Mäkin arvoin M ja L välillä. Hyvin nuo L kokoiset ovat pysyneet jalassa. Ämmäkin mahtui kyllä.
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Mäkin arvoin M ja L välillä. Hyvin nuo L kokoiset ovat pysyneet jalassa. Ämmäkin mahtui kyllä.
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Joo tuo pohkeen koko on jotenkin kummallinen asia, hyvin eri kokoisia pohkeita on ja ei tunnu riippuvan polkijan muista mitoista.
Elikäs kokeileminen kannattaa.
Pudotan Trail Skins Pro arvosanaa 4/5 tasolle, reikiä ilmaantunut tukikankaaseen, tarrat nuhjaantuneet ja takaosan reiän reunat vaatii välillä asettelua.
Kävin ostamassa myös tuollaiset ja samoja fiiliksiä. M-koko mahtui jalkaan, mutta oli sen verran tiukan tuntuinen pohkeesta, että mietin saanko näitä enää lenkin jälkeen pois hikisistä jaloista ehjänä. Otin sitten hyllystä L-kokoiset vihreät, kun mustasta oli L-koko loppu.
Norsulla on nyt nämä suojat?
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/ajo...e-guard-black/
Olleet pätevät? Suojaavatko polvien sivuja lainkaan? Mulla oli tarkoitus hankkia suojat kesäksi, mutta näyttää tuon polven saavan lyötyä talvellakin tankoon kaadossa. Saas kattoo menikö mitään pahemmin rikki.
On tuossa tosiaan näemmä suojausta sivuillekkin. Varmaan fiksuin ostos xc ajoon?
Dainesessa ei näytä tuossa polven sivussa olevan suojausta.
Mulla on kahdet tuollaiset, ajan noilla polkuajojen lisäksi parkkia, erittäin hyvät.Alkujaan tämän lähetti paaton;[URL="tel:3245267"
Jep. Täytyy käydä kokeilemassa.
Mutta hittolainen. Joudunko minä ostamaan nyt lökäpöksyt? Ja ilman henkseleitä? En ole koskan ikinä ajanut muilla kuin henkselihousuilla ja tuntuu tosi huonolta idealta kiristellä mitään vyötärön kohdalle.
Tämä maastotouhuhan lähtee ihan lapasesta.
Vyöt ja/tai henkselit voi hankkia mielensä mukaan.
https://www.olkain.fi/
Suojat voi pukea spandexien päällekin jos ei pelkää tyylipoliisia.
Yläfemmasta löytyy erittäin hyviä slimmimpiä lökäpöksyjä myösAlkujaan tämän lähetti paaton;[URL="tel:3245278"
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/lea...nduro-3-0-blk/
Oli käytössä aiemmin. Vähän huonosti pysyi omissa jaloissa, niin ostin vähän jytkymmät tld:n polvarit kesäkäyttöön missä on kiristystarrat. Nuo airflexit jätin talvikäyttöön, mutta nyt en ole käyttänyt niitä talvella ollenkaan, kun rullaan trikoissa täysjäykällä xc-pyörällä.
Voi tulla vilu.
Benny, keväästä syksyyn lyhyillä pärjää hyvin.
Itekki joutu melko hoikkana gasellina ottaa kokoa isompaa noissa airflexeissä kun yleensä näissä kamoissa. Muutoin hyvin pysyy paikallaan ja esim mukavat Himos Epicin pitusissa rykäsyissä. Kuvassa istuvuus M kokosten singletrack lite shortsien + M kokosten airlex pro kanssa 185/70kg 89cm inseam kuskilla.
![]()
Joo siis näemmä mä kyllä tartten polvisuojat talvellakin. Onhan siellä nivelpinnassa murtumaa ja rustovauriota.
Se tangon pää on ihan yhtä kova kesällä ja talvella. Vaikka ei kovaa ajakkaan.
Tuollainen testi myös tullut.
Raphaa ja teratecia kehuttu. Kokemuksia noista? Reippaasti kyllä painavampia, mitä leath. Näyttävät myös kuumemmilta.
https://enduro-mtb.com/en/the-best-trail-knee-pads/
Löytyisikö suositusta mukavasta ja kevyestä polvisuojasta kevyeen trailiajoon?
Olen käyttänyt satunnaisesti aikaisemmin vanhempia 661:sen suojia joissa erilliset kiristys systeemit ja sittemmin sukkamaista Leattin Airex flex prota. 661set hiostavat eikä pysy kovin hyvin paikoillaan, kun taas Leattit kyllä pysyy hyvin paikoillaan mutta suojan alaosa alkaa ikävästi painamaan säären etuosaa pitemmillä lenkeillä. Eli haussa olisi jonkin verran suojaavat polvarit joissa mahdollisimman hyvä käyttömukavuus jotta niitä tulisi pidettyä.
Onko noista Raphoista jollain jo pitempiaikaisia kokemuksia tai suosituksia muista mahdollisista kevysuojista?
IHD muokkasi tätä : 09.08.2025 at 22.13 Syy: reisi -> sääri
Raphaa kait yleisesti pidetty hyvänä suojana mutta toki tuommoisten kangaspäällisten kestävyys kaatuillessa on aika rajallinen.
Minullakin on nuo Leattin Airflex Prot mutta sopivat hyvin, juuri tuon järeämpää en halua pitää peruslenkeillä vaikka tiedostankin niiden rajallisen suojauksen.
Itellä airflex pro:t ja tänään juuri tuli päälle 50km vedettyä niillä ilman ongelmia himos epicissä. Alkaa olee noiki joku 4 vuotta vanhat ja vähä on tullu pohjeen verkkoon osumaa ja alkanu repeilee. Raphoista voi olla hyvät uudet....
Mulla on tuollaisessa käytössä Sweet Protection Lights:t. Nuo ovat aika minimalistiset ilman mitään kiristysjuttuja, mutta mun kintuissa ne ovat pysyneet täysin asemissaan ilman korjailun tarvetta ajaessa, enkä niitä enää liikkeelle lähdön jälkeen muista.
Pisimmillään olleet jalassa reilu neljä tuntia niin kyllähän ne hiestä märät ovat ja sääressä ja reidessä kunnon jäljet on, mutta en mä ajaesa ole asiaan kiinnittänyt kummempaa huomiota.
Suojaavuutta ei ole vielä tullut käytännössä kunnolla testattua.
Mulla on ollut Raphat tämän kauden ja olen ollut tyytyväinen. Etupuolelta kangas on kestävän oloista, ei varmaankaan ihan helposti repeä. Vertailukohtaa näille ei tosin ole kun aiemmin en ole polvisuojia käyttänyt.
Meinasin mainostaa, että multa saisi hakea G-Formin polvarit (0 €), mutta en ole löytänyt niitä mistään.
Kirjanmerkit