GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 44 / 44

Aihe: Fillarien entisöinti/Kunnostus yleistä löpinää

  1. #31
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    91
    Pitääpä kysyä noita foiberin osia ja muita tuolta, näköjään aiemminkin ehdotettu mutta en ole huomannut. Paikallisella korjaajalla laitatan tohon napaan uuden kehän, tähän asti ollut kohtuuhintaista korjailua siellä (tuon ponin vanteitten rihtaus 10e sis uudet vannenauhat). Voisihan tuon rihtaamisen ja asentamisen opetella itsekkin, mutta mutta onko sitten niin hirveän vaikeaa.

  2. #32
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    91
    Vihdoin nytkähtänyt tämäkin eteenpäin. Ruosteet paikkamaalattu, sävy ei ihan orkkis mutta ei voi mitään. Kampisetti kasattu paikalleen, vanhat kartiot ja kupit oli aika rupsahtaneet, mutta taas ei voi mitään. Pyörii kuitenkin, vähän jyrisee. Etuvanteen dyykkasin tutun vanhasta mummiksesta ja vaihdoin kartiot, duomaticciin pinnautin uuden vannekehän. Satula pitää enää laittaa kuntoon, verhoilla tuo harmaa tekonahka muovin päälle. Pari kuvaa. Harmaat/valkoiset unionin polkimet olisi pop :P

    Kannattaako noista dropouteista hioa akselin kohdalta maalit pois? Duomaticci kai aika hanakka pyörittämään akseliaan jos se ei pääse pureutumaan runkoon kunnolla. Välitykset on kai jotain 44-21, eturattaasta en ole varma.

    Ennen:





    Jälkeen:




  3. #33
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    91
    Tulipahan satula kunnostettua, vielä pitäisi pari jousta löytää tuonne alle uutta. (2 kpl, reunimmaiset sekä pisin keskelle). Teräsvanne pitäisi löytää myös eteen, koska nykyinen on ihan käärmeenmuotoinen. 47-622 kumi pitää mennä.

    Ruosteenpoistoa





    Runko sen jälkeen maalaukseen



    Muovin paikkausta sikaflexillä, lisää vielä alle laitettava



    Keinonahka venytetty, liimattu ja äippä veti tikit.



    Ihan ookoo tuli. Maalina alla zinc 182, päällä maston vannehopea ja lakka. Ehkä tuo taas kestää, kun ei tuo kulutukselle altistu. Päälynen ei ole vielä rungossa kiinni, mutta luultavasti popniiteillä tuo pitää laittaa kiinni. Pitää vaan löytää tarpeeksi isot, reikä on noin 5,5mm ja niitin laippa saisi olla ainakin 12mm.

  4. #34
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    91
    Siinä se odottaa etuvannetta :/ Jostain pitäisi moinen dyykata.






  5. #35
    Onko kellään tietoa kalkhoff merkkisestä maantiepyörästä? Ite löysin hallin vintiltä ja ei ainaka googlettamalla löytynny äkkiseltään mitään tietoja, ikää, valmistus maata yms.

  6. #36
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jackpot Katso viesti
    Onko kellään tietoa kalkhoff merkkisestä maantiepyörästä? Ite löysin hallin vintiltä ja ei ainaka googlettamalla löytynny äkkiseltään mitään tietoja, ikää, valmistus maata yms.
    Ei kukaan voi alkaa arvailemaan vastauksia ellet laita kuvaa. Mutta on se tehty 1919 jälkeen.

    http://www.kalkhoff-bikes.com/en/made-in-germany/kalkhoff-history.html


    Laita runkonumero Kalkhoffin hemmoille kontaktilomakkeella? Ties vaikka vastaisivat jotain?


  7. #37
    Joo, kuvan olisin ottannu mutta oli niin pimiää ja pyörä pahassa paikassa etten saannu sitä pois parempaan valoon. 24 tuuman kumeille näky olehan. Täytyypä koittaa jos vastaisivat. Kiitos!

  8. #38
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    91
    Hekoheko tuli kötösteltyä valmiiksi tämäkin. Etukiekosta koitin rihtailla suoraa, sivuheittoa jäi yhteen kohtaan noin 1-1,5mm joten olkoon siinä. Pystyheitto alle millin, kumitkin vemputtaa jo enemmän. Runkokoko ihan järkyttävän iso, en tiedä näitä mitoitusten nimiä, mutta tuon yläputken pituus on 61cm ja satulaputken korkeus 56cm (mitattu aina keskiön tai putken keskeltä). Painoa koko malmikasalla kepoiset 25,2kg, kyllä kunto nousee kun tällä vetää lenkkejä! Onneksi on sentään 2 vaihdetta, pitkä ja liian pitkä. Huomenna kuvia ja koeajoa!

  9. #39
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yyri Katso viesti
    Hekoheko tuli kötösteltyä valmiiksi tämäkin. Etukiekosta koitin rihtailla suoraa, sivuheittoa jäi yhteen kohtaan noin 1-1,5mm joten olkoon siinä. Pystyheitto alle millin, kumitkin vemputtaa jo enemmän. Runkokoko ihan järkyttävän iso, en tiedä näitä mitoitusten nimiä, mutta tuon yläputken pituus on 61cm ja satulaputken korkeus 56cm (mitattu aina keskiön tai putken keskeltä). Painoa koko malmikasalla kepoiset 25,2kg
    Tervetuloa klubiin Cruiseri on ilman mottia ja akkuja 21kg. Kinneristä tulee 28-30kg.
    Alle 20kg-pyörät ovat nössöille.

  10. #40
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    91
    Aijai kun on makea kruisailla, ajoasento on mukavan rento ja jousitettu satula ottaa töyssyt hyvin vastaan. Isot pyörät rullaa hyvin lumellakin, ja löysän geometrian ansiosta kulkee kun juna. Kyllä pappa on kovastikkin tällä varmaan aikanaan ajellut. Painoa ei huomaa muuten kun kiihtyvyydessä, mutta eipä sitä 2 vaihteisella muutenkaan hirveästi kiihdytellä. Kannatti kunnostaa







    Koko projektin innoitus ja sydän

    yyri muokkasi tätä : 21.12.2014 at 13.46

  11. #41
    Liittynyt
    06/2020
    Paikkakunta
    Avaruuden pääkaupunki
    Viestit
    131

    Nishiki vm. 2007 projekti

    Nishiki 501 vuosimallia 2007 ja 24 vaihteinen ei aivan vielä vintagepyörä ole koska on vasta 18 vuotta nähnyt maanteitä.

    Mutta kunnostelin sen elokuun 2025 loppupuolella viidessä päivässä ja n. 60 työtunnin aikana aivan käypäiseksi kulkineeksi ja ripustin sitten olohuoneen kattoon roikkumaan pikku tilan puutteen vuoksi.

    Pyörävarastokin olisi mutten malttanut viedä sinne ruostumaan.

    Örmäisin sivuntapaisen kuvineen + selostuksineen joten silvuplee tutkikaa pyörän ulkomuodon ym. tekniikan hiomisen muutosta: https://www.sivustot.net/Pekka/nish/

    Koetin pitää kaiken alkuperäisen tyylin mukaisena joten en kovin radikaalia muutosta edes ajatellut
    sivustot.net/Pekka/eb/ | pyöräilyä vuodesta 1960

  12. #42
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ei tuo helmi ole ollut uutena eikä sellaiseksi kypsynyt vanhetessan, mutta on ihan ajamattomaksi jäänyt, kun rattaiden kuvia katselee. Lopputuloskin mainio ja tuolla ajaa vaikka kuinka, kun vielä jysäyttää ohjaustangon alimpaan asentoon.
    Isot peukkut!

    Ps. Napojen laakerit ja ohjauslaakeri, puhdistus ja uudet vassut, ellet jo tehnytkin

  13. #43
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.308
    ^Hieman samaa mieltä, oli nuoruudessa niin yleinen mutta kuitenkin hyvä harrastus tuo kunnostaminen joka tapauksessa ja hyvää työtä.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  14. #44
    Liittynyt
    06/2020
    Paikkakunta
    Avaruuden pääkaupunki
    Viestit
    131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    mutta on ihan ajamattomaksi jäänyt, kun rattaiden kuvia katselee. Lopputuloskin mainio ja tuolla ajaa vaikka kuinka, kun vielä jysäyttää ohjaustangon alimpaan asentoon.
    Isot peukkut!


    Ps. Napojen laakerit ja ohjauslaakeri, puhdistus ja uudet vassut, ellet jo tehnytkin
    Yleinen ja hyvä pyörähän oli 2007 kun nuorimmaiseni oli 17 vuotias.


    Rempasta ei ole kuin muutama päivä ja kun noita kulkineita on muitakin niin kyllähän rattaat katossa pysyy uudenveroisina 2. varapyörässä.


    Puhdistin ihan kaikki laakeripinnat ja haulet myös navoista. Säädin laakerit ja uusin vaseliinit. Jarrupalat säädetty lähemmäksi joten jarrut toimivat hyvin.


    Kauemman kesti 5 vaihteisen Tunturi Retki vm. 1972 kunnostus viime talvena mutta siitä tein vain toimivan, en kaunista.
    sivustot.net/Pekka/eb/ | pyöräilyä vuodesta 1960

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •