Tämä tulee varmaan yllätyksenä, mutta Saksasta saa muitakin tosi tehokkaita lamppuja paljon lupinea halvemmalla. Mulla vaan sattuu olemaan Lupine, eikä esim supernovaa.
Tosin just ostin vanhemmalle muksulle vähän päältä kympillä USB-ladattavan StVZO-lampun ja se on aivan kelvollinen /yllättävän tehokas tuikku. Jos hintaa pistää esim. 400% lisää ja laittaa tankoon vaikka kaksi, niin kyllä alkaa näkemään.
Koskelon teollisuusalueella, kehä kolmosen pohjoispuolella, kevyen liikenteen väylä kulkee autoliikkeiden ohi. Sakan liikkeen autojobbarit siirtelevät autoja liikkeen viereiseltä parkkipaikalta viitsimättä käyttää autotietä kevyen liikenteen väylää pitkin. Jouduin keulakkain lenkilläni siinä auton kanssa, kuski näytti vielä minulle merkkejä käsillään, että väistä pois tieltä.....
„Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)
Eihän sitä nyt rekisteristä poistetulla autolla voi tielle mennä.
Sent from my Takapalk
^^tuosta kannattaa kaupungille tehdä ilmoitus.
Meillä on toisessa sähköfillarissa Busch + Müller etuvalo ja toisessa Supernovan M99 Mini Pro, jotka on molemmat hyvin korkeussuunnassa rajattuja. Etenkin tuo (stvzo hyväksytty) B+M on semmonen jolla mustahousuisiin meinaa törmätä jos ei ole toista lamppua käytössä, ja silti siitä on pari ihmistä kokenut aiheelliseksi avautua.
Ainakin valmistajan itsensä mukaan "German road code approved" valoja pitkillä löytyy Suprnovalta (ja ilmeisesti ylemmän kommentin perusteella myös siis Lupinelta). Ainakin noissa Supernovan valoissa on lyhyet hyvin rajattu.
Koskelontien tapauksessa pyörätie/jalkakäytävä lienee yhtä paljon yleistä tiealuetta kuin se keskellä menevä ajoratakin.
Itselle ei ole kauhean tuttu tienpätkä, mutta kartan perusteella ei näytä kovin vilkkaasti liikennöidyltä, joten tuolla sianlucan:n kuvaamalla oikaisulla tuskin kovin montaa sekuntia säästää aikaa.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Ajan tuosta melko usein (hiljaisempi kuin kehä 3 kelvi), ei autot ajellut silloin jalkakäytävällä.
Olin siellä töissä jokusen vuoden, eikä ainakana työmatka-aikaan ollut mikään mukava pyörätie yrittää pyöräillä
Tänäänkin pääsi ilman kommelluksia. Tosin ihmettelin kun tuosta paikasta itään lähellä raskaan kaluston bensa-asemaa oli kuorma-auto tyhjäkäynnillä seisomassa kelvillä.
Päätin vilkasta streetviewlla vähän mimmosesta paikasta on kyse ni kyllähän se vähän nauratti, et tää oli heti vastassa
![]()
^ No onpas sopivaan aikaan kuvausauto käynyt. Nyt minäkin nään epäkohdan.
Toi on ihan tyypillinen pienteollisuusalue. Pyörätiellä minimaalisesti liikennettä.
Ympärillä paljon tavara- ja henkilöliikenneettä. Kiireisiä pakettiautomiehiä, autokauppiaita, -korjaamoja ja tuningpajoja. Tukkukauppaa, rautakauppaa ja rakennusliikkeiden varastoja, betoniasema. Sekä tietysti Lindströmin mattopesula koppiautoralleineen.
Eli just sellanen paikka, missä pyöräilijä saa olla jatkuvasti valmistautunut siihen, että jostain joku tulee päälle.
Vähän kyllä harmittaa miten huonosti on poistettu lehtiä kevleiltä. Jonkin verran jännittää välillä liiskautuneiden lehtien päällä ajaminen tai kunnon muhjun läpi meneminen.
Oon ihmetellyt samaa. Eikö ennenvanhaan kerätty pois? Kauheaa löllöä paikoin.
"Helsinki - niljaisten lehtien kaupunki"
Tietty jos pitää valita saako vanhukset hoitoa ja lapset koulussa ruokaa jne. vai lehdet, niin jääköön.
Onko muka joskus poistettu pudonneita lehtiä KLV:ltä?
On poistettu, kesälläkin kelvejä harjataan Vantaalla.
Vanhusten hoito kuului Sote puolelle, ei vaikuta kouluruokaan tai lehtien poistoon.
On. Joitain vuosia jo menty ilman harjakoneen vierailua väylillä.
Kirjanmerkit