GarminGiantElectrobike
Sivu 514 / 514 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 414 464 504 512 513 514
Näyttää tulokset 15.391 - 15.405 / 15405

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
    Onneksi kuitenkin Teslat ja man bun -kuskit ovat selkeä vähemmistö. Paaton ei häikäise suurinta osaa kuskeista.
    Tuo on kyllä totta. Itse cupra-kuskina ja kolmen millin crew-cut:in omaavana voinen siis ajella rauhassa välittämättä päättömästä touhusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Pyoräilyn pitäisi muutenkin olla luvanvaraista touhua ja rikoksista mielellään ehdotonta vankeutta ja rikoksentekovälineen menettämistä valtiolle.

Mutta ihan vakavasti puhuen. Fillarin heijastamattomat valot ovat aika käyttokelvottomia nykyautojen valojen sohottaessa silmiin. Jos ei ole hyvin valaistu katu/kevyen väylä, niin siinä pitää olla aika tehokkaat fillarin valot että näkee onko siellä muuta kevyttä liikennettä "piilossa" autojen ajovaloissa. StVZO ei riitä tällaisessa tilanteessa yhtään mihinkään. Urbaani ympäristo on ainakin mun mielestä nimenomaan vaativampi ja jossain puskassa menee ihan kivasti pienemmälläkin tuikulla.
    Mun lupinen StZVO SL AX on ainoa mun kokeilema lammpu, jolla löytää kaikki valosaasteeseen ja märälle kevarille hukkuneet tiennäyttäjät. Pari tuhatta lumenia riittää ihan hyvin jos on kohdistettu niin, ettei valoa mene hukkaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Mun lupinen StZVO SL AX on ainoa mun kokeilema lammpu, jolla löytää kaikki valosaasteeseen ja märälle kevarille hukkuneet tiennäyttäjät. Pari tuhatta lumenia riittää ihan hyvin jos on kohdistettu niin, ettei valoa mene hukkaan
    Oisko ideaa jos laitettaisiin kaikille 700e lupinet tankoihin? Melkein jos kaupunkipyöriin kanssa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Pari tuhatta lumenia riittää ihan hyvin jos on kohdistettu niin, ettei valoa mene hukkaan
    Luxit ovat ne, jotka paljastavat muut. Lumenet mittaavat kokonais valovirtaa ja lux määrää per neliö.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Oisko ideaa jos laitettaisiin kaikille 700e lupinet tankoihin? Melkein jos kaupunkipyöriin kanssa?
    Tämä tulee varmaan yllätyksenä, mutta Saksasta saa muitakin tosi tehokkaita lamppuja paljon lupinea halvemmalla. Mulla vaan sattuu olemaan Lupine, eikä esim supernovaa.

Tosin just ostin vanhemmalle muksulle vähän päältä kympillä USB-ladattavan StVZO-lampun ja se on aivan kelvollinen /yllättävän tehokas tuikku. Jos hintaa pistää esim. 400% lisää ja laittaa tankoon vaikka kaksi, niin kyllä alkaa näkemään.

Koskelon teollisuusalueella, kehä kolmosen pohjoispuolella, kevyen liikenteen väylä kulkee autoliikkeiden ohi. Sakan liikkeen autojobbarit siirtelevät autoja liikkeen viereiseltä parkkipaikalta viitsimättä käyttää autotietä kevyen liikenteen väylää pitkin. Jouduin keulakkain lenkilläni siinä auton kanssa, kuski näytti vielä minulle merkkejä käsillään, että väistä pois tieltä.....
    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

Eihän sitä nyt rekisteristä poistetulla autolla voi tielle mennä.

Sent from my Takapalk

^^tuosta kannattaa kaupungille tehdä ilmoitus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    https://classicbike.fi/lisavarusteet...stvzo-etuvalo/

Oma valo on tuollainen ja melkeen sanoisin että tällä ei tuu palautetta. Jos osaisin niin laittaisin keilasta kuvan. Ei toki ole mikään halpis mutta kun joka päivä tulee käyttöä niin uskalsin satsata.
    Meillä on toisessa sähköfillarissa Busch + Müller etuvalo ja toisessa Supernovan M99 Mini Pro, jotka on molemmat hyvin korkeussuunnassa rajattuja. Etenkin tuo (stvzo hyväksytty) B+M on semmonen jolla mustahousuisiin meinaa törmätä jos ei ole toista lamppua käytössä, ja silti siitä on pari ihmistä kokenut aiheelliseksi avautua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Kiistaa kaipaamatta ja ilman minkäänlaisia vänkäyshaluja: onko tuo nyt varma tai jopa itse lakitekstistä tsekattu tieto vai niin sanottu yleinen käsitys? Kun jokunen vuosi takaperin kun StZVO:n säännöksiä hiukan päivitettiin, lueskelin sikäläisiä kommentteja enkä mitään tuollaista saa päähäni.

PS Sori, syyllistyin samaan mistä toisia joskus - ainakin hiljaa mielessäni - syytän eli rupesin kirjoittamaan kommenttia ennen kuin olin lukenut ketjun myöhemmät postaukset.
    Ainakin valmistajan itsensä mukaan "German road code approved" valoja pitkillä löytyy Suprnovalta (ja ilmeisesti ylemmän kommentin perusteella myös siis Lupinelta). Ainakin noissa Supernovan valoissa on lyhyet hyvin rajattu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Eihän sitä nyt rekisteristä poistetulla autolla voi tielle mennä.
    Koskelontien tapauksessa pyörätie/jalkakäytävä lienee yhtä paljon yleistä tiealuetta kuin se keskellä menevä ajoratakin.

Itselle ei ole kauhean tuttu tienpätkä, mutta kartan perusteella ei näytä kovin vilkkaasti liikennöidyltä, joten tuolla sianlucan:n kuvaamalla oikaisulla tuskin kovin montaa sekuntia säästää aikaa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Ajan tuosta melko usein (hiljaisempi kuin kehä 3 kelvi), ei autot ajellut silloin jalkakäytävällä.

Olin siellä töissä jokusen vuoden, eikä ainakana työmatka-aikaan ollut mikään mukava pyörätie yrittää pyöräillä

Tänäänkin pääsi ilman kommelluksia. Tosin ihmettelin kun tuosta paikasta itään lähellä raskaan kaluston bensa-asemaa oli kuorma-auto tyhjäkäynnillä seisomassa kelvillä.

Päätin vilkasta streetviewlla vähän mimmosesta paikasta on kyse ni kyllähän se vähän nauratti, et tää oli heti vastassa

^ No onpas sopivaan aikaan kuvausauto käynyt. Nyt minäkin nään epäkohdan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •