GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 515 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 415 465 505 513 514 515
Näyttää tulokset 15.421 - 15.440 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #15421
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Itse korostan pyörän käytöstä juuri irtosoralla, eli silloin kun väistän autoa. Hiljaa ajaessaa kuopat voi kiertää, mutta hetkittäisessä vauhdikkaammaassa ajossa yksinkään ajaessa kuoppien kiertäminen ei ole helppoa.

    Soratiellä kuoppaan tai nimismiehen kiharaan ajaminen on, ainakin mun tyylillä, asia jota ei voi loputtomasti välttää. Mulla on hallinnan menetys ollut todella lähelllä nimismiehen kiharaan ajettuani. Kuoppaankin voi ajaa epähuomiossa: mulla on kahvoilta ajaessa tanko pyörähtänyt tärähdyksen voimasta ja luulin hetken noutajan tulevan.

    Jos ajaa aina maltillisesti ja tarkkaavaisena, niin reserviä ei kait juuri tarvitse. Jos taas toisinaan innostuu ajamaan kaiken irti ottaen, niin itse en ainakaan pidä pahana, että pyörä käyttäytyy kovassakin vauhdissa ja huonolla pinnallla hyvin.
    Itselläni on lähtökohta kaikelle ajamiselle soratiellä ihan normaali toiminta liikenteessä. Tilannenopeutta ei määrittele tavoitteet keskinopeudelle, huippunopeudelle tai syketasolle. Silloin ei väistö irtosoralle tai kiharoiden pomputus aiheuta tiukkoja tilanteita. Kovaa poljetaan silloin, kun siihen on mahdollisuus.

  2. #15422
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    238
    Löytyykä täältä näkemystä / mielipiteitä pyörän hanikntaan. Ajatus oli alunperin ostaa Trek Domane tms. leveämpää rengasta syövä maantiepyörä sekalaiseen työmatka / maantiepyöräilyyn. Aikani kun tässä on internetissä viettänyt aikaa eri pyöriä tutkien olen alkanut miettimään, että voisiko se sittenkin olla gravel pyörä joka kannataisi hankkia. Gravelin tapauksessa kyseeseen tulisi siis enemmän race tyylien kuin bike packing tyylinen pyörä.

    Käyttö siis sekalaista ajoa jossa pärjää kyllä 38mm renkaalakin mutta mitä häviän jos laitankin gravelin enkä esim domane tai giant defyä. Ajatus ajaa ajaa kesällä ihan reippaitakin maantielenkkejä mutta vastaavasti myös noin 20km työmatkaa talvellakin, sekä kevyttä"gravelia" sorateillä / latupohjilla.

    Selaimessa pyörinyt Cervelon aspero, Ridley Astr esimerkkeinä. Mitä ajatuksia noista pyöristä ja mitä muuta vastaavaa olisi tarjolla noin 3000€ hintaluokassa. Oulussa kun asustaan ja käyttö yllämainittua niin myös välitykset sais olla semmoiset enemmän maantie tyyppiset.
    "lorem ipsum"

  3. #15423
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.266
    Ridley astr. Sen kanssa et tee kompromisseja juuri mistään. Ne +2" kumitkin mahtuvat, jos haluaa joskus kokeilla.

  4. #15424
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.672
    No nythän on mahdollisuus löytää hyviä tarjouksia. Etenkin, jos ulkomailta sokkona tilaaminen ei pelota. Itse hankin MY2024 Pinarello Grevil F7:n juurikin kolmeen tonniin pari kuukautta sitten. Silloin oli myös Cervelon Aspero harkinnassa, mutta Pinarello vei voiton.

  5. #15425
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No nythän on mahdollisuus löytää hyviä tarjouksia. Etenkin, jos ulkomailta sokkona tilaaminen ei pelota. Itse hankin MY2024 Pinarello Grevil F7:n juurikin kolmeen tonniin pari kuukautta sitten. Silloin oli myös Cervelon Aspero harkinnassa, mutta Pinarello vei voiton.
    ulkomailta ostamien ei ”pelota”.
    jos hyviä tarjouksia tiedossa niin saa vinkata, vaikka yv jos ei tähän halua laittaa
    "lorem ipsum"

  6. #15426
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.672

    "Gravel Grinding" -fillarit

    No täältä tilasin. Ja vaikka nimen perusteella (Auto-Savoldelli) olisi joku autokauppa, niin kyseessä ihan pyöräliike ja Pinarellon virallinen jälleenmyyjä. Kommunikointi sähköpostitse sujui hienosti ja tavara tuli nopeasti.

    https://savoldellibike.com/collectio...-grevil-f7-grx

  7. #15427
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Annetuista vaihtoehdoista en tiedä mitään. Valinta endurance/gravelin välillä on makuasia. Gravel on ehkä vähän järeämmän tuntuinen eli siitä puuttuu maantiepyörän herkkyys. Rajanveto noiden välillä tietysti asia erikseen ja Domane taitaa mennä juuri tähän luokkaan.

    Usein asfalttipinnat ovat huonoja halkeamineen ja muine vaurioineen, joten silloin pidän 40 mm (tai Domaneen 38 mm) rengasta oikein hyvänä ratkaisuna. Trekissä luultavasti lokarit rajaa rengaskokoa lisää, ehkä 32-35 mm alkaa olla maksimi.

    Minusta kannattaa vertailla pyöriä ja tehdä päätös fiiliksen mukaan. Onhan 45 mm rengas kiva optio etenkin talvella, mutta itse tuskin sitä omaan pyörääni laittaisin, kun ajan käytännössä vain hyvillä alustoilla asfalttia ja soraa. Satunnaiset huonommat kohdat kyllä selvittää tuolla ongelmitta ja sitten onkin taas kiva ajaa hyvää asfalttia (sellaistakin löytyy jopa suurin osa matkoista) seuraavat 100 km.

  8. #15428
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No täältä tilasin. Ja vaikka nimen perusteella (Auto-Savoldelli) olisi joku autokauppa, niin kyseessä ihan pyöräliike ja Pinarellon virallinen jälleenmyyjä. Kommunikointi sähköpostitse sujui hienosti ja tavara tuli nopeasti.

    https://savoldellibike.com/collectio...-grevil-f7-grx

    Kiitos, vois olla hyvä vaihtoehto, mutta 179cm ja 83cm sisäjalan mitalla koko pitäisi olla 53cm niin ei ole tarjolla. Aika "rento" asento näyttää olevan verrattuna mainitut aspero ja astr. Merkkinä Pinarello olis kyllä 10+
    "lorem ipsum"

  9. #15429
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.266
    Noin lyhkäisellä jalalla kannattaa katsoa tosiaan pitkää ja matalaa runkoa => astr.

    Selkä sinulla on väkisinkin pitkä.

    Oliko cervelloja vielä alessa? Noitahan taisi saada alle 3ke di2 versiona vähän aikaa sitten.

  10. #15430
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Astr:kaan ei tainnut mahtua 50+ mm renkaat kuin 1x:nä eli senkin kanssa joutuu valitsemaan maantiekelpoisemmat välit tai maastoisemman rengastuksen.

    Vanhempaa Cerveloa on Biker Boarderissa ainakin ollut n. -50% mutta vain wattimittari-Red xplr:lla ja Reserven kiekoilla, jolloin hinta jää vielä päälle 4000€.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #15431
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No nythän on mahdollisuus löytää hyviä tarjouksia. Etenkin, jos ulkomailta sokkona tilaaminen ei pelota. Itse hankin MY2024 Pinarello Grevil F7:n juurikin kolmeen tonniin pari kuukautta sitten. Silloin oli myös Cervelon Aspero harkinnassa, mutta Pinarello vei voiton.
    Mikä koko muuten sinulla on ja minkä mittainen itse olet?

    Ja mikä johti Pinarellon valintaa eikä Cervelon?
    "lorem ipsum"

  12. #15432
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.672
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skiman Katso viesti
    Mikä koko muuten sinulla on ja minkä mittainen itse olet?
    530 ja 174, jalan sisämittaa en muista. Suunnilleen oli sama stack ja reach kun edellisessä gravelissa ja hyvin olen tuolla pärjännyt.

    Ja mikä johti Pinarellon valintaa eikä Cervelon?
    Koska Pinarello Ei Ferrareitakaan osteta ajomukavuuden vuoksi…

  13. #15433
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.137
    Asperoa saa Bike-Discountilta alle kolmeen tonttuun.


  14. #15434
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.672
    ^kokojen kanssa sielläkin ongelmaa. 53 näyttää olevan kuin kenkien 42, mitkä ei ole koskaan alessa tai alelaarista juuri se koko puuttuu.

  15. #15435
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.266
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skiman Katso viesti
    Mikä koko muuten sinulla on ja minkä mittainen itse olet?

    Ja mikä johti Pinarellon valintaa eikä Cervelon?
    Tuntematta toista on kyllä tosi paha kysellä mittoja pyörään. Täytyisi tietä ajotavat ja asennot.

  16. #15436
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.672
    ^näin se on etenkin näissä droppitankoisissa. Suoratankoiset on hieman armollisempia ja ehkä helpommin modattavissa jossain rajoissa.

  17. #15437
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.266
    Skimanilla tosiaan selän mittaa sen verran, etten lähtisi lyhyitä pyöriä edes katsomaan. Jotenkin saan jutuista myös kuvan, että pyörää ajetaan oikessa asennossa, eikä selkä pystyssä.

    Ridley on tosi pitkä ja matala. Tuollaisella geolla ei ole montaa gravellia.

  18. #15438
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Skimanilla tosiaan selän mittaa sen verran, etten lähtisi lyhyitä pyöriä edes katsomaan. Jotenkin saan jutuista myös kuvan, että pyörää ajetaan oikessa asennossa, eikä selkä pystyssä.

    Ridley on tosi pitkä ja matala. Tuollaisella geolla ei ole montaa gravellia.

    Pääsin nopeasti kokeilemaan Ridley astria farkut jalassa M-kokoisena. Satula oli ehkä 0,5-1cm liian matalalla mutta geo vaikutti ihan pätevältä omaan makuun.
    "lorem ipsum"

  19. #15439
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.266
    Niin, M-koossa 406mm reach. Noita ei vaan oikein löydy vastaavia.

  20. #15440
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Joo siinä on kyllä paperilla hyvä geo. Mullekin M-koossa riittäisi luultavasti 90 mm stemmi eikä myöskään tarttis ihan slämmätä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •