Vanha on Fortumin lämpöpumppulaitoksen työmaa Sundsbergissa:
Uusi:
![]()
Vanha on Fortumin lämpöpumppulaitoksen työmaa Sundsbergissa:
Uusi:
![]()
dobin muokkasi tätä : 08.05.2025 at 10.23
Vinkki: Ollaan eteläisellä Kirkkonummella.
Uudiskartano Träskby Gård Stenkalvintiellä Långvikin lähellä, eipä ole tuosta ennen tullut ajettua
Tarinaa
https://www.meillakotona.fi/artikkel...-luvun-kartano
--
Uusi rasti
![]()
Ihmiset varmaan tietää tuon mutta laitetaan nyt kuva toiseenkin suuntaan
![]()
Vanha on Bondarbyssä Porkkalantien varrella.
Uusi:
![]()
Ei ollut Peuramaan viereinen lätäkkö. Sen verran myöhään meni ettei jaksanut alkuperäisen epäillyn paikkaan.
Vinkki:
![]()
Vihjeen pitäisi olla melko itsestäänselvä? Vai tarvitaanko vielä lisävinkkejä?
Ei tarvita vinkkejä, on päivänselvä tapaus. Kunhan vaan ajelisi tuolla main.
Mikäli Mr. Oja (tai joku muu) ei ehdi ensin, niin käyn sunnuntaina menettämässä kuvarastineitsyyteni, kun puoliso on tuolla päin suunnistuskisoissa.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
No niin, tulee sunkin pyöräilyille jokin tarkoitus
Miten olisi myös "ruudut"?
Ääni stenun kuvarastiharrastuksen aloitukselle.
On muuten hävettävän monta kertaa pitänyt ajaa tuohon suuntaan rastia hakemaan, mutta taisi olla ennen tämän rastin asettamista oma edellinen pyöräilyni tuolla main.
Alkuperäistä rastikuvaa on syytä kehua. Juuri sopiva määrä informaatiota. Vika on yleisössä, kun rasti ei ole liikkunut.
^Kiitän!
Ruutuasiat kiinnostelee. Puhutaanko niiden suhteen Velovieweristä, Statshuntersista vai jostain muusta?
Poljinkin sitten lenkuran Kopparnäsistä Fagervikin suuntaan ja takaisin, joten kuvarastineitsyys jäi vielä tallelle, vaikka hienon kuvan olisi saanut, kun aamulla roikkui pilvet niin alhaalla, että tornin huippu oli pilvessä.
Mitä JackOjan ehdottamaan ruutujahtiin tulee, niin muistin, että mullahan olikin tosiaan sellainen ”henkinen rasite”, että lenkkien pitää mieluusti olla lenkkejä. Oman jäljen ylittäminenkin on vähän niin ja näin ja eestaas sajelut on melkolailla no-no. Tuo asettanee vähän haasteita ainakin vakavammin otettavalle rastiharrastamiselle..![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Minä kerään Suomen kuntia ja mulla on kuntajakokartta seinällä, johon väritän kunnat, joissa olen käynyt. Ei maksa mitään, kun kartta on vaimon työpaikalla tulostettu. Inarissa en ole vielä polkenut, koska punaista puuväriä kuluisi liikaa.
Noniin, neitsyys meni. Vanha on Prysmian ja 51-tien välistä kulkevan metsätien varrella. Itseasiassa tien linjaus on sellainen, että saattaisi tuokin pätkä olla alunpitäen Kabanovin tykkitietä.
Uusi on ylempi linjataulu:
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Oho!
Rastikarttaa ei ole muuten kuljetettu näissä viesteissä mukana aikoihin. Vois olla tapana niinku muissakin. Kaukaa joutui kaivelemaan. Merkitsin tuon stenun löytämän, numero 170:n siihen.
Samassa paikassa myös rasti nro 19 "Kartasta puuttuva lampi Pikkalan kaapelitehtaan pohjoispuolella". Mikähän lampi kyseessä, onhan tuo kaikilla kartoilla 1960-luvulta lähtien.
Jännä toi allas kun 1920 kartassa vielä suota, 1942 peltoa ja kun tie on ilmestynyt 1961 menessä niin padottu tiellä altaaksi.
![]()
Tekojärvi liittyy Suomen Sokerin tehtaan toimintaan, joka siirrettiin Töölöstä Kirkkonummelle vuonna 1965. Järven länsirannalla olevalla pumppulaitoksella pumpataan vettä Pikkalanjoesta. Suomen Sokeri ottaa tekojärvestä vettä silloin, kun Kvarnbynjoesta ei saa riittävän hyvälaatuista vettä.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Linjataulu Kantvikissa, rasti nro 171.
Uudeksi
![]()
Vanha on Skanskan entisen tukikohdan pihalla Jorvaksessa. Rasti 172.
Uusi:
![]()
Kirjanmerkit