Lainaus Alkujaan tämän lähetti titaani Katso viesti
Kukin tekee mitä haluaa, mutta pk-seudun pyöräteille suosittelisin perinteisiä kiekkoja, kunnon rysäyksestä selviää vanteen vaihtamalla, valmiskiekko voi mennä käytännössä kerralla entiseksi (kokemusta on).

Itse olen havainnut kestäväksi ratkaisuksi taakse Mavic CXP33 ProLock-nippeleillä ja eteen Open Pro. Miksi? Takakiekko näin pomminkestävä ja lisäksi takakiekossa Open Pro tuppaa vaatimaan rihtausta turhan usein. Edessä Open Pro on taas mukavampi matalampana vanteena.
Edessä kestää 28-reikäisenäkin, jos löytää jostain navan.

Jos käytössä on Campa Record navat, saa setin painon jonnekin 1640 g seutuville, jos edessä revot. Ja setti on todella pitkäikäinen, koska vauriot voi korjata.
Jep, tuossa puhuu järki. Kannattaa miettiä etu ja takapäähän eri kehiä. Minulla on Tunen navoissa kiini etukiekossa cx-rayt RR1.1 kehässä ja takana OpenPro DT:n kompiksilla nippelit on alua kummasakin päässä. 32-reikäiset Rayt+rr ei kestäneet takana edes yhtä suvea suorassa, edessä tuntuu kestävän. Mavikki+dt nosti painoa 80g mutta kestävyys on varmasti luokkaa parempi myös - silti massa pärjää es'mes ES:lle vaikka hinta jää alle 6huntin.

Kaikesta huolimatta ensi suvelle tulee alle toden'näköisesti Shamalit kun niitä rupeaa saamaan järkevällä värityksellä (titan)... myös Lightweitit kiinnostaa kun niiltäkin on tulollaan avokas... no, katsotaan LW:n hinnoittelu.
Tunnelma on Hanssilla kyllä nyt se että alle tulee joka'tapauksessa irtokuula/valmiskiekot koska olen kyllästynyt jatkuvaan urakuula-laakereiden päivittämiseen eikä kustomien oikominenkaan kauheasti kiinnosta... siitäkään huolimatta että ne irtoaa halvemmalla kuin valmiskiekot.