GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 23 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 73 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Tuossa vaihtoehto ohjaustankoon. Hintataso n. 40 euroa.
    fob muokkasi tätä : 10.10.2006 at 11.30

Led Lenser

Onko tuosta kellään käytännön kokemuksia. Valokuvion leveys ja muoto?

Mä ostin just 50w lampun ghettolightiin. Kun on ihan hyvin tuon 35-wattisen kans kestäny akku, niin vois lisätä tehoja. PItää ostaa viel joku tommonen pieni ledipuikko tankoon, niin voi siirtymillä polttaa jotain valoa, ettei holiisisedät suutu.
    Ich bin ein Berliner.
    - - - - - - - - - - - - -

TJ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leojuhani Katso viesti
    Onko tuosta kellään käytännön kokemuksia. Valokuvion leveys ja muoto?
    mulla on 1w led lenser otsalamppu. Valokuvio arviolta 6 asteinen, valon väri aavistuksen lämpimämpi kuin 3w luxeonissa, mutta saattaa olla yksilövaihtelua... Ja tuo näyttää hyvin samalta ulkoisesti kuin otsalamppukin, joten noista voi ainakin lähteä liikkeelle. Valon määrä riittää pyörätielle, mutta maastoon en tuolla lähtisi, jos ei ole väh. 3w lamppu... Ja silloinkin hitaasti ja varovasti...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M. Ouvinen Katso viesti
    Mä ostin just 50w lampun ghettolightiin. Kun on ihan hyvin tuon 35-wattisen kans kestäny akku, niin vois lisätä tehoja.
    Sulla on aika hyvä akku, jos se jaksaa antaa virtaa kunnolla tuolle 50 W lampulle. Voipi vähän kellertää ja akun kapasiteetti ei enää riitä niin kauan mitä laskemalla olisi pitänyt.

Kuhan se sen vajaan tunnin riittää. Kolmevitonen on ainakin riittänyt aina mun lenkkeihin. Ei sitä maastossa tai valaisemattomilla ulkoilupoluilla ajoa tuu koskaan yli tuntia...
    Ich bin ein Berliner.

Kyllä siitä 7ah akusta hetken 50wattista ruokkii. Mutta aika nopeesti valo on kellertävä ja himmeä.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

-- mtbSeikkailu 2016 --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M. Ouvinen Katso viesti
    Mä ostin just 50w lampun ghettolightiin. Kun on ihan hyvin tuon 35-wattisen kans kestäny akku, niin vois lisätä tehoja. PItää ostaa viel joku tommonen pieni ledipuikko tankoon, niin voi siirtymillä polttaa jotain valoa, ettei holiisisedät suutu.
    Minkälaisessa kotelossa tuo on? Koitin itse laittaa 35w viemäriputkikoteloon, kärysi jo muutaman minuutin jälkeen ikävästi tuo kotelo (testaus tapahtui tosin lämpimällä kelillä ja paikallaan ollessa). Vinkkejä kestävämmän kotelon väsäämiseen otetaan vastaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_ Katso viesti
    Vinkkejä kestävämmän kotelon väsäämiseen otetaan vastaan.
    Ei siinä mitään koteloa tarvii. Mää väänsin kiinnikkeen vanhasta pinnasta. Lamppu kajastaa sopivasti taaksekkin päin, että ei tarvi erillistä takavaloa.

Mulla on alumiinipurkissa, missä on etureunassa alhaalla iso 'kita', mistä haukkaa ilmaa sisään ja takaseinässä rivi reikiä ilman poistoon. Ihan hyvin pysyy lämmöt noin ajoviimassa. Paikallaan ollessa alkaa vähän jeesusteipit käristyä ja tuoksua, mutta...ei sitä paikallaan niin pitkiä aikoja ollakaan. Ei saa jäädä tuleen makaamaan.

Hyvin kesti tommosen peruslenkin tuo 5ah ja 50w. Ja näki. Pitäs viel hommata joku pikkunen ledipuikko siirtymille...
    Ich bin ein Berliner.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TJ Katso viesti
    mulla on 1w led lenser otsalamppu. Valokuvio arviolta 6 asteinen, valon väri aavistuksen lämpimämpi kuin 3w luxeonissa, mutta saattaa olla yksilövaihtelua... Ja tuo näyttää hyvin samalta ulkoisesti kuin otsalamppukin, joten noista voi ainakin lähteä liikkeelle. Valon määrä riittää pyörätielle, mutta maastoon en tuolla lähtisi, jos ei ole väh. 3w lamppu... Ja silloinkin hitaasti ja varovasti...
    Mulla on 1w Luxeon, joka tappaa akut alle 10h .. 4x2200 mah.. tossa on kyllä joku boost converter tms mutta silti.. kauan tossa led lenserissä kestää akku?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Mulla on 1w Luxeon, joka tappaa akut alle 10h .. 4x2200 mah.. tossa on kyllä joku boost converter tms mutta silti.. kauan tossa led lenserissä kestää akku?
    Led Lenser Biker Power -valaisin näyttäisi olevan AAA-paristoilla toimiva ja lupaavat 100 tuntia toiminta-aikaa (jossakin olosuhteissa). Viisaammat voivat kertoa, mitä tarkoittaa "DPLC -ledillinen valaisin".

Flashlightreviewin Dougin mukaan LedLenser kielessä DPLC tarkoittaa: "Digital Power Light Chip (DPLC)" = LED, generally seems to refer to 1 Watt or greater

anakonda Guest
    Led Lenser on 1,25W ledi ja ainakin omassa otsavalossa on aika pistemäinen tuo valo, mutta kuitenkin riittävän tehokas vaikka metsässä liikkumiseen kävellen/juosten. Pyöräteillä varmaan aivan riittävä ja siirtymille metsäpätkien välissä, mutta itse maastohörhöilyyn pyörällä liian heikkotehoinen. Patterit tuntuu kestävän suhteellisen kauan, 6 yötä noin a´ 8h takana eikä merkkejä hiipumisesta.

Kävin hakemassa palvelevasta kaupasta Led Lenser Biker Power -valaisimen kokeiltavaksi. Tarkoitus on käyttää sitä työmatkalla ja maasturissa siirtymätaipaleiden valaisemena.

Rakenteeltaan valaisin on todella tukevan oloinen. Katkaisija on painonappi valaisimen päässä. Lisäksi siinä on ripustuslenkki esim. narua varten. Lediä ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi ainakaan tavanomaisin kotikonstein. Kiinnitys näyttäisi olevan kuitenkin kierteillä. Toivottavasti ledi kestää.

Tankokiinnitys on toteutettu joustavalla muovilla. Kiristys tankoon tapahtuu sormilla kiristettävällä ruuvilla. Hieman epäilen, ettei valaisinta saa kiinni ylikokotankoon. Valaisimen karhea pinta saattaa syödä tankokiinnikkeen väljäksi ajanmittaan, joten mikähän on kiinnipysyvyyden tila vanhemmiten tärinässä. Lisäksi muoveissa mietityttää aina kestävyys suomalaista pakkasta ja maantiesuolaa vastaan. Suola ei kyllä ole ongelma täälläpäin.

Virtaa antaa kolme AAA eli LR03-paristoa, jotka ovat muovisessa pidikkeessä. Pidike on ehkä purettavissa, koska toinen päädyistä on kiinnitetty ristipääruuveilla.

Valaisinputken paristotila on verhoiltu jokinlaisella kiinniliimatulla muovilla. Paristotilan vesitiiviydestä huolehtimaan on asennettu kuminen O-rengas.

Kaikkiaan vaikuttaa hyvin huolellisesti toteutetulta valaisimelta. Viimeistely on lähes vanhojen Maglite-valaisimieni tasoa.

Noin mitat: Pituus 11,5 cm, paksuus 2,6 cm. Mitattu Clas Ohlsonin kuvaston kannen mitalla, kun muutakaan ei sattunut käden ulottuville.

Kokeilen illalla kiinnitystä ja valaisutehoakin, ellei mahdottomasti sada vettä. Silmätuntumalla ainakin työmatkafillarointiin kirkkaus riittää = muut näkevät minut.

p-veli Guest
    Kypärävalon kaveriksi olisi tarvetta tankoon laitettavalle hajavalolle. Johdoton ledipötkö olisi kiva, mutta mikä niistä?
    Tarpeet:
    pieni
    valaisee 1-3 metriä eteen ja 2 metin leveydeltä
    johdoton
    alle 50e

ideoita?

TJ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti anakonda Katso viesti
    Led Lenser on 1,25W ledi ja ainakin omassa otsavalossa on aika pistemäinen tuo valo, mutta kuitenkin riittävän tehokas vaikka metsässä liikkumiseen kävellen/juosten. Pyöräteillä varmaan aivan riittävä ja siirtymille metsäpätkien välissä, mutta itse maastohörhöilyyn pyörällä liian heikkotehoinen. Patterit tuntuu kestävän suhteellisen kauan, 6 yötä noin a´ 8h takana eikä merkkejä hiipumisesta.
    Uusissa Lensereissä ehkä 1,25, mutta vanhoissa on kyllä 1 W... Muuten samaa mieltä...

