Niin en tiedä. Sitä yritin just kysellä että kannattaako 26" kiekkoihin alkaa tuhlaamaan, kun kaikku tuntuvat ajavan noilla ladontakana jemmatuilla vanhemmilla renkailla.
Tuo BRR:llä testattu vanhempi snakeskinhän ei ole pahastikkaan liteskiniä hitaampi.
Ei JJ Superground surkea ole. Ei se vanhalle litelle ihan pärjää, mutta kuitenkin "valovuoden" muita edellä ja noita saa edelleen kaupasta.
Jos läskillä alkaa wiimeisiä watteja laskemaan, on liikkeellä väärällä pyörällä…
Muutenkin netti täynnä kuvia ja postauksia, kun jengi vetää slikseillä ja kahden kilon paineilla. Miksi ihmeessä sitten alla pitää olla läski, joka nyt ei ole ajoergonomian kuumimmassa kärjessä.
Tuota ei tosiaan sähkärikuskit tai työmatkatavikset ehkä ymmärrä![]()
Se on tosiaan ihan kiva laite ajella kaikkialla, ei tarvitse valkkailla reittejä. Ilman rullaavia renkaita se ei vaan ole yhtään kiva.
Käyttö jää pelkästään talvelle + loska ajalle. Luulen, että dudella tulisi ajettua pitkiäkin lenkkejä nyt syksyllä jos tuo laite vaan kulkisi.
Ja kyse ei ole tosiaan mistään viimeisistä wateista. Tuollaisilla jumbo jimeillä fatti kulkisi mukavasti. Monella muulla se vastus on varmaan 50w per rengas. Pyörä ei oikeastaan enää kulje mukavasti.
Jengi ihan kujalla siitä mihin ajatuksella kasattu fatbike oikeasti kykenee. Kun pyörän paino on siinä 10 kilon paikkeilla, kiekkojen massa alle 2 kiloa ja alla 4.4-4.8" Jumbot. Ajoasento vielä samaksi mitä kisaisessa täpärissä. Sen jälkeen vertailu on reilumpi näihin XC/DC-täpäreihin. Watit todellakin merkkaa läskissäkin tuossa tapauksessa. Minä en saa kunnolla eroja poluilla näiden kahden pyörän välillä, esim. segementeillä ja kisoissa.
![]()
Juurikin noin. Minullakin kai vähän ideana korvata sitä puuttuvaa jäykkäperää fatilla.
Luulen, että laitan nuo pienemmät jumbot niin saa pitää perän dudesta lyhyenä.
Ja ne renkaat taitavat merkata fatissa tuollaisessa käytössä enemmän mitä muissa pyörissä. Erot kasvaa törkeän isoiksi.
Ei saasta tuon kuvan kanssa. Tulee taas kalliiksi.
Isoin merkitys, mitä missään muussa pyörätyypissä.
Tuossa kuvassa on muuten alla vielä kunnon Pacestar versiot 4.4" koossa. On mulla vielä ne aika loppuun ajetut 4.8" Litetkin, ei niitä raaski edes roskiin heittää. Ne painaa itseasiassa vähemmän, mitä nuo alla olevat 4.4" Snaket![]()
Noin arvelinkin kun perä näytti olevan edessä.
Tämä. Läskipyörä on erittäin mainio ja hauskakin laite poluilla ja etenkin talvella, mutta ihan paska kun pitäisi ajaa esim. alamäkeä lujaa, siis täysjäykkänä. Ja uskomattoman epäkäytännöllinen kun siirtymillä pitäisi lisätä paineita ja poluilla taas vähentää. En ymmärrä miten jengi ostaa noita sähköläskejä niin paljon työmatkaajoon, mahdollisimman epäkäytännöllinen valinta.
Näissä pitää tosiaan muistaa että käyttötarkoitukset vaihtelee aika paljon. Sähkäreilla rymistelevä ei tajua paljonkaan miksi tuollaiseen laitteeseen tuhlaisi rahaa.
Olen itsekkin sitä mieltä, ettei jäykällä fatilla ole mitään asiaa juurakkoisille poluille ilman joustokeulaa ja tuo paineiden rumppaaminen jää kyllä itseltäni tekemättä. Tuo vielä korostaa nopean ja notkean renkaan tarvetta.
Itelle läski on parasta ja jumppajimit akustiseen mukavinta kesällä. Sekakäyttöön tämä on ollut paras ja talvikäyttöön vielä parhaampi. 4.4" JJ edessä ja takana. Keula joustaa niin voi tykittää kohtuudella röykkyihinkin. Koskaan en ole 4.8" versioita tähän edes sovittanut kun omaan ajoon ne on liian muhkut kesällä. Nyt on tulossa talveksi ekaa kertaa nastat toisille kiekoille.
BTW sama taulu taustalla ku misopalla ja runkokin samalta ukolta hommattu 2017![]()
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Mr. Mcarbon voisi nyt vähän mainostaa mitkä nuo Misopan kiekot on? Ekaa kertaa tuo logokin näyttää tosi hienolta.
Nextien kehää varmaan?
Joo, olihan se Syöte MTB:ssä viime vuonna ”jännää” kun pitkiä teknisiä laskuja päästeli liki viittäkymppiä. Kädet oli hetkittäin aika lujilla, mutta siitäkin selvittiin. Täpärillä olisi ollut turvallisempaa ja hiukan nopeampaa, mutta sitten tuolla oli paljon paikkoja, jossa täpäri on hitaampi. Kokonaisaika olisi varmaan samaa luokkaa.
Jos kuski suhteellisen ”järeätekoinen”, niin varmasti täysjäykkä on aika raaka laite.
Mutta kevyt läski on aika näppärä kampe käsitellä poluilla. Ulkonäkö monesti hämää, kun katsoo pelkkiä kumeja.
misopa muokkasi tätä : 13.09.2025 at 14.07
Juu, no kympin korvissa se munkin läski on. Kuitua on kaikki, mikä järkevästi on kuidulla toteutettavissa. En ole saanut/raaskinut ostettua enven stemmiä, mutta muuten on pyörä muovia pl. voimansiirto (pl. kammet, mitkä kuitua). Ja eniten mulla läskiin kertyy kilsoja vuodessa.
Siltikin gravelilla tai maantievehkeellä - kuten myös täysjäykällä 29’erilla - on ajossa toinen meininki. Läskillä mulla matkan yläraja on jossain kuudenkympin tienoilla, jos pitää pidempään ajaa, alle löytyy joku toinen laite. Helsingin keskustassa läski on yliveto ajoasentonsa ja paksujen renkaiden vuoksi. Ei tervitse jännittää sporakiskoja eikä kanttareita.
Mutta kuka mitäkin. Renkaina mulla on jumbot, talvella D5:t nastoilla. Kyllä tuolla ajaa, mutta en mä mihinkään Ruskaan sillä lähtisi. En kyllä lähde millään muullakaan. Mutta jos joutuisin tulemaan toimeen vain yhdellä pyörällä, nykyisten yhdeksän sijasta, veikkaan että viimeinen mohikaani on tuo Salsa.
![]()
Nämä. Ja niillä heijastavilla logoilla. DT:n navoilla ja pinnoilla. Paino teipin ja venojen kanssa 1887g.
https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/nxt6...black-eagle-ii
Mcarbon tässä huutelee
Noi on ilmeisesti mainitut Nextien Black eagle II kehät, saa 26 ja 27,5 koossa ja leveys hämmentävän kapea 65mm, silti meidän eniten myyty versio. Riittävä leveä, ettei rengas tule ihan palloksi ja riittävän kapea, että kehä on hyvin kivikolta suojassa.
Mulla ollut alla ehkä kymmenisen vuotta tjsp, ja kilsojakin jokunen kymppitonni.
Tarrat on nykyään heijastavia, ja tehdään myös customina, kunhan vaan lähettää meille kuvan.
Ja värin ei ole pakko olla musta jos ei halua. Omilla ikää 8 vuotta ja kiekot alla jo kolmannessa pyörässä. Itselleni uuden mutta käytettynä ostetun rungon kunniaksi renkaina nyt lähes ajamattomat 4.8 Pacestar Liteskinit. Monta vuotta niitä hillosin kaapissa kunnes sain haaveen kevyestä fatbikesta toteutettua.
![]()
DT br2250 26" kiekkosetti punnattu 2350g, eli 120g enemmän kuin valmistaja ilmoittaa. Toisaalta en tiedä paljonko vanha rapalan vaaka kusettaa.
Laitan talveksi noille al mightyt nastoilla.
Mulla meni usko tähän touhuun. Ei vaan pää anna periksi laittaa taas toimintonnia rospuuttoajan pyörään ja kokeilla josko nuo uudetkin jumbot rullaa.
Aivan saakelin naurettavaa että on sorvattu uusi kiekkokoko johon ei saa enää päteviä renkaita.
Ostin teltan.
Onkohan tuo Piikkisika XXL oikeasti tulossa oleva rengas?
https://suomityres.fi/products/piikkisika-xxl
Kirjanmerkit