ElectrobikeBikeshopLostInLaplandGiant
Sivu 13 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13
Näyttää tulokset 361 - 382 / 382

Aihe: Sipoon kuvarastit

Laajempi näkymä ainoastaan vahvistaa sitä tunnetta, joka saa kuvaannollisesti repimään hiuksia päästään ja huutamaan ääneen: "Miksi h-tissä mä en tunnista tuota?"

Nyt olen varma ainoastaan siitä että tuo ei ole se Hitåntieltä muistamani.

(Jos rakennus olisi maalattu punamullalla, tie olisi asfaltoitu ja osoitenumero olisi 300, tietäisin heti tarkalleen missä rasti on...)

Hyvä rasti - ja jos navajokoira ei (ihan aiheesta) olisi jättänyt meitä, hän varmasti näkisi tässä uudessa kuvassa riittävästi informaatiota mahdollistamaan suhteellisen nopean kartta- tai satelliittikuvahaun.

Kylänpääntie 55. Rasti 99.

Uudeksi kapea rajaus.

casanova muokkasi tätä : 24.07.2025 at 10.43 Syy: karttalinkki

Lisäsin myös edellisen rastin eli Sipoon koulumuseon kartalle. Taisi olla Sipoon kuvarastien lyhimpiä rastin siirtoja.

Tuosta Kylänpääntien rastista jäin pohtimaan, että minkä läpiajettavan reitin varrella tuo on? Käännyin itse tuon tönön jälkeen oikealle ja pääsin kivaa tilustietä takaisin Talmankaarelle, mutta muutoin en keksi tuolta päin reittejä, joista pääsisi läpi ja kehtaisi ajaa.

Itse en ole Kylänpääntietä koskaan ajanut (vaan olen aina jatkanut Talmankaarelta Nygårdintielle) mutta melkein luulen muistavani että rohkeammat gravel-kuskikaverit olisivat löytäneet jonkinlaisen ajettavan reitin Hannuksentielle tai Utegårdintielle, mutta vain melkein, koska en ole itse niillä lenkeillä mukana ollut.

PS Uudesta rastista on jonkinlainen aavistus (toisin kuin vanhasta), mutta se perustuu yksinomaan päättelyyn, joka tietysti voi mennä harhaan. Ikinä en ole tuota vaakunaa hoksannut (mikäli ylipäätään olen tuosta ajanut).

Sinisessä kentässä kultainen vene uimassa hopeisella, aaltokoroisella tyviöllä; veneen yläpuolella saatteena kultakruunu.

Nyt iski - pienellä viipeellä - jonkinlainen moraalinen kuvarastikrapula eli täytyi tulla tänne selittämään miksi olen mennyt rikkomaan kultaista kuvarastisääntöä eli miksi kerroin tai ainakin annoin ymmärtää että tiesin tai ainakin luulin tietäväni missä rasti sijaitsee, vaikkei minulla ollut minkäänlaista aikomustakaan hakea rasti ensi tilassa.

Syyn - omat pyöräilyni ovat tällä hetkellä ja näillä näkymillä vielä jonkin aikaa pelkkiä sisäpyöräilyjä - olin kyllä kertonut, mutta toisessa ketjussa, joten joku on voinut - sinänsä ymmärrettävästi - jättää rastin hakematta ajatellen ettei ehdi ensin tai että hakekoon mokoma rastin kun ei kerran osaa pitää turpaansa kiinni.

Se olisi minusta kovin harmillista, koska casanovan rasti on minusta mainio - ja mainiolla tarkoitan tässä sitä että rasti sijaitsee kuvarastien alkuperäisen ja puhtaan ajatuksen mukaan yleisesti ajetun reitin varrella eikä sen nähdäkseen tarvitse poiketa jollekin takapihalle tai suunnata jollekin umpikujaksi tiedetylle kadulle tai tienpätkälle.

PS casanova on tosin tapansa mukaan mennyt fillareineen paikkaan, jonne ei normaalisti ajeta, mutta tällä kertaa sille oli oikeastikin perusteensa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Tuosta Kylänpääntien rastista jäin pohtimaan, että minkä läpiajettavan reitin varrella tuo on? ...
    Pitäisikö rastien olla?

Kiva lenkura esim. näin jostain päin tullessa

Tai koukata huvikseen näinkin

Golfkentän pohjoispään reittejä pääsee Nygårdintielle jos kehtaa ajaa (ja miksei kehtaisi varsinkin pelikauden ulkopuolella). Blekdalin tilan läpi pääsisi jonnekin, mutta on järeästi aidattu. Lillgårdilta pääsee Solåkerin tilan heppareittien kautta Utegårdintielle jos kehtaa mennä. Itse en ole viitsinyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    ...casanovan rasti on minusta mainio - ja mainiolla tarkoitan tässä sitä että rasti sijaitsee kuvarastien alkuperäisen ja puhtaan ajatuksen mukaan yleisesti ajetun reitin varrella eikä sen nähdäkseen tarvitse poiketa jollekin takapihalle tai suunnata jollekin umpikujaksi tiedetylle kadulle tai tienpätkälle...
    No jopas on. Milloin tuollainen ajatus on julkisesti esitetty ja kenen toimesta? Mutta faktahan tuo, takapiha- ja umpikujarastit on kelvottomia.

No joo, se alkuperäinen ja puhdas ajatus sellaisena kuin se löytyy lihavalla kirjoitettuna ensimmäisistä kuvarastisäännöistä oli että rastin tulee olla jokin suhteellisen helposti tunnistettava kohde (eli periaatteessa rastin kai voisi viedä jonnekin missä ei koskaan aikaisemmin ole ajettu, kunhan rastin tunnistaa sitten kun sen näkee).

Tuo "yleisesti ajetun reitin varrella" ei niin ollen ole kuin rastinhakuvuosien aikana omassa päässä syntynyt ajatus hyvän rastin tärkeimmistä kriteereistä. Mutta täsmennetään etten suinkaan tarkoittanut että rastin pitäisi olla jonkin pyöräilyn valtaväylän varrella enkä tarkoittanut sitäkään ettei rastia voisi joskus viedä vaikka sille takapihalle tai jonnekin pussinperälle, riittää kunhan sinne ajavat joskus muutkin kuin rastinlaittaja ja -hakija.

Tuon höpinäni varsinainen tarkoitus oli yrittää innostaa joku hakemaan se hiton rasti!

PS Taisi tosiaan olla sellainen heppareitti, jota mainitsemani lenkkikaverit silloin olivat ajaneet, koska crossi/gravel-lenkeillä ei sitä kautta myöhemmin minunkin mukana ollessa ajettu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    PS Tuon höpinäni varsinainen tarkoitus oli yrittää innostaa joku hakemaan se hiton rasti!
    Kyllähän tuo noudetaan. Tripla olisi mielessä, mutta satanen on arkilenkiksi turhan hapokas. Ja tänään ainakin taitaa sataakin.

Laajempi näkymä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kyllähän tuo noudetaan. ...
    Huomenna.

EDIT: turhan epämääräinen keli. Nouto siirtyy.
    JackOja muokkasi tätä : 08.08.2025 at 13.36

Pitäisikö rastien olla?
    Ei välttämättä, mutta mainitsit ottaneesi monia kuvia, enkä olettanut sinun käyneen päättyvien teiden päissä kuvaamassa näkymiä vaan etsineen lenkin varrelta jotain rastiksi sopivaa.

Lillgårdilta pääsee Solåkerin tilan heppareittien kautta Utegårdintielle jos kehtaa mennä. Itse en ole viitsinyt.
    Kiitos vinkeistä. Muutamaan kertaan olen hämmästellyt Stravan kuumakarttaa todeten, että enpä itse lähde kokeilemaan, vaikka moneen suuntaan tuntuu olevan menijää.

Hetkinen, mitä lajeja sulla on kuumakartassa? Muutakin kuin "kaikki pyöräily"?

Hetkinen, mitä lajeja sulla on kuumakartassa? Muutakin kuin "kaikki pyöräily"?
    All Cycle Sports, ei pitäisi näkyä muita.

^ Joteensakin outoa ellei peräti koomista, mutta en saanut noita off-road pätkiä näkymään, kun kokeilin kaikkia listattuja pyöräilyn lajeja erikseen.

(En tosin ole premium-käyttäjä, liekö sillä sitten merkitystä?)

Ei mullakaan näy nuo kaikki ja olen Stravan tilaaja.
    Peräti merkillistä nyt

Totta tosiaan, yksittäisinä lajeja erikseen kokeillen en saa näkyviin tuollaisia reittejä, jotka piirtyvät kartalle valitsemalla All Cycle Sports. Melko erikoista.

Vanha oli Sipoon juhlatalo Nikkilän sairaalalla, rasti 100.

Uudeksi

JackOja muokkasi tätä : 09.08.2025 at 19.45

Kuva on aasinsilta.

Auttaako laajempi näkymä?

Sutta olisin odottanut, mutta eipä sitten.

Noilla huudeilla olis pari paikkoruutua VV:ssä.. pitäisköhän sitä vaikka viikonloppuna, ellei joku innokkaampi sitä ennen ehdi..

Liian kaukana minulle

Samanlaisia aiheita

1. Vaasan kuvarastit
    By GynZi in forum Kuvarastit
    Vastaukset: 63
    Viimeinen viesti: 07.07.2023, 19.10
  2. Satakunnan kuvarastit
    By spacer in forum Kuvarastit
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 01.07.2022, 10.01
  3. Porin kuvarastit
    By Vrad in forum Kuvarastit
    Vastaukset: 485
    Viimeinen viesti: 13.06.2022, 21.17
  4. Itäisen Hgin kelvien ja Sipoon teiden päivän kunto?
    By Vicina in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 30
    Viimeinen viesti: 05.04.2015, 22.52
  5. Sipoon Susihiihto
    By Coppi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 36
    Viimeinen viesti: 04.03.2013, 15.39

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja