Moi. Fättistä vähän miettinyt talvelle. Tätä rock machinea https://www.emiliasport.fi/products/...chine-vyory-30 saa alle tonnilla. Olisiko tuohon rahaan hyvä peli? Kovin suuria rahoja ei viitsisi laittaa
Fatbikeä hankkiessa siirtäisin katseet käytettyihin. Fillaritorilla on Canyon Dudea ja Trekin Farleyta aika hyvin tarjolla (pyynti)hintaluokkaan 1000-1300€. Noissa on potentiaalia pidemmällekin. Mutta jos pitää olla uusi, niin vaihtoehtoja on nykyään melko vähän. Uudet fatbiket ovat menneet "markettipyöriksi". Mutta kyllä niilläkin varmasti eteenpäin pääsee polkemalla.
^Kun suurin villitys mennyt ohi niin selvästi mallien määrä vähentynyt. Jos olis pakko hankkia niin laadukas käytetty hyvä vaihtoehto.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Tarjonta on kyllä vähentynyt tosi paljon fateissa. Eikä tietysti ihmekään kun buumi oli ja meni. Käytettyjä on tullut katseltua myös mutta ovat vaan niin kaukana että kehtuuttaa lähteä ajamaan päivän reissua. Yksi vanhempi 907 olisi lähellä aika edullisesti mutta pikalinkut vähän mietityttää
https://www.tori.fi/21384414 Olisiko tämä vielä nykypäivänä kurantti? Ikää on ja pikalinkut. Hyvässä kunnossa kaiketi
Pikalinkuilla voi aivan hyvin ajaa. Vanhat pyörät ovat kunnossa ollessaan ajokelpoisia, vaikka kuinka keksittäisiin uusia geometrioita ja teknisiä "tarpeellisia" uutuuksia ja standardeja. Kioskin nurkalla kahvitellessa saattaa saada pilkkaa osakseen jos paikalle sattuisi fättäriammattilaisia.
Siinä tapauksessa, että haluaisi uudet kiekot tuollaiseen voi saatavuus olla hankalaa. En tunne skeneä, mutta Kiinasta löytynee tai fillaripaja kasaa tai tuunaa.
X7 vaihtaja, niin varmaankin pakka 11-36T joten kun vain yksi eturatas niin ainakin mulla menis ylämäet lykkäys hommiksi. Eli puuttuu useita pienempiä vaihteita...?
Käyttötarkoitus tietysti vaikuttaa myös.
Tosiaan välitykset siinä on varmaan aika rajalliset. Mäkiäkin joutuu väkisinkin nousemaan vaikka miten ajaa. Tää on niin tätä. Muutama satanen lisää niin saa larusta tämmöisen https://larunpyora.com/fi/articles/2...eaker-12-musta. Muutama lisää niin giantin https://www.emiliasport.fi/products/giant-yukon-2
Muutama satanen lisää niin saa Lundbergilta Farleyn. Hmm, pitäisikö läski viimein hankkia.
Mikähän eturatas tuossa 907:ssa olisi. Jos on vaikka 28T niin 11-36-pakalla kiipeää puuhun.
Joo ja muutama satanen lisää niin saa taas parempaa. Sitähän se on.... En tiedä mikä eturatas 907:ssa
Toisaalta, kun tuon linkatun kuitenkin ihan asiallisen tehdasuuden Activen Fat:n ulosmyyntihinta on kaupassa 779€ niin siihen verrattuna tuon Tori:ssa myytävänä olevan Fat:n hinta jonka iästä eikä historiasta ole mitään tietoa pitäisi olla jossain 200-300€:n paikkella että sitä kannattaisi ostaa (vaikka aikoinaan ilmeisesti ihan asiallinen pyörä ollutkin).
Joo kyllähän se noin taitaa olla. Ilmeisesti 2014 niihin tuli läpiakselit. 2011-14 pikalinkuilla. Myyjän omassa käytössä ollut niin on kunnossa. Paikallinen harrastaja kyseessä
En ole mikään läskipyöräilyekspertti, mutta omassani on kevyin välitys 30-51. Ei se hangessa mönkiessä liian kevyt ole, tietty kunnostahan se vaan on kiinni![]()
^Eiks juuri tuollaiset ole läskien välitykset, ne joilla ajanut olleet juuri 30-32/11-52... Menee melkei puuhun jos painovoima pitäisi...
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Ei kannata pikalinkkuja ottaa jos meinaa kesälläki ajaa.
Alkaa haluttaan joustoa eteen ku ranteet paskana
No eteen voi vielä vaihtaa läpiakseliin, taakse pahempi.
Joo eiköhän se pikalinkku ole nyt hylätty. Larusta saisi joustokeulallakin
https://larunpyora.com/fi/articles/2...er-12-fs-musta mutta ei taida olla tarvetta moiseen. Ehkä
Kyllä mä katsoisin läpiakseleilla ja leveällä, 197-millisellä perällä. Niin voi valita kiekot ja renkaat aika vapaasti.
Mullla on Salsa 177-millisellä perällä ja maksimi taakse on 4.4” 65-millisellä kehällä. 4.6” menee tuurilla.
Jos painoa ei ole ilmoitettu näissä halvemmissa Läskeissä niin tarkoittaako se sitä että pyörä on todella painava. Jos pyörä on kevyt paino ilmoitetaan mutta jos pyörä on painava se jätetään kuluttajille kertomatta.
https://larunpyora.com/fi/articles/2...er-12-fs-musta
https://www.emiliasport.fi/products/...iset-tiedot_i1
https://larunpyora.com/fi/articles/2...eaker-12-musta
Voi olla. Toisaalta sekunnin googletus kertoi, että Giant Yukon 2 painaa 14,7 kg.
Mulla on ollut tommonen halpis Active, olisko se ollut jtn 16kg. Mukluk noin 14kg, mutta mulla ei mikään pyörä ole ollut stokkibuildina. Läskissä ei tunnu paino itelle merkkaavan niin paljoa, renkailla suurempi vaikutus miten liikkuu, sisuri vai tbl jne.
Ja ylipäätään Salsan Muklukia saa samassa hintaluokassa niin jättäisin ainakin ton kalliimman Activen kauppaan.
Trek farley 5 painaa rapiat 16 kg myös
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/33692755
Vanhan tekniikan läskiä ei kannata ostaa. Läskissä on tärkeintä hyvät (tubeless) Kiekot, lähtötaso liene Sun ringle Mulefut, teräksinen vapaaratas.
Yli 500€ ei kannata maksaa.
Kun ostaa läskin niin tärkeää on että siitä voi sitten kun tulee järkiinsä siirtää osia Sähkö läskiin, joita niitäkin saa hyviä jo tonnilla.
"Hyviä jo tonnilla"... Mikähän on hyvän määritelmä tässä tapauksessa?
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Mun 2020 vuoden Dude painaa aika tarkasti tasan 13 kg. Ainut kevennyt on sisureiden korvaus litkuilla.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Loppusuoralle on päässyt giant yukon 2 ja salsa mukluk advent x malli. Varmaankin huomenna pitäisi päätös tehdä. On hankalaa....
Läskisisurit painaa helposti kilon verran yhteensä, litkutus tai TPU-sisurit keventää huomattavasti pyörivää massaa ja tekee renkaastakin herkemmin maastoa myötäilevän.
^Giant Yukonissa häiritsee eniten Giant OEM -navat (vapaarattaan kestävyys ja huollettavuus?).
Salsa Mukluk on varma valinta SunRingle Mulefut kiekoilla, Advent voimansiirto tekee vähän miinusta jos haluaa pysyä tutummissa kuten Giantissa Deore.
Kirjanmerkit