Siksi pikaventtiili on kevyt pumpata, koska venttiilissä ei ole jousta. Samoin on prestan laita. Auto ja Clik-venttileissä pumppupään on tarkoitus mekaanisesti painaa venttiili auki.
Jos jaksaisit lukea hivenen taaksepäin, huomaisit hyvin nopeasti miten ja missä yhteydessä osallistuin keskusteluun. Toisin sanoen, vastasit kommenttiin, jossa edelleen oli kyse yhteyskatkoista niihin hypoteettisiin langattomiin jarruihin ja niiden mahdollisista aiheuttajista. Joista oli nostettu esille akun tyhjeneminen kesken lenkin ja sitten tarjottu ratkaisuksi "kahden akun taktiikkaa".
No, se ei ole maailman isoin asia.
No, Opuluksen tarinointi välillä sellaista tajunnanvirtaa ettei kannata kovasti poukkoilevaan keskusteluun ottaa kantaa ko. hahmonkaan.
OJ, hyvä pointti tuokin, toisaaltaan Shimanoa tuntematta niin kuinka helposti heidän akku vaihtuu tien päällä?
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Kyllä alkais harmittamaan jos pitäisi alkaa vaihtamaan Shimpan akkua tien päällä. Olisi se hienoa, jos joku keksisi sellaiset vaihteet mitä ei tarttisi latailla....
Pahoittelut offarista. Aihetta koskien, en lähde ihan vielä vaihtamaan noihin Clik-venttiileihin.
6.7 WTF/kg
Tänne voisin parin kuukauden kommentit käytöstä laittaa. Tuli tilattua kahteen pyörään (gravel + maasturi) venttiilit, yksi pumppupää sekä yksi adapteri.
Pumppu toimii just niinkuin pitää, eikä tee mieli enää takaisin prestoihin vaihtaa. Paineiden tarkistus on tosi nopeasti pumpulla tehty kun heti näkee renkaan paineen ja pumppupään kiinnitys / irrotuskin on kovin nopea toimenpide.
Adapterista ei olekaan vielä kokemuksia kun ei ole lenkeillä tarvinnut renkaita pumppailla. Mutta hyvin se on mahtunut työkalurullan pohjlle pyörimään.
Niin, prestan kanssahan on jo totuttu siihen, että paineet näkee vasta kun pumppaa vähän lisää ilmaa renkaaseen. Prestan kanssa on kuitenkin useampi turha toimenpide, jotka jo tulevat kuin luonnostaan.
Ja jos tuo tosiaan toimii litkujen kanssa paremmin on se iso plussa.
Click. Jokainen voi itse päättää onko tämä parempi kuin presta.
Ja taas yksi ladattava laite lisää. Ihanaa.
Ei vaan. On tuo pumpun tiivistyminen kerralla oikeesti hyvä juttu, eikä tarvitse ihmetellä rikkoutuneiden tai taipuneiden sielun ruuvin kanssa. Tai pelätä, että sielu lähtee taivaaseen kun kiertää sen lezynen pumpun irti kiljavantien varressa 15 asteen pakkasella. Onneks jostain löytyi sielu siihen hätään. Ainahan sitä voisi ajaa samoilla paineilla maastolenkit ja siirtymät, mutta jompi kumpi kärsii kuitenkin.
Käytä sitä sun co2 pumppua mikä sulla on? Velogilla ei ongelmaa:
https://youtube.com/shorts/Wu4F3SmZt...h4aGbdIe4lxjNw
Sent from my CPH2663 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
En tiedä mitä etsit, mutta ensimmäinen googlelinkki näyttää että on noita kyllä.
https://craftcadence.com/products/su...road-or-gravel
Kenttätestattua tietoa: Clik-venttiilli tarvitsee sellaisella presta-pumpulla, joka ei paina venttiilin nastaa sisään, 1 bar korkeamman paineen pumpussa, kuin mitä on renkaassa. Clik-pumpulla tai adapterilla ei luonnollisesti tarvita erityisesti korkeampaa painetta, sillä venttiili on jo auki.
On mahdollista että jonkin Clik-venttiilin aukeamispaine on pienempi ja jonkin suurempi.
Itse kuulun siihen joukkoon, joka käsipumpulla on takametsien takana sateessa, pakkasessa ja susien ulvoessa yrittänyt renkaaseen ilmaa saada, joten mukanani on joko pumppu ja adapteri tai sitten suoraan clik-pumppu.
Seuraavkasi kenttätestaan hallussani olevat presta-pumput. Raportoin mikä toimii ja mikä ei.
Kevein harvoin onkaan kestävin vaihtoehto, mutta se silti k e v e i n .
Joo, no mulla on nyt hyllyssä vielä neljä contin sisuria, jotka pitäisi ensin saada alta pois. Tosin mun sisurivauhdilla se ottaa noin 2-3 lenkkiä.
Mutta siis koko ajan kertautuu, että mitä pitäisi ostaa lisää entisen tilalle. Alkaa tulla tälle erinomaiselle ja edulliselle keksinnölle hintaa.
Niiiiiinnn… kuka v.ttu tässä on läskistä puhunut? Kerrataan vielä, että mulla on kahdeksan (8) pyörää ja sisurit on maantievehkeessä, jossa on myös co2-patruunat, mistä tämä mun pohdinta lähti liikkkeelle. Jos läskiä haluaa täytellä co2-patruunoilla, niitä saa metsässä olla mukana repullinen. Tai kaksi.
Eli siis: tuo clik olisi erinomainen vaihtoehto mulle(!) maantiepyörään, kun siinä joutuu tunaamaan co2-patruunan kanssa. Sen kanssa ei paljon tarvitse käsi livetä, kun patruuna on tyhjä, kuten rengaskin. Mutta siis täytyy odottaa, kunnes contit on syöty ja voi hankkia sisurit, missä on venttiilissä irroitettava sielu.
Kirjanmerkit