FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 70 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 60 68 69 70 71 72 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.071 - 2.100 / 2131

Aihe: Uusi maantiepyörä hakusessa

  1. #2071
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    …Honkkitonkki esim. sähkö-Ultegroilla, kunnon kiekoilla, jollain 30 mm tubeless-renkailla ja vaikka kuituputkiosilla olisi varsin cool pyörä eikä häpeäisi modernimpien rinnalla yhtään. Pyöräkuumeeseen Konan päivittäminen ei välttämättä kyllä auta, se on hankala tauti siinä mielessä
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #2072
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Varmaan tosiaan kannattaa miettiä mitä itse haluaa. Jos tarkoituksena on saada kuituinen maantiepyörä sähkövaihteilla tai ilman, niin sitten kannattaa hankkia sellainen kun budjettikin näkyy olevan aika venyvä

    Esillä on ollut sinänsä ihan hyvä kattaus kun näkee mitä eri hinnoilla muutamasta sadasta eurosta muutamaan tonniin saa.

  3. #2073
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    HonkyTonkissa ei ole muistaakseni paljonkaan rengastilaa, mikä rajoittaa alle mahtuvien gravelrenkaiden valikoimaa.

  4. #2074
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    Sähköinen ei ole tie onneen, itsellä suoratankoiset, toinen sähköisillä XX1:llä ja toinen mekaanisella XTR:llä ja en osaa sanoa kummat paremmat...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  5. #2075
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^^ Joo tämä keskustelu täällä tuli vaan mieleen, kun viime viikonloppuna lenkillä kaveri totesi, että ei varsinaisesti välitä keväällä ostamastaan uudesta high-end BMC:tään vaan ajelee mieluummin vannejarruteräspyörällään. Molemmissa on sähkö-Redit, joten pyörät ovat vertailukelpoisia siinä mielessä. Itselläni on vähän samansuuntainen kokemus sorapyörien puolelta. Mutta tosiaan fiilisjuttuja on nämä.
    Olin aikoinaan kahden maantiepyörän loukussa. Toinen oli terästä (Ritchey Road Logic) ja toinen BMC (hiiltä). Aina kun lähdin soololenkille valitsin teräspyörän, koska tykkäsin sen fiiliksestä enemmän. Porukkalenkillä teräs kirvoitti sen verran kettuilua että silloin valitsin yleensä hiilipyörän. Lopulta päädyin myymään Ritcheyn ja se kaduttaa vieläkin.

  6. #2076
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.617

    Uusi maantiepyörä hakusessa

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Sähköinen ei ole tie onneen, itsellä suoratankoiset, toinen sähköisillä XX1:llä ja toinen mekaanisella XTR:llä ja en osaa sanoa kummat paremmat...
    Suoratankoisessa noissa ei olekaan isoa eroa mekaanisen ja sähköisen välillä. Eikä oikein käyrätankoisessakaan 1x setupilla. Sen sijaan 2x käyrätankoisella se mekaanisen etuvaihtajan käyttäminen on aika työlästä.

  7. #2077
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^Olet varmaan oikeassa, etuvaihtajasta kun ei osaa sanoa paljoakaan kun ei kymmeneen vuoteen moista tarvinut.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  8. #2078
    Kiitos kaikille, joo hyvin on tullut tarjontaa, ja katsellaan rauhassa. Rouva tilasi aurinkopaneelit kertamaksulla, joten ehkä katsotaan sitä pyörähankintaa tarkemmin talven pimeinä iltoina

    Löysin kuvan myös tuosta honky tonkin rengastilasta, koitan saada sen tähän ympättyä
    mountainsnake muokkasi tätä : 06.08.2025 at 15.21

  9. #2079
    Nyt olisi elämäni ensimmäinen maantiepyörä hakusessa. Haussa on pyörä rennolla geometrialla, eli ei ole tarkoitus hommata mitään kisakireää pyörää.
    Mitä nyt olen katsellut pyöräliikkeiden tarjontaa, niin ongelmaksi näyttää muodostuvan se, että mistään ei löydy pyörää koeajettavaksi (Pääkaupunkiseutu, koko M? 181cm/82cm). Joo, voisin tilata pyörän ja sitten palauttaa sen jos ei koko osukkaan kohdalleen, mutta jotenkin ei vain anna luonne periksi sellaiselle.
    Nyt olenkin oman etsintäni loppusuoralla kaventanut valikoiman kahteen Canyonin pyörään.

    Canyon endurace cf7 Di2 alukiekoilla 3149€
    https://www.canyon.com/fi-fi/maantie...farbe=R076_P09

    Canyon endurace cf7 Di2 hiilarikiekoilla 3699€
    https://www.canyon.com/fi-fi/maantie...farbe=R076_P08

    Rungossa jotain eroa, kun painoeroa on 20g ja erilainen keskiö, mutta ei ilmeisesti mitään merkittävää. Satulat on erilaiset, mutta sillä ei ole merkitystä, kun luultavasti vaihdan nykyisessä pyörässä olevaan, hyväksi koettuun malliin. Ainut merkittävä ero taitaa olla nuo kiekot.
    Jos nyt päädyn jompaankumpaan näistä, niin kannattaisiko valita tuo halvempi ja myöhemmin päivittää kiekot, jos siltä tuntuu? Vai suoraan hiilarikiekkoinen malli?
    Vai löytyisikö joku toinen pyörä?
    - Budjetti 3000-4000€ joka voi taipua ylöspäin, jos löytyy oikea helmi.
    - Rento geometria
    - Sähkövaihteet
    - Koeajomahdollisuus pääkaupunkiseudulla+100km

  10. #2080
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    ^Cube Agree C:62 malleja jos löytyy jostain, niin saa sähköillä alukiekoilla reilusti alle 3000€. Kuitukiekoilla muistaakseni alle 3500€ ja olisko ollut jo ultegran sähköt. 5000€ sai jo dura-acen osilla.

  11. #2081
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.048
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kolpponen Katso viesti
    mistään ei löydy pyörää koeajettavaksi (Pääkaupunkiseutu, koko M? 181cm/82cm).
    Canyonilla on partneri Helsingissä jossa on myös koeajettavia pyöriä: https://www.pelotonhelsinki.fi/canyon-vip

  12. #2082
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Attain luulisi olevan tolla speksillä soveliaampi. Koeajolle ei taida päästä.

  13. #2083
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.048
    Ei tuo Agree mikään kisakireä ole, aika hyvin linjassa Enduracen kanssa.

    Tampereella on RTECHillä (Cuben maahantuoja) sopivasti spekseihin käypä varastossa: https://rtech.fi/tuote/cube_agree_c6...a?attr1_id=604
    Ainoastaan 100km pääkaupunkiseudulta ei toteudu. Mutta tähän aikaan vuodesta ei valikoima missään ole ihan iskussa, kun kevään high season on ohi.

  14. #2084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Canyonilla on partneri Helsingissä jossa on myös koeajettavia pyöriä: https://www.pelotonhelsinki.fi/canyon-vip
    Tämä olikin jo tiedossa. Vielä en ole päässyt testaamaan, kun Flow sotkee mun normaalin kulkureitin, enkä ole laiskana jaksanut käydä katsomassa mistä sinne pääsee.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Ei tuo Agree mikään kisakireä ole, aika hyvin linjassa Enduracen kanssa.
    Tampereella on RTECHillä (Cuben maahantuoja) sopivasti spekseihin käypä varastossa: https://rtech.fi/tuote/cube_agree_c6...a?attr1_id=604
    Ainoastaan 100km pääkaupunkiseudulta ei toteudu. Mutta tähän aikaan vuodesta ei valikoima missään ole ihan iskussa, kun kevään high season on ohi.
    Kiitos vinkistä. Pitääkin yrittää livistää tänään aiemmin töistä ja koukata mökkimatkalla tuota kautta. Pysyy juuri ja juuri sen 100km:n sisällä.

  15. #2085
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Cube Attain C:62 SLT https://www.cube.eu/fi-en/cube-attai...rainbow/825600 olisi varsin edullinen hyvillä osilla, kuitukiekot ja halvempi kuin vastaavat Canyonit. Valitettavasti noita vaan ei näytä olevan missään myynnissä. On mielestäni geometrialtaan lähempänä Enduracea kuin Agree.

  16. #2086
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Cube Attain C:62 SLT https://www.cube.eu/fi-en/cube-attai...rainbow/825600 olisi varsin edullinen hyvillä osilla, kuitukiekot ja halvempi kuin vastaavat Canyonit. Valitettavasti noita vaan ei näytä olevan missään myynnissä. On mielestäni geometrialtaan lähempänä Enduracea kuin Agree.
    Hassusti 62-koossa sentin lyhyempi reach kuin 60-kokoisessa.

  17. #2087
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    233
    Maantiepyörä olisi haussa. Toiveissa reilummin rengastilaa ja mukavampaa ajokokemusta. Aiemmin oli Canyon Endurace cf sl joka sinällään oli ihan ok. Mutta toiveissa saada vielä leveämpää rengasta sopimaan. Mielessä pyörinyt Giant defy advanced ja Trek domane. Ajatuksia näistä ja mitä muita vastaavia löytyy.

    Giantia löytyy mekaanisella 105:lla kohtuu hintaan. Trekissä on Trek hinta, mutta silti se kiinnostaa ehkä enemmän. Matta musta väri ei kyllä ”nappaa” ja vähän epäilyttää miten siinä näkyy naarmut tms. Ja onko herkempi niille kuin lakattu pinta?
    "lorem ipsum"

  18. #2088
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Matta on kiva väri. Tuollaista pyörää ei tarvitse pestä lainkaan kun pska ei lähde mihinkään.

  19. #2089
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    174
    Mattamusta Canyon Grizl ollut pari vuotta ajossa, ei näy ihmeemmin naarmuja eikä ole lika jäänyt kiinni. Trekillä voi olla toki aivan erilainen pinta.

  20. #2090
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Mulla matta vaalea canyon dude ja siitä ei kyllä irtoa mikään. Ainakaan mitään öljypohjaista ainetta ei kannata käyttää missään kohtaa.

  21. #2091
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.685
    Mulla on kaksi mustaa ”matta” pintaista pyörää, yksi harmaa ja yksi beige. Kaikki näyttää maalipinnaltaan uudelta ja on erittäin helppo pitää puhtaana. Toinen musta on Trek eikä yksikään ole Canyon.

  22. #2092
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skiman Katso viesti
    Maantiepyörä olisi haussa. Toiveissa reilummin rengastilaa ja mukavampaa ajokokemusta. Aiemmin oli Canyon Endurace cf sl joka sinällään oli ihan ok. Mutta toiveissa saada vielä leveämpää rengasta sopimaan. Mielessä pyörinyt Giant defy advanced ja Trek domane. Ajatuksia näistä ja mitä muita vastaavia löytyy.

    Giantia löytyy mekaanisella 105:lla kohtuu hintaan. Trekissä on Trek hinta, mutta silti se kiinnostaa ehkä enemmän. Matta musta väri ei kyllä ”nappaa” ja vähän epäilyttää miten siinä näkyy naarmut tms. Ja onko herkempi niille kuin lakattu pinta?
    Hankin Giant Defyn tuossa keväällä ja Defy on ollut hyvä. Fillari sai tulikasteensa keväällä Belgian mäissä ja mukulakivillä, sen jälkeen on nähnyt sekalaista baanaa jonkun 180-200 tuntia. Kumeja en ole lähtenyt vaihtelemaan ja vaikka tuohon pitäisi mahtua noin 38mm renkaat, niin 32mm tuntuu mun käyttoon ihan hyvältä. Ehkä Pirellin 35mm voisi olla hyvempi, vatvon rengasasioita talven mittaan.

    Kirjoitin vähän pidemmän sepustuksen tossa sivulla 68 jos kiinnostelee.
    6.7 WTF/kg


  23. #2093
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873

  24. #2094
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti

    Mit
    äpä muuta. Ei toi mikään seksikkäin/trendikkäin/kevein/aeroin ole, enempi tommonen fillareiden Toyota Rav4 mitä setämies voi ajaa hyvillä mielin auringonlaskuun tennisukissaan ja faijasandaaleissaan. Kun kuski on tällainen keski-ikäinen, ylipainoinen, tyokiireinen ukko, niin ei jää suorituskyky fillarista kiinni, ei lähellekään.
    Tämä oli hyvä vertaus. Juuri tuommoista olen hakemassa. Haluan maantiepyörän. Mutta tarvittaessa sellaisen että voin ajaa sillä myös talven lumisilla teillä vähän leveämmällä kumilla. Domane soveltuu siihen kyllä, mutta vaikuttaa että myös uusin defy suoriutuisi ihan hyvin.
    "lorem ipsum"

  25. #2095
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    Spessun Roubaix voisi myös olla vaihtoehto tuohon tarpeeseen.

  26. #2096
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skiman Katso viesti
    Tämä oli hyvä vertaus. Juuri tuommoista olen hakemassa. Haluan maantiepyörän. Mutta tarvittaessa sellaisen että voin ajaa sillä myös talven lumisilla teillä vähän leveämmällä kumilla. Domane soveltuu siihen kyllä, mutta vaikuttaa että myös uusin defy suoriutuisi ihan hyvin.
    Tilaa pitäisi olla kapeammille nastoille.

    Pieni varoituksen sana kuitenkin. Defyssä on sporttisempi geometria kuin monissa muissa "endurance" malleissa. Mun "preferenssit" eroaa monesta muusta ja siksi laitoin heti alusta asti 130mm kannattimen, saatanpa jopa olla harkitsemassa 140mm kannatinta.

    Kun vertailee eri "endurance" fillareiden geometrioita, niin Defy on yksi sporttisimmista, Roubaix suunnilleen samanpituinen mutta korkeampi stack, Domane sitten huomattavasti korkeampi stack jos valkkaa koon missä suunnilleen sama pituus kuin Defyssä ja Roubaixissa. Hajontaa on sen verran, että vastaa erilaisiin tarpeisiin/haluihin aika hyvin.
    6.7 WTF/kg


  27. #2097
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    233
    Stack:
    domane 54 / Defy adv M
    575 / 558


    Reach:
    domane 54 / Defy adv M
    374 / 380

    omaan silmään erot ei ole mitenkään valtavat. Ajajan koko 179cm ja 83cm jalansisö mitta.
    edellinen oli Canyon Endurace M koossa ja jos ostaisin saman uudeleen ottaisin S koossa.
    toki tuo M kokokin oli ihan hyvä
    "lorem ipsum"

  28. #2098
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    82
    Giantista en osaa sanoa mutta Gen 4 Domane on ollut itselle kyllä mukava peli. 170cm/80.5cm mitoilla koko 54 80mm stemmillä oikein passeli.

  29. #2099
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skiman Katso viesti
    Stack:
    domane 54 / Defy adv M
    575 / 558


    Reach:
    domane 54 / Defy adv M
    374 / 380

    omaan silmään erot ei ole mitenkään valtavat. Ajajan koko 179cm ja 83cm jalansisö mitta.
    edellinen oli Canyon Endurace M koossa ja jos ostaisin saman uudeleen ottaisin S koossa.
    toki tuo M kokokin oli ihan hyvä
    Katoin omasta vinkkelistä, niin menis Trekillä isompaan kokoon ja sitten stack kasvaa, mutta kaikissa tapauksissa ei toki ole sama homma. Eli ehkä hajontaa ei ole ihan niin paljon noissa geometrioissa.
    6.7 WTF/kg


  30. #2100
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skiman Katso viesti
    Stack:
    domane 54 / Defy adv M
    575 / 558


    Reach:
    domane 54 / Defy adv M
    374 / 380

    omaan silmään erot ei ole mitenkään valtavat. Ajajan koko 179cm ja 83cm jalansisö mitta.
    edellinen oli Canyon Endurace M koossa ja jos ostaisin saman uudeleen ottaisin S koossa.
    toki tuo M kokokin oli ihan hyvä
    Todellinen reach, eli kuinka kaukana kahvat ovat on aika hankala rungon mitoista päätellä: stemmi, tanko ja kahvat itse vaikuttavat paljon. Stack on mun silmin vaikeampi korjata, jos se on omaan makuun väärä, oli se sitten pieni tai suuri.

    Mulle 17 mm stackissa on paljon, siis yleisellä tasolla samaan käyttöön tulevassa fillarissa, jos tanko, stemmi ja kahvat olisivat samat.

Samanlaisia aiheita

  1. Maantiepyörä hakusessa
    By STN in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 22.09.2017, 19.12
  2. Uusi (GPS) mittari hakusessa
    By scalpel in forum Varusteet
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 06.04.2017, 11.37
  3. Uusi maantiepyörä hakusessa
    By jannevaro in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 05.07.2016, 13.00
  4. Maantiepyörä hakusessa
    By humala in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 21.04.2016, 15.37

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •