Nyt iski - pienellä viipeellä - jonkinlainen moraalinen kuvarastikrapula eli täytyi tulla tänne selittämään miksi olen mennyt rikkomaan kultaista kuvarastisääntöä eli miksi kerroin tai ainakin annoin ymmärtää että tiesin tai ainakin luulin tietäväni missä rasti sijaitsee, vaikkei minulla ollut minkäänlaista aikomustakaan hakea rasti ensi tilassa.

Syyn - omat pyöräilyni ovat tällä hetkellä ja näillä näkymillä vielä jonkin aikaa pelkkiä sisäpyöräilyjä - olin kyllä kertonut, mutta toisessa ketjussa, joten joku on voinut - sinänsä ymmärrettävästi - jättää rastin hakematta ajatellen ettei ehdi ensin tai että hakekoon mokoma rastin kun ei kerran osaa pitää turpaansa kiinni.

Se olisi minusta kovin harmillista, koska casanovan rasti on minusta mainio - ja mainiolla tarkoitan tässä sitä että rasti sijaitsee kuvarastien alkuperäisen ja puhtaan ajatuksen mukaan yleisesti ajetun reitin varrella eikä sen nähdäkseen tarvitse poiketa jollekin takapihalle tai suunnata jollekin umpikujaksi tiedetylle kadulle tai tienpätkälle.

PS casanova on tosin tapansa mukaan mennyt fillareineen paikkaan, jonne ei normaalisti ajeta, mutta tällä kertaa sille oli oikeastikin perusteensa...