Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
Ja tämä taasen piti sitten tuoda esille keskustelussa jossa aloitusaiheena on sähköavausteisten pyörien moottorit..?
Jos aiheesta ei tiedä niin asiaa pitää kuitenkin negatiivisesti päästä kommentoimaan?
Itselleni esim. maantiepyöräily (kuten se urheilulajina mielletään) on hyvin vieras aihe ja voi hyvällä omallatunnolla sanoa etten sen urheilullisesta puolesta paljoakaan tajua, niin jätän silloin kyllä kyseiseen aiheeseen kommentoimatta kun itse tiedän etten siitä tiedä...

Mutta noista 250w moottorilla varustetuista pyöristä jonkusenverran uskon tietäväni niin niihin sitten kommentoin jonkusenkin verran oman kokemuspohjan mukaisesti.

Kuten sanonut, osassa mäkinousuista sähköavusteisilla pyörillä maksimivoimantuottoa tärkeämpää on sen voiman hallittu ja tasainen siirtyminen renkaan kautta maahan. Kun kuitenkaan niin paljoa ei yhteistehoja (ainakaan itselläni kun ajan) löydy takapyörälle asti toimittaa että voisi ajaa enduro-moottoripyörän tavoin "sudittamalla" mäen ylös.
Itseasiassa tämä kuuluu just tähän ketjuun. Minähän ihmettlin, kun pro-tasollakaan ei tarvitse polkea ylämäkeen, vaan sankarit pitävät tolpan alhaalla ja vain pyörittelevät jalkoja.

Tuollaiseen lyhyeen mäkeen pusketaan luomu-xc kisoissa varmaan 700w tehoa. Noissa on pieni nappulaiset xc renkaat. Eilisen kisan sankarit ajoivat traili pyörillä ja isonappulaisilla renkailla. Jos ei pito piisaa, niin tehoa täytyy olla oikeasti melkoisen paljon enemmän. Tämähän oli juurikin ketjun aihe.