Työmatkalle valoa. Myyrmäen intersportissa oli tarjouksessa Sigman mirage valo. Paketissa akku, laturi ja lähivalo hintaan 20€. Valoja oli 4 sarjaa.
    Omatoiminen pikkupoika kotona, pihalla ja päiväkodissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-veli Katso viesti
    Johdoton ledipötkö olisi kiva, mutta mikä niistä?
    Mulla on tämmöinen:

Ostin ihan muuhun käyttöön, mutta tankokiinitys on juuri suunnittelun alla, koska tuo on yllättävän tehokas ja mulla on kasapäin hyviä ladattavia AA kennoja.

Täällä testiä.
    Ja täältä noita saa toimitettuna suomeen alle 40e:lla.

Valokuvio on ehkä vähän spotimpi, kuin vaatimuksissa, mutta hajavaloa tulee myös mukavasti.

Itse kaipailisin vinkkejä, että miten tuollaisen saa elegantisti kiinni tankoon?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.S Katso viesti
    Mulla on tämmöinen:

Fenixin lamput on aivan kuninkaita. Kuvittelin, että mulla on suunnilleen ainoa Suomenmaalla. Vuoden verran on ollut L1P käytössä, ja kesän ajan olen miettinyt millähän sitä perustelisi itselleen tuon L2T:n.

Kukaan testannut Clas Ohlsonin lamppua jossa yksi ledi, hintaa about 35 eur? Muistaakseni siis tankoon kiinnitettävä mutta niin kiireellä juoksin kaupan läpi etten muista. Virtalähteenä muistaakseni 4xAA..

Kymysys Mistä 18 mm paksu, tehokas led-valaisin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Kävin hakemassa palvelevasta kaupasta Led Lenser Biker Power -valaisimen kokeiltavaksi. Tarkoitus on käyttää sitä työmatkalla ja maasturissa siirtymätaipaleiden valaisemena.

....

Kokeilen illalla kiinnitystä ja valaisutehoakin, ellei mahdottomasti sada vettä. Silmätuntumalla ainakin työmatkafillarointiin kirkkaus riittää = muut näkevät minut.
    Kokeiltu on pimellä pihalla. Valoa riittää maastossakin ajoon rauhallisella vauhdilla. Kun lumi peittää maan, teho riittää varmasti. Valokuvio sopii yllä esitettyihin vaatimuksiin. Mutta ylikokotankoon tätä(kään) ei saa kiinni. Palautin kiitoksin kauppaan.

Onko kenelläkään ideoita hyvästä ja tehokkaasta led-valaisimesta, jonka rungon halkaisija on sama kuin Mini Maglite AA:ssa = 18.23 mm? Mini Maglite LED on samaa kokoa, mutta olisiko kilpailijoilla parempia? Halkaisija on ratkaiseva, koska minulla olisi valmis alumiininen tankokiinnike, jossa valo pysyy varmasti kiinni.
    fob muokkasi tätä : 11.10.2006 at 10.43

Tämmönen vois olla hauska vehjes.

Kiesus, tuohan melkein voittaa sen Cateye-tuikun jolla yritin eilen maantiellä nähdä joitain.

Voiko valoa olla liikaa? Tuo olisi ehkä liian kirkas täkäläisiin pusikoihin.

Koiran ulkoiluttajien häätämiseen pois polulta poliisimalli, jossa 115 dB sireeni

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Nieminen Katso viesti
    Tämmönen vois olla hauska vehjes.

*kuva nips*
    Mites toi menee valovoimaltaan ja akun kestoltaan lupiiniin verrattuna? Hinta ainakin näyttää olevan samoissa sfääreissä.
    A Gentleman will walk but never run

Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Mites toi menee valovoimaltaan ja akun kestoltaan lupiiniin verrattuna? Hinta ainakin näyttää olevan samoissa sfääreissä.
    Akun kesto ainakin on heikompi mitä Lupinella. Tuo näytti olevan 5.5h / 10w ja 4.5h / 14w kun esim Lupine Edison 10 on 6.5h/16w ja 10h/10w.

Tuota Supernovaa kehuttiin reilu vuosi sitten WMB:ssä ja hinnaksi ilmoitettiin £ 834. Elämä on.
    Life - I have heard of it...

Lupine onkin sitten suht' halpa, ainakin tuohon verrattuna...

mutanaama Guest
    Ku vähä putois toi hinta, pistin postia maailmalle, katotaan mitä valmistaja tosta sanoo http://13099981.trustpass.alibaba.co...t/showimg.html

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •