Aa joo, eihän peyotesta olekkaan kuin yksi malli. Jännä kun PeZulla tuollaisia kokemuksia. BRR testin mukaan kumin pitäisi olla ihan pitävää märällä.
Aa joo, eihän peyotesta olekkaan kuin yksi malli. Jännä kun PeZulla tuollaisia kokemuksia. BRR testin mukaan kumin pitäisi olla ihan pitävää märällä.
Kylläpä oli pitoa. T9 Bucherit molemmissa päissä. Sähköllä pari tuntia kunnon kivikko juurakko polkuja ylös ja alas.
Lehdet oli vielä lisäämässä liukkautta, mut täytyy sanoo ,et omasta ajovirheestä johtu jos lipsu. Aika hurja pito oli.
?Fear is a mindkiller
Pääasiassa varmaan tulee aluksi ajeltua polkuja missä saattaa olla juuria, ehkä vähän kalliota jossain kohdin, sekä ihan asfalttia. En oo nyt siis 6vuoteen ajanut pyörällä kun oli aivoverenvuotoja pari jne, ja toi oikea jalka ei ihan täysissä tunnoissaan vielä ole, niin vauhti on myös sen mukainen. Pääasia ettei päätä iske minnekään. Mitä renkaita suosittelisitte, kun renkaina on 2,6" koossa Vittoria Barzo ja Mezcal, sekä 2x Magig Mary softina, 2,5" koossa on pari maxxiksen assegaita dh kyljillä, 2,4 tuumasta on pari maxxiksen dissectoria, sekä Continentalin kryptotalia Dh versiona, supersoft ja soft, sekä nobby nicit super ground softina, ja pari maxxiksen dhf 2,3" rengasta.
Oma pää ei oikein raksuta mikä olisi pitävä mutta jotenkin edes rullaavat. Kryptotalit jättäisin mielellään ensi vuoden puolelle kun on ihan uudet, ja todennäköisesti en hyötyisi vielä niin rajuista renkaista. Nobby nicit ja Vittoriat sekä magic maryt uusia, mutta niitä voi kyllä käyttää. Näyttää vaan tuo assegai/dissector aika järeeltä ihan ensi ajeluihin vuosiin. Purgatory t9/t7 trail myös setti löytyy 2,4" koossa.
Saattaa olla sekava teksti mut jos joku saa selvää, ni saa ehdottaa. Ite mieluiten laittaisin Barzon eteen ja Mezcalia taakse kun kevyet on, kun ei nykykunnosta vielä tarkkaa tietoa pyöräillessä. Painoa se himpan päälle 120.
^Valintaan vaikuttaa nappulakuvio, kumiseos ja käytettävät paineet
Viimeksi alle laittamani Maxxis Forekaster 2.6" (uudempi II -versio) dual -seoksella tuntuu toimivalta.
Eron kapeampaan vanhan version Forekasteriin huomaa, varmaan alhaisemmat paineet isommalla ilmatilalla suurin tekijä.
Sehän tässä on, ku en oikein oo nykypäivänä perillä noista. Vai onko kauheasti muuttunut?
Vittoriat on XC trail : Use: XC Trail
Terrain: Loose, mixed
Type: Folding tyres
Mixture: 4C Graphene 2.0
Casing: 120 tpi
Ja assegai dissector:
Front: Maxxis Assegai, 3C MaxxGrip compound, DH casing, 2x60 TPI, TR, folding bead, 29" x 2.5" WT
Rear: Maxxis Dissector, 3C MaxxGrip compound, DH casing, 2x60 TPI, TR, folding bead, 29" x 2.4" WT
Kävin tänään ajamassa pitkästä aikaa radiaaleilla. Pidossa ei valittamista ja pehmeyden huomasi nyt poikkeuksellisen selvästi kun eilen ajoin saman reitin Conteilla. Conteilla tullut ajettua nyt paljon, märällä ja kylmässä ja märällä kylmässä. Ja pakko vaan todeta että on ne todella hyvät, kaikin puolin. DH Supersoftit, Argotal ja Kryptotal Re. Luulin jo et ajan pelkillä radiaaleilla, mutta sitten piti palauttaa toinen takarengas kun kusi kaikki litkut pihalle ja laitoin Contit tilalle. Mutta molemmat sopii otsikon keleille, mutta ehkä karvan verran enemmän noi Contit ja radiaaleilla en ole ajanut kylmässä vielä ollenkaan.
Kuisne litkut kusi pihalle? Itellä räjähti tachy chan dh ultra softi vanteelta kun tuli hyppy pitkäks ja vähän sivussa alas. Seuraavalla lenkillä ei ollu ongelmaa, mut kotona possahti pois vanteelta, eikä enää noussut niin laitoin sisurilla. Kryptotal f ja xynotal ois dh supersoftina luomuun laittaa, siinäkin tosin aika tuoreet renkaat, varsinkin takana lähes uusi, että voipi olla että säästelen ensi kaudelle.
Vanteen ja renkaan välistä. Ensin vähemmän ja sitten huolella. Ja viimeisen pesun jälkeen olikin pieniä litkutäpliä ympäri rengasta, vähän niin kuin piikkisioissa konsanaan. Ei tarvinnut rengasta putsata kun palautin, ei ollut litkuista jälkeäkään sisällä . Ilmoja piti loppuun asti. Niillä oli ajettu joku 400km ja parkissa vaan pari kertaa. Eturengaskin oli varmaan imenyt vettä sisäänsä kun Stansi oli muuttunut läpikuultavaksi. Noi oli 2.6” leveät, toisessa pyörässä on 2.5”, niissä ei ainakaan toistaiseksi ole ollut ongelmia. Kaikki Gravity kyljillä
Sent from my iPad using Tapatalk
En uskalla lähtee kokeilemaan millä paineilla iskisi vanteelle, mutta millä uskaltaltais lähteä turvallisin mielin ajelemaan juurakkopolkuja tai pieniä kiviä ym luonnonpomppuja saattaa olla. Kuski 125kg ja 2,6 XC trail Barzo edessä ja ja 2,6" mezcal trail XC takana?
^Vaikea sanoa kun muuttuvia tekijöitä niin paljon mutta 1.5-1.7bar voisi olla. Itellä 90kg on jotain 1.1-1.3bar mutta ajelen hitaasti.
https://silca.cc/en-eu/pages/pro-tir...kDEbZaTlDHiIdE
Valkkaa ajoalustaksi cat4 gravel.
Tosiaan kauheen paha sanoa kun kukaan muu ei tiedä vauhtia, ajotapaa ja reittiä.
Wolftoothin laskuri on kuitenkin ollut ihan ok. Antaa maastoonkin järkeviä tuloksia.
https://www.wolftoothcomponents.com/
Esim xc/trail medium asetus antaa juurikin tuon tuloksin mitä stumpe ylle kirjoitti.
![]()
Silcan laskuri antoi 2.2 leveälle oikeet lukemat gravelille, hyvä tietää ettei maastohommiin toimi.
Tällä Schwalben laskurilla voi hakea vertailutuloksia jos haluaa. https://www.schwalbe.com/en/pressureprof/
edit. Näyttäis antavan vähän korkeampia painesuosituksia vähän valikon valinnoista riippuen. Sinne 2 barin pintaan.
Aika näppärä toi Woltoothin työkalu jos pitäisi ihan amatöörinä tietää noita paineita. Ja näppärä näin kylmällä ilmalla jos pyörä on sisällä paineita viilatessa.
On joo ja tuon saa apsina, jolloin oma kalusto pysyy tallessa.
Gravellissa käytän itse sitä alinta/huonointa pinnanlaatua. Joskus vähän lisää siihen jos kovempaa alustaa. Seuraava valinta antaa kuitenkin vähän liian kovia arvoja.
Niin ja Wolf ei ota gravellissa ja maantiellä minusta mitään kantaa pohjaamiseen. Eli täytyy itse mietiskellä riittääkö renkaan iskun pituus ehdotetulla paineella.
Kirjanmerkit