
 Alkujaan tämän lähetti 
uljaa
					
				 
				Eihän se 25 ole mikään pyörän huippunopeus.
Se on avustuksen maksimi, mutta kukaan ei kiellä sähköpyöräilijää kiitämästä työmatkagravelistien tavoin sen yli jos huvittaa.
Tässä tullaan siihen turvallisuusasiaan. Moni työmatkallaan kovempaa ajava on ajanut pyörällä paljon, jotta esim 30 vauhtia voi ylläpitää kohtuullisella vaivalla. Sillon myös kokemus pyöräväylistä liikenneväylinä, niiden riskipaikoista sekä yleensä pyörän käsittelystä on karttunut.
Sitten on sähköpyöräilijät, jotka ostavat avustetun liikuntalaitteen pystyäkseen ajamaan kovempaa ja kadehtivat nopeampia, kun avustus loppuu 25een. Ehkä siihen on ihan syy, miksi sen kovenpaan nopeuteen ei ole syytä avustaa.
Mitä tehoon tulee, niin tuo kilpailu ja ominaisuudet, että tehoa syötetään polkemisen lopettamisen jälkeen on vaikuttanut ja tulee vaikuttamaan siihen, miten maastopyöräilyyn suhtaudutaan. Oma näkökantani on edelleen se, että oli virhe antaa moottoroidulle ajoneuvolle lupa liikkua jokaisenoikeuksin maastossa. Tehokilpailun myötä kantani vahvistuu.
			
		 
	
Kirjanmerkit