ElectrobikeAjopyoraGiantCanyonLostInLapland
Sivu 48 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48
Näyttää tulokset 1.411 - 1.424 / 1424

Aihe: Pyöräilyuutiset mediassa

Ja pahinta on se, että molemien osapuolte tietämättömyys liikenteessä ruokkii muita toimimaan samalla virheellisellä tavalla. Esim juuri että autot antaa aina tilaa kun odotat pyörällä ylitysvuoroa suojatien yli kun olet itse väistämisvelvollinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Ja pahinta on se, että molemien osapuolte tietämättömyys liikenteessä ruokkii muita toimimaan samalla virheellisellä tavalla. Esim juuri että autot antaa aina tilaa kun odotat pyörällä ylitysvuoroa suojatien yli kun olet itse väistämisvelvollinen.
    Sitten se kerta, kun autoilija ei annakaan tietä ja löydät itsesi auton konepelliltä.....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarijeti Katso viesti
    Kallion blogikirjoitus kannattaa lukea ajatuksella ja haastaa omia käsityksiä. Virheellistä tietoa jaetaan edelleen tämänkin foorumin keskusteluissa. Valitettavan 57 prosentin takia kannattaa ajaa varovasti.
    Joskus aikaisemmin olen tuon lukenut ja lukaisin sen nyt uudestaan.
    Hyvin selkeästi esitetty asiat. Joitakin suunnittelun kukkasia lukuunottamatta ei pitäisi olla vaikeaa jos asiaan viitsii perehtyä.

Esim juuri että autot antaa aina tilaa kun odotat pyörällä ylitysvuoroa suojatien yli kun olet itse väistämisvelvollinen.
    Jep. Pääsääntöisesti autoilijat antavat tilaa silloin kun ei pitäisi, eivätkä anna silloin kun pitäisi.

Käytännössä itse pitää olla koko ajan hereillä, eikä tuudittautua siihen, että kulloinenkin autoilija kuuluu siihen vähemmistöön, joka tietää miten pitäisi ajaa.

Samaa mieltä, tämä ärsyttää itseäkin eniten. Vaikka kuinka hidastelet ja jäät kauemmaksi suojatiestä, seisot pyörän päällä jaruilla ja kikkailet, niin aina löytyy joku "ystävällinen" joka antaa tietä.

Kyllä ne siitä lähtee eteenpäin. Toiset nopeammin, toisia joutuu suostuttelemaan. Kun ei ole kiire niin voin odotella pidemmänkin aikaa.

Itse oon luovuttanut tän suhteen. Jos selkeesti auto siihen pysähtyy niin huikkaan kädellä kiitokseksi ja menen yli.

Ne autolla ajavat jotka kokevat pyöräiljöiden olevan se erityinen ryhmä, joka eniten rikkoo sääntöjä, tämä mielikuva varmasti muodostuu, kun on itse näkemässä muiden liikenteessä tekemät virheet.

Mutta jos he itse esim kääntyvät eteen kääntyessään risteyksestä oikealle, niin he eivät varmasti edes tajunneet että ajoivat itse väärin, ellei sitten pyörä kolahda kylkeen.

Jos auto taas ajaa auton eteen niin töötti kyllä kuuluu palautteen muodossa sisään ja pureutuu paremmin mieleen, että tässä saattoi tulla itselle joku virhe tehtyä.

Tämä osalleen selittää sitä, miksi autolla ajavat, jotka eivät itse pyöräile, kokevat pyörillä ajavien tekevän enemmän virheitä. Pitää varmaan autolla alkaa tööttäämään aina kun edellä ajava auto antaa tarpeettomasti suojatiellä pyörälle tilaa, voisi opettaa paremmin kuin pöyrällä käsien levittely.

Itse oon luovuttanut tän suhteen. Jos selkeesti auto siihen pysähtyy niin huikkaan kädellä kiitokseksi ja menen yli.
    Sama juttu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Samaa mieltä, tämä ärsyttää itseäkin eniten. Vaikka kuinka hidastelet ja jäät kauemmaksi suojatiestä, seisot pyörän päällä jaruilla ja kikkailet, niin aina löytyy joku "ystävällinen" joka antaa tietä.
    Tämä on omasta milestäni myös hyvin kiusallista/ongelmallista ja jopa vaarallista.

Itse koitan myös jäädä pyörällä selkeästi kauemmaksi suojatien laidasta (kun olen väistämisvelvollinen ajoradalla liikkuville ajoneuvoille) ja selkeästi koitan viestittää että olen väistämässä kuten kuuluu. Mutta välillä ihan sitten liikenteen sujuvuuden takia ajan suojatien yli "ensimmäisenä" jos auto pysähtyy ja kuski esim. viittoilee minua ylittämään suojatien ja näyttää jäävän "jumittamaan" suojatien eteen. Mutta tämä vain ja ainoastaan siinä tapauksesta että toisesta suunnasta ei lähesty ajoneuvoa jonka osalta yhä olen väistämisvelvollinen vaikka toisen suunnan kuski selkeästi on "luopunut oikeudestaan ajaa ensin". Ja tässä tilanteessa aina heilautan kättä kiitokseksi tämän johdosta (vaikka se toisaalta kannustaa autoilijoita tekemään tuota jatkossakin...)
    Tuo on tilanne jossa ei ole oikein "hyviä vaihtiehtoja". Parasta olisi kun kaikki toimisivat lainsäädännön mukaan...

Pitää varmaan autolla alkaa tööttäämään aina kun edellä ajava auto antaa tarpeettomasti suojatiellä pyörälle tilaa, voisi opettaa paremmin kuin pöyrällä käsien levittely.
    En ole luovuttanut enkä aio tulevaisuudessakaan luovuttaa. Varsinkin käden heiluttaminen kiitokseksi viestittää autoilijalle että hyvin tehty, kannattaa pysähtyä seuraavalla kerrallakin.

Harvoin kun tulee autoa ajettu niin käytän lyhyttä äänimerkkiä ajoissa kun väistämisvelvollinen pyöräilijä näyttää jättävän velvollisuutensa täyttämättä. Useimmiten merkkiin havahdutaan, aina on varauduttava kuitenkin että siihen eteen ängetään.

^Käden nostaminen ei ole kiitosta, vaan kohteliasta kommunikointia että ymmärrän autoilijan antavan tietä ja oletan pysyvän päätöksessään.
    Voi näyttää avokämmentä jos pelkää tulkittavan kiitokseksi.
    Yhtälailla on kommunikaatiota näyttää kädellä että mene autoilija nyt siitä. Eivät useinkaan tätä heti ymmärrä vaan jäävät arpomaan.
    Tuo varmistelu ja hidastelu on kuitenkin niin aikaa vievää, että useimmiten jään poispäin kääntyneenä odottamaan että autoilija jatkaa matkaa. Varsinkin jos autoja on letkaksi asti, eikä muita tien ylittäjiä ole.

Ihmetyttää kun pitkän jonon viimeinen auto antaa tietä. Tämä on tapahtunut useasti.

^Siinä varmaan kokee itsensä ns. paremmaksi ihmiseksi kuin edellä ajaneet...

Minä taas ajattelen tasan päinvastoin.

Samanlaisia aiheita

1. Sisärenkaista asiaa mediassa
    By tikola in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 12.10.2017, 21.54

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään