GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 31 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 81 131 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

No jos on vähän tee-se-itse -miehen vikaa niin niitä ledejähän voinee itsekin sitten päivitellä kun uudempia/parempia tulee? Ja Lupinen Wilmaan tosiaan saapi jälkikäteen ihan virallisia päivitysettejä. Hintaa moisella taisi nyt olla 120 EUR, eli ei ihan ilmaista kuitenkaan, mutta..

Noista akuista; Lupine kertoo käyttävänsä LiIon akkuja koska ne on tällä hetkellä parhaiten soveltuvia. Muistaakseni LiPoista sanoivat, että pakkasella eivät toimisi yhtä hyvin.

Uusi Wilma "valopää" maksaisi 360 EUR. Akun voisi tehdä itse ja säästää hieman, tai käyttää tuota nykyistä NiMh-akkua. Lupinen haluamat 240 EUR akusta + laturista on mielestäni aika synkeä hinta.

Juu Hopessa on Li-Ion. En ainakaan itse onnistunut huomaamaan eroa akun kestossa. (15 astetta alkaa olemaan about meikäläisen pakkasraja. Paljon sen yli ei enää viitsi lähteä ajamaan, etelän mies kun olen.) Kellosta en ole tarkemmin mitannut, kun ei ole tapana tuijottaa kelloa.

Peukalo alas Edison taas rikki.

Ei stna sentään. Äsken lenkillä tuli tarve sytyttää valo keulille kun ilta pimeni niin eihän toi paska sit halunnut syttyä ollenkaan. Kokeilin aikani räplätä johtoja ja liitintä mutta mitään eloa ei tullut. Akkutesteri näyttää 7.4V akun tehoksi mikä pitäisi riittää vallan mainiosti vielä ~5 tunnin puolitehokäyttöön, niin eipä sit mitään tapahtunut kun yritin käynnistää lampun. Ei muuta kuin taas valitusmailia Lupinelle ja lamppu korjatteille. Siis jumaleisson luulisi että universumin kalleimmat lamput pelaa, mutta ei. Lupinen laatu näyttää olevan aivan perseestä. Ja tämä lamppu oli se minun uusi kakkoslamppu 10 asteen keilalla. Nyt lenkillä keila oli mahtavat 0 prosenttia stna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Ei stna sentään. Äsken lenkillä tuli tarve sytyttää valo keulille kun ilta pimeni niin eihän toi paska sit halunnut syttyä ollenkaan. Kokeilin aikani räplätä johtoja ja liitintä mutta mitään eloa ei tullut. Akkutesteri näyttää 7.4V akun tehoksi mikä pitäisi riittää vallan mainiosti vielä ~5 tunnin puolitehokäyttöön, niin eipä sit mitään tapahtunut kun yritin käynnistää lampun. Ei muuta kuin taas valitusmailia Lupinelle ja lamppu korjatteille. Siis jumaleisson luulisi että universumin kalleimmat lamput pelaa, mutta ei. Lupinen laatu näyttää olevan aivan perseestä. Ja tämä lamppu oli se minun uusi kakkoslamppu 10 asteen keilalla. Nyt lenkillä keila oli mahtavat 0 prosenttia stna.
    Olisko ballastit sitten rikki lie? Eli sytytysvirtaa ei tulisi? Tosin samahan se, miksei toimi, jos takuuta riittää.
    2007 Bianchi
    1997 Kuwahara

Peukalo alas

Ei stna sentään. Äsken lenkillä tuli tarve sytyttää valo keulille kun ilta pimeni niin eihän toi paska sit halunnut syttyä ollenkaan. Kokeilin aikani räplätä johtoja ja liitintä mutta mitään eloa ei tullut.
    ....
    Lupinen laatu näyttää olevan aivan perseestä. Ja tämä lamppu oli se minun uusi kakkoslamppu 10 asteen keilalla. Nyt lenkillä keila oli mahtavat 0 prosenttia stna.
    Kuulostaa tutulta Poltin on varmaankin ulkoisesti tarkastellen aivan ehjän näköinen... Noita viallisia Edisoneja on sitten päässyt omani lisäksi muitakin myyntiin asti. Virallinen meriselitys oli jotain sen suuntaista, että polttimen sisällä oleva tavara (= kaasu?) olisi ongelman syypää.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Kuulostaa tutulta Poltin on varmaankin ulkoisesti tarkastellen aivan ehjän näköinen... Noita viallisia Edisoneja on sitten päässyt omani lisäksi muitakin myyntiin asti. Virallinen meriselitys oli jotain sen suuntaista, että polttimen sisällä oleva tavara (= kaasu?) olisi ongelman syypää.
    Tämä oli jo toinen uusi edison mikä minulta on kilahtanut. Viddu. Ja tälläkin ajettu vain asfaltilla cc pyörän kera. Mitäs ne Bilteman ledilamput maksaakaan. Pitänee käydä ostaa LAATUA...

Tämä oli jo toinen uusi edison mikä minulta on kilahtanut. Viddu. Ja tälläkin ajettu vain asfaltilla cc pyörän kera.
    Mää mietin tota asfaltilla ajoa - mulla lamppu on ollut käytössä mettässä rymytessä kypärään kiinnitettynä ja asfalttiajossa maantiefillarin tankoon kiinnitettynä. Jotensakin tuntuu siltä, että polttimon saamat iskut on terävämpiä maantiefillarilla ajellessa kun kaikki röykyt tulee suoraan kovien renkaiden läpi tankoon. Tosin eihän tuon HIDin pitäisi tärinästä ja pienistä iskuista hajota, eihän...

Oma lamppu "hajosi" itsekseen kaapissa. Yhtenä päivänä lamppu toimi normaalisti, hetken päästä toisena päivänä lenkillä se ei enää suostunut syttymään
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Vihainen

Lupinelle lähti harvinaisen vittuuntuneen oloinen emaili justiinsa ja vastaanottajiksi laitoin putiikin johtajan ja jonkun sihteerinaisen. Saa nähdä mitä vastaavat.... Pistin mm että luulin että heidän universumin kalleimmat fillarilamput ovat huippulaatua mutta olin niin väärässä. Ei jaksa olla enää "mr nice guy". Stna.

Lupinelle lähti harvinaisen vittuuntuneen oloinen emaili justiinsa ja vastaanottajiksi laitoin putiikin johtajan ja jonkun sihteerinaisen. Saa nähdä mitä vastaavat.... Pistin mm että luulin että heidän universumin kalleimmat fillarilamput ovat huippulaatua mutta olin niin väärässä. Ei jaksa olla enää "mr nice guy". Stna.
    Lähetä johtajalle pääsiäistervehdyksenä mämmiä...

Onkohan se sittenkin odotettava led-valojen kehittymistä ja siirryttävä niihin HID:n sijaan. Sitten syksyllä.
    A Gentleman will walk but never run

Peukalo ylös

Noniih, asia kunnossa, Lupine hoiti asian tyylillä. Minulle tulee nyt uusi Wilma. Pitäs olla paljon kestävämpi mitä HID valot. Eli nyt voi sit vaihdella fiiliksen mukaan toista Edisonia tai tätä Wilmaa aina lenkille.

Peukalo ylös

Noniih, asia kunnossa, Lupine hoiti asian tyylillä. Minulle tulee nyt uusi Wilma. Pitäs olla paljon kestävämpi mitä HID valot. Eli nyt voi sit vaihdella fiiliksen mukaan toista Edisonia tai tätä Wilmaa aina lenkille.
    Onneksi olkoon. Tuo on palvelua, josta moni yritys voisi ottaa mallia.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

VesaP: Hieno homma että lamppureklamaatio hoitui tyylillä. Kerro sitten kokemuksia kun saat Wilman käyttöön.

Wilma vs. Edison

Ei vielä itse valotesti muuta kuin "kylmien" tyyppien osalta, eli ohessa muutama kuvatus. Ja weight weenies tyypeille tiedoksi, uusi tehokas Wilma painaa 125g kun taas Edison 153g. Eli grammavaaka tykkää!!

Wilma on lyhyempi mitä Edison...

Mutta se on taas isompi ympärysmitaltaan:

Tässä uunituore LED lamppujen kuningas!! Ensimmäinen suomessa?!?:

Kaipa sitä rahansa voisi huonomminkin käyttää, vaikka baariin tai naisiin... Mutta Lupinehan on seksikkäämpi mitä mikään nainen. Vai mitä... Eiköhän näe kun nuo kaikki pulttaa saman pyörän tankoon!

VesaP muokkasi tätä : 29.04.2007 at 15.10

VesaP on Oikea(tm) VerMeister! Kerrassaan hienoa nähdä, että joku panostaa laatuun JA määrään

BTW, en tiedä miten naisiin saa käytettyä rahaa niin, että siitä tulee taloudellista tappiota. Oon yrittäny, mutta ku tuo muutti mun luo eilen ni mun kuukausittaiset kulut pieneni

Morjens kaikille

Voisitteko kertoa mulla minkälaisen villarivalon ostaisin? vaatimuksena olis mahdollisimman kirkas ja kaikinpuolin laadukas valaisin. Joka on helppo kiinnittää/irroittaa ja laittaa taskuun. Mutta ei erillisiä akku juttuja, vaan kaikki yhdessä klimpissä. Olen viikkokaupalla etsinyt sopivaa ja löysin Light & Motion Vegan http://www.bikelights.com/ Olisko tällä mitään virkaa? Onko kellään kokemuksia? Vanhassa pyörässä mulla oli kiinnitetty Magliten Magcharger, 220 Lumen. Muuten hyvä mutta liian iso ja järkyttävän keltaista valoa.

di luca Guest
    Apua, eihän syksy ole vielä !?

Juu ei. Siellä paistaa aurinko. Näkee ajaa ilman valaisinta.

Se on täällä Lapissa kuitenki melko äkkiä! Ja se on sitte kans pimeetä 24h.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Ajoin tänään duunimatkalla rikottuun kaljapulloon kun valosta loppui akku, aika paska lamppu tuo Topeakin Moonshine tai sitten sain vain sekundaa. Ai niin lähden sotkemaan (välillä) töihin kello 04:00 ja silloin on viellä pimeää.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

Koala Guest
    Ei paista aurinko kello 23 vaikka kuinka tihrustaa ja tarvis vähän vaille puolen yön lähteä sotkemaan?

Voi lapset, me aikuiset valvomme myöhempään kuin te

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koala Katso viesti
    Ei paista aurinko kello 23 vaikka kuinka tihrustaa ja tarvis vähän vaille puolen yön lähteä sotkemaan?

Voi lapset, me aikuiset valvomme myöhempään kuin te
    Jos minä jollain ajan puolen yön jälkeen, niin se on sitten taksilla.

Jos minä jollain ajan puolen yön jälkeen, niin se on sitten taksilla.
    Et kai sä tyydy johonkin vanhanaikaiseen halogeenilamppujen valossa ajeluun?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti troh Katso viesti
    Et kai sä tyydy johonkin vanhanaikaiseen halogeenilamppujen valossa ajeluun?
    Kerron taksikeskukselle että autossa pitää olla HID:t

Taksin katolla vilkkuu, yön ainoa valopilkku.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Sigma T-Bone stemmin päälle?
    Mistä wanderer on ton hommannu? Ruvennu noita mittareita kertymään
    Fatless biker

Exposure Enduro Turbo

Onko kukaan tällaiseen törmännyt? Olisiko tässä kunnollinen valo yhdessä paketissa? http://www.use1.com/exposure/products/exp_enduro/

Kokemuksia DiNotten valoista

onko kellään käyttökokemuksia?
    - plussia:
    - miinuksia:
    - muita kommentteja:
    Pyöräily on ikääntyvien miesten laji

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GF229 Katso viesti
    onko kellään käyttökokemuksia?
    - plussia:
    - miinuksia:
    - muita kommentteja:
    Muita kommentteja: Lupine Wilmassa on 4kpl LED:ejä ja vieläpä speksien mukaan näyttävät olevan uudempaa tekniikkaa, kuin DiNotten 5W lampussa. DiNottessa on yksi LED. 120lumen vs 830lumen on aika iso ero. Hinnassa ero on 299£ vs 560€. Onhan tuo Lupine kalliimpi, mutta yhden Lupinen hinnalla et saa edes kahta DiNottea. Suosittu Sigma Mirage X tuottaa suurin piirtein saman valaistuskokemuksen, kuin noin kaksi DiNottea. Sigma on kylläkin painavampi; luulen.

jplmk Guest
    Kertokaapa miksei suunnistusvalot ole suuremmassa suosiossa. Tulin testanneeksi Silva 478 settiä (10+20W halogeenit) Lohjan kakkosnelosessa, ja oli aivan erinomainen kypärälamppu:

http://www.otsalamppu.fi/product_details.php?p=739

Hintaa on, mutta kuitenkin mielestäni kohtuullisesti, etenkin jos väkertää akut itse, säästää joitain kymppejä.

Lupinelta tulee kuulemma 1-2kk kuluessa uusi LEDvalo Betty, josta lähtee kuulemma 1400lumenia. Hintaakin on vain n.1000e.
    Taidanpa jättää Wilman hyllylle ja ostaa Betyn.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •