LostInLaplandElectrobikeGiantBikeshop
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 43

Aihe: Valmisruuat

Valmisruuat

99% tulee syötyä oikeaa ruokaa. eilen ja tänään einestä. miksi eineet on niin helvetin pahan makuisi. luulis, että ammattilaiset tekee ?. johtuuko se säilytyksestä tms ?

Luulen että niissä maustaminen joudutaan tekemään pienimmän yhteisen nimittäjän mukaan. Mä en syö eineksistä kuin maksalaatikkoa ilman rusinoita ja joskus hernaria, jos ei itse jaksa tehdä.

Toki se säilyvyys on siinä vielä.

Tää oli ihan hyvä kysymys. Jotkut einekset on kyllä mun mielestä ihan syötäviä mutta usein niitä tulee tuunattua jollain tavoilla. Yksi sellainen ruoka jota teen suht säännöllisesti helpoksi lounaaksi on Oolannin rapeat ranskalaiset ja Apetit porkkanapihvit sekä keitetty kananmuna. Porkkanapihvi tuossa ehkä se varsinainen einesosuus. Mutta nuo eivät olleet mikroruokaa.

Pinaattilettuja (puolukoiden kanssa) ja tortellini-pastapalleroita tulee syötyä välillä. Yleensä teen pinaattiletut kuitenkin itse ja syön niitä täytteiden kanssa (jolloin muuta ruokaa kuten pastapalleroita ei tarvi). Harvoin syötynä esim Kokkikartanon kinkkukiusaus on ok perinteinen valmisruoka.

Myös pussitomaattikeitto (olikohan Saarioinen vai Jalostaja), jonne sekaan muutamia erikseen toisessa kattilassa keitettyjä tortellini pastapalleroita, on hyvä ravitseva keittoruoka mun makuun. Nyt kun mietin, niin voishan siihen kiehumaan alkavaan tomaattikeittoon heittää ne pastapallerot suoraankin sekaan ja antaa porista sen tuorepastan vaatiman 4 minuuttia.
    Hernaria syön myös joskus, koska harvoin jaksan tehdä liottamalla ja keittämällä sitä itse. Sitäkin tuunaan sinapilla, basilikalla, meiramilla ja raa'alla sipulilla.

Ainoaksi puhtaaksi valmismikroruuaksi ilman lisukkeita jäi siis vain kinkkukiusaus.
    Harvoin syötynä uunissa paistettavat pakastepizzat on myös ihan ok. Tarvittaessa pientä tuunausta niihinkin kuten vs tai jalapeno.
    kauris muokkasi tätä : 03.08.2025 at 23.48 Syy: Korjasin edes osan selkeimmistä kirjoitusvirheistä

Harvoin tulee eineksiä syötyä, mutta kyllä niissä tuntuu aika paljon laatukirjoa olevan. Eli en itse menisi tuomitsemaan _ihan_ kaikkia pienen otannan pohjalta, vaikka toki huomattava osa on alimaustettua ja ylikypsää mössöä. Tuunaus tosiaan auttaa paljon.

Jos vertailukohtana on kotona tehty, eineskeittiön tuotos häviää miltei poikkeuksetta. Jos taas jotain ei itse eikä puoliso eikä äitikään ole tehnyt, niin valmisruuan mahikset paranevat huomattavasti. Sitten on eineksiä, joita syö ihan tyytyväisenä - etenkin kun niitä hiukan tuunaa - koska syystä tai toisesta ei vertaa niitä omatekemään,

Jo mainitut pinaattiletut mutta erityisesti veriletut menevät minulla kakkos- ja maksalaatikko (kuullotettujen sipulirenkaiden ja puolukkasurvoksen kera) kolmoskategoriaan.

Muita näihin kategoriaan kuuluvia en kykene listaamaan, mutta syynä on hyvin pitkälti vähäiseksi jäänyt kokemus.

Syökää kunnon valmisruokia älkääkä moskaa. Mulla on jääkaapissa aina näitä Via-aterioita lenkkien palkkariksi, osa jopa herkullisia.

https://viamaailma.fi/tuotteet/ateriat/

Tai vaikkapa Saarioisten "Sikke Sumari edition" -ruokia, joskus jopa etäpäivälounaana saatan vetää ellei lähikippoloissa ole houkuttelevaa tarjolla.

https://www.saarioinen.fi/tuotteet/a...u-tuotteisiin/

Huomautus aivan paikallaan. Vaikka kun eineksiä ajattelee tai lähikaupassa käy, niin hyllyillä ja altaissa näkyy lähinnä niitä Atrioita ja Saarioisia eli ne tavanomaiset joita tarjouksinakin myydään.

Jotain Viaa muistan syöneeni ja jotenkin pettyneeni, mutta syy oli ehkä odotuksissa.

Mutta nythän muistin että Atrian vastaavassa Artesaani-tuotesarjassa on semmoinen kuin https://www.atria.fi/tuotteet/atria-...asvikset-350g/ ja sehän oli ihan en osaisi tehdä parempaa -tasoa ja taisin ajatellakin että tätä voisi ostaa joskus toistekin.

Itse syön jonkin verran valmisruokia, lähinnä sen vuoksi että työpaikallani ei ole ruokalaa. Itse pidän kokkikartanon annoksista, satunnaisesti myös kotona noita syön.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    ...Itse pidän kokkikartanon annoksista....
    Nuo vallan unohtuivat, kelpo tavaraa.

On niin onnettoman pieniä nuo "paremmat" valmisruuat, että ei tule kyllä koskaan ostettua. Annoskoot jotain 350g-400g ja hintaa 4-5euroa. Annoksessa n. 500kcal

Sitten kun on käynyt edes vähän filalroimassa ja päivän kulutus 3000-4000 niin kalliiksi tulisi noilla elää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Sitten kun on käynyt edes vähän filalroimassa ja päivän kulutus 3000-4000 niin kalliiksi tulisi noilla elää.
    Minkä 3000-4000 kcal ruuan sitten syöt? Taannoisella kesäretkellä perusaineenvaihdunnan lisäksi 8-10 tuntia satulassa ja 4000-5000 kcal vaati kyllä pullaa, munkkia, hampparia ja kaljaa reilusti.

Itselläni eineet ovat lähinnä päivän tarvetta täydentävää satunnaista tavaraa, juurikin palkkariksi jos lenkki on ollut pidempi kuin "banaani, jukurtti & leipää".
    Oikeaa itse valmistettua herkullista ruokaa lähinnä syön.

Itsellä on taas ongelmana monien valmisruokien (premium tai ei) kanssa on, että pakkauskoot ovat liian isoja yhteen annokseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Minkä 3000-4000 kcal ruuan sitten syöt? Taannoisella kesäretkellä perusaineenvaihdunnan lisäksi 8-10 tuntia satulassa ja 4000-5000 kcal vaati kyllä pullaa, munkkia, hampparia ja kaljaa reilusti.

Itselläni eineet ovat lähinnä päivän tarvetta täydentävää satunnaista tavaraa, juurikin palkkariksi jos lenkki on ollut pidempi kuin "banaani, jukurtti & leipää".
    Oikeaa itse valmistettua herkullista ruokaa lähinnä syön.
    Ei kai sitä yhdellä ruualla nyt noin paljoa kaloreita tarvitse, mutta kun syö sen 5x päivässä joista 2 lämmintä ruokaa niin pyrkinyt yli 1000kcal lounaalla ja illalllisella. esim. 200g jauhelihaa josta kastike ja 200g pastaa (kuivapaino). Aika vaikeaksi tulisi saada tarpeeksi energiaa jos lounas olisi vain 500kcal. Voihan tuotakin toki leivällä yms. täydentää. Ruuanlaittoon+tiskaamiseen menee kyllä niin paljon aikaa päivästä kun vielä tekee etätöitä, että einekset silloin tälllöin helpottaisi kovasti.
    Kokkikartanon 700g annokset sopivia mutta kun ne maksaa 7€ niin kalliiksi tulisi niilläkin elää

Tarjouksesta ostan toisinaan maksalaatikkoa - tänään Kartanoa 77c - joka on Atrian valmistama, vähäsuolainen ja sydänmerkillinen. Kaksi minuuttia mikrossa, pinnalle puoli senttiä sellaisenaan säilöttyä raakaa puolukkasurvosta ja ripaus sokeria. Atrian omassa ja Kartanossa on eroa - Kartanossa on mm. enemmän hyvää rasvaa ja energiaa - 141 vs 175 kcal per 100 g. Makaronilaatikon tai pinaattikeiton valmistan vegenä. Lihaa tulee syötyä erittäin vähän. Suolaiset grillimakkarat, leikkeleet ja metwurstit eivät kiinnosta pätkääkään. Lohipyöryköitä saatan joskus ostaa.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

On niin onnettoman pieniä nuo "paremmat" valmisruuat, että ei tule kyllä koskaan ostettua. Annoskoot jotain 350g-400g ja hintaa 4-5euroa. Annoksessa n. 500kcal

No juurikin näin. Kaksi tai kolme saa ostaa kerralla ja tuolla rahalla saa jo lounaan missä on rehujakin mukana.

Kokkikartanon 700g annokset sopivia mutta kun ne maksaa 7€ niin kalliiksi tulisi niilläkin elää
    Näistä alkoi tulla oksennus. Ihan liikaa suolaa, ei vaan pysty syömään.

Kyllä maksalaatikosta lisuineen(voisipulikastike ja puolukkahillo) tulee masu täyteen

Kokkikartanon lihapulla-annos on yleensä valintani jos tarvitsee nopeasti saada ateria.

Ravintoarvoiltaan monet valmisateriat ovat vähän vinoutuneita: rasva jyrää. Yleisesti rasva ja tärkkelys ovat edullisia, valkuainen taas on selvästi arvokkaampaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Syökää kunnon valmisruokia älkääkä moskaa. Mulla on jääkaapissa aina näitä Via-aterioita lenkkien palkkariksi, osa jopa herkullisia.

https://viamaailma.fi/tuotteet/ateriat/

Tai vaikkapa Saarioisten "Sikke Sumari edition" -ruokia, joskus jopa etäpäivälounaana saatan vetää ellei lähikippoloissa ole houkuttelevaa tarjolla.

https://www.saarioinen.fi/tuotteet/a...u-tuotteisiin/
    no joo VIA syönyt ja on asteen parempi ja toi valmistusmenetelmä parantaa olomuotoa. Hra Sukulahan oli näitä alussa ideoimassa. Pitää siis sikke kans kokeilla

Tuo via kanarisotto oli syömäkelvotonta joskus. Kana täysin purukumia. Pohjalla sentti vetistä riisiä. Laitoin muutaman kerran palautettakin, muttei se siitä mihinkään muuttunut.

Thai curry on hyvää, mutta tosiaan annoskoko ei piisaa edes välipalalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    ...Pohjalla sentti vetistä riisiä.....
    Sä et selvästikään lukenut manuaalia. Toi risotto pitää sekoittaa ja antaa hetki vetäytyä. Sitten sakenee.

No joo, mutta ei se sitä syömäkelvotonta kanaa muuta mihinkään.

No harmi. Mulla on sattunut ihan mureaa palaa olemaan (en mä juuri tuota noista kovin usein silti syö).
    Sun tuurilla kannattaa ehkä syödä jotain muita ja isompia välipaloja. Kerro kun löydät sopivan.

Mun mielestä nykyään on monia maukkauta eineksiä, vaikka harvemmin enää tulee niitä syötyä. Varsinkin pakasteen puolelta löytyy hyviä.

Thaicuben Massaman curry on hyvä. Siis tosi hyvä.

Noi pakaste thai boxit on tosiaan hyviä ja riittoisia. Kivasti mausteitakin.

Päosin silloin tällöin ostamani einekset maksalaatikosta pinaatti/verilettuihin ja liha/kalakeittoon on olleet ihan ookoo. Niin kauan kuin kaupasta saa nii sehän on ookoo. Ja jos fillariin voi työntää tonneja niin kaippa sinä muutamia euroja voi laittaa eineksiinkin silloin tällöin. Tietysti paras tai parhaita ratkaisuja on tehdä isompi satsi jotain ruokaa kerralla jääkaappiin.

Pakastetaikkua voisikin kokeilla. Onko ne kotimaista valmistetta?

Noi Kitchen Joy -thai cubet (pakasteet) on tehty Thaimaassa.

Punalaputettuja eineksiä hiljakkoin ostin: Atrian Vegan Pasanda ja Atrian Chicken Rogan Josh. Molemmat omasta mielestäni keskivertoeinestä paremmin maustettuja ja varsin maukkaita. Se mikä näissä tökkii yleisesti, on riisin suhteettoman suuri osuus kokonaismäärästä. Toki hintapoliittisista syistä varmaan noin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hartsa69 Katso viesti
    Tietysti paras tai parhaita ratkaisuja on tehdä isompi satsi jotain ruokaa kerralla jääkaappiin.
    Tällä linjalla mennään, ja itseasiassa teen yleensä kuukauden ruokalistan itselleni valmiiksi. Helpottaa kauppareissuja ja tulee syötyä edes vähän erilaisia ruokia.

Positiivinen yllätys valmisruuista tuli Pirkan MSC -kalapuikoista, niistä tuli uunissakin aika rapeita. Tietysti ei oikein toimi missään lenkillä tai mikrotettuna. Toinen oli Kotimaista hernari, mutta hinnan melkein triplaannuttua on saanut jäädä hyllyyn.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •