FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 59

Aihe: UCI Maailmanmestaruuskisat 2025 Kigali, Afrikka.

  1. #1
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998

    UCI Maailmanmestaruuskisat 2025 Kigali, Afrikka.

    Katseet voi kääntää tuonne, kun siellä todennäköisesti vihdoinkin ajetaan kilpaa tosissaan. Tour oli mitä oli ja uskon Vueltankin jäävän kakkosketjun varjokisaksi.
    Maantiereitti on mielenkiintoinen 15,1km:n lenkki, jossa pari kovempaa mäkeä/kierros. Vaikuttaa aika kuluttavalta, kun teknisyyttäkin riittää. Jos vielä lämpötilat ovat korkeat, niin lisää haastetta.
    https://www.uci.org/competition-hub/...e?tab=overview

    Sitten odottelemaan osallistujalistoja...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  2. #2
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Kisat jo nurkan takana. Puolustava maailmanmestari asettuu viivalle. Hienoa! Ei nousumetrit pelota. https://ucikigali2025.rw/tadej-pogac...i-2025-worlds/
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  3. #3
    Ovelasti laitettu kierrosten keskelle n. 100 km ennen maalia isompi mäki, jos vaikka joku innostuisi siitä lähtemään irti ...
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  4. #4
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873


    Sen joka kykenee lähtemään irti ei välttämättä tarvitse olla pitkien nousujen spesialisti:




    Mutta aika-ajoreitillekin kertyy nousumetrejä:



    Kaksien edellisten kisojen voittaja ja hopeamitalikuski eivät kohtaa, sillä Evenepoel on mukana, mutta Ganna jättää Kigalin kisat väliin (ja tähtää mahdollisesti EM-kisaan lokakuun alussa Ranskassa).

    Pogacarilla onkin tilaisuus nousta tuplavoittajien harvalukuiseen joukkoon.

  5. #5
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa S Katso viesti
    Ovelasti laitettu kierrosten keskelle n. 100 km ennen maalia isompi mäki, jos vaikka joku innostuisi siitä lähtemään irti ...
    Tuo Mur de Kigali on "hiukan laittoa vaativaa" nupukivipintaa, ellei sitten ole MM-kisoja varten kunnostettu. Jos on märkää, voi olla myös liukasta. Varsinkin viimeiset kymmenet metrit ovat hataran käsitykseni perusteella aika jyrkät. Kun siitä pitää kääntyä 90° vasemmalle, ei saa ennakoida yhtään tai lähtee pito eturenkaan alta.

    Vähän haaveilin, että olisin päässyt paikan päälle katsomaan, mutta tyydytään mediaan kotisohvalla.
    10k-kerhon jäsen

  6. #6
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.893
    Voikohan tätä vilkuilla jostain ilmaiseksi vai vaatiiko jonkun maksukanavapalvelun?

  7. #7
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    ^^ Mur de Kigalin lisäksi reitillä on toinenkin "cobbled section", joka sijaitsee kierroksella ja ajetaan siis 9+6 kertaa: https://ucikigali2025.rw/wp-content/...-Road-Race.jpg


    ^ Kisat näkyvät "ilmaiseksi", jos jo ennestään on maksanut jonkun kanavapalvelun, joka näyttää Eurosportin lähetykset. Tai jos on käytössä joku VPN-systeemi (joista en tiedä yhtään mitään, mutta ehkä tästä on jotain apua https://www.purevpn.com/blog/how-to-...championships/

  8. #8
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    Laitetaan tähän miesten aika-ajon kovimmat nimet:

    Viisi tähteä: Tadej Pogacar
    Neljä tähteä: Remco Evenepoel
    Kaksi tähteä: Jay Vine, Isaac del Toro, Paul Seixas, Luke Plapp, Ilan Van Wilder, Bruno Armirail, Mattia Cattaneo, Raul Garcia Pierna, Mauro Schmid

    Yksitoista ajajaa, joista uskaltaisin väittää Top 5:n muodostuvan ja joiden ulkopuolelta en usko kuin korkeintaan kahden ajajan nousevan kärkikymmenikköön.

  9. #9
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    ^ Top 5 oli yhtä kuin neljä ensimmäistä nimeä plus seitsemäs. Mutta eihän tuo kovin vaikea veikattava tällä kertaa ollut. Pogacarin jäämistä mitalitta en osannut odottaa (vaikkei Glasgowissakaan toissa vuonna mitalia aika-ajossa tullut).

    Kärkikymmenikköön nousivat listan ulkopuolelta Andreas Leknessund, Thymen Arensman ja Stefan Küng, jotka kaikki olisivat toki olleet yhden tähden nimiä, mutta hutiveto mikä hutiveto.


    Ensi sunnuntain kisasta tullee Pogacarin mahdollisesta vajaakuntoisuudesta johtuen huomattavasti mielenkiintoisempi kuin jos kisa olisi ajettu joskus alkukaudesta. Veikkaan kuitenkin, että sairastelu verotti enemmän aika-ajokuntoa jo senkin vuoksi että se muutti hiukan suunniteltuja viimeistelytreenejä ennen MM-kisoja.

  10. #10
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    Tänään oli ruotsalaisten päivä, sillä Jakob Söderqvist kirkasti viimevuotisen U23-hopeansa kultaiseksi.

    Zoe Bäckstedt (joka tietenkin on englantilainen) vei odotetusti naisten U23-mestaruuden (joka on ensimmäinen laatuaan, sillä ennen on ajettu vain WJ ja WE).

  11. #11
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    A) Hitsit kun voorumin TdF osastolla on hiljaista

    B) Belgian U23 nuorukaisten kisa meni aivan päin takapuolta. Hienoltahan se näytti kun hieroivat keulilla, mutta ruudit oli poltettu siinä vaiheessa kun kisa voitosta alkoi.

    Saa n
    ähdä miten elite-luokissa menee toi maantieskaba. En ole ihan varma onko elite-miehille ihan niin kova kisa kuin ennakoidaan, mutta olen hyvin mahdollisesti väärässä kun matkaa on kuitenkin aika paljon.

    C) Tuleeko kenellek
    ään muulle takaumia 90-luvulta kun näyttävät helikopterikuvaa Kigalista?
    6.7 WTF/kg


  12. #12
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Eiköhän vilinää foorumile taas tule kun pogacar on ajamassa.

    U23 naisilla oli hieno loppu. Harvoin näkee naisien ajavan noin nätisti tiiminä.

    u23 miehissä oli kyllä tosi rankan näköistä tekemistä. Reitin kovuus taisi yllättää niin belgian kuin espanjankin. En usko että alvarezin oli tarkoitus ajaa voitosta. Espanjalla oli kärkiporukassa kolme äijää siinä kohtaa kun hän karkasi yksin.

    Vahvimmat voittaa tuolla reitillä vähän väkisin. Naisten kisa tulee olemaan hullun rankka huomenna.

  13. #13
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    A) Hitsit kun voorumin TdF osastolla on hiljaista

    B) Belgian U23 nuorukaisten kisa meni aivan päin takapuolta. Hienoltahan se näytti kun hieroivat keulilla, mutta ruudit oli poltettu siinä vaiheessa kun kisa voitosta alkoi.

    Saa n
    ähdä miten elite-luokissa menee toi maantieskaba. En ole ihan varma onko elite-miehille ihan niin kova kisa kuin ennakoidaan, mutta olen hyvin mahdollisesti väärässä kun matkaa on kuitenkin aika paljon.

    C) Tuleeko kenellek
    ään muulle takaumia 90-luvulta kun näyttävät helikopterikuvaa Kigalista?

    Belgian taktinen ajo oli kyl outo. Minkä takia pitää coppeleilla tuupata - peesistähän ei juuri saa hyötyä. Olikos sit se slovakkien suosikki - niin alokasmaisesti tuhos jalkansa joka iskuun iskien. No nuorten kisoissa näin käy

  14. #14
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Naisten kisaa ei tajua. 35km kohdalla 10hlö porukka iskee irti ja pelotonissa kovimmat kuskit. Koko saakelin sakki lyö jalan suoraksi.
    Ei vaan ymmärrä. Joo, me ei ajeta MM-mitaleista tänään ollenkaan.

    Tämä reittihän on puhdas klassikko. Ei tuolla vaan voi laskea hatkaa irti, ei ole tuossakaan porukassa ketään kuka sen ajaa kiinni.

  15. #15
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.256
    HYvä jatkumo ja puoltaa sitä, että radiot pitäs prokisoissa kieltää.

  16. #16
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Naisten kisaa ei tajua. 35km kohdalla 10hlö porukka iskee irti ja pelotonissa kovimmat kuskit. Koko saakelin sakki lyö jalan suoraksi.
    Ei vaan ymmärrä. Joo, me ei ajeta MM-mitaleista tänään ollenkaan.

    Tämä reittihän on puhdas klassikko. Ei tuolla vaan voi laskea hatkaa irti, ei ole tuossakaan porukassa ketään kuka sen ajaa kiinni.
    Oli Ranskan ja Italian homma ajaa kiinni, mutta siellä ei tainnut olla apukuskeilla enää jalkaa eikä porukalla noin yleisesti motia. Kattelin, että kanukki tekee kyllä aika paljon töitä hatkassa, mutta olikin siellä olikin hyvä jalka ja motivaatiota. Viihdyttävä kisa kyllä katsoa.
    6.7 WTF/kg


  17. #17
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Oli Ranskan ja Italian homma ajaa kiinni, mutta siellä ei tainnut olla apukuskeilla enää jalkaa eikä porukalla noin yleisesti motia. Kattelin, että kanukki tekee kyllä aika paljon töitä hatkassa, mutta olikin siellä olikin hyvä jalka ja motivaatiota. Viihdyttävä kisa kyllä katsoa.
    No ei se minusta ole, jos oli selvää että hollannillakin oli ykköskuski takana. 35km ennen maalia ei vaan lasketa enää välimallinkuskeja irti. Tsiisus.

    Sehän tuossa juuri olikin naurettavaa. Joka tiimin kärkinaiset vaan osoittelevat toisiaan ja odottavat apukuskien tekevän jotain.
    Sama juttu näkyi vielä 4km ennen maalia. Ei siinä nyt vaan sijoilla ynnämuut lyödä jalkaa suoraksi, vaan yritetään all-outilla ajaa se kärki kiinni.

  18. #18
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Olet varmasti ihan oikeilla jäljillä. Mä kattelin siitä vinkkelistä, että ensisijaisesti on niiden tiimien homma ajaa kiinni, joilla ei ole kuskeja hatkassa. Tosi kovat ja varmat tiimit toki ajavat omat apukuskit tarvittaessa kiinni. Jos alkaa ajovastuu siirtymään ykköskuskeille, niin siinä voi sit mennä puolustamiseksi. Kavensivat hatkan etumatkan 2 minuutista alle minuuttiin aika vauhdilla, mutta se homma olisi pitänyt viimeistellä. Ehkä isoin kummastus mulle oli se, että Borghinin apukuski karkasi siitä takaa-ajoporukasta. Ei näytetty livekuvassa, että miten se tapahtui.
    6.7 WTF/kg


  19. #19
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Juurikin tämä. Saman teki minusta jo hollantilaiset aiemmin. Noin lähellä maalia ne apukuskit vaan vetää täysillä ja tippuvat mäkeen pois. Eivät siis kisaa voitosta.

    Ja tuohan koko reitin "ongelma" onkin. Ei voi laskea noin lähellä loppua ketään irti. Sen joutuu äkkiä ajamaan itse kiinni kun apukuskit ovat tippuneet tai ovat jalattomia.

    Kp ehkä oikeassa. Touhu menee sähellykseksi ilman radioita. Ehkäpä on totuttu radion ohjeisiin, eikä osata jutella kisan aikana tiiminä.

  20. #20
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Nolosti kyllä Toro tiputti Ayuson kyydistä "Sori, olet jo trekin kuski, me ajetaan kaksin maaliin"

  21. #21
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Tulee kyllä hullu MM-kisa jos näin menee maaliin saakka.
    6.7 WTF/kg


  22. #22
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Tuotahan se on. Ihan puhdas klassikko. Tuon yhden pidemmän mäen jälkeen pelkkää lyhyttä kovaa mäkeä ja palautumista mahdollisimman reippaalla vauhdilla.

    Pogacar vaan kykenee palautumaan +300w teholla ja muut eivät. Nyt on vielä tiimikaveri mukana.
    Tuon samanlaisen reittiprofiilin vuoksi klassikoissakin ajetaan maaliin asti pitkät hatkat, vaikka erot ovat suhteellisen pieniä.

    Tästä kun ajetaan vähän edemmäksi, niin "pelotonista" alkaa tulla mäkiin iskuja. Porukka harvenee ja mäkien välillä vauhti laskee => ero kärkeen kasvaa.

  23. #23
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    10s tuli mäkien välillä ero kiinni ja se vaati Vinen ja Mathewsin.

    Edit: Ainoa vaan, että toro/poga vetävät mäessä 15s taas eroa...

  24. #24
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Koitin olla positiivinen Remcon suhteen, mutta turhaa hommaa. Nyt vielä fillariongelma, niin vie apukuskinkin ennenaikaiseen keskeytykseen.

    Osaiskohan Chat GPT laskea kuinka monta kertaa Remcolla on tullut fillariongelmia kun olisi pitänyt ajaa kisaa.
    6.7 WTF/kg


  25. #25
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa S Katso viesti
    Ovelasti laitettu kierrosten keskelle n. 100 km ennen maalia isompi mäki, jos vaikka joku innostuisi siitä lähtemään irti ...
    Ja se jokuhan innostui.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  26. #26
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Koitin olla positiivinen Remcon suhteen, mutta turhaa hommaa. Nyt vielä fillariongelma, niin vie apukuskinkin ennenaikaiseen keskeytykseen.

    Osaiskohan Chat GPT laskea kuinka monta kertaa Remcolla on tullut fillariongelmia kun olisi pitänyt ajaa kisaa.
    Tosi hauskaa kuulla remcon selityksiä. Minusta tuo näytti taas leikkimiseltä.

    Oliko rengas tyhjä jo pogan iskussa, vai jättäytyikö remco pois ilman max efforttia?
    Toinen pyörän vaihto satulannokan/korkeuden vuoksi näytti kyllä ihan pikkulapsen itkupotkulta. Siihen viimeistään meni paita.

    Healyn pronssi oli tosi hieno. Samoin skjelmosen nelostila. Skjelmosehan ehti jo julkisesti ihmetellä ayuson palkkaamista trekille.
    Auysosta ei ainakaan apukuskia saa

    Edit: Haastattalussa Remco kertoi satulan tippuneen. Ei mitään mahdollisuutta seurata Pogaa mäessä.
    Seuraavassa pyörässä satulannokka oli väärässä kulmassa.

  27. #27
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Hienoa, että Remco pystyi antamaan jonkinlaisen haasteen Pogalle. Kaksi apukuskien suojelemaa kapteenia taittoi taivalta. 100 kilometriä taitaa olla ennätys irtioton pituudessa sateenkaaripaidan tavoittelussa. Huvitti kyllä Selinien näkemys, kun maaliin ajaa vain kourallinen kuskeja. Totta kai ajaa, jos mahdollisuudet on menetetty ja keskeyttäminen on helppo valinta millä kierroksella tahansa huollon kohdalla. Onnittelut Pogalle hienosta kisasta! Samoin Remcolle. Reitti oli niin rankka, että muiden nenät tuli niistettyä totaalisesti.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  28. #28
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Hienoa, että Remco pystyi antamaan jonkinlaisen haasteen Pogalle. Kaksi apukuskien suojelemaa kapteenia taittoi taivalta. 100 kilometriä taitaa olla ennätys irtioton pituudessa sateenkaaripaidan tavoittelussa.
    100 km oli vuosi sittenkin Pogan irtiotto. Loppuhaastattelussa sitä kysyttiinkin, että miksi taas, johon Poga vastasi että siksi, kun reitti oli nyt noin tehty.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  29. #29
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Hienoa, että Remco pystyi antamaan jonkinlaisen haasteen Pogalle. Kaksi apukuskien suojelemaa kapteenia taittoi taivalta. 100 kilometriä taitaa olla ennätys irtioton pituudessa sateenkaaripaidan tavoittelussa. Huvitti kyllä Selinien näkemys, kun maaliin ajaa vain kourallinen kuskeja. Totta kai ajaa, jos mahdollisuudet on menetetty ja keskeyttäminen on helppo valinta millä kierroksella tahansa huollon kohdalla. Onnittelut Pogalle hienosta kisasta! Samoin Remcolle. Reitti oli niin rankka, että muiden nenät tuli niistettyä totaalisesti.
    Totta. Muistin viime vuoden irtioton lyhyemmäksi. Voidaan siis todeta, että ennätystasolla tänäkin vuonna.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  30. #30
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa S Katso viesti
    100 km oli vuosi sittenkin Pogan irtiotto. Loppuhaastattelussa sitä kysyttiinkin, että miksi taas, johon Poga vastasi että siksi, kun reitti oli nyt noin tehty.
    Totta. Muistin viime vuoden irtioton lyhyemmäksi. Voidaan siis todeta, että ennätystasolla tänäkin vuonna.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Samanlaisia aiheita

  1. KiipulaMTB 2025 - 28.9.2025
    By annika_matilda in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 21.08.2025, 21.59
  2. Likaanen Lakeus 16.-18.5.2025 ja Luminen Lakeus 1.3.2025
    By moukari in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 26.05.2025, 23.08
  3. Himanka MTB 25.5.2025
    By qwozo in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 25.05.2025, 19.23
  4. Aulanko MTB 2025 - 17.5.2025
    By MinnaLii in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 13.04.2025, 19.09
  5. Etelä-Afrikka
    By luonto in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 03.01.2017, 14.04

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •