GiantLostInLaplandElectrobikeAjopyoraCanyon
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 36 / 36

Aihe: Ohjaustangon leveys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Tulee ihan ysäri mieleen kun kaikilla kovilla tyypeillä oli Renthalin tanko maasturissa...ja .
    Mulla taisi olla 96-98 tienoilla pätkäisty 52cm leveäksi, minimi mitä gripparit ja nousukahvat antoi myöten.

Sitten tuli eka riseri, sitäkin piti muistaakseni kaventaa, ei semmoinen
    70cm tanko puiden väleihin mahtunut.

WeigthWeeniesin puolella ollut näköjään viikon kova haloo UCI:n maantietankojen minimileveyksistä. Alkaa oma 46cm tanko olla kohta kisakireissä mitoissa.

Sent from my Takapalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rapis Katso viesti
    Tuota tankohommaa kans vähän joskus miettinyt. En tiedä onko ns vanha hartioiden leveys jne kuinka käypä mittari mihinkään? Oma hartialinja olkapäästä olkapäähän näköjään 54 cm ja maantiefillarissa toimii 42 cm tanko. Tiedä sitte missä suhteessa maastofillariin tankoon osuis?
    Maantiepyörän tangon valinnassa olennainen mitta on olkalisäkkeen leveys, mikä on keskivertomiehellä siellä 40cm tienoilla. Olkalisäkettä leveämpi tanko vaikeuttaa ranteen suorana pitämistä ja hankaloittaa myös hartioiden rentouttamista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti

Kippurasarvisissa mulle on bikefitissä aikanaan suositeltu 440-millistä ja nyt kun maantiepyörä tuli 420-millisellä, se tuntui liian kapealta ja vaihdoinkin sen 440-milliseen.
    Mä olen vähän sitä koulukuntaa, että maantietanko ei oikein voi olla liian kapea. Toki fiilisjuttuja, mutta vielä ei itsellä ole tullut liian kapeaa vastaan. Kapein kokeiltu on 36cm. Kontekstiksi meikäläisen olkalisäkkeiden leveys on 44-45cm ja maantiepyörässä on just 44cm tanko. Retkipyörässä on 42cm. Kyllähän ne erilaiselta tuntuu, mutta kumpikaan ei ole ns. parempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Mä olen vähän sitä koulukuntaa, että maantietanko ei oikein voi olla liian kapea. Toki fiilisjuttuja, mutta vielä ei itsellä ole tullut liian kapeaa vastaan. Kapein kokeiltu on 36cm. Kontekstiksi meikäläisen olkalisäkkeiden leveys on 44-45cm ja maantiepyörässä on just 44cm tanko. Retkipyörässä on 42cm. Kyllähän ne erilaiselta tuntuu, mutta kumpikaan ei ole ns. parempi.
    Joo, varmaan kyse enemmän tottumuksesta. Keväällä Espanjassa vuokrapyörässä oli melko varmasti max. 420-millinen, enkä kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Nyt kun Suomessa tuli ajettua gravelin 440-millisellä, niin uuden maantiepyörän 420-millinen tuntui kapealta ja ajo epävarmalta. Kun muutenkin halusin tankoon flarea, niin vaihdoin samalla leveämpään.

Ihan uutena pyörän rassaajana, ja uuden pyörän kanssa, pikkuhiljaa kokeilen miltä pyöräily maistuu muutaman vuoden tauon jälkeen. Kämmenet tulivat hieman kipeiksi 12 km työmatkoilla, eikä ottanut asettuakseen parin viikon aikana. Rohkaistuin ja lyhensin tanngosta 25 mm per puoli, ja kas kummaa, sehän auttoi vaivaan. Nyt tanko on 68 cm ja olkapäät peilin edessä mahtuu 46 cm väliin.

Saman olen toteuttanut jo useampaan omistamaani suoratankoiseen, joilla ihan vaan tiellä ajan. Leveyskin lähellä tuota samaa ja ajo on parannu kaventuneen tangon myötä.
    Toinen tankoon liittyvä on sopivan matalan tason etsiminen. Liikeen jäljiltä tanko usein tapissa, kun tuosta lähtee rinkula kerrallaan laskemaan ajo vaan paranee.
    Kyllä suoratankoisen säätöihinkin kannattaa nähdä vähän vaivaa

Olen halunnut nauttia pyöräilystä täysin siemauksin, ilman ahmimista tietty, joten pitkään jo tallissa pitänyt olla suoratankoinenkin. Kaksi kippuratankoista siellä myös. Kaikki täsmälleen säädetty oman ajoon, sopivan kokoiseen runkoon - ilo noilla ajaa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •