Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
Itseäkin ärsyttää autoilijana epävarmat pyöräilijät. Annan kyllä aina tietä, mutta aina välillä kun olen jo lähes pysähtynyt, pysähtyykin myös pyöräilijä. Sellainen lähinnä suututtaa, vaikka itse olen aikeeni tehnyt selväksi. Sehän on liikennesäännöissäkin muistaakseni, väistämisvelvollisuuden noudattaminen on osoitettava. Pahimmassa tapauksessa kun toteaa pyöräilijän pysähtyvän, nostaa kytkintä ja samalla lähtee myös pyöräilijä kun hitaalla sytytyksellään havaitsee auton sittenkin hiljentäneen.
Jep, tottahan tuokin. Kerran satuin auton kanssa törmäyskurssille kun vastaantuleva auto kääntyi edestä näkemättä minua. Pyörä jäi alle, itse ehdin hypätä kyydistä pois.

Nykyään on ihan tuttu tunne pyöräillessä se, että ylittää tietä ja on katsonut että ehtii hyvin kun tuleekin se kauhu-fiilis että mitä jos toi ei sittenkään huomannut mua. Aivot vaan näyttää uudestaan ja uudestaan rainaa, jossa jään auton alle erilaisin tavoin. Ja mulla on hyvä mielikuvitus. Toi menee kyllä varmaan ajan kanssa pois kun ajelee enemmän, mutta aiheuttaa silloin tällöin epäröintiä risteyksessä.