ElectrobikeLostInLaplandGiantCanyonAjopyora
Sivu 10 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 301

Aihe: Schwalbe Click Valve pikalukittava venttiili

  1. #271
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    360
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    En oikein jaksa uskoa että kukaan ihmetteli vara-akun mukana kuljettamista.

    Se mitä ihmeteltiin oli kaikessa yksinkertaisuudessaan se miten "kahden akun taktiikka" auttaa välttymään yllättäviltä akun tyhjenemisiltä kesken lenkin. Jos et halua tai jaksa meitä enempää valistaa, niin se on oma asiasi, mutta älä viitsi keksiä typeryyksiä, joita me muka olisimme esittäneet.
    Pyrin pitämään AXS-vara-akun aina mukana, ei se tyhjenemistä estä mutta voi vaihtaa tyhjentyneen tilalle ja matka jatkuu.

  2. #272
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kaikkeen pumppaamiseen vaaditaan korkeampi paine, kuin mitä renkaassa on venttiilistä riippumatta *). Tässä todellisuudessa. Mustassa aukossa fysiikan lait saattavat toimia eri tavalla, mutta siellä on sitten muita tekijöitä, jotka tekevät pyöräilystä hankalaa.

    *) Voisihan joku toki kehittää ”ilmatransistorin”, jossa pienemmällä paineella ohjattaisiin suurempaa. Ja nyt kun muisti hetken toimii, niin onhan noita. Karhulassa kun olin yhden kesän Keräyskuidulla töissä, niin siellä oli pneumaattinen instrumentointi, joka toimi juurikin tuolla periaatteella. Oli käyttöpaine ja ohjauspaine.
    Ei tässä mitään mustia aukkoja tarvita. Clikissä on jousi, joka painaa istukan kiinni ja sun täytyy pumpatessa voittaa sen jousen voima ihan ensin.

  3. #273
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.232
    Siksi pikaventtiili on kevyt pumpata, koska venttiilissä ei ole jousta. Samoin on prestan laita. Auto ja Clik-venttileissä pumppupään on tarkoitus mekaanisesti painaa venttiili auki.

  4. #274
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    20.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Pyrin pitämään AXS-vara-akun aina mukana, ei se tyhjenemistä estä mutta voi vaihtaa tyhjentyneen tilalle ja matka jatkuu.
    Opulus, huomatkos, en ole ainoa fiksu...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  5. #275
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.667
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Pyrin pitämään AXS-vara-akun aina mukana, ei se tyhjenemistä estä mutta voi vaihtaa tyhjentyneen tilalle ja matka jatkuu.
    Hieno juttu, että matka jatkuu, mutta jos muistat, olemme tässä ajaneet hypoteettista fillaria jossa oli langattomat jarrut.

  6. #276
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.667
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Opulus, huomatkos, en ole ainoa fiksu...
    ...etkä myöskään ainoa, jolle näyttää tuottavan ylivoimaisia vaikeuksia pitää mielessä mistä on ollut puhe ja jolle siksi on äärimmäisen helppo siirtyä puhumaan aidanseipäistä.

  7. #277
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    360
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Hieno juttu, että matka jatkuu, mutta jos muistat, olemme tässä ajaneet hypoteettista fillaria jossa oli langattomat jarrut.
    Joo, mutta kyllä tuossa edellä keskusteltiin myös vaihteiden akuista, itsekin osallistuit, etkö enää muista?

  8. #278
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.038
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Jos ihminen pitää varasisuri mukana niin mitä ihmettelemistä on vara akussa, pitäväthän jotkut varavirtalähdettä mukanaan...
    Tossa on kyse Sramilla ajelevista tyypeistä, niin parempi olla ihmettelemättä mitään

    EDIT: Ei pit
    äisi ihmetellä voorumin ongelmiakaan, mutta taisin käydä aivan säikeen rikkoutumumisen rajalla.
    6.7 WTF/kg


  9. #279
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.667
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Joo, mutta kyllä tuossa edellä keskusteltiin myös vaihteiden akuista, itsekin osallistuit, etkö enää muista?
    Jos jaksaisit lukea hivenen taaksepäin, huomaisit hyvin nopeasti miten ja missä yhteydessä osallistuin keskusteluun. Toisin sanoen, vastasit kommenttiin, jossa edelleen oli kyse yhteyskatkoista niihin hypoteettisiin langattomiin jarruihin ja niiden mahdollisista aiheuttajista. Joista oli nostettu esille akun tyhjeneminen kesken lenkin ja sitten tarjottu ratkaisuksi "kahden akun taktiikkaa".

    No, se ei ole maailman isoin asia.

  10. #280
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    20.895
    No, Opuluksen tarinointi välillä sellaista tajunnanvirtaa ettei kannata kovasti poukkoilevaan keskusteluun ottaa kantaa ko. hahmonkaan.

    OJ, hyvä pointti tuokin, toisaaltaan Shimanoa tuntematta niin kuinka helposti heidän akku vaihtuu tien päällä?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  11. #281
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.040
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Shimanoa tuntematta niin kuinka helposti heidän akku vaihtuu tien päällä?
    Vanhoihin Di2:iin (siis ennen tänä vuonna julkaistuja aitoja langattomia) niin tien päällä akku ei käytännössä vaihdu, koska se on satulaputken sisällä. Tai kaulaputkessa, niin kuin mun maasturissa.

  12. #282
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.038
    Kyllä alkais harmittamaan jos pitäisi alkaa vaihtamaan Shimpan akkua tien päällä. Olisi se hienoa, jos joku keksisi sellaiset vaihteet mitä ei tarttisi latailla....

    Pahoittelut offarista. Aihetta koskien, en l
    ähde ihan vielä vaihtamaan noihin Clik-venttiileihin.
    6.7 WTF/kg


  13. #283
    Tänne voisin parin kuukauden kommentit käytöstä laittaa. Tuli tilattua kahteen pyörään (gravel + maasturi) venttiilit, yksi pumppupää sekä yksi adapteri.
    Pumppu toimii just niinkuin pitää, eikä tee mieli enää takaisin prestoihin vaihtaa. Paineiden tarkistus on tosi nopeasti pumpulla tehty kun heti näkee renkaan paineen ja pumppupään kiinnitys / irrotuskin on kovin nopea toimenpide.
    Adapterista ei olekaan vielä kokemuksia kun ei ole lenkeillä tarvinnut renkaita pumppailla. Mutta hyvin se on mahtunut työkalurullan pohjlle pyörimään.

  14. #284
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.968
    Niin, prestan kanssahan on jo totuttu siihen, että paineet näkee vasta kun pumppaa vähän lisää ilmaa renkaaseen. Prestan kanssa on kuitenkin useampi turha toimenpide, jotka jo tulevat kuin luonnostaan.

    Ja jos tuo tosiaan toimii litkujen kanssa paremmin on se iso plussa.

  15. #285
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Omissa papereissa tuo tarkoittaa ettei toimi. Paine on oleellinen tieto, mutta tässä ketjussa kovasti huudeltiin, että toimii Prestan päällä eikä tartte uusia pumppuja jne. hankkia.
    Kyllä mulla toimii Joe Blow. Grävelipaineilla.

    Mutta ompa ketju täynnä turhaa lätinää jälleen. Ei jaksa lukea mutta oletan että kaikki on vieneet prestat metallin keräykseen.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  16. #286
    Click. Jokainen voi itse päättää onko tämä parempi kuin presta.

  17. #287
    Ja taas yksi ladattava laite lisää. Ihanaa .
    Ei vaan. On tuo pumpun tiivistyminen kerralla oikeesti hyvä juttu, eikä tarvitse ihmetellä rikkoutuneiden tai taipuneiden sielun ruuvin kanssa. Tai pelätä, että sielu lähtee taivaaseen kun kiertää sen lezynen pumpun irti kiljavantien varressa 15 asteen pakkasella. Onneks jostain löytyi sielu siihen hätään. Ainahan sitä voisi ajaa samoilla paineilla maastolenkit ja siirtymät, mutta jompi kumpi kärsii kuitenkin.

  18. #288
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.040
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    On tuo pumpun tiivistyminen kerralla oikeesti hyvä juttu,
    Ja co2-patruunan kanssa tuo olisi yliveto, mutta minkäs teet, kun sitä ei tpu-sisuriin saa. Tai siis contin sisureissa ei ole irroitettavaa sielua.

  19. #289
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ja co2-patruunan kanssa tuo olisi yliveto, mutta minkäs teet, kun sitä ei tpu-sisuriin saa. Tai siis contin sisureissa ei ole irroitettavaa sielua.
    Käytä sitä sun co2 pumppua mikä sulla on? Velogilla ei ongelmaa:
    https://youtube.com/shorts/Wu4F3SmZt...h4aGbdIe4lxjNw

    Sent from my CPH2663 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  20. #290
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.695
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Kyllä mulla toimii Joe Blow. Grävelipaineilla.
    Harmi kun kristallipallo on epäkunnossa niin en tiedä mitkä on sun grävelipaineet...

  21. #291
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Harmi kun kristallipallo on epäkunnossa niin en tiedä mitkä on sun grävelipaineet...
    No se.

    Jos se toimis sillä adapterilla.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  22. #292
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.040
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Käytä sitä sun co2 pumppua mikä sulla on? Velogilla ei ongelmaa:
    https://youtube.com/shorts/Wu4F3SmZt...h4aGbdIe4lxjNw

    Sent from my CPH2663 using Tapatalk
    Miten se auttaa siihen, kun tätä jumalkötöstystä ei saa sisurin venttiiliin, kun siinä ei ole irrotettavaa sielua?

  23. #293
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Miten se auttaa siihen, kun tätä jumalkötöstystä ei saa sisurin venttiiliin, kun siinä ei ole irrotettavaa sielua?
    Ai ajat sisureilla eikä kyse ole varasisurista? Oho.

    Sent from my CPH2663 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  24. #294
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    297
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Miten se auttaa siihen, kun tätä jumalkötöstystä ei saa sisurin venttiiliin, kun siinä ei ole irrotettavaa sielua?
    En tiedä mitä etsit, mutta ensimmäinen googlelinkki näyttää että on noita kyllä.

    https://craftcadence.com/products/su...road-or-gravel

  25. #295
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.616
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Ai ajat sisureilla eikä kyse ole varasisurista? Oho.

    Sent from my CPH2663 using Tapatalk
    Sisuri on kevein vaihtoehto, joten miksi ei ajaisi?

  26. #296
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.232
    Kenttätestattua tietoa: Clik-venttiilli tarvitsee sellaisella presta-pumpulla, joka ei paina venttiilin nastaa sisään, 1 bar korkeamman paineen pumpussa, kuin mitä on renkaassa. Clik-pumpulla tai adapterilla ei luonnollisesti tarvita erityisesti korkeampaa painetta, sillä venttiili on jo auki.

    On mahdollista että jonkin Clik-venttiilin aukeamispaine on pienempi ja jonkin suurempi.

    Itse kuulun siihen joukkoon, joka käsipumpulla on takametsien takana sateessa, pakkasessa ja susien ulvoessa yrittänyt renkaaseen ilmaa saada, joten mukanani on joko pumppu ja adapteri tai sitten suoraan clik-pumppu.

    Seuraavkasi kenttätestaan hallussani olevat presta-pumput. Raportoin mikä toimii ja mikä ei.

  27. #297
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Sisuri on kevein vaihtoehto, joten miksi ei ajaisi?
    Se on heikoin vaihtoehto ja sovellutuksesta riippuen sisurin ja renkaan välinen kitka aiheuttaa lisävastusta muodonmuutoksen(läski).

    Sent from my CPH2663 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  28. #298
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.616
    Kevein harvoin onkaan kestävin vaihtoehto, mutta se silti k e v e i n .

  29. #299
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.040
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    En tiedä mitä etsit, mutta ensimmäinen googlelinkki näyttää että on noita kyllä.

    https://craftcadence.com/products/su...road-or-gravel
    Joo, no mulla on nyt hyllyssä vielä neljä contin sisuria, jotka pitäisi ensin saada alta pois. Tosin mun sisurivauhdilla se ottaa noin 2-3 lenkkiä.

    Mutta siis koko ajan kertautuu, että mitä pitäisi ostaa lisää entisen tilalle. Alkaa tulla tälle erinomaiselle ja edulliselle keksinnölle hintaa.

  30. #300
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.040
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Se on heikoin vaihtoehto ja sovellutuksesta riippuen sisurin ja renkaan välinen kitka aiheuttaa lisävastusta muodonmuutoksen(läski).

    Sent from my CPH2663 using Tapatalk
    Niiiiiinnn… kuka v.ttu tässä on läskistä puhunut? Kerrataan vielä, että mulla on kahdeksan (8) pyörää ja sisurit on maantievehkeessä, jossa on myös co2-patruunat, mistä tämä mun pohdinta lähti liikkkeelle. Jos läskiä haluaa täytellä co2-patruunoilla, niitä saa metsässä olla mukana repullinen. Tai kaksi.

    Eli siis: tuo clik olisi erinomainen vaihtoehto mulle(!) maantiepyörään, kun siinä joutuu tunaamaan co2-patruunan kanssa. Sen kanssa ei paljon tarvitse käsi livetä, kun patruuna on tyhjä, kuten rengaskin. Mutta siis täytyy odottaa, kunnes contit on syöty ja voi hankkia sisurit, missä on venttiilissä irroitettava sielu.

Samanlaisia aiheita

  1. Schwalbe Big One
    By sam1_ in forum Renkaat
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 16.06.2017, 12.10
  2. Schwalbe one
    By ratikka in forum Renkaat
    Vastaukset: 139
    Viimeinen viesti: 20.05.2017, 21.43
  3. Presta-venttiili kiristysmutteri
    By Mik@ in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 16.05.2017, 14.23
  4. Presta venttiili ylläri
    By esma in forum Renkaat
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 29.09.2016, 18.39
  5. Väliä millain venttiili?
    By jvc2015 in forum Renkaat
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 05.04.2016, 16.56

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •