FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 4 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 54 104 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #91
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Tuossa sama runko ilman maalia ja kilkkeitä
    Jani Mahonen muokkasi tätä : 19.12.2007 at 10.24 Syy: Laitettu kuvat omille riveilleen

  2. #92
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Mistäs tää Klemolan peli on väsätty? Tuommoinen hitsattu runko näyttää kivalta noiden turhan koreiden muhvien sijaan.
    Mites tuo hitsaus onnistui, vetelikö pahasti ja joutuiko siinä käyttämään jotain taka-askel hitsauksia?

    Nimim. Kerran puikon luokkakokeessa käynyt, ei mennyt läpi
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  3. #93
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Putkisarja on Columbuksen Zonal ja juotokset on tehty messingillä (9% nikkeliä). Viilaamalla on tehty sovitukset ja juottaminen tehtiin jigissä.
    Erittäin lujassa on nuo putket. Huomasin kun tein seatstayt liian pitkiksi
    ja koko takakolmio meni uusiksi. Oli työläs.


    Jani Mahonen muokkasi tätä : 19.12.2007 at 10.23 Syy: Laitettu kuvat omille riveilleen

  4. #94
    Pyöräkaistapää Guest
    Lujassa on putket, joo, mutta kysyppä KHP:ltä tai Anderssilta niistä murtuneista saumoista. Teidän pitää hommata TIG tai siirtyä kaikkien muhveihin, kuten Pekka

  5. #95
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräkaistapää Katso viesti
    Lujassa on putket, joo, mutta kysyppä KHP:ltä tai Anderssilta niistä murtuneista saumoista. Teidän pitää hommata TIG tai siirtyä kaikkien muhveihin, kuten Pekka
    Tai sitten pitää opetella juottamaan paremmin tai vaihtaa juotoskamaa. Kyllä juottamallakin tulee vahva runko eikä saumat murru, mutta mitä olen muita kuvia tommosista ilman muhvia juotetuista rungoista nähnyt, niin aika paljon enemmän on täytetty tota saumaa. Tai oikeestaan tohon viimeseen kuvaan verrattuna monet käyttää varmaan kolme kertaa enemmän täytettä.

  6. #96
    Pyöräkaistapää Guest
    Andersin murtuneessa rungossa oli kyllä kunnon filletit. Kylmäjuotos, epäpuhtaudet, huono sovite, liian niukka filletti. Mitäs muita syitä on olemassa? En sano, että noista mitään olisi ollut em. henkilöiden rungoissa.

    Nimimerkillä: Omassa tekeleessä ei ole fillettiä oikeastaan ollenkaan

  7. #97
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Pojilleni oon luvannut, että jos runko polkemalla saadaan rikki,
    niin isi lopettaa työnteon ja laittaa junnut tienaamaan....

  8. #98
    Liittynyt
    03/2005
    Viestit
    103

    Muhvit

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräkaistapää Katso viesti
    Lujassa on putket, joo, mutta kysyppä KHP:ltä tai Anderssilta niistä murtuneista saumoista. Teidän pitää hommata TIG tai siirtyä kaikkien muhveihin, kuten Pekka
    Tiiä nuista muhveistakaan http://www.littlefishbicycles.com/au...ics/index.html

    Mtb hohdossa oli turhan pieni filletti halkeama kohdassa, tuskin olis hajonnu edes vaikka olis ajellu meneen vaan sen verta pieni tuo hiushalkeama oli. Sinänsä outoon kohtaan, pystyputken ja emäputken yläkohtaan. http://pp.kpnet.fi/vpkleemola/hohto/IMG_1679em%e4.jpg huono kuva mutta tuonne väliin joka tapauksessa, luulis ettei sinne kauheesti tule rasitusta.

    Ainahan näillä omilla kyhäyksillä vähä hirvittää ajaa isommissa mäissä, onneks täällä pohjanmaalla ei niitä ole.

  9. #99
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    516
    Kun täällä näyttäisi olevan rungontekijöitä paikalla, pitää kysylle vähän hitsauksesta:

    Itseäni kiinnostaisi myös kovasti tehdä runko itse. Olin entisessä elämässä metallialalla töissä ja varsinkin Tigillä tuli paljon hitsaittua (luokkakokeenkin tein joskus). Mahtaako kellään olla tietoa mitenkä nuo runkoputket hitsataan Tigillä? Eli tarvitseeko hitsatessa suojakaasun myös rungon sisälle ja tarvitseeko runkoa jälkilämmittää? Varmaan tuo jälkilämmitys riippuu putkilaadusta, mutta yleensä normaalin pataraudan kanssa ei tarvita juuripuolelle suojakaasua, sen sijaan ruostumattomalle kyllä tarvitaan.

    Mahtaakohan muhvittomasta ruingosta tulla kestävämpi hitsaamalla vai juottamalla? Ainakin näyttäisi siltä että suurin osa teräsrungoista tehdään hitsaamalla.

  10. #100
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erkko Katso viesti
    Kun täällä näyttäisi olevan rungontekijöitä paikalla, pitää kysylle vähän hitsauksesta:

    Itseäni kiinnostaisi myös kovasti tehdä runko itse. Olin entisessä elämässä metallialalla töissä ja varsinkin Tigillä tuli paljon hitsaittua (luokkakokeenkin tein joskus). Mahtaako kellään olla tietoa mitenkä nuo runkoputket hitsataan Tigillä? Eli tarvitseeko hitsatessa suojakaasun myös rungon sisälle ja tarvitseeko runkoa jälkilämmittää? Varmaan tuo jälkilämmitys riippuu putkilaadusta, mutta yleensä normaalin pataraudan kanssa ei tarvita juuripuolelle suojakaasua, sen sijaan ruostumattomalle kyllä tarvitaan.

    Mahtaakohan muhvittomasta ruingosta tulla kestävämpi hitsaamalla vai juottamalla? Ainakin näyttäisi siltä että suurin osa teräsrungoista tehdään hitsaamalla.
    Asiastahan en mitään ymmärrä, mutta jos jälkilämmityksellä tarkoitat ihan korkeita lämpöjä, niin ainakaan mihinkään lämpökäsiteltyihin putkiin ei kannata kokeilla. Noi kaupalliset teräsrungot taitaa olla hitsattuja lähinnä siksi, että se on massatuotannossa nopeampaa, mutta vahvuus saattaa olla aika samaa luokkaa.

  11. #101
    Liittynyt
    03/2005
    Viestit
    103

    Do Diin

    http://pp.kpnet.fi/vpkleemola/hohto/

    3 viimistä kuvaa alkaa oleen valmiina. British racing green väri muuttu Nippon racing greeniks, kun paikallisella maalifirmalla ei ollu yhtä Jaguaarin väripigmenttiä, lainattiin Toyotan pigmenttiä.
    KHP muokkasi tätä : 14.04.2007 at 21.42

  12. #102
    Pyöräkaistapää Guest
    Hyvän näköstä kalijaa tossa viimesessä kuvassa. Ihan kivoja runkojaki

    Tuukko Lohjalle näyttää livenä vai pitääkö tulla kahtoon?

  13. #103
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    kyllä on komea yhdistelmä tuo kiillotettu muhvi ja tumma väri. Hedelmänä
    vielä kiilotit näemmä takajarrusillan! Mites se stemmi tulee? Kiillotatko kokonaan vai maalaatko keskiosan?

  14. #104
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KHP Katso viesti
    http://pp.kpnet.fi/vpkleemola/hohto/

    3 viimistä kuvaa alkaa oleen valmiina. British racing green väri muuttu Nippon racing greeniks, kun paikallisella maalifirmalla ei ollu yhtä Jaguaarin väripigmenttiä, lainattiin Toyotan pigmenttiä.
    Tähän ei voi ku kumartaa, ja syvään.
    *peukut*
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  15. #105
    Liittynyt
    03/2005
    Viestit
    103

    Kommenteista

    Kiitos

    Tää projekti jatkuis yhä ilman kommentteja, sen verran runkku hommaa tuo loppu viimestely nuitten muhvien kaan. Jos meikäläinen rupeis rakentaa taloo siinä ei varmaan koskaan tulis oleen listat paikoillaan.

  16. #106
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Nyt junnujen Elmokin valmis! Itikoita on kaiveltu pojan hampaiden välistä, kun ei pysy suu kiinni lenkillä


    Jani Mahonen muokkasi tätä : 19.12.2007 at 10.23 Syy: Laitettu kuvat omille riveilleen

  17. #107
    Traccia bianca Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Nyt junnujen Elmokin valmis! Itikoita on kaiveltu pojan hampaiden välistä,
    kun ei pysy suu kiinni lenkillä
    http://i5.pinkbike.com/photo/1275/pbpic1275350.jpg
    http://i5.pinkbike.com/photo/1271/pbpic1271239.jpg
    Kyllä nyt juniorin kelpaa ajella.
    Xenonin kaffat ?
    Jani Mahonen muokkasi tätä : 19.12.2007 at 10.25 Syy: Poistettu IMG-tagit quotesta

  18. #108
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Miragea on kahvat ja takavaihtaja. Kammet ja etuvaihtaja Shimanoa, jarrut Bianchin logoilla.

  19. #109
    Traccia bianca Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KHP Katso viesti
    http://pp.kpnet.fi/vpkleemola/hohto/

    3 viimistä kuvaa alkaa oleen valmiina. British racing green väri muuttu Nippon racing greeniks, kun paikallisella maalifirmalla ei ollu yhtä Jaguaarin väripigmenttiä, lainattiin Toyotan pigmenttiä.
    Tästä projektista olisi hienoa saada artikkeli Fillarilehteen.
    Traccia bianca muokkasi tätä : 16.04.2007 at 18.58

  20. #110
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084

    Peukalo ylös Uutta projektia....











  21. #111
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Julmettua ruuvimeisseliä ja vasaraa käyttämällä käpy nätisti putken sisään:




  22. #112
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Komia giantti tulee! Mistä oot rungon hommannu ja oliko tyyris?

  23. #113
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Komia giantti tulee! Mistä oot rungon hommannu ja oliko tyyris?
    Runko on "vanha" ajossa jo ollut raami minkä ympärille kasataan vain vähän hipompaa osaa... Eikä runko ollut kallis jos oikein muistan. Sen hinnalla saa kuin jotain 14 MUMMin magnunkokoista shampanjapulloa ruokakaupasta euroopasta. Alkosta 10 pulloa vähemmän tai jotain semmosta.

    Edit: Voisiko Klemola tai joku moderontti painaa enteriä noiden kahden leveän kuvan välissä tuolla ylempänä Klemolan viestissä niin ei tämä sivu olisi nälkävuoden levyinen. Kiitosh!

  24. #114
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    tein minkä osasin. Auttoiko?

  25. #115
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    tein minkä osasin. Auttoiko?
    Vieläkin sivu on leveä kuin mikä... Eli noi sun pari kuvaa on vierekkäin kun niiden olisi syytä olla alekkain kuten esim noi omat kuvat. No, ei tähän maailma kaadu.

  26. #116
    tuntematon Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Vieläkin sivu on leveä kuin mikä...
    Vika on selaimessasi. Täällä näkynyt useammalla selaimella koko ajan ongelmitta.

  27. #117
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tuntematon Katso viesti
    Vika on selaimessasi. Täällä näkynyt useammalla selaimella koko ajan ongelmitta.
    Ok, sitten mun kotikone ja 2 työkonetta näyttää sivun väärin. Mutta eipä tää haittaa oikeesti. Palataan takaisin aiheeseen!

  28. #118
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    110
    No jos sulla kaikissa sama selain niin sitten. Firefox näyttää kuvat ihan normaalisti.

  29. #119
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.561
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Julmettua ruuvimeisseliä ja vasaraa käyttämällä käpy nätisti putken sisään:
    Ei siihen ruuvimeisseliä tarvita, kun ruuvaa vaan sen kävyn ruuvin siihen ja naputtelee siihen ruuvin päähän. Jos on ahdasta, voi vähän taivutella pihdeillä niitä kävyn "lehtiä" etukäteen.
    "For the front wheel, I've always preferred carbon… it looks better, when you're looking down it feels faster." - David Millar

  30. #120
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tya Katso viesti
    Ei siihen ruuvimeisseliä tarvita, kun ruuvaa vaan sen kävyn ruuvin siihen ja naputtelee siihen ruuvin päähän.
    Tai käyttää harjanvarresta juurikin kyseistä tarkoitusta varten sahattua pätkää. Semmonen parikytsenttinen on aikas hyvä.
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •