ElectrobikeGiantLostInLaplandBikeshop
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 43 / 43

Aihe: Valmisruuat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J3K Katso viesti
    Toinen oli Kotimaista hernari
    Kuivattu herne maksaa alle euron /500g ja siitä Marttojen ohjeella hernari. https://www.martat.fi/reseptit/hernekeitto/
    Tosta tulee about 3 litraa valmista tavaraa, joten riittää vähän isommallekin perheelle. Säilyy jääkaapissakin ainakin viikon, tai voi myös pakastaa vastaisen varalle.

Kun vielä purkkihernarista löydettiin parikin kertaa niitä koppakuoriaisia tms. eikä valmistaja suostunut vetämään erää myynnistä, oli mulla purkkihernari pari vuotta pannassa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0...b-1830b46037d0

Onneksi tosiaan voi tehdä itse ja vaikka ihan ilman lihaa tai lihankorvikkeita. Porkkana ei kyllä sovi missään muodossa hernekeittoon, kokeiltu on.

Silloin tällöin iso purkki lihaisaa Jalostajan hernekeittoa ja maistuu. Talvisin itse keitettyä ja maistuu.
    Jos pitäisi valita ruoka, jota on syötävä joka päivä elämän loppuun - olisi se...

...kaurapuuro.

Tai musta kahvi ja juustovoileipä. Muistahan ei ole kokemusta pitemmältä ajalta.

Hernekeittoa olen kerran syönyt muistaakseni neljänä perättäisenä päivänä, tyyliin yksi lämmin ateria päivässä. Olisin voinut jatkaakin, mutta kattilat olivat jo tyhjenneet...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Silloin tällöin iso purkki lihaisaa Jalostajan hernekeittoa ja maistuu. Talvisin itse keitettyä ja maistuu.
    Jos pitäisi valita ruoka, jota on syötävä joka päivä elämän loppuun - olisi se...
    Armeijan jälkeen en ole pystynyt syömään hernekeittoa. Hajukin on epämiellyttävä...
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

Hernekeitto maistuu purkista ja itse tehtynä, nykyään vain kasvisversiona. Itselläni yksi lämpimimmistä armaijaruokailumuistosta liittyy nimenomaan hernekeittoon. Keväinen kantohanki, aurinko paistaa, tetsausta ja marssia koko aamu ja lounaaksi erittäin laihaa, mutta valkosipulilla maustettua hernaria, ai että kun maistui. Eikä tarvinnut lusikkaa kun pystyi juomaan suoraan pakista.

Alkoi tehdä mieli hernaria

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Alkoi tehdä mieli hernaria
    Jotta tunnelma olisi täydellinen niin näkkileipää kaveriksi ja tuntematon sotilas pyörimään.

Sent from my iPad using Tapatalk

Intin hernekeitosta ei ole jäänyt minkäänlaista muistijälkeä, joten en assosioi sitä ollenkaan sotahommiin (lisäksi olen pasifistina itseni reservistä poistanut, niin ei tarvitse jatkossakaan ko. laitosta yhdistää hernekeittoon ja siitä nauttimiseen). Hyvää ruokaa se on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Intin hernekeitosta ei ole jäänyt minkäänlaista muistijälkeä, joten en assosioi sitä ollenkaan sotahommiin (lisäksi olen pasifistina itseni reservistä poistanut, niin ei tarvitse jatkossakaan ko. laitosta yhdistää hernekeittoon ja siitä nauttimiseen). Hyvää ruokaa se on.
    Rispekt. Itsekin erosin reservistä kun Häkkäsellä ja koko Suomella alkoi olemaan niin suuri into sotimaan. Aikoinaan YK-hommissa näki läheltä minkälaista elämä on sodan jälkeen, eikä se ollut kaunista. Mutta intti oli silti hienoa aikaa, sai tehdä kaikenlaista mitä siviilissä ei

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Rispekt. Itsekin erosin reservistä kun Häkkäsellä ja koko Suomella alkoi olemaan niin suuri into sotimaan. Aikoinaan YK-hommissa näki läheltä minkälaista elämä on sodan jälkeen, eikä se ollut kaunista. Mutta intti oli silti hienoa aikaa, sai tehdä kaikenlaista mitä siviilissä ei
    Suhtaudun hieman skeptisesti siihen, että sodat loppuu, kun ei ole sotilaita. Itänaapuri on erityisesti osoittanut luovaa ajattelua tykinruuan hankkimiseksi.

—-
    Hernarista sen verran, että paras tulee itse tehtynä ja uunissa. Jos ei ole painekeitintä tai soppakanuunaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Juu omatekemä hernari ilman muuta. Joka ainoa kerta sitä ihmettelee, miten niin yksinkertainen ja helppo ruoka voi olla niin hyvää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •