GarminElectrobikeGiant
Sivu 514 / 514 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 414 464 504 512 513 514
Näyttää tulokset 15.391 - 15.418 / 15418

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #15391
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
    Onneksi kuitenkin Teslat ja man bun -kuskit ovat selkeä vähemmistö. Paaton ei häikäise suurinta osaa kuskeista.
    Tuo on kyllä totta. Itse cupra-kuskina ja kolmen millin crew-cut:in omaavana voinen siis ajella rauhassa välittämättä päättömästä touhusta.

  2. #15392
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.565
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Pyoräilyn pitäisi muutenkin olla luvanvaraista touhua ja rikoksista mielellään ehdotonta vankeutta ja rikoksentekovälineen menettämistä valtiolle.

    Mutta ihan vakavasti puhuen. Fillarin heijastamattomat valot ovat aika käyttokelvottomia nykyautojen valojen sohottaessa silmiin. Jos ei ole hyvin valaistu katu/kevyen väylä, niin siinä pitää olla aika tehokkaat fillarin valot että näkee onko siellä muuta kevyttä liikennettä "piilossa" autojen ajovaloissa. StVZO ei riitä tällaisessa tilanteessa yhtään mihinkään. Urbaani ympäristo on ainakin mun mielestä nimenomaan vaativampi ja jossain puskassa menee ihan kivasti pienemmälläkin tuikulla.
    Mun lupinen StZVO SL AX on ainoa mun kokeilema lammpu, jolla löytää kaikki valosaasteeseen ja märälle kevarille hukkuneet tiennäyttäjät. Pari tuhatta lumenia riittää ihan hyvin jos on kohdistettu niin, ettei valoa mene hukkaan

  3. #15393
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Mun lupinen StZVO SL AX on ainoa mun kokeilema lammpu, jolla löytää kaikki valosaasteeseen ja märälle kevarille hukkuneet tiennäyttäjät. Pari tuhatta lumenia riittää ihan hyvin jos on kohdistettu niin, ettei valoa mene hukkaan
    Oisko ideaa jos laitettaisiin kaikille 700e lupinet tankoihin? Melkein jos kaupunkipyöriin kanssa?

  4. #15394
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.477
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Pari tuhatta lumenia riittää ihan hyvin jos on kohdistettu niin, ettei valoa mene hukkaan
    Luxit ovat ne, jotka paljastavat muut. Lumenet mittaavat kokonais valovirtaa ja lux määrää per neliö.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  5. #15395
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.565
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Oisko ideaa jos laitettaisiin kaikille 700e lupinet tankoihin? Melkein jos kaupunkipyöriin kanssa?
    Tämä tulee varmaan yllätyksenä, mutta Saksasta saa muitakin tosi tehokkaita lamppuja paljon lupinea halvemmalla. Mulla vaan sattuu olemaan Lupine, eikä esim supernovaa.

    Tosin just ostin vanhemmalle muksulle vähän päältä kympillä USB-ladattavan StVZO-lampun ja se on aivan kelvollinen /yllättävän tehokas tuikku. Jos hintaa pistää esim. 400% lisää ja laittaa tankoon vaikka kaksi, niin kyllä alkaa näkemään.

  6. #15396
    Koskelon teollisuusalueella, kehä kolmosen pohjoispuolella, kevyen liikenteen väylä kulkee autoliikkeiden ohi. Sakan liikkeen autojobbarit siirtelevät autoja liikkeen viereiseltä parkkipaikalta viitsimättä käyttää autotietä kevyen liikenteen väylää pitkin. Jouduin keulakkain lenkilläni siinä auton kanssa, kuski näytti vielä minulle merkkejä käsillään, että väistä pois tieltä.....
    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

  7. #15397
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.308
    Eihän sitä nyt rekisteristä poistetulla autolla voi tielle mennä.

    Sent from my Takapalk

  8. #15398
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    ^^tuosta kannattaa kaupungille tehdä ilmoitus.

  9. #15399
    Liittynyt
    12/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    467
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    https://classicbike.fi/lisavarusteet...stvzo-etuvalo/

    Oma valo on tuollainen ja melkeen sanoisin että tällä ei tuu palautetta. Jos osaisin niin laittaisin keilasta kuvan. Ei toki ole mikään halpis mutta kun joka päivä tulee käyttöä niin uskalsin satsata.
    Meillä on toisessa sähköfillarissa Busch + Müller etuvalo ja toisessa Supernovan M99 Mini Pro, jotka on molemmat hyvin korkeussuunnassa rajattuja. Etenkin tuo (stvzo hyväksytty) B+M on semmonen jolla mustahousuisiin meinaa törmätä jos ei ole toista lamppua käytössä, ja silti siitä on pari ihmistä kokenut aiheelliseksi avautua.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Kiistaa kaipaamatta ja ilman minkäänlaisia vänkäyshaluja: onko tuo nyt varma tai jopa itse lakitekstistä tsekattu tieto vai niin sanottu yleinen käsitys? Kun jokunen vuosi takaperin kun StZVO:n säännöksiä hiukan päivitettiin, lueskelin sikäläisiä kommentteja enkä mitään tuollaista saa päähäni.

    PS Sori, syyllistyin samaan mistä toisia joskus - ainakin hiljaa mielessäni - syytän eli rupesin kirjoittamaan kommenttia ennen kuin olin lukenut ketjun myöhemmät postaukset.
    Ainakin valmistajan itsensä mukaan "German road code approved" valoja pitkillä löytyy Suprnovalta (ja ilmeisesti ylemmän kommentin perusteella myös siis Lupinelta). Ainakin noissa Supernovan valoissa on lyhyet hyvin rajattu.

  10. #15400
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Eihän sitä nyt rekisteristä poistetulla autolla voi tielle mennä.
    Koskelontien tapauksessa pyörätie/jalkakäytävä lienee yhtä paljon yleistä tiealuetta kuin se keskellä menevä ajoratakin.

    Itselle ei ole kauhean tuttu tienpätkä, mutta kartan perusteella ei näytä kovin vilkkaasti liikennöidyltä, joten tuolla sianlucan:n kuvaamalla oikaisulla tuskin kovin montaa sekuntia säästää aikaa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  11. #15401
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.254
    Ajan tuosta melko usein (hiljaisempi kuin kehä 3 kelvi), ei autot ajellut silloin jalkakäytävällä.

  12. #15402
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    309
    Olin siellä töissä jokusen vuoden, eikä ainakana työmatka-aikaan ollut mikään mukava pyörätie yrittää pyöräillä

  13. #15403
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.254
    Tänäänkin pääsi ilman kommelluksia. Tosin ihmettelin kun tuosta paikasta itään lähellä raskaan kaluston bensa-asemaa oli kuorma-auto tyhjäkäynnillä seisomassa kelvillä.

  14. #15404
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    189
    Päätin vilkasta streetviewlla vähän mimmosesta paikasta on kyse ni kyllähän se vähän nauratti, et tää oli heti vastassa


  15. #15405
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.254
    ^ No onpas sopivaan aikaan kuvausauto käynyt. Nyt minäkin nään epäkohdan.

  16. #15406
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    365
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sianluca Katso viesti
    Koskelon teollisuusalueella, kehä kolmosen pohjoispuolella, kevyen liikenteen väylä kulkee autoliikkeiden ohi. Sakan liikkeen autojobbarit siirtelevät autoja liikkeen viereiseltä parkkipaikalta viitsimättä käyttää autotietä kevyen liikenteen väylää pitkin. Jouduin keulakkain lenkilläni siinä auton kanssa, kuski näytti vielä minulle merkkejä käsillään, että väistä pois tieltä.....
    Siinä olisikin vakuutusyhtiölle selittelemistä, jos kelvillä ajellessa sattuisikin vielä jotain.

  17. #15407
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    309
    Toi on ihan tyypillinen pienteollisuusalue. Pyörätiellä minimaalisesti liikennettä.
    Ympärillä paljon tavara- ja henkilöliikenneettä. Kiireisiä pakettiautomiehiä, autokauppiaita, -korjaamoja ja tuningpajoja. Tukkukauppaa, rautakauppaa ja rakennusliikkeiden varastoja, betoniasema. Sekä tietysti Lindströmin mattopesula koppiautoralleineen.

    Eli just sellanen paikka, missä pyöräilijä saa olla jatkuvasti valmistautunut siihen, että jostain joku tulee päälle.

  18. #15408
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti uljaa Katso viesti
    Toi on ihan tyypillinen pienteollisuusalue. Pyörätiellä minimaalisesti liikennettä.
    Ympärillä paljon tavara- ja henkilöliikenneettä. Kiireisiä pakettiautomiehiä, autokauppiaita, -korjaamoja ja tuningpajoja. Tukkukauppaa, rautakauppaa ja rakennusliikkeiden varastoja, betoniasema. Sekä tietysti Lindströmin mattopesula koppiautoralleineen.

    Eli just sellanen paikka, missä pyöräilijä saa olla jatkuvasti valmistautunut siihen, että jostain joku tulee päälle.
    Niin ja koko alueella ajetaan vähän. Kehä3n hyvä kelvi kulkee vierellä.
    Maantiepyörällä tuossa tietysti mennään maantietä pitkin, jos ei halua vaarantaa itseään ja muita.

  19. #15409
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    189
    Vähän kyllä harmittaa miten huonosti on poistettu lehtiä kevleiltä. Jonkin verran jännittää välillä liiskautuneiden lehtien päällä ajaminen tai kunnon muhjun läpi meneminen.

  20. #15410
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.194
    Oon ihmetellyt samaa. Eikö ennenvanhaan kerätty pois? Kauheaa löllöä paikoin.
    "Helsinki - niljaisten lehtien kaupunki"

    Tietty jos pitää valita saako vanhukset hoitoa ja lapset koulussa ruokaa jne. vai lehdet, niin jääköön.


  21. #15411
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.078
    Onko muka joskus poistettu pudonneita lehtiä KLV:ltä?

  22. #15412
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.416
    On poistettu, kesälläkin kelvejä harjataan Vantaalla.
    Vanhusten hoito kuului Sote puolelle, ei vaikuta kouluruokaan tai lehtien poistoon.

  23. #15413
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.194
    On. Joitain vuosia jo menty ilman harjakoneen vierailua väylillä.


  24. #15414
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takakeno Katso viesti
    Vähän kyllä harmittaa miten huonosti on poistettu lehtiä kevleiltä. Jonkin verran jännittää välillä liiskautuneiden lehtien päällä ajaminen tai kunnon muhjun läpi meneminen.
    Harvinaisen totta monessakin kohtaa. Tuusulassa myös tosi paha mutakerros jo sen uuden puukoulun lähistöllä.

  25. #15415
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    309
    Mun työmatkareitillä tilanne on vantaan puolella hyvä, mutta helsingissä surkea.
    Liukkauden lisäksi kerää vettä ja sateettominakin päivänä kastuu kengät jos ei ole roiskeläpällistä etulokaria. Useimmiten ei ole.

    Vantaalla on tullut monta kertaa vastaan tai ohitettua harjakone tässä syksyn aikana.

  26. #15416
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.309
    Noista muuten pitäisi jaksaa ilmoittaa.

    Esim kehä1 malmin nesteen ja hautausmaan välillä oli kelvillä soraa koko kesän, mutta viestin laiton jälkeen tuo kohta siivottiin päivässä.

    Se palvelu on vaan vähän kankea käyttää selaimella. Saisi olla apsina.

  27. #15417
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.254
    Oon nähny kehä ykkösellä harjakoneen keskellä kesääkin. Niissä puissa on vaan niitä lehtiä niin paljon ja tippuvat eri aikaan eli niitä riittää.

    Kerran oon kaatunu vuosia sitten lehtien liukkauteen ja oon sen jälkeen suhtautunut lehtiin samoin kuin jäähän. Liukasta on.

  28. #15418
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    52
    Tänään tuli ihan uusi kokemus Hervannan Baanalla. Normaali kohtaamistilanne vastaantulevan pyöräilijän kanssa muuttui hetkessä, kun juuri ennen kohtaamista vastaantulijan takaa lähti joku sankari ohitukseen ja ajoi suoraan päälle. Pimeää oli ja tihkusadetta mutta minulla myös kunnon valot ja värikästä joskaan ei heijastavaa vaatetta päällä. Törmääjä pakeni paikalta, vaikka eipä näiden tyhjäpäiden kanssa keskustelusta muutenkaan mitään rakentavaa seuraa. Muistoksi jäi ruhje käsivarressa ja yksi liikenteessä pelättävä asia niiden liukkaiden lehtien lisäksi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •