Otsavalolla voisi talvella myös hiihtää.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Tietääkö kukaan onko vielä tullut tuosta Betystä sitä kuvaa jossa näkee sen kuinka kirkas se on, eli "illumination"?

Jankke83 Guest
    Kuvia odotellessa...

Siis valopää pelkästään, vai myös ohjauselektroniikka? Ja miksi vain 1080lm, kun 240*5=1200? OK, onhan se silloin myös 3.5*5=17.5 jos nyt yhtään osaan laskea.

Hyvihän tuo matikka sujuu, mut mistä tiedät että käytän Seoulin P4:sta? P4 valotehokkuus täydellä teholla on noin 60-65lm/W.
    Taikasana onkin Rebel (180lm), pääsee maksimiteholla noin 70lm/W => pidempi akunkesto => enemmän valoa, Nämä ovat mitattuja arvoja, jossa elektroniikka mukana. Speksit ovat myös aina vähän eri lailla painotettuja.

Valmis paketti ei ole vielä valmis, mutta valotehokkuudesta voisin laittaa kuvaa kun saan kotisivut päivitettyä. Valon määrään olen itse ainakin tyytyväinen!

Niin ja elektroniikka olisi mukana mahdollisesti akkukotelossa (ehkä), mutta sis. hintaan...
    Jankke83 muokkasi tätä : 11.08.2007 at 09.43

Taikasana onkin Rebel (180lm), pääsee maksimiteholla noin 70lm/W => pidempi akunkesto => enemmän valoa, Nämä ovat mitattuja arvoja, jossa elektroniikka mukana. Speksit ovat myös aina vähän eri lailla painotettuja.
    Mistä saat sopivat linssit Rebeliin?

Jankke83 Guest
    Mistä saat sopivat linssit Rebeliin?
    Juuri tuli led-tech.de :n myyntiin viikko pari takaperin. Noi kehittyy kyllä aivan huimaa tahtia! 100lm/W olis pitänyt pari vuotta sitten tehtyjen arvioiden mukaan mennä rikki joskus 2010! Saa nähdä mihin tuo valotehokkuus päättyy, teoreettinen maksimi on noin 400lm/W... et silleen...

Juuri tuli led-tech.de :n myyntiin viikko pari takaperin.
    Niimpä näyttää olevan. Rebel vaikuttaa olevan myös kustannustehokkain ratkaisu.

Maglite telinettä?

Ei kukaan ole älynnyt alkaa tekemään jotain telinettä, jolla sais Magliten vaikka vaakaputkeen kiinni kätevästi?

Tuntuu vaan naurettavalta, että jonkun Magliten 4D ledivalaisimen saa viidelläkympillä ja sitten joku muovihässäkkä jota myydään pyörävalona maksaa satasen eikä ole lähelläkään Magliten laatua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tietämätön Katso viesti
    Ei kukaan ole älynnyt alkaa tekemään jotain telinettä, jolla sais Magliten vaikka vaakaputkeen kiinni kätevästi?

Tuntuu vaan naurettavalta, että jonkun Magliten 4D ledivalaisimen saa viidelläkympillä ja sitten joku muovihässäkkä jota myydään pyörävalona maksaa satasen eikä ole lähelläkään Magliten laatua.
    Unohda julmetun kokoiset Maglitet. Ne on pudonneet kehityksen kelkasta. Osta v aikka joku Fenixin uusista kahdella sormipatterilla toimiva pikkulampuista. Antaa valoa enemmän kuin mikään ledimaglite, palaa riittävän kauan NiMH akuilla, maksaa sen saman viisi kymppiä, painaa patterien kanssa pari sataa grammaa eikä pari kiloa, ja saa kolisematta kiinni tankoon kuminauhoilla!

Kuka ostaisi vähän käytetyn 10v vanhan priimakunnossa olevan Magliten...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Unohda julmetun kokoiset Maglitet. Ne on pudonneet kehityksen kelkasta. Osta v aikka joku Fenixin uusista kahdella sormipatterilla toimiva pikkulampuista. Antaa valoa enemmän kuin mikään ledimaglite, palaa riittävän kauan NiMH akuilla, maksaa sen saman viisi kymppiä, painaa patterien kanssa pari sataa grammaa eikä pari kiloa, ja saa kolisematta kiinni tankoon kuminauhoilla!
    Mistäs noita voi ostaa? Tietenkin voi ehdotella yhtä hyviä lamppuja, jotka kävis suoraan pyörään kiinni.

Mulla on vähän huonoja kokemuksia Fenixistä sekä kauppiatten palveluhalusta ongelmatilanteessa. Loppuen lopuksi samaa kiinanbulkkia vähän paremmalla maineella ja isommalla hinnalla. Osta mielummin Surefire tai tuleva HDS.

Jaa Fenixissä ongelmia? Joku aika sitten haaveilin moisen hankkimisesta Toolshop.de:n kautta, mutta jätin ostamatta. Minä luulin niitä liki virheettömiksi...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Mun ~vuoden vanha L2T on ainakin hajonnut... Eikä myyjä reagoinut valituksiin edellisellä ongelmakerrallakaan, joten tappioksi olen kirjannut koko vehkeen, enkä toista fenixiä enää osta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.S Katso viesti
    Mun ~vuoden vanha L2T on ainakin hajonnut... Eikä myyjä reagoinut valituksiin edellisellä ongelmakerrallakaan, joten tappioksi olen kirjannut koko vehkeen, enkä toista fenixiä enää osta.
    Aha. Maglite on ainakin ennen ollut niin vanhanaikainen, että se kestää ja kestää. Olisiko sittenkin viisauden siemen siinäkin ettei uudistu liian nopeasti, vaan uutta mallia tulee vasta sitten kun se läpäisee tiukat testit?

Vaikea kyllä suositella magliteäkään, valoteho ja käyttöaika on kovin heikko noissa normaalimalleissa verrattuna moderneihin lamppuihin ja ledit eivät ole mitenkään ihmeellisiä. Ehkä sittenkin se uusi L2T rebelillä voisi olla kokeilemisen arvoinen? Ei tuo näytä hirveitä maksavan ainakaan...

Joskus viime vuosikymmenellä oli myynnissä ohjaustankokiinnikkeitä minimaglitelle ja isommalle (C- tai D-koko). Ko. kiinnikkeet olivat alumiinista jyrsittyjä. Saattaisi löytyä jostakin kaupan nurkista vieläkin pölyn alta. Tuskinpa roskiinkaan ovat heittäneet myymättömiä kappaleita, sillä olivat aika hinnakkaita.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Tietenkin voi ehdotella yhtä hyviä lamppuja, jotka kävis suoraan pyörään kiinni.
    Tuolta löytyy lamppuja mitkä sopivat hyvin kiinni pyörään ja joilla just ja just näkee jotain:

http://www.lupine.de/

Aha. Maglite on ainakin ennen ollut niin vanhanaikainen, että se kestää ja kestää. Olisiko sittenkin viisauden siemen siinäkin ettei uudistu liian nopeasti, vaan uutta mallia tulee vasta sitten kun se läpäisee tiukat testit?
    Mulla on Fenix P1D CE.

Silmämääräisesti arvioiden tarvitaan 5 kpl 3D Maglitea että päästään samaan valoisuuteen tuon pikkuvempeleen kanssa, ja sitten:

- Fenix on noin etusormen paksuinen ja 7cm pitkä. Kolme eri kirkkausvaihtoehtoa ja strobo ja SOS.

- Maglite 3D painaa sikana ja pituuskin taitaa olla siellä 30cm paikkeilla. Valo on/off.

Mä en keksi mitään osa aluetta, millä Maglite olisi parempi, paitsi ehkä itsepuolustukseen... ja sitäpaitsi mulla se fenixi on kestänyt ihan hyvin, vaikka se on aina mukana kaikkialla ja viime talvena ajelin sillä melko kovissa pakkasissa ja rapaakin se on mukavasti saanut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Tuolta löytyy lamppuja mitkä sopivat hyvin kiinni pyörään ja joilla just ja just näkee jotain:

Heh, halvin malli jotain vajaa kolmesataa euroa. Törkeän hintaista.

Tarkoitus ei ole mennä minnekään pilkkopimeään metsään, vaan riittää että näkee jotain kun ajalee rauhallista vauhtia pyörätietä.

Mites muuten Cateye? Tekeekö niillä mitään. Joku HL-EL520 vaikka kaksin kappalein ohjaustangossa ei ajaisi konkurssiin.

Mulla on Fenix P1D CE.

.
    Osaatko verrata tota Led Lenseriin. Onko yhtään parempi. L.L. ei ihan riitä mulle kun ajaa hämärästä pimeään.
    Fatless biker

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti

tkö sinä ole onnistunut hajoittamaan noita Lupineitakin ihan useita kappaleita?
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

Vortex Guest
    Hyvä, että tähän topicciin on tullut keskustelua ihan tavallisen hintaisista lampuista, sillä ajattelin jo, että pitääkö perustaa oma topicci näille "halpis" lampuille, joita voi ostaa nekin joilla rahaa kuluu muuhunkin kuin pyöräilyyn.

edit: Saako noita Fenix-lampuja Suomesta? Mistä?
    Vortex muokkasi tätä : 16.08.2007 at 17.50

Mites muuten Cateye? Tekeekö niillä mitään. Joku HL-EL520 vaikka kaksin kappalein ohjaustangossa ei ajaisi konkurssiin.
    Mä en oikein tajua sun ajatuksenjuoksua. Sä meinaat sijoittaa noin 100€ ostaaksesi kaksi vanhaa tekniikkaa olevaa muovirimpulaa ja ilmeisesti vähintään niihin tarvittavat 8xAA ladattavia akkuja. Noi ei anna yhteensä lähellekkään niin paljoa valoa kuin esimerkiksi yksi Fenixin 2xAA lamppu.

https://www.fenix-store.com/product_...ebd8fe7c1a195b

Jos pelästyit paria kertomusta Fenix-lampun (koneistettua alumiinia) rikkoutumisesta, lienee noita muovirasioitakin muutama rikki mennyt. Ja sitä paitsi tommonen on loistava ihan retkilamppunakin.

Mä en oikein tajua sun ajatuksenjuoksua. Sä meinaat sijoittaa noin 100€ ostaaksesi kaksi vanhaa tekniikkaa olevaa muovirimpulaa ja ilmeisesti vähintään niihin tarvittavat 8xAA ladattavia akkuja. Noi ei anna yhteensä lähellekkään niin paljoa valoa kuin esimerkiksi yksi Fenixin 2xAA lamppu.

https://www.fenix-store.com/product_...ebd8fe7c1a195b

Jos pelästyit paria kertomusta Fenix-lampun (koneistettua alumiinia) rikkoutumisesta, lienee noita muovirasioitakin muutama rikki mennyt. Ja sitä paitsi tommonen on loistava ihan retkilamppunakin.
    Mitenkäs tuollaisen Fenixin saa fillariin kiinni? M.S:n esittelmä teline on kuitenkin Amerikan kauppa. (no siellähän Fenix kaupassa teline on myynnissä)
    JKK muokkasi tätä : 16.08.2007 at 17.57
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vema60 Katso viesti
    Osaatko verrata tota Led Lenseriin. Onko yhtään parempi. L.L. ei ihan riitä mulle kun ajaa hämärästä pimeään.
    Led lenser on halpiskamaa nettikirjoittelun perusteella. Omaa kokemusta ei ole, mutta ei ne edes lupaa mitään lumeniarvoja niille. Kaikki "candlepowerit" ja luksit on hevonpaskaa markkinointiprujuissa, koska ne painottaa vain kirkkainta kohtaa valokeilassa. Ja sitäpaitsi jos valaisin optimoidaan antamaan mahdollisimman hyvä luksilukema, siinä on vain kirkas, mutta hyvin kapea valokeila, joka ei ole erityisen hyvä pyöräilyyn. Näistä on esimerkkejä cateyen ledilampuissa...

P1D CE on ylivoimaisesti kirkkain lamppu mitä mulla on koskaan ollut, ja säästöliekilläkin, eli 70 lumenia (koska mulla ei ole siihen akkuja) sillä oli aika juhlaa ajaa pilkkopimeällä metsässä viime talvena. Jos oli lunta maassa, "tuli valkeus" niin että oikein hymyilytti. Pilkkopimeässä liikennemerkit heijastelee mukavasti jo jostain 300 metrin päästä...

Jos en jaksa väsäillä itselle oikein kunnon valoa, ostan jonkun 2xAA akuilla toimivan 150 lumenin taskulampun syksyksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKK Katso viesti
    Mitenkäs tuollaisen Fenixin saa fillariin kiinni? M.S:n esittelmä teline on kuitenkin Amerikan kauppa. (no siellähän Fenix kaupassa teline on myynnissä)
    Erkkarilla muotoillaan pieni "satula" tankoon, että pysyy suunnassa eikä kolise. Sitten vain lamppu kiinni vaikka kymmenellä lyhyellä ja ohuella punaisella kumilenkillä. (varmaan luokkaa 3€ / ziljoona kappalta) Lenksu lampun edestä tangon ali peräpään yli.

Monta ohutta on helpompi laittaa tiukalle kuin yksi paksu, ja voi hapertua pari poikkikin ilman yhtäkkistä valon menetystä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •