GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 42 / 42 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42
Näyttää tulokset 1.231 - 1.242 / 1242

Aihe: Melonta

Itse aikanaan pääsin ainakin Eräketun sekä Welhonpesän kajakkejä testaamaan vesillä. Eräkettu sijaitsee Nokialla hienossa paikassa jossa on laituri aivan vieressä ja Welhonpesä vastaavasti Klaukkalassa hieman kauempana järvestä mutta hekin järjestivät pyynnöstä kiinnostavat kajakit peräkärryllä paikallisen järven rannalle jossa niitä sai vapaasti testata. Molemmista olen saanut hyvää palvelua ja neuvoja.
    Näin syksyllä luulisin että alennuksiakin olisi mahdollisesti.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Hyvää reissua, toivottavasti tuulet ovat suosiollisia ja olosuhteet muutenkin. Omalla kohdalla tämän kesän kaksi Inarin melontaa eivät onnistuneet tuulisuuden vuoksi. Ekalla oli tarkoitus olla kumppanin kanssa noin viikon verran järvellä, mutta jo kolmantena päivänä (tyynenä aamuyönä) tultiin pois, toisella kertaa en edes ottanut kajakkia pois auton katolta, kunhan lomailin pari päivää Inarin seudulla. Molempien reissujen aikaan oli tuttuja järvellä omilla reissuillaan ja tuulet olivat olleet aika kovia. Vanha ukkeli (yhden pikkupojan toteamus, kun kesällä tulin läskipyörällä jäätelökioskille) ei oikein viitsi ja jaksa enää värkätä tuulien kanssa.
    Tänään oli tarkoitus mennä järvelle, vaihdoin kuitenkin melontahommat tälle päivää pyöräilyyn, sen verran napakka tuuli oli.

Testailin lauantaina miten kalastusvälineiden käsittely onnistuu tuossa viikattavassa Lyfcossa. Hyvinhän se, tuossa on remmejä ja solkia sen verran, että vavan saa kiilattua kohtuulliseen asentoon ilman lisätarvikkeita, mutta kulma voisi olla parempi joten lisäviritystä tarvitaan. Motonetistä löytyi kätevä haavi jossa on jo valmiiksi klipsi kuminauhalla, lyhyt varsi ja kumitettu havas. Työkalut narulla varmistettuna ettei pääsiäiskäsi (=mämmikoura) pudota puukkoa tai pihtejä jorpakkoon. Jokin läpällinen kotelo puukolle, pihdeille ja pienelle vieherasialle voisi olla kyllä ihan siisti ratkaisu.

Jos esim. kumiköyden alle kiinnitetystä vapatelineestä on jollain esimerkkiä, olen kiinnostunut.

Jos ostaa oman kajakin heti melontaa aloittaessa, on syytä varautua siihen, että siitä ekasta kasvaa ulos aika nopeasti. Sen puoleen seuran kajakeilla kannattaisi meloskella useampi vuosi alkuun, jos se seuran vaja on likikäänjärkevän matkan päässä. Silloin se eka oma voisi olla sellainen, jolla viitsii meloa sen ajan, kuin se kajakki pysyy järkevillä korjauksilla kasassa. Nopeasti laskien mulla on ollut 35 melontavuoden vuoden aikana 12 kajakkia ja 6 kanoottia, joista edelleen hyllyssä on 5 kajakkia ja 1 kanootti. Luulen että toi nykyinen kanootti on myös mun viimeinen kanootti, sillä pärjännen seuraavat 25 vuotta, mutta varmaan kajakkeja tulee ostettua tulevaisuudessa vielä joitakin.

Mutta itse melontaan liittyen tänä vuonna taitaa mennä 1000 kilsaa melontaa rikki pitkästä aikaa, ja mikä tärkeintä, noin 97% kilsoista on retkimelontaa.

Just näin jos seuran kajakit on likikään järkevän matkan päässä ja jos siellä on useampi erilainen kajakki kokeiltavana. Valitettavasti monenkaan tilanteessa pitkien matkojen Suomessa asiat eivät näin ole. Kajakin vaihto ei ole ongelma näin se meni polkupyöränkin kanssa että pyörää vaihdetaan kokemuksen ja kunnon karttuessa.Tori on pullollaan kajakkeja joten ei ongelmaa kajakin vaihdossa ja jossain vaiheessa kun tietää mitä haluaa voi vaikka ostaa sen uuden ja loppuelämän kajakin. Nyt vaan pitäisi päästä alkuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Tänään oli tarkoitus mennä järvelle, vaihdoin kuitenkin melontahommat tälle päivää pyöräilyyn, sen verran napakka tuuli oli.
    Pääsitkö lainkaan järvelle?

^^Jos olet facebookissa niin sieltä löytyy melontakirppis -ryhmä jossa harrastajat myös myyvät/ostavat välineitään. Vaatii liittymisen ryhmään.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Pääsitkö lainkaan järvelle?
    Päiväreissuja tein pari, yöksi veti pehmeä peti puoleensa

^ No hyvä, että edes jotain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti X-terra Katso viesti
    Jos ostaa oman kajakin heti melontaa aloittaessa, on syytä varautua siihen, että siitä ekasta kasvaa ulos aika nopeasti. Sen puoleen seuran kajakeilla kannattaisi meloskella useampi vuosi alkuun, jos se seuran vaja on likikäänjärkevän matkan päässä. Silloin se eka oma voisi olla sellainen, jolla viitsii meloa sen ajan, kuin se kajakki pysyy järkevillä korjauksilla kasassa. Nopeasti laskien mulla on ollut 35 melontavuoden vuoden aikana 12 kajakkia ja 6 kanoottia, joista edelleen hyllyssä on 5 kajakkia ja 1 kanootti. Luulen että toi nykyinen kanootti on myös mun viimeinen kanootti, sillä pärjännen seuraavat 25 vuotta, mutta varmaan kajakkeja tulee ostettua tulevaisuudessa vielä joitakin.

Mutta itse melontaan liittyen tänä vuonna taitaa mennä 1000 kilsaa melontaa rikki pitkästä aikaa, ja mikä tärkeintä, noin 97% kilsoista on retkimelontaa.
    Tuollainen määrä vaatii jo jonkinlaista säilytystilaa. Säilytystilan puute saattaakin olla monelle este oman kajakin hankintaan.
    Itse ratkaisin ko ongelman rakentamalla paatille ihan oman yksiön.

https://goo.gl/photos/Kt2gzsQnD7bBJdRe8

Olin jo laittanut kajakin talvilepoon, mut oli tiedossa vkl mtb&marjastusreissu lähialueelle ja sääennuste oli lupaava niin herättelin paatin talviuniltaan.
    https://photos.app.goo.gl/g3CWoCCJzusoDm1t9

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Tuollainen määrä vaatii jo jonkinlaista säilytystilaa. Säilytystilan puute saattaakin olla monelle este oman kajakin hankintaan.
    Itse ratkaisin ko ongelman rakentamalla paatille ihan oman yksiön.

https://goo.gl/photos/Kt2gzsQnD7bBJdRe8
    Maatilan rakennuksista löytyy tilaa kun emme viljele tms, mutta oikeastihan pitäisi jaksaa myydä toinen kaksikko ja yksi yksikkö pois. Kahta jäävää yksikköä pidän aika perusteltuna, toinen jäävistä on Tideracen Xplore L joka on merikelpoinen ja toiseksi jätän joko hiilikuituisen Inukin tai Lettmannin Speedlinerin. Speedliner olisi kaikin puolin mukava, mutta alle 15 kiloinen Inuk on siitä mukava, että illalla sen nostaa vaivatta vedestä pakattuna, kun juomavesiä ei ole paljoakaan jäljellä. Ja onhan Inuk aika mukava, kun tyynessä se kulkee jotain 8,5 km/h ihan olemattomalla vaivalla.
    Mutta myynnin kannalta järkevä aika on vasta ensi huhti-toukokuussa, ei tähän aikaan purkit liiku edes melontakaupoista... Juttelin yhdessä Klaukkalassa sijaitsevassa melontaliikkeessä sesongista viime syyskuussa, niin liikkeen pyörittäjä sanoi että elokuun alusta myynti kyllä sakkaa ja koulujen alkamisen jälkeen kannattaisi olla vain tilauksesta auki...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •