ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 8 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 368

Aihe: Schwalbe Click Valve pikalukittava venttiili

  1. #211
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.210
    Clik valve on parempi kuin presta. Joskus se riittää ja jos ei riitä niin tämä riittää palstan jäärillekkin. Oikeastaan outoa ettei tämä ole tiedossa mutta clik on kevyempi kuin presta.

    Sent from my CPH2663 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  2. #212
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Niin jäärät ei aja vaan juovat kaljaa. Ja jos ajavat, ajavat sisureiden kanssa eikä tubeleksen käytöstä ole mitään tietoa.

    Nään kyllä tuossa monia etuja, eikä pienin ole se lezynen sieluja syövän kierrepään poistaminen.

  3. #213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Näinhän se menee että aina kaiken uuden vastustajat ovat niitä äänekkäimpiä.
    Nure hyvä esimerkki tästä. Yli 20 viestiä tässä ketjussa jatkaa taistelua clikc valvea vastaan. Olisko vaan helpompi antaa muiden käyttää ja unohtaa koko aihe mutta eihän Nurisija lopeta.

  4. #214
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.306
    ^Siis ei mitään taistelua, mielestäni olen maininnut että jokaisen oma asia mitä käyttää. Ja lienee oikeus sanoa mielipiteensä vaikka 21 kertaa eikä myötäilijöiden siitä kannata ärtyä ;-))

    Muistaakseni myös olen maininnut että jos tulee TPU sisureita tuolla venttiilillä niin saatan jopa sortua ajankuluksi.

    Ps. Koomikko, se on muuten Clik...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  5. #215
    Liittynyt
    10/2024
    Viestit
    192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mikäli muistini vielä tarjoilee aitoa tavaraa, eikä hallusinaatioita, niin tälläkin foorumilla oli se yksi, joka hehkutti sähköautoilun ilosanomaa 48/7.

    —-
    IMHO tämä clik valve ratkaisee lähinnä olemattoman ongelman. Jos se jollekin ratkaisee todellisen ongelman, niin siitä vain. Kuitenkaan kaikki uusi ei aina välttämättä ole parempaa. Puhumattakaan, että se olisi taloudellinen menestys.
    Aamen. Tais olla tämän langan järkevin kommentti.

  6. #216
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    133
    ^^ Se on muuten Goomikko.

  7. #217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Ja lienee oikeus sanoa mielipiteensä vaikka 21 kertaa eikä myötäilijöiden siitä kannata ärtyä ;-))
    Sitähän sinä teet joka keskustelussa ja usko pois me ymmärrämme vähemmälläkin vaikka itse et ymmärräkkään.

  8. #218
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.306
    ^Täytyy sanoa että usein ei tuostakaan kummempia todisteita löydy. Luuletkos että se on ymmärtämistä että tuo Clik on jotain suurenmoista kun joku nii päättänyt?

    K(G)oomista tässä lähinnä on että ei hyväksytä valtavirrasta poikkeavaa näkemystä. Itsehän en esim. ole sanonut missään vaiheessa että tuo on täysin kuraa vaan selkeästi todennut etten näe (toistaiseksi) moiseen pienintäkään pointtia. Joten hanki ihan mitä huvittaa, ei se tosiaan ole minulta poissa.

    Ps. Yhä odottelen niitä "langattomia" jarruja ja silloin kyllä panostan niihin ja saan ainakin jotain konkreettista rahoilleni.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  9. #219
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti

    Ps. Yhä odottelen niitä "langattomia" jarruja ja silloin kyllä panostan niihin ja saan ainakin jotain konkreettista rahoilleni.
    Mitä langattomilla jarruilla saavutettaisiin verrattuna nykyisiin? Miksi oletat niiden olevan niin käänteentekevää että niitä odottaa?

  10. #220
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.726
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Mitä langattomilla jarruilla saavutettaisiin verrattuna nykyisiin? Miksi oletat niiden olevan niin käänteentekevää että niitä odottaa?
    Ei olisi mitään letkuja pujotettavaksi. Ei tarvetta ilmaamiselle? Saisi dataa montako kertaa lenkillä jarruttaa ja missä kohden. Näitä ne formutallitkin analysoi. Voisi ryhmälenkillä tehdä kaverille källit, kun parittaisi oman kahvan kaverin etujarruun. Mitä muita etuja vielä tässä kaivataan? Versus susiruma tölkki siron venttiilinvarren päähän…

    —-
    Mutta siis on tuossa nurella pointtia sen verran, että täällä(kin) leimataan helposti joksikin vastarannan kiiskeksi ja luddiitiksi, jos ei riemumielin ole ylistämässä kulloistakin temuromua.

  11. #221
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.306
    ^Ei olisi letkuja tai vaijereita, ihan yhtä käänteentekevät kuin jotkin venttiilit. Jotenkin pyörät jo kehitetty niin pitkälle etää hyvin harvoin tulee mitään todella "käänteentekevää".

    MRe, kiitos, olen huomannut vuosien aikana että olemme sentään joskus tietyistä asioista samoilla linjoilla.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  12. #222
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Mitä langattomilla jarruilla saavutettaisiin verrattuna nykyisiin? Miksi oletat niiden olevan niin käänteentekevää että niitä odottaa?
    Epävarmuus toimintaan, että sattuuko pysähtymään vai ei. Tunnottomuus jne.

    No se siitä. Uskon kyllä, että tämä Clik on parempi kuin presta. Joko tähän on suoraan sopivia minipumppuja olemassa? Voisihan tuolla vuosikausia vanhalla Lezynellä heittää jo vesilintua ja hommata uusi pumppu, jos tälläiset graveliin vaikka laittaisi testiksi. Ei ole kyllä ollut mitään ongelmia Lezynen ja prestankaan kanssa. Aika harvoin kyllä tubeless-kuskina on joutunut edes lenkillä renkaita pumppailemaan.

  13. #223
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.456
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ...
    Ps. Yhä odottelen niitä "langattomia" jarruja ja silloin kyllä panostan niihin ja saan ainakin jotain konkreettista rahoilleni.
    Langattomissa jarruissa on yksi vaikeasti ratkaistava ongelma: mitä tehdä yhteyden katketessa kahvoihin -on kaksi vaihtoehtoa, eli joko jarrut vetävät kiinni tai sitten ei ole jarruja. Ainoa järkevä vaihtoehto on jarrujen vetäminen kiinni.

  14. #224
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti

    No se siitä. Uskon kyllä, että tämä Clik on parempi kuin presta. Joko tähän on suoraan sopivia minipumppuja olemassa? Voisihan tuolla vuosikausia vanhalla Lezynellä heittää jo vesilintua ja hommata uusi pumppu, jos tälläiset graveliin vaikka laittaisi testiksi. Ei ole kyllä ollut mitään ongelmia Lezynen ja prestankaan kanssa. Aika harvoin kyllä tubeless-kuskina on joutunut edes lenkillä renkaita pumppailemaan.
    Tämän ketjun viestissä Teemu laittoi kuvan (viesti #155) Lezynestä Clik adapterilla. Itselläni sama ratkaisu ja toimii hyvin. Ja viestissä paaton #172 linkkasi artikkelin jossa mainittu Lezynen uudet pumput suoraan Clik päällä.

  15. #225
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Langattomissa jarruissa on yksi vaikeasti ratkaistava ongelma: mitä tehdä yhteyden katketessa kahvoihin -on kaksi vaihtoehtoa, eli joko jarrut vetävät kiinni tai sitten ei ole jarruja. Ainoa järkevä vaihtoehto on jarrujen vetäminen kiinni.
    Mitä tehdään kun vaijeri napsahtaa poikki tai letku, näissä perinteisissä jarruissa?

  16. #226
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    En halua mitään adapterivirityksiä. Ko. artikkelista ei selviä mistä niitä pumppuja oikeasti saa.

  17. #227
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.456
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Mitä tehdään kun vaijeri napsahtaa poikki tai letku, näissä perinteisissä jarruissa?
    Ainakin toinen jarruista lakkaa toimimasta.

    Väittäisin kuitenkin että kukaan valmistaja ei uskalla tuoda langattomia jarruja ellei toimintaa vikatilanteessa ole määritelty, eikä määrittelyksi riitä että jarrut häviävät.

  18. #228
    Laitoin läskiin clickit ja otin samantien pois. Vaatii 2bar paineen ennenkuin sielu avautuu, joten mittarilukemaa vähän hankala saada. Grävelissä taas vääränlainen venan runko, ja click ei mene paikalleen. Siinä olisi tuo 2bar riittänyt eteenkin.

  19. #229
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Jaa, eihän tuolla tee sitten mitään.

  20. #230
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Laitoin läskiin clickit ja otin samantien pois. Vaatii 2bar paineen ennenkuin sielu avautuu, joten mittarilukemaa vähän hankala saada. Grävelissä taas vääränlainen venan runko, ja click ei mene paikalleen. Siinä olisi tuo 2bar riittänyt eteenkin.
    Kerrotko tarkemmin tästä ominaisuudesta? En kyllä ole huomannut tuollaista 2 bar rajaa. Sielu kyllä avautuu matalissakin paineissa kun pumpun laittaa kiinni.

  21. #231
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Ehkä käytössä ei ollut clik pumppua?

  22. #232
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Voisin helposti kuvitella tilanteen, jossa situmilla on kompura pelkällä letkupäällä. Tuollaista käytän itsekkin.

  23. #233
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.306
    Jos spekuloidaan noiden langattomien jarrujen yhteyden katkeamisella niin monellako katkennut langattomissa vaihtajissa? Kai insinööri jarruihinkin pystyy kehittämään jonkin moodin joka katkon sattuessa jarruttaa hiljaa pysäyttäen.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  24. #234
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Varmaan ihan jokaisella. Lopeta se tuuban työntäminen jokaiseen ketjuun

  25. #235
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.306
    ^No, ei itsellä ainakaan kertaakaan kolmen kauden aikana...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  26. #236
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.877
    ^ Olen jo aiemminkin marmattanut että kausien tai vuosien asemesta pitäisi puhua maantiellä ajettaessa kilometreistä ja maastossa tunneista. Silloin oltaisiin ainakin samalla pallokentällä riippumatta siitä miten paljon kaudessa tai vuodessa kukin ajaa.



    Mutta anyway, jo pelkästä uteliaisuudesta - ja vaikka koko asia kuuluisi jonkin toisen otsikon alle - miten pitkiä nuo yhteyskatkot langattomiin vaihtajiin yleensä tai pisimmillään ovat mahtaneet olla?

    Ovatko ne olleet toistuvia vai arvaamattomasti ainutkertaisia laatuaan?

  27. #237
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    No akku tyhjenee jokaiselta varmaan joskus. Katko kestää niin kauan kun sen saa taas täyteen, tai vaihdettua toiseen.

  28. #238
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Onko näitä langattomia jarruja edes vihjailtu muualla kuin nuren unissa?

  29. #239
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.306
    Opulus, kun kahden akun taktiikalla mennään niin saa aika pitkän lenkin ajaa että tyhjäksi saa yllättäen. Kilometrejä tai tunteja en pahemmin seurannut mutta satunnaisesti ladannut... Nykyisellä vähäisellä ajamisella varmaan max kolme kertaa kaudessa tarvii ladata...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  30. #240
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.726
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Onko näitä langattomia jarruja edes vihjailtu muualla kuin nuren unissa?
    Ei varmaan. Taisin olla minä, kuka niistä laittoi läpällä. Vaan ei kännissä.

    Niin houkuttelevalta kuin tuollainen konsepti vaikuttaisikin, niihin liittyy aika paljon avoimia asioita. Eikä vähäisimpänä akun kesto. Vaihteissa, vaikka niitä vaihdetaankin taajaan, kuormitus akulle on hyvin lyhyt. Jarruissa pitäisi riittää juissia sekunneiksi kerrallaan. Lisäksi ampeereja vaadittaisiin varmasti enemmän. Ja tämä sitten jossain maastovehkeissä vielä moninkertaisesti.

    But you’ll never know…

Samanlaisia aiheita

  1. Schwalbe Big One
    By sam1_ in forum Renkaat
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 16.06.2017, 13.10
  2. Schwalbe one
    By ratikka in forum Renkaat
    Vastaukset: 139
    Viimeinen viesti: 20.05.2017, 22.43
  3. Presta-venttiili kiristysmutteri
    By Mik@ in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 16.05.2017, 15.23
  4. Presta venttiili ylläri
    By esma in forum Renkaat
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 29.09.2016, 19.39
  5. Väliä millain venttiili?
    By jvc2015 in forum Renkaat
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 05.04.2016, 17.56

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •