HephaGiantFillariElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 18 / 18

Aihe: Pakkasen kestävät valot?

  1. #1
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49

    Pakkasen kestävät valot?

    Todella paljon ollut kaikenlaisia valoja erilaisiin pyöriin, mutta lähes kaikissa ollut pettymyksenä toimivuus talven kylmyydessä! Pakkanen kangistaa loiston?! Olisiko millaisia kokemuksia kylmän kestävistä valoista, niin eteen kuin taakse?

  2. #2
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Itellä xxl:n taikaloisto. Akku eristetyssä runkolaukussa. Toimii ainakin sen aikaa mitä ite jaksaa pyöräillä kovilla pakkasilla.

  3. #3
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.690
    Mitä isompi akku sen paremmin kestää kylmää. Itsellä kanssa Macigshine, todistetusti -16 kestää ainakin mitä itse viitsii pimeässä tuolla pakkasella ajaa.

  4. #4
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.232
    Itsellä viimeisinä Fenixin BC sarjan lamppu edessä niin ihan hyvin viikon työmatka ajot kesti pakkasessakin. Tietenkin eri juttu jos odottaa tuntien akun kestoa...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  5. #5
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.690
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Itsellä viimeisinä Fenixin BC sarjan lamppu edessä niin ihan hyvin viikon työmatka ajot kesti pakkasessakin. Tietenkin eri juttu jos odottaa tuntien akun kestoa...
    Muistaakseni sun työmatka oli joku 5km? Sitä ei voi oikein käyttää referenssinä….mihinkään.

  6. #6
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.232
    ^Itseasiassa viimeisinä vuosina hieman alle 10km ja mistä sinä tiedät millaiseen ajoon kysyjä lamppua etsii? Toisaaltaan olisihan tuo varmaan pitempäänkin kestänyt näytön perusteella mutta oli vaan tapa laittaa lataukseen perjantaina duuni viikon jälkeen.
    Mutta pointti lähinnä se etten ainakaan huomannut kummoistakaan eroa pakkasen vaikutuksesta, olkoot matka sitten mikä tahansa.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  7. #7
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ...Toisaaltaan olisihan tuo varmaan pitempäänkin kestänyt näytön perusteella...
    Eiku nimenomaan ei. Litiumakun varaus alkaa laskea kylmässä varsin logaritmisesti. Toi kymppi on niin lyhyt matka, ettei sillä vielä ole vaikutusta ja näyttös kertoo satuja.


  8. #8
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.690
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Itseasiassa viimeisinä vuosina hieman alle 10km ja mistä sinä tiedät millaiseen ajoon kysyjä lamppua etsii? Toisaaltaan olisihan tuo varmaan pitempäänkin kestänyt näytön perusteella mutta oli vaan tapa laittaa lataukseen perjantaina duuni viikon jälkeen.
    Mutta pointti lähinnä se etten ainakaan huomannut kummoistakaan eroa pakkasen vaikutuksesta, olkoot matka sitten mikä tahansa.
    Todennäköisesti ei minkäänlaiseen vaan trollailee ja taas langettiin

  9. #9
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.237
    Napadynamo on täysin pakkasproof ja muutenkin huoleton, kun ei tarvi latailla lamppuja.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #10
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.232
    Jack, kympin päivämatka viikossa tekee 50 ainakin ennen vanhaa laskettuna laskettuna...

    Bndit, ei kovasti kannattaisi noilla resulsseilla toisia syytellä...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  11. #11
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    ^ Mutta onko 5 X 2 X 5 km tässä puheena olevassa asiassa kovinkaan merkityksellinen sille, joka ajaa 1 x 50 km?


    Tosin mikäli pyörä ei ole ollut työpäivän aikana lämpimässä tilassa, niin kieltämättä luulisi että valon toimivuus ja teho kotimatkalla kertovat nekin jotain?

  12. #12
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.056
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    ^ Mutta onko 5 X 2 X 5 km tässä puheena olevassa asiassa kovinkaan merkityksellinen sille, joka ajaa 1 x 50 km?
    Jos ajaa vartin aamuin illoin ja lamput on muun ajan jossain lämpimässä, niin akku kestää huomattavasti pidempään kuin ajamalla 2-3h yhteen pötköön. Eihän ne valot ja niiden akut ehti tossa vartissa edes kunnolla jäähtyä.

    Itse en tuota 5x2x5km pitäisi referenssinä pakkaskestosta.

  13. #13
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.232
    ^ & ^^ Voi olla että näinkin asia on mutta kysyjä ei maininnut että millaiseen ajoon lamppua hakee. Itsella oli tuo Fenix hyvä ratkaisu kun en halunnut erillistä akkua ja pikakiinnitys tukeva ja toimiva. Lupinen itsekin olisin hankkinut jos olisin pimeässä pitempiä lenkkejä tehnyt.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  14. #14
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    Kysyjä kertoi että "lähes kaikissa" hänen käytössään olleista lampuista on niiden toimivuus talven kylmyydessä ollut pettymys. Siitä voisi ehkä päätellä että hänen ajonsa ovat sellaisia että pakkanen ehtii "kangistaa loiston" - ja sen puolestaan voisi arvella olevan elämässä elämässä jotain puolen tunnin ja parin tunnin väliltä.

    Ja ainahan sitä voi pyytää täsmennystä kysyjältä. <hymiö>


    PS Itselläni oli muuten yksi kotimaan marketista ostettu kiinalaismerkkituote, jossa oli jo muutamalla pakkasasteella sellainen kiusallinen piirre että - vaikka pyörää oli säilytetty sisätiloissa - lamppu sammui varottamatta (esim. valotehon laskuna) ensimmäisen vartin aikana. Ainoa keino välttyä tältä oli pitää lamppua täydellä teholla 5-10 min. Sen jälkeen saattoikin jo ajaa turvallisin mielin sen tunnin-puolitoista.

  15. #15
    Mulla lupinen sl F:ssä on pakkaskelillä ollut vaan isompi 99Wh akku kiinni, ja sillä on pärjätty parin tunnin lenkit. Kaukosäätimen sain pelaamaan hyvin, kun siirsin sen tankohanskojen sisäpuolelle.
    Pikon 25Wh akku kypärässä hyytyy tunnissa. Pidemmällä piuhalla sen sais varmaan takin sisälle, mutta mieluummin ajan noin, vara-akku povarissa on toistaiseksi riittänyt.

    Edellinen pätee varmaan kaikkiin erillisillä akuilla varustettuihin lamppuihin.

    Kun akku ja lamppu on valettu samaan pakettiin, niin tehokkaammat valot lämmittää itseään sen verran, että varmaan akutkin pysyy lämpösenä paremmin, toki viimalla on varmaan vaikutus siihenkin.

  16. #16
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.232
    ^Tuo kyllä totta, ainakin Fenix tukevasta rungostaan lämpeni ainakin täydellä teholla melkoisesti.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  17. #17
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    735
    Fenix BC26R käytössä. Kylmässä säässä akku tosiaan tyhjenee nopeasti. Onko kellään kokemusta akuista mitkä on suunniteltu kestämään kylmää? Ja miten Shimanon 12s di2 kestää suomen talvea?

    https://nitecorestore.com/products/n...-21700-battery

    https://www.erikoistukku.fi/product/...-suojapiirilla

  18. #18
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    347
    ^onko tuollaiset "pakkaskestävät" akut oikeasti pakkaskestävämpiä? Jos vertaa "normaaleihin" akkuihin.

Samanlaisia aiheita

  1. Kestävät renkaat mtb sinkulaan
    By EBN_ in forum Renkaat
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 18.08.2025, 09.33
  2. Shimano Di2 akun pakkasen kestävyys
    By klemola in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 35
    Viimeinen viesti: 15.03.2024, 12.36
  3. Rockshox Bluto pakkasen kestävyys
    By Atohei in forum Jousitus
    Vastaukset: 34
    Viimeinen viesti: 24.05.2019, 16.26
  4. Pakkasen kestävä tiivistysaine
    By STN in forum Renkaat
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 09.02.2019, 10.08
  5. kestävät maantiepolkimet?
    By timppa_234 in forum Varusteet
    Vastaukset: 31
    Viimeinen viesti: 31.07.2016, 21.45

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •