FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 22 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 72 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Kyllä tervehtiminen kuuluu asiaan. Kevättalvella kun etelässä treenasimme niin kaikki tervehtivät toisiaan jopa lakasukoneenkuljettaja huuteli holaa! Siitä on jäänyt itsellekin että käsi nousee nykyään kiitettävästi
    Born To Be Wild

Hei! ei kaikki uudet pyöräilijät tapaa tunne, itsekkin vielä viime vuonna huonohkossa kunnossa polkiessani arvelin ohi menevän pyöräilijän moikatessaan ilkkuvan surkeudelleni!
    Nyt moikkaan kun pystyn

Ajelin kaks kolme vuotta Pohjois-Italiassa ja siellä tervehtiminen ja kuulumisien kysely oli joka päiväistä juttua niin pyörälenkillä kuin lenkin ulkopuolellakin. Suomessa tervehtiminen ei ole niin yleistä ja se näkyy tietenkin myös pyörälenkillä. Mutta ei kun tervehtimään kun näkee pyöräilijän
    10 tkm jäsen 2011-2017

lelldar Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tsingpao Katso viesti
    Tänään Forssan seudulla kädet nousivat kiitettävästi .
    Mitmit onkos täällä seudulla pyöräilijöitä? Lukuun ottamatta niitä paria maantiepyöräilijää jotka ei oo pahemmin morjestanu kun maasturilla liikkuu

Holle Guest
    kyl kovasti yrittää mut ei maantiejyriltä oo maasturille vielä kättä noussut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Kuten myös huivipäinen kaveri pe tai la risteyksessä Nokian moottoritien valoissa.
    Ja torstaina sekä lauantaina samassa suunnassa taas vastaan eri aikoihin kuinkas sattuukin.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

matsku Guest
    Eilen oli päässä Liquigasin lippis lenkillä Di Lucan fanittamiseksi, en sitten tiedä olinko ilman kypärää ja laseja niin sunnuntaipyöräilijän näköinen ettei kukaan moikannut...

Tänään Rauma-Laitila välillä autoilijakin paineli pilliä ja morjesteli
    Vai johtuko se ihqusta pinkkipaidasta.
    "Aioin kerjäämään, portin luona aukeni keväinen niitty
    -kulutinkin aikani orvokkeja keräten."
    -Ryokan, suuri hupsu-

lkj Guest

Tervehditään!

Toukokuun lopusta, viikosta 22, on selvästi alkanut sellainen tervehdysbuumi ainakin meikän kohdalla.

Silloin ihan hätkähdin, kun eräs pyöräilijä jäi jotain kommentoimaan, että mistä on kyse. Vaihdoimme muutaman sanan ja se piristi koko viikon (Yleensä kun työpaikalla varsinkin saa niin piip-piip kommentointia pyöräilystä).

Ja jopa kun olen ollut lenkillä hölkkäämässä/juoksemassa, olen kokenut, että pyöräilijät jotenkin tervehtivät jopa lenkkeilijääkin...

Todella upeaa, yritän itsekin olla jo aktiivisempi, tosin aina ei ehdi kun on olevinaan niin liian kiire.

bahco Guest

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wile Katso viesti
    Sitä itsekin ihmettelen, miksei voida tervehtiä. "Mikä hullu toi on" -tuijotus nyt kuuluu tähän suomalaiseen perusmeininkiin, ei se ihmetytä, korkeintaan siitä tulee vähän masentava olo.
    Jos se masennus ei olekkaan sen Suomen kansantauti, vaan jälkiseuraus myskituijottelusta. hmm

Oldgood Guest
    Moikkasin tänään jotain veteraania joka pani menemään pyörällään runtaten oikeen kunnol. Mulkkas vihasesti ja tuhis jotai.

No okei sil oli hei ainaki 100e housuu ja pusakkaa ni kai se sit oli kovempi jätkä ku meitsi.

Rätyä lainaten, vittuillessani vilikutin.

Niin joo, vilikutin jollekin vastaan tulleelle sedälle. Oli varmaan kiva vastatuuli mutta vilikutti takasinkin.
    I'm a cowboy on a steel horse I ride.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lelldar Katso viesti
    Mitmit onkos täällä seudulla pyöräilijöitä? Lukuun ottamatta niitä paria maantiepyöräilijää jotka ei oo pahemmin morjestanu kun maasturilla liikkuu
    No siis on täällä ainakin kahden käden sormin laskettavissa. Itse liikun viritetyllä karkinvärisellä Nishiki Trim Masterilla. Ei muuta kuin pyöräilyporukkaa kasaan. Löytyy se Trekin hybridikin, jos huonommille teille päästä täytyy. Oikein harmittaa, kun ajokaveria ei tahdo saada ja pyöräilyä pidetään joidenkin kummajaisten touhuna.

mutanaama Guest
    Morjestin tänään kaikkea, mikä pyörätiellä kahdella pyörällä liikku. Noin 2h reissulla yks hämmentyneen näkönen kaveri maasturilta moikkas takaisin keimolan korvilla. Toisaalta samalla tavalla tullu itsekin reagoitua .

Jiaap Guest
    Mikä juttu tää on kun succiksiin varustautuneet alfa-urokset ei koskaan moikkaa takaisin? Vai moikkaanko mä vaan liian huomaamattomasti?

Tästä lähtien pitää ilmeisesti huitoa hyvissä ajoin ja näkyvästi jos haluaa tulla moikatuksi. Turha soitella niitä valkotakkisia setiä perään, jos joku sekopää huitoo uhkaavan näköisesti. Se on vaan yksinäinen ja kaipaa huomiota.

[OT]Onko kokemusta Saaren kansallispuiston poluista? Pari kertaa tullut käppäiltyä tuolla lyhyet pätkät kun on kohtuulähellä mökkiä mutta maasturilla ei vielä ole tuolla tullut riehuttua.. ehkä ensi kesänä..[/OT]

Saaren kansallispuiston polut

Kokemusta näistä poluista on vain kävellen. Taitavat olla siinä kunnossa, että uskaltaisi kai sinne hybridilläkin (Trek 7.3 FX disc, ei mitään joustoja). Muuten nuo tiet ovat tuttuja. Eilen porhalsin maantiepelillä Murronkulman, Sukulan ja Häiviän tien kautta Tammelaan, josta Liesjärjen kautta Portaalle Hämeen härkätielle ja takaisin, tosin Forssan kautta. Ja kerrankin: Tammelan suoralla ei tuullut

Eilen morjestin myös jollekin vastaantulevalle maasturikuskille kilpureiden ohessa. Ei tainnut morjestaa takaisin...

Itse morjestan aina tilanteen eli muun liikenteen salliessa. Osa moikkaa ja kaukaa iloisesti takaisin, osa katsoo tyhmänä, että iskeäkö tuo aikoo.
    Toisaalta treffit kauniimman sukupuolen kanssa pyöräilyn merkeissä, voisi olla hyvä idea, ainakin harrastusten osalta ollaan samoilla linjoilla
    tsingpao muokkasi tätä : 12.06.2007 at 09.02 Syy: lissää assieta

lelldar Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    [OT]Onko kokemusta Saaren kansallispuiston poluista? Pari kertaa tullut käppäiltyä tuolla lyhyet pätkät kun on kohtuulähellä mökkiä mutta maasturilla ei vielä ole tuolla tullut riehuttua.. ehkä ensi kesänä..[/OT]
    Eipä oo tullut siellä pyöräiltyä, enemmän on noita Forssan/Jokioisten polkuja tullu tahkottua. Pitäis kai kokeilla noita Saaren polkuja, aika vauhdikasta xc-polkua taitaa olla. [/OT]
    Niin, ja eipä käsi noussu siltä Hunnaria alas tulleelta maasturikuskilta.

Eipä oo tullut siellä pyöräiltyä, enemmän on noita Forssan/Jokioisten polkuja tullu tahkottua. Pitäis kai kokeilla noita Saaren polkuja, aika vauhdikasta xc-polkua taitaa olla. [/OT]
    [OT jatkuu...]Saaressa on ihan mukavaa ja varmasti hybridilläkin ajettavaa polkua, tosin ei kovin pitkiä pätkiä.
    Suosittelen tutustumista Hämeen Ilves-reittiin (Saaren polut ovat osa sitä), pääsee esim. Saaresta Eerikkilään, Eerikkilästä Liesjärvelle, Liesjärveltä Räyskälään ja vielä eteenpäinkin... Välillä polku on vähän "maastompaa", erityisesti Eerikkilä-Liesjärvi-välillä, mutta pääosin suht helppoa polkua. Ja välillä jonkin verran tietäkin.

Rahanarvoinen sijoitus on Hämeen järviylängön (tjsp) ulkoilukartta, ostin itse sellaisen pari vuotta sitten Tammelan kunnantalolta, hinta oli kympin luokkaa. Siihen on merkattu hyvin tuo em. reitti.

Tosin jos esim. Forssasta käsin käy poluja pitkin vaikka Marskin majalla, on lenkillä jo ihan tarpeeksi mittaa...

nimim. kotipaikka Portaassa
    [/OT]

Oon havainnut kahdenlaisia morjestajia. Se eka porukka morostaa ihan normisti, mut ne toiset, kahtovat kuin sonnit uutta lehmää tjms. "Zomg, sehän on tyttö" -ilmeellä. Noita viimosia esiintyy sillon kun olen yksin liikkeellä, eikä ole sitä sonnilaumaa mukana..
    Elmiira muokkasi tätä : 12.06.2007 at 10.33 Syy: typoz
    Pyörät tykkää siitä, että niillä ajetaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Elmiira Katso viesti
    Oon havainnut kahdenlaisia morjestajia. Se eka porukka morostaa ihan normisti, mut ne toiset, kahtovat kuin sonnit uutta lehmää tjms. "Zomg, sehän on tyttö" -ilmeellä. Noita viimosia esiintyy sillon kun olen yksin liikkeellä, eikä ole sitä sonnilaumaa mukana..
    Syyhän on selvä, maantiellä niin harvoin kohtaa trikoissa polkevaa naista et hämmästys ja kummastus on suurta Itselläkin meinaa joissain tapauksissa sotkeutua kieli pinnojen väliin .

Tuleeko "sonnilauma" mukaan sitten näin: "Omg, sehän on tyttö" => "U-käännös ja peesiin"?

Noh, mutta joo.. Mua ei ole toistaiseksi muistaakseni naispyöräilijät morjenstanut, vaikka olen itse kyllä morjenstanut niitä harvoja vastaantulleita naismaantiepyöräilijöitä. Mulla on sit varmaan just ollut tuollainen "Zomg, sehän on tyttö" -ilme?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasse Katso viesti
    Syyhän on selvä, maantiellä niin harvoin kohtaa trikoissa polkevaa naista et hämmästys ja kummastus on suurta Itselläkin meinaa joissain tapauksissa sotkeutua kieli pinnojen väliin .
    No joo onhan se ihan luonnollista.. Erityisesti kun aika timmejä tapauksia nämä naispyöräilijät tapaavat olla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jacques Katso viesti
    Tuleeko "sonnilauma" mukaan sitten näin: "Omg, sehän on tyttö" => "U-käännös ja peesiin"?
    Ei o kyl viel kukaan moista tehnyt. Ko sonnilauma on yleensä niitä tyyppejä, joiden kans oon käynyt ajamassa. Mikäs siinä peesissä ajellessa
    Pyörät tykkää siitä, että niillä ajetaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bahco Katso viesti
    Jos se masennus ei olekkaan sen Suomen kansantauti, vaan jälkiseuraus myskituijottelusta. hmm
    Esa-Pekka Salonen on todennut, että suomalainen introvertti katselee keskustellessaan kenkiinsä. Ekstrovertti suomalainen katsoo keskustelukumppaninsa kenkiin.
    ( ಠ_ಠ)

On todettava, että se ei useinkaan ole mikään varsinaisesti tietoinen valinta näyttääkö sitä "zomg, sehän on tyttö"-hölmistyneeltä vai ei. Mieluiten sitä olis ihan , mutta jos hämmästyy niin sitten hämmästyy....ikävä kyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti o.j. Katso viesti
    [OT jatkuu...]Saaressa on ihan mukavaa ja varmasti hybridilläkin ajettavaa polkua, tosin ei kovin pitkiä pätkiä.
    Suosittelen tutustumista Hämeen Ilves-reittiin (Saaren polut ovat osa sitä), pääsee esim. Saaresta Eerikkilään, Eerikkilästä Liesjärvelle, Liesjärveltä Räyskälään ja vielä eteenpäinkin... Välillä polku on vähän "maastompaa", erityisesti Eerikkilä-Liesjärvi-välillä, mutta pääosin suht helppoa polkua. Ja välillä jonkin verran tietäkin.

Rahanarvoinen sijoitus on Hämeen järviylängön (tjsp) ulkoilukartta, ostin itse sellaisen pari vuotta sitten Tammelan kunnantalolta, hinta oli kympin luokkaa. Siihen on merkattu hyvin tuo em. reitti.

Tosin jos esim. Forssasta käsin käy poluja pitkin vaikka Marskin majalla, on lenkillä jo ihan tarpeeksi mittaa...

nimim. kotipaikka Portaassa
    [/OT]
    [OT] Liesjärveltä eerikkilään tulikin ajettua, ihan mukava reitti. Mietitti tuo Ilvesreittiin piirretty reitti urheiluopistolta torronsuon suuntan ja sieltä tammelaan päin, mahtaakohan olla poljettavissa? Marskin majan suunnalla tuli poronpolun läntinen puoli kokeiltua viime kesänä. [/OT]

Lumppis Guest
    Ajelin tuolla metsien ja peltojen keskellä ja vastaan tuli vähän resuinen vanha isäntä ruosteisella mummopyörällä. Hän nosti käden selvästi ja vieläpä huikkasi jotain tervehdystä. Olin niin hämmästynyt, että en ehtiny reagoida mitenkään...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •