EfatGiantGarminElectrobike
Sivu 8 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 1479

Aihe: Hyvät XC-Kumit?

  1. #211
    Liittynyt
    07/2001
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    4.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Super-Panda Katso viesti
    Terppa!
    Tänä vuonna olisi tarkoitus ensimmäistä kertaa osallistua Lohjan 24:een mutta rengasvalinta on tosin vielä auki. Tällä hetkellä alla ovat Nokian NBX 2.3:set mutta taitanevat olla turhan järeät tuonne..
    Minkälaista maastoa Lohjalla on tiedossa? Olosuhteet vaikuttavat tietysti myös mutta hakusessa olisi nyt jotain kevyempää ja paremmin rullaavaa.
    Lohjan 24h on tapahtuma, tai oikeastaan ilmiö, ei mikään kilpailu.

    Kaikille sopivaksi suunniteltu reitti on perinteisesti kierrellyt Salpausselän hiekkaharjun polkuja pitkin.

    Kuva parin vuoden takaa.

  2. #212
    BAD bunny Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkako Katso viesti
    Mainio ja hyvin rullaava rengas kuivalle kelille. Aamukasteesta selviää vielä ilman ongelmia, mutta jos kivet ja juuret ovat märkiä, niin parempi vaihtaa johonkin muuhun. Ajelin viime kesän näillä ja aion jatkaa kuivilla keleillä tänäkin kautena. Hyvin johdonmukainen ajettava mielestäni. Sivuttaispito ei ole parasta luokkaa, mutta rengas ei karkaa alta yllättäen vaan luistaa tasaisesti.
    Jep! Laitan maxxiksen ignitorin eteen ja larsen tt,n taakse. Ignitorissa on kuviosta päätellen parempi sivuttaispito ja sopii näinollen paremmin etunakiksi.

  3. #213
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    vrk
    Viestit
    487
    Tuli punnittua nuo speed king 2.3 folding kumit. Vaaka heilahti 565g ja toinen 522g. Jonkin verran heittoa, mutta ei ainakaan pahasti yläkanttiin!
    Testaamaan pääsee kunhan metsät vielä kuivuu, pitää ajella litet loppuun kestopäälysteellä..


  4. #214
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BAD bunny Katso viesti
    Jep! Laitan maxxiksen ignitorin eteen ja larsen tt,n taakse. Ignitorissa on kuviosta päätellen parempi sivuttaispito ja sopii näinollen paremmin etunakiksi.
    Joko oot koitellu maxxista,just laittelin ignitorin lust:it alle pitäis huomenna koitella ja kallio-extremessä varmaan näyttää luontonsa toi rengas.

  5. #215
    juhrex Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Joko oot koitellu maxxista,just laittelin ignitorin lust:it alle pitäis huomenna koitella ja kallio-extremessä varmaan näyttää luontonsa toi rengas.
    Mulla on noi NBX 2,3 kestänyt edessä ja takana moitetta ja
    pitää taatusti kalliolla.Ei ole pito ongelmia.Tosin rullaavuus
    asfaltilla on huono.Kylläkin tarkoitus olisi metsässä ajella
    eikä maanteillä.

  6. #216
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhrex Katso viesti
    Mulla on noi NBX 2,3 kestänyt edessä ja takana moitetta ja
    pitää taatusti kalliolla.Ei ole pito ongelmia.Tosin rullaavuus
    asfaltilla on huono.Kylläkin tarkoitus olisi metsässä ajella
    eikä maanteillä.
    PRKL.Ellswörtti-veli,kävin ignoja kokeilemassa,kauhia pito ihan tautinen,kurvailin ja kaikkea.Samanlainen jyrä alla qu nokian nbx,ehkä ihan hitusen parempi rullaavuus,kantti pitää paremmin.
    Nää on sitten ne UST:in LUST 2.35 samanlevyinen NN 2.25:sen kanssa.

    ps.ajele varovasti ja maltillisilla sykkeillä.

  7. #217
    juhrex Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    PRKL.Ellswörtti-veli,kävin ignoja kokeilemassa,kauhia pito ihan tautinen,kurvailin ja kaikkea.Samanlainen jyrä alla qu nokian nbx,ehkä ihan hitusen parempi rullaavuus,kantti pitää paremmin.
    Nää on sitten ne UST:in LUST 2.35 samanlevyinen NN 2.25:sen kanssa.

    ps.ajele varovasti ja maltillisilla sykkeillä.
    Paljonko maksaa kipalle,niin vois todenperään harkita,
    siis niitä uusiii rengasmerkkii...ööh!kerran
    on noin tautinen pito ,kun mulla on moottorissa
    hirveästi voimaa..

  8. #218
    zippo Guest
    Mielettömän näköiset liekkikuviot ym,teksit noissa Ignitoreissa.Mulle tuli entistäkin kapeampaa rengasta taakse pikku alpertti 2.1.joka on muuten selkeästi kapeampi ja pienempi ilmatilaltaan kuin 2.1 Nobby Nic.Saa nähdä miten toimii....
    OT: Juhrex-Wellcome back brotha 2 E-Towers.

  9. #219
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Maxxikseissa nobbyihin verrattuna korkeudessa ja leveydessä parimilliä eroa,katoppa kö jos vertaa kokoja 2.25NN ja Maxxix ignot 2.35 .

    Jämäkkä ajella maximi paineilla,huomenna tiputan paineita noin puoleen.

  10. #220
    Tää on OT, koska aiheena oli XC mut minusta ajomukavuudeltaan hyvät kumekset on olleet nää: http://www.ripnroll.com/MagnumXL.htm

    Noillakin on jämäkkä ajella paineilla.
    jumi on pakattua voimaa

  11. #221
    Pyöräkaistapää Guest
    Onx toi nyt semmonen tupeless mistä isot pojat on puhunu? Toimiiko paljaaltaan vai vaatiiko litkut sisään?

  12. #222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräkaistapää Katso viesti
    Onx toi nyt semmonen tupeless mistä isot pojat on puhunu? Toimiiko paljaaltaan vai vaatiiko litkut sisään?
    No siel on semmonen departmentti nimeltä reservoir erikseen, mutta vaan nopeimmille lähtijöille.
    jumi on pakattua voimaa

  13. #223
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.778
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hevonen Katso viesti
    No siel on semmonen departmentti nimeltä reservoir erikseen, mutta vaan nopeimmille lähtijöille.
    Mitä nappeja sä heppä käytät
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

    "Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

  14. #224
    BAD bunny Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hevonen Katso viesti
    Tää on OT, koska aiheena oli XC mut minusta ajomukavuudeltaan hyvät kumekset on olleet nää: http://www.ripnroll.com/MagnumXL.htm

    Noillakin on jämäkkä ajella paineilla.
    Minkälaisella kuviolla tota saa? slicksi ei oikein pidä vaativassa ajomaastossa, varsinkaa huonoilla ajokeleillä.

  15. #225
    Sillanpäälle ne myi tuota traktorikuviolla - se kun kuulemma toimii p*sk*ssa paremmin...

  16. #226
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.697
    Tekstistä päätellen nyt on käsittelyssä tosi mielenkiintoiset kumit, harmi vaan kun meidän työpaikan palomuuri blokkaa tuon linkin.
    Tässä tapauksessa p*sk* taitaa erota p*sk*sta ajokelistä vai kuinka? Ja ajeleeko Sillanpää softaililla vai tyytykö se ihan jäykkään perään?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  17. #227
    juhrex Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fin-76 Katso viesti
    Mitä nappeja sä heppä käytät
    Hepalla on jäänyt napit otamatta se
    katselee vaan takaiskarin suojaa..

  18. #228
    BAD bunny Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ajeleeko Sillanpää softaililla vai tyytykö se ihan jäykkään perään?
    Taitaa ajella pumptsipum-softaililla, jonka takaiskari on liian löysä. Ei kuulemma saa kunnon tuntumaa poljettaessa. Harkitsee vaihtoa jäykempään perään.

  19. #229
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Asiaan pojjaat,tänään kurvailin töihin asvalttia maxxiksilla,vi**u mikä pito tiehen,ei kulkenu mihinkään?!?.Piti ajaa pientareella niin johan alkoi vauhtia ja koiranpaskoja löytyy.
    Hiekalla kävin testaa sivuttaispitoja,hyvin ohjaava gummi,samaten asvaltilla.

    ps.Heppa!!!Tiiimi kasaan ja ajelemaan.

  20. #230
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    96
    Kävinpä tänään testailemassa Saksan-paketin sisältöä. Eli Continental Explorer Supersonicit vaihdoin nbx lite 2.2:en tilalle. Aika mielenkiintoinen tilanne, kun täysnappularengas on n. 100 g matalanappulaista kevyempi (mutta myös kapeampi).

    Ensivaikutelma on, että pitoa on explorer ss:ssä melkoisesti enemmän kun nokialaisissa. Kaarteisiin uskalsi kantata reippaasti, ja tutun jyrkän ja hiekkaisen kalliopolun pääsi sutimatta ylös siinä missä nbx liteilla on matka usein katkennut pidon loppumiseen.

    Keveytensä ja paremman pitonsa ansiosta kiihdytykset ja ylämäet tuntuivat poluilla ja hiekkateillä tehokkailta. Mutta sitten vastapainoksi nbx litet rullaavat selvästi paremmin varsinkin asvaltilla. Fillaria uskalsi kuitenkin viedä niin paljon agressiivisemmin conteilla, että lenkin keskinopeus (hiekkatietä 50 %, asvalttia 25 % ja polkua 25 %) oli lähes samaa tasoa kuin nokialaisillakin.

    Vielä yksi huomio: nbx liten suorassa rivissä olevat keskinappulat vievät fillaria joskus pitkittäisurissa ärsyttävän tuntuisesti, mutta explorereilla ei uraherkkyyttä ollut.

    Vaikutelmani explorer supersoniceista on positiivinen. Pito on ainakin kuivalla tai kostealla alustalla loistava ja rullaavuus ihan ok. Nbx litet ovat hyvällä alustalla jonkun verran nopeammat, mutta explorerit tarjoavat mielestäni kuitenkin hieman nautittavamman ajokokemuksen, kun fillaria uskaltaa viedä reippailla painonsiirroilla ilman alitajuista pelkoa pidon yllättävästä loppumisesta.

  21. #231
    Liittynyt
    07/2001
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    4.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Nieminen Katso viesti
    Noista Speed King Supersoniceista...

    Parin lenkin perusteella purukumimaisen pehmeä kumiseos vaikuttaisi pitävän hyvin, jopa yllättävän hyvin, mutta ilmeisesti samaisen seoksen pehmeyden takia rullaavuus kovalla alustalla ja varsinkin asvaltilla on aika kehno.
    Nyt on sitten ajettu märälläkin kelillä. Pito oli edelleen erittäin hyvä, toisin kun aiemmissa Contin renkaissani. Varsinainen liimarengas tämä Kingi, ainakin uutena.

    Huom! Tämä siis pätee ainoastaan tuohon Supersoniciin. Muut versiot ovat taatusti lipsakampia.
    Mika Nieminen muokkasi tätä : 20.04.2007 at 11.44

  22. #232
    Nk Guest

    xc-kumit

    Ehdottmomasti laittaisin vredesteinin tiger glaw...

  23. #233
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    96
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Nieminen Katso viesti
    Nyt on sitten ajettu märälläkin kelillä. Pito oli edelleen erittäin hyvä, toisin kun aiemmissa Contin renkaissani. Varsinainen liimarengas tämä Kingi, ainakin uutena.

    Huom! Tämä siis pätee ainoastaan tuohon Supersoniciin. Muut versiot ovat taatusti lipsakampia.
    Itsekin kävin tänään ajelemassa märissä olosuhteissa, ja explorer supersonic piti edelleen todella hyvin. Olisikohan supersonic-malleissa sama kumiseos? Kaikkein liukkaimmilla kallioilla en käynyt, mutta ainakin mudalla ja juurakoissa suorituskyky ylitti odotukset. Luottamus omiin ajotaitoihin parantui kertaheitolla. Jännä, miten pito on suhteellinen asia. Ennen olin sitä mieltä, että nbx litessa oli hyvä kaarrepito...

  24. #234
    Agent Smith Guest

    Miten toimii Speedking ilman supersonic kumiseosta?

    Olisikohan kenelläkään kokemuksia Continental Speedkingin muista versioista? Supersonic olisi muuten hyvä, ellei täydellinen, mutta nopeasti kuluva kumiseos ja huono rullaavuus asfaltilla ei oikein innosta, sitä asfalttia kun on pakko aina välillä paikallisissa "maastoissa" kyntää.
    Haen siis kevyttä rengasta, hyvää rullaavutta ja kohtuullista pitoa jopa märissäkin olosuhteissa. Schwalben NobbyNic ja Nokian NBX Lite ovat kai kevyitä, rullaavia ja pitäviä renkaita, mutta nyt kiinnostaisi Continental Speedkingin normimallien (siis ei supersonic) ominaisuudet.

    Kokemukset Nokian NBX Lite S:stä kiinnostaa myöskin, raporttia tulemaan kiitos!
    Agent Smith muokkasi tätä : 23.04.2007 at 13.17

  25. #235
    Japina Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Agent Smith Katso viesti
    Olisikohan kenelläkään kokemuksia Continental Speedkingin muista versioista? Supersonic olisi muuten hyvä, ellei täydellinen, mutta nopeasti kuluva kumiseos ja huono rullaavuus asfaltilla ei oikein innosta, sitä asfalttia kun on pakko aina välillä paikallisissa "maastoissa" kyntää.
    Haen siis kevyttä rengasta, hyvää rullaavutta ja kohtuullista pitoa jopa märissäkin olosuhteissa. Schwalben NobbyNic ja Nokian NBX Lite ovat kai kevyitä, rullaavia ja pitäviä renkaita, mutta nyt kiinnostaisi Continental Speedkingin normimallien (siis ei supersonic) ominaisuudet.

    Kokemukset Nokian NBX Lite S:stä kiinnostaa myöskin, raporttia tulemaan kiitos!
    Omat kokemukseni speedkingeistä on niistä teräskaapelirenkaista ja en osaa ominaisuuksia verrata supersonicceihin, mutta on se kyllä sellanen rengas mitä en ottais ns. yleisrenkaaksi jolla käyt töissä asfalttia pitkin rullaten. Metsän puolella rengas on kyllä tosi hyva, kuvio on erittäin pitävä.

  26. #236
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Varsinais-Suomi
    Viestit
    94

    explorer

    Gunther pisti oksia pinnojen väliin!!!

    Supersonic tilaus viivästyi. Eilen tuli sähköpostia, ettei enää toimiteta maksuennakkona. Muutos tullut voimaan 1.4. ja tilauksenhan tein 2.4. ja silloin oli vielä kaikki kunnossa. Starbike yllätti. Viime viikolla kyselin tilaukseni tilannetta ja ilmoitettiin paketin olevan juuri matkalla huolitsijalle.

  27. #237
    BAD bunny Guest
    Ahh posti toi latsen tt 2.0" ja ignitorin 2.1" molemmat exeption seriesiä. Hieman kuumottaa päästä kokeilemaan

  28. #238
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    1.186
    Eilen tuli huomattua, että speedking 2.0 supersonicit ei rullauksessa pärjää asfaltilla nokian nbx 2.2 liteille...Mut kukapa sitä maasturilla asfaltilla ajelis
    High Fidelity

  29. #239
    Jarski Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannibaali Katso viesti
    Eilen tuli huomattua, että speedking 2.0 supersonicit ei rullauksessa pärjää asfaltilla nokian nbx 2.2 liteille...Mut kukapa sitä maasturilla asfaltilla ajelis
    Millä tavalla tämän rullausvertailun suoritit?

  30. #240
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Eihän toi ole mikään uutinen..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